Witam... Mam problem z audi a6 2.5 150KM a mianowicie zostały wymienione wałki, dźwigienki i pestki. Auto przejechało ok 2-3tys km i wypadła pestka zaworowa. Po złożeniu auto zrobiło niecałe 50 km i znowu... Tym razem spadła dźwigienka zaworowa. Hydropopychacze również wszystkie nowe.....
Witam. Od razu piszę, że proszę nie wysyłać mnie do serwisu, bo serwis też rozkłada ręce w tej sprawie, sklepy z częściami do silników też nic, można kupić cały komplet za około 150zł, ale nie dam tyle kasy jak potrzebuję jedną śrubę. Hyundai Atos Prime 2001, 1.0 G4HC, 54kM...
Witam podepnę się do tematu. Kia Cee'd 2.0 CRDI 2008r. Problem pojawił się przy ostatnich dużych mrozach przed wigilią. Samochód przyjechał na 3 cylindrach. Spadła dźwigienka zaworowa na wydechach I cylindra, wytarło wałek na wydechu i ssącym I cylindra. Jaka może być tego przyczyna....
No dobrze, do znaku już doszedłem, dzięki innemu tematowi na elektrodzie, gdzie zresztą chyba kolega Rycho się wypowiadał :-). Co do dźwigienek, w zasadzie podejrzewam, że na nie czas, ale będę sprawdzał dalej, co jest źle i czy coś jest źle. Na pierwszy rzut oka, spoglądając na filmy...
Wałem w poniedziałek zawiozłem do regeneracji. Na piatek ma być gotowy. Cena 250zł dwie krzywki. Naprawę wykonuje Auto-Moto Szlif Paweł Pukalak w Stalowej Woli. Zobaczymy jak to zrobi :D Przy okazji wymieniam uszczelnienia na wałkach, 2 dźwigienki zaworowe i popychacze hydrauliczne (od regenerowanych...
Tak żeby główka (śruba regulacyjna) naciskała idealnie w osi trzonka zaworu. Rzecz w tym, że zawory są nieoryginalne, zdaje się, że dłuższe o kilka milimetrów przez co dźwigienki są zamienione miejscami gdyż tylko tak pasują.
Witam. Pojazd niedawno nabyty. Nie znam jego poprzednich losów … Na ucho było słychać stukający zawór. Po odkręceniu okazało się że śruba regulacyjna na zaworze ssącym jest bardzo wyklepana ze dwa milimetry jej brakowało. Śruba wymieniona na oryginał i teraz pytanie. Po wkręceniu...
witam wszystkich serdecznie. mam problem ze znalezieniem materiału na temat wymiany dźwigienek popychaczy. Po spadnięciu paska rozrządu zdjąłem pokrywa zaworów i okazało się że pękło parę rolek, rozkręciłem, zdjąłem pierwszą warstwę głowicy, walki, popychacze wtrysków i walki z...
Kręć silnikiem aż na pierwszym bedzie mijanka a potem obróć wałem o 360 stopni Nic mu to nie da, on nie rozróżnia zaworu ssącego od wydechowego i nie wie nawet kiedy te zawory mają się otwierać dlatego ustawia to na pałę, w połowach suwu dlatego ma kolizje. maksymalnie ściągnięte...
Tłok w górnym martwym punkcie danego cylindra(początek fazy pracy zgodnie z kierunkiem obrotu wału korbowego danego silnika) -- krzywki na wałku rozrządu ssąca i wydechowa równomiernie ustawione do danego cylindra , tzn.wierzchołki krzywek równo oddalone od miejsca bicia w:szklanki ,popychacze...
Witam. Dr,ka NAPRAWIONA !!! Przyczyną był źle wyregulowany gaźnik. Po regulacji komory pływakowej podniosłem iglicę na ostatni ząbek. Pali od strzała na zimno i ciepło!! Wnioski z całego tematu: - za duży luz zaworowy powoduje że dekompresator działa nieprawidłowo ...
albo tak, albo wypalone gniazda zaworowe
Najlepiej byłoby zdemontować wszystkie dźwigienki i sprawdzić luzy na samoregulatorach (choćby szczypcami). Nie powinno być żadnego luzu. Jeżeli luzy występuję na większości z nich, to bym wymienił wszystkie na nowe - ale to spory koszt. Luz na wszystkich sugeruje, że silnik eksploatowany...
Ssący 0.30, wydech 0.40. Są dwie wartości luzów w tych silnikach zależne od siedzącego wałka (z rowkiem lub bez) Wałek z rowkiem miedzy dźwigienkami trzeciego cylindra: ssący-0.25 wydech-0.35 Bez rowka: ssacy-0.1 wydech-0.2
Ale chyba podparte mogą być skoro na zimnym jest problem z kompresja - odpalaniem. W każdym razie zamówię te o 0,15 mniejsze. Z tym łatwym do zmierzenia efektem to właśnie nie mam pojęcia jak jest, bo trzeba ściągać wałek. Też regulowałem tylko na dźwigienkach. Będę przy okazji...
A więc tak: 1. Ustalam GMP suwu sprężania 1 cylindra (pewnie jakiś znak na kole zamachowym) - reguluję luzy zaworowe na 1 cyl., nanoszę sobie znak korektorem na kółku wałka rozrządu a następnie dzielę kółko na 5 równych części - co 72 stopnie. 2. Obracam wałem korbowym o 144 st....
To ten silnik ma szklanki a nie dźwigienki zwykłe?
Po polsku to raczej nie ma. Instrukcja z euro 4 ale oznaczenie silnika się zgadza. Głowica 1 - 60Nm 2 - 120Nm 3 - 120st 4 - 60st Korbowody 60Nm + 60st Wtryskiwacze 30 - 35Nm Tłoczki hamulca JAKE BRAKE 19Nm Wałek rozrządu 80Nm + 60st Luz międzyzębny koła wałka/pośrednie...
Witam ;) . Mam pytanie otóż będę naprawiał Peugota 206 1.4 75km benzyna a dokładnie wymiana uszczelki pod głowicą plus szlif głowicy ale na szlif leci do ludzi co się tym zajmują i mam pytanie otóż z tego co wiem regulacje zaworów są tam regulowane mechaniczne nie hydraulicznie i mam...
Dźwigienki regulowane zostały ze starszych generacji, po prostu do silników z wtryskiem dali hydrauliczne popychacze i podobno mocniejsze wałki z deczko zmienionymi fazami rozrządu.
(at)pawblock Teraz doprecyzuj o jakim łańcuchu piszesz, napędowym czy rozrządu. Po drugie to sprawdź czy dźwigienki na zaworach są luźne, nie mogą być podparte. na początek ustaw na tzw. oko tak poniżej 0,5 mm luzu aby było wyczuwalne lekkie klikanie gdy poruszasz dźwigienką.
Zamontowanie głowicy cylindra Specyfikacje Momenty dokręcania (dotyczy silników z pompą wtryskową, jak i z pompowtryskiwaczami) Śruby głowicy cylindra: – Pierwszy etap 60 Nm – Drugi etap 150 Nm – Trzeci etap 250 Nm – Czwarty etap 90° Śruba dolnej pokrywy dźwigienek...
Bardzo cenna informacja, ale prosze jeszcze o informacje czy regulację dźwigienki zaworowej ustawia się dłuższą nakrętką na śrubie regulacyjnej dźwigienki zaworowej i kontruje się dźwigienkę nakrętką ?
Pomocna może okazać się wymiana osi dźwigienek zaworowych oraz wymiana (z odpowiednim rozwierceniem) tulejek dźwigienek zaworowych. Mniej oleju będzie pod pokrywą zaworową i mniej oleju ewentualne przedmuchy będą unosić do góry przez korek. Sam korek po tym zabiegu można wypalić - udrożnić.
Nad popychaczem jest jeszcze dźwigienka zaworowa jeśli odkręcisz nakrętkę i zdejmiesz ją,to będziesz mógł wtedy ruszyć popychaczem. W innym przypadku gdy dźwigienka jest założona i ruszasz popychaczem tzn,że popychacz jest już mocno wytarty przez wałek rozrządu i należy wymienić wszystkie.Sprawdź...
Sprawdź, czy podczas obrotu kołem zamachowym poruszają się dźwigienki zaworowe. Jeśli nie, to albo urwał się wałek rozrządu, albo też pękł popychacz dźwigienki zaworowej i przebił głowicę silnika ( wg Ciebie ten "bolec").
Witam Mam problem z Citroen Jumper 2.0 Bluehdi euro 6 przy przebiegu 210 tyś zerwał sie pasek rozrządu i połamał dźwigienki zaworowe. Wymieniłem wałki ktore nie były poprzicierane, dźwigienki zaworowe 16 sztuk, założyłem oryginalny rozrząd z serwisu, oryginalne koła na wał i wałek....
VF7YDUMAU12974652 OK, czyli 2.2 HDI 150 PUMA C. :) Kolejność dokręcania śrub wspornika dźwigienek zaworowych: Śruby wspornika dźwigienek zaworowych: 1. Dokręcenie wstępne momentem 1 daNm 2. Dokręcenie kątowe momentem 30 ± 3° 3. Dokręcania na 2,9 daNm Dodano...
Bardzo proszę Regulację luzu zaworowego przeprowadza się jak dla klasyka (jak w silnikach OHV). Demontujesz pokrywy zaworowe, ustawiasz pierwszy tłok w GMP (w górnym martwym położeniu) i przy pomocy śrub regulacyjnych i szczelinomierza ustawiasz "szczelinę powietrzną" (luz zaworowy) na...
Tak 913 ma panewki w późnej serii w 912 nie było. Wykręć zaślepki z przodu i z tyłu silnika i obejrzyj kanału olejowe. Jak masz rozebrany to widzisz że szklanki teraz są drążone do połowy i to przez nie olej idzie do góry. Następnie laski popychaczy i śruby regulacyjne dźwigienek zawodowych...
Panowie,wyczytałem na innym forum że w tych silnikach głównym problemem jest układ popychaczy,lasek i dźwigienek zaworowych.Może to jest przyczyną,że auto nie chce odpalić.Popychacze są napełniane olejem poprzez laski,a laski przez dźwigienki i pytam czy jak będzie bardzo duży luz na zaworach...
samochód na podnośnik, zdjąć pokrywę zaworów, kręcić kołem pasowym kału korbowego (klucz 36) aż zawory na którymś z cylindrów zaczną się mijać (koniec wydechu - początek ssania tzn zawór zewnętrzny kończy się zamykać a wewnętrzny zaczyna otwierać) wtedy na drugim cylindrze (nieruchome...
Witam. Szukałem jakichś artów lub rozważań na ten temat, ale nie znalazłem. Choć może już istnieje takie rozwiązanie? Naszła mnie ostatnio taka myśl. Po co w spalinowych silnikach samochodowych 4-suw. stosowane jest mechaniczne przeniesienie sterowania zaworami głowicy? Przecież można...
zawory całe na 100%, połamały się dźwigienki zaworowe, wymień wszystkie(8) blokada wału za rozrusznikiem kołek średnica 8mm,przy wymianie dźwigienek sprawdź czy hydro regulatory nie są zblokowane w głowicy jak coś to pisz, zrobiłem niezliczoną ilość HDI ,z przygodami rozrządowymi dźwigienki...
1. sprawdź czy filterek płynu chłodniczego w chłodnicy oleju nie jest zapchany.Jak jest to wywal cały filterek- nie musisz czyścić tylko wyrzuć ten filterek.Gdzie on jest to pisałem tutaj nie raz na forum. 2.Jeśli dalej jest niskie a filterek już został przez poprzedników wywalony, to miska...
Jutro dostanę pisemne wyjaśnienie z warsztatu, proszę o zaglądnięcie . Dodano po 17 Dzisiaj wiem więcej. Uszkodzeniu uległy dźwigienki zaworowe, tzn. 4 się rozsypały. To spowodowało uszkodzenie wałka rozrządu i koła zębatego. Według mechanika nie ma to związku z naprawą, a...
Kolego, skoro Ci przeskoczył rozrząd to masz połamane dźwigienki zaworowe i uszkodzone zawory. Piszesz, że 2010r ale jeszcze na wtryskiwaczach piezoelektrycznych, więc ściągaj osłony plastikowe i odkręcaj odmę. Przez otwory (patrz zdjęcie) wprowadź małą kamerkę lub magnes na gietkiej...
W opisie co zostało zrobione nie widze zespołu cylinder-tlok-pierścienie.Olej w odmie z reguły pojawia się gdy silnik ma przedmuchy poprzez pierścienie,za wysoki poziom oleju i korbowody/przeciwciężary wału uderzają o powierzchnie oleju. W niektórych silnikach olej pojawia się w odmie...
No to zaczynasz od zdjęcia wałka ustawienia i zaznazcenia połozenia wału i wałka rozrzadu (później będzie łatwiej składać). Następnie ściągasz wałek (wcześniej napinazc i pasek). I dostajesz się do dźwigienki zaworowej. Nie wydaje mi się aby coś było przykręcone do głowicy "od...
Wedlug zyczenia dodaje opis olejow smarowych milej lektury :D:D:D:D:D OLEJE ... stanowią niewielka część całości produktów naftowych (poniżej 2% w stosunku do ropy poddanej przeróbce), ale odgrywają bardzo ważną rolę w wielu dziedzinach przemysłu, w transporcie czy usługach....
912 kolego, luz zaworowy dla tego silnika wynosi 0.15 dla ssania i wydechu. Dźwigienki zaworowe kontrujesz na 25-30Nm, dekle dokręcasz na 10Nm NIE więcej, bo ci pękną podczas dokręcania albo później jak motor złapie temperaturę! Pamiętaj o nowych uszczelkach i plastikach pod śrubę. Jutro...
Tak jak pisał kolega adiabel, przytkana dysza główna, musisz rozebrać gaźnik i wyczyścić. Zwróć szczególną uwagę na położenie dźwigienki zaworowej bo prawdopodobnie jest ona za nisko, jej prawidłowe położenie jest na równi z krawędziami gaźnika, czyli z miejscem gdzie kładzie się...
moment dokręcenia śrub głowicy -w pierwszym etapie 3KGm w drugim etapie 10KGmpo dokręceniu wszystkich ponownie sprawdzić od początku ,wspornik dźwigienek zaworowych 1,9KGm luzy zaworowe ssący 0,20 mm,wydwech 025mm,,ustawienie pokręcasz walem i w momencie kiedy na 4 cylindrze masz koniec...
Jak mają być wysokie obroty to trzeba założyć dźwigienki zaworowe z regulacją luzu zaworowego na śrubki.
Jeśli wypadnięta laska popychacza była prosta, to przyczyną awarii może być zacierająca się dźwigienka zaworowa (brak smarowania) lub zacierający się się zawór w prowadnicy, ewentualnie osłabiona lub pęknięta sprężyna zaworowa - cudów nie ma. Coś można by wnioskować na podstawie...
Miałem podobny problem z wypadaniem zapłonu tyle, że w siilniku Z16SE (8 - zaworowy). Zaświecił się check, migał przy dodawaniu gazu, auto pracowało na trzech cylindrach. Problemem okazały się popychacze hydrauliczne. Do wymiany poszły one, dźwigienki zaworowe i wałek rozrządu bo trochę...
Małe podsumowanie. - Zużyło się koło dwu-masowe, więc zostało oddane do regeneracji (650zł). Dodatkowo wymienione kpl. sprzęgło tj. tarcza, docisk i łożysko. (400zł) - Auto podczas pracy traciło moc, nie było czuć turbiny. Odesłana do regeneracji. (850zł) - Wymieniony olej i filtr...
Czy nabyłeś identyczny wał do silnika, z zębatką o takiej samej ilości zębów. Przypuszczam, że podczas ustawiania rozrządu, oprócz "zwalniania" nacisku ślizgacza łańcuszka demontujesz również dźwigienki zaworowe (klawiaturę), co umożliwia przestawienie łańcuszka na wałku rozrządu....
Jak się rozgrzeje to też występuje , ale tylko przy mocnym przegazowaniu . Postanowiłem jednak najpierw wymienić same uszczelniacze zaworowe , ale w 250 jest gorzej jak w 125 w której już to robiłem . Mianowicie , ośki dźwigienek zaworowych wychodzą w stronę łańcucha rozrządu i żeby...
Należy wykonać regulację luzów zaworowych.Może też tak być że uszkodzona jest dźwigienka zaworowa, należy ją wówczas wymienić na nową.
Głowica, 200 Nm podziel na pięć etapów. Następnie kąt 90 stopni, odczekaj aż szpilki zrównają się temperaturą z silnikiem i dodaj drugie 90 stopni. Wspornik dźwigienek zaworowych - 60 Nm plus 90 stopni Koło zamachowe - 210 Nm plus 90 stopni. Oczywiście wszystko spokojnie i po trochę...
Dziękuję za odblokowanie tematu. Prosiłam o to, bo jak można się domyślić, idylla nie trwała zbyt długo. Podsumowując i uzupełniając braki w temacie, prawie rok temu zrobione było: szlif głowicy,wymiana uszczelek głowicy,zestaw śrub głowicy,uszczelka głowicy, uszczelka kolektora ssącego...
Jeżeli zaczął nagle hałasować, to można podejrzewać rozrząd (przeskoczył pasek o ząbek) lub pompę. Jeżeli stopniowo to narastało - to mogą być winne wtryski. Czasami pada klawiatura, wyrywane są śruby mocujące wsporniki wałka dźwigienek zaworowych. Sprawdź może, czy to kupy się...
Jutro z rana ogarnę temat i wrzucę zdjęcia. Luz zaworowy ustawia się śrubką na dźwigienkach zaworowych. Mnie zastanawia dlaczego 3 zawory są normalnie A ten jeden tak wystaje
Czy aby na pewno to „stuka zawór” , może to spód , ale jeśli góra to należy sprawdzić jak wygląda krzywizna wałka rozrządu oraz dźwigienki zaworowe ? Czy praca silnika jest miarowa a może pluje w rurę , jaki jest dźwięk przy gwałtownym dodaniu gazu ?
Na 99% strzela w tłumik, chociaż jak rozebrałem gaznik to filtr powierza był okopcony, dlatego pomyslałem ze w gazni też strzela. Byłem już u 5 mechaników, ale żaden nic nie wymyslił, bo to auto jest na chodzie a ta usterka pojawia sie w najmniej oczekiwanym momencie, tak ze zawsze u mechaników...
A nie masz czasem pogiętej pokrywy zaworów?Jak jest spłaszczona bo ktoś za mocno dokręcił to mogą się o nią blokować dźwigienki zaworowe.Wykręć świece, przyłóż palec do otworu, pokręć rozrusznikiem i sprawdz czy w ogole ma sprężanie.P.S. nie masz dobrego gaźnika na podmianke? -...
Opisane objawy sugeruja usterkę mechaniczną. Na początek odkręc pokrywę zaworów i sprawdź, kręcąc kołem pasowym, czy niema czegoś niepokojacego w pracy: 1. zaworów (np. czy trzonki zaworów wysuwają sie jedakowo) 2. dźwigienek zaworowych (czy luzy na zaworach nie są ZBYT duże
Witam posiadam Megane 1.6 8V 90km z 97 roku. Samochód nie równo pracuje na wolnych obrotach , niezależnie czy jest na gazie czy na benzynie. W serwisie ASO wszystko sprawdzili. A czy było sprawdzane ciśnienie sprężania? Miałem takie same objawy (ten sam silnik) i regulacja zaworów załatwiła...
No nie wiem, widziałem na własne oczy jak c14nz miał połamane dźwigienki zaworowe i zgięte 2 zawory :) a silnik nigdy wcześniej nie był rozbierany...
Ja bym odkręcił pokrywę zaworów i zobaczył czy czasem nie połamała się dźwigienka zaworowa lub czy zawór nie jest luźny. To tak na początek.
Witam wszystkich. Mam do opowiedzenia ciekawą historie. Jakiś miesiąc temu przyjechał do mnie Opel Combo 1,3 cdti 2004 100tys km. Nagle stracił moc. Wsiadam patrzę a tam 2 tys obr i dalej się nie wkręca. Odpala normalnie ale nie wkręca się. Jak się jedzie to max 60 km/h. Postawiłem na...
Może dźwigienki zaworowe połamało... radze zajrzeć pod pokrywę zaworów :) To tak na początek.
W sprawie przerywania wymieniłbym jednak cewke. Przyczyną stuków na wolnych obrotach w tych silnikach są często popychacze hydrauliczne. Warto zdjąć dekiel zaworów i obejrzeć krzywki wałka rozrządu, dźwigienki zaworowe , wreszcie same popychacze warto ponaciskać czy któryś nie jest...
Witam Jak kol.Maciek proponuje zajrzeć pod pokrywę dźwigienek zaworowych , to dmuchanie może być efektem źle ustawionego zawory ssącego ,bądź wypalonego zaworu . No chyba że coś z rozrządem . [ Ale o ile się orientuję to ten silnik jest na łańcuchu ] Pozdrawiam Zbyszek
Patentu na takie coś to niema , może być tulejka na korbowodzie , lub [ jeżeli w górnej części silnika] coś z dźwigienkami zaworowymi [zawory] Musisz się bardziej przysłuchać . Powodzenia.
wtrysk widzę że mi smuży Co przez to rozumiesz ? Podłącz vag-a i zobacz czy zgłasza błąd needle lift sensor, a druga sprawa to zobacz w gr 004 jak ustawiony jest początek wtrysku silnik mi delikatnie skrobie po stronie wtrysku sterującego Ściągnij dekiel i oglądnij sobie wałki i dźwigienki...
Po prostu odkręć pokrywę rozrządu i sprawdź luz, V-TEC to hydrauliczne urządzenie(trzecia dźwigienka zaworowa) zmieniająca skok zaworu dolotowego, nie mająca związku z usterką
Do kontroli: podstawa wtrysku, tzw. kalosz, wtryskiwacz rozruchowy, reg. ciśnienia paliwa, sprawdź dźwigienki zaworowe lubią się wycierać, są pokryte stopem ślizgowym, łańcuchy rozrządu i ślizgi.
Sprawdź dźwigienki zaworowe i ich mocowanie.
AutoŚwiat zrobił [url=]test długodystansowy GP z tym właśnie silnikiem, po 100 tys. km rozmontowali silnik na czynniki pierwsze i orzekli, że nie nosi żadnych śladów zużycia i wciąż widoczne są ślady fabrycznej obróbki na gładziach cylindrów. Plusem tego silnika jest brak filtra cząstek...
Nie wiem o czyich nerwach piszesz. Chyba nie o moich... Zabawne jest jak ty i inni "młodzi forumowicze" podchodzicie do ludzi którzy chcą wam za darmo pomóc. Ale to zupełnie osobny temat nie na to forum.. Widać, że zaczynasz swoja przygodę z motorkami i twoja wiedza na ich temat sprowadza...
Witam. Poszukuję jakiegoś schematu ustawiania rozrządu w Frodzie Transicie 2.5d. 1994r. Dokładny opis wraz z ustawieniem statycznego kąta wyprzedzenia wtrysku masz tu: post #8. Opis jest dla pompy Lucas Epic (czyli silnik turbo), ale przy Boschu (czyli silnik wolnossący) ustawiasz identycznie. Są...
Jeśli były wymieniane dźwigienki zaworowe to tam bym szukał a jeśli cała "klawiatura" została stara to niedrożność albo nieszczelność uszczelniaczy magistrali olejowej. Normalnie popychacze pompują się zaraz po uruchomieniu silnika.
Na początku chciał bym was zapoznać, z moim problemem jest to trafic 2.0 dci 2008 rok o przebiegu 155 tys. km. Otóż to, silnik podczas próby odpalenia kręci jakby nie miał sprężania. Na początku myślałem że łańcuch pękł, okazało się że jest cały. Sprawdziłem później dźwigienki...
A może szlifuje się same końcówki dźwigienek zaworowych? W tym przypadku jednak masz 0,09 i tyle powinno być - więc to nie jest problem z luzem zaworów. A dlaczego na zdjęciu nie ma łańcuszka rozrządu? Twój problem to może być zapłon, układ zasilania i wiele innych... Te objawy...
Jako serwisant powinieneś wiedzieć że jeżeli coś jest uszkodzone to wymieniasz na nowe nie bawisz się w żadne nitki To jest wada fabryczna produktu i Ty jako serwisant powinieneś wiedzieć że nowy przewód znowu wypadnie lub zatka pompę. A może wcale się na tym nie znasz. nie sprawdzisz...
Witam. Pilarka Husqvarna 350, bardzo zadbana, wygląda jak nówka, sprawdzona szczelność i trzyma 1,5 atm nadciśnienia i max na skali podciśnienia czyli -1 atm. Dodam że standard dla tego modelu to 0,50 atm i -0,50 atm. Cylinder ściągany w trakcie już naprawy (z braku pomysłów co jest uszkodzone)...
Po pierwsze to w tym silniku fabrycznie jest stosowany olej Selenia WR Diesel 5W-40 i jeśli czymś go zastępować to 5W-30 albo 0W-40, 10W-40 to lałem do starego Punta 1.2 benzyna. Standardową usterką w tym silniku jest rozciągnięcie łańcuch rozrządu oraz wytarcie napinacza łańcucha rozrządu...
Ciśnienie na tokach: 25; 24; 20; 19. Jest niedobrze. Takie różnice w ciśnieniu sprężania pomiędzy cylindrami (6 atm) po remoncie silnika to porażka. Różnica maksymalnie powinna wynosić 2 bary (atm). Może sprawdź jeszcze luz na dźwigienkach zaworowych (samoregulatory luzu).
A może wina leży po stronie dźwigienek zaworowych?Za wysokie i zbyt mocno dociskają popychacze
Silniki 1.3MJ miewają problemy z łańcuchem rozrządu i jego napinaczem. W początkowej fazie hałasuje, w końcowej potrafi przeskoczyć, na szczęście kończy się to zazwyczaj tylko połamaniem dźwigienek zaworowych. Zdarzają się również problemy z czujnikiem ciśnienia CR. W Pandzie i...
Akurat te CR HDI robię na co dzien i znam je nawet nie na wylot a na przewylot.... Ty przedmówco jak widzę nie do końca, nie drwię i nie wyśmiewam ale próbuję pomóc, tylko że tu jedyną pomocą jest solidnie wyposażony warsztat. Co do próby odpalenia tego motoru po kolizji.... 1)...
Złe położenie dźwigienki zaworowej w gaźniku, nieszczelny zaworek iglicowy, dziurawa membrana pompująca. Odkręć tłumik i wrzuć zdjęcie tłoka, widoczne przez okienko wydechowe.
Po zdjęciu dekielka dźwigienek zaworowych dym wydostaje się w miejscu gdzie są laski popychaczy. Czyli jednak jest to kapitalny remont? aha jeśli możecie to podajcie mi jakie powinny być luzy zaworowe. Z góry dziękuje
Interesowałyby mnie,schematy silników,tabela usterek,pompa wtryskowa,wtryskiwacze,pompa zasilająca,plomieniowy układ rozruchowy,turbosprężarka,mechanizm dźwigienek zaworowych,agregaty dobudowane,dane techniczne.Z góry wielkie dzięki :D
Wiem co piszę. Malucha wcześniej już odpalałem bez pokrywy zaworów i cały czas chodził na jeden cylinder - to w kwestii dociskania pokrywą dźwigienek zaworowych. Apropo gumek - nigdy ich nie było. Pozdrawiam.
Sprawdź czy nie są uszkodzone dźwigienki zaworowe .
Pasek rozrządu jest w całości wątpię żeby przeskoczył Dodano po 7 Trochę dziwne postał pod Biedronką 5 minut i zbzikował. Dodano po 6 Sprawdziłem jeszcze dźwigienki zaworowe -poruszają się.
Dźwigienki zaworowe połamane. jeszcze rozbieranie pokrywy zaworów Powodzenia życzę.(Łatwiej będzie wywalić silnik ze skrzynią i zrobić na zewnątrz)
Ostatnie moje pytanie koledzy..jeżeli dźwięk dobiega spod pokrywy zaworów to raczej będą dźwigienki? Bo osoba, która zmieniała mi popychacze stwierdziła że " te blaszki są wyrobione" chodziło mu o dźwigienki zaworowe bo o ile dobrze się orientuję to one są na popychaczach :)
Ścięło klin kółka na wałku rozrządu. Kupiłem nowe kółko, ale jeszcze trzeba przejrzeć silnik, bo nadal nie ma kompresji.. Zatarta vacumpompa zablokowała wałek rozrządu, ścięło klin na kółku, rozrząd się przestawił i połamało dźwigienki zaworowe. Nie wiem co jeszcze jest nie tak....
Witajcie, mam taki problem z Audi A8 4.0 TDi. W aucie przeskoczył łańcuch rozrządu, ale nie narobił zbyt dużo szkód poza dźwigienkami zaworowymi, jednakże auto stało rok czasu (w ogrzewanym garażu) i po zdjęciu głowicy zauwazyłem rdzę na tulejach cylindrowych , tutaj link do zdjęcia Czy...
Witam, otóż mam taki dość spory problem z samochodem jak w temacie. Więc tak padło turbo, kierowca zjechał na pobocze, ale musiał odpiąć naczepę i dolał oleju odpalił i wyjechał, więc oleju zassał około 20 litrów lub więcej, założone drugie turbo co prawda używka, dość sporo oleju...
Przedmówca ma rację świecenie sie kontrolki niskiego cisnienia oleju moze byc spowodowane uszkodzeniem układu smarowania.Widziałem w silniku Fiata co prawda 1.4 zapchana magistralę olejową napedu dźwigienek zaworowych co w konsekwencji doprowadziło do wypadnięcia nadmiernie zużytej dźwigni.I...
Nie bardzo rozumiem, jak ręką przytrzymać palec rozdzielacza, tam jest przecież pokrywa z kablami do świec. Więc podczas pracy nie da się przytrzymać palca rozdzielacza. Chyba że masz na myśli wciśnięcie palca rozdzielacza głębiej na swoja pozycje bo lubi z niej wypadać. Dodano po 1...
Może jednak podjąć tą ciężką prace i wyregulować zawory? Sprawdzić ustawienie rozrządu. Wiem co zrobić wyjąć dźwigienki zaworowe, zawory będą super szczelne, będzie śmigał jak ta llllaaaallllaaaaa
Dopiero teraz posiedziałem przy motorku i tak: Założyłem nowe dźwigienki zaworowe, i jest poprawa pracy. Chodzi równiej, ale zaczął stukać, pukać . Okazało się, że pod jedną głowicą w GMP była inna odległość między tłokiem a głowicą(przed montażem byłem pewien że wszystkie...
Tak 0.5 na ssaku 0.7 na wydechu... co ważne regulacja zaworów powinna się odbyć na zupełnie zimnym silniku czyli minimum 6h postoju od pełnego zagrzania silnika i pamiętaj że nie można regulować zaworów na tak zwaną mijankę... Jak ściągniesz pokrywę zaworów to zmierz jeszcze czujnikiem...
gdyby podstawa filtra paliwa była popsuta to niebyło by dobrego ciśnienia paliwa... sprawdź ciśnienie jakie jest na katalizatorze regulacje zaworów i skoki dźwigienek zaworowych (aby sprawdzić czy wałek rozrządu jest ok) przełożenie mostu... czy naczepa ma dobre opory toczenia
Tłumik musiałeś rozpoławiać i czyścić, więc nie zapchany. Łącznik gumowy i rurka impulsowa założone prawidłowo? Łącznik lubi się zagiąć. Wypust na kole wentylatora nie uszkodzony? Moduł ma prawidłową przerwę na 0,3 mm? Dysza główna w gaźniku działa prawidłowo? Jak masz ustawioną...
Jeżeli dźwigienki zaworowe są smarowane (można to sprawdzić po zdjęciu pokrywy zaworów) to nie jest źle. Sprawdzić wartość ciśninia to obowiązek! Czujnik ciśnienia zadziała przy ciśnieniu około 0,3 bara(atm).
Test przelewowy: proszszcz..: To nie mocz, to ropa :) od lewej - od pierwszego wtrysku. Czas testu: 7 minut, na rozgrzanym silniku. VolMax(1 cyl): 100ccm, VolMin: (3cyl) 85ccm. Ciśnienie raila: na wolnych obrotach 4150-4300 psi (czyli okolice 285-300 Bar) Pełne obciążenie:...
Witam was. Borykam się z takim błędem. Może ktoś przerabiał temat. Toyota Auris 1zr-fe Błąd U011B - Utrata komunikacji z modułem sterującym A dźwigienki zaworowej. Z góry dziekuję za wszelkie sugestię.
Witam. Czy po planowaniu głowic były sprawdzane dźwigienki zaworowe (chodzi mi o tulejki)? Cudów nie ma, albo czujnik jest uszkodzony, zwierający przewód (czujnika) do masy, lub nieszczelność magistrali olejowej. Pozdrawiam
Witajcie forumowicze proszę was o pomoc bo mam problem z HYUNDAYEM SANTA FE 2.0CRDI 113KM. Kupiłem Go z uszkodzonym rozrządem tzn.połamane były dźwigienki zaworowe,więc zostały wymienione wszystkie wraz z popychaczami auto odpaliło ma moc wszystko chodzi dobrze tylko jest problem przy każdym...
Zmierz kompresję, to podstawa. Z objawów jakie opisujesz wynika, że zapłon szwankuje. Sprawdź przerywacz, kopułkę i palec rozdzielacza jaki kolor ma iskra na świecach, podmień kondensator. Zapłon ustawić wstępnie na żaróweczkę. Ustawiasz pierwszy cylinder w górnym zwrotnym położeniu...
Czy ten warkot słychać po stronie rozrządu, pokrywy zaworów? Może pochodzić od kół zębatych np. pompy wody, dźwigienek zaworowych, wtryskiwaczy. Rozrząd ustawiony na blokady?
Sprawdź wg tego Sprawdzenie ustawienia wałka rozrządu 1 Ustaw wał korbowy w położeniu TDC po suwie sprężania cylindra nr. 1. 2 Ustaw dwa czujniki zegarowe na podkładkach oporowych sprężyn zaworów. 3 Wyreguluj dźwigienki zaworowe tak, by wyeliminować luz plus o dalsze 0,1 mm (tak...
polecam sprawdzić ustawienie łańcuszka rozrządu między wałkami, często lubi przeskoczyć (zużywający się napinacz) Dodano po 2 a druga sprawa to dźwigienki zaworowe, ale to nie będzie skutkowało błędem synchronizacji
śrubę odkreciłem metoda na rozrusznik wszystko w porządku już wszysko poskładałem teraz musze wyregulować luz na zaworach czy ktoś by mi mógł powiedzieć jak to zrobić ? też trzeba krecić wałem ? bo w instrukcji jest tylko cos takiego napisane W celu sprawdzenia i regulacji należy: • zdjąć...
przestawiony rozrząd na walku o 1 zab do wymiany 4 dźwigienki zaworowe ssace na 2 i 3 cylindrze
Może to nie najlepsze miejsce na takie pytanie, jednak tu zawsze znajduje się najwięcej praktyków. Otóż chodzi mi po głowie Voyager z silnikiem 3,3 z roku 98, oczywiście automat. Pytanie czy te silniki są dość "żywotne"? Egzemplarz którym się interesuje ma 330 000 przebiegu, od 10 lat w...
Zamień wtryskiwacze z cylindrów 2 i 5 tak, żeby np. ten z 2 powędrował na cylinder nr. 1 a ten z 5 na powiedzmy numer 4 (łatwiejszy dostęp) , przeprogramuj kody wtryskiwaczy w DMCI (musisz zapisać kody tych, które zamieniasz na kartce przy wyjmowaniu) i sprawdź, czy niskie ciśnienia sprężania...
Po co chcesz odkręcać koło magnesowe? Aby dostać się do silnika wystarczy zdjąć misę olejową, jeżeli to silnik z pionowym wałem a w przypadku wału pozimowego boczną pokrywę. Daj zdjęcia tych dźwigienek zaworowych.
Podłożyłem jeszcze jeden moduł dla pewności i dalej to samo. Wszystko już chyba pozamieniałem co się dało. Zastanawiam się czy czasem jak ktoś źle złożył rozrząd odpalił i mu trochę klekotało a później ustawił tak jak ma być to może podczas tej pracy pouginało lekko dźwigienki...
Po co od razu rozbierać silnik? Wystarczy pomiar ciśnienia sprężania i poszarpanie za dźwigienki zaworowe. I dopiero będzie wiadomo, czy trzeba rozbierać, czy wystarczą regulacje.
Świece to wymieniał? Dźwigienki zaworowe w jakim są stanie, nie maja dużych luzów? Daj jakieś zdjęcia.
Przejechał 1350000 km. Dzięki Kolego za informacje,chociaż te dane akurat znałem. Interesowałyby mnie natomiast momenty dokręcenia śrub wału dźwigienek zaworowych i śrub mocowania pompowtryskiwaczy.
może dźwigienka zaworowa któraś spadła ? nie dowiesz się nim nie rozbierzesz.
Czy dźwigienki zaworowe wymienia się również z popychaczami, czy zostawić można stare?
Kasowanie adaptacji i ustawienie blokad Valvetronica robiłem. Silnik elektryczny chodzi. Błędy mam wałków rozrządu a valvetronic nie zmienia położenia wałków rozrządu tylko wałka pośredniego zmieniającego położenie dźwigienek zaworowych. Postaram się załatwić przepływkę i czujnik...
Z tego co mi wiadomo, to w tym silniku w razie kolizji zazwyczaj pękają dźwigienki zaworowe. Jeśli więc są całe i nie powyginane to jest szansa, że silnik będzie żył. Do ustawienia rozrządu jest zestaw blokad (jak już wspomniano). Przy wymianie łańcucha do wymiany są też ślizgi i napinacz....
Zawory do sprawdzenia, możliwe, że któryś się nie zamyka. Odkręć pokrywę i sprawdź dźwigienki zaworowe.
A może tak łaskawie któryś z was zacznie od sprawdzenia co przewidział producent? Ten silnik średnio trawi zalewanie niewłaściwymi olejami, szczególnie szybko obrywają dźwigienki zaworowe.
Dźwigienka zaworowa ? Co znaczy uszkodzony ? Pękł ?
Witam Proszę o pomoc w takiej sprawie. Po kapitalnym remoncie silnika w SCANI HPI 470 odkręcił się korek oleju. Po zdjęciu miski olejowej sprawdziłem panewki, które są w miarę dobre natomiast po zdjęciu pokryw zaworowych okazało się, że pokrzywione są wszystkie laski popychaczy od wydechu....
Pomogą, quad 110ccm nie ma dekompresatora i nie musi go tam szukać. Mechaniczny odśrodkowy dekompresator jest zawsze na wałku rozrządu. Ręczny, podciśnieniowy, lub elektryczny naciska bezpośrednio dźwigienkę zaworową...
Auto 4 letnie 150 tys przebiegu 2.0 hdi 16v 163km euro 5 ,na autostradzie przy dużej prędkości stracił moc i zaczął kopcić na biało niebiesko i chodził na 3 cylindry . Wsadziłem endoskop , na 3 cylindrze dziura w tłoku od góry wiec ściąganie głowicy miski i korba z tłokiem wyjęta na...
Jeśli zerwał się pasek to oprócz wymiany kompletnego rozrządu do wymiany dźwigienki zaworowe.Zawory przeważnie się nie uszkadzają .Możliwe też że zerwał się łańcuch w głowicy.
Witam, Mój problem rozpoczął się od wymiany koła dwumasowego i sprzęgła. Koło zaczęło szarpać a przebieg auta wynosił już 176000 km. Zdecydowałem się na regeneracje dwumasy i sprzęgła. Auto zostało odstawione do mechanika gdzie wymontowali dwumas i sprzegło, wysłali do regeneracji...
Wkręt dociskowy dźwigienki zaworowej.
Ktoś coś o sprężarce CO-7B ?? w sieci trochę tego jest ale nie po naszemu, wydajność 500-520L/min silnik 4kW, z jakimi obrotami może taka sprężarka pracować, jakie w niej ułożyskowanie, jakie obroty?? Co do podkładek, na sklepie mam podkładki od ciągnika od dźwigienek zaworowych do...
Od uciśnięcia dźwigienki zaworowej nie gasł by przy dodawaniu gazu. Czy moduł zapłonowy ma porządne zasilanie i masę? Sprawdzić żarówką 45W (reflektorową).
Po naprawie głowicy, wymianie dźwigienek zaworowych silnik nie wkręca się powyżej 3 tys., zaczyna dymić na siwo a spaliny śmierdzą mocno olejem napędowym. Na wolnych obrotach i do 2.5 tys. silnik pracuje wzorowo! Moim zdaniem zawory się nie zamykają, jakby tracił kompresje, przy 3 tys obr...
Witam mam problem z rozrządem w lanci thesis 2.4 jtd 175km W aucie wymieniłem wszystkie dźwigienki zaworowe bo wszystkie były połamane po założeniu pokrywy z wałkami rozrządu ustawiłem rozrząd korzystając z blokad , po trzecim obrocie wałem doszło do kolizji i juz nie dało sie dalej...
W DR 125 zawory to nie kończąca się opowieść. Ciągle trzeba coś poprawiać i regulować a stuki znikają na krótko. Wyciera się wałek rozrządu i dźwigienki zaworowe. Regeneracja starcza z reguły na sezon, a używki są takie same czyli zużyte.
Kolego decybel91 możesz rozjaśnić sprawę , czemu trzeba wymieniać również dźwigienki zaworowe w instrukcji wymiany nie ma takiego zastrzeżenia . Robiłem taki rozrząd i nie wymieniałem dźwigienek zaworowych , może czegoś nie wiem .
Witam :D Otóż mam taki problem, robiłem kapitalny remont silnika Perkins 3P. Wał do szlifu, nowe tuleje tłoki, pompa olejowa, planowanie bloku, regeneracja i planowanie głowicy itp. Rozrząd ustawiony na znaki, odpala na dotyk. Lecz po 40 motogodzina pękła mi dźwigienka zaworowa która była...
Witam! Panowie pomocy! Od dwóch miesięcy walczę z moim Jumperem,najpierw pękła dźwigienka zaworowa i mój super naprawiacz podmienił klawiaturę na używana która po tygodniu również padła. Niestety w.w. przy wymianie klawiatury uszkodził wiązkę przy wtrysku i później kazał wymienić...
a ten silnik jest kolizyjny to powyginało laski A widziałeś kiedyś bezkolizyjnego Diesla? dlatego trzeba było robić remont głowicy. Bzdura silnik zabezpieczony i to dobrze przed zerwaniem paska. Gną się laski i wyciągają specjalne śruby dźwigienek zaworowych. Nie czyniąc...
Auto jeździ, silnik pracuje o niebo lepiej, naprawa zamknęła się w kwocie kilkuset złotych. Miałem więcej szczęścia niz rozumu;) Dziękuję wszystkim za odpowiedzi. Dodano po 3 Tak jak pisałem powyżej - nie trzeba było robić głowicy, zawory nie są pokrzywione, wystarczyło wymienić...
To oś dźwigienek zaworowych.
Dzień dobry, poruszam ponownie temat z brakiem synchronizacji wałków w Citroenie C8 (p0340), ponieważ nigdzie nie znalazłem odpowiedzi na mój kłopot. A mianowicie... Samochód zachowywał się nieprzewidywalnie. Raz odpalał, raz nie ale jeździł, normalnie przyspieszał itp. Gdy nie chciał...
Witam forumowiczów! Od miesiąca się bawię z moją nexia i już nie mam pomysłów. Miesiąc temu zabrałem się za wymianę wałka rozrządu i dźwigienek zaworowych po złożeniu wszystkiego okazało się ze nie ma kompresji na 3 cylindrach, po czym wyszło że zawory są podparte wiec rozebrałem...
samochód po regeneracji turbiny , wymienione świece, wałek rozrządu ssący, wydechowy, dźwigienki zaworowe, uszczelki kolektora ssącego, komplet montażowy wtryskiwaczy, uszczelniacz wałka rozrządu, olej silnikowy i filtr oleju i na zimnym silniku nie słychać żadnego klekotania metalicznego,...
Może ja opowiem swoje doświadczenia, bo widzę, że kolega nie chce współpracować. Mam octavię z silnikiem AXR. Generalnie to jeden diabeł. Na wolnych obrotach i w okolicach 1800 - 2000 rpm było słyszalne bardzo wyraźne brumienie/rezonans pochodzące od układu dolotowego. Rozebrałem...
Witam. Posiadam Grande Punto 1.3 multijet. Zerwał mi się łańcuszek rozrządu. Do wymiany były 2 dźwigienki zaworowe i dwa zawory. Tłoki nie był uszkodzone. Głowica została kompleksowo zregenerowana. Rozrząd składałem na blokadach (wału korbowego oraz wałków rozrządu). Po złożeniu obróciłem...
Nie wspomniałem jeszcze o jednej rzeczy. Od czasu do czasu mam coś takiego, że słychać taki dziwny klekot silnika w trakcie jazdy jak i na postoju. Brzmi to dokładnie tak (na podstawie silnika 1.4): Na rozgrzanym silniku też go czasami słychać. Podobno jest to od popychaczy hydrauliczny,...
Na grupie mówią że mogły się poluzować śruby dźwigienek zaworowych ?