Witam, szukam części do silnika Steyr WD 61287 - dźwigienka zaworów.
Dzień dobry, Potrzebuję informacji na temat silnika z Potrzebuję wszystkich danych takich jak 1) moment dokręcania korbowodu, 2) moment dokręcania głowicy 3) procedure dokręcania głowicy, długość śrub, kolejność dokręcania 4) momenty dokręcania śrub(ustawienie rozrządzu 5) regulację luzów zaworowych, pompowtryskiwwaczy 6) moment dokręcenia pompowtryskiwaczy...
Po ściągnięciu pokryw zaworów, kręcisz wałem i patrzysz jak na 1 cylindrze dźwigienka zaworu wydechowego kończy iść do do góry i zaczyna się naciskać dźwigienka ssącego to dla czwartego cylindra jest zz przed suwem pracy czyli moment na regulację zaworów. Zawory kiwają się na 4 cyl, regulujemy 1 , Kiwają się na 3 regulujemy 2 i na odwrót,
NIE REGULUJESZ PRAWIDŁOWO bo "Dźwigienka zaworu ssącego jest max. w dół, a wydechowego max w górę". Jeśli już chcesz "na mijankę" to wygląda to tak że kręcisz silnikiem zgodnie z kierunkiem jego pracy, obserwujesz koniki na pierwszym cyl i musisz wyłapać moment kiedy wydechowy nie skończył się jeszcze zamykać a zaczął już otwierać ssący. w tym momencie...
Mogło podeprzeć zawór i dojść do kolizji, aczkolwiek bardziej logiczne jest że regulacja się wykręcała i zawór był ciągle zamknięty. No i jak nie wypuszczał spalin to mógł stukać.
Dotarło do mnie że jednak regeneracja tego jest zbyt ryzykowna, porostu ośka rolki może puścić, to jednak jest silnik. A przypomniało mi się jak kiedyś mi puścił klin w korbie rowerowej pomimo że sam to składałem i wszystko było ok przez długi okres czasu. Kupiłem nowe ale niestety w Polsce były dostępne tylko 2 dźwigienki. Szkoda bo będę musiał teraz...
Jest narzedzie którym naciskasz na zawór i bez problemu wymieniasz dźwigienkę, chyba nawet na allegro widziałem taki jak nie znajdziesz to poszukam. Tylko ustaw dobrze tłok żebys nie naciskał na zawór jak jest w GMP (u góry). pozdro
Filtr paliwa, wężyk, membrany, łącznik gaźnika z cylindrem, zbyt nisko dźwigienka zaworu iglicowego i jeszcze kilka.
Dźwigienek zaworów też nikt nie sprawdził
Podegnij dźwigienkę zaworu, 1mm ponad brzegi gaźnika, pilarka będzie chodziła .
Najpierw demontujesz rozrząd aby zweryfikować co się stało.Kolejny etap to demontaż pokrywy zaworów. Tam ukaże się ile dźwigienek pękło i czy przypadkiem nie zerwał się łańcuch.Głowicy nie zdejmujemy.
Prędzej złe ustawienie aparatu zapłonowego - brak kąta wyprzedzenia lub zacięty w tym aparacie odśrodkowy regulator wyprzedzenia kąta zapłonu (jest w aparacie pod przerywaczem). Jeżeli chodzi o rozrząd to w maluchu nie ma co regulować. Jedynie ustawienie zaworów - szczelina między popychaczami a dźwigienkami zaworów. Chyba coś ok 0,1 mm? Trzeba sprawdzić.
Sprężarka wyłączona. Znajomy ma takiego samego Zetora i też jak dobrze się wsłuchasz to słychać buczenie, ale nie tak jak u mnie :| Filtr mam tak jak w C360, czyli pod maską. Ogólnie po żniwach zamierzam ściągnąć głowicę 2-gio cylindra na której pękła dźwigienka zaworu ssącego. Bo ogólnie to od wszystkiego się zaczęło.
Wałki raczej ocalały bo w porównaniu do dźwigienek i samych zaworów są pancerne, rób głowicę i składaj
Witam Pewnego dnia na wolnych obrotach pękła mi dźwigienka popychaczy zaworów w głowicy, Mam pytanko jak myślicie jaka mogła być przyczyna tej usterki. Wymieniłem dźwigienkie i popychacz jeden. Drugie pytanko czy powinienem od razu wymienic wszystkie popychacze i dźwigienki.
Lub maja bezpiecznik w postaci dźwigienki zaworu która to ulega zniszczeniu po spotkaniu zaworu z tłokiem , a tłok i zawór (teoretycznie) zostają nie naruszone.
Iskra jest w ogóle? Jak jest i paliwo dobre to pasowało by zaglądnąć pod tłumnik do zaworów. Dźwigienka od ssania się cofa do końca??
Rolki z łożysk dźwigienek zaworowych. Przynajmniej tak to wygląda. Do demontażu pokrywy zaworów trzeba wyjąć wtryskiwacze. Ich demontaż to loteria. Podobnie jak odkręcenie śrub mocujących wtryskiwacze. Do tej roboty zdemontuj przód, życie będzie łatwiejsze. Jak będziesz chciał zdejmować głowicę wymontuj silnik, życie będzie jeszcze łatwiejsze. Chociaż...
Jeśli tam jest oryginał Walbro, jak widzę na zdjęciu to nie powinno być kłopotów z membranami. Podejrzanie wygląda mi wystająca część membrany pompującej. Nie jest czasem zamontowana na odwrót z uszczelką? Jeśli membrana pompująca jest z mylaru lub z materiału gumowego, to nie powinno być problemu. Problem stwarzają membrany z chińskich zestawów naprawczych...
Elo. Jak nie podjedziesz na komputer to możesz wróżyć z fusów. Osobiście miałem podobnie, spadła mi dźwigienka z zaworu egr.
Nie za mocno dokręcone pokrywy zaworów? Może dźwigienka tylko stuka w pokrywę.
Każdy diesel jest kolizyjny.Naprawa polegająca tylko na wymianie uszkodzonych dźwigienek, bez weryfikacji zaworów skutkować może całkowitym zniszczeniem silnika.
Wymieniali tylko pseudo-mechanicy, tak zwani - wymieniacze. Wcześniej pisałeś, żeby nie szlifować; ale teraz sugerujesz, że tylko "wymieniacze" wymieniają. Co zatem proponujesz jako dobre rozwiązanie problemu? Dodano po 3 Klawiatury się nie szlifuje, jeśli ktoś uparty to przycina się listki szczelinomierza żeby mieściły się w wyklepane dołki. Dla mnie...
Pokazany zawór ma być podłączony pod trójnik który prowadzi do N18 (tak wyczytałem), tylko ze nie mogę znaleźć nazwy tego zaworu bo mi przestał działać. Dźwigienka która jest pod tym zaworem nie rusza się po odpaleniu auta i w jeździe silnik wolno się nagrzewa a turbo działa tylko powyżej 3k obrotów i tryb awaryjny się włącza jak mocniej wcisnę pedał...
sprawdź dokładnie wyłącznik i obwód hamulca wydechowego.Często mała ilość wody pod dywanikiem na ułamek sekundy zwiera obwód przełącznika co powoduje, że uruchamia się na ułamek sekundy odcinając paliwo w trakcie jego uruchamiania (nie zdąży wówczas uruchomić przepustnicy hamulca wydechowego bo dzieje się to zbyt szybko ale zdąży odcinać paliwo) Najlepiej...
Sprzęgło już dawno zrobione, wszystko ok :) Muszę tylko nauczyć się zmieniać biegi bo to mój pierwszy sprzęt bez synchronizatorów ;) Na razie i tak zmieniam tylko z miejsca bo używam tylko polowych ew 1/R na "zającu". Czasami czuć że zębatki muszą się lekko wyhamować jak chce szybko wrzucić, czasami elegancko od razu na strzała wchodzą biegi, podejrzewam...
a zdarzyła mi się pęknięta dźwigienka po pasku - w dodatku rozpięła zawór... Nie było czasem dokładnie odwrotnie, rozpięcie zaworu, pasek, dźwigienka?
Dźwigienka zaworowa ? https://www.google.pl/search?q=D%C5%BAwi... Co znaczy uszkodzony ? Pękł ?
hah z tego co się naczytałem to jest mnóstwo możliwości.... - półosie - kolektor ssący - łożysko sprężarki klimy - łożyska skrzyni - poduszki silnika - teraz dochodzą dźwigienki zaworów wydechowych...
Astra G 1,7TD silnik opel 1999r jest ośmiozaworowy więc pęknięte dźwigienki zaworów przeważnie nie robią spustoszenia w głowicy. Ja miałem dwa razy ten problem. 1.pasek rozrządu przeskoczył o dwa ząbki i poszły cztery dźwigienki na wydechowych,naprawa - wymiana paska i czterech dźwigienek, 1.zerwał się pasek klinowy i wciągnęło do rozrządu, wtedy tylko...
Napisal że sprawdził Jakie wyniki pomiaru luzów? Wyklepanie powierzchni zaworu-dźwigienki ? Nie szczelność przylgni zaworu i gniazda? Przestawiony rozrząd? Podciśnienie za wysokie, więc w cylinder jest zasysane za mało powietrza , albo ma nieszczelny dolot.
Zadajesz takie pytania jakbyś w życiu silnika nie widział. Nie grzebałem w takim, ale z tego co patrzę teraz to możliwa by była opcja i 8 i 16 zaworów, napęd bezpośredni z wałków, bez dźwigienek. W najlepszym wypadku poprzebijane popychacze i pogięte zawory, w najgorszym rozbite mocowania wałka(ów), pęknięty kadłub głowicy. Nie rozbierzesz, nie zobaczysz...
Skończy się tak: "Sąd zgodnie z obowiązującym prawem i zasadami doświadczenia życiowego orzeka co następuje: Obowiązuje pozwanego do zwrócenia kosztów naprawy... oraz poniesienia kosztów sądowych i kosztów zastępstwa procesowego jeśli powód taki wniosek złożył". Byłem świadkiem w takiej sprawie. Facet kupił, za 2 dni jeździł po warsztatach bo "był słaby"....
Dźwigienka pęka, jak zawór dostał tłokiem, albo tłok dostał zaworem.
Lata dużo mniej jak ustawione. Tam są wytrzepane gniazda w dźwigniach. I podejrzewam, że skończy się ich wymianą. Przecież masz dojście do zaworów.
Tak żeby główka (śruba regulacyjna) naciskała idealnie w osi trzonka zaworu.
A widzisz znowu wróciłem do punktu wyjścia. Przesuneła się dźwigienka na valvetroniku i trzymala zawor uchylony. Wróciła na swoje miejsce i znowu kompresja książkowa. Naprawde brakuje mi już pomysłów niestety
Dźwigienki zaworów opierają się o wewnętrzną stronę pokrywy, potrafi też dojść do wyciągnięcia śrub z głowicy i poluzowania podpór osi dźwigienek. Gwizdki, to śruby pod kolektorami wydechowymi (kolankami żeliwnymi), wiercone na wylot. Przy uszkodzonej uszczelce pod głowicę, wydostają się tamtędy spaliny. Odsyłam do wujka Google. Wystarczy wpisać : gwizdek...
zdejmij pokrywę zaworów i wszystko zobaczysz ,ile dźwigienek pękło i wtedy wymienisz.
Po prostu odkręć pokrywę rozrządu i sprawdź luz, V-TEC to hydrauliczne urządzenie(trzecia dźwigienka zaworowa) zmieniająca skok zaworu dolotowego, nie mająca związku z usterką
warto się upewnić bo z zewnątrz nie widać różnicy i jedynie skąd możesz to wiedzieć to fizycznie sprawdzić poprzez zdjęcie pokrywy zaworów i sprawdzenie dźwigienek.
Możesz wytłumaczyć dlaczego miałoby go zalewać, bo jakoś nie mogę zatrybić. Może jestem zbyt mało inteligentny. W taki sposób, że gaźnik membranowy cały czas pompuje paliwo (brak komory pływakowej). Są 3 wyjścia nadmiar albo trafi do filtra powietrza albo do silnika lub do baku. Pierwsza opcja odpada bo silnik ma membranę pomiędzy gaźnikiem a cylindrem....
Dźwigienka do góry - ssanie włączone - ikonka "N". Dźwigienka w dół - ssanie wyłączone - ikonka "IiI". Jeżeli bardzo łatwo odpala bez ssania na zimnym, to może być problem z przylewaniem się po rozgrzaniu silnika. Może być tak, że gaźnik nie ma prawidłowo ustawionego zaworku iglicowego, bo chińczyk "na pałę i w pośpiechu" składał. W gaźnikach do podkaszarek...
Wymieniłem: dźwigienki pośrednie, podstawę valvetronic, hydropopychacze oraz dźwigienki zaworów i to wszystko pomogło.
Podaj model silnika albo jakies zdjęcie bo nie wiem o czym jest mowa. To tam jest jeszcze uszkodzona dzwigienka? Dodano po 4 Dzwigienke wymienisz sam ale glowice daj do profesjonalnego warsztatu do splanowania i do sprawdzenia szczelnosci zaworów bo jak jest uszkodzona dzwigienka to któryś zawor mógł się też uszkodzic choc na zdjęciu tlokow tego nie...
witam wszystkich serdecznie. mam problem ze znalezieniem materiału na temat wymiany dźwigienek popychaczy. Po spadnięciu paska rozrządu zdjąłem pokrywa zaworów i okazało się że pękło parę rolek, rozkręciłem, zdjąłem pierwszą warstwę głowicy, walki, popychacze wtrysków i walki z dźwigienkami, znalazłem ok 30 metalowych igieł (1cm) czpieni, chyba to zabezpieczenia...
zlokalizuj który gar nie chodzi potem podmień świecę, potem kabel WN (jeśli masz miernik to zmierz jego opór powinno być kilka do kilkunastu kOhm) jeśli nie ma poprawy to zmierz sprężanie jeśli nie masz możliwości pomiaru to chociaż sprawdź czy nie pękła dźwigienka któregoś zaworu na niepracującym cyl ( widać po zdjęciu pokrywy ) może też być walnięty...
gdyby podstawa filtra paliwa była popsuta to niebyło by dobrego ciśnienia paliwa... sprawdź ciśnienie jakie jest na katalizatorze regulacje zaworów i skoki dźwigienek zaworowych (aby sprawdzić czy wałek rozrządu jest ok) przełożenie mostu... czy naczepa ma dobre opory toczenia
Dzięki, to były te wkładki dźwigienki zaworów, reszta elementów była pod klawiaturą i zostały wyciągnięte magnesem. Pozdrawiam
Tam powinno tylko przy szczęściu dźwigienki polamac, i nie skrzywic zaworów. Też tak uważam, osobiście znam 4 takie przypadki że połamało tylko dźwigienki.
Witam!!! dwa tygodnie kupiłem na allegro silnik 1.1 HFZ.. iii niestety coś w silniku nie właściwie pracowało - nie miał mocy... a na wolnych obrotach widać było wyraźne drgania, kołysanie.. więc przystąpiłem do diagnostyki okazało się że na 4tym cylindrze... - pierwszym od skrzyni biegów nie było różnicy w pracy po odpięciu kostki z wtryskiwacza postanowiłem...
drodzy koledzy, mam jeszcze jedno pytanie teoretyczne zanim zacznę grzebac w silniku, powiedzcie czy uszkodzona dzwigienka zaworów może powodowac jego niedomykanie? czy raczej uszkodzona dzwigienka nie otwiera do końca zaworu?
Bo jak będzie akurat na danym cylindrze tłok w gmp i krzywka wałka dociskała dźwigienkę zaworu podczas dokręcania pokrywy to się w końcu spotkają i może go zgiąć.ja to zawsze cofam wał zeby tłoki były w bloku na jednej wysokości.
O regulacji wiadomo, bo na pokrywie zaworów jest sporych rozmiarów naklejka o tym informująca i nie łatwo jej sie pozbyć. Co do zaworów /dźwigienek/ to faktycznie najsłabszy punkt tego silnika i trzeba je regulować. Twój był jeszcze na pompie rotacyjnej, ja już przerabiałem tego na listwie. Skubany ma kopa. Nadal twierdzę, że ten 2,8 jest lepszy, tym...
1. Tak, liczy się od skrzyni ale do ustawiania luzów zaworowych to bez znaczenia. Czyli przy regulacji nieważne jest z której strony jest 1 cylinder? Jeśli dobrze rozumiem patrzę która dźwigienka jest luźna lub na wałek jeśli krzywka jest w połozeniu 180st od dźwigienki ?
Dźwigienka leży jednym końcem na popychaczu a drugim na podkładce w talerzyku zaworu. W wałku wyciera się krzywka w miejscu kontaktu z dźwigienką i dźwigienka na styku z wałkiem i z podkładką.
Cześć, Przydarzyła mi się niemiła historia, otóż, wymieniałem w warsztacie samochodowym rozrząd w swoim golfie, kompletny z pompą wody, było to jakoś przed świętami 14 grudnia bodajże, odebrałem auto, wsiadłem wyjechałem za bramę warsztatu i odkręciło mi się koło pasowe napędzające alternator i pompę wspomagania. Oddałem autko z powrotem aby poprawili,...
Teraz to dopiero problem. Podczas składania zaworów stwierdziłem, że jeden typ dźwigienki zaworów ( pozostałe są właściwe ) jest za długi, końcówka dźwigienki ( ta co naciska zawór ) jest przesunięta poza trzonek zaworu. Na dźwigience jest symbol 'Volkswagen 411A' oraz 274 V0312B JNA. Jak teraz ustalić właściwą dźwigienkę ? Żaden ze sklepów przy ofercie...
1). ale moje szpilki (te krótsze, co podpierają dźwigienki zaworów) nie mają żadnych otworów: ani od czoła ani na powierzchni bocznej :(
Witam jak sie okazalo dzwigienka zaworu wydechowego byla zbita i spaliny szly w dolot to bylo przyczyna rezonansu.Pozdrawiam
Wykonanie części zamiennych (przez niektórych wykonawców) pozostawia czasami dużo do życzenia. Też spotkałem się z takim samym przypadkiem, że dźwigienka zaworowa nie trafiała prosto w czoło trzonka zaworu. Winne było nieprawidłowe wykonanie podstawy dźwigni zaworowych - za szerokie. Żeby sprawdzić, co jest przyczyną, proponuję przełożyć klawiaturę...
Ja bym odkręcił pokrywę zaworów i zobaczył czy czasem nie połamała się dźwigienka zaworowa lub czy zawór nie jest luźny. To tak na początek.
Sprawdź czy nie zawiesza się dźwigienka zaworowa. Sprawdź czy cewka jest odpowiednia, bo może nie być. Sadza na świecach może być z wielu powodów. Kontrolowałeś szczelność zaworu iglicowego i poziom paliwa? Czy kuleje ten sam cylinder co wcześniej? Czy aby nie próbowałeś sprawdzać iskry na niepodpiętej którejś fajce?
Któryś z wałków rozrządu rozdrobni je na strzępy i śladu po nim nie będzie,Smok ssący jest na tyle duży w d4d że nie jest go wstanie zakleić sreberko.Ludzie jeżdżą z połamanymi dźwigienkami zaworu,nie wiedząc o tym i nie panikują,temat wychodzi dopiero u mechaników.Jak się tobie chce to nic nie stoi na przeszkodzie żeby podnieść pokrywę,pamiętając o...
Z tego co piszesz wynika że były by to popychacze.ale więcej dowiesz się jak odkręcisz dekiel i zobaczysz czy nie są uszkodzone dźwigienki zaworów.
Sprawdzałeś przetyczką wkładaną w koło zamachowe czy na oko? Druga rzecz- może jak jest zimny trochę "turkolić" ale raczej to nie jest to o czym mówisz. To proste jednostki i jeśli rzeczywiście wszystko jest sprawdzone jak należy to już za dużo rzeczy nie ma do sprawdzenia prawdę powiedziawszy. Zakładając oczywiście że wszystko inne części składowe...
A czy ten zawór podciśnieniowy co steruje turbiną nie może się zacinać mechanicznie lub dźwigienka w turbinie?. Tego błędy chyba nie pokażą...
Zdecydowanie za niska, żeby silnik prawidłowo pracował. Mierzyłeś przy odkręconej manetce gazu na max? Teraz trzeba znaleźć przyczynę tak niskiej kompresji, do sprawdzenia: - czy rozrząd prawidłowo ustawiony, - czy klawiatura/mostek z popychaczami/dźwigienkami zaworów prawidłowo założony, - czy zawory nie są podparte (luz zaworowy), - czy kompresja...
1. Jest to silnik z Peugeota 505 2. Kąta wtrysku nie ustawisz, jest bardzo skąplikowany . Pod plastykowym dekielkiem z boku pompy jest śruba, po wykręceniu w obudowie jest pierścień a na wałku znak. Trzeba te znaki zgrać z silnikiem. Zdejmujesz dekiel zaworów, ustawiasz na górny martwy punkt oraz znak w pompie wtryskowej. 4 cylinder. Teraz odpinasz...
witam . posiadam opla vectre a 1.7 d 1991 r co jakiś czas łamie mi dźwigienkę zaworów. dowiedziałem się że wcześniejszemu właścicielowi pękł pasek rozrządu i były wymienione 2 dźwigienki. po jakimś czasie pękła mi ale nie wiem czy ta sama co wcześniej. jaka może być przyczyna tej usterki , krzywy wałek czy może krzywy zawór ?
Luzy ssanie -0,20 wydech -0,25 dla mających wprawę luzy można zmniejszyć o 0,05 . Dobrze jest sprawdzić czy dźwigienki zaworów w miejscu styku z trzonkami zaworów nie mają wgłębień bo wtedy cała regulacja mija się z celem.
Opisane objawy sugeruja usterkę mechaniczną. Na początek odkręc pokrywę zaworów i sprawdź, kręcąc kołem pasowym, czy niema czegoś niepokojacego w pracy: 1. zaworów (np. czy trzonki zaworów wysuwają sie jedakowo) 2. dźwigienek zaworowych (czy luzy na zaworach nie są ZBYT duże
pewnie jest krzywy i duży ciężar napiera tak bardzo że dźwigienka opuszczania się naciąga i lekko opuszczać zaczyna, sprawdź i ew ustaw większy luz tej dźwigienki
Witam, Taki objaw daje podparcie zaworu , lub zblokowanie w prowadnicy. Takie zdarzenie może skutkować zgięciem zaworu i jego zablokowaniem . Należy sprawdzić czy jest smarowanie klawiatury , ,luzy pomiędzy dźwigienkami a trzonkami zaworów oraz czy zawory nie są zablokowane w prowadnicach.
Kolego decybel91 możesz rozjaśnić sprawę , czemu trzeba wymieniać również dźwigienki zaworowe w instrukcji wymiany nie ma takiego zastrzeżenia . Robiłem taki rozrząd i nie wymieniałem dźwigienek zaworowych , może czegoś nie wiem .
Kompresja się znalazła, paprochy wpadły pod zawór z wyjmowanego wtrysku. Gumka uszkodzona i pełno brudu koło wtrysku, masakra z tymi gumkami, ciężko to uszczelnić na tym 4 cylindrze. Przedmuchałem i jest ok. Jedna dźwigienka była spadnięta z zaworu, widać po wałku że dłuższy czas. Wymienię ta hydrauliki na nowe,żeby mieć pewność że to nie one. Łańcuszek...
Witam. Dzisiaj zdjąłem pokrywę z zaworów i okazało się że popychacz wyślizgnął się spod dźwigienki zaworu wydechowego na 4 tłoku. Założyłem go. I teraz moje pytanie. Bo zauważyłem że na reszcie zaworów luzu nie ma(próbowałem ruszać ręką i dźwigienki nic nie drgały). Więc czy w ogóle i jaki powinien być luz na zaworach? Polonez Caro Plus jest z 97r.
Całkiem możliwe, że zmęczyła się dzwigienka zaworu wydechowego oraz by nie było jej smutno to z męczył się też i zawór ssący, bo nie domyka się i klekocze ci w dolot. Szukaj warsztatu by ocenił uszkodzenia, a tam już będziesz wiedział, czy remont czy drugi silnik.
Jak przekazywała napęd to możliwe że ma za wysokie obroty ustawione. Nie podgiałeś tej dźwigienki od zaworka paliwa??? Ona musi być na równo z korpusem gaźnika. Jak weźmiesz ja wyżej to będzie zalewać piłę. Jak niżej to będzie dostawać za mało paliwa. Zamówiłem oryginalną membranę. Za tydzień mam ją otrzymać, jak ją wymienię to napiszę jaki dało to...
Czy ten warkot słychać po stronie rozrządu, pokrywy zaworów? Może pochodzić od kół zębatych np. pompy wody, dźwigienek zaworowych, wtryskiwaczy. Rozrząd ustawiony na blokady?
Ściągnij pokrywę zaworów i sprawdź czy na zaworach cylindra który nie pali nie pękła dźwigienka.
Witam, jako mechanik serwisu Stihl, nie znam za dobrze budowy tych pilarek, ale jestem przekonany że są to konstrukcje bardzo do siebie zbliżone. Podam przyczyny takiego zachowania pilarek, a wnioskujcie i naprawiajcie sami: 1- brudny gaźnik pomoże czyszczenie, pod żadnym pozorem nie zrywać pokryw kanałków dyszowych bo zniszczycie gaźnik, sprawdzić...
Przejechał 1350000 km. Dzięki Kolego za informacje,chociaż te dane akurat znałem. Interesowałyby mnie natomiast momenty dokręcenia śrub wału dźwigienek zaworowych i śrub mocowania pompowtryskiwaczy.
Wymień popychacze hydrauliczne napędu zaworów i będzie pięknie. Przerabiałem to. Wszystkie. Na początek to niech zdejmie pokrywę i sprawdzi stan wałka i dźwigienek a potem popychaczy co?
Dziś mojemu ojcu pękł pasek rozrządu po 20 000km od wymiany. Pasek zaczął zjeżdżać w kierunku od silnika i jego krawędź zdarła się po czym pękł. Wcześniej nie było z tym problemu, przez 60 000km nic się nie działo, aż do wymiany rok temu zestawu paska rozrządu. Wtedy po 100 km pasek pękł i okazało się, że zjeżdżał na bok.Po naprawie głowicy i montażu...
Nikt po VIN-ie nie powie CO uległo uszkodzeniu :( Jeśli jest luźny pasek rozrządu, to żadne kręcenie silnikiem nie naprawi w cudowny sposób silnika. Aby sprawdzić - co uległo uszkodzeniu trzeba tak, jak kol. sylwek737 napisał - odkręcić 2 nakrętki "kapelusze" na pokrywie zaworów http://obrazki.elektroda.pl/8396483800_1... - oznaczone...
Nic nowego, typowa usterka dla tych silników, luz zaworu ssącego za duży, zużycie, itp. Sprawdź dźwigienkę oraz zawór i jego luz w prowadnicy, sprawdź śrubę mocującą. Zorganizuj sobie laskę popychacza dla zaworu wydechowego, ma ona taką samą długość i jest wykonana ze stali, załóż, wyreguluj odpowiednio zawory. Pozdrawiam
Trafić 2.0dci. Po wymianie rozrządu nie odpala. Ściągałem pokrywę zaworów i dźwigienki całe, czy zawory mogły się pogiąć? Rwać głowicę?
Zabrałem sie wreszcie za ta pralkę. Sprawdziłem płytkę i okazało sie że spalony jest triak sterujący zaworem przesterowania. Sam zawór rozebrałem i wyczyściłem. I tu mam pytanie. Czy ten element elektromagnesu który popycha dźwigienkę zaworu powinien dać sie wysunąć? Próbowałem dość mocno go wyciągnąć ale nie dało rady. Sprawdzałem także napięcie na...
Witam, trzeba sprawdzic - czy na glowicy jest 'automatyczny / elektromagnetyczny dekompresator' przy zaworze wydechowym [ dzwigienka - uchylajaca zawor wydechowy przy zapalaniu silnika / pociagana linka ], a jesli jest - to najprawdopodobniej linka 'naciagowa' od niego sie poluzowala - 'rozciagnela', powinna miec srubke regulacyjna od pancerzyka - trzeba...
Witam kolegów mam pytanie apropo. Chcę wymienić uszczelkę po głowicą Corsa b x12sz 8v.Czy przy popuszczaniu śrub głowica rozejdzie się w miejscu gdzie łączny się z obudową wałka rozrządu czy tylko w miejscu połączania z blokiem silnika. Ponieważ w sam naprawiam opel Corsa jest napisane "wyjąć dźwigienki zaworów" itd. Mi sie wydaje że sprężyny zaworów...
Witam ponownie. Oczywiście ustawienie zaworów a dokładnie szczeliny miedzy dzwigienką a trzonkiem zaworu ma wpływ na obroty a zwłaszcza na pracę silnika. Dokładniej .: zwiększając lub zmniejszając szczeline oczywiści nieznacznie (nominalna przerwa to około {0,2 ; 0,3 mm muszę to jeszcze dokładnie sprawdzić} w zależności od zaworu ssący lub wydechowy)...
Myślę, że jest to wina zapadki, która nie zahacza się o rowek. Sprawdź czy dobrze masz ułożony główny człon, czy zapadka wchodzi w swoje miejsce. A może coś jest z sama zapadką. W sprawie regulacji tego zaworu rozmawiałem z przedstawicielem handlowym. Oczywiście wszystkie wskazówki, które otrzymałem sprawdziłem w praktyce, ale nie przyniosło to efektu....
Zbyt niskie ciśnienie oleju które uruchamia tłoczki do otwarcia zaworów wydechowych . Nasuwa się pytanie . Czy ruszałeś elektrozawór VCB pod pokrywa zaworów ? Jeśli go wymontowałeś to istnieje prawdopodobieństwo że jest źle osadzona rurka która idzie do wałka dźwigienek zaworowych lub jest uszkodzona bo ona jest z tworzywa sztucznego i często pęka co...
A ja mam takie pytanie do was czy jak wyjmę wtyczkę z przeplywki a wszystko bylo uruchomione to czy valvetronik pracuje czy wszystko już przejmuje przepustnica? Po wyjęciu wtyczki jest ok dlatego pytam, jeśli valwetronik dziala to bym go wyeliminował z kręgu podejrzanych. Odpowiedziałem na Twoje pytanie wcześniej. Zachwianie mas powietrza powoduje...
Witam. Szukałem jakichś artów lub rozważań na ten temat, ale nie znalazłem. Choć może już istnieje takie rozwiązanie? Naszła mnie ostatnio taka myśl. Po co w spalinowych silnikach samochodowych 4-suw. stosowane jest mechaniczne przeniesienie sterowania zaworami głowicy? Przecież można by zrezygnować z paska/łańcucha, napinacza, dodatkowego koła pasowego,...
witam!głowica po regeneracji, prowadnice zaworów nowe oraz zawór też nowy. wszystko leciutko pracowało. Czy mógłby uszkodzić się kanał olejowy podczas kolizji głowicy?
Czy strzela tak jak pisałeś w gaźnik lub tłumik czy stwierdziłeś to tak na odlew i tak naprawdę strzela zawsze tylko w jedno miejsce? Zapłon jeszcze rozdzielaczowy ( aparat zapłonowy z palcem ),czy już tzw.statyczny bez aparatu zapłonowego ? Miałem raz taki przypadek , ale wynikający z przypadkowego blokowania się dźwigienek zaworowych ( może tak być...
Gdy mechanik zdjął pokrywę zaworów wszystkie dźwigienki od zaworów były popękane. Co to może być ? Mechanik dalej będzie rozbierał dalej auto jutro lub w poniedziałek. Dowiesz się w poniedziałek,jak zauważyłeś było pisane głowica do zdjęcia bo wróżyć to ciężko.
Otóż wspomniany wyżej Stihl MS180 po dzisiejszym czyszczeniu (gasł gdy dodawałem mocno gazu) gaźnika ma piękne wysokie obroty, nie gaśnie - ale jak odstawię na chwilę to gaśnie. W silniku przez okienko wydechu widać nagar na tłoku ale tłok jest ładny i kompresja nie wydaje się zła. Śruba do regulacji LA zdziwiłem się ma lewy gwint i zrobiłem wg. schematu...
wymiana dźwigienka pęknięty dźwigienka dźwigienka zaworowa
konicaminolta skanowanie lodówka turbo wymiana czujnika renault
jacuzzi bestway rezystancja wirnika agregatu
Zawór ZHS w Fiacie 125p - funkcja, diagnostyka, wymiana Błąd filtra paliwa, utrata mocy i zgaśnięcie silnika