Nie, blach stojana nie da się wypchnąć, bo one są wtłoczone mechanicznie(prasą ). Gdyby usunąć uzwojenie , to wtedy być może dałoby się to to zrobić, ale Tobie chodzi o dostęp do czoła uzwojeń. Samo dostanie się do końców drutów, gdzie są podłączone linki wyprowadzeń, też nie wiem , czy się uda zrobić, bo często lakier izolacyjny jest tak twardy, że...
Jeżeli chodzi o demontaż stojana to należy odkręcić koło pasowe [które jest wirnikiem ] a następnie odkręcić stojan [kilka śrub chyba 10mm a następnie wyciągnąć wsuwkę i przygiąć styki] tylko że u mnie niestety nie zadziałało i pralka co któreś pranie wyświetla błąd E 8
https://obrazki.elektroda.pl/7927297700_... Na różnych forach internetowych, w tym naszym, co trochę pojawiają się konstrukcje kompresorów bazujących na sprężarkach z lodówek. Czytając ich opisy lub komentarze, na przykład: Rurka tłocząca powinna być wygięta do góry, wtedy większość wyplutego oleju wracałoby tam, gdzie jego miejsce....
Demontaż koła z silnikiem elektrycznym, rozebranie silnika i wyczyszczenie stojana oraz wirnika z rdzy - montaż i uruchomienie skutera elektrycznego Bili Coco.
Zabrałem się za demontaż stojana jednakże mam z tym problem ponieważ po odkręceniu czterech śrub u podstawy nie mogę w żaden sposób zdjąć obudowy. Próbowałem też lekko opukać obudowę gumowym młotkiem. Napęd jest wysprzęglony. O co chodzi ?
Oile pamięć nie zawodzi to przy demontażu stojana zwróć uwagę na drut oporowy który służy do ograniczenia prądu rozruchu/jesli to ten model/ przetaznik rozruchowy /cewka/ połączony jest w szereg z sil. poz.
Odkręcasz te 2 śruby przy wałku z jednej i drugiej strony (widzisz tam pod łożyskami 2 śruby) i 2 śruby mocujące silnik do ramy. I wychodzi cały silnik z 2 wałkami. Potem żeby się dostać do stojana itd jak najbardziej musisz zdjąć zawleczki z wałków itd.
zmniejszyć (chociaż odrobinę) obroty, * zwiększyć (chociaż odrobinę) moc. Nie ma takich możliwości. Chyba ,że falownik,ale to bardzo kosztowna "zabawa" możliwość odłączenie spakietowanych blach tzw. rdzenia stojana (1) od pseudo-korpusu (2) w przypadku pokazanym na poniższym zdjęciu (być może (1) i (2) to to samo) Właśnie jest to kilkadziesiąt blach...
Na 99% spuchły plastiki trzymające cewki stojana. Czasem trzeba użyć bardzo dużej siły i dwóch płaskich śrubokrętów żeby to wyrwać.
Tego modelu nie znam . Część pomp Grundfos robił jako jednorazówki. Wyciągnięcie wirnika może wiązać się z rozcięciem stojana. Po demontażu wirnika hydraulicznego sprawdź czy nie ma śrub od spodu. Ewentualnie skontaktuj się z https://kubasc.pl/. Podpowiedzą co można zrobić. Dodano po 6 Tu masz instrukcje serwisową : https://product-selection.grundfos.com/i...
No to scenariusz już mniej, więcej masz. Oczywiście wszystko najpierw klinujesz, łączysz, wyprowadzasz, formujesz, usztywniasz, taśmujesz i dopiero traktujesz uzwojenia lakierem. Zanim cokolwiek zdemontujesz ze stojana - fotka, sprawdź długość czół (wybudowanie), średnicę czół, pamiętaj, że musi być ono symetrycznie ułożone w osi stojana, bo nie zamkniesz...
Dobrze kombinujesz. Po przełożeniu stojana z silnika WIATKI będzie to chodzić. Kiedyś, dawno temu, sam tak raz zrobiłem (sobota, późno, klientowi bardzo zależało). Odkręcasz tylny dekiel, ściągasz łożysko i wentylator, wyjmujesz wirnik. To samo robisz z drugim silnikiem. Montujesz wirnik z DAFNE do stojana WIATKI (w odwrotnej kolejności do demontażu)...
Lepiej zdemontuj samą pompę bo pewnie będzie zużyta po prostu. Jeśli po demontażu silnika pompy turbinka odejdzie od stojana to pompa trup. Pompa nie jest sterowana przekaźnikiem.
kolego blacha jeśli miałeś już podobny problem z odpaleniem to proponowałbym zajrzeć do rozrusznika. ta pogoda i te błoto i śnieg tez mogą być przyczyna. miałem podobne objawy ale w golfie. demontaż i rozłożenie rozrusznika na części pomogło. miedzy stojanem a wirnikiem "brudno" .plus wilgoć u mnie było przyczyna nawet rozładowywania akumulatora.
A kto Ci kazał sprawdzać wirnik? W gnieździe silnika masz 7 miejsc a w nich 6 przewodów. Dwa cienkie czerwone do tacho, dwa następne to zasilanie wirnika i to te masz sprawdzić! Pozostałe dwa to są do stojana i ich nie ruszasz. Miejsce siódme jest nieobsadzone, a pominięcie termika wymaga demontażu silnika. :arrow: Poprawiłem TONI_2003
Demontaż hamulca i pozycja pracy tego silnika nie ma wpływu na rozruch. Możliwe przyczyny: 1. Krzywo zamontowana jedna lub obie tarcze łożyskowe i w konsekwencji ocieranie wirnika o stojan. 2. Poprzeczny luz łożysk w tarczach łożyskowych i w konsekwencji również ocieranie wirnika o stojan. 3. Uszkodzone uzwojenie. 4. Uszkodzenie klatki wirnika (uszkodzenie...
Pewnie zwarty silnik, np stojan dostał przebicia do blach i wywaliło triak na programatorze. Mam taki programator ze swojej starej pralki. W zasadzie cała pralka na części jest.
Czemu wszyscy tak narzekają na tą wiertarkę w serwisie elektronarzędzi używam takich na stojaku i naprawiam takie wiertarki i jedyne co złego na ta wiertarkę mogę powiedzieć to ze jest lekki problem z demontażem stojana. Jak posiada się dobry egzemplarz to to działa bez zarzutu ale jak ktoś wymaga zebu 30-40 letnia wiertarka działała jak nowa to coś...
po rozebraniu wygląda to tak że miałem jeden niebieski przewód, wystającym na zewnątrz przez mały otwór obudowy do którego były podłączone trzy zwoje i gdy rozebrałem silnik w środku były dwa kable biały i czerwony złączone razem i znowu były podłączone 3 zwoje z drugiej strony na zdjęciach wygląda tak że te zwoje biało czerwony kabel są teraz osobno...
Silnik pompy myjącej nie ma właściwych obrotów? Sprawdź jeszcze jutro czy twornik z turbiną swobodnie obraca się. Mimo wszystko wymontowałbym pompę myjącą i przeprowadził demontaż; -susząc stojan, -przeczysiłbym skorodowane miejsca,a w szczególności pomiędzy stojanem,a twornikem, -przesmarowałbym miejsca ruchome, -miejsca skorodowane lleko nawilżyłbym...
Kondensator nie ma z tym nic wspólnego. Sprawdź łożyska. Czy nie ma oporów, wirnik obraca się lekko bez luzów. Uszkodzone łożyska mogą hamować silnik i powodować brak maksymalnych obrotów. Sprawdź wirnik, a przynajmniej czy nie występuje iskrzenie na komutatorze. Jeżeli występuje a szczotki mają powyżej 1 cm oznacza że wirnik do wymiany. Obejrzyj też...
Kolego aconatic masz już obudowę ? Jestem w posiadaniu z demontażu po spalonym wirniku z tego modelu razem ze stojanem 3,8 k oporność jak zainteresowany zapraszam na priw
po zwarciu alternator zaczął wyć Zrobił się zwarty zwój na którymś uzwojeniu stojana
Przedwczoraj przywlokłem ze złomowiska 570RE z kompletnie spalonym stojanem. Po demontażu wirnika zamontowałem nowy stojan ze szczotkotrzymaczem ( części z odzysku jw.). Wiertarka odzyskana i co ciekawe z komutatora nie błyska nawet jedna iskierka!!! Pan Mirek ma rację co do trafnej diagnozy: bez jakiejś większej praktyki i odpowiedniego sprzętu pomiarowego...
Witam! Jak popatrzysz od środka na korpus odlewany (tam pod podkładkę-zabezpieczenie która wypadła) zauważysz w tym korpusie chyba 3 lub 4 jakby ząbki, które były wyciśnięte z tego korpusu i stanowiły zabezpieczenie tej podkładki przed takim właśnie wypadnięciem. Teraz mozna tylko próbować zdemontować ten silnik (wyjąć wirnik, szczotki i podkładki,...
po przegrzaniu wiertarki mimo że nie jest spalona stojan puchnie i w niektórych przypadkach puchnie do tego stopnia że wirnik zaczyna obcierać o stojan i występuję iskrzenie tak jakby był uszkodzony wirnik w takiej sytuacji należy wymienić stojan i wszystko wraca do normy. Przegrzanie powoduje wybrzuszenie zabezpieczenia czół cewek stojana ( wykonane...
Witam Wszystkich, Na podstawie mojej KLR mógłbym zrobić już habilitacje... ale do rzeczy. Cały problem ma swój początek w uszkodzonym stojanie magneta, konkretnie jedna z cewek prądowych została mechanicznie uszkodzona i brakowało jednej fazy. Skutkowało to rozładowaniem akumulatora po dłuższej jeździe. Rezultat: stojan poszedł do przezwojenia. Po założeniu...
Nie spotkałem się z typowym serwisem tego odkurzacza. Części też nie znalazłem i byłem zmuszony sam zająć się naprawą. Objaw: brak ssania - brak oznak pracy turbiny, czasami jakieś niewielkie szarpnięcia. Wskazania LED poprawne. Diagnoza wstępna: po sprawdzeniu akumulatora, łącznika i kabli - wskazanie na silnik lub elektronikę silnika. Działanie: demontaż,...
Mam na zbyciu taką pompkę, wizualnie niemal identyczna(stojan nitowany) nie wiem, czy parametry elektryczne są takie same(na zdjęciu nie widać) moja posiada takie parametry: 220-230V, 0,65A, 45W i 2800 obr/min. Pompa jest z demontażu lecz wygląda jak ze sklepu. Silnik INDESCO
Macalister MAG 2000c uszkodzony drut nawojowy stojana po demontażu drutu na jednej stronie uzwojenia nawinięte było 18m a na drugiej 20m drutu to chyba pośrednia przyczyna jej zgonu. Średnica 1mm demontowanego drutu czy mogę nawinąć drut 0.95 mm (50m koszt w granicach 18 zł akurat taki mam) nawijając go tak aby rezystancja starego uzwojenia 1mm i nowego...
Przewiń wirnik, bo padnie jako następny i demontaż od nowa. Łożyskom dodatkowa masa nie zaszkodzi, ważne aby go wyważyć po przezwojeniu.
To w takim układzie oś wirnika może została przesunięta względem blach przez niefachowy demontaż/montaż.
Mostek prostowniczy się wysypał. Najczęściej alternatory mają 9 diód. 6 prostowniczych i 3 odpowiedzialne za gaśnięcie kontrolki po wzbudzeniu ładowania. Altek do demontażu i sprawdzenia diod a także uzwojenia stojana. Jak wiadomo, alternator to prądnica trójfazowa, więc któreś uzwojenie stojana też może mieć przebicie. Ale raczej mostek.
Witam. Zakupiłem używany alternator z demontażu. Jest to Mitsubishi 210A stosowany w lagunach III itp.Po zakupie postanowiłem zrobić mały przegląd łącznie z wymianą łożysk i szczotek. Po rozbiórce okazało się że prostownik jest 16-diodowy i nie posiada diod wzbudzenia. Jest to zupełnie coś innego niż do tej pory miałem do czynienia. Brak w internecie...
Mam problem mianowicie nie mogę rozpołowić tej szlifierki i nie wiem co robię źle, a chcę wymienić wszystkie łożyska bo mają luzy. Może ktoś doradzi bo ja już nie mam pomysłu. Na YouTube koleś po odkręceniu bez trudu wyciągnął wirnik na tym etapie, a u mnie jest to nie możliwe . Jeśli nie możesz wyciągnąć wirnika to tak jak koledzy już wcześniej mówili...
Diod jest 11 Kurcze, sam zamieściłeś schemat alternatora. Wskażesz mi tam 11 diod? Jak nie rozróżniasz elementów, to jak chcesz naprawić alternator? Jestem bliski zamknięcia tego żenującego tematu. Schemat tylko podglądowy aby zobaczyć co może być przyczyną tego, że mam zwarcie B do D o którym koledzy wspominali. http://obrazki.elektroda.pl/2953857000_1...
Witam Na początek jak we wcześniejszym poście, organoleptycznie, szczotki, komutator, czy nie poprzypalane lamelki, nie ma jakichś dziurek na bandażu, czoła uzwojenia stojana, później pod napięcie, kręcić i obserwować komutator, ma delikatnie najwyżej mrowić, jak się zacznie ogień okrężny zatrzymać, demontaż, wirnik na "brzęczyk" sprawdzić na zwarcie...
Wyjmij alternator, idź z nim do elektryka i sprawdzi ci ładowanie a że alternator będziesz miał wtedy na wierzchu o tyle szybciej ci to naprawi. Zalanie alternatora najpierw spowoduje niepalenie się kontrolki ładowania podczas uruchomienia silnika i brak ładowania akumulatora. Po chwili pracy silnika ładowanie powinno wrócić a jeśli nie to najpierw...
Musisz podać napięcie na silnik bezpośrednio żeby podłączyć na krótko. To co narysowałeś to gniazdo modułu. spróbuj zdjąć dekiel modułu i podpiąć się do zacisków silnika. Można jeszcze odręcić stojan silnika, pokręcić ręką.
Wyłącznik termiczny o ile jest, jest w stojanie. Wirnik da się odkręcić kluczem udarowym.
Widzę że odpowiedzi nie ma zbyt dużo więc pozwolę odpowiedzieć sam na to pytanie. Może trzeba mieć ściągacz do kół pasowych. Wtedy zejdzie. Ale kolejne pytanie mam Jak dobrać taki sam stojan i wirnik. To znaczy czy jest jakaś hurtownia lub sklep aby zrobili mi stojan i wirnik pod zamówienie lub mieli podobny do tego.
Witam :) Ponownie, oryginalne Układ CDI. Yamaha YZ80-125 moduł wynik demontaż. 850843 Wartości rezystancji cewki. 850851 Stojan zapłonu 850844 850847 850845 850848 850852 850846 Obwód zapłonu cdi. Analogowy czas zapłonu: wartość rezystancji R10! Pozdrawiam, nyemi Węgry.
Korozja powoduje rozpychanie stojana do srodka i potem pękniecie obudowy. No właśnie uzwojenie jest czyste na całej powierzchni nie licząc rys. Mało tego jest równe, mierzone od wewnątrz przed demontażem. Obudowa jest cała - nie popękana. Fizyka zadziała . Powod:brak luzu stojan-obudowa. No właśnie brak luzów uzwojenie-obudowa. . Ja się nie denerwuje,...
Witam,stojan wyjąłem ale mam problem z wirnikem jak wyjąć go z tyrbiny
Witam, Tematem jest Elektryczna Pompa wody BMW 35i 40i 2010. Pompa oryginalna firmy Continental z plastikową obudową wirnika BMW Part: 11 51 7588885 . Jako że kupiłem ją sobie z zamiarem zamontowania w innym pojeździe poszukuję informacji o rodzaju sterowania jej pracą oraz jej parametrami elektrycznymi. Minimum czego szukam to zakres obrotów (RPM)-...
Tego nie da się stwierdzić, seleny są w stojanie, chociaż mam jedną prądnicę odłączoną od silnika to bez demontażu tych selenów nie sprawdzę. Jeżeli już podawałeś jakieś napięcie to albo rozmagnesowałeś bardziej albo wzmocniłeś magnetyzm, ja bym podłączył do mostka do zacisków ac i namagnesujesz te bieguny od nowa
Trafił mi się podobny przypadek.Właściciel malucha 3 razy rozbierał alternator i za każdym razem powtórka z rozrywki,ładowania prawie niema i jażąca się kontrolka ładowania. Zmiłowałem się nad bliżnim i po ponownym wymontowaniu alternatora i jego demontażu stwierdziłem miernikiem że nieznacznie przesunęły się blachy stojana uszkadzając jego uzwojenie...
Jest, ale można go podobno zdemontować bez demontażu samego altka. Regulator jest elementem wymienialnym, a różnica w cenie znaczna, bo na sam regulator wydam ok 90 zł (nowy), a kupno całego alternatora to koszt powyżej 4 stówek. Demontaż jest łatwy, potrzebuję tylko ustalić czy to regulator czy może jednak sam alternator (może stojan?). Jak to mogę...
Ja już naprawiałem taki jednocylindrowy co wypluł olej do silnika ,zmiana kondensatora nie pomogła ,dopiero czyszczenie silnika co wiązało się z całkowitym demontażem sprężarki i to na czynniki pierwsze . Obudowa silnika z cienkiej niemal blachy aluminiowej go przy mocy rzekomo 2,2 kw powoduje odkształcenie obudowy silnika i ocieranie wirnika o stojan...
Jeżeli sam nie chce ruszyć to możliwe, że zatarte jest łożysko. Możliwe też (choć mało prawdopodobne), że jedno z dwóch zwojów zwartych na stojanie jest uszkodzone (np. podczas demontażu, chociaż jest wykonane z grubego drutu).
demontaż stojana alternatora nabiegunniki stojana uszkodzonego stojana
fałszywy płomień amortyzator uszkodzony viessmann vitodens wymiennik
bateria milwaukee interfejs multidiag
Wyłącznik prądu z dodatkowym stykiem w ciężarówce – ochrona alternatora, ADR, montaż Kyocera drukuje tekst POST/ipp/print HTTP/1.1 - co oznacza?