Masz zaniżone wskazania z czujnika barometrycznego F96 znajdującego się wewnątrz sterownika silnika. Zdemontuj sterownik i zobacz jak to wygląda. [url=http://translate.google.pl/translat...
Turbo nie reaguje na to co zapodaje sterownik silnika za pomocą N75. Czy turbo zapieczone czy sama sztanga siłownika podciśnienia przy turbo ciężko stwierdzić gdyż mechanik ma dziwne reakcje. Niby sztanga wymieniona ale w jaki sposób. Nie da się wymienić samej sztangi bez gruchy, ultradźwiękami to sobie można ... Po pierwsze : - przy turbo można wymienić...
Dwa zdania i wszystko jasne :) Dzięki serdeczne. A ten mniejszy scalak przetwarza to i cyfrowo podaje do procka. Nie sprawdziłem silnika ponieważ wyjąłem tylko połówkę sterownika z płytką, reszta została na aucie. Niestety nie mam warunków. Posprawdzam to co zaproponowałeś + porządne czyszczenie złącza, ponieważ było uwalone olejem z odmy.
sterowniki mam dobre cleanerem też czyściłem i to samo ;/
demontaż króćca wodnego przy głowicy oraz wylanie się boryga to tylko zwyczajny zbieg okoliczności z trybem awaryjnym, jeśli chcesz coś wiedzieć na temat elektrozaworu sterującego ciśnieniem powietrza doładowanego to w tym temacie znajdziesz opis jego naprawy oraz fotki gdzie się znajduje : http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=6... zależy...
Nie napisałeś jaki masz silnik - czy AWX czy AVF. W pierwszym można zaślepić EGR a w drugim nie - zależy to od wersji sterownika silnika. Stanem spoczynkowym dla zaworu EGR jest jego pełne zamknięcie i oznacza to, że do kolektora ssącego nie dostają się wtedy spaliny. Silnik dostaje najwięcej spalin na wolnych obrotach przez pierwsze 2 minuty od momentu...
Cześć posiadam A4 B6 z silnikiem 1.9 AWX, problem wygląda tak, że z dołu jest niedoładowanie turbiny, a przy wysokich obrotach przeładowanie turbiny. Ktoś może wie co jest nie tak? Ewentualnie co zmienić w sterowniku silnika bo brakuje mi już pomysłu. Jest zrobiona mapa na 160km. i w każdej chwili mogę ją edytować. Turbo od nowości te same, w ostatnim...
Witam. Mam BMW 320D na VP44. Problem polega na tym, że auto zaczyna ciągnąc około 1800 rpm, przestaje około 2200 rpm. Ma dziurę w ciągnięciu którą wyraźnie czuć i zaczyna znów przy około 2800 - 2900 rpm. Najgorzej czuć na 1-3 biegu, bo najpierw wbije w fotel a potem "przyhamuje", że na kierownicę człowiek leci. Sprawdziłem niektóre rzeczy, oto one:...
Trzeba by sprawdzic jak zachowuje się ciśnienie doładowania rzeczywiste wzgledem tego co chce uzyskać sterownik. Generalnie albo jest za małe doładowanie albo za duże i w większości przyczyna leży w turbo. Czasen da sie je jeszcze pogratulować a czesem zostaje wymiana od samej gruszki do calego turbo lub chociaż czyszczenie.
Zasada jest taka, że mierzy się wakuometrem podciśnienie zaczynając od trójnika na wężyku idącym od pompy podciśnienia do serwa hamulców i kolejno przed a potem za każdym elektrozaworem, przed i za akumulatorem (zasobnikiem) podciśnienia jak i przed oraz za zaworkiem jednokierunkowym (czarno-białym). W miejscu układu podciśnienia gdzie na ostatnim pomiarze...
Witam czytałem już inne posty ale nie znalazłem rozwiązania problemu. Mam nietypowy problem auto czasem ma taką moc, że aż w fotele wciska a raz jedzie jak wolnossący. Zauważyłem, że jak głośniej zawory klepią ma moc a jak silnik cicho chodzi to nie ma mocy. Pojawił się też problem z odpalaniem przy mrozie. Świece żarowe są sprawdzone i sprawne. Auto...
Witam ponownie. Zdecydowałem się iż sam wymontuję i wyczyszczę turbo. I okazało się iż podjąłem właściwą decyzje. Turbo było chyba wyjmowane gdyż nie było problemu z odkręceniem śrub ale okazało się iż ktoś w sposób niezbyt fachowy się za to zabierał: http://obrazki.elektroda.pl/1454483000_1... Poza tym jest skręcone na 3 a nie 5 śrub....
Stawiałbym na zapieczone kierowniczki w turbosprężarce. Turbo przeładowuje i sterownik silnika robi odcinkę. Pewnie po zgaszeniu i ponownym odpaleniu turbo działa dopóki nie przekroczysz 3tys. Od strony grodzi masz gruszkę od turbo, spróbuj poruszać prętem do niej przymocowanym (sztangą) - jeśli nie da się ruszyć to kierowniczki stoją dęba i potrzebne...
W BIOSie Phoenix Secure Core ver 03GB mam zakładki: 1 SysInfo 2 Advanced CPU Power Saving Mode=Enabled Hyperthreading=Enabled EDB(Execute Disable Bit)=Enabled Legacy USB Support=Enabled AHCI Mode Control=Auto Fan Silent Mode=Auto USB Charge in sleep Mode=Disabled Batery Life Cycle Extension=Enabled USB S3 WakeUp=Disabled 3 Security (tylko zakładanie...
Witam Wrócę do tematu bo jak widać nie został on dokończony/rozwiązany. A przynajmniej nikt tu nie napisał rozwiązania problemu. Mam też Zafirę A 2.0DTI 101KM 2001rok i mam dokładnie ten sam objaw. Auto poniżej 2000 [obr/min] jedzie bardzo słabo. Turbo wyraźnie załącza się dopiero powyżej tych obrotów i jest moc. Sprawdziłem: - gruszkę przy turbo wraz...
Najpierw bym sprawdził/podpiął komputer bo jak świeci się kontrolka to znaczy że sterownik silnika wykrył błąd wypadało by poznać jaki. Dwa można zrobić próbny przejazd i sprawdzić jakie wartości ma ciśnienie doładowania szczególnie w korelacji z zakładanym ciśnieniem doładowania. Dwa jak się potwierdzą "podejrzenia" to turbo na stół i weryfikacja czy...
Witam wszystkich mam następujący problem. Mój silnik to 1,6 tdci 90KM Najpierw ciekawostka Po odłączeniu wszystkich czujnków przy silniku EGR, Przepływka, 3 na kolektorze dolotowym, grzanie paliwa i jakiś pod pompą Vacum, samochód chodzi równo ładnie i tak jak wcześniej czyli jeździ bez turbo A teraz fakty z pomiarów: Próba1 Po rozłączanym silniku jw...
Sterownik jest w pokoju, piecyk nie zapala bo skończył pracę. Nagrzał do odpowiedniej temp, wyłączył palnik i po jakimś czasie również pompę, zatem piecyk jest już "uśpiony" tylko słychac strzelanie. Ja rozumiem, że czyszczenie może być płatne ale, żeby piecyk używać miesiąc i już była potrzeba czyszczenia :|. Jaki jest koszt tej usługi?
Po tych logach mogę powiedzieć tylko tyle, że turbo przeładowuje i to na maksa ale nie z winy źle wyregulowanej sztangi skoro mechanik widzi jej ruch w dół i górę (skok około 1,5 cm) na biegu jałowym i wolnych obrotach zdejmując i zakładając na gruchę wężyk podciśnienia. Zmienna geometria ma tendencję do zacinania się w pozycji maksymalnego doładowania...
?? W tych Golfach jest MSA. Do założyciela tematu i do gxesiek : Na początek proponuje (jak zwykle) zrobić porządną diagnostyke, czyli odczytanie błędów ze sterownika oraz podgląd parametrów rzeczywistych (również dynamicznie). Zarówno w jednym jak i w drugim Golfie jest pewnie silnik 1Z lub AHU, a tam jest turbo bez zmiennej geometrii, dlatego też...
W 1Z turbo jest z wastegate a nie VNT, do sterowania potrzebne jest nadciśnienie a nie podciśnienie. Teoretycznie możesz wężyki zdjąć całkiem i ma być doładowanie. Sztanga rusza się dopiero przy przeładowaniu. Gdzie masz Map sensor na rurze czy w sterowniku? Jak w sterowniku, rozbierz go i zobacz, czy nie ma oleju w środku, zdejmij dekiel nastawnika...
Siemka rok temu miałem podobny problem, auto się rozpędzało do 130 km/h a potem koniec turbo wywalało. Zaworek N75 to koszt około 200 zł wymianę sam zrobisz bo nie jest trudna. Ale w Audi są dwa takie zaworki drugi jest obok tego N75, można je przełożyć i wtedy sprawdzisz czy problem ustał czy nie... Ale zanim weźmiesz się za rozbieranie turbiny to...
Może masz trochę źle ustawione parametry palnika i lekko kopci i przez to takie zabrudzenia elektrod, bo ja za każdym razem je czyszczę ale tylko proforma, tak naprawdę są czyste i nigdy nie sprawiały problemu, a piec też wisi w kuchni, ale może masz komorę spalania otwartą? Wtedy by też mogło tłumaczyć zabrudzenia bo wtedy do spalania zaciąga powietrze...
No to masz rzadko spotykane auto które pali mniej (i to jeszcze z przyczepką) niż określał producent - opel w cyklu miejskim określał spalanie na 7.5l/100km (w astrze G która była chyba najlżejszym autem z tym silnikiem). To by w zasadzie wyjaśniało problem - aby turbo odpowiednio dmuchneło, musi być odpowiednia masa spalin, a spaliny biorą się ze...
Witam. Chciałbym włożyć turbinę bez geometrii do Golfa. Autem jeździ tata i niestety czyszczenie geometrii to dwa lata spokoju (50 tyś km) i problem powraca(kłania się PSJ). Chciałbym ten temat zamknąć raz na zawsze i włożyć turbinę od AGR. Chodzi mi o pomoc w weryfikacji gratów potrzebnych do operacji. Czy turbo, kolektor wydechowy, pierwsza rura wydechowa...
Nie pytaj o sterownik bo on jest sprawny, przeładowanie lub niedoładowanie turbiny skutkuje, że sterownik przechodzi w stan pracy awaryjnej aby się osprzęt lub silnik nie posypał. auto jak zostało podłaczone pod komputer serwisowy to chyba ktoś Ci coś musiał powiedzieć co jest nie tak, inna rada to niech ktoś kumaty z laptopem i interfejsem diagnostycznym...
Witam wszystkich Od ośmiu lat jestem użytkownikiem w/w kotła, dodatkowo podłączony jest sterownik radiowy Salus. Kocioł był i jest regularnie serwisowany , jedyna usterka fizyczna przez cały okres użytkowania to wymiana uszczelki na awaryjnym zaworze spustowym. Dwa lata temu kocioł pierwszy raz 'buchnął' podczas odkręcenia ciepłej wody w okresie zimowym....
Nie zwiększysz dawki więcej niż 51mgr ,bo tyle dokładnie wynosi możliwość pompy wtryskowej . Wartości w logach można zwiększyć też tylko do pewnych wartości ,ale nie ma sensu więcej niż 51mgr. A ciśnienie 3200mbar , coś nie tak z tym czujnikiem , ta turbina GT15 tyle nie nabije , GT17 zdarzały się chwilowe na 3200mbar ,ale w GT15 jeszcze tego nie widziałem...
Zgadzam się że to nie do przyjęcia, ale przez 4 lata nikt nie dał rady tego naprawić, jeżdżę tak ponad 30 tys km. Soft obecnie mam wgrany oryginalny od 2 lat, wcześniej dpf był wydłubany, była pusta puszka, wyłączony w sofcie i nie było najmniejszej różnicy o 0,5 litra nawet. Później zrobił mi go na 167 koni i auto zeszło na 11,5 litra. Potem był wgrany...
Zanim napisałem poczytalem trochę o tym komunikacie ale nie bardzo wiem co mógłbym jeszcze zrobić. Opiszę po krotce może ktoś pomoże. Problem pojawił się w momencie zainstalowania sterownika i głowic firmy Netatmo. Mam 7 kaloryferów w mieszkaniu i na każdym głowice firmy Netatmo, którą steruje sterownik podpięty do pieca. Jeśli w którymś pomieszczeniu...
Witam. Pacjent - Mondeo MKIII 2.0 TDCI 130KM 2003r. 1. Zaczęło się od lejących wtrysków. Demontaż wtrysków i pompy - okazały się tak zaopiłkowane, że nie nadawały się do naprawy. Zakup drugich wtrysków i pompy. Regeneracja drugich wtrysków i pompy. Demontaż całego układu paliwowego i dokładne płukanie. Montaż wtrysków, pompy i kodowanie. Efekt - wtryski...
.. na turbinie siedzi taka metalowa puszka która jest podłączona do elektrycznego zaworu przewodami ciśnieniowymi i tą metalową puchą staruje jeszcze czarna pucha z czarnego plastiku <pewnie ten siłownik pociśnieniowy o którym pisze kolega SZTOMEL>... JAKIEŚ POMYSŁY OD CZEGO ZACZĄĆ I jakie mogą być objawy uszkodzen elementów - żeby znaleźć który...
Witam. Posiadam A3 8P 1.9 bkc 105KM. Samochód ma 300tys przebiegu. pompa, wtryski, oraz turbo jeszcze fabryczne. Zabrałem się za czyszczenie egr i kolektora dolotowego. Po wyczyszczeniu całego układu zaczęły się problemy. Silnik między 1800-2000 obr/min traci moc i szarpie. Dzieje się tak tylko przy wolnym i średnim przyspieszaniu na wszystkich biegach...
Żebyś był pewniejszy wcześniejszej diagnozy popieram opinię przedmówcy. Na 100% masz do wymiany/regeneracji turbosprężarkę. Dymi na niebiesko bo ów turbo puszcza olej, a nie wkręca się na obroty najprawdopodobniej z jednego lub obu powodów. Czyli, sterownik silnika wczytuje Ci mapę awaryjną i nie pozwala przekroczyć bodaj 3 tys. obr. na minutę, lub...
Czy wiadomo, co było przyczyną i czy znalazłeś rozwiązanie? Mam identyczny problem z wypalaniem u siebie w Berlingo, nagle z dnia na dzień zaczął wypalać się dłużej i częściej niż u Ciebie. Sam nie wiem jeszcze. Mechanik stwierdził, że na pewno FAP zawalony, wymontował, oddał do profesjonalnego mycia, zmontował i wyzerował wskazania. No i wszystko...
Widziałem już różne Turba z różnymi zatarciami całkowitymi i częściowymi czasami nie można było wcale ruszyć czasami zacinały się w połowie czasem zatrzymały się w pozycji 100% czasem odcinały do 0% rzadko kiedy objawy były jednoznaczne , nigdy nie spotkałem się z jakimś charczeniem które można było w 100% określić jako z Turbo ,ale jak widzę wiele...
Witam wszystkich. Od nowości mam uciążliwy problem z moim Asusem, a mianowicie - wentylatory czasami wariują i pracują nieprzerwanie na najwyższych obrotach. Zmiana trybów pracy wtedy zupełnie nie reaguje (Silent/Balanced/Turbo), a laptop działa głośno niczym pralka, nawet na ekranie startowym. Pomaga wtedy jedynie kilkukrotny restart laptopa. Dla przykładu...
🚗 Polo 6R 1.6 TDI CAYC 90 KM – problemy z ECU, DPF, EGR Witam, wrzucam podsumowanie moich zmagań z Polo 1.6 TDI (2010, silnik CAYC, ECU 03L 906 023 D). Może komuś się przyda, bo temat jest dość nietypowy. Nadal nierozwiązany... Auto z Francji sprowadzone 7 lat temu jestem pierwszym właścicielem w Polsce. 7397 - Filtr cząstek stałych; czujnik różnicy...
Siema, 1.9 DCI padnięte było turbo, rozleciał się wirnik, zdiagnozowałem, złożyłem zgodnie ze sztuką, po tygodniu zaświeciły się kontrolki od świec żarowych, świece są do wymiany tak czy siak, ale samochód dymi na czarno przy obrotach 2-2500, oprocz tego polowe "kuni" padło na zawał, jako iż nie mam kompa, udałem się do mechanika i wyszły błędy mianowicie:...
Witam. Pacjent: Peugeot Beeper Teepe 2009r. 1.4HDi 70 PS. Problem: Odpala i gaśnie po 1-2 sek. Przed awaria auto stało w garażu blokowym (blaszak) z kiepską wentylacją ale po 5x męczeniu rozrusznikiem zagadało i parametry cisnienia paliwa turbo itp były w normie, poza niskim przepływem powietrza na poziomie 170mg/suw na wolnych. Auto miało moc, nie...
Niestety kalibracja VNT nie powiodła się https://obrazki.elektroda.pl/3749669600_... (at)ElektrodaBot Wstępna ocena dostępnych informacji Z Twojego opisu wynika, że procedura kalibracji siłownika zmiennej geometrii (VNT) nie powiodła się. Jest to dość częsty sygnał, iż sterownik silnika (PCM) nie może w prawidłowy sposób ustalić minimalnego...
Witam. Kupilem ostatnio, w okazyjnej cenie 2 letniego laptopa. Dokladnie jest to Samsung 300v5a-s05Pl. Dowiedzialem sie ze pol roku temu, byl w serwisie i byl czyszczony, mial wymieniane pasty termoprzewodzace. Wczoraj zainstalowalem system, bo byl bez. Zainstalowalem wszystkie najnowsze sterowniki, i chcialem pograc w League of Legends, wiec sciagnalem...
Odkąd zaczęły się upały, mam pewien problem podczas odpalania zimnego silnika (np. po nocy, ale też i po całym dniu stania np. pod pracą na parkingu). Rzecz dzieje się oczywiście zarówno na benzynie, jak i podczas awaryjnego odpalania z LPG (instalacja Omegas), ale tylko wtedy, gdy silnik jest w trybie "pseudo-ssania", czyli ma podniesione obroty tuż...
Witam, zamierzam zamówić nowy procesor, płytę główną i pamięć ram. Ze starego PC chciałbym zostawić dysk twardy, kartę graficzną, zasilacz, obudowę i napęd CD/DVD. Powstaje zasadnicze pytanie- czy po wymianie procesora, płyty głównej i ramu system windows 7 który jest na dysku będzie obsługiwał dany sprzęt i czy nie będę musiał dodatkowo się z nim bawić...
Panowie już zrozumiałem zasadę działania EGR; sprawdziłem go działa! Pisałem o tym wyżej wiec nie mówcie mi o zamęcie. Dwa to ja nie jestem mechanikiem i nie napiszę tematu "mam notlauf i wiem co się popsuło" Tylko napisałem tak bo nie jestem mechanikiem i szukam tu wiedzy. Napisałem EGR działa, przewody zrobione, N75 zregenerowane, odma wyczyszczona,...
Odinstaluj Asus Power4Gear i sprawdź. To samo. A temperatury mierzyłeś w czasie grania ? CPU do 90°C dochodzi, jak dojdzie do 90°C to spada taktowanie na 800MHz i po chwili wraca z powrotem na 2,7GHz, w tym czasie spadnie temperatura o ok 10 stopni. GPU dochodzi do 80°C. Poniżej screen jak procesor zwalnia, jeszcze temperatura nie spadła: http://obrazki.elektroda.pl/6343584600_1...
Witam Czy ktoś z forumowiczów rozwiązał problem: wydatek powietrza większy od zadanego w 1.6 HDI / PSA? Od kilku miesięcy borykam się z błędami EGR: https://obrazki.elektroda.pl/9440366100_... https://obrazki.elektroda.pl/3089730300_... Problem objawia się dławieniem/szarpnięciem auta podczas przyspieszania (dynamicznego)....
Czyszczenie z wymianą pasty było robione przed rokiem, a teraz na wszelki wypadek otworzyłem laptopa i oczyściłem, choć nie był specjalnie zakurzony i wentylatorek lekko się obraca. Kłopoty z temperaturą zrobiły się nagle z chwilą ponownej instalacji systemu. Podmieniałem sterowniki grafiki ze strony samsunga i ze strony NVIDII, choć w fabrycznym ustawieniu...
Witam. Od kilku miesięcy mój laptop Asus K53SV strasznie zwolnił. Najcześciej przycina się przeglądarka (zarówno IE 9 jak i Opera 11.62). Pojawia się "brak odpowiedzi" i po chwili wszystko wraca do normy. Tak samo było jak skanowałem komputer przy pomocy OTL. Co chwile pisało na górze brak odpowiedzi. Do tego raz lub dwa razy dziennie Opera sie wysypuje,...
Witam, CL203, C200CDI 2003 90kW z DPF (EURO 4), soft już raz modyfikowany przez tunera. Zakupiłem sprzęt, oprogramowanie i chcę zacząć uczyć się jak to się je. Plik zgrany z auta (nieoryginalny), w załączniku. Mam mnóstwo pytań, postaram się jak najbardziej składnie: 1) WinOLS czyta mi z parametrów sterownik EDC16C31, a wiem że fizycznie jest to EDC16C2....
Renault Master 2.5 DCI - wersja bez przepływomierza. W chwili obecnej Master ma totalny brak mocy, nie kopci, zapala idealnie. Silnik praktycznie wyremontowany - przyczyną było zerwanie paska rozrządu. Zapadła decyzja o wyciągnięciu, naprawie. Pierwsze problemy pojawiły się z wtryskami, dwa poszły gładko - dwa były wyrywane na prasie hydraulicznej (po...
Specyfikacja PC: IntelCore i5-4570, 3,2GHz, w turbo 3,6 (bez OC) ASRock H91M Asus GeForce GTX 760 2GB DDR5 (bez OC), sterowniki do karty najnowsze Corsair Vengeance 2x4GB 1600MHz CL8 Samsung 840 EVO 120GB SSD Western Digital Caviar Blue 1TB OCZ CoreXStream 500W System: Win10 64-bitowy Witam, przez ostatnie kilka lat borykam się z dość uciążliwym problemem....
Z instrukcji kotła wynika, że moc min wynosi 8.9 KW jaka jest max dla c.o. nie wiem. Mój atmosferyk VUW240/2-5 wg instrukcji ma 9,1kW, a wydawało mi się, że zwykle TURBO miały ciut większą moc, stąd sugestia, że masz ok. 10kW. Ustawienie parametru mocy d.0 jest na poziomie d=13. (zakres od 1do 15). Przy ostawieniu d=10 i mrozach w granicach -18 st....
Witam wszystkich. Dotyczy auta kolegi Transita Connect-a L2 5-osobowy,1.6 TDCi 115 2015 (obecnie 219 tyś.km), sprowadzony z Niemiec. W tym autku miałem przyjemność...wymienić zatarty silnik (DV6C od Citroena 2013, 40 tyś.km przebiegu) , skrzynię od Mondeo (2012 rok, BG9R-7F096-BA, 80 tyś.km ), zregenerowaną turbosprężarkę (nowe, markowe części). Doszło...
Na początek apeluję do kolegów i zwłaszcza Autora, o ograniczenie chaosu, który wytworzył się w temacie. Co do informacji, jakimi "karmi" nas Autor: 1. Screeny: Z HWi bardziej potrzebujemy listy parametrów w kolumnach (tych pod spodem zasłoniętych wykresami). Na dole masz guzik do rozszerzania kolumn na 2 dodatkowe okna. Koledzy wielokrotnie proszą...
proszę przetłumaczyć na polski Dzięki Wstępna ocena dostępnych informacji Masz Forda Fiestę z 2015 roku z silnikiem Diesla 1.6, w którym pojawiają się dwa specyficzne kody błędów: P2562 (błąd w obwodzie czujnika położenia turbosprężarki) i P132B (niewłaściwe działanie sterowania doładowaniem turbosprężarki). Z opisu wynika, że czujnik położenia turbosprężarki...
https://obrazki.elektroda.pl/1290954000_... 1. Jaką lutownicę i jakie groty wybrać? Lutownice transformatorowe to zabytki techniki przydatne chyba tylko do topienia wielkich kawałków cyny. Jeśli musisz wytopić 5-10 gramów cyny na raz, to robisz to źle. Są na Elektrodzie ludzie, którzy "transformatorówkami" lutują nawet SMD - trudno...
Witam. Mam problem z turbo. Wiesza się. Było już czyszczone 3 razy. Za 1 razem pomogło najdłużej bo około roku czasu. Było podpinane pod komputer i okazuje się, że jest wszystko ok a wraz się wiesza. Czy może mi ktoś podpowiedzieć co to może być? Już nie wiem co mam robić? Był też wymieniany jakiś sterownik podciśnienia czy coś takiego. Układ recyrkulacji...
czyścić turbo turbo sterownik czyścić kierownica turbo
ekspres miele wyświetlacz pulse width ładowanie akumulatora vectra
płyta indukcyjna wyłącza smart grundig
Montaż frontu w zmywarce Whirlpool ADG 7550 - instrukcja krok po kroku Uszkodzona szklanka popychacza w VW LT 35 2.5D - przyczyna zablokowania wału