Tak, połamane przewody są typowym uszkodzeniem na przedniej osi. Można to sprawdzić za pomocą miernika analogowego, wyginając przewód w każdą stronę. No i jeszcze jedna rzecz, w Oplu często do złącza dostaje się woda i ono koroduje.
szukajka jeszcze działa więc na początek poszperaj tu http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic96... ale coś mi się wydaje że sterownik zdechł :cry:
jak jest to licznik VDO z pierwszej serii Vito to liczniki te dziłają zamiennie podobnie następna seria Magnetii wkładasz licznik z innego Vito i dziala \ narazie nie naprawiałem innych ale słyszałem że w nowych jest potrzebny numer Vin /
w tych chłodziarkach jest bezpiecznik który zabezpiecza grzałką oraz czujnik NTC do pomiaru temperatury - nie możesz go zwierać bo padnie elektronika
poziom płynu to może jemu trzeba zmierzyć a tak naprawde to mocno zajmij się czujnikami i ich stanem ew. zasilaniem. :o
Witam Kiedys (duzo lat temu) Probowalem zmieniac czujniki z roznymi numerami i nie pasuje. Bo przy 0.0 Bar w kazdei innei serii czujnikow "zero" rozni sie, napr. 0.0Bar=0.6V 0.0Bar=0.7V A do SAC DAF lepei nowe albo z naprawy, Jak trzeba to pomoge w tym pytaniu.
Witam. W zał. działanie, diagnostyka - czujnika temperatury chłodziwa w Volkswagen Polo 1.2
Piszę na podstawie wiedzy o czujnikach innej firmy ale podobnej konstrukcji. Krótkie impulsy jak w pilocie podczerwieni. Parametry zobaczysz na oscyloskopie. Kombinować szkoda bo łatwo można przegrzać nadajnik - jest to po prostu dioda nadawcza podczerwieni. Czy nie myślałeś by czujnik i płytkę potraktować jako jedną całość i skupić się na sygnale wychodzącym...
Witam. W zał. działanie, specyfikacja, diagnostyka czujnika temperatury chłodziwa w Citroen C5 2.0 16V.
Witam. W zał. działanie, specyfikacja, diagnostyka czujnika temperatury chłodziwa - stosowanego w Fiacie Seicento (Magneti Marelli IAW 5AF).
Znalazłem schemat sterownika - może pomoże A poniżej opis działania i diagnostyka czujnika temperatury chłodziwa
Mam silnik wyjęty, jest po zmianie części i czyszczeniu. Przed montażem chcę ogarnąć temat sprawności i czystości czujników.
Świeży film, może coś pomoże https://www.youtube.com/watch?v=rpeu5K7X...
A w jaki sposób sprawdzileś czujnik?
Odpinanie nic nie wyjaśniło bo albo wszystkie 4 sensory są popsute bo żaden nie drży albo ten sposób nie jest trafiony. Może ktoś wie jakie powinno być napięcie na wyjściu z modułu na każdy z sensorów bo pomierzyłem i wyszło mi około 7 V czy to prawidłowa wartość?
Zdejmij przednie lewe nadkole, powinna być tam kostka łącząca instalację w zderzaku z resztą samochodu, i popatrz co tam leci. Sprawdź też czy na tych 2 działających czujnikach z przodu wartości się zmieniają gdy będziesz zbliżać lub oddalać jakiś przedmiot.
Witam. Nie trzeba programować. W zał. działanie, specyfikacja, diagnostyka tego czujnika w Mitsubishi Carisma 1.8 GDI (4G93).
Nie wszystko da się zdiagnozować, są czujniki które mają na wyjściu dane w postaci cyfrowej np. niektóre czujniki podciśnienia czy przepływomierze, jeszcze inne działają na zasadzie dzielnika rezystorowego i mają na wyjściu +/- 2.5-5V. Czujnik obrotów wału korbowego może mieć prawidłową rezystancję ale mieć pęknięty rdzeń i nie będzie poprawnie pracował....
Normalnie nastąpi, ale być może jest tam jakiś wentyl, który się przymyka podczas wykręcania, są takie marki, że tak jest. Nie robiłem z rowerem. Czujnik powinien mieć przejście na stykach low, styki high, uruchamiają wentylator po wzroście ciśnienia. Brak gazu objawia sie takim stanem jak opisałeś. Brak przejścia.
Nie wiem na czym usterka polega u Ciebie ale u mojej żony w fabii II jak jest bardzo wilgotno lub po deszczu (ew. myciu auta) jeden z czujników cały czas piszczy. Jak jest sucho wszystkie działają prawidłowo. Ja znalazłem który w bardzo prosty sposób kolejno odpinając złączki kolejnych czujników. Ten który przestał piszczeć po odłączeniu jest tym uszkodzonym.
Witam. Doświadczenia w serwisie z tego co piszesz to raczej nie posiadasz, zostaw to lepiej autoryzowanemu serwisowi Wolf. Z gazem to nie jest zabawa a i porażenie prądem Ci może grozić. Pozdrawiam.
Cewka ci padła pewnie. Odpinaj po kolei wtryskiwacze,tam na cylindrze gdzie silnik nie reaguje wymień cewkę.
Dane czujnika firmy Bosch, stosowanego w Fiatach. W temperaturze 20 stopni, oporność, powinna teoretyczne mieścić się w zakresie od 774 do 946 omów. Zmienia się ona w niewielkim stopniu, wraz z temperaturą. Podaję to jako przykład
Witam. Mam problem. 2 dni temu podczas jazdy około 40 km/h prędkościomierz kilkakrotnie wychylił się nawet do 160 km/h. Potem wszystko wróciło do normy. A dziś od rana zarówno prędkościomierz jak i licznik kilometrów umarły całkowicie. Podobno tam jest elektroniczne przekazywanie informacji o prędkości. A w skrzyni podobno jest czujnik HALLA (ale gdzie...
Najpierw diagnostyka, wystarczy jeden uszkodzony czujnik ABS aby wystąpiły takie objawy.
Kolego jak sie nie zalacza to sprawdz tez przekazniki
Kolego sprawdź co pokazuje na diagnostyce czujnik temperatury oleju intardera. Przekłamanie pomiaru i wskazanie zbyt wysokiej temperatury może skutkować brakiem możliwości uruchomienia. Miałem taką sytuację w Dafie.
Przerabiałem ten problem w Mercedesie w 211, problem z jednym czujnikiem po wymianie problem zniknął, za jakiś czas padł drugi czujnik, diagnostyka bardzo pomaga bo w ciemno nie trzeba szukać który padł, u mnie problem pojawiał się po deszczu albo myjni.
A co mówi diagnostyka czujników?
No to pewnie do wymiany będzie czujnik kąta skrętu.
Immo zostaw w spokoju, nigdy przenigdy nie zgasi silnika już uruchomionego. Problem leży w tym, że Twoje auto nie widzi obrotów wału, Diagnostyka plus czujnik do wymiany pewnie.
ok dzieks. z angielskim no problems. kumamy czacze :) tzn zeby sprawdzic taki czujnik trzeba sprawdzic czy ma 1 kOhm, zeby sprawdzic wiazke trzeba sprawdzic czy jest 7,4-8,4 VDC?
Witam jestem posiadaczem Seata Cordoby z 97r z silnikiem 1.6 101KM bez gazu oznaczenie silnika AFT i od pewnego czasu zaczynaja sie dziac dziwne rzeczy mianowicie auto nie chce sie krecic wyzej jak 5 tys ma tak jakby odciecie po podpieciu do komputera wyskoczyly 2 bledy czujnik halla oraz przeplywomierz z przeplywomierzem jest jeszcze taka historia...
A diagnostyka była robiona? Czujnik temperatury chociaż sprawdzony?
czujnik jest uszkodzony.
Ja wiem ,prawdopodobnie to z przegubami namieszane,odpytać sterowniki na błędy i zobaczyć odczyt z czujników kół najlepiej w vag scope .Potem pytaj dalej.
pozdrawiam wszystkich jak w temacie, piszę prace dyplomową na temat: diagnostyka czujników samochodowych, jak ktos ma namiary na jakies zrodlo wiedzy to bede wdzieczny, moze ktos ma literature do odsprzedania na ten temat itd. narka
Moze tez juz byc dpf na wykonczeniu. U mnie w caha jest juz drugi a zostal wymieniony przy okolo 200.000 Tak jak wyzej napisane. Diagnostyka, odczyty z czujnika różnicy cisnien. Mozna go profilaktycznie wymienic i zaadoptowac. W kazdym razie bez kompa i kogos ogarnietego sie nie obejdzie.
Jeśli masz sdp 3 to sprawa prosta zrób testy zobaczysz co pokazuje czujnik , może problem nie jest wadliwy czujnik a problem tkwi głębiej diagnostyka i dobre obserwacje w czasie testów powinny ci pomóc rozwiązać problrm
Witam, W Citroenie C4 2005 rok, zepsuł się system czujników cofania. Początkowo dwa prawe wskazywały cały czas przeszkodę mimo jej braku następnie zaczął się wyświetlać komunikat o awarii systemu. Wymieniłem jeden czujnik, który miał inne wskazania oporności od pozostałych lecz awaria dalej jest. Nasłuchiwanie czujników nie wchodzi w rachubę, gdyż...
Conieco poszło na priw :) .
Mozliwe ze czujnik abs ale tu juz potrzebna diagnostyka komputerem. Nie wiadomo ktore kolo .
Jeżeli ci nawalił ten VSS a twojej astrze, to zaświeci się lampka ABS, bo sygnał prędkości generuje lewy przedni czujnik.
Wyświetlają się błędy? Była przeprowadzana diagnostyka? Sprawdzić czujnik ciśnienia na listwie i regulator ciśnienia na pompie CR.
Tak sprawdzisz to robiąc diagnostykę z czujnikiem i bez Pzdr
Diagnostyka - czujnik temperatury paliwa. Potem można cudować dalej.
...i po problemie uszkodzony przewód czujnika lewy przód ...
Witam. W zał. działanie, specyfikacja, diagnostyka, umiejscowienie i wygląd czujnika detonacji dla Opel Corsa B X14XE (plik *.doc).
Witam diagnostyka komputerowa i monitoring czujników cisnienia tył zaworu ecas dwa czujniki obok siebie bym sprawdził
Witam. Czujnik doładowania zwany czujnikiem ciśnienia bezwzględnego, MAP sensor, czujnik kolektora ssącego w tym wykonaniu jest zespolony z czujnikiem temperatury powietrza, dlatego ma 4 wyprowadzenia. To są dwa czujniki w jednym. Na 1 rys. schemat tego czujnika (piny 1,2,3,4), a 73,31,71,52 to piny do ECU Rys.2 kolejność pin w czujniku. W zał. dokładny...
Bierzesz pod uwagę fakt, że może być uszkodzony? Diagnostyka co pokazuje?
tu masz po kolei piny na kostce X1 w webasto termo top C 1 Timer lub telestart 2 Diagnostyka 3 Czujnik temperatury zewnętrznej (termo-włącznik) 4 Wentylator w kabinie 5 Przełącznik Lato/zima 6 Pompa paliwa mam nadzieję że z testerem podpinałeś się bezpośrednio pod złącze diagnostyczne przy agregacie.Cos Ci brakuje kabli w tej kostce(pin nr3)
A mówił coś o nr tego czujnika w vw jest tak, że każdy czujnik ma swój symbol w diagnostyce np G17 (czujnik temp zewnętrznej)
Obroty na wale w RPM.
Pozostaje jeszcze wiazka od czujnika do sterownika jeśli jest prawidłowo zdiagnozowana usterka Czym była robiona diagnostyka? Czy błąd pozostaje nadal mimo wymiany czujnika
skoro nie działa ESP i mowa o czujnikach to jest ich trochę i bez diagnostyki ciężko zwyrokować bo nawet słaby/zuzyty akumulator może niekiedy powodować problemy z ESP... swoją drogą skoro ABS na pewno działa (czy na pewno?) to chyba jednak nie były by to czujniki w kołach, może czujnik kąta obrotu kierownicy, albo czujniki żyroskopowe/przyspieszenia...
Witam. Niestety obie powyższe odpowiedzi są błędne. Autor pyta o DRUGĄ sondę (czujnik tlenu za katalizatorem). Czujnik tlenu ZA KATALIZATOREM nie sprawdza stanu mieszanki. Drugi czujnik tlenu sprawdza zawartość gazów spalinowych za katalizatorem. W ten sposób zespół sterowania sprawdza działanie katalizatora. Sprawdzenie działania tej sondy jest o wiele...
Witam serdecznie. to jest bankowo zawór. Ja w mojej Thalii 1,5 dCi 2003 rok też miałem ten sam problem.
Jeśli czynnik nie będzie powodem to diagnostyka agregatu. Czujniki, płyta. Nie ma innej rady.
Tester i diagnostyka ...
Witam. Na 3 przewodzie czujnika (rys. 1) ma się pojawić +12V poprzez zespół sterowania układu zasilania 106 (rys. 3). Wszystko zgodnie ze schematem -czujnik położenia na wale 40 (rys.2). https://obrazki.elektroda.pl/4059737900_... https://obrazki.elektroda.pl/7991647900_... https://obrazki.elektroda.pl/1312352500_...
Jeśli jeden z czujników będzie uszkodzony będzie taka sama sytuacja. Podstawa to diagnostyka komputerowa.
Sprawdz czy wogule miezy sie czujnik poziomu sprawdz zasilanie czujnika poziomu.
Diagnostyka w kierunku czujnika położenia wałka rozrządu.
Smok w baku do wyczyszczenia , pewnie jest oblepiony. Co do pompy , to diagnostyka. Czujnik gdyby był uszkodzony , to nie działałby obrotomierz.
Dobry wieczór. Jestem nowym użytkownikiem forum, postanowiłem napisać tutaj post odnośnie mojego problemu z amerykańską motoryzacją, z którą męczę się ponad dwa lata. Być może jest tu osoba, która pomoże rozwiązać tę zagadkę. Mianowicie posiadam nietypowe auto, które już nie jest produkowane, a w dodatku wyszło na rynek wyłącznie amerykański. Jest to...
Diagnostyka. Dach ma 12 czujników.
Diagnostyka komputerowa wszystko wyjaśni - mozliwe uszkodzenie czujnika położenia przepustnicy. Pozdrawiam.
Do sprawdzenia sterownik czujników, jego zasilanie oraz diagnostyka to podstawa.
diagnostyka pokazywała czujnik ale po wymianie nic nie pomogło nadal po przełączeniu na d auto szarpnie i prędkościomierz faluje do 40 km a auto stoi z nogą na hamulcu
Sprawdź zasilanie czujnika, ścieżkę sygnału do procka. Jak ok, to płyta.
A komputer/diagnostyka co mówi ? Czy nie przypadkiem czujnik położenia wału ? chociaż może być za szybko i winny jest układa zapłonowy - hym..
Był już tutaj identyczny temat. Nie tak dawno. O ile się nie mylę, dałem ci tam kilka porad. Zastosuj się do nich. Generalnie to diagnostyka. Ponadto świece, cewki, czujnik spalania stukowego, czujnik wałka, czujnik wału, wtryski. Jest gaz?
Pomiar uruchomiony w ciągniku. Pomierzyłem nowy czujnik w sklepie i miał ok 300 ohmów przy ok 15 st. Czujnik ten pierwszy ktory mierzyłem został ponownie założony, a problemem okazała się słaba masa zegara i obudowy termostatu. Nie do końca pamiętam ,ale 90 st było prz ok 40 ohmach a napięcia już nie mierzyłem. Dziękuję za odpowiedź. Niestety ciągniki...
Jak masz ABS to jest brane z ABS-u ogolnie , wskazana by byla diagnostyka.
Saab,sprytne auto, pojedz na diagnostyke za 50zl i bedzisz mial wszystko jak na tacy. Moze,byc to przeplywka, czujnik masy powietrza. Diagnostyka to podstawa
To ecu nei widzi że slinik się kręci, a wiec może czujnik wału ??? Zostaje diagnostyka i wgląd w parametry.
Napiszę to aby ułatwić diagnostyka problemów z rzekomo czujnikiem wałka. Sterownik tych aut wyrzuca błąd p0340 opisany w większości testerów jako obwód czujnika WAŁKA - nie jest to jednoznacznie z jego uszkodzeniem - pod tym kodem błędu w tym sterowniku powinien być opis: obwód czujnika WAŁKA lub WAŁU. Wchodzimy w zakładkę parametrów i szukamy prędkości...
A była przeprowadzana diagnostyka? Czujnik halla i potwierdzenie biegu ok? Ewentualnie jakieś mechaniczne uszkodzenie wybieraka.
Diagnostyka była. Czujnik oszukiwał zmieniony. Reduktor i listwa miały 200 tys. dlatego zmienione. W pompie paliwa był piach dlatego zmienione. Błędów brak. W podglądzie parametrów tylko za bogata mieszanka, reszta ok.
Czy da się zamienić miejscami czujniki z lewej głowicy na prawą? Są takie same? Tak. Dla spokoju zamówiłem nowy czujnik. Wymienię na dniach i dam znać.
Z tego co pamiętam jest to wartość zastępcza czujnika w ecu, który fizycznie nie występuje.
To nie czary, tylko normalna procedura. Jedziesz 5 km/h i krecisz kierownica w lewo i w prawo. Powinno pomóc, jezeli nie diagnostyka, kalibracja czujnika skrętu lub wymiana.
Błędna diagnostyka, trzeba czytać parametry wszystkich czujników układu uzdatniania spalin.
Licznik albo czujnik, diagnostyka komputerowa jest potrzebna do diagnozy.
Zrób diagnostykę, zerknij na parametry takie jak prędkość obrotowa przy kręceniu rozrusznikiem na ciepło i na zimno/ może zaobserwujesz zmiany. Kolejno na ciepłym jak istnieje problem z uruchomieniem (to zdejmij kostkę z czujnika temperatury silnika) wtedy sterownik wysteruje większą dawkę na uruchomienie silnika. Jak po takiej sytuacji auto bez problemu...
A jak sprawa ciśnienia powietrza jest ok ? 3022 to usterka będzie na linii czujnika. Diagnostykę zrób ogólną szczególnie EBS-u, ECAS-u oraz ECAM-u jak jest.
Na chłodnicy nie ma żadnego czujnika. Diagnostyka ECM i w teście wykonawczym sprawdzenie działania wentylatora czy pracuje na obu biegach
Witam. Problemem jest wyświetlenie błędu E2 już po kilku sekundach podgrzewania wody (dodam, że wody "do kranu", nie do CO). Z tego co udało mi się znaleźć do tej pory w internecie jest to błąd/brak czujnika NTC. Idąc więc tym tropem znalazłem ten czujnik, odłączyłem go od listwy i zmierzyłem omomierzem: 15k. Dociśnięcie wszystkich złączy nie dało rezultatu,...
Pojazd to Fiat Punto 2 z silnikiem 1,2 16V. Problem to szarpanie silnika, wygląda to na problem z zapłonem, ale to nie to. Wymieniłem cewkę, przewody zapłonowe, dokładnie sprawdziłem i zregenerowałem świece, bez skutku. zacząłem podejrzewać pompę paliwa, muszę zmierzyć ciśnienie. Świeżo zainstalowałem program diagnostyczny, dziś spróbuję się z tym pobawić,...
Diagnostyka była robiona miesiąc temu, ponieważ wyświetlał się błąd silnika. Po zmianie czujnika wałka diagnostyka nic nie wykazała.
Czyli wracamy do początku. Regulacja zaworów. Odcięcie gazu poprawnie. Diagnostyka samego ECU...
Dobry wieczór kochani. Kupiłem dzis fluke 99 do mierzenia aut i ich czujników. Czy to dobry wybór? I czy nie macie namiarow na jakieś strony z wzorcowymi przebiegami czujnikow samochodowych do porównań przy diagnostyce?
Po pierwsze diagnostyka, czujnik temperatury, sonda lambda. Oczywiście pytania dotyczą jazdy na benzynie. Jak tu będzie wiadomo to potem możemy podziałać z gazem.
Wodą chcesz napełniać?! Żarty sobie robisz czy trollujesz jedynie?
Witam wszystkich. Mam kilka pytan dotyczacych sensorów poduszek powietrznych. Jak sprawdzic czy sensor jest sprawny ? Jaki sprzet bylby mi potrzebny aby go naprawic ? W jaki sposób naprawic sensor ? Prosiłbym pisac szzeółowo bo chce sie tym zajac a posiadam bardzo małą wiedzę na ten temat. Za wszystkie odpowiedzi serdecznie dziekuje
Diagnostyka - > odczyt temperatur ze wszystkich czujników w klimie + temp. wnętrza pojazdu.
Zero błędów i cała diagnostyka. Wskazania czujników - szczególnie MAF?
Równie dobrze może być uszkodzona wiązka do czujnika temp. objawy takie same. Przydała by się diagnostyka i podejrzenie temp. jaką widzi sterownik.
czujnik temperatury płynu chłodzącego G62 jest albo uszkodzony albo zerwane z nim połączenie do ECU - pin nr 1 i 3 podwójnego czujnika G62/G2, dziwię się, że diagnostyka nic nie wykryła, sprawdź wskazania czujnika G62 w 01 Engine, grupa 007, pole 4 od lewej (zarówno na zimnym jak i ciepłym silniku) a następnie te wskazania porównaj z wartością temp....
diagnostyka czujnika obrotów diagnostyka czujnika powietrza diagnostyka czujnika temperatury
creative cicho zrobić sterowanie radiowe vaillant kocioł
radio toyota 86140 sterownik silnika bezszczotkowego
Pralka Electrolux nie kończy cyklu prania delikatnego Wkrętarka Makita BHP 451 - brak prawych obrotów