Na górze wtryskiwacza, masz przewody przelewowe, zdemontuje i wymień te małe oringi. Najprawdopodobniej to jest przyczyną mokrych wtryskiwaczy. Teraz po kolei: W tym silniku, gdy pojawia się nagar (krak) wokół wtrysku, wymienia się uszczelniacze, frezuje się gniazda, dodatkowo ja osobiście zdejmuje miskę olejowa i czyszczę smoka pompy oleju + wymiana...
Bardzo dobrze opisałeś problem "Davitt87 ". Jak go rozwiązałeś? W moim c4 z 2008r z przebiegiem 200 tys. km mam dokładnie to samo. Ciśnienie oleju na biegu jałowym wynosi 0,6 bar. Na rozgrzanym silniku co chwile wyskakuje na wolnych obrotach drażniący komunikat o zbyt niskim ciśnieniu oleju. Wymiana filtra oleju, czyszczenie smoka i miski olejowej oraz...
Miska oleju do zrzucenia i czyszczenie smoka powinno uratować ciśnienie . To rutynowa operacja demontaż miski i czyszczenie smoka + wymycie układu dolotowego + filty i olej przy regeneracji turbo takie są wymogi do jakiejkolwiek reklamacji. My zawsze robimy sobie zdjęcia w trakcie naprawy żeby nie było ;) . Możesz jeszcze wcześniej zmierzyć ciśnienie...
Wykonanie płukanki, wymiana oleju na gęstszy, czyszczenie zapchanego smoka, usterka zniknęła, wszystko się okaże na jak długo.
Cześć. Mam problem, wyświetla mi się komunikat "niskie ciśnienie oleju" (nie czerwony czajniczek), manometr podłączony zamiast czujnika wskazuje ca 0,5 bara na ciepłym silniku i biegu jałowym. Wbrew tezie, że w internecie znajdziesz wszystkie niezbędne informacje, tej nie ma. Wymiana filtru oleju, czy czyszczenie smoka nic nie dało. Mechanik oczywiście...
A ja bym sprawdził faktyczne ciśnienie oleju. W tym silniku powinno być 3,3 Bar przy 4000 rpm.
W silnikach 1,6 8V trzeba obowiązkowo czyścić smok oleju a najlepiej wymienić na nowy.Kłopoty z głowicą zaczynają się jak jest zatkany smok oleju. Skąd takie bzdury bierzecie?! Po pierwsze to jak jest zapchany smok oleju ( z czym nigdy się nie spotkałem, i ty pewnie też nie bo pewnie nawet go nie widziałeś) to nie ma ciśnienia oleju. Idźcie się uczyć...
Panewki mógł obejrzeć przy okazji czyszczenia smoka jak miska była zdjęta. Ale faktycznie pierw bym wymienił czujnik na oryginalny.
Ściągnij przewód intercoolera i zobacz czy nie ma tam czasem oleju. Przy tym przebiegu może lać turbo wtedy regeneracja demontaż miski czyszczenie smoka i po problemie ;) .
witam, a czyściłeś smoka? może jest zatkany? pozdrawiam
To w takim razie wymień ten rozrząd w całości, łącznie z wymianą oleju, bo nie ma co ryzykować. I do tego jeszcze czyszczenie smoka w misce się zrobi. Heh albo grubo albo wcale! 😁👍
dziękuję panowie wszystkim , temat rozwiązany , czyszczenie smoka , płukanie silnika świeży olej , filtr i silniczek chodzi ciśnienie oleju w normie . Poduszka tez ogarnięta , pod siedzeniem kabelki :-) Temat zamykam
wielkie dzięki za wszystko.A powiedz mi jeszcze taką rzecz smoka da się odkręcić tak żebym go sobie dokładnie umył ze środka?
Więc tak, ciśnienie oleju było na poziomie ok 2 barów. Zrobiłem płukanie, zrzucilem miskę olejową wyczyscilem smok. Niestety niepokoi mnie fakt że w smoku znalazłem aluminiowe kawałki jak by zmielonej blaszki i że miska była już chyba zdejmowana gdyż były resztki pasty na uszczelce i w smoku a chyba fabrycznie składana jest tylko na uszczelek. Mam jeszcze...
Witam tak mówimy o tym samym silniku a wiec podkładki pod wtryskami oraz czyszczenie miski olejowej i smoka było wykonane ok 5000 km temu do tego wymiana filtra i oleju na dexelie dpf 5w30. Wtryski fakt używki ale wymontowane z jeżdżącego auta.
Tak nowy castrol 10w40 miska byla zdjeta i czyszczona rowniez smok
1.8 ma chłodnice olej więc pchanie się w w50 jest jest sensu. Teoretycznie dla nieuturbionego 1.8 wystarczył by 5w30. Jak chcesz wlać coś porządnego to zalej 5w40 lub 0w40 (lepszy w zimie). Choć 1.8 nie jest specjalnie wrażliwe na olej. Najlepiej to zrobi mu częstą zmiana oleju (szczególnie jak krótkie trasy do 30km) oraz rewizja i czyszczenie miski...
O matko, nie kombinujmy... żadne zegary, robiłem takie usterki, łącznie ze zrzucaniem michy, naprawa trwała szybko. Co robiłem: -demontaż michy, -czyszczenie smoka, -rozbiórka pompy, w celu ustalenia wytarcia zębatek i gładzi dekielka i obudowy -sprawdzenie działania zaworu upustowego sprężarką kilkukrotnie -dalej wymiana filtra oleju na markowy -pomiar...
Też stawiam na turbo: 1. demontaż turbo = regeneracja 2. demontaż intercoolera = mycie 3. demontaż miski olejowej + smoka = czyszczenie dokładne 4. ładnie czysto poskładać 5. nowy olej + filtry = wymiana oleju Koszt takiej naprawy to +- 2000 tysiące. Dopilnuj aby dobrze wszystko wymyli i wyczyścili. Dobrze by było jeszcze zrobić pomiar kompresji czy...
Da się zrobić bez wyciągania miski , jest wtedy ekwilibrystyka z deklem - zostanie na nim smok pompy oleju i trzeba go na bok delikatnie przestawić ( nie uszkadzając smoka ) .Potem zabawa z czyszczeniem i nakładaniem masy uszczelniającej . Do demontażu dekla musisz też powykręcać szpilki (są śruby i z tego co pamiętam dwie szpilki ) . No chyba że robisz...
Cześć, od około miesiąca moje BMW E90 318i silnik N46B20 ma problem. Gdy odpalam go po nocy, jak jest zimny, silnik pracuje płynnie i bez zastrzeżeń. Problem pojawia się po rozgrzaniu, mianowicie po przejechaniu kilku km i zatrzymaniu się na światłach obroty falują pomiędzy 900 a 600 obrotów i słychać, jakby silnik się dusił. Po zgaszeniu i ponownym...
Przed płukaniem silnika należałoby zmienić filtr oleju na nowy, po płukaniu założyć drugi nowy. Po płukaniu silnika, który ma na głowicy przyrośnięty nagar, będą odpadać płaty tego nagaru i zatykać smok pompy olejowej. Tak samo się dzieje po wlaniu dobrego oleju. Pierwsze silniki miały w misce olejowej, pod smokiem, odkręcane okienko do czyszczenia...
Witam Belkę można opuścić w dół ale chyba z tego co pamiętam to trzeba silnik podwiesić. A co do czyszczenia to proponowałbym wymienić pompę oleju, chyba że miska jest wgięta w miejscu smoka.
Jakie powinno być ciśnienie oleju na biegu jałowym po przegonieniu? Wydaje mi się, że ta kontrolka wyskakuje z powodu starego oleju... Jak dostać się do tego smoka olejowego? Dużo jest przy tym pracy? Czy przy zastosowaniu płukanki silnikowej Engine Flush Liqui Moly obejdzie się bez ręcznego czyszczenia?
Dla zainteresowanych; Sprawdziłem ciśnienie oleju, przy nagrzanym silniku okazało się że ma poniżej 1bara czyli "katastrofa". Wymieniłem pompę oleju i olej na 10w40 wraz z filtrem, nie bawiłem się w czyszczenie smoka itp. ponieważ chciałem to zrobić raz a porządnie ze względu na kiepskie warunki zdejmowania miski olejowej. Po tej operacji góra ucichła...
stokrotne dzięki rychupeja... wszystkie czynnosci wykonam według twoich wskazówek...dodam, że pojawiła sie kolejna zagadka w misce olejowej sa opiłki jakby wióry po gwintowaniu nakretki 10...mniej wiecej takiego rozmiaru..nie wiem co o tym mysleć silnik pracował do końca nie pukało nie stukało.. napewno smok był tym zawalony co mogło sie przyczynic...
Koledzy napinacz wymieniony łańcuch sprawdzony jest ok wszystko pracuje ładnie bez problemu lecz został jeszcze jeden problem zapalająca się kontrolka oleju tylko i wyłącznie na rozgrzanym silniku po przejechaniu kilkunastu km. olej wymieniony na motul 5w30 wraz z filtrem, czujnik ciśnienia wymioniony na nowy ciśnień jeszcze nie sprawdziłem, sugerowałem...
Witam, posiadam Mini Cooper 1.6 120 koni mechanicznych, 2006r. zapala się kontrolka niskiego ciśnienia oleju. Na zimnym silniku mamy 4 bary, na ciepłym 0,5 bara. Był czyszczony smok, miska olejowa, wymiana oleju i założenie oryginalnego filtra nie pomogły. Jakie powinno być prawidłowe ciśnienie na biegu jałowym przy rozgrzanym silniku? Proszę o fachową...
Witam kupiłem niedawno auto (mazda 5 2.0 pb 2008r 250tys) auto fajne , nic się nie dzieje póki co .... Ale z racji przebiegu i tego że ktoś oleju chyba nigdy nie zmieniał silnik bardzo zawalony nagarem, przepustnica czarna jak smoła, po wykręceniu świecy widzę że też tam nie lepiej... Przed wymianą oleju stosowałem oczywiście płukankę i olej smoła,...
Olej nie jest winny, tylko akurat taka przypadłość że wyjątkowo słabo miesza się z wodą i ta zalega na dnie miski olejowej. Zamarznięta może w każdej chwili się oderwać i zatkać smoka. Mają nie jeździć z niesprawnym termostatem i na krótkie odcinki, tak że silnik nie zdąży się dobrze nagrzać i co roku czyścić odmę.
Sprawdź lepkość zalanego oleju. Na smoku powinna być siatka- była czyszczona?.
Podejrzewam że ciśnienie oleju po zgaśnięciu kontrolki będzie OK. Wymień filtr oleju, czesto podróby nie mają bay-passa czyli zaworu omijającego filtr w razie zatkania. Zatkanie filtra smoka (np po wymianie uszczelki pod głowica) tez spowoduje takie objawy. Tak samo zacięty zawór przelewowy w pompie oleju. Ostatnio to ćwiczyłem w dwulitrowym Fordzie,...
Bez rozebrania, dobrej chemii i paru rbh na samo czyszczenie to zapomnij. Ciekawe co w misce i smoku siedzi.
Akurat temat który linkujesz nie jest mój Silnik to masz chyba taki sam. Popatrz na dźwigienkę z popychaczem, trochę pomniejsz i zobaczysz że kanał olejowy popychacza ma góra z 1,5mm. Nie życzę przepychania wszystkich podobnych dziurek, na "moim" forum już ktoś męczył się z takim przypadkiem braku smarowania góry głowicy. Jakiś paproch i miał zabawę...
wygdybajcie co jeszcze trzeba zrobić. Tak dla funu. - "Klapki zawirowujące" - wg uznania do demontażu. - EGR wg uznania, minimum wyczyścić. - Wyczyścić DPF (Espace chyba po 2007). - Pompa oleju + łańcuszek - wymienić. - Zainstalować: Oil catch tank. W F4R podwójny. - Sprawdzić powrót oleju z turbiny. - F4R połączenie plastikowych rur z turbiną - trzeba...
W tym samochodzie nie wystarczy zregenerowac wylacznie turbo i je wymienic .Niestety 1.6 to problematyczne silniki . Trzeba zrobić płukanie silnika olejem , usuniecie opiłków magnesem , wymienić smoka , sruby z sitkiem zasilajacych turbine, olej i filtry - to wiadomo wyczyscic układ dolotowy wraz z intercoolerem . Nie tylko w tym silniku, lecz w każdym...
Da rade jakoś te wtryski sprawdzić vagiem czy trzeba wyjmować? Trzeba wymontować i na stół probierczy.... Jednak przy znacznie "lejących" wtryskiwaczach już byś o tym wiedział. Bo spora chmurka czarnych spalin by się za autem ciągnęła. Stawiam raczej na drobną nieszczelność układu zasilającego. Upewnisz się podłączając bańkę z olejem napędowym bezpośrednio...
Jakich przygód można spodziewać się przy wymianie sprzęgła i rozrządu w Polo 6n2, 1.4, 16V, 55KW/75KM, 2001.marzec, 3d HB FL, klima manual ?? Nie było, nie ma i nie będzie kasy na warsztat a sala operacyjna to stodoła. Oglądałem już kilka filmików. Niby nie jest to trudne lecz na filmikach niespodziewane niespodzianki na bank są wycięte. Nie mam kanału....
Witam wszystkich forumowiczów. Jestem jak dotąd szczęśliwym posiadaczem Mazdy 6 z 2003r. 3 tygodnie temu auto trafiło do "polecanego" warsztatu celem wymiany uszczelki pod głowicą gdyż wystąpiły 2 znane zapewne objawy typu wurzucanie płynu poprzez zawór chłodnicy i jeden (jeden!!) epizod polegający na podniesieniu się temperatury silnika w czerwone...
Witajcie! Wiele mitów krąży o olejach. Większość z nich jest dziełem "starych" mechaników, za których czasów naprawiało się jedynie duże kwiaty, leopoldy i bobki. Do tamtych silników faktycznie lepiej nie lać syntetyka, bo nigdy nie wiadomo, co się wydaży. Każdy dobry (nie w znaczeniu sprawny, lecz dobrze skonstruowany) silnik może śmiało pracować na...
Sprawdź jeszcze czujnik oleju, może jest zalepiony mazią i chwile mu schodzi zanim odczyta ciśnienie oleju. Może również pompa oleju być na wykończeniu i potrzebuje chwile czasu zanim wytworzy odpowiednie ciśnienie. Stawiał bym na przytkany smok ale skoro czyściłeś to odpada. Dodano po 5 Wkręć zamiast czujnika ciśnienia oleju manometr i sprawdź jakie...
Wypnij czujnik i przegazuj ponad 2 tys.obrotów. zobaczysz że zaświeci i zapiszczy. Ten typ tak ma. że pomiar ciśnienia zaczyna się powyżej 2 tys. obrotów. Nie jeden z tego powodu się zatarł stojac np. na wolnych obrotach w celu rozgrzania (zima) a smarowania nie ma bo smok zamarzniety lub kanały w głowicy :-) A remontu nie zrobisz ,cały blok z wałem...
Witam Trochę tego dużo , ale postaram się dać odpowiedzi na wszystko 1.Wg mnie,ten serwis coś tu kręci.Dlaczego wymienić filtr paliwa,skoro jest praktycznie nowy?Miałoby to sens,jakbyś tankował jakieś podejrzane paliwo,lub nie daj Boże lał olej opałowy.Coś mi się zdaje,że chcą cię naciągnąć na kasę.Co do opiłków - skąd niby w paliwie te opiłki?I z czego...
Była sprawdzana chlodniczka spalin, później regeneracja turbiny, czyszczona miska olejowa, dodam że auto chodziło przed czyszczeniem miski, był olej świeży zalany auto chwilę pochodziło na tym oleju, później była zdjęta miska i wyczyszczony smok, kluczy nie brakuje, a silnik nie chcę się obrócić wprawo Ani w lewo, jakby było coś na tłokach to powinien...
Objawy jak w temacie - biały dym z silnika i wydechu po odpaleniu, nierównomierna praca - 'szarpanie' silnika . Opel Combo 1.7D (isuzu) prod.1998. Akumulator dobry, alternator niecały rok po remoncie, 20-25 tyś po wymianie rozrządu (obecny przebieg 133tyś km), olej i płyn chłodniczy w normie, nowy filtr paliwa (5 tyg.), uszczelka pod pokrywą trochę...
Przed założeniem głowic każdy cylinder posmarowałem olejem i zrobiłem pare obrotów żeby się rozsmarował, a olej planowałem wlać na lewą i prawą głowice bo obie były dokładnie czyszczone i jak kolega wspomniał zanim pompa pociągnie z miski troche się zejdzie. Co do pompy oleju to odkręcany był tylko smok i wszyskto w bloku gdzie tylko dałem rade sięgnąć...
Dzisiaj rano odpaliłem trzeci raz od momentu zaświecenia się kontrolki po wymianieczujnika silnik pracował minutę i wszysko było ok. gdy tylko łapie temperaturę zaczyna szwnkować głośna praca była największa gdy odpaliłem po zjachaniu na pobocze gdy zapaliła się kontrolka nigdy wcześniej nie wydobywał się taki dzwięk. Jeżeli masz zbyt duże luzy na...
Jeżeli siłownik porusza klapy przy gwałtowniejszym dodaniu gazu to raczej membrana jest cała. Przy uszkodzonej będzie słychać syczenie przy gwałtownym dodawaniu i puszczaniu gazu no i siłownik może nie działać zawsze lub wcale. Mam taki silnik u siebie i też miałem podobne problemy. To zrobiłem w nim 4 rzeczy. 1. Czyszczenie i kalibracja przepustnicy....
Witajcie. Moi drodzy to mój pierwszy post więc proszę o wyrozumiałość, wartościowe wskazówki mile widziane- za uzyskaną pomoc odwdzięczę się relacją zdjęciową i własnymi spostrzeżeniami. Słowem wstępu: Rozebrałem sobie Z10XE w Corsie C bo wszędzie się lało, śmierdziało i ogółem syf a i rozrząd prosił się o zmianę warty - sprawdziłem co silnik sobą jeszcze...
czyszczenie smoka zbiornik paliwa czyszczenie smoka demontaż smoka
makro grupowanie elektryczna tylna klapa arduino przerwania wewnętrzne
klimatyzator przenosny mikrokomputer cobra1
Wiązka kabli do hulajnogi Skaymaster Astro 2019 - gdzie kupić? Tryb awaryjny w quadzie Honda 350 4x4: przyczyny i diagnostyka