przeswietl uklad podcisnien ...
Próbowałeś okręcać tą śrubę na górze wirnika? Powinno zejść jako całość. Nic nie zejdzie, trzeba najpierw zdjąć osłonę turbiny.
Podłącz dużą strzykawkę (najlepiej 100)do wężyka podciśnienia, który idzie na gruszkę przy turbinie jak będziesz zaciągał strzykawkę to dźwignia sterowania turbiny powinna swobodnie pracować i przestawiać łopatki turbiny, jeśli będzie się zacinać to może być problem z gruszką lub łopatki turbiny są już zapieczone i nie zawsze się przestawiają.
Jeżeli czytałeś błędy dobrym oryginalnym testerem (np IDS-em) to można podejrzewać albo nieszczelność dolotu - tak jak napisał toku74 - albo przycinanie się geometrii łopatek turbiny. Ewentualnie elektrozawór zawór sterujący gruchą łopatek turbiny jest niesprawny. Na początek odłączyłbym sztangę (cięgno) gruchy od dźwigni łopatek turbiny i zobaczył...
Nie ma obrazka. Po odpaleniu powinno zassać cięgno i skierować pełnych przepływ na łopatki turbiny. Dopiero gdy ciśnienie w ssącym osiąga maksymalną dopuszczalną wartość n75 odcina podciśnienie. Nie mam pewności ale słyszałem o turbinach po "regeneracji" w których geometria działała na odwrót. Poprzestawiane były łopatki kierownicy w drugą stronę. Dziwi...
Czy silnik albo turbina nie od anglika? Porównaj kształt łopatek turbiny np ze zdjęciami na allegro i czy kierunek obrotów jest prawidłowy.
No to puszczasz ten strumyk na łopatki turbiny, odpowiednie przełożenie a dalej prądnica/alternator czy co tam znajdziesz i cieszysz się darmowym prądem.
Naprawa jest zależna od usterki, ale również od czasu poszukiwania jej. Jak za bardzo gwiżdże to zdejmij z niej przewód powietrza od filtra i zobacz czy łopatki turbiny są całe, czy czegoś czasem nie zmieliły.
Być może istnieje jakaś mikronieszczelność w układzie rurki hydrostatu i po pewnym czasle określony poziom hydrostat traktuje jako poziom zero. Albo zmieniła się jego charakterystyka... Dodatek: W swojej zmywarce miałem przypadek, że zostały "zżarte" łopatki turbiny i skuteczność pompy spadła prawie do zera...
Jeszcze muszę przepatrzyć wszystko i wtedy będzie pewność ze to wina kierownic, jednak bardzo mnie zainteresował post Pana z Żywca, jako że nie daleko od wadowic może udało bysię jakoś zmówić i temat dokładniej obgadać.
Od razu widać po błędach o co biega EGR zamontuj z powrotem ale go zaślep tak aby spaliny nie mogły przejść a komp mógł nim sterować... Drugi błąd to przeładowanie spowodowane przez PSJ rozwiązanie krótkie wyjedz na miasto i na każdych światłach wczuj się w policjantów w vectrach i przegoń ja ile jej fabryka dała bo łopatki turbiny zaszły sadzą...
Albo przewody, albo padła ci tak zwana "gruszka" co porusza łopatki turbiny. Weź sobie kogoś do pomocy niech wsiądzie do samochodu dodaje gazu a ty w tym czasie patrz pod pokrywą silnika czy gruszka się w ogóle porusza i czy podciśnienie dochodzi. Jeżeli brak będzie podciśnienia to albo przewód jest gdzieś dziurawy albo pompa nie tworzy podciśnienia.
Łopatek raczej nie wyczyścisz tym, trzeba mechaniczne wyczyścić ...
Po sprawdzeniu pompy okazało się że pompa jest sprawna ale jest ułamana jedna łopatka turbiny pompy. Czy to może byc przyczyna , że turbina spada z wirnika i nadal nie wypuszcza wody ?
Witam, Dużo jest postów na związanych z tematem, ja jednak potrzebuję jasnej i klarownej odpowiedzi. Po krótce, problem występuje na 4 biegu (3500 obr/min) lub 5 biegu (3000 obr/min). Silnik przechodzi w tryb awaryjny (spada moc). Po ponownym uruchomieniu jest OK do momentu - patrz wyżej. Sprawdzane: - zawory regulacji ciśnienia doławowania - czujnik...
"Jeżeli chodzi o bov'a to przynosi on efekty, ale tylko w silnikach benzynowych z turbo (chociaż i montowany w doładowanych dieslach). A zasada jest następująca: Samochód seryjnie wyposażony jest w zawór DV czyli taki, który wpuszcza powietrze z powrotem w obieg, natomiast bov jest to tzw. zawór atmosferyczny, który to podczas nagłego odjęcia nogi z...
Jak ciągnie iskrę to na 99% jest uszkodzony. Jak kolega wczesniej pisał sprawdź czy turbina nie jest brudna (osad na łopatkach). Żeby dostac się do turbiny musisz ściagnąć obudowę metalową.
Sprawność nie mniejsza jak 75%, o której napisałeś odnosi się do sprawności przetworzenia wody, węgla i powietrza w suchą parę technologiczną podawaną na łopatki turbiny. Tu ciekawa, ale dość stara (z 2003 r., pierwsza jaką znalazłem, może są nowsze) prezentacja na temat sprawności elektrociepłowni: https://docplayer.pl/15205020-Elektrocie...
To nie do końca zaślepienie, czytałem o tym gdzieś tylko teraz mi się szukać nie chce. Oczywiście całkowite zaślepienie odmy nie wchodzi w grę, bo wtedy robi się ciśnienie lub podciśnienie w silniku w zależności jak był ustawiony wał podczas zaślepiania czy wyjęciu bagnet Że jak??? Jak nie wiesz nie pisz! Następne będzie ostrzeżenie.
Po stronie gorącej uszczerbiona jedna łopatka natomiast po syltronie zimnej przytarte :(((((
Po co manometr, skoro mamy Blok 01, grupę 011 na VAG`u. Próba dynamiczna wygląda tak (film instruktazowy): http://www.a4-klub.pl/smf/index.php/topi... Po zlogowaniu zapraszam tutaj: http://www.a4-klub.pl/smf/index.php/boar... Gdzie ocenimy wyniki pomiarów i pomożemy w diagnozie. PS: zakładajac ze przy regeneracji wyczyszczoneo kierownice...
Witaj. Jeśli miałeś strasznie zabrudzony filtr to mógł paść przepływomierz. Nie czyści sie go tylko wymienia!!! Utrata mocy może być spowodowana taż innymi przyczynami np. uszkodzoną turbiną lub jeśli masz zmienną geometrie łopatek zapieczeniem sie łopatek w turbinie lub uszkodzony zawór N75 który moze w Twoim przypadku upuszczać ciśnienie cały czas,...
Mam 2 pytania odnośnie sprzęgła hydrokinetyczngo w skrzyni DP0. 1. Czy przez zużyte (uszkodzone) sprzęgło samochód może być słaby tzn. jakbym zamiast 1.4 16v 98km miał 60km? 2. Czy sprzęgło te z silnika 1.4 a 2.0 różni się budową wewnętrzną łopatek turbiny, co np w silniku 2.0 daje wiekszą moc? (nie chodzi mi o mocowanie do silnika)
Moje kody błędów to :p1598 p1351 czy czyszczenie łopatek turbiny pomoże ??
a co to zawór ciśnienia turbo ? ludzie !!!! trochę teori proszę jest to zawór, który reguluje ciśnienie doładowania i wygląda tak : http://obrazki.elektroda.net/81_12365754... jeśli masz turbo bez zmiennej geometrii łopatek, steruje turbiną ciśnieniowo, czyli ma wpływ na otwieranie zaworu upustowego turbiny tzw. wastegate, który wygląda tak http://images49.fotosik.pl/47/3e27556856...
Co to za elementy? Łopatki turbin?
Witam problem w część rozwiązany mechanik stwierdził zapieczone łopatki turbiny. Macie sposób na przez smarowanie tych łopatek??? Dodano po 3 Jaki masz silnik AJM czy ATJ ? AJM
Witam prawdopodobnie staneły łopatki w turbinie.:cry:
Sam widzisz co powoduje praca bez filtra. Na łopatki turbiny dostały się paprochy i zmieniły jego wyważenie co przy takich obrotach powoduje taki efekt. Odradzam uzytkowanie w takim stanie bo dodatkowo padna łożyska :cry:
Już sam zdążyłem to tego dojść ale dziękuje za pomoc. Wyskoczyło zabezpieczenie termiczne umiejscowione z tyłu suszarki pod osłoną i przymocowane bezpośrednio do grzałki. Przyczyna- Straszny syf, nie czyszczone filtry i zabite łopatki turbiny.
prawdopodobnie masz uszkodzoną rurę dolotową między sprężarką a kolektorem lub chłodnicę powietrza (INTERCOOLER).w najgorszym przypadku turbina nie pracuje( zatarta, brak łopatek lub pękła oś turbiny)
Myślę że zdięcie z dołu jest odpowiednie. Ustawienie denkiem do obudowy suszarki po pierwsze nie zasłania kanału a po drugie powoduje większy ciąg powietrza. No widzisz, kumaty jesteś i wyciągasz odpowiednie wnioski. Takich gości lubię :) Ale to nie jedyne wnioski. W którą stronę obraca się turbina? Zwróć uwagę, w którą stronę ustawione są łopatki...
Jeśli masz możliwość to podłącz ją do zasilania i zakręć łopatkami turbiny, jeśli brak reakcji to zapewne spalona.
Wymontuj pompę i sprawdź jej turbinę najprawdopodobniej puściły zgrzewy i łopatki odpadły od reszty. No więc pompa rozebrana. Część z łopatkami turbiny odpadła od elementu nakręcanego na wirnik pompy. Co prawda zgrzewów to ja tam nie widzę. Rozumiem, że te dwa elementy mają być zespolone? Jeśli nie są to naprawa za pomocą zestawu naprawczego? Proszę...
Chciałbym zobaczyć jak te łopatki turbiny czyścił ... Kierowniczki ? Przecież nie ma tego w wersji 90 km ... Łopatki turbiny ? ... Na pewno długo pochodzi ;)
Witam mam problem ze zmywarka marki Bosch S4R1B na łopatkach myjących jest bardzo słabe ciśnienie czy to może byc turbina?? Z gory dzieki.
czysta FIZYKA, niezależna od konstrukcji turbiny) To co niesie wiatr to faktycznie jest niezależne od konstrukcji turbiny ale to co z tego wiatru zbieramy to bardzo dużo zależy od konstrukcji turbiny. Wystarczy wyobraźnia jak się zachowa turbina ze sztyletowymi 3-ma łopatkmi, a jak z wieloma szerokimi łopatkami. Charakterystyka turbin powinna być znana...
Nasówa mi sie jeszcze jedno że chyba jeździsz ekonomicznie i przez to turbina sie zacina ,( gromadzi sie sadza na łopatkach turbiny). Najlepiej co jakiś czas autko dobrze przegonić ,
Zapieczone łopatki w kierownicy w turbinie?
Witam. Ubytki oleju są . Ta gruszka steruje łopatkami turbiny. Sprawdź dokładnie po umyciu silnika skąd cieknie olej?
czerwona kreska przy 50 km/h jest zaznaczeniem dopuszczaknej predkosci w terenie zabudowanym jak i prędkosci przy której mozna juz wrzucic 4 bieg najbardziej ekonomiczny w tym silniku :) - twoja astra ma silnik który możesz rozkrecic do 4600 obr/min - nie musisz po zapaleniu czekac minutę by rozpoczac jazde, mozesz jechac tylko nie od razu na wysokich...
Wykorzystałem 2 kompasy, w zegarku i jakiś zabawkowy. Ostatecznie, kompas z zegarka pokazał biegun N ustawiony w kierunku łopatek turbiny do zasysania powietrza. Z obbydwu stron jest tak samo.
Tam nie ma łopatek tylko są turbiny. Posiada to silnik nie rozbieralny więc kolega ich nie wyczyści, nie chcę nic mówić, ale ten Zelmer jest o wiele, wiele lepszy, trzeba tylko o niego dbać i regularnie czyścić lub wymieniać filtry.
Jak dla mnie to turbo do czyszczenia, i układ podcisnienia do przeglądu, zwłaszcza krociec przy pompie prozniowej. Moim zdaniem te turbiny nie zapiekaja się z spokojnej jazdy tylko z korozji. Raz ze koroduje ciegno gruszki, i koroduje muszla turbiny i ściska łopatki geometrii.
Niestety na zniszczonym łożysku nie widać żadnych napisów. Natomiast na drugim sprawnym łożysku (od strony łopatek turbiny) zauważyłem napis: 608 Z3 INDONESIA NSK Rozumiem, że to rozwalone łożysko jest tego samego typu?
W jednym z komentarzy podano, że przy wietrze 6m/s (21km/h) wytwarza 180W. U mnie w tym roku wiało tak jak na wykresie poniżej (w km/h) a u Ciebie jak wiało? https://obrazki.elektroda.pl/8317931000_... Sam sobie odpowiedz na pytanie ile to wytworzy Tobie energii. Poza tym gdzieś tu na forum był opis podobnej (a może i takiej) turbiny....
ok dzieki zobaczymy podlacze do komputera Dodano po 3 z rok temu raz mi sie tak zdarzylo ze w czasie jazdy stracil moc no ale zatrzymalem odpalilem na nowo i bylo do tej pory ok ale teraz prawie codziennie z rana w czasie jazy musze zgasic i zapalic na nowo ktos kiedys mowil mi ze to cos z turbina poprostu jakis nagar czy cos na łopatkach turbiny sie...
to proszę sprawdzić luz na wałku turbiny i czy łopatki turbiny nie szorują o obudowę
Geometria łopatek turbiny może nie domagać. Jeśli łopatki masz zapieczone i nie ma prawidłowej regulacji, to będziesz miał taki efekt.
Witam, wnioskuję że "odkażanie " DPF niewiele pomogło. EGR[jak opisałem], czujnik ciśnienia doładowania, [też opisałem] i pozostał overboost czyli zaworek elektromagnetyczny znajdujący się na przednim pasie,który kieruje zmienną pracą łopatek turbiny. Sprawdż te cienkie przewody gumowe które od niego odchodzą, czy nie są gdzieś przetarte a zwłaszcza...
Dźwignia sterowania łopatkami turbiny chodzi swobodnie i delikatnie, nic się nie zacina ani nie stawia jakiegokolwiek większego oporu - w pierwszej kolejności sprawdziłem czy to przypadkiem turbina "nie stanęła".... Ale dziękuję serdecznie za podpowiedź :-)
Sprawdź czy na łopatkach turbiny nie ma osadu.
A może łopatki turbiny zmiennej geometrii się zapiekają.
No, właśnie miałem na myśli to że spaliny cały czas napędzają łopatki turbiny, a ta (oczywista sprawa) napędza sprężarke :) Jak pisałem, szpecem w tym temacie nie jestem...
Dziękuję bardzo! Okazało się że zawleczka spadła trzymająca cięgno łopatek turbiny z cięgnem od gruszki! Idę skręcić na drut i jazda testowa! Dzięki wielkie za zainteresowanie i pomoc!
Ja tu widzę padniętą turbinę, bo zdaje się jest ze zmienną geometrią łopatek. są po prostu zatarte i pracują w ograniczonym zakresie a to powoduje przechodzenie układu sterowania w tryb awaryjny. Pozostaje regeneracja turbiny nie wielu to robi prawidłowo bo to precyzyjne urządzenie i wymaga należytego doświadczenia i przygotowania całej operacji. A...
Witam Niestety gość od seata ma racje . A pogwizdywanie świadczy o uszkodzeniu łopatek turbiny przykre ale prawdziwe powodzenia.:cry:
Jest jeszcze możliwość tego że blokują się łopatki turbiny, i wówczas też nie ma doładowania
Podejrzewam, że łopatki turbiny uderzają o obudowę, więc sam tego raczej nie zrobisz.
Więc sprawdź to co zasugerował moment20, przede wszystkim kondensator rozruchu oraz jeśli jest sprawny silnik to turbinę mogą być połamane łopatki turbiny.
Turbinę sprawdziłbym na drugim miejscu . Pierwsze sprawdziłbym rozrząd. Mi to wygląda na przestawiony rozrząd ;) A uszkodzone łopatki turbiny dają znać po sobie dźwiękiem - turbina mocno gwiżdże .
Tak. Czytałem już właśnie sporo o tym. Najbardziej podejrzewam właśnie zawór N75 albo zatarte łopatki turbiny. Przepływkę jeszcze odłączę i spróbuję pojeździć bez przepływki. Komputer zapewne wtedy przyjmnie wartość zastępczą i domyślam się, że auto od początku będzie wtedy mułowate, ale jeśli przekrocze magiczną prędkość przy odłączonej przepływce...
Taki olej do silnika ze zmienną geometrią łopatek turbiny - powodzenia.
Elektrozawór sterujący łopatkami turbiny , lewa strona silnika .
witam, kolega maciek ma racje , jakmasz ten silnik na zewnatzr posprawdzaj czy lekko chodzi sterowanie łopatkami turbiny, jak silnik troszke stoi to lubią sie zacinać i albo przładowuje i tryb awaryny albo słabowaty jak niedoładowuje, powodzenia
Czy może to zatem być powiązane z "prychaniem" po puszczeniu gazu? Sprawdź zaworek DV - jest na rurze TIP niedaleko N75 (powietrze odbija się - uderzając w łopatki turbiny)
Blow off w tym aucie służy tylko i wyłącznie wydawaniu dziwnych dźwięków i/lub podnoszeniu ego właściciela. Cała reszta zawarta jest w poście kolegi domexa32. Za regulację ciśnienia odpowiada sterownik i albo wastegate albo zmienna geometria łopatek turbiny.
I sztanga nie stawia oporu wszystko ładnie pracuje? To w takim razie łopatki turbiny do regulacji.
To właściwie samochód hybrydowy który zamiast silnika tłokowego ma turbinę (kiedyś też chyba mówiło się "silnik turbowałowy"). Prawdopodobnie turbina gazowa ma większą sprawność niż zwykły tłokowy silnik (?) więc auto może być nawet bardziej ekologiczne niż samochody hybrydowe. Wyobrażam sobie stanie w korku za takim pojazdem gdy kierowca zparagnie...
Płaszcz generatora jest chłodzony wodorem. Kiedyś zapalił się na rozszxczelnieniu i się palił. Po zamknięciu dopływu wodoru płomień się cofnął i rosadził pokrywę generatora, ale nie mocno tylko ją rozpęknął ( fajne słowo). Takich awarii to znam kilka, wyrwało się łopatka turbiny parowj, przebiła pokrywę turbiny, dach elektrowni i poleciała sobie.
To nie jest wina wirnika raczej łożyska lub brud na łopatkach turbiny. Nawet niepozorny osad pogarsza ssanie odkurzacza.
Moim zdaniem definitywnie stojan[mógł już zniszczyć przy próbach nowy wirnik],ale oczyść jeszcze cienkim śrubokrętem łopatki turbiny ze skamieniałego kurzu.
Dzięki za info! Na jutro jestem umówiona do elektronika na diagnostykę. Z toyoty wyciągnełam tylko nr błędu p1251. Po tym co piszą na forach, można wywnioskować, że jest problem z ciśnieniem podawanym na łopatki turbiny. Zobaczymy, co mi facet powie i co dalej z tym fantem. Może rzeczywiście za lekką mam nogę :o). Czy ktoś wie jakie są przybliżone koszty...
może to łopatki turbiny już sie kończą. :) Co może grzechotać, bądz może inaczej delikatnie ,klepać cykać . koło pasowe na wale
Klient do mechanika: No i jak, coś wiadomo co się stało? Mechanik: W turbinie powyginały się łopatki, trzeba regenerować Klient: to teraz rozumiem, co oznacza turbina ze zmienną geometrią :)
Witam. Brudny filtr lub łopatki turbiny albo obie usterki i jak sam stwierdziłeś mała ilość czynnika chłodniczego-wyciek.
Sprawdzałem tylko katalizator, a łopatki turbiny były robione zobaczę i poszukam tego warsztatu.
jeżeli łopatki turbiny chodzą za lekko, to może być turbina. Ja bym wybrał tańszą opcję ,sprawdzenie ciśnienia doładowania podczas jazdy, albo wymienił zawór regulacji doładowania.
Zrobiłem dalszych ok.1200 km.Jestem na etapie zakupu turbiny w allegro.Kolega mechanik po rozebraniu stwierdził,że niektóre łopatki turbiny uległy wygięciu /na skutek dostania się do wnętrza cząstek zanieczyszczeń/ i stąd ten gwizd.
poczytałem trochę i różnie opisują usterkę może to łopatki w turbinie się przycinają
Witam tak to też może być uszkodzony zawór upustowy na turbinie ,ale z reguły zacina sie po jezdzie z uszkodzoną przepływką,przy 110-ce dochodzi do zapieczenia łopatek turbiny. Pozdrawiam
zatarte kierownice zmiennej geometrii łopatek turbiny w pozycji max doładowanie i dlatego brak mocy,turbinka do demontażu,wyczyścić kierownice i śmiga dalej
zazwyczaj na 100% skoro łopatki turbiny się nie zacinają to powodem są nieszczelności na wężykach podciśnienia, piszesz, że to nie tryb awaryjny a czy moc silnika wraca po jego zgaszeniu i ponownym odpaleniu ? jeśli ma moc z dołu i tylko w tych obrotach to przyznam, że dość nietypowy objaw.
Tak mocno ogólnie: Nie będzie dobry projekt jakiejkolwiek turbiny w którym obie powierzchnie łopat nie wytwarzają siły nośnej. We wszystkich profesjonalnych wykonaniach (śmigła, skrzydła samolotu, łopatki turbin) pracują obie powierzchnie łopat, nawietrzna i zawietrzna a powietrze przepływa wzdłuż nich. Teoria mówi nawet że ok. 2/3 siły wytwarza powierzchnia...
A wystarczy zagięcie łopatki wirnika strony ssącej i będzie świst.Nie szczelny wąż wydaje inny dźwięk. Dokładnie ,obadaj łopatki turbiny.
Testowałem takie rozwiązania i inne wszystkie Pionowe - bez powodzenia. http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop... Nic nie daje korygowanie kątów łopatek. Dwustopniowa turbina Pawlaka jest najlepsza w kategorii pionowych, ale nie może równać się z klasycznym poziomym wiatrakiem oceniam jak 1 ÷ 10 na korzyść turbiny poziomej.
A ja przypomnę tylko definicję czym jest wzmacniacz. „ Tranzystor jest to co najmniej trójkońcówkowy elementem półprzewodnikowy, zdolny do wzmacniania sygnałów prądu stałego i zmiennego. Każdy tranzystor jest zatem wzmacniaczem. A co to jest wzmacniacz ? To pozornie tylko trywialne pytanie warte jest jednoznacznej odpowiedzi. Często rozumujemy...
A jak złapiesz ją palcami to też się nie rusza???? Czytałem gdzieś (jak walczyłem z golfem) że można wyczyścić to samemu( tylko nie pamiętam gdzie) ten wodzik jak to nazwałeś od gruchy ma za zadanie sterować zmienną geometrią łopatek turbiny. Jeśli się nie rusza (nawet palcami) tzn że łopatki turbiny też nie zmieniają geometrii i wtedy masz ten spadek...
ja miałem podobną przypadłość i okazało sie że bączek podciśnienia ktury zmienia kąt łopatek turbiny był pordzewiały i zapieczony po odkręceniu łopatki chodziły dobrze .Bączek wymieniłem i wszystko do tej pory gra
Szczelność sprawdziłem tylko turbina jak pisze svavecone powinna dawać w granicach 2,3bar a moja wyciska tylko 1,7 dlatego chciał bym sprawdzić to manometrem, zdejmowałem przewody i łopatki turbiny wyglądają dobrze po stronie tłoczenia.Może tutaj należało by szukać.
Witam, samochód jechał, stracił moc i zaczął kopcić na szaro. Po wyjęciu turbiny w DPF-ie leżały łopatki turbiny. Na wałku (panewce) ślady spalonego oleju, turbina kompletnie zniszczona. Jaka może być tego przyczyna ? Samochód przyholowałem i nie uruchomiałem.
może i turbina, jak zaczynali w moim aucie szukać przyczyny osłabnięcia to na pierwszy ogień poszła turbina ale u mnie okazało się że to nie ona Dodano po 3 jak zaczynali to turbinę rozebrali i czyścili bo podobno na łopatkach turbiny zbiera się osad i wtedy źle pracuje
Jeżeli zmywarka ma już kilka lat, to wszystko wskazuje na to, że nie ma już łopatek turbiny pompy (zostały zżarte przez detergenty). Osobiście miałem taki sam przypadek... Skończyło się na rozebraniu pompy i wymianie turbiny.
zacinają się łopatki w turbinie które sterują strumieniem spalin na wirnik turbiny trzeba ją wyciągnąć rozebrać i wyczyścić zmienną geometrię lub oddać do regeneracji.
Jeżeli wpadnie do silnika to pewnie zostanie zmielony, te silniki potrafią mielić kule gradowe i małe ptaki. Ptak nawet zamrożony jest ciałem miękkim a taki stator silnika to czasami kilkaset gram litego metalu który w przypadku wessania połamie łopatki turbiny, następnie poleci z tymi łopatkami dalej łamiąc kolejne.
Złe odprowadzanie spalin, jeśli nagrzewa się do czerwoności stopią się łopatki turbiny i pójdzie na złom turbo, zajedź do ludzi co znają się na tuningu oni będą wiedzieć komp nic nie pomorze.
Turbina staje i łopatki wirnika przysłaniają wylot powietrza, innego wytłumaczenia nie widzę. Ciekawie musi wyglądać log z 010 w takim przypadku, map powinien pokazywać podciśnienie, jak w przypadku silnika benzynowego
Na biegu jałowym ten szmer nie do końca będzie słychać zbyt wolne obroty są turbiny ale możesz mieć nieszczelny wydech na turbo może dali stare uszczelki i przy wyższych prędkościach będzie taki dźwięk. To wyjście na 4 śruby to jest wyjście na katalizator z boku masz klapkę ona się otwiera i wtedy spaliny przepływają przez łopatki turbiny ona jest sterowana...
Witam, W znakomitej większości takich przypadków przyczyna to zapieczone łopatki turbiny - tak mówią fachowcy. Zrobiłem logi dynamiczne: Grupa 011: http://vaglogi.pl/log-011_l9kH1uN.html i zastanawia mnie czy w tym przypadku nie jest to wina zaworu N75, już przy około 2300 obr/min. jest wysterowany na ponad 90%. Czy możliwe, że w tym przypadku winny...
Musisz odkręcić tą "dziwną" śrubę (widać, że jest przeznaczona da autoryzowanego serwisu). Wówczas zdejmiesz osłonę i łopatki turbiny. Zapsz sobie jak to było żłożone! Wtedy dobierzesz się do łożyska...
turbina łopatka czyścić łopatka turbina zmienna geometria łopatka turbina
paski ekranie cienkie wentylatora mercedesa rozbiegnięcie silnika
elektronika baterie parkside elektronika baterie parkside
Błąd P0340 w Jeep 2.0 CRD - Czujnik wałka rozrządu Dezaktywacja trybu awaryjnego Peugeot 607 2.2 HDi P1517