Łopatek raczej nie wyczyścisz tym, trzeba mechaniczne wyczyścić ...
Moje kody błędów to :p1598 p1351 czy czyszczenie łopatek turbiny pomoże ??
Witam. Posiadam Skodę Octavię 1.9 tdi oznaczenie silnika to asv 110 km. Problem wygląda następująco. Przy ok. 2500-3000 tys. obrotów silnik dławi się i zaczyna strasznie kopcić po delikatnym odpuszczeniu gazu i ponownym go dodaniu wkręca się na wyższe obroty i jest ok. Wymieniłem już chyba wszystko co jest możliwe i nadal jest to samo. To co zrobiłem:...
Chciałbym zobaczyć jak te łopatki turbiny czyścił ... Kierowniczki ? Przecież nie ma tego w wersji 90 km ... Łopatki turbiny ? ... Na pewno długo pochodzi ;)
Już sam zdążyłem to tego dojść ale dziękuje za pomoc. Wyskoczyło zabezpieczenie termiczne umiejscowione z tyłu suszarki pod osłoną i przymocowane bezpośrednio do grzałki. Przyczyna- Straszny syf, nie czyszczone filtry i zabite łopatki turbiny.
Kolego zapewne czeka cie czyszczenie turbiny, zapiekły sie napewno łopatki w turbinie i przy predkości o ktorej mówisz wpada ci w tryb awaryjny.
może i turbina, jak zaczynali w moim aucie szukać przyczyny osłabnięcia to na pierwszy ogień poszła turbina ale u mnie okazało się że to nie ona Dodano po 3 jak zaczynali to turbinę rozebrali i czyścili bo podobno na łopatkach turbiny zbiera się osad i wtedy źle pracuje
A czyścił waść dokładnie turbinę przed założeniem, tzn każdą łopatkę? ,Jak nie to efekt taki jw. Jest jeszcze inna opcja powyginane połamane łopatki
Witam. Jeżeli masz zmienną geometrie w turbinie tzn. masz XPI. Niestety przy około 300-400tys. km. zaczyna się przycinać łopatka w turbinie. Jest tak jak napisałeś "auto stoi na serwisie jest wszystko ok, w czasie jazdy pod obciążeniem jest błąd". Czyszczenie nic nieda.. Należy wymienić turbine (niestety koszt jest straszny ok.12tys.zł), naszczęście...
Witam.Miałem podobny problem tylko w audi 1,9 tdi 110 AFN .Przyczyn może być kilka.W silnikach 110 KM turbina jest ze zmienną geometrią łopatek i one lubią czasami się zapiec , w wyniku czego nie otwierają się ,turbina przeładowuje ,a samochód wchodzi w tryb awaryjny .Wynikiem tego jest spadek mocy.Może też być uszkodzony zawór N75,który steruje turbiną...
Tak turbina nie ładuje przewód miękki a nawet go zasysa do środka po zdjęciu go przed intercoolerem wydobywa się lekki dymek i sprawdzeniu ręką wirnika turbiny nie dało się go obrócić tylko kawałek chyba łopatki wirnika go blokują ,zapchany DPF kilka miesięcy temu był czyszczony ale to już wtedy pewnie była turbina uszkodzona bo coś hałasowało przez...
a co Ty kolego czyściłeś w tej turbinie jak tam nie ma zmiennej geometrii łopatek ?
w jaki sposób sprawdzałeś N75 ? podmień go na próbę z elektrozaworem od EGR czyli N18 - są bliźniacze, mam też nadzieję, że turbinę wyjmowałeś i czyściłeś jej zmienną geometrię łopatek po rozebraniu jej gorącej części a nie zamoczyłeś tylko w nafcie.
Jeżeli nie wiesz co to jest N 75 i gdzie się znajduje to o rozebraniu turbiny nie masz co myśleć. Włącz sobie opcję szukaj i do dzieła. Kolego, niech rozbiera, też musimy z czegoś żyć.... A poważnie to radzę pojechać do warsztatu na czyszczenie turbiny, sam nie uruchomisz łopatek, możliwe,że je rozruszasz ale problem powróci po kilku dniach.
Witam wiele osób opisuje że gdy vw b5 1.9 tdi AFN przechodzi w tryb awaryjny 'przeładownie' to mało kto wymienia gruszkę od turbiny :) A to podstawa bo czyszczenie geometrii przy turbinie pomaga na pewien czas a osoby które czyszczą to popełniają jeden błąd bo szlifują 'łopatki' a potem jest niewielki spadek ciśnienia w układzie a co za tym idzie utrata...
Zdążyłem już ogarnąć problem :/ Przeładowuje turbinę.. zapchana geometria łopatek :/ Więc nic innego jak czyszczenie nie pomoże.
Przyczyn może być kilka. Przepływomierz powietrza , aby go sprawdzić wystarczy odpiąć wtyczkę zasilającą i się przejechać. W moim przypadku była spora rużnica , więc wiadomo przepływka do wymiany. Może się zdarzyć że któryś z wężyków jest nieszczelny , dziurawy co zaowocuje błedami typu niewłaściwe ciśnienie doładowania itp. Więc wymiana wężyków po...
Witam Mój Passat 1.9TDI 110koni zaczął łapać notlaufy + do tego miał słabe przyspieszenie jak na ten silnik. Zawiozłem go do mechanika na wymianę rozrządu i czyszczenie turbiny, przy czyszczeniu turbiny okazało się ze są pogięte łopatki, które zostały wymienione. Wszystko cacy, ale po odbiorze auta czułem jakby autko lepiej się zbierało ale nie tak...
Jak się sprawy mają z tym brakiem mocy, bo widzę że temat umarł. U mnie też czasem brakuje mocy, ostatnio też pojawił się błąd 10 Controller Start-of-injection. Pompa była regulowana i nic nie pomogło, wtryskiwacz sterujący regenerowany i zero różnicy, zmienna geometria łopatek turbiny czyszczona - zero różnicy, podciśnienia sprawdzone - są ok, przewody...
przyczyn może być wiele i szkoda byłoby usiłować je usunąć kupując i wymieniając po kolei metodą prób i błędów podejrzane podzespoły lub co najkosztowniejsze dać się naciągnąć na czyszczenie łopatek zmiennej geometrii, regenerację lub wymianę turbiny na nową - najrozsądniejsze wyjście podpiąć pod VAG'a i zdiagnozować pracę silnika poprzez odczytanie...
Witam mam problem z moją A3 1.9 90KM rok 2000. Opowiem historię od początku. Gdy kupiłem Audi w grudniu zeszłego roku i wracałem do domu przy 140km/h miałem odcięcie i samochód nie chciał dalej iść. Po sprawdzeniu wszystkich mozliwych wariantów padło na zapieczone łopatki od turbiny. Gość który czyścił powiedział że łopatki mam już delikatnie powyżerane...
(at)tronics Po kilku próbach metodą (at)stanislaw1954 pokrywa zeszła. Trochę ukruszyłem korpus ale robiłem to pierwszy raz, na drugi raz warto zacząć od przyłożenia śrubokręta w metalowy korpus, letko uderzyć tak aby pojawiła się szpara pomiędzy zakończeniem pokrywy, a rantem. Następnie wciskać w szparę bardzo płaski śrubokręt, (nie przekręcając nim)...
Miałem ten sam problem kiedyś w golfie 5 ,turbina wyła jakby pogotowie jechało. Jezdziłem wtedy po różnych specach, sprawdzali co się dało i nic. Auto jaki u Ciebie miało moc i nie kopciło. w końcu pojechałem do PKS Leszno ,bo dowiedziałem się , że naprawdę się tam znają Po 3 dniach auto naprawione, diagnoza- turbina straciła wyważenie. Więc wyważenie...
Turbina była czyszczona gdyż regeneracji jak gość twierdził nie wymagała. Na wirniku luzów brak, ubytków w łopatkach też nie ma. Stwierdził, że czyszczenie wystarczy. Na diagnostyce mechanik sprawdzał pompę i wtryski. Mówił że są w dobrym stanie. W kanale wydechowym w głowicy też nie ma syfu. Wszystkie kolektory zostały wyczyszczone. ,,Masz dalej problem...
Witam, jak w temacie powolutku zacierają się kierownice w turbinie, jak autko rozgrzane to ok, jak zimne to zwieszka, interesuje mnie czy może ktoś ma jakiś inny sposób na zatarte łopatki niż czyszczenie. wiadomo, w moim przypadku nie zostało już nic innego ale co zrobić aby zapobiec powtórnemu zatarciu. Dodam że czyściłem już nieraz i staram się co...
Już wiadomo co to jest. Mechanik stwierdził zacięty zawór tzn. buypass. Będzie czyszczenie i to na razie powinno pomóc - cena 400 zł. Co do turbiny to nie ma zmiennych łopatek.
Wczoraj przestała mi pralka wodę wypompowywać i jak się okazało przez 20 lat w łopatki pompy nawpadało różnych rzeczy (jakieś monety, śrubki, nakrętki itp.) W Twoim filtrze niczego nie brakuje, oprócz częstszego zaglądania do niego W instrukcji piszą, że należy go czyścić, ale tutaj nie ma czego czyścić. Zanim te skarby wlecą na turbinkę pompy leżakują...
witam, ile km masz przejchane na tym sam, mozliwe ze trzeba by mu zafundować czyszczenie dolotu, jak wyglada doładowanie ? czy mech zrobił dynamiczna diagnoze, wyglada to na przycinajace się łopatki kierownicy turbiny, lub nieszczelnosć po stronie sterowania, sprawdż czy niema nieszczelności po stronie wysokiego cisnienia na dolocie( nawet niewielka...
Jak będziesz czyścił turbinę ,to musisz zdjąć pokrywę (z każdej jest strony uderzać młotkiem z śrubokrętem - z wyczuciem!) odkręć śrubę zdejmuj podkładki (później musisz je w tej samej kolejności założyć - najlepiej sobie ja narzuć na jakiś sznurek to ci się nie pomieszają). I musisz oczyścić w środku te łopatki - najlepiej bardzo cieniutki śrubokręt...
witam, koledzy zamiast a może to ,lub tam to, po pierwsze posłuchajcie trans serwisa, jęzeli po diagnozie nic nie wykaze ( w co jestem 90% pewny), to te silniki troszke inaczej dobieraja ilość paliwa , zależy ona w dużej mierze od ilosci powietrza dopływajacego do dolotu, jeżeli czujnik doładowania , przepływka sa ok, to info do klakulatora jest o ilosci...
do 2 tysiecy obrotów jest bardzo mułowate. prosze o pomoc w rozwiązaniu problemu. łopatki zmiennej geometrii turbiny zacięły się w pozycji nie max doładowania tylko w połowie drogi ich regulacji i dlatego dopiero kopa dostaje przy 2 tyś. RPM. - demontaż turbinki i czyszczenie pomoże w 100% a aby się o tym przekonać to trzeba wykonać logi dynamiczne...
Witaj. Jeśli miałeś strasznie zabrudzony filtr to mógł paść przepływomierz. Nie czyści sie go tylko wymienia!!! Utrata mocy może być spowodowana taż innymi przyczynami np. uszkodzoną turbiną lub jeśli masz zmienną geometrie łopatek zapieczeniem sie łopatek w turbinie lub uszkodzony zawór N75 który moze w Twoim przypadku upuszczać ciśnienie cały czas,...
coś się tak uparł na wymianę N109, nie wymieniaj bo to nic Ci nie da, skoro wskakują te wysokie obroty przy odpalaniu a następnie schodzą do normalnych to wystarczy go wykręcić, rozebrać tak jak na pokazanej na pierwszej stronie fotce i dokładnie wypłukać w benzynie ekstrakcyjnej, przedmuchać i zamontować ponownie w pompie paliwa, to że komputer go...
Witam ponownie Przeładowuje, widać to na logach gdzie przez dłuższą chwilę jest takie samo ciśnienie o obroty różne, więc możesz spróbować wyczyścić turbo (lecz pisałeś że było czyszczone, aczkolwiek sprawdz czy popychacz sterujący geometrią łopatek chodzi luźno) jeżeli wszystko ok to najprawdopodobniej "gruszka" sterująca turbiną. Nie chce oceniać...
Czyściłeś turbinę?? A mianowicie jej kierownice... a skąd wiadomo, że w tej Alhambrze jest turbina ze zmienną geometrią i skąd sylwek9999 możesz wiedzieć czy masz ten sam silnik skoro andrej.75 ani nie napisał oznaczenia silnika ani rocznika samochodu, to, że jest to silnik o mocy 90 KM wcale nie musi oznaczać, że zamontowane tam turbo ma zmienną geometrię...
Jednak niepokoi mnie to , że np rzeczywiste zasysane powietrze tzn dawka rózni sięmod takiej , która powinna byc, czy doładowanie turbo przy obotach gdzies od ok2000 do 2600 jest takie samo w granicach 2200 mbar, a dawka paliwa mniejsza im większa prędkość.... Czy tu coś jest nie tak.. nie sądzisz..? To wynika z programu sterującego. Doładowanie zależy...
Sprawdź jakie masz wtyczki na wtryskach, żółte czy niebieskie. Jeśli żółte to można się pokusić o wymianę, jeśli niebieskie to znaczy, że już ktoś wymieniał (widziałem kilka razy, że nie umiał kompletnie lutować przewodów i dawki korekcyjne na wtryskach strasznie skakały). http://forum.vectraklub.pl/index.php/top...
Zazwyczaj przyczyną są zacierające się łopatki regulacyjne turbiny tak więc turbina do czyszczenia a później jeździć dynamicznie
Uffff... Wszystko zdemontowane wydech, turbo i cały kolektor ssący. Miałem kupić turbo po regeneracji ale zastanawiam się nad wymianą środka koras czy jak to tam się zwie???. Powodem moich przemyśleń jest to, iż moja turbina pracowała idealnie nigdy nie przeładowywała więc łopatki są w idealnym stanie. I boję się że jak kupię po regeneracji to taką...
Witam, Dużo jest postów na związanych z tematem, ja jednak potrzebuję jasnej i klarownej odpowiedzi. Po krótce, problem występuje na 4 biegu (3500 obr/min) lub 5 biegu (3000 obr/min). Silnik przechodzi w tryb awaryjny (spada moc). Po ponownym uruchomieniu jest OK do momentu - patrz wyżej. Sprawdzane: - zawory regulacji ciśnienia doławowania - czujnik...
Witam Miałem ten sam problem, wszyscy twierdzili że musi to być przepływka, ale okazało się że zacinał się zawór turbiny. Czasami pomagało zgaszenie i zapalenie ponowne silnika - ale tylko na chwilę. Niestety trzeba wyciągnąć i rozebrać turbinę. U mnie to pomogło. A ja mam takie doświadczenia i wnioski odnośnie braku mocy. Jak wywala notlauf - nie...
Tyfus500, szczerze powiem, że mechanik nie bardzo ma pojęcie o tym co Ci powiedział gdyż to, czy turbina lub dolot do niej powietrza jak też i dolot powietrza doładowanego do kolektora ssącego nie ma śladów wycieku oleju wcale nie świadczy o tym, że łopatki zmiennej geometrii będą pozbawione sadzy i nagaru i będą chodzić swobodnie w całym zakresie ich...
Ma ktoś jakiś pomysł na rozwiązanie tej zagadki? Na 100% elektrozawór turbiny jest sprawny ale źle sterowany. W tej sytuacji kierownica nie będzie prawidłowo ustawiała łopatek. Co może mieć wpływ na nieprawidłowe sterowanie jego pracą? EGRa nie czyściłem sam, więc nie mogę za to odpowiadać. Czy jego nieprawidłowa praca może powodować takie anomalia?
Witam, jeśli Twój silnik posiada turbinę ze zmienną geometrią to prawdopodobnie z nią jest problem. Zapiekły się łopatki. Miałem podobny przypadek z silnikiem 1.9 105 KM BXE. Podczas przyspieszania, w okolicach 3000 obr/min sterownik odcinał turbinę i auto traciło moc. Zgaszenie i ponowne uruchomienie silnika sprawiało, że na chwilę wszystko wracało...
Witam jest to bardzo częsty problem i raczej problem tkwiący w psj jak to niektórzy nazywaja czyli przez złe użytkowanie tych silników . Jednak nie zawsze czasem się zdarza ze łopatki na wirniku turbiny się wypalaja wykrzywiają bądź uderzy w nie wiekszy odpad sadzy wydostający sie z komory spalania i wtedy turbinka do regeneracji , ale lepiej spróbowac...
z termostatem raczej jest problem bo nawet w trasie jak jestem to maksymalnie dochodzi do niecałych 90* na liczniku a potem spada do kreski przed 90*, więc termostat albo czujnik. A jak wygląda ładowanie turbiny, czy włącza się w dobrym czasie czy za późno ?? Czasami mi wchodzi w tryb awaryjny, a turbo było czyszczone i wymieniona łopatka bo była pogiętą....
Nie pytaj o sterownik bo on jest sprawny, przeładowanie lub niedoładowanie turbiny skutkuje, że sterownik przechodzi w stan pracy awaryjnej aby się osprzęt lub silnik nie posypał. auto jak zostało podłaczone pod komputer serwisowy to chyba ktoś Ci coś musiał powiedzieć co jest nie tak, inna rada to niech ktoś kumaty z laptopem i interfejsem diagnostycznym...
Było trzeba mu wyjaśnić że jak wyczyści z geometrią zmienianą to naprawi a jak z stało to czyszczenia nic nie da mu specjalnie bo będą krzywe łopatki. Tak z ciekawości można na szkoleniu się czegoś ciekawego jakoś tajną wiedzą pojąć np: jak wyciągnąć turbinę z kolektorem w 15 min? :D
wymaganą masz 2300-2400 a faktyczne 2600 wiec bedzie notlauf,kierownica w granicznym punkcie sie wiesza i nie spowalnia strumienia atakującego łopatki,tak sie też dzieje przez nieprawidłowe poskładanie po czyszczeniu tych strumienic.
Bardzo dziekuje za pomoc, a teraz czy moze dostawać się ten olej także przez turbine? bo czyściłem turbo i mi powiedziano ze mam już łopatki powyżerane i szykuje się regeneracja i mozę tutaj przyczyna? A co powiecie o moto doktorze? może temu zaczą ostro olej brac? Pojade do mechanika i się dowiem co i jak. Bardzo dziękuje za pomoc.
Z tym strzałem to nie mam najmniejszego pojęcia . Przejrzałem wszystkie węże i podciśnienia i niby szczelne . Turbinka wyjęta i faktycznie łopatki zapieczone jakim sposobem to nie wiem bo tak jak pisałem to raczej dynamiczny styl jazdy preferuję . Ale stało się i tyle .Dodatkowo EGR też do czyszczenia . Co do strzału to tylko mogło chłodnicę interculera...
Zdaje się ze dosyc głeboko wsadziłes rece a nie sprawdziłes czujnika MAP. To przeciez on informuje ecu o cisnieniu. Poza tym bład doładowania moze wywołac np. nieszczelnosc na dolocie, miedzy przepływomierzem a turbina. Sterownik widzi za małą mase powietrza w stosunku do cisnienia doładowania i wywala bład. Pisałem - czujnik MAP sprawdzony! Odczyt...
Więc tak, Geometria stoi sztywno nawet nie drgnie. W związku z tym moje pytanie, czy lepiej regenerować turbinkę (w mojej okolicy ok. 1000 zł) czy może wyjąć przeczyścić całe łopatki itd. ( tu koszt ok 200 zł) po czym wyciąć katalizator żeby turbo mogło lepiej oddychać. Słyszałem złe opinie na temat czyszczenia więc wpadłem na pomysł żeby mechanik wykręcił...
Dzisiaj czyściłem turbinę w a4 1,9 TDI 110KM, auto miało 200 tyś przebiegu. Odpal auto, odszukaj gruszkę sterującą turbiną i zdejmuj i nakładaj wężyk z podciśnieniem i obserwuj czy sztanga turbiny chodzi lekko, bez zawieszeń, bo nie wykluczone ze od sadzy blokują się łopatki zmiennej geometrii turbiny, co w konsekwencji przeładowuje silnik i sterownik...
Witam. Pisze tutaj ponieważ brak mi już pomysłów i jestem na skraju załamania finansowego w związku z moim fiacikiem. A mianowicie: Grande punto, 2006r 1.3 diesel multijet 90KM ( 66Kw) Jestem posiadaczem samochodu od 1,5 roku. Przez ten czas z biegiem kilometrów słychać było że turbina pracuje coraz głośniej, ostatnie tygodnie pracowała już naprawdę...
Patryk Jak już pisałem wcześniej "Pierwsza moja myśl to że turbina nie ma sterowania łopatkami, ale sprawdziłem i podczas odpalania jak i wciskania gazu dźwignia od sterowania łopatek turbiny porusza się. Na wszelki wypadek podmieniłem również elektrozawór N75 z N18 ale to nie przyniosło żadnego efektu." Więc z tego wynika że zawór N75 jak i gruszka...
Najczęściej w tych autach są 2 usterki z tym związane, pierwsza to wyjmujesz całego egr-a i czyścisz benzyną z sadzy, docierasz i składasz druga rzecz to czujnik ciśnienia w kolektorze na jedną śrubkę przykręcany wykręć go jeśli jest cały ulepiony w gnoju to benzyną go wymyj i poskładaj. Duży wpływ ma ten czujnik a prawie zawsze jest usyfiony. Powinno...
Witam! wszystkich. Mam pewien problem dużo czytałem i sadzę że do końca nie znalazłem rozwiązania. mam silnik ahf 110 koni. od pierwszego biegu na maksa pedał do piątego biegu dymi mi na czarno i to nie przez chwile tylko cały czas dopóki trzymam gaz do dechy.wiem ze to nie jest normalne. powiem wiecej turbinka była w regeneracji po zakupie samochodu...
Na przykładzie własnej diagnozy (obojętnie czy silnik VP czy PD), brak błędów elektrycznych N75 itp. itd. - przeładowanie widoczne w logach dynamicznych - zero błędów przez dłuższy okres czasu (kontrolka świec nieaktywna) aż dopiero kiedy łopatki stały już sztywno na sztorc przy max powerze - błąd 17958 - demontaż turbinki i co się okazało, dźwignia...
Witam ! To co opisujesz może sugerować o sterowaniu załączenia lub wyłączenia pracy sprężarki turbodoładowania. Najlepiej będzie jeżeli znajdziesz najlepiej na stronach forum VW opisy dla konkretnego silnika co sposobu sterowania turbosprężarki. Z tego co kiedyś czytałem z powodu marnej jakości paliwa brudzą się tzw. kierownice strumienia ( osadza się...
Zasadę działania turbiny i sterowania znam. Wprowadzę może w temat: padła turbina (uszczelnienia po stronie gorącej, łopatki pokrzywione, kierownica na żyletki), wywaliło olej w wydech; po zakupieniu turbiny po regeneracji i wykonaniu: - zmiana wężyków podciśnienia; - kontrola smarowania -drożne; - kontrola węża spływu oleju z turbo - drożny; - kontrola...
Witam. Zdjąłem rurkę filtra powietrza z turbiny. Tam oczywiście olej. Łopatki turbiny lekko postrzępione na końcówkach. Luz na osi wirnika ok. 1cm. Czyli diagnoza jasna... Serwis specjalizujący się w Renault (nie Renault) powiedział mi: 1500zł - turbina sprawna, z roczną gwarancją. 1000zł - robocizna. Jak spytałem, dlaczego tak dużo, usłyszałem, że...
Dobra, dobra ostudźmy emocje :) wyraźny spadek ciśnienia doładowania w grupie 011 dynamicznej w zakresie od 2856 do 3200 obrotów - niedoładowanie a przy tym masakrycznie wysoka wartość masy zasysanego powietrza mierzona przez przepływkę w stosunku do ciśnienia doładowania turbo i to praktycznie w całym zakresie obrotów - nawet kiedy turbo niedoładowuje...
Witam, uwaga, znów będzie długie :) Przez czas od ostatniego posta kilku mechaników (ogólnie niekompetencja poraża) oraz ASO. Pierwszych 3 mechaników diagnoza - wszystko ok, nie kopci, nie ma błędów jeździć i się nie zastanawiać, tankować lepsze paliwo. ASO stwierdziło podkładki pod wtryskami. Wymieniał mi je mechanik z mojej miejscowości. Sytuacja...
Siemka, szukałem odpowiedzi na moje problemy i wpadłem na twój bardzo podobny ,wydaje mi się ze mogę ci pomoc. Ja mam mondeo 2.0 tdci z elektrycznym zaworem EGR(dlatego je nie mogę zaślepić). Samochód ci gaśnie lub ciężko odpala na ciepłym -twoje zaworki ssące są już tak brudne ze na ciepło nie masz sprężania.:crazyeyes: Dlaczego brudne? bo twój egr...
Niestety kalibracja VNT nie powiodła się https://obrazki.elektroda.pl/3749669600_... (at)ElektrodaBot Wstępna ocena dostępnych informacji Z Twojego opisu wynika, że procedura kalibracji siłownika zmiennej geometrii (VNT) nie powiodła się. Jest to dość częsty sygnał, iż sterownik silnika (PCM) nie może w prawidłowy sposób ustalić minimalnego...
Witam Jest parę tego typu tematów na forum i różne opinie od porad czyszczenia turbiny, wymiany turbiny czy nawet wymiany całego silnika. Proszę o podpowiedź w moim przypadku. Odkurzyłem nim tynk podczas remontu, kamień rozdarł worek i cały gips dostał się do wnętrza odkurzacza. Odkurzacz niemiłosiernie wyje na najmniejszej prędkości. Tragedia. Odkurzacz...
Witam wszystkich. Mam następujący problem, z którym nie mogę się uporać i zwracam się do was z prośbą o poradę. Mam VW PASSATA 2001 rok z silnikiem 1.9 TDI 130 KM i historia wygląda następująco: przeładowywała turbina więc został podpięty vag bład standardowy w pamięci sterownika o przeładowaniu poruszałem sztangą faktycznie zatarte kierownice bo ciężko...
witam, objawy jak w temacie, obecnie przy silnikach diesla z turniną doładowania i intercoolerem(chłodnica powietrza doładowanego) i po przebiegu ponad 150 tys.km bardzo czesto jest to zanieczyszczony układ dolotowy nagarem, sadzą, olejem z odpowietrzenia skrzyni korbowej(odmy), wyczyszczenie wraz z przepłukaniem benzyna ekstrakcyjną intrcoolera poprawia...
turbina łopatka łopatka turbina czyścić łopatka
dokumentacja techniczno operacja ukończyć kanał prawy słuchawki
magazyn energii obudowa magazyn energii
Honda UFO 1.4 - Szarpanie przy dodawaniu gazu Szyba w klapie bagażnika Fiata Stilo nie otwiera się - przyczyny i rozwiązania