Tekst ten znalazłem w necie i nie jestem jego autorem. Najczęstsze usterki dotyczą pracy silnika na pełnym obciążeniu Jest to oczywiste, ponieważ dla świadomego właściciela, silnik stanowi serce, kręgosłup i wszystko razem wzięte, a do niego poprzyczepiano jedynie jakieś blachy, siedzenia i jeszcze kierownicę. Jeżeli silnik zawodzi, to żeby nie wiem...
Witam, opiszę moje doświadczenia z lpg. Może się przyda. Początek - w 2001 roku założyłem instalacje sekwencyjną BIGAS w renault Scenic 1,6 i przejeździłem na niej ok. 120tys km. Żadnych negatywnych zmian spowodowanych zasilaniem lpg nie stwierdziłem. Te wszystkie opowiesci o zaworach i głowicach można wlożyć między bajki. Fakt, że wymienilem kolektor...
Mój raz że ciężko odpala, dwa ostatnio po odpaleniu jest hmura dymu, zawsze na zimnym. No są do zakupu niby wtryski rok po regeneracji, jakieś tam minimum ryzyko jest, sprawdzę jeszcze korekty na kompie ale wydaje mi się że leja i to porządnie. Nie wiem wlasnie czy to jak z zakupem turba, że są różnice w różnych seriach silnika, podejrzewam tylko że...
Witam, tak jak w temacie, mianowicie jakiś czas temu wymieniałem wtrysk ponieważ padł i od tamtego czasu mam problem z odpalaniem na ciepłym silniku muszę go pokręcić dłużej żeby odpalił. Dotychczas mi to jakoś nie przeszkadzało ale teraz zaczyna denerwować. Nie wiem czy jest to zły kąt wtrysku czy też zła dawka rozruchowa. Jeżeli któraś z tych opcji...
Zrób zdjęcie kodu usterek. Zdjęcie kodu poniżej. https://obrazki.elektroda.pl/2755792400_... W tym aucie jest wtrysk systemu common rail. Masz gdzieś nieszczelność, która powoduje, żę aby utrzymać ciśnienie na szynie w czasie pracy, zawór sterujący jest nadmiernie domykany. Nieszczelność może być na którymś z wtryskiwaczy, sumaryczna...
Cena za diagnozę może być zróżnicowana i zależna od rzetelności warsztatu. Sam widzisz, że jednemu zajęło to minute i zdiagnozował, że to wtryski tylko po tym, że długo kręcił. A inny zmarnuje na to 3godziny, ale będzie pewny. Czasami lepiej wydać trochę więcej na trafną diagnozę, niż wydać trochę mniej, ale podstawą diagnozy będzie "wydaje mi się".
no własnie jak jest zimny to wali w nim strasznie musze dodawac gazu zeby go wyciszac ,pewnie dlatego że juz ktoś tam przestawiał wtrysk prze demną, ale jak bede miał czas i mozliwosc to sie za to zabiore i spróbuje, dam znać co z tego wyjdzie, dzięki!
Masz ustawione na lpg za duży mnożnik, czyli czasy gazu są za długie w stosunku do benzyny, dlatego ecu wylicza maksymalne korekty na minus. Czasy gazu muszą być takie aby korekty na benzynie i gazie były identyczne : taki jest właśnie sens mapowania - którego w Twoim sterowniku nie ma. Spróbuj może od początku : na biegu jałowym czasy lpg powinny być...
dzięki za informację podejrzewam że nie ma pinu(widocznie ktoś wykręcił) bo tam jest tylko dziura. co do gazu jestam laikiem jeżdziłem do gazownika i go mordowałem wiem że sterownik jest w tej chwili na autokalibracji założył dodatkowy wężyk na podciśnieniu i rozkalibrował wtryskiwacze (ciśnienie turbosprężarki rozregulowało wtryski) wstawiam artykł...
Witam wszystkich, mam prośbę o pomoc bo już tracę wiarę w fachowość warsztatu z którego usług korzystam, postaram się dokładnie opisać co się działo może to podpowie: w zeszłym roku w trakcie jazdy zaczął dochodzić metaliczny odgłos(stuki) z komory silnika, przejechałem z takim stanem około 50km nie było utraty mocy nic tylko dźwięk równo narastał z...
Gaz mógłby miec 3.5 ms ale 5.1ms może się zmieścić w max czasie wtrysku na WOT. Nie powinieneś mieć dłuższego czasu wtrysku gazu od pb na WOT. To nie jest reguła ale tak jest bezpiecznie.
Pierwsze zakręć LPG i pojeździj trochę czy problem będzie. ECU nie ma pojęcia czy steruje pracą wtryskiwaczy benzynowych czy LPG (oczywiście za pośrednictwem komputera LPG ale to tylko czas pomnożony przez przelicznik). Jak problem zniknie na Benzynie to czas stworzyć nowe mapy LPG czyli kasowanie do zera autokalibracja i trzeba trochę pojeździć by...
Jaki masz czas wtrysku? Jakie ciśnienie paliwa?
4,5 ms to jeszcze nie tragedia.Widziałem rekordzistę że było 17ms,ale fakt,stawiał zasłonę dymną. Możliwe przyczyny to -pomiar robiony na zimnym silniku lub usterka czujnika temp. silnika -w czasie pomiaru włączył się jakiś odbiornik elektryczny (np wentylator) lub klimatyzacja -map sensor lub połączenie (elektryka/pneumatyka) -sonda -rozjechana adaptacja...
Czy na benzynie jest normalny nie ma jakichś objawów...świece "kakałko"
Jak najbardziej. Niestety demontaż dopiero prawdę powie . I nie czekał bym zbyt długo z tym
Powodem długich czasów wtrysku oraz sygnału MAP na poziomie 600mbar może być padnięta sonda.Do badania szczelności kolektora możesz użyć samostartu preparatu do odpalania diesli i obserwować czy nie zmienia się praca silnika.Poziom podciśnienia MAP ma wynosić około 300mbar,całkowicie otwarta przepustnica przy pracującym silniku to MAP około 950.
Tak, na zimnym czasy wtrysku są gigantycznie długie - czasem wręcz jest openloop (pełne otwarcie) - pompa przy słabej wydajności zaczyna siadać ciśnienie przy długim otwarciu wtrysków. Na jałowych to nie wyjdzie i przy dodawaniu gazu na postoju też nie - trzeba to zmierzyć podczas jazdy.
Nie wiem co to za mechanicy ale nie mają racji. Można bez problemu odpalić silnik bez paska. Po prostu nie będzie ładowania, nie będzie napędzana pompa wody i pompa wspomagania kierownicy. Co do komputera to fakt, zdarzają się usterki wymagające przeprogramowania sterownika, ale wtedy przeważnie ginie sterowanie podwójnego przekaźnika a u Ciebie z tym...
(...) y mi tylko na otwarciu żeby sprawdzić czy zawór działa. (at)ElektrodaBot AI: Czy możesz podać konkretny model wtryskiwacza Wartsila, z którym pracujesz? VV0-G071EV3 188 7054 167 710 PAAE172665 AI: Czy masz dostęp do jakiejkolwiek dokumentacji technicznej lub schematów dotyczących tego wtryskiwacza? Nie Wstępna ocena dostępnych informacji - Użytkownik...
Witam. Jeżeli byłeś u mechanika i podłaczał się testerem to powinien powiedzieć tobie jaki jest kod błędu i co jest przyczyną usterki. Jeżeli tak nie robi to zmień mechanika. Pozdrawiam.
to jest mechaniczny wtrysk?
1) instalacja przełącza się na gaz po osiągnięciu wymaganej temperatury i na biegu jałowym, bez zwiększania obrotów Nie widzę problemu, wg. mnie tak nawet lepiej. 2) czasem dławi go na wolnych obrotach np. przy ruszaniu powoli albo cofaniu 3) wskaźnik poziomu gazu wskazuje zawsze jedną kropkę Niech gamoń poprawia skoro popsuł. Wtryskiwacze faktycznie...
Było diagnozowane. Wyłączanie poszczególnych wtryskiwaczy nic nie dało. No może zdziwienie, że czas wtrysku benzyny i gazu taki sam - czyli zero, a silnik chodzi bez zmiany. Błędów brak. Było sprawdzane i pisałem o tym.
Ford Mondeo mk1 1.8TD nie chce zapalić jak długo postoi, np. przez noc ale w dzień jest całkiem nieźle. Wtryski sprawdzone elektrozaworek na pompie paliwa nowy a on dalej swoje. Rano kręci ale tak jakby nie było paliwa lub może coś innego.
Z samego czujnika wałka zawsze odpali po dłuższym kręceniu.
wrzuć oscylogram czyjnika gdy nie zapala i czy sprawdzaleś wtryski na maszynie
Witam, problem z odpaleniem Laguna 3 2.0 dCi. Na początku pomyślałem, że świece żarowe, ale przy wymianie okazało się, że są dwie mokre, auto długo kręci, po czym zapali, ale puści siwą chmurę. Korekty wtrysków rozjechane. Ma ktoś jakiś pomysł na to, bo auto ma dopiero 127 tys. km i nie chce mi się wierzyć, że to wtryski. https://obrazki.elektroda.pl/2530751000_...
Witam. Jestem użytkownikiem auta Nissan Cabstar 3.0. Od bardzo długiego czasu mam problem z jego odpalaniem. Pompa i wtryski zrobione. Aku sprawdzone, nawet drugie nowe kupione. Wszytko niby oki, ale nie chce odpalić. Mechanicy już różni do niego zaglądali, ale jakoś chyba nie dokładnie. Ma 199000 przebiegu, gdzie mój golf 3 przy przebiegu prawie 400000...
Lacetti 1.6 Pb LPG po odpaleniu niskie obroty ~400 RPM, nie reaguje na gaz, po chwili gaśnie. Świece są czarne, więc go zalewa. Sprawdzałem poszczególne czujniki, zarówno w OBD, jak i odłączając. Świece, przewody i cewka w miarę nowe. Długie czasy wtrysku, rzędu 30 ms, podczas gdy rozgrzany ma 3 ms. Miałem teorię, że pęknięty jest wąż wewnątrz pompy...
No tak, tylko że w przypadku silnika sterowanego fullgrupowo sterownik lpg nie zna położenia wałka rozrządu, więc skąd ma wiedzieć kiedy który wtrysk otworzyć? a to już wie tylko autor algorytmu . Dodano po 1 Nieprecyzyjnie się wyraziłem - właśnie o taki stan mi chodziło - czy są w stanie przełączyć na benzynę gdy wymagany czas wtrysku będzie dłuższy...
witam sa to wtryski pewnie długo juz jeździsz na gazie a mało na benzynie sprawdź jeszcze pompke paliwową czy podaje benzyne jak podaje to wtryski siadają mozna by spróbowac jakimś płynem do benzyny i pojeździć troche może przeczyści....... pozdrawiam
Dla czterosuwowego silnika R4 o obrotach maksymalnych 8000obr./min wykonywane są 4000 cykle pracy w ciągu minuty, czyli 66 w ciągu sekundy, daje to ok 15ms na cykl. Cykl składa się z 4 suwów, zatem suw ssania trwa 1/4 z tych 15ms, czyli 3,7ms i to jest najdłuższy zalecany czas wtrysku. Teoretycznie czas wtrysku mógłby być dłuższy (przy wtrysku pośrednim...
oczywiście 12V a z przekaźnikiem dlatego, zeby nie bylo zbędnego iskrzenia i żeby nie robić zbyt "długiego czasu wtrysku" - czyli po prostu kliknięcie a nie trzymanie na napięciu
Wtryski przy 2.5tdi pracują na wyższym ciśnieniu.Dlatego pompa wtryskowa od 2.4d słabo ogarnia. Za długo trwa wtrysk paliwa i leje. Za tydzień wymienia kompletny tłokorozdzielacz z 9 na 11 z falą, spec od pomp powiedział że ma ogarnąć.
Czy to jest silnik z pompą Denso i sterownikiem przykręconym do niej?
no i powoli zaczynam nie wiedzieć o czym piszecie :) studiuję ten temat http://lpg-forum.pl/omvl-reg-dane-techni... ale tam jeszcze więcej skrótów, slangu fachowego itd. Czy możecie wyjaśnić mi: - OL - gwałtowne przyspieszenie - to z angielskiego? - czy zawsze powyżej OL nie ma co stroić /patrzeć na mapy? To jak to się robi - ogólnie,...
Witam, Od pewnego czasu diagnozuje u siebie szarpanie silnikiem w 2.0 TDI BKD 140km. Auto na zimnym chodzi perfekcyjnie, po dogrzaniu zaczyna szarpać silnikiem, nierówno pracować a obroty skaczą pomiędzy 870-903rpm (obroty są podwyższone na 900obr na biegu jalowym). Podczas szarpiącej pracy silnika zaobserwowałem, że wtrysk na 2 cylindrze ma bardzo...
Menzurki na wtryski i zobaczysz który jest do wymiany.
dlaczego inne nie maja tego a oznaczenie silnika to tez OM904LA Bo to jest wyposażenie dodatkowe - a nie seryjne. Dzisiaj namierzyłem takie auto i wg VIN ma kod SA "MB1" - właśnie taki hamulec silnikowy sterowany identycznymi króćcami. Jak masz silnik już zamontowany, to podaj tam sprężone powietrze w czasie pracy silnika - powinien zgasnąć. Prawdę...
Silnik diesla to jeszcze pompa wtryskowa, wtryski, którym też nie służy dłuższe przechowywanie, swoją drogą zastanawiam się czy warto zostawiać silnik?
mariusss - ja myślę tak : jeśli samochód jeździ na tej pompie ale ma za małą moc ( zakładając że sprężarka sprawna) popróbowałbym zwiększyć dawkę paliwa. Szkoda że to internet - pisania to trudno ocenić co Twojemu Golfikowi potrzeba. Sympatyczny Kolego ponar - : Bolec jest inny dlatego też piszę że przydało by się i rozdzielacz dać z bezpośredniego...
(...) mam ten problem ,auto po tamtej zimie przestało odpalać dopiero przy pomocy płakać wchodzi na obroty chodzi do 3 tyś obrotów max i zaraz pojawiają się kontrolki czerwony silniczek miga i gasnie po czym jak zimny odpali sam czasami ale i tak po jakimś czasie gasnie ręce mi opadają proszę expertow o pomoc Witam serdecznie na forum elektroda.pl,...
Oczywiście, ze można. Posiadam auto Forester SH z SGI GFI typ III. Auto chodzi na gazie ale na biegu jałowym pływają obroty ( wtryski membranowe prostokątne) Ze względu na długie czasy wtrysków około 5-6 ms postanowiłem nieco podnieść ciśnienie. Niestety zrobiłem to przy silniku pracującym na biegu jałowym na PB. Teraz niezależnie czy kręcę śrubą w...
Zmierz ciśnienie na listwie. A pierwsze odłącz akumulator na 1h w celu skasowania adaptacji mieszanki bo jak była dziura to ciśnienie było za niskie i masz za długie czasy wtrysku (zaadaptowane do niskiego ciśnienia paliwa).
Mam nadzieje że wymiana zaworu nie zamaskuje tylko niewydolności wtrysków, ale przyniesie szukany rezultat na dłuższą metę.
Zostaw 1.3 na reduktorze a minimalne na 0.8 -0.9 bo wg mnie dysze gazowe masz za małe średnice i dlatego takie długie czasy wtrysku wychodzą. jak zmniejszysz ciśnienie gazu to automatycznie jeszcze czasy mogą się wydłużyć nawet do tzw zapętlenia. Jak zmniejszysz minimalne ciśnienie to może chociaż pozbędziesz się tego powrotu na benzynę
Pytanie co może być przyczyną tak długich czasów wtrysku ?
Odp. Akumulator był dołączany wiele razy. Auto stoi na zewnątrz już bardzo długo. Moduł wtrysku-brak zasilania, ale to już wiesz.
MichalZiolo1 - czy już przerobiliście? Jakie efekty? Czy na dłuższą metę wtryski benzynowe wytrzymają?
kierunkowskaz długie długie kodowanie długie arkusz
lodówka amica naprawa selenowy bambino dobry unlocker
moduł otwierania szyby moduł otwierania szyby
Oleo-Mac 937 – kanał impulsowy gaźnika Walbro WT-781A, spasowanie z króćcem EMAK 50180025R Wyświetlacz nie działa w telewizorze Blaupunkt - przyczyny i diagnostyka