Lewa półoś nie jest podwieszona na łożysku.Prawa tak.Półoś nie rozpina się na łożysku.
Silnik podwieszasz na belce leżącej na pasie przednim, silnik łapiesz za oczko nad pompą wtryskową(ważne). Półoś lewa, amortyzator, więcej nie trzeba. Wychodzi bez najmniejszego problemu. Prawej półosi nigdy nie wyciągam. Powodzenia.
Czy trzeba coś rozpinać przy tylnym moście, jakieś zabezpieczenie ? Półoś mocno będzie siedzieć w obudowie ? Dziękuję za odpowiedź.
Ale jaki problem z demontażem półosi? Vectra C, Zafira B oraz właśnie Astra H ładnie się półoś dzieli między podporą a kołem. Potem od góry śruba dłuższa, od dołu masz krótką oraz wspornik od alternatora i dzięki temu wychodzi ładnie dołem i wcale pompa od wspomagania nie przeszkadza. Ostatnio takiego nie robilem ale w sezonie letnim ok 10 sztuk tak...
Chcę wymienić lewą półoś w Renault Espace 4 z automatyczną skrzynią. Wyciągnąłem już ją z piasty, ale jak wyciągnąć ze skrzyni? Tam nie ma żadnych śrub do odkręcania, wchodzi od razu do skrzyni, widać tylko jakiś kielich. Może ktoś podpowiedzieć, jak ją wyciągnąć?
Z tego co pamiętam nie trzeba dużo unosić jej. Robiłem to z 6 lat temu. Jeśli odkręcisz mu tył z poduch zawsze podniesiesz kilka do kilkunastu cm. a to już jest dużo więc powinien wyjść.
Nie wiem czy to pomoże, ale u mnie w Avensis D4D trzeba było wypchnąć półoś ze skrzyni biegów żeby wyjąć alternator, oczywiści trzeba było wyciągnąć dołem. Nie wiem jaki masz problem z z alternatorem, ale w mojej Ave często padały diody w mostku prostowniczym.
Półoś musisz wyjąć całą. Przegub powinien być wciskany w skrzynię na zwykłym pierścieniu rozprężnym okrągłym .Trzeba wybić półoś ze skrzyni albo podważyć brechą.
Witam ! w fiacie punto 2 chcę wymienić uszczelnienie na wałku z obudową przegubu trójramiennego od strony kierowcy, zdemontowałem półoś napędową odkręciłem pokrywę łożyska i nie mogę wyciągnąć wałka, czy tam jest jakieś dodatkowe zabezpieczenie? jak to zdemontować?
Kolego, lewa ręką podtrzymujesz półoś, prawą trzymając młotek, uderzasz w gwiazdę wewnętrzną będąca na półosi i przegub ma wyskoczyc (na półosi jest zabezpieczenie od środka i trochę trzeba się pomęczyc, aby wybic przegub), czasami potrzeba pomoc drugiej osoby, aby przytrzymała półoś w dogodnej pozycja dla zbijającego przegub, pozdrawiam
Pablo (..) odkręciłem dwie śruby ( 13 ) na górze ale wciąż coś trzyma skrzynię biegów. Wydaje mi się że na wysokości rozrusznika gdzie znajduje się coś w rodzaju wspornika z blachy którą rozrusznik jest "skręcony" ze skrzynią oraz silnikiem.. ? Czy rozrusznik ma wyjść razem ze skrzynią ?? Czy wcześniej konieczny jest jego demontaż ? Jak ? Drugi dzień...
Miałem kiedyś Citroena AX, a to bliźniacza konstrukcja i półoś była razem z przegubem zewnętrznym bez możliwości demontażu. Osłonę wymieniłem odginając w wewnętrznym przegubie po obwodzie metalową osłonę, następnie demontaż przegubu trójpalczastego i montaż nowej osłony przegubu zewnętrznego i resztę czynności w odwrotnej kolejności.
Witam Chciałbym wyciągnąć silnik z CC 700. Muszę go opuścić razem ze skrzynią biegów i tu pojawia się problem. Nie mam kanału w garażu. Skrzynia biegów zchodzi razem z półosiami i tu pojawia się problem. Moge wyciągnąć silnik na kanale u znajomego jednak po zdemontowaniu półosi auto zostanie unieruchomione (bez przednich kół), a naprawa silnika zajęła...
Wielkie dzięki, jutro będę ćwiczył. Dodano po 1 Ale z przekręceniem nie tak łatwo, półoś prawa trzyma minimalnie w zimeringu. mam zwalać podporę półosi, tą z mocowaniem alternatora?
Typowa usterka CC.Przesunął się zespół napędowy do boku i jedna półoś wchodzi za głęboko a druga za płytko do skrzyni i wyskakuje z koronki mech. różnicowego.Yrzeba przesunąć zespół nap. na poduszkach a jeśli są padnięte to wymienić.Jeżęli koronka skrzyni jest wyrobiona to trzeba wymienić ale do tego potrzebny jest demontaż skrzyni.Nie chcąc tego robić...
Jeśli od koła to podnosisz auto do góry,odkręcasz nakrętkę od sworznia wahacza wybijasz sworzeń ( dla wygody dobrze jest odkręcić blok hamulcowy ).Opuszczasz wahacz w dół,ściągasz gumę(manszetę), szczypcami do pierścieni(Segera)rozginasz przy przegubie od wewnętrznej strony pierścieńi wyciągasz półoś z przegubu.
Rozpinasz zwrotnicę od wahacza i tyle wystarczy, przegub siedzi na półosi na wcisk przytrzymywany pierścieniem sprężynowym, zbijasz przegub z półosi uderzając go młotkiem
w książce sam naprawiam przeczytałem o wymontowaniu półosi przy pomocy specjalnych narzędzi których w tej chwili modeli nie pamiętam , a chodzi mi o to czy mam je na siłe wyszarpać ze skrzyni bo tam chyba nie ma śrub
Witam Zmieniałem w astrze f zawieszenie jest takie samo jak w vektrze B . Odkręcasz 2 śruby od zwrotnicy oraz jeden od pałąka zawieszenia , wyciągasz przewody hamulcowe/abs/czujnik kloców odkręcasz górną poduszkę / podkładkę i wyciągasz cały mcperson ... Prościej się nie da.
Witam przymierzam się do wymontowania półosi ze zwolnicy od ZETORA 3011, czy zasada demontażu jest ta sama co w URSUSIE C-360? Podeślijcie dokładny opis tej operacji, dzięki. Pozdrawiam
Witam. muszę wymienić przeguby wewnętrzne. Odkręciłem te 6 śrub mocujących przegub do skrzyni (z jednej i drugiej strony) ale nie wiem jak ściągnąć przegub z półosi a nie chce nic popsuć. Więc ktoś wie jak je ściągnąć????
Możesz jeszcze wymienić uszczelnienia od strony mostu. Jedank wymaga to demontażu błotników, akumulatorów oraz obudów półosi. Jednak warto to zrobić, bo może się okazać, że po roku olej może przeciekać właśnie tędy.
Nie trzeba ściągać skrzyni. Można wymienić po demontażu półosi ze skrzyni. I łożysko trzeba sprawdzić czy nie wyrobione.
Witam, czy do wymiany półosi w C360 konieczne jest wyjmowanie wału koła i dużego koła zwolnicy, czy można jednak to wymienić bez rozbierania całej zwolnicy? AI: Jakie są objawy lub powody, dla których chcesz wymienić półoś w Ursusie C360? Krzywa półoś AI: Czy masz doświadczenie w naprawach mechanicznych i dostęp do specjalistycznych narzędzi potrzebnych...
W rozecie masz centralny otwór od strony półosi długi klucz HEX (imbus) nie pamiętam albo 5 mm albo 6mm i wykręcasz śrubę. Po tym zabiegu rozeta półosi powinna wyjść. Tylko uważaj bo wyleje się trochę oleju ze skrzyni. Albo trzeba go upuścić albo podnieść tak by auto było przychylone przy demontażu.
Nie trzeba.
Ściągnij seger, wybij półoś z przegubu, przekręć środek palcami i załóż kulkę z powrotem
Sprawdź przy prawej półosi. Wygina się ponieważ przy demontażu i montażu skrzyni zahacza o nią zabierak półosi. Wystarczy ją odgiąć aby uzyskać pozytywny efekt.
Mechanik powiedział że po 3, czy 4 naprawie nie da rady już zespawać Tak jak podejrzewałem mechanik nie ma pojęcia o francuskiej technice. Mógł by ci to naprawiać do śmierci bez skutku. W tej skrzyni przy tej awarii wymienia się trzpień wychodzący ze skrzyni na NOWY i półoś zazwyczaj prawą.
Dla potomnych, jeśli autor poradził sobie z wyciekiem. Ja zrobiłem to tak: 1.kupiłem uszczelniacz corteco i skróciłem sprężynkę o jakiś 1 cm 2.po demontażu półosi wszystko dokładnie wyczyszczone razem z całą półosią 3. w miejsce gdzie wchodzi uszczelniacz dałem cienką warstwę silikonu (dookoła) 4. po zamontowaniu uszczelniacza, włożyłem delikatnie półoś...
Proponuję zacząć od odczytania błędów zapisanych w sterowniku ABS-u. A może przy demontażu półosi został uszkodzony czujnik lub przewód?
Witaj kolego,wybacz,że się nie odzywałem ale nie samym forum człowiek żyje.Do rzeczy; o tuż jeżeli chodzi o tylną łapę silnika to składa się ona z dwóch części,obczaiłem to dokładnie.Nie ma potrzeby wyjmowania ani silnika ani skrzyni biegów.Dostęp do śrub jest faktycznie bardzo utrudniony ale przy odrobinie cierpliwości i przy pomocy różnych kluczy;mam...
jak zabrać sie za ocenę stanu przegubu wew? Od demontażu półosi. Następnie porządnego umycia przegubów i weryfikacji.
Jeżeli jednak za żadne skarby nie bedzie chciała wyjść tak jak napisał kolega zeimp. To niestety czeka Ciebie demontaz półosi prawej i cienkim mocnym pobijakiem (popychacz pompy paliwa od Malucha lub ułamany wkrętak), wkładajac go pomiedzy koło koronowe a oś satelitów i uderzajac młotkiem (tak z 500 g powinien być OK) wybijasz półos lewą przytrzymując...
Auto Renault Clio 2 1.2 16V manual. Wymiana półosi prawej długiej, tam podobno jest jakiś pin do wybicia, czym to wybić, jak się na to natknę? (at)ElektrodaBot Bezpośrednia odpowiedź na pytanie Jeśli w Twoim Renault Clio 2 1.2 16V (manual) faktycznie zastosowano sworzeń (tzw. „pin” lub „kołek zabezpieczający”) blokujący prawą, długą półoś w okolicach...
Wyciągaj półoś z całym mcPhersonem, w Oplu źle się wybija przeguby, bo gwint nie dość, że drobnozwojowy, to od samego początku czopa, a zaraz za jego fragmentem dziury na zawleczkę. Bardzo łatwo zrobić "grzyba" i potem są kłopociki
Ok dzięki za pomoc jeśli znajde tylko chwilkę czasu to bedę działał z tym przegubem a nowy przegub jak najlepiej nasmarować gdzie wciskać ten smar dołączony z przegubem w otwór w który wchodzi półoś?? i ile należy go wcisnąć??
Witam. Czy może przydażyło się komuś wyjmować skrzynię biegów z Yarisa 1.4 d4d 2004 r ? Jeśli możecie się podzielić wiedzą na w/w temat to proszę o pomoc. Pierwsza przeszkoda - demontaż półosi napędowych .Pozdrawiam.
Dokładnie tak jak radzi krzychu ,wyciągałem tak reszte półosi w autobusie.
To lewa strona, półośka jest krótka i nie ma podpory. I co sądzicie półośka jest zwichrowana czy może to wina przegubu wewnętrznego. Ciężko mi sprawdzić półoś jakimś liniałem bo na środku ma ona gumowy tłumik drgań a na razie chciałbym uniknąć demontażu.
Czy można wymienić osłonę przegubu przy kole bez konieczności odkręcania nakrętki mocującej piastę i bez demontażu piasty Można, można, na forum "Eskorta" jest to dość szczegółowo opisane (nawet nie trzeba mieć kanału) ,mam dwa Fordy i przeważnie raz na rok któraś osłona wymaga wymiany. Starą osłonę należy rozciąć , oczyścić ze starego smaru, w przegubie...
W autach bywa różnie, czasem trzeba odkręcić sprężarkę klimy, a innym razem np. wyciągnąć półoś, czy nawet silnik unieść, opuścić lub nieco przesunąć.
(at)wiesiekba: Czy mógłbym Cię prosić o opis demontażu zbiornika? Zdemontowałem mocowanie półosi biernej i widzę, że mam identyczny problem, jak autor wątku - wyrwana półośka z krzyżaka. Pozdrawiam, W.
Mam nadzieję że wyjdzie silnik w górą. Zapomnij, jedyna opcja to samochód na podnośniku kolumnowym, najpierw zrzucenie belki zawieszenia z maglownicą, demontaż wydechu, półosi etc. i zespół napędowy w dół na wózek warsztatowy. Jak nie masz takich warunków, to nawet się nie zabieraj za wymianę silnika
Musisz odkręcić sworzeń wahacza zbić go by piasta z całym osprzetem( hamulcami, drążkiem kierowniczym trzymało się na amortyzatorze) z 2 osoba teraz juz to zrobic jedna osoba trzyma półoś i celuje nią do skrzyni a druga trzyma piaste i pomaga nakierowac. nastęmnie skręćic sworzeń by był tak jak przed demontażem go i później wlać olej do skrzyni i to...
Masz do wymiany uszczelniacz- simmering półosi. Nie wymaga to demontażu skrzyni. Przy okazji do wymiany olej w skrzyni oraz prawdopodobnie nakrętka półosi.
Druga czy trzecia opcja to montaż tzw osłony uniwersalnej. Zakłada się ją bez demontażu przegubu.
Gdyby się dało tak jak piszesz sposobem nr. 2, to po co by była konieczność wyjmowania całej skrzyni biegów z kłopotliwym demontażem osprzętu i półosi?
W polonezach truckach jest takie rozwiązanie.Lożysko jest stożkowe.Sprawdzają się łożyska firmy Timken.Łożysko jest smarowane olejem z mostu dlatego ważny jest jego poziom.Mogleś przy demontażu pierścienia uszkodzić połoś.
Owszem, krótko, do wewnątrz półosie? Tak ! do wewnątrz tylko wysuniesz oczywiście po wcześniejszym demontażu przekładni głównej wraz z mechanizmem różnicowym. W Fiacie 126p nie ma możliwości wysunięcia półosi w inny sposób.
półoś półoś półoś prawa wibracje półoś
rezystancja cewki elektrozawór zmywarki utrwalanie tonera roleta pilot somfy
Polsat CP2 – migająca czerwona dioda, zasilacz 12V, zwarcie LNB, diagnostyka dekodera Strop Kleina – budowa, nośność, wzmacnianie, diagnostyka, typowe usterki