Patrząc na pompę zamocowaną na silniku,pomiędzy śrubami od wolnych i maksymalnych obrotów jest śruba z kontrą na której jest na gwincie zaciśnięty pierścień(ograniczający jej wkręcanie).To właśnie śruba od dawki paliwa,czym więcej wkręcona tym większa dawka.Śruba w oryginale jest zaplombowana i zasłonięta plastykowym korkiem.
Witam wszystkich, Auto z którym toczę tą nie równą walkę to Citroen Berlingo 1.6 HDI 75 KM, rok produkcji : 2007, symbol silnika : 9HW ( układ wtryskowy firmy BOSCH - bez pompy w zbiorniku ) Ale zacznijmy od początku ... Samochód jest w moich rękach już ponad 4 lata. Nigdy nie miałem z nim jakiegokolwiek nawet najmniejszego problemu. Niestety będąc...
kolego czy możesz mi coś powiedzieć na temat tych korekcji czy nie? jak nie to po co tyle piszesz i w ten sposób mi nie pomagasz?? O to artykuł o którym pisałem: Jak można zdiagnozować wtryski Common Rail, że one leją, ponieważ nie daje się ich wykręcić? Co to znaczy? Może diagnosta odmówił dalszej współpracy, gdyż nie mógł wykręcić wtrysków? Zmień...
Tu karty prób nie znajdziesz. Wszystko masz wybite na tabliczce przynitowanej do pompy. Może być tak jak piszesz pompa jest od słabszego silnika i ma mniejszą dawkę paliwa. Teraz to czekanie na koniec gwarancji i zwiększenie jej dawki.
uszkodzenia wtryskiwacza gdy paliwo jest kierowane nie w komorę sprężania tylko obok Nie ma możliwości by paliwo buło kierowane przez rozpylacz w inne miejsce niż komora bo każde inne miejsce praktycznie dolega do głowicy silnika. I gdzie zaprzeczam sam sobie? Czytasz to co piszesz? Bez urazy... Podałeś przykład gdzie paliwo spala się w kolektorze...
Teraz już wiadomo, o co Ci chodzi. Możesz mieć źle zapiętą sprężynę. Kod zapięcia powinien być na tabliczce z boku pompy. Potrzebne jest zdjęcie. Jeżeli go nie ma, to tylko regulacja na stole probierczym. Na szybko : zapnij sprężynę po środku w pionie i poziomie.
Witam najpierw diagnostyka,potem pomoc jak wygląda kąt wtrysku i czy się zmienia zależnie od obrotów silnika,i jaka dawka paliwa,
Panowie potrzebna pomoc jak zwiększyć dawkę paliwa na pompie wtryskowej w kubota z402 . Zależy mi na zwiększeniu mocy . silnik w ogóle nie dymi i moim zdaniem dostaje za mało paliwa .
Czy odpowiada on za zwiekszenie dawki paliwa podczas rozruchu zimnego silnika Nie. To jest tylko zwiększenie wolnych obrotów na zimnym silniku. W środku pompy jest połączona z główną dźwignią gazu. Dawka tzw rozruchowa jest włączana automatycznie po zatrzymaniu silnika. Wyłącza się po osiągnięciu około 400-500 obrotów silnika. Jest wytyczną szczelności...
wymontowałem ją i zaniosłem do fachowca na uszczelnienie. Ja za tę pompe nic nie zapłaciłem bo robił mi kolega To tak mniej więcej o co ci chodzi. Jeżeli pompa dobra to kwestia montażu i ustawienia. Jeżeli ustawiona dobrze to pompa szrot. Innych opcji brak. Kolega ponoć fachowiec powinien pomóc zamontować pompę.
Według specyfikacji powinien znajdować się tam silnik Deutz F6L 913. Zdjęcia możesz znaleźć w internecie. Od strony wylotowej na cylindrach powinna znajdować się pokrywa z oknem na środku cylindra, odsłaniająca rurki lasek popychaczy zaworowych. Przy braku tego typu deflektorów skuteczność chłodzenia może być zredukowana, m.in. przez nierównomierne...
Pompa z zewnętrznym układem dawki rozruchowej na regulatorze obrotów. Były w c325, c328 i pierwszych c330.
Sprawdź czy sterownik silnika w ogóle "żyje", dostaje zasilanie, załącza przekaźnik główny, po włączeniu kluczyka powinno byc słychać nastawnik dawki w pompie wtryskowej
Korekcja kąta i dawki wtrysku na zimnym silniku.
To jest pompa bez turba. Będziesz miał problem z wyregulowaniem dawki. Albo będzie słaby, albo będzie dymił. Tak to jest śruba regulacji dawki. Ty potrzebujesz pompy jak na zdjęciu, ale Bosch nie robił takiej pompy do Forda 1,8 TD. Tylko i wyłącznie Lucas.
VAG , kluczyk 8 oraz specjalistyczny klucz do pomp wtryskowych lub poswiecic kluczyc nr 7 i go nabijac . Dawka na 5 temperatura silnik 70-90 stopni
Witam Czy pompa wtryskowa może sama zmieniać dawkę na nastawniku ?
Jest po regeneracji i wtryski. Do zwiększenia dawki paliwa trzeba wyjąć pompę?
To jest pompa do wersji z turbodoładowaniem. Wskazany element to siłownik ciśnieniowy korygujący dawkę paliwa zależnie od wartości ciśnienia w dolocie silnika.
Wyjaśnię dla zamknięcia tematu. Ustawienie wału korbowego „na kołek” w kole zamachowym to rzeczywiste 20°/4.5 mm przed GMP. To dlatego, iż dla ułatwienia obsługi i wyeliminowania pomyłek przewidziano ustawianie początku wtrysku przy ustawieniu dźwigni gazu na dawkę rozruchową (pełen „gaz”). Tłoczek sekcji pompy wtryskowej posiada...
witam nr nie mam ale kupisz w serwisie BOSCH jest tam dwieplus oringi całosc u mnie kosztuje ok80zł ale musisz do tego pompę rozebrać a potem ustawić dawkę paliwa
kupuje drugą pompę. ponieważ w mojej już nastawnik poszedł i nie opłaca mi się tamtej naprawiać. niech mi koledzy powiedzą jak ustawia się tą dawkę??
W tamtych czasach były różnice w pompach wtryskowych i kołach zamachowych. Pompy miały różne regulatory obrotów oraz różne sposoby włączania dawki rozruchowej (od strony rozrządu lub pod skosem na regulatorze obrotów). Natomiast koła zamachowe różniły się w zależności od typu pompy wtryskowej. Kołek na ustawianie początku wtrysku może być na 30° (normalna...
No to allegro uszczelka nastawnika golf 4. Tylko do wymiany potrzebujesz specjalnego klucza do pomp (no chyba ze już ktoś specjalną śrubkę podmienił brutale nabijali klucz 6 kąt 7mm a potem doszlifowywali śrubkę by pasowała na standardową 7mm ). Dwa komputer do wyregulowania dawki (pozycji nastawnika).
Tam nie ma zaworu do gaszenia,uszkodzony sterownik pompy wtryskowej i możliwe zatarcie zaworu nastawnika dawki.
Jakieś 30 mth temu. Ale gościu nie zrobił tego idealnie. Nie podoba mi się praca, jakiś luz zostawił gdzieś bo jak hamuję to silnik zwiększa obroty. chyba wałek się przesuwa i podszarpuje na małych dawkach.
Obejrzyj pompę wtryskową, powinien na niej być przycisk dawki rozruchowej ( w 511 jest napewno a z tymi silnikami to już dawno nie miałem doczynienia ale tak go kojarzę ). Silnik mocno zakopci, ale szybciej zapali.
Już niejeden agregat tworzyłem czy rozbieralem także nie musicie mnie przestrzegać przed oczywistym. Wszystko jest pod kontrolą. Chciałem drobną pomoc w sprawie automatycznej regulacji dawki pompy wtryskowej i tyle. Wy naprawde myślicie, że ja posiadam takie agregaty i nie mam o nich pojecia...?
Jakieś rady manualne, bym prosił. To nie jest takie proste. W tym boosterze jest regulacja dawki dodatkowej.
11 - Czujnik położenia pompy wtryskowej - sygnałnieprawidłowy 12 - Przepływomierz - usterka obwodu 18 - Nastawnik dawki paliwa/czujnik położenia nastawnika - usterka 22 - to samo co 18 34 - Wtryskiwacz sterujący - nieprawidłowy sygnał
cięgna sa dobre osiąga 2000 obr zachmuje sie jak by chciał is szybciej ale niema na czym ( niema paliwa)
p1632 zwarcie na tranzystorze P1634 brak masy na tranzystorze p1630 przerwa w obwodzie zaworu dawki
Zatarty nastawnik dawki
Którą śrubą zmniejszyć dawkę paliwa na pompie wtryskowej i w którą stronę kręcić?
Nastawnik pompy wtryskowej, rozciągnięty łańcuch rozrządu. Podjedz na kompa i odczytaj dawkę paliwa i kąt wtrysku. Jak będą skakały wartości to warsztat.
Zmieniasz kolektor wylotowy, reszta połączeń wedle fantazji. Do opcji ekstra zmiana pompy wtryskowej lub zwiększyć maksymalną dawkę paliwa i wałek rozrządu jeżeli ma inne kąty otwarcia zaworów w wersji turbo. Przy większych przyrostach chłodzenie oleju wskazane, ewentualnie lepszy wentylator na chłodnicy. Co do zmiany korbowodów to olej temat przy takich...
pompa musi byc taka jak siedzi gdyz turbina podnosi dawkę w pompie wtryskowej
Nastawnik dawki paliwa w pompie wtryskowej.
Koroligor szacun wiesz co w trawie piszczy... swoją drogą shrek to moim zdaniem daj sobie spokój robiłem tę czynność z 50 razy i zawsze jest walka z ustawieniem dawki ale jak juz mam się wymądrzać to nie tylko dawką się ustawia nastawnikiem....
Idzie to zrobić, bez wyciągania przodu, da się pompę wyciągnąć. Ja za to wołam 350 gdzie 40 zł kosztuje komplet uszczelek, uszczelniam całą pompę, cała zabawa jest na końcu roboty, jak trzeba ustawić dawkę :D, kąt wtrysku to już formalność. Diesel serwisy w naszej okolicy biorą 500-600 zł, ale z reguły dawkę i tak trzeba po nich poprawiać.
Witam, tak jak w temacie auto nie uruchamia się po podłączeniu komputera błędy diagnostyczne to: P0251 - Obwód A regulacji dawki paliwa przez pompę wtryskową (Dodatkowe symptomy usterki - Sygnał powyżej dopuszczalnego zakresu) P0251 - Obwód A regulacji dawki paliwa przez pompę wtryskową (Dodatkowe symptomy usterki - Sygnał poniżej dopuszczalnego zakresu)...
Jest to "wbogacacz dawki rozruchowej" stosowany w pompach wtryskowych silników S - 312, S - 312B, S - 312C ( Ursus C 330 do numeru 201400). Dawkę rozruchową zwiększa się przekręcając ręcznie kółko. Natomiast wyłącza się ona automatycznie, po osiągnięciu przez silnik określonych obrotów.
Ja na Twoim miejscu tego bym nie ruszał. O ile się wiem to regulacja dawki paliwa odbywa się po rozebraniu pompy i przestawieniu zębatego kółka sterującego względem tulei regulacyjnej. Dzięki temu zapewniona jest możliwość takiego ustawienia objętości dawki, aby bieg silnika był równomierny i do każdego cylindra była wtryskiwana zawsze taka sama objętość...
Zostaw na razie pompę - zajmij się wtryskiwaczami - słychać momentami metaliczny stukot - przypieczona któraś z iglic , a tutaj korekcji dawki nie ma.
Nastawnik jest to element pompy wtryskowej, który steruje wielkością dawki wtryskiwanego paliwa. Przytoczone przez kolegę szarpanie jest jednym z podstawowych objawów problemów z nim. Tak jak wspomnieli koledzy wcześniej albo czyszczenie albo wymiana tego elementu. Chcesz trochę poczytać o nim proszę: Krótka rozprawka o nastawniku pompy.
Ma ktoś jakieś pomysły? Pozdrawiam Dawka startowa. Pompa wtryskowa.
Jak w temacie okolice Łodzi. Auto t Passat B5 1.9 AFN 110KM i ustawienie dawki na pompę wtryskowe....
1999 di
Witam mógłby ktoś wyjaśnić jak zwiększyć dawkę paliwa w c360 nie chodzi mi o śrubke w górnej części pompy tylko o dawkę na listwie wtryskowej.
Przydałby się kod silnika to można coś sprawdzić przy pompie wtryskowej np. zasilanie na regulator dawki paliwa w pompie wtryskowej lub jego oporność. Zrób jakieś logi z pracy silnika.
Masz pompę rozdzielaczową EDC/MSA 15,2 BOSCH to suwak znajduje się w nastawniku pompy. Najpierw sprawdź przewody łączące pompę wtryskową z modułem. Suwak nastawnika dawki to 3 piny wychodzące z pompy (wtyczka pompy piny 6, 7, 8 - wtyczka na module piny odpowiednio 10, 46, 9). Oporność bardzo mała rzędu 30 Ω. W tej wtyczce od pompy na pinie 13 jest...
witam. Już kiedyś pisałem tu na forum o problemie z odpaleniem kadeta 1,6D. lecz tym razem problem jest znacznie poważniejszy gdyż teraz autko nie chce wcale zapalić. Wszelkie podpowiedzi typu świece zarowe, słaby akumlator odpadają bo swiece założyłem nowe, akumlator i rozrusznik tez jest w b. dobrym stanie. Przyczyna tkwi raczej w układzie zasilania...
Sterownik uszkadza się, a dokładnie "wypala" się tranzystor sterujący dawką paliwa w pompie wtryskowej "Zawór przestawiacza dawki" - różnie nazywany, taka sama funkcja. Otóż ten zawór w trakcie użytkowania się przyciera - ze zużycia materiałów, od paliwa. Dlatego naprawa sterownika to tylko lecznie skutków nie przyczyń - problem będzie wracał, czasem...
Wygląda to na problem z zacinaniem się zaworka dawki na pompie wtryskowej. Najpierw należałoby podłączyć jakiś tester i zczytać błędy(proxia,laser,euroscan).
Sprawdź wtyczki na czujniku ciśnienia na szynie common rail i na zaworze ciśnienia na pompie wtryskowej oraz kable do nich. Dobrze byłoby odpiąć i założyć wtyczkę na komputerze silnika. Błędy mówią o złym napięciu z czujnika i na zaworze. Czasami taki błąd wyskakuje, gdy przepchany jest filtr paliwa + skorodowane wtyki na czujniku i zaworze reg. dawki...
Jak zmieniałaś obie, to ciekawi mnie jak ustawiłeś dawkę?
No widzisz. Gdy w 4011 wyremontowałem pompę wtryskową też jakiś czas falowały obroty, potem przeszło. W ruskim regulacja dawki jest na zewnątrz pompy. Gdy ustawisz niską w momencie dodawania gazu obroty silnika falują, idzie jak star 200-ka. I to do tego stopnia że na biegu nie da się jechać. Podniesioesz dawkę i przechodzi. Faktycznie u ciebie może...
Koszt naprawy tej pompy może być bardzo wysoki 92 miał ciekawy i drogi nastawnik dawki
Jaka cena za wymiane tranzystora sterujacego dawka?
Witam Do sprawdzenia czujnik temperatury płynu chłodzącego,ten z niebieską wtyczką lub coś z dawką w pompie wtryskowej
Funkcja szukaj się by przydała albo odwiedz forum golfa tam to jest opisane,a służy to do podnoszenia dawki w zależności od ciśnienia doładowania,przy małych modyfikacjach podnosi moc silnika
Witam. Potrzebuję zrobić korektę dawki paliwa po czyszczeniu nastawnika w pompie wtryskowej. Czy możecie mi poradzić jakiś tani program diagnostyczny typu VAG, a najlepiej linka, co kupić lub pobrać. Mam Launcha, ale tym mogę sobie co najwyżej sprawdzić i pokasować błędy.
Mechanicznie tak, ale brak elementu wzbogacającego dawkę paliwa na skutek działania turbiny, były takie rozwiązania seryjne, ale sprawdza się to raczej średnio. Jeździć jednak będzie :D
kod 17970 tylko tyle pokazuje. Sugeruje problemy z nastawnikiem dawki paliwa pompy wtryskowej. Wymiana? Nie moge wygogolować typu tej części żebu ją kupić, ktoś wie może jaki to typ??
Witam. Przyczyną twojego problemu może być pęknięty lub zatkany przewód od turbo do bostera . Sprawdź najpierw ten przewód jak będzie wszystko ok to wkręć trochę boster powinno pomóc. Może autko kopciło i ktoś nie chciał inwestować i wykręcił boster zmniejszając w ten sposób dawkę paliwa. Powodzenia i napisz jak usuniesz problem przyda się innym.(boster...
ta śruba jest na zęwnętrz pompy wtryskowej podobno jak jest za mała dawka to można zatrzeć wtryskiwacze
Wszystkie błędy jakie mogą wystąpić w 2.5 tdi : AUDI, VOLKSWAGEN, SKODA - 01318 KOMPUTER STERUJĄCY POMPY WTRYSKOWEJ - J-399 KOMPUTER STERUJĄCY POMPY WTRYSKOWEJ - 0526 BRAK KOMUNIKACJI Z MODUŁEM POMPY - 01268 NASTAWNIK DAWKI PALIWA, OBJĘTOŚCI, QUANTITY ADJUSTER - 0550 BŁĄD KĄTA WYPRZEDZENIA WTRYSKU, CZAS WTRYSKU, POCZĄTKU TŁOCZENIA - 00628 KONTROLA RÓŻNA...
dzięki ;) tak właśnie myślałem. a jakby w niej zwiększyć dawkę paliwa?
Problem rozwiązany. Przyczyną okazała się zbyt mała dawka paliwa ustawiona na pompie wtryskowej.
Na wstępie pisze że szukałem i nie znalazłem tego co mnie interesuje a mianowicie jak ustawić pompę wtryskową w Polo 1.4d 92r pompa bosh czyli kąt i jak uregulować dawkę paliwa ponieważ auto nie chce załapać a jak psiknę plakiem to odpali ale strasznie kopci i nierówno pracuje.
W transicie 2.5 D była pompa mechaniczna. W 2.5 TD były tylko pompy elektroniczne Lucas Epic. Nie było TD z pompą mechaniczną. Jedyny "patent" to założenie turbo i zwiększenie trochę dawki głównej.
albo dawka na pompie wtryskowej zła sprawdź parametry pompy, lub czujnik płynu co pokazuje na zimnym, a co na ciepłym
Przy stracie mocy auto kopci? Jak nie to może być problem z dawką paliwa. Pompa wtryskowa, sterowanie gazu etc...
Pedał gazu jest połączony z pompą klasycznie przez linkę, a to szarpanie może być spowodowane uszkodzoną poduszką silnika lub skrzyni pedal gazu w silnikach z elektroniczna pompa typu edc połaczony jest ze sterwonikiem ktory to wysyla sygnal do pompy wtryskowej-niestety objaw o ktorym wspominasz wskazuje na uszkodzony regulator dawki pompy wtryskowej...
Sprawdź śrubę trójkątną w głowicy pompy. Jest taka śruba w głowiczce pompy. Ale co ona ma za zadanie to nie wiem. Uszczelnienie głowicy wtryskowej. Często się rozszczelnia i wtedy głowica traci dawkę rozruchową.
Może masz za małą dawkę paliwa na pompie wtryskowej ustawioną? Ja miałem taką powolną reakcję na gaz w Passacie, gdy była zbyt mała dawka na pompie.
Czasem ktoś nie "kombinował" przy pompie wtryskowej? Źle ustawiony kąt wtrysku lub dawka.
Bak czysty, sprawdzany już dwa razy. Ostatnio konsultowałem się u znajomego, twierdzi że przerabiał już kilka takich przypadków i jest to spowodowane za małą dawką paliwa na pompie wtryskowej. W moim przypadku pompa tak czy siak jest już po gwarancji więc mógł bym się "pobawić" tylko która śrubka w pompie odpowiada za dawkę paliwa?
Zwiększa dawkę paliwa.
Witam ! Śruba na trzecim zdjęciu jest od dawki paliwa. Wkręcasz zwiększasz - tylko po pół obrotu. Jak wkręcisz za dużo może zacząć dymić. Na twoim miejscu bym zaczął od sprawdzenia czy linka gazu nie jest za luźna i czy ciągnie gaz do "dechy". Wymień filtry. pozdro
Witam. Mam problem z moją kaczką musze cały czas jej cisnąć i przeciągać na biegach żeby jechać chociaż 80km/h. Silnik po remoncie, zapłon ustawiony, nowe końcówki wtryskiwaczy, dymku nie puści nigdy więc pozostaje tylko zwiększyć dawke paliwa. Czy ktoś może juz to przerabiał i podzieli sie wiedzą. Z tego co znalazłem to z tyłu pompy pod deklem są 3...
Witam. Mógłby ktoś sprawdzić do czego są podłączone przewody od przycisku „START” na desce rozdzielczej, odpowiadającego za odblokowanie dawki rozruchowej w pompie wtryskowej (w silniku turbo jest sekcyjna, solenoid na pompie służy odblokowaniu listwy zębatej w położenie dawki rozruchowej). Wcześniej robiłem jeden ciągnik, ale pamiętam tylko że instalacja...
Ktoś może podpowiedzieć jak vagiem sprawdzić dawkę paliwa jaką podaje pompa wtryskowa??
No niestety zmartwie Cie , bo jezeli wolne obroty tak jak opisujesz plywaja , a po dodaniu na chwile gazu sie uspokajaja , lecz po chwili zaczynaja znow plywac , to niestety jest na 100 % pompa wtryskowa ! Chyba ze bawiles sie sam w ustawianie mechaniczne dawki poprzez zmiane polozenia glowiczki pompy wzgledem jej korpusu ! Wtedy mogles ja zepsuc ....
Jakiej firmy jest tam pompa wtryskowa? Jak Bosch to na powrocie paliwa z pompy ma być śruba z napisem OUT. Jak puszcza jasno niebieskiego dymka to za mała dawka wtryskowa. Jak ten silnik jest gaszony, elektrycznie czy mechanicznie ?
Są w sprzedaży zestawy uszczelek do tych pomp. Dekiel nastawnika można spokojnie ściągnąć. Należy uważać aby nie przestawić całego nastawnika ale żeby to zrobić trzeba go stuknąć, sam z siebie nie powinien się ruszyć. Najlepiej przed demontażem na rozgrzanym silniku zapamiętaj chwilowe spalanie na MIDzie z wyłączonymi odbiornikami prądu. Każda zmiana...
mam silnik s15 i chce wyjac pompe wtryskowo z tego modelu lecz gdy odkrecam te 3 śrubki mocujace ta pompe to wychodzi ona pare cm i sie blokuje niedajac sie wyjac co robic??? a moze ma cos wspulego to ze ten włacznik wiekszej dawki paliwa jest właczony? jesli tak jak go wyłaczyc bez mozliwosci uruchomienia silnika?
A jeśli pompa ma zwiększona dawkę paliwa ? To czy nie wyjdzie więcej mocy?
Człowieku to co pokazujesz na zdjęciu to śruba regulacji dawki paliwa, odpowietrznik Ci zaznaczyłem.
po pierwsze to jaka zmiana ciśnienia powietrza? sprawdź lepiej jaka dawka jest na pompie wtryskowej i czy wtryski OK
po nieowocnych poszukiwaniach postanowiłem spróbować uruchomić silnik bez komputera -celem wyeliminowania ewentualnej usterki . do wysterowania nastawnika dawki pompy wtryskowej posłużył sterownik elektroniczny a właściwie przetwornik napięcie/współczynnik wypełnienia - velleman 8004 -układ pozostał mi z poprzednich projektów tdi . po podłączeniu okazało...
Witam.Tak jak w temacie chcę sprawdzić zawór elektromagnetyczny dawki paliwa w pompie wtryskowej ,kto mi podpowie jaką rezystancję powinien posiadać lub jakiś sposób?Proszę o poradę.
Albo korekta softu zrobiona przez domorosłego tunera albo podpięty box lub opornik na wiązce z pompy wtryskowej albo dawka paliwa ustawiona na maxa albo podmieniona oryginalna pompa wtryskowa "dziesiątka" na "jedenastkę" bez korekty softu.
Dobra. Zamówiłem sobie pompę 106E, taka jak miała być. Wymieniłem. Auto jeździ tak samo jak jeździło :) Reasumując. Do 2000obr muł. Sprawdzone: przepływka,turbo(ustawiona sztanga),wtryski(na stole),szczelność dolotu, wgrałem oryginalny soft do sterownika silnika (była jakaś kaszana), wałki i synchronizacja rozrządu Wymienione: pompa na poprawną wersję....
Przy tych objawach i braku błędów w sterowniku to elektronika jeszcze nie padła, za to zatarł się nastawnik dawki w pompie.
być może, ale niekoniecznie bo one dosyć dobrze palą bez świeczek.. rozrząd, dawka zimnego startu, pompa wtryskowa.
Może mi ktoś wyjaśnić co daje test przelewowy na pracującym silniku? Dla każdego testu przelewowego jest podana wartość maksymalnego przelewania w określonym czasie przy określonych obrotach. Każdy wtryskiwacz przelewa, nawet najlepszy, ale jeżeli zaczyna przelewać za bardzo (a najczęściej wtedy także pompa ma już przebieg i zmniejszony wydatek maksymalny)...
Jesli chcesz zrobic sobie w ten sposob tuning to nic z tego. Powiem tak dawka paliwa na wolnych obrotach powinna wynosic od 3-9 mg/h. Mozna to skorygowac ruszajac kopulka pompy wtryskowej i tak, jesli przesuniesz kopulke w strone elektrozaworu odcinajacego-zmniejszasz dawke(odczyt na Vagu), odwrotnie zwiekaszasz. Mozna to takze zrobic Vagiem, VW-tool...
Jeszcze pytanie, czy po przekręceniu kluczyka słychać charakterystyczne klikanie nastawnika dawki w pompie wtryskowej ? W tym aucie są 2 sterowniki silnika, na próbę możesz odłączyć mały i zapalać bez niego, silnik będzie pracował bardzo "twardo", bo nie będzie działał regulator wyprzedzenia początku wtrysku
Witam Nic wiem czy dobre forum Chciałbym zwiększyć trochę moc bo 68km na diesel to słabo więc pytanie czy mogę podkręcić turbo żeby więcej lądowało?jak to zrobić?jakieś zdjęcia instrukcja Drugie to pompa wtryskowa jak podkręcić dawkę paliwa mam pompę taka pompę
dawka pompa wtryskowy bosch dawka pompa regulacja dawka pompa
scania listwa paliwowy załączenie tyrystora bocznikiem helios helios
citroen berlingo player internetowy
Wymiana czujnika zamrażarki AEG SCT71800S1 Chrysler Town & Country V 2009 4.0 – lokalizacja czujników silnika EGQ, knock, MAP, TPS