Tqmeh pisał o kierownicach spalin, ja pisałem o N75. Gubisz się w zeznaniach... Zrobiłeś w końcu czyszczenie N75 czy kierownic?
Ale że ci aż hamulce wariują to nie szukałbym w cieniutkich wężykach podciśnienia sterowania elektrozaworów tylko raczej na servo i wąż ten gruby czy nie pęknięty czy ma uszczelki bo cieniutkie węzyki nie są w stanie zbić tak ciśnienia że hamulce bajzlują , szukaj od vacum do serwa hamulców bo tam coś się dzieje .
demontaż króćca wodnego przy głowicy oraz wylanie się boryga to tylko zwyczajny zbieg okoliczności z trybem awaryjnym, jeśli chcesz coś wiedzieć na temat elektrozaworu sterującego ciśnieniem powietrza doładowanego to w tym temacie znajdziesz opis jego naprawy oraz fotki gdzie się znajduje : http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=6... zależy...
Minęło trochę czasu i turbo działa już o wiele lepiej i ciągnie od około 2 tysięcy. To co zrobiłem to czyszczenie N75 - wessał rdzę z gruszki, do tego wymiana zaworka zwrotnego podciśnienia, puszczał w obie strony - też cały w syfie z gruszki. Do tego zaklepałem króciec na vakuum, wyczyściłem rurkę podciśnienia do serwa. Został wyczyszczony map sensor...
No to masz turbinę do czyszczenie a konkretnie kierownice w niej lub zawór N75 się przycina. Zlokalizuj turbo w swoim aucie turbinę a na niej gruszkę (mieszek) od sterowania. Odepnij wężyk od niej i wepnij inny który następnie zasysaj ustami jak cięgno gruszki się nie ruszy tak 1 cm lub więcej to turbo do czyszczenia. Jak będzie ruch to n75 do wymiany...
na czym polega czyszczenie n75 tylko przedmychiwanie czy rozebranie na części ?
no to jak teraz zgiagnozowac dlaczego wpada w ten awaryjny? jutro wezme sie za czyszczenie N75,
sterownik zawsze zapisuje w pamięci każdy błąd i przechowuje go aż do czasu jego skasowania, nie zawsze natomiast sterownik zapisuje błąd jeśli wejdzie w tryb pracy awaryjnej - wszystko zależy od tego co ma wpływ na wywołanie trybu awaryjnego, jeśli chodzi o czyszczenie N75 to nic nie stoi na przeszkodzie aby to zrobić : http://forum.vwgolf.pl/vi...t=67926&star...
Tu o czyszczeniu N75: http://www.toledoclubpolska.pl/printview... W wielu miejscach piszą użytkownicy że dla sprawdzenia działania, można te dwa zaworki zamieniać miejscami. Cytat{Zawor N18 to "blizniak" N75, nie bez powodu zamienia sie je w celu sprawdzenia N75, z tego co pamietam to roznica jest...
Poczytaj [url=http://www.vw-sharan.pl/forum/showt...
Mniej więcej tak jak napisałeś - wymiana uszczelki pod pokrywą - najlepiej całą pokrywę możesz kupić używkę z BXE będzie najmłodsza i z teoretycznie mniejszym przebiegiem, może się trochę różnić kątem i długością korka oleju ewentualnie doczytaj ale jeśli nie masz osłony silnika to bez znaczenia. - wymiana egr - niekoniecznie ale warto, na spalanie...
Wężyki podciśnienia szczelne, nowe, wymienione? Turbina czyszczona? Sterownik N75 nie jest przypadkiem pęknięty?
Wezyki byly zle powpinane czyszczenie zaworkow n18 i n75 i juz jest dobrze
Ja jednak jestem w tych 5% No właśnie nie, skoro od lat jeździsz niesprawnym autem. Ale wśród fanów marki się nie wyróżniasz. To jest właśnie ta tajemnica niby niskiej awaryjności VAG, nie że się nie psują, tylko nie są naprawiane i jeżdżą niesprawne. N75 czyścić czy nie? Tam nie ma co czyścić, 99% ich usterek to pęknięta sprężynka, a już na pewno...
sprawdziłem vagiem w grupie 10 w drugiej kolumnie pokazuje mi 989 mbar czyli czujnik ciśnienia atmosferycznego raczej dobry,geometrja turbiny była niedawno czyszczona,zaworek n75 podmieniałem,przewody podciśnienia szczelne,egr zaślepiony,gruszka nowa,przepływomierz też podmieniałem,co tu jeszcze może być nietak? może mapsensor,czy coś z ecu ?
Czy ta sztanga powinna chodzić bardzo lekko? Gdy ruszam nią ręką to czuć opór .Spróbuje ją rozruszać tylko czy niczego nie uszkodzę .Mam jeszcze jedno pytanie co mogę zrobić jeszcze aby było pewne że turbo jest do czyszczenia , pisałeś o czyszczeniu n75 czy wystarczy go przemyć i przedmuchać czy muszę go rozebrać co jeszcze mogę sprawdzić ?
Witam. odswieze temat. Mam ten sam problem lecz z passatem b5 silnik ATJ. Identyczne objawy. Katalizator wywalony, wtryski po regeneracji, turbina czyszczona, EGR zaslepiony, N75 nowiuski. Zastanawiam sie czy czasami klapa w EGR nie wariuje. Bo objaw mam raz chwile po odpaleniu jak mu depne a pozniej juz idzie jak burza bez zadyszki.
Kolego falubaz1 Pierwszy lepszy link od wujka google http://forum.vw-passat.pl/threads/4086-T... Wystarczy poszukać. Tak jak pisałem. trzeba palcami sprawdzić czy wodzik chodzi. Jeśli nie czyszczenie turba a potem n75. Jeśli chodzi pominąć czyszczenie turba.
Witam od pewnego czasu mam problem ze swojim audi a4 b5 1.9 110km , mianowicie przy 110 kilometrach wchodzi w tryb awaryjny i przestaje przyspieszac dopiero po ponownym odpaleni problem ustaje do przekroczenia 110 km. Turbina była czyszczona zaworki n75 i n118 sa nowe gruszka podcisnienia chodzi jak nalerzy po odpieciu wtyczki przepływomirza od razu...
tam jest niedoładowanie, do sprawdzenia N75, przewody podciśnienia i gruszka i na koniec czyszczenie VNT i będzie śmigał.
Po regeneracji i czyszczeniu zaworku n75 wszystko wrocilo do normy :)
Turbina była czyszczona i wymienione n75. Ale dalej nie było mocy. Znajomy kupił przepływkę za 150zł załozyłem, VAGiem usunałem błąd i właśnie zaczał się zbierać ale znowu padł i blad 17958 na vagu.
Witam. Mam podobny problem, gdyż wydaje mi się że mój golf (1.9 tdi 90KM, silnik ALH, 2000r.) również dużo ostatnio zaczął spalać i mam wrażenie także że spadła jego moc. Kąt wtrysku mam ustawiony na około 50. Wykonałem kilka logów statycznych i dynamicznych. Bardzo proszę o ich przejrzenie i komentarz co może być nie tak bądź wskazanie mi jakie logi...
WITAM! Opisany powyżej problem z brakiem MOCY pojawił się u mnie w GOLFIE 2002 rok, silnik ATD, 74 kW. Cała sytuacja miała miejsce po kilku dniach jak zatankowałem cały zbiornik V POWER-a. Rozpędzam autko - lekko pod góre na 4 biegu (ok.90-100 km/h) a tu nagle SPADEK MOCY. Po ponownym uruchomieniu silnika wszystko wraca do normy. I tak się zastanawiam...
cooljack Do czyszczenia EGR, n75 to samo, na obrotach dzieje się to samo czy tylko podczas jazdy ?
Ja miałem od zawsze problemy z mocą mojego 1.9 TDI 90hp. 96 passat. CZyściłem zawory... min. N75 N18 Smarowałem turbinę a co się okazało? Przepływka była brudna... umyłem ją ciepłą wodą z kranu, zamotnowałem no i auto jak nowe. Pojechałem na test na obwodnicę i przeżyłem szok. 195km/h. Później sobie przypomniałem, że opony mam do 160 :)
001: http://vaglogi.pl/log-001_rfbyRn.html 003: http://vaglogi.pl/log-003_x6EPNO.html 004: http://vaglogi.pl/log-004_0239V7.html 008: http://vaglogi.pl/log-008_Czr1x.html 010: http://vaglogi.pl/log-010_9TjFJ.html 011: http://vaglogi.pl/log-011_3a95T8.html 003, 011: http://vaglogi.pl/log-003_011_fJMEC7.htm... 010, 011: http://vaglogi.pl/log-011_010_jac3m.html...
Witam, Auto straciło moc w całej skali obrotomierza, sprawdzałem wężyki, czyszczony N75. Gruszka na turbinie trzyma ciśnienie i przy użyciu strzykawki wciąga cięgno o kilka milimetrów. Auto pokazywało błąd przepływomierza 16485. Kupiłem używany po zmianie moc nie wróciła a błąd zginął. Czy możliwe jest, że ten drugi też jest uszkodzony? Czy może kabel...
Witam. Dawno mnie nie było, troszkę działałem w temacie ale nic nie osiągnąłem. Wraz z otwarciem turba, wyciekła chyba bezpowrotnie jego moc. - Pompa Vacuum nowa - Wszystkie wężyki podciśnieniowe wymienione - N75 czyszczony, potem zamieniony z N18 - Gruszka szczelna - EGR zaślepiony - Turbo wyciągane drugi raz aby się upewnić czy dobrze złożone - MAF...
Witam autko wchodzi w tryb awaryjny i wydaje mi się że sztanga gruszki źle pracuje, zamieniałem zaworki n75 na n18 i bez zmian wcześniej n75 był czyszczony, sztanga jakby się przyciela rozruszalem ja od strony turbiny i chodzi wydaje mi się że płynnie tylko zakres jej pracy jest dziwny. Może znajdę tu jakaś pomoc będę wdzięczny. Załączam filmiki z programem...
Witam, Mam taki problem, mianowicie zakupiłem Audi j/w już z brakiem mocy i byłem tego świadom już przy kupnie że jedzie max na 120KM na moje oko. Seryjnie powinien mieć 150. Auto ma LPG, i jeździ normalnie bez szarpań, przerywania itp. Co było robione wg. poprzednika: -kompresja mierzona 12.5 mniej więcej na wszystkich tłokach -regenerowane turbo ok.1.5roku....
Miałem ostatnie- po odczycie błędów vagiem wskazania pokierowały na zacierającą się geometrie. U ciebie zacznij od wymiany wężyków, czyszczenia/podmiany N75 i w ostatniej fazie turbo. Pozdrawiam.
A mam jeszcze jedno pytanko dot. czyszczenia zaworka n75. Wertując w tematach na elektrodzie wyczytałem że można psiknąć penetratorem np. CX80 w ten wężyk co idzie do gruszki żeby go troszkę przeczyścić. Czy można zastosować takie rozwiązanie?
Otóż mam następujący problem, szukałem już podobnych tematów ale nie znalazłem nic o takim przypadku. Skoda po odpaleniu nie ma mocy (pracuje w trybie awaryjnym, bez turbiny) stan taki utrzymuje się dopóki nie przekroczę pewnych obrotów dla różnych biegów innych. Dla 1 biegu 3000 obr/min, 2biegu 2800 obr/min,biegu 3 2400 obr/min wyższych biegów nie...
Witam.Miałem podobny problem tylko w audi 1,9 tdi 110 AFN .Przyczyn może być kilka.W silnikach 110 KM turbina jest ze zmienną geometrią łopatek i one lubią czasami się zapiec , w wyniku czego nie otwierają się ,turbina przeładowuje ,a samochód wchodzi w tryb awaryjny .Wynikiem tego jest spadek mocy.Może też być uszkodzony zawór N75,który steruje turbiną...
czyli ten N75?
Sprawdz dolot czy nie jest zawalony czarną mazią ewentualnie dokonaj przeczyszczenia , sprawdz wężyk do turbo, a N75 nie czyścisz tylko wymieniasz jak nie pracuję dokonaj sprawdzenia czy pracuje prawidłowo , Sprawdz sztangę czy nie jest zapieczona i ogólnie szczelność układu zasilania powietrzem
Jeżeli nie wali olejem - czyszczenie.
Zasada jest taka, że mierzy się wakuometrem podciśnienie zaczynając od trójnika na wężyku idącym od pompy podciśnienia do serwa hamulców i kolejno przed a potem za każdym elektrozaworem, przed i za akumulatorem (zasobnikiem) podciśnienia jak i przed oraz za zaworkiem jednokierunkowym (czarno-białym). W miejscu układu podciśnienia gdzie na ostatnim pomiarze...
Witam mam takie pytanie...mianowicie mam problem z Turbiną która wyłącza się na zimnym silniku po osiągnięciu 2500 obr/min i zapala się komputer na desce, błąd to przeładowanie turbiny...na ciepłym silniku turbina pracuje jak nowa...i się nie wyłącza...podkreślam tu że turbina była czyszczona wymieniany zawór n75, samochód podpięty pod komputer wszystkie...
Jeżeli to są logi po wyczyszczeniu turbiny to znaczy że jest źle wykonane czyszczenie, ewentualnie uszkodzony zawór n75, choć z reguły przy uszkodzeniu zaworu brakuje podciśnienia na sterowanie turbiny. Log kanału 003 potrzebuje w momencie kiedy brak mu mocy, oraz na wolnych obrotach na zimno razem kanały 001 013 023 i tak samo na ciepło. Napisz ile...
Witam chciałbym przedstawić mój problem,otóż mój passat zbiera się ospale (praktycznie w ogóle) przepływka czyszczona kąt wtrysku ustawiony ,n75 podmieniany ,podciśnienia sprawdzone,pompa w zbiorniku sprawdzona smok czyszczony ,filtr paliwa i zaworek zmieniony ,nowe podkładki i przelewy o to logi : http://www.fotosik.pl/u/gregorxxx23/albu... statyczne...
n18 jeszcze nie czyściłem, zrobię to jutro, ale ja mierzyłem podciśnienie przed n75 i było wszystko ok to raczej wężyki będą w porządku
czyszczenie kierownic zapewne
witam, Mam problem z samochodem VW Golf IV, silnik AHF, 110KM, 1998r. Stracił on nagle moc podczas jazdy na trasie, turbina była czyszczona, zaworek N75 wymieniony, wężyki, przepływka sprawna, ale mimo tego samochód i tak jest bardzo słaby i chodzi jak by miał 70KM a nie 110KM. Kolega który robił logi powidział, że mi turbo nie pracuje i też mam zły...
Witaj odnośnie tej turbo-dziury czyszczony był kolektor? sprawdź vagiem zawór egr(N75) ja po remoncie turbinki laguna 2005 dci też miałem z tym problem zanieczyszczony był zawór egr.Pozdro
Raz to czyściłem,nie wiem czy warta skorka za wyprawkę.One rdzewieją w srodku.
Owszem, jeśli podmianka elektrozaworów N75 i N18 miejscami nic nie pomoże to turbo trzeba czyścić. Nieszczelności w dolocie nie ma.
Mam problem z turbiną w moim audi a3 1.9tdi.Chodzi mianowicie o to ,że włącza mi się tryb awaryjny auta.Zdarza się to przeważnie gdy silnik nie osiągnoł prawidłowej temperatury. Zawór podciśnienia n75 został wymieniony,turbina była czyszczona,po podłączeniu do vag-com pojawia się błąd zawór podciśnienia.Prosiłbym o jakąś podpowiedz w tej sprawie.
Aby zmniejszyć ciśnienie doładowania to sztanga siłownika musi zostać wypchnięta w górę siłą sprężyny znajdującej się wewnątrz gruszki siłownika bo N75 wtedy zmniejsza podciśnienie wciągające sztangę w dół. Najlepiej jak zdejmiesz metalowy e-klips z dźwigienki kierownic spalin zmiennej geometrii, który zabezpiecza koniec sztangi przed zsunięciem się...
tzn? :) bo jezeli oddam auto mechnikowi jakiemus to co by nie bylo bedzie czyscil turbo + wymiana zaworu n75 nawet jezeli to nie bedzie potrzebne bo byle by zarobic mozna stwierdzic czy sa zapieczone kierownice? bo wtedy oddam auto na czyszczenie turbo i tylko czyszczenie . Czy mozna stwierdzic ze to n75 ? bo wtedy sam kupie nowy i zamienie . czy moze...
Jak turbina dostaje zbyt dużych luzów to puszcza olej do intercolera ale to nie jedyny problem bo drugi problem to taki że jak są jakieś niedomagania turbiny tzn zapieczenie sterowania dziurawe wężyki (80 %) przypadków niesprawny zawór n75 to wtedy turbo nie ciśnie całą parą i to też prosta droga do puszczania oleju , turbo swoich ciśnieniem jak by...
Po prostu nie robiłem żadnych patentów z EGR'em, (wyciek nie jest aż taki duży) przyjdzie czas to wymienię go na nowy. Sztomel Trochę nie dokładnie przeczytałeś moja odpowiedź. Przeczyściłem zawór N75. Turbiny nie czyściłem, ani mechanicznie, ani ultradźwiękowo :D , jedynie rozruszałem sztangę sterującą, która była całkowicie zapieczona. Pozdrawiam
W lutym czyściłem turbo, wymieniłem gruszkę, wymieniłem N75, zaworek zwrotny od podciśnienia, oraz wszystkie węże od podciśnien. EGR zaslepiony i wyczyszczony kolektor tez. Auto chodziło lepiej niż gdy je kupilem. Filtr powietrza nowy. Co do EGR to u ojca tez zaślepiłen także to raczej nie jego wina. Potem padł przeplywomierz, aby się upewnić podmienilem...
Cześć posiadam A4 B6 z silnikiem 1.9 AWX, problem wygląda tak, że z dołu jest niedoładowanie turbiny, a przy wysokich obrotach przeładowanie turbiny. Ktoś może wie co jest nie tak? Ewentualnie co zmienić w sterowniku silnika bo brakuje mi już pomysłu. Jest zrobiona mapa na 160km. i w każdej chwili mogę ją edytować. Turbo od nowości te same, w ostatnim...
turbinka juz czyszczona byla na wiosne, moze n75 albo ta dziurka w ic, ktorej nie dam rady skleic bo gdzies w srodku jest jedynie wymiana na drugi Dodano po 1 problem z paliwem bede pisal na dniach, jak zobacze czy montaz zaworku zwrotnego cos dala
Koledzy mam problem z moim lt 35, przeładowuje w nim turbo. Zrobiłem wszystko co było możliwe, czyli wymiana czujnika n75 czyszczenie turbo, sprawdziłem wszystkie podciśnienia i dalej nic. Problem zaczął sie kiedy wracałem z uk i w Dover przestało działać lecz jechałem dalej, na postoju stuknąłem w czujnik a on zaczął brzęczeć takie ciągłe chwilowe...
Mam to samo w VW Sharan z 2004 silnik 1.9 114 koników TDI oczywista niedawno go kupiłem i na razie zgłębiam tajniki diesla i jego usterk w tem temacie już sporo poczytałem i fakt lepiej zrobic diagnostykę z tym że ja się zastanawiam na kupnem kabla diagnostycznego i zrobic ją samemu Ludzie robią różne czynności by się tego problemu pozbyc od czyszczenia...
Mhmm, brakuje mi trochę pomysłów, spróbuj zamienić N75 z N18 i zlogować 011. Jak nie to zrzucaj katalizator. Ciężko jest coś powiedzieć jak nie ma się samochodu przed sobą i nie wiadomo jak to jest poskładane.
1. Turbina nie ładuje z dołu do sprawdzenia: - podciśnienie - zaworek N75 - gruszka turbiny jeżeli te trzy pozycje są OK, to skrócić sztangę o jeden obrót (będzie szybciej wstawać turbo). 2. Druga sprawa to turbo przeładowuje na wyższych obrotach: - uszkodzony N75 - do czyszczenia turbina.
Czy zasugerować można coś innego na podstawie logów jak uszkodzony N75 lub zapieczone kierownice?? Czytając różne posty i analizując wypowiedzi forumowiczów na tym i innych forach nie potrafię nic innego wymyślić. Przeczyszczę w najbliższym czasie N75, turbo już rozbierałem i czyściłem. Złożyłem i sztanga pracowała płynnie, nic się nie przycinało przed...
Spaprane czyszczenie turbiny, lub sama puszcz olej gorąca stroną, lub faktycznie problemy z n75 w co zresztą wątpię.
Zasadę działania turbiny i sterowania znam. Wprowadzę może w temat: padła turbina (uszczelnienia po stronie gorącej, łopatki pokrzywione, kierownica na żyletki), wywaliło olej w wydech; po zakupieniu turbiny po regeneracji i wykonaniu: - zmiana wężyków podciśnienia; - kontrola smarowania -drożne; - kontrola węża spływu oleju z turbo - drożny; - kontrola...
ma_pok - przerabiałem ten temat w Audi A3 1.9TDI. Zacznij od podstaw. Prześledź dokładnie mój temat: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic10... a zobaczysz co możesz mieć nie tak w aucie :) Przerobiłem to na własnej skórze, bo sam wszystko robiłem. Masz tam opisy wykonane przeze mnie. Wprawdzie auto inne, ale podobny problem możesz mieć też...
podmien zaworki n75 z n18 i sie przejedz jak bedzie odczuwalana roznica to n75 do wymiany a jak nie to turbo na stol i czyszczenie a jak robic logi masz opisane na forum audi.
Zrób ten log na 3-cim biegu od 1000obr do 4 tyś, bo tu nie za wiele widać, poza tym że płynie za mało powietrza. Czyściłeś kolektor ssący?
no to pomogłeś :-) No bo nie chce Ci się poszukać, tematów o tym było multum. N75 lub turbo do czyszczenia.
EGR nie jest zaślepiony. Czyściłem go tylko i testując go strzykawką poruszal sie prawidlowo Podciśnienie, to chodzi o zawór N75 ? Jak to moge sprawdzić ?
Witam ! Nie mogę sobie poradzić z problemem tkwiącym w moim Passacie B5 1.9 110 km. Jak tez wyżej w temacie napisałem mam spadek mocy na całym zakresie obrotów, czyściłem zawór EGR, regenerowałem zawór N75, przeglądałem wszystkie kable ciśnieniowe i nic, dodam ze nie słychać świstania turbiny? Czy turbina się zawiesiła i koniecznością jest jej rozebranie...
Witam, W moim Stilo 1.9 JTD 115KM jest problem z czarnym dymem pod dużym obciążeniem. Gazując na postoju do 4 - 4,5 tys. obr/min można zakopcić całą okolicę. Każde mocniejsze wciśnięcie gazu powoduje chmurę za autem. Jak próbowałem to naprawić: - przepływka używana oryginalna - przepływka nowa chińska - czyszczenie przepływek brake cleanerem - jazda...
samochód po zimie jest wyraźniej słabszy, nie ma tej dynamiki co wcześniej, ogólnie muł, myślałem, że może turbo do czyszczenia lub przepływka do wymiany lub n75, coś musi być, bo żal nim jeździć, help
a czy podczas czyszczenia mogą ulec zniszczeniu ?
Witaj. Jeśli miałeś strasznie zabrudzony filtr to mógł paść przepływomierz. Nie czyści sie go tylko wymienia!!! Utrata mocy może być spowodowana taż innymi przyczynami np. uszkodzoną turbiną lub jeśli masz zmienną geometrie łopatek zapieczeniem sie łopatek w turbinie lub uszkodzony zawór N75 który moze w Twoim przypadku upuszczać ciśnienie cały czas,...
Wymuszałem VAG'iem pracę sztangi i wydawało się, że dobrze chodzi, ale wiadomo test z 5 minut trwał poza tym słaby dostęp od góry mało widać w tym silniku. Tutaj gruszka jest skierowana do dołu i za blokiem silnika jest. Jak sprawdzić czy problem jest z N75 czy z geometrią? Czy ewentualne czyszczenie pomoże czy wchodzi w grę tylko regeneracja? Nie chce...
Turbo słabo pompuje i dziura w dolocie. Jaki błąd rejestruje ECU pewnie "negative deviation". Sprawdź szczelność gruszki, podciśnienie za n75 i szczelność dolotu bo wygląda na mega dużą dziurę.
Masz dalej problem z regulacją ciśnienia doładowania turbina ewidentnie przeładowuje.Sprawdź jeszcze N75.
sztanca może być jeszcze za krótka. Do sprawdzenia też N75, najlepiej założyć na próbę inny - pewny.
Witam. Samochód był sprawdzany na vag-u wyszedl zaworek n75 i jakby turbina za mało ładowała. Zawork czyszczony turbina po regeneracji i jeszcze czujnik tep. cieczy na nim wyszedł błąd cz on ma wpływ na moc silnika bo po tych czynnościach samochud słabo się zbiera czy ten czujnik ma winę. Proszę o opinie i pozdrawiam.
Witam Kolego na pewno czyszczenie dolotu tak jak pisze kolega Sztomel ale trzeba też wsadzić paluszki do turbinki sprawdzić luz na ośce Należy zkontrolować całe sterowanie turbiny zaworem N75 (prace gruszki 1Z sterowane ciśnieniem) A na koniec wywalić kata
Witam Czyściłem turbinkę w takim autku auto śmiga bez problemu po jakichś 10 min jazdy i przekroczeniu 4 tyś. obt/min spada moc i zawór N75 nie już nie włancza?! po zgaszeniu i odpaleniu znów jest normalnie. Czy może coś źle poskładałem?? Błedów raczej brak jedynie co to przeładowanie każdy wie o co chodzi. Zawór N75 zmieniałem i jest jeszcze gorzej.pozd
Turbinę się czyści bo się zasyfia poszukaj trochę i poczytaj. Najpierw sprawdź jak rusza się sztanga w turbinie , czy ma cały zakres ruchu i czy się nie zacina, jest masa filmików na YT gdzie dokładnie to widać. N75 też może być uszkodzony ,ale jeżeli jego wymiana nic nie pomoże to jednak zostanie czyszczenie. Intercooler też się czyści jak również...
Sprawdź w jakim zakresie i czy swobodnie rusza się sztanga turbiny, są filmiki na YT. Jeżeli będzie się zacinać to spróbuj ją rozruszać ręcznie jak to nie pomoże to rozbieranie i czyszczenie, mi pomogło rozruszanie. Jeżeli sztanga będzie chodzić płynnie to sprawdź vagiem turbinę, bo może N75 nawala.
To ,że jest różnica tak mała to nie wplywa nawet na zachowanie sie silnika. Trzeba sprawdzić zawór n75 lub podmienić, choć kierownice też mogą się przycinać i ostra jazda nie wiele pomoże-czyszczenie mechaniczne turbiny często jest czynnoscią nieuniknioną...
Na początek proszę sprawdzić elektro zawór N75 sterujący turbiną oraz zaworem EGR. - do niego powinny dochodzić trzy gumowe wężyki które lubią pęknąć lub zsunąć się. A jeżeli chodzi o N75 to wymiana lub jak czujesz się na siłach to czyszczenie filterka znajdującego się wewnątrz. Świece żarowe? - sprawdzić bezpiecznik znajdujący się z skrzynce bezp....
no ja kolego mam bardzo podobny problem tylko ze w golfie IV 110KM i wymienilem wszystkie wezyki,nowy zaworek N75,turbina wyczyszczona,nowe filtry,pompa wtryskowa sprawdzona i czyszczony nastawnik i w logach dynamicznych jest ok, ale auto jest slabe i nie ma takiego przyspieszenia z 1800obr jak kiedys.jezdzi lepiej dopiero przy2400obr a i wyciolem katalizator....
witam ponownie jak to coś pomoże to grzeje sie zawór N75 . no i jak możecie to napiszcie jak sie czyści te cięgno od turbiny
Witam Od jakiegoś tygodnia mam problem w moim polo 9n 1.9 tdi ATD z turbiną. Jak go mocniej przycisnę na 4 i na 5 to rozłącza turbinę i wyrzuca błąd Charge Pressure Control: Positive Deviation (http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.ph... Załączam logi dynamiczne z jazdy, na końcu wykresu widać odcięcie turbiny(na 4 biegu obroty gdzieś...
wywal katalizator niech ci mechanik zwiększy dawkę na 3,0mg podmień N75 Z N18, jak silnik nabierze wigoru N75 do wymiany turbina kwalifikuje się do czyszczenia albo gruszka nie domaga statyczny kat wtrysku ustaw
Witam forumowiczów, mam problem z Seatem Toledo 2 1.9 Tdi 110km. Problem objawia się tym że, przy dłuższym przytrzymaniu gazu ( ok. 2800 obrotów) wyłącza się całkowicie turbo, niezależnie od biegu. Problem nie pojawia się, gdy przytrzymam gaz i po chwili go puszczę, wtedy mogę znów dodać gazu przez chwilę bez wyłączenia się turbiny. W ten sposób mogę...
Przeładowuje solidnie, jeśli masz map sensor z końcówka B, to realne ciśnienie może być jeszcze większe od tego w logach. Geometria i N75 do sprawdzenia na początek, ale równie dobrze problemem może być nieprzemyślany mod, najlepiej porobić jeszcze logi na mapach ori, o ile masz możliwość. Turbo nie odcina, błędów brak. Jak limit jest za wysoko ustawiony,...
Witam. Audi A6 C5, 98 r, 180 KM, AJL, problem z przepływomierzem i zaworem N75. Kostka do przepływomierza stara, prostokątna na 4 piny, od mechanika wiem, że nie ma odczytu z przepływu powietrza. Poradził mi żebym sprawdził zasilania na przewodach do przepływomierza. Zasilania nie ma tam żadnego, sprawdzałem multimetrem i chciałbym wiedzieć, co dalej,...
Sztangielka rusza się płynnie. Kupiłem nowy zawór N75 i to samo. Pobliski mechanik powiedział aby oddać turbo do czyszczenia.
(at)majster129 Motam się tą turbiną od lat. Robiłem już wszystko. Łącznie z tym, że dwa razy ją wyjmowałem i czyściłem, a ostatnio zregenerowałem w zakładzie. Zaczynałem od podmianki N75 (fakt, że na używany, więc nie mam pewności), wężyków, etc...To trwa tak długo! Jeśli ktoś ma prawo być zirytowany to raczej ja :(... Nie wiem o którym razie mówisz,...
Efekt jest taki, ze turbina cechuje sie dużą bezwładnością. Przekłada się to na jazdę tak, ze jak pogonie samochód na wysokie obroty ( do końca zakresu) i szybko zmienię bieg to przez jakieś pół sekundy samochód nie ma mocy. dopiero po chwili nabiera mocy. Najbardziej jest to odczuwalne jak go rozpędzam pod stromą górkę. wiem, ze w nowym silniku TDI...
Turbina była czyszczona pół roku temu, od tego czasu nigdy nie jeździłem na niskich obrotach, czy mimo tego mogła się zapiec? Czy jest jakiś sposób diagnostyki N75 oprócz podmianki z zaworkiem EGR?
Witam mam problem z vw passat b5 97r 1.9 tdi 90km (ahu) podczas przyśpieszani na 3,4 i 5 biegu od około 2 do 3 tyś obrotów przerywa tak jakby dodawać i ujmować gazu. Niema żadnych błędów oprócz jednego 575 od zaworu n75, i czasem wchodzi w tryb awaryjny. Nastawnik był czyszczony i dalej to samo. Może spotkał się ktoś z takim przypadkiem. Z góry dziękuję
Witam mam taki problem autko z silnikiem 1,9 tdi VW 110km nic nie chciało jechać więc kupiłem przepływke pierburga, i w tenczas jedzie ale przez jakiś czas potem nagle 120 - 130max i nic więcej zero przyspieszenia. Po wygaszeniu jest ok ale na chwile, zapale mi sie na liczniku świeca żarowa i mruga, VAG wykazał jakiś błąd ale nie idzi usunąć na włączonym...
Witam ja w swojej audi też miałem problemy ze sterowaniem turbiny a dokładniej gruszka nie otwierała mi do końca turbiny, sprawdzałem N75 i wszystko było ok aż w końcu ściągnąłem wężyk z gruszki i sprawdziłem czy gruszka fizycznie otwiera się i zamyka i ku mojemu zdziwieniu okazało się że gruszka nie otwiera turbiny. Więc demontaż turbiny i oddanie...
Geometria do czyszczenia. Widać w logach że EDC chce mniej a turbina daje coraz więcej chociaż N75 jest zamknięty.
Witam. Czy zmierzone podciśnienia wakuometrem są ok: 1. Pompa vacum z podłączonym serwem 0,55 2. Pompa vacum z odłączonym przewodem serwa 0,7 (poszłoby pewnie dalej ale koniec skali wakuometra) 3. Zawór n75 wejscie vacum 0,55 4. Gruszka turbiny 0,40 (jak zamieniłem na próbę zawór n75 z n18 to było 0,45) Do rzeczy. Czyściłem tacie turbinę i gruszka na...
ferroli czyszczenie czyszczenie termopary neckar czyszczenie
projektor telefonu wzmacniacz stk4241v wąż świetlny
płyta indukcyjna amica synology ds220
Biała linia obok kursora w Opera GX - jak naprawić? Kington 150 GY6 – silnik do quada, dane techniczne, typowe usterki, części zamienne