pojemnosc , kod silnika?
Nie ma czegoś takiego ,,ponoć,, Żeby klima działała jak należy, ma być czynnik w ilości przewidzianej przez producenta
mój silnik nie pracuje równo dusi go cos na wolnych obrotach co jest :roll:
1. W 12 letnim samochodzie jak wyjmiesz wtryski to na maszynie prawie zawsze wyjdą, że są do zrobienia. To jak czasami ludzie dają „z ręki” do regeneracji alternator z 20letniego auta, szczotek prawie nie ma, pierścień na ukończeniu. Naprawisz, a potem telefon po co był robiony jak dalej źle:p 2. EGR po 12 latach będzie zabity nagarem, ale...
Bez podpiętej przepustnicy pojawi się kontrolka na desce. Jak EGR pracował to silnik zacznie bardziej twardo pracować na zimnym ,ale za to powinien chodzić równiutko bez zająknięć i mieć moc. Nie powinien też gasnąć na wolnych. Szczerze czy trzeba adaptować nie wiem nigdy jej nie wymieniałem. Zawsze albo odetkanie EGR albo skuteczne wprogramowanie....
Koledzy mam taki problem z omegą gdy odpalam rano silnik pracuje tak jak by nie palił na wszystkie cylindry muszę przegazować parę razy żeby chwycił normalne obroty i gdy dodaje gazu to go dławi dopiero jak przekroczy 2 tys. obrotów to jest lepiej. ąle nadal dławi jak mu depne na gaz z wolnych obrotów trochę zdławi i się zbierze dopiero i tak jest na...
Trzeba sprawdzić czujniki, rezystancję uzwojeń i na końcu magnesy.
Witam auto to VW Golf 1.8 RP problem polega na tym ze jadac na bezynie przyspieszam w celu przelaczenia na gaz. przelaczenie powinno nastepowac gdy obroty maleja po przekroczeniu 2500 w rzeczywistosci bingo przelancza jak mu sie podoba raz przy opadajacych raz przy narastajacych a nieraz podczas przyspieszania slysze tylko jak cyknie elektrozawor i...
Po kupnie samochodu należy przeprowadzić kompletny przegląd. Przede wszystkim zaglądnąć do świec bo pewnie tu będzie problem. Opis wskazuję że może być problem z wysokim napięciem.
jeszcze jedno,jak silnik ma 2000obr i wrzuce bieg i po woli puszczam puszczam sprzęgło dławiąc silnik na 1000obr po chwili obroty biegu jałowego powracają na 800obr i delikatnie falują.
Jakość zdjęć trochę kiepska więc nie powiem ci dokładnie do czego są poszczególne śrubki. Co do tego regulatora to on ma odbijać tylko najprawdopodobniej jest ta sprężynka zbyt słaba lub mocna. Robiłem z podobnymi silnikami wielokrotnie i taka usterka była dość częsta. Jeśli chcesz się upewnić czy jest to wina tego regulatora to odczep ten drucik od...
kable wymienione świece też ja bardziej obstawiam na gaźnik bo jak mu powoli dodaje gazu to wchodzi na jakieś obroty po chwili go dławi i jak jadę to zaciągam ssanie i potem ładnie wchodzi na obroty mogę wam zapewnić że pali na 2 tłoki i uszczelka tez jest dobrze wymieniona śruby dokręcone z momentem 30 Nm
Najlepiej wykonać diagnostykę komputerową. Wykonaj odczyt błędów załącz logi z parametrów głownie masa powietrza, ciśnienie doładowania, EGR, korekty cylindrów, ciśnienie CR. Dopiero wtedy będzie można coś więcej pomóc ;)
To nie jest gaźnik z tego silnika. Pewnie podróba w której dysze nie posiadają oznaczeń. Wówczas łatwo pomylić dyszę główną z dyszą ssania, na oko mają podobną średnicę otworu. Zmierz rzeczywistą przepustowość dysz, w cm³/min(at)1000mmH₂O. Chiński gaźnik będzie wyposażony w dyszę "super szmoc" i podrobioną iglicę o zmienionych wymiarach.
Stawiam na zasyfiony gaznik.
Można bawić się w różnego rodzaju emulatory.
A sprawdzałeś rozrząd i zapłon? Może go jeszcze tłumik hamować.
sprawdź przewody wysokiego napiecia i palec rozdzielacza
Witam. Otóż w wolnej chwili udało mi się znaleźć człowieka który posiada program OP-com w wersji oryginalnej. Diagnostyka pokazała, że sterownik jest od vectry B od silnika 2.2 a co za tym idzie dawkuje o wiele za dużo paliwa, dławiąc silnik. Sterownik będzie wymieniany na taki od zafiry.
Walnięta pompa paliwa ,zatkany filtr, niesprawny układ zapłonowy lub częsta wada tego silnika czyli nieszczelna odma.
Witam ! sprawdź najpierw czy masz szczelną rurę elastyczną pomiedzy przepływomierzem a kolektorem ssącym (opaski i ewentualne pęknięcia oraz te podłączone od odmy i zaworu obejściowego). pozdro
Gaz 1.5-2 lat lub 15-20 tys. km. Wymień i u gazownika wyreguluj instalację.
Ciśnienie paliwa - podaj zmierzoną wartość.
ja bym powiedział żę padł ci przepływomierz
Jest to silnik z jednopunktowym wtryskiem 8-śmio zaworowy, dokładnie C14NZ, bez instalacji gazowej. Zrobiłem diagnostykę silnika w autoryzowanym serwisie Opla i fachowcy stwierdzili uszkodzony czujnik Halla. Problem w tym, że chyba trzeba kupić cały moduł zapłonowy, a jest on dość drogi. Osobno chyba nie można dostać do tej wersji silnika czujnika Halla....
Na komputerze wyskoczył błąd przepustnicy (obwod otwarty lub zwarcie) A jak już się rozgrzał to nie falowały Ci obroty na luzie? Dodano po 1 Na komputerze wyskoczył błąd przepustnicy (obwod otwarty lub zwarcie) po usunięciu i ponownym sprawdzeniu błędów nic nie wykazało Możliwe że masz uszkodzony czujnik TPS (położenia przepustnicy) i dlatego masz...
wyczysc przeplywomiez instrukcjie znajdziesz na mondeoklub polska
ukręcona oś od przepustnicy egr
Witam! Zagladales do instalacji komputerem (co sie dzieje jak zaczyna sie dusic)? Z "wrozenia fusami" wyszlo, ze moze byc filterek gazu. To najprostrza pierwsza czynnosc, ktora mozesz sprawdzic bez niczego (potrzebne tylko narzedzia do odkrecenia go) Pozdrawiam!
Sprawdz jeszcze przewody podciśnienia i recyrkulacji...
Kąt wtrysku masz prawidłowy, przepływomierz przy obrotach jałowych zawyża wskazanie, sprawdź jak zachowuje się przy dodawaniu gazu.
Równolegle z silnikiem zamontuj układ dławiący RC.
Witam, mam problem z dławiącym się silnikiem po rozgrzaniu pomiędzy 1000-2000 obrotów. Od początku (przed wizytą u mechanika) silnik po rozgrzaniu chodził w otwartej pętli z powodu awarii systemu. Pojechałem do znajomego mechanika, wyczyścił przepustnicę, sprawdził sondę, wymieniłem świece, cewkę, sprawdził, twierdzi, że jest OK. Po przeczyszczeniu...
...nie pomagasz. Pisz na temat albo wcale nie pisz, prosze. Dodano po 4 tak się jeszcze zastanawiałem czy jest to możliwe przez uszkodzenie membrany w środku serwa? Pytanie również jeśli zajdzie potrzeba naprawy serwa, regeneracja jest w ogóle opłacalna? czy lepiej poszukać zamiennika?
Problem został rozwiązany?
A ponadto jeśli chcesz wyeliminować dławiący silnik mikser LPG, to rozejrzyj się za instalacją 3 generacji - wtrysk ciągły gazu. Ostrzegam - droga i dość kłopotliwa.
Witam :) jak juz bylo wspomniane sprawdz zaplon i do tego jeszcze regulatory podcisnieniowe, jak i stan wezykow moze cos pomoze :) Pozdrawiam :)
Możliwe że uszkodzony, sprawdź ciśnienie na listwie, powinno wynosić ok 3bar. Masz zaworek w listwie podobny do wentyla w kole ? Zdjęty wężyk to też lewe powietrze do silnika, masz czysty filtr powietrza ? Gazu nie masz ? Gazownicy często zmniejszają dolot powietrza przed filtrem powietrza do silnika przy kłopotach z regulacją instalacji 1 i 2 gen gazu....
Witam, posiadam quada Inca Yeti 700. Od niedawna pojawił mi się problem z pracą silnika, gdyż po załączeniu się wentylatora chłodnicy quad przerywa i się dławi, a gdy wentylator przestaje chodzić, wszystko wraca do normy. Ma ktoś jakiś pomysł, czym to może być spowodowane?
Mechanicy są do D..... Jeden stwierdził,że pompa jest nie ustawiona.Drugi sprawdził i wykluczył. Następny,że turbina pada,to znowuże działa i nic nie określił.Następny,że za słabe sprężanie,a po pomiarze wyszło dobrze. Kolejny wykrył po podłączeniu błąd nr 16,ale nie ma pojęcia co oznacza. I tak sobie jeżdżę ze szarpiącym i dławiącym się silnikiem i...
Witam po dłuższej przerwie narazie z mankiem bez zmian troche musi jezdzić podmieniłem czujniki doładowania i czujnik ciśnienia na listwie i nic się nie zmienia pozostał jeszcze czujnik temperatury cieczy chłodzącej wiem napewno że nie chodzi przy turbinie ta dzwigienka która idzie od tego zaworka podciśnieniowego jest zatarta ale czy to może mieć jakiś...
Nie ma problemu. Wstaw zawór dławiący i ograniczysz tak prędkość obrotową, moment obrotowy się nie zmieni.
No to pod obciążeniem coś się dzieje, "dławi" silnik. W takim razie przyczyna może tkwić w silniku. Może warto by zrobić pomiar prądu pobieranego przez silnik. Czy na tabliczce znamionowej jest napisany prąd pobierany przez silnik?A taka prozaiczna myśl, może kondensator nie trzyma swojej pojemności i stąd silnik nie ma siły do pracy pod dużym obciążeniem.
Pedał gazu jest elektroniczny. Tylko dziwi mnie fakt, że obroty z nominalnych 800 potrafią spaść do 400 dławiąc silnik. Myślisz, że to faktycznie może być pedał gazu? Mi się wydaje, że jeśli to byłby pedał gazu, to faktycznie mógł by występować objaw, że nieda się dodać gazu, ale silnik po włączeniu czasami chodzi na 800 i co 15 sekund przydłąwia się...
Pewnie masz do sprawdzenia wydech, szczelność dolotu(uszczelka kolektora ssącego) zakładam że całe sterowanie sprawdzone.
Na początek filtr paliwa diagnostyka komputerowa do zrobienia parametry rzeczywiste odczytaj
Jest to przepustnica dławiąca. W razie pracy silnika bez kontroli, np na oleju silnikowym, aby można było go zgasić, odcina dopływ powietrza. Podczas normalnej procedury wyłączania silnika, zmniejsza szarpnięcie silnikiem, odcinając dopływ powietrza co powoduje "miękkie" zatrzymanie silnika, bez cyklu sprężania.
Być może masz walnięty zawór EGR. I spaliny dławią silnik bo jest cały czas otwarty.
Tu jest EGR i przepustnica w dolocie. Działa to tak że EGR się otwiera (sterownie PWM zaworem podciśnienia i dopiero ono fizycznie otwiera EGR) ale jest jeszcze przepustnica która może się przymknąć i wymusić zawrót spalin prze EGR. Generalnie jest problem z diagnozą tych elementów bo nie ma czym podejrzeć danych live. U mnie np kulał bo ktoś przedłużył...
Sprawdził bym dysze wolnych obrotów tam jest bardzo mały otwór trudno nawet dostrzec że jest przytkany, ewentualnie połączenia przewodów magneto-moduł bywa że słabo się trzymają.
ja miałem takie dławienie przy dodawaniu gazu i wymieniłem już wszystkie czujniki (miałem więc wymieniałem), zaślepiłem EGR, sprawdziłem rozrząd i okazał się w końcu zapchany katalizator - po odkręceniu wydechu zupełnie inne auto, tyle że to w Astrze 1.6 ecotec u Ciebie można by zacząć od smoka w baku, w dizlach lubią się zalepiać glutem
sprawdź czy nie jest zatkany katalizator albo tłumik
Zrób diagnostykę to może się dowiesz ale nie odczytanie błędów tylko podgląd parametrów rzeczywistych.
Witam, posiadam astra g coupe 1.8 16 V 125 KM, samochód przeszedł już szereg wymian, wymiana silnika, przepustnicy, wszystkich uszczelek i uszczelniaczy olejowych, filtrów oleju, przepływomierza, czujnika położenia wału korbowego. Natomiast aktualnie przy każdym przekręceniu kluczyka pojawia się kontrolka ESP oraz ABS. Po uruchomieniu silnika nie gaśnie...
Witam Mam problem z Passatem B6 2010 r stoi już u mechaników 2 miesiące i nie mogą ustalić gdzie tkwi problem. Auto jedzie normalnie do 2,7 tys 3 tys obrotów około w zależności od obciążenia po czym zaczyna go dławic. Pierwsza diagnoza DPF następnie geometria turbiny nie stety okazało się że to nie to. W aucie zostały sprawdzone wtryski wymieniona gruszka...
Nie pali mi sie check.. jutro podjade do diagnozy
Sprawdzaj komputerem, bo ESP z zasady działania dławi silnik, by uniknąć poślizgu kół - a u Ciebie dławi silnik, najwyraźniej celowo, bo coś jest źle. Nie jestem fachowcem w dziedzinie, ale traktowałbym dławienie silnika nie jako przyczynę problemów, a jako skutek problemu z np. czujnikiem, być może nawet w kole.
Może być to kwestia zaworu odpowietrzającego skrzynię korbową. Jest on długości około 4 cm i widać go od przodu pojazdu. O ile dobrze pamiętam od góry odchodzi od niego przewód odpowietrzający gumowy. Gdyby nie to to może być kwestia przyblokowanych zaworów w głowicy.
A czy diagnostyka to tylko błędy? Błędów brak to już nic się nie da zrobić? Trzeba podłączyć diagnoskop i tam jest coś takiego jak parametry rzeczywiste a w nich np. ciśnienie paliwa na szynie. Zacznij od tego.
Zmierz mu ciśnienie paliwa
w tych modelach najlepiej wyrzucic odme silnika do butelki na zime i wilgotne pogody a z tym ruszaniem trzeba przestawic sklad mieszanki Dodano po 2 oczywiscie kanal dolotu odmy trzeba zaslepic
zauważyłem że w chłodniejsze dni po rannym odpaleniu dławienie nie występuje.... czy wina może być w czujniku temperatury?
Przyjrzyj się przepływomierzowi. Kontrolka CHECK ENGINE się świeci czy nie?
Gdy odpiąłem filtr powietrza i zatkałem ręką otwór to jakby silnik ożył. Posiadam filtr paliwa. Spróbuję przeczyścić gaźnik jeszcze raz. Dodano po 4 Wyczyściłem gaźnik i okazało sie że jedna z dysz była zatkała. Wszystko ładnie jeździ. Dziękuje za pomoc.
Najlepsze jest to, że on nadal nie wie do czego służy ta dźwignia :D Jest to hamulec górski, włączając go zamyka odprowadzenie spalin z silnika, dławiąc go w ten sposób, czyli hamujesz silnikiem jadąc z góry. Hamulec wyłącza się, gdy wciskasz sprzęgło lub gaz. Używając na oblodzonej nawierzchni radzę uważać... może wywołać skutek podobny do hamulca...
Problem może też być w świecy zapłonowej. Lub przestawionym rozrządzie. Podaj odczyty z MapSensor
Układ wysokiego napięcia do sprawdzenia masz LPG?
Witam. Od pewnego czasu jestem szczęśliwym posiadaczem Opla Corsy 1.2 16v 1999. Przebieg około 120 000 km. Od momentu zakupienia samochodu jest problem z obrotami I spadkiem mocy. Silnik zapala bez problemu, jednak kiedy podczas postoju gwałtownie dodam gazu dławi się, obroty spadają bardzo nisko. Wydaje się, że zaraz zgaśnie. Mimo to nie gaśnie i po...
Uszkodzony sterownik - zgniły Sirius32. Jak dostaje świeżą dostawę wody do obudowy, to głupieje.
Witam Jak uruchomie auto wchodzi na wysokie obroty i nie daje się wyłaczyć silnik, co jest? Muszę używać biegu i hamulca dławiąc silnik by zgasł.Auto zwariowało.Miałem problem z układem paliwowym, paliwo jakieś kiepskie mi się trafiło.Wymieniłem filtry i od tego czasu mam problemy z silnikiem.Może ktoś wie jak temu zaradzić.Chodzi o silnik kia 2.7D.Z...
Witajcie, Mam problem z matizem, który występuje raczej w deszczowe dni. Auto po losowym czasie gaśnie i już nie chce odpalić. Odpala dopiero po 30 minutach (od razu bez problemu). Czytałem, że to na 90% wina zapłonu i czujnika optycznego. Płytka zapłonu była już wymieniana 3 razy. W czasie kiedy nie odpala iskra jest na każdym z cylindrów i testowałem...
Dawniej to aparat zapłonowy w nocy się spinką od krawata w drodze na studniówkę naprawiało. Ale to było dobre ponad 20 lat☺
Sprawdź ciśnienie paliwa powinno być ok. 3,5 bar.
Mam nietypowy problem, którego nie znalazłam na żadnym forum. Nie wiem jak to możliwe i z czego to wynika, ale kiedy włączam wycieraczki to silnik się dławi/zacina, chyba, że spuszczę nogę z gazu to wtedy jest Ok. Ale wtedy możliwe jest działanie wycieraczek tylko w trybie przerywanym. Kiedy włączam je normalnie to za każdym machnięciem wycieraczki...
Uszkodzony czujnik wału.Autko śmiga jak dawniej.
Okazało się, że gniazdo iglicowe było pokryte nalotem co powodowało zalewanie gaźnika a później silnika. Problem rozwiązany, temat zamykam.
Na oko i ucho wydaje się ok. Dodam, że zaczął mi więcej spalać. Zazwyczaj palił mi ok 7-7,3L teraz prawie 9.... :|
zobaczyc nalezy cewkę, która dosyć czesto zawodzi w silniku endura. w zależności jakie są obiawy dławienia sugeruje sprawdzić cisnienie paliwa.
Wymień dziurawą membrankę pod pokrywką mocowaną na dwie śrubki z boku gaźnika. To jest od wzbogacania mieszanki zawór ale gdy membranka pęka to paliwo wysysane jest wprost gardzieli- efekty j.w.
No przeciez uwzględniłem w logach parametr vehicle speed. Dlatego zeby bylo widac do ktorego momentu auto jedzie lub stoi. Logi roznia sie tym ze zmieniane sa niektore parametry poniewaz nie dalo sie zapisac wszystkich naraz w jednym logu.
Odpinasz sprężarke i sprawdzasz jak działa. Czy nie chodzi za ciężko. Ale z twojego opisu można wywnioskować że sprężarka pada. Jeżeli tak jest to trzeba sprawdzić czy nie ma opiłków w układzie, jeżeli są to naprawa kosztowna bo cały układ do płukania Sprężarka, skraplacz dysza dławiąca do wymiany..
Witam, Stawiam na nieszczelność układzie dodlotowym powietrza (był wymieniany filtr). Obejrzyj dkładnie układ dolotowy powietrza pod kątem nieszczelności.
Mieszanka 32 : 1. ustawiam pierwszą śrubę na 1,5 obrotu, drugą śrubą wykręcam aż silnik się dławi ,zapamiętuje ilość obrotów. a następnie ta sama śrubę wkręcam aż silnik się dławi. Ustawiasz w środkowym położeniu, pomiędzy tymi skrajnymi, gdzie silnik się dławi. Śruba bliżej cylindra to wysokie obroty. To nie jest gaźnik z pilarki, tylko coś podobnego...
jest wiele różnych możliwych błedów dla tej kontrolki, u mnie ostatnio był problem z filtrem powietrza (był zapchany) przez co komputer sygnalizował błąd i samochód tracił moc, dlatego zawsze warto to sprawdzić, dodatkowo poszedł czujnik temperatury paliwa. Daj znać o postępach
tester i czytac dane long fuel trim ile wynosza
musiałbys podjechac do kogoś kto ma TECHa żeby sprawdził Tobie błedy. Myślę, że skoro samochód jest mało eksploatowany może być coś z przedowami wysokiego napięcia - może zbiera się w nich wilgoć i są przebicia. Trudno tutaj po takim opisie powiedzieć coś wiecej, być może masz też wode w układzie wydechowym i ona Ci zamarza dławiąc wydech. Jak mało...
Witam. Dziś były sprawdzane cewki i są wg wytycznych esi tronic sprawne czy ma ktoś jakiś pomysł? Dodam że nie jest to wina zapchanego wydechu itp... ewidentnie powyżej 4tys/obr na 2,3,4,5 biegu odcina paliwo albo zapłon. Proszę o pomoc.
Możesz jeździć, odłącz też EGR, czujnik temperatury i wepchnij szmatę z tyłu w rurę wydechową
Cześć, Potrzebuję pomocy z motocyklem Romet Z ONE S. Motocykl dławi się przy przyspieszaniu. Problem ten jest ogólnie znany posiadaczom Rometów o pojemności 125 cm3 na wtrysku. Niestety serwis Rometa zamiata sprawę pod dywan mówiąc, że "ten typ tak ma". Cały problem rozwiązać można poprzez podmianę sterownika od motocykla Romet ADV 250. Jako że nie...
Witam, Mam problem z ekspresem jura impressa c5. Ekspres zaczął "strzelać" z silnika zaworu dławiącego. Igła, która jest wysuwana do sterowania iglica zaworu drenazowego uderza bardzo szybko o końcówkę iglicy. Czy ktoś wie jak można to naprawić? Czy pozostaje tylko wymiana silnika? Proszę o pomoc.
Typowo zapchany EGR konkretnie kanały w głowicy i brak przepływu spalin. Dwa DPF potrafi się zabić i dławi silnik.
Witam Czy po wymianie reduktora samochód był regulowany ? Tu może być przyczyna.
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic28...
Witajcie ponownie. Do tematu pragnę jeszcze dodać, że iskra jest bardzo mizerna, bardzo słaba, wątła. Czy i to może być przyczyną ciężko odpalającego silnika i dławiącego się?
proponuje odciac sterownik od sygnału sady i skasowac adaptacje a najlepiej oddac do fachowca niech on sie martwi
Witam wszystkich mam problem w mondeo 1,8duratec 2001r. Natomiast silnik szarpie,dławi się przy niskich obrotach do 2200obr/min potem wszystko znika i silnik ciągnie równo.Może jakis pomysł cóż to może być?
Czujnik MUSI być podłączony, bo „uwalisz” sprzęt. Zasil z dwóch punktów i przejdź na większy przekrój.
mam ten sam problem w oplu vectra c 1,8 2002 rok takie same objawy i też nie wiem co robić wymieniłem sondę a po tygodniu cewkę i po wymianie cewki przez tydzień chodził lepiej. Niestety objawy wróciły również nie wiem co jeszcze wymienić.
Cześć ! Jesteś niesprawiedliwy - a co sugerowałem kilka postów wyżej ??? :D Rzadko cewki wejdą w błąd - a mieszają równo . W kilku Fiatach ( nie wiem czemu ) to cewki wbijały błąd mapa.
dysza dławiący zawór dławiący dławiący zawora
końcówka 6230i citroen xsara paliwo makro kolor komórki
zmniejszenie wymaganej odległości sprawy forum
Philips PerfectCare, ProVelocity – diagnostyka i naprawa generatorów pary, typowe usterki Hyundai i30 Elantra – spadek wskazań obrotomierza, czujnik CKP, diagnostyka OBD-II