szukajka jeszcze działa więc na początek poszperaj tu http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic96... ale coś mi się wydaje że sterownik zdechł :cry:
Tak, połamane przewody są typowym uszkodzeniem na przedniej osi. Można to sprawdzić za pomocą miernika analogowego, wyginając przewód w każdą stronę. No i jeszcze jedna rzecz, w Oplu często do złącza dostaje się woda i ono koroduje.
Rozbierz przekaźnik od ABS i popraw w nim luty. Przekaźnik jest koło lewego podszybia obok przekaźnika pompy paliwa. Ten od ABS jest bliżej nadkola. Pozdrawiam.
jak jest to licznik VDO z pierwszej serii Vito to liczniki te dziłają zamiennie podobnie następna seria Magnetii wkładasz licznik z innego Vito i dziala \ narazie nie naprawiałem innych ale słyszałem że w nowych jest potrzebny numer Vin /
w tych chłodziarkach jest bezpiecznik który zabezpiecza grzałką oraz czujnik NTC do pomiaru temperatury - nie możesz go zwierać bo padnie elektronika
Witam Kiedys (duzo lat temu) Probowalem zmieniac czujniki z roznymi numerami i nie pasuje. Bo przy 0.0 Bar w kazdei innei serii czujnikow "zero" rozni sie, napr. 0.0Bar=0.6V 0.0Bar=0.7V A do SAC DAF lepei nowe albo z naprawy, Jak trzeba to pomoge w tym pytaniu.
Witam. W zał. działanie, diagnostyka - czujnika temperatury chłodziwa w Volkswagen Polo 1.2
Tzw. Front Lay Sensor czyli czujnik położenia papieru z jakiegoś starego Heidelberga. Powinny być dwa takie, umieszczone przed griperami. Te czujniki wykrywają prawidłowe położenie arkusza względem griperów. Na płycie elektroniki jest układ wzmacniaczy i bramka AND, kluczowana przez enkoder maszyny. Działa to tak - w określonym położeniu cylindra płytka...
Witam. W zał. działanie, specyfikacja, diagnostyka czujnika temperatury chłodziwa w Citroen C5 2.0 16V.
Znalazłem schemat sterownika - może pomoże A poniżej opis działania i diagnostyka czujnika temperatury chłodziwa
Witam. W zał. działanie, specyfikacja, diagnostyka czujnika temperatury chłodziwa - stosowanego w Fiacie Seicento (Magneti Marelli IAW 5AF).
Odpinanie nic nie wyjaśniło bo albo wszystkie 4 sensory są popsute bo żaden nie drży albo ten sposób nie jest trafiony. Może ktoś wie jakie powinno być napięcie na wyjściu z modułu na każdy z sensorów bo pomierzyłem i wyszło mi około 7 V czy to prawidłowa wartość?
A w jaki sposób sprawdzileś czujnik?
Z lewej strony pod hamulcem ręcznym, możesz tym przyciskiem wyłączyć system gdy Cię pikanie będzie wku......
Nie wszystko da się zdiagnozować, są czujniki które mają na wyjściu dane w postaci cyfrowej np. niektóre czujniki podciśnienia czy przepływomierze, jeszcze inne działają na zasadzie dzielnika rezystorowego i mają na wyjściu +/- 2.5-5V. Czujnik obrotów wału korbowego może mieć prawidłową rezystancję ale mieć pęknięty rdzeń i nie będzie poprawnie pracował....
Świeży film, może coś pomoże https://www.youtube.com/watch?v=rpeu5K7X...
Witam. Doświadczenia w serwisie z tego co piszesz to raczej nie posiadasz, zostaw to lepiej autoryzowanemu serwisowi Wolf. Z gazem to nie jest zabawa a i porażenie prądem Ci może grozić. Pozdrawiam.
Witam. Nie trzeba programować. W zał. działanie, specyfikacja, diagnostyka tego czujnika w Mitsubishi Carisma 1.8 GDI (4G93).
Nie wiem na czym usterka polega u Ciebie ale u mojej żony w fabii II jak jest bardzo wilgotno lub po deszczu (ew. myciu auta) jeden z czujników cały czas piszczy. Jak jest sucho wszystkie działają prawidłowo. Ja znalazłem który w bardzo prosty sposób kolejno odpinając złączki kolejnych czujników. Ten który przestał piszczeć po odłączeniu jest tym uszkodzonym.
Normalnie nastąpi, ale być może jest tam jakiś wentyl, który się przymyka podczas wykręcania, są takie marki, że tak jest. Nie robiłem z rowerem. Czujnik powinien mieć przejście na stykach low, styki high, uruchamiają wentylator po wzroście ciśnienia. Brak gazu objawia sie takim stanem jak opisałeś. Brak przejścia.
Najpierw diagnostyka, wystarczy jeden uszkodzony czujnik ABS aby wystąpiły takie objawy.
tablicę wymontowywuje się prosto Sciągasz cały dashboard-dwie srubki za zaslepkami głosników i jedna na srodku Poderwać,i schodzi.Tablica się odsłania. <E>
Kolego sprawdź co pokazuje na diagnostyce czujnik temperatury oleju intardera. Przekłamanie pomiaru i wskazanie zbyt wysokiej temperatury może skutkować brakiem możliwości uruchomienia. Miałem taką sytuację w Dafie.
Przerabiałem ten problem w Mercedesie w 211, problem z jednym czujnikiem po wymianie problem zniknął, za jakiś czas padł drugi czujnik, diagnostyka bardzo pomaga bo w ciemno nie trzeba szukać który padł, u mnie problem pojawiał się po deszczu albo myjni.
A co mówi diagnostyka czujników?
Dane czujnika firmy Bosch, stosowanego w Fiatach. W temperaturze 20 stopni, oporność, powinna teoretyczne mieścić się w zakresie od 774 do 946 omów. Zmienia się ona w niewielkim stopniu, wraz z temperaturą. Podaję to jako przykład
Kolego jak sie nie zalacza to sprawdz tez przekazniki
No to pewnie do wymiany będzie czujnik kąta skrętu.
Witam, W Citroenie C4 2005 rok, zepsuł się system czujników cofania. Początkowo dwa prawe wskazywały cały czas przeszkodę mimo jej braku następnie zaczął się wyświetlać komunikat o awarii systemu. Wymieniłem jeden czujnik, który miał inne wskazania oporności od pozostałych lecz awaria dalej jest. Nasłuchiwanie czujników nie wchodzi w rachubę, gdyż...
Cewka ci padła pewnie. Odpinaj po kolei wtryskiwacze,tam na cylindrze gdzie silnik nie reaguje wymień cewkę.
Immo zostaw w spokoju, nigdy przenigdy nie zgasi silnika już uruchomionego. Problem leży w tym, że Twoje auto nie widzi obrotów wału, Diagnostyka plus czujnik do wymiany pewnie.
Ja wiem ,prawdopodobnie to z przegubami namieszane,odpytać sterowniki na błędy i zobaczyć odczyt z czujników kół najlepiej w vag scope .Potem pytaj dalej.
A diagnostyka była robiona? Czujnik temperatury chociaż sprawdzony?
pozdrawiam wszystkich jak w temacie, piszę prace dyplomową na temat: diagnostyka czujników samochodowych, jak ktos ma namiary na jakies zrodlo wiedzy to bede wdzieczny, moze ktos ma literature do odsprzedania na ten temat itd. narka
ok dzieks. z angielskim no problems. kumamy czacze :) tzn zeby sprawdzic taki czujnik trzeba sprawdzic czy ma 1 kOhm, zeby sprawdzic wiazke trzeba sprawdzic czy jest 7,4-8,4 VDC?
Conieco poszło na priw :) .
Witam jestem posiadaczem Seata Cordoby z 97r z silnikiem 1.6 101KM bez gazu oznaczenie silnika AFT i od pewnego czasu zaczynaja sie dziac dziwne rzeczy mianowicie auto nie chce sie krecic wyzej jak 5 tys ma tak jakby odciecie po podpieciu do komputera wyskoczyly 2 bledy czujnik halla oraz przeplywomierz z przeplywomierzem jest jeszcze taka historia...
Wyświetlają się błędy? Była przeprowadzana diagnostyka? Sprawdzić czujnik ciśnienia na listwie i regulator ciśnienia na pompie CR.
czujnik jest uszkodzony.
Moze tez juz byc dpf na wykonczeniu. U mnie w caha jest juz drugi a zostal wymieniony przy okolo 200.000 Tak jak wyzej napisane. Diagnostyka, odczyty z czujnika różnicy cisnien. Mozna go profilaktycznie wymienic i zaadoptowac. W kazdym razie bez kompa i kogos ogarnietego sie nie obejdzie.
Mozliwe ze czujnik abs ale tu juz potrzebna diagnostyka komputerem. Nie wiadomo ktore kolo .
Tak sprawdzisz to robiąc diagnostykę z czujnikiem i bez Pzdr
Diagnostyka - czujnik temperatury paliwa. Potem można cudować dalej.
...i po problemie uszkodzony przewód czujnika lewy przód ...
Witam diagnostyka komputerowa i monitoring czujników cisnienia tył zaworu ecas dwa czujniki obok siebie bym sprawdził
Jeżeli ci nawalił ten VSS a twojej astrze, to zaświeci się lampka ABS, bo sygnał prędkości generuje lewy przedni czujnik.
Jeśli masz sdp 3 to sprawa prosta zrób testy zobaczysz co pokazuje czujnik , może problem nie jest wadliwy czujnik a problem tkwi głębiej diagnostyka i dobre obserwacje w czasie testów powinny ci pomóc rozwiązać problrm
Witam. W zał. działanie, specyfikacja, diagnostyka, umiejscowienie i wygląd czujnika detonacji dla Opel Corsa B X14XE (plik *.doc).
Bierzesz pod uwagę fakt, że może być uszkodzony? Diagnostyka co pokazuje?
tu masz po kolei piny na kostce X1 w webasto termo top C 1 Timer lub telestart 2 Diagnostyka 3 Czujnik temperatury zewnętrznej (termo-włącznik) 4 Wentylator w kabinie 5 Przełącznik Lato/zima 6 Pompa paliwa mam nadzieję że z testerem podpinałeś się bezpośrednio pod złącze diagnostyczne przy agregacie.Cos Ci brakuje kabli w tej kostce(pin nr3)
Witam. Czujnik doładowania zwany czujnikiem ciśnienia bezwzględnego, MAP sensor, czujnik kolektora ssącego w tym wykonaniu jest zespolony z czujnikiem temperatury powietrza, dlatego ma 4 wyprowadzenia. To są dwa czujniki w jednym. Na 1 rys. schemat tego czujnika (piny 1,2,3,4), a 73,31,71,52 to piny do ECU Rys.2 kolejność pin w czujniku. W zał. dokładny...
A mówił coś o nr tego czujnika w vw jest tak, że każdy czujnik ma swój symbol w diagnostyce np G17 (czujnik temp zewnętrznej)
Jeśli czynnik nie będzie powodem to diagnostyka agregatu. Czujniki, płyta. Nie ma innej rady.
Jeśli jeden z czujników będzie uszkodzony będzie taka sama sytuacja. Podstawa to diagnostyka komputerowa.
Witam serdecznie. to jest bankowo zawór. Ja w mojej Thalii 1,5 dCi 2003 rok też miałem ten sam problem.
Obroty na wale w RPM.
Do sprawdzenia sterownik czujników, jego zasilanie oraz diagnostyka to podstawa.
Witam. Niestety obie powyższe odpowiedzi są błędne. Autor pyta o DRUGĄ sondę (czujnik tlenu za katalizatorem). Czujnik tlenu ZA KATALIZATOREM nie sprawdza stanu mieszanki. Drugi czujnik tlenu sprawdza zawartość gazów spalinowych za katalizatorem. W ten sposób zespół sterowania sprawdza działanie katalizatora. Sprawdzenie działania tej sondy jest o wiele...
Diagnostyka w kierunku czujnika położenia wałka rozrządu.
Tester i diagnostyka ...
diagnostyka pokazywała czujnik ale po wymianie nic nie pomogło nadal po przełączeniu na d auto szarpnie i prędkościomierz faluje do 40 km a auto stoi z nogą na hamulcu
Pozostaje jeszcze wiazka od czujnika do sterownika jeśli jest prawidłowo zdiagnozowana usterka Czym była robiona diagnostyka? Czy błąd pozostaje nadal mimo wymiany czujnika
Smok w baku do wyczyszczenia , pewnie jest oblepiony. Co do pompy , to diagnostyka. Czujnik gdyby był uszkodzony , to nie działałby obrotomierz.
Witam. Na 3 przewodzie czujnika (rys. 1) ma się pojawić +12V poprzez zespół sterowania układu zasilania 106 (rys. 3). Wszystko zgodnie ze schematem -czujnik położenia na wale 40 (rys.2). https://obrazki.elektroda.pl/4059737900_... https://obrazki.elektroda.pl/7991647900_... https://obrazki.elektroda.pl/1312352500_...
skoro nie działa ESP i mowa o czujnikach to jest ich trochę i bez diagnostyki ciężko zwyrokować bo nawet słaby/zuzyty akumulator może niekiedy powodować problemy z ESP... swoją drogą skoro ABS na pewno działa (czy na pewno?) to chyba jednak nie były by to czujniki w kołach, może czujnik kąta obrotu kierownicy, albo czujniki żyroskopowe/przyspieszenia...
Co do wymiany czujników TYLKO I TYLKO I WYŁĄCZNIE należy kupić orginalny Kia Hyundai są dostępne w Intercars. Racja w 100 %. Już to przerabiałem, najpierw tańszy zamiennik, potem droższy a zamiast być lepiej było gorzej. Trochę mnie to wkurzyło i kupiłem oryginał używkę, problemy znikły jak za dotknięciem różdżki. Od tamtej pory tylko oryginały.
A komputer/diagnostyka co mówi ? Czy nie przypadkiem czujnik położenia wału ? chociaż może być za szybko i winny jest układa zapłonowy - hym..
Sprawdz czy wogule miezy sie czujnik poziomu sprawdz zasilanie czujnika poziomu.
Diagnostyka komputerowa wszystko wyjaśni - mozliwe uszkodzenie czujnika położenia przepustnicy. Pozdrawiam.
Był już tutaj identyczny temat. Nie tak dawno. O ile się nie mylę, dałem ci tam kilka porad. Zastosuj się do nich. Generalnie to diagnostyka. Ponadto świece, cewki, czujnik spalania stukowego, czujnik wałka, czujnik wału, wtryski. Jest gaz?
Jak masz ABS to jest brane z ABS-u ogolnie , wskazana by byla diagnostyka.
Saab,sprytne auto, pojedz na diagnostyke za 50zl i bedzisz mial wszystko jak na tacy. Moze,byc to przeplywka, czujnik masy powietrza. Diagnostyka to podstawa
Czy da się zamienić miejscami czujniki z lewej głowicy na prawą? Są takie same? Tak. Dla spokoju zamówiłem nowy czujnik. Wymienię na dniach i dam znać.
Diagnostyka była. Czujnik oszukiwał zmieniony. Reduktor i listwa miały 200 tys. dlatego zmienione. W pompie paliwa był piach dlatego zmienione. Błędów brak. W podglądzie parametrów tylko za bogata mieszanka, reszta ok.
Pomiar uruchomiony w ciągniku. Pomierzyłem nowy czujnik w sklepie i miał ok 300 ohmów przy ok 15 st. Czujnik ten pierwszy ktory mierzyłem został ponownie założony, a problemem okazała się słaba masa zegara i obudowy termostatu. Nie do końca pamiętam ,ale 90 st było prz ok 40 ohmach a napięcia już nie mierzyłem. Dziękuję za odpowiedź. Niestety ciągniki...
To ecu nei widzi że slinik się kręci, a wiec może czujnik wału ??? Zostaje diagnostyka i wgląd w parametry.
Witam, Przymierzam się do naprawy czujników cofania w Citroenie C4. W pierwszym etapie dwa z czterech po jednej stronie wskazywały przeszkodę mimo, że nie było jej, w drugim etapie już komputer pokładowy informuje o awarii i obecnie nie działa w ogóle. Proszę o wskazówki jak to znaleźć usterkę a głownie chodzi mi jak sprawdzić każdy z czujników czy...
A była przeprowadzana diagnostyka? Czujnik halla i potwierdzenie biegu ok? Ewentualnie jakieś mechaniczne uszkodzenie wybieraka.
Witam wszystkich. Mam kilka pytan dotyczacych sensorów poduszek powietrznych. Jak sprawdzic czy sensor jest sprawny ? Jaki sprzet bylby mi potrzebny aby go naprawic ? W jaki sposób naprawic sensor ? Prosiłbym pisac szzeółowo bo chce sie tym zajac a posiadam bardzo małą wiedzę na ten temat. Za wszystkie odpowiedzi serdecznie dziekuje
Diagnostyka - > odczyt temperatur ze wszystkich czujników w klimie + temp. wnętrza pojazdu.
Błędna diagnostyka, trzeba czytać parametry wszystkich czujników układu uzdatniania spalin.
Licznik albo czujnik, diagnostyka komputerowa jest potrzebna do diagnozy.
Sprawdź zasilanie czujnika, ścieżkę sygnału do procka. Jak ok, to płyta.
To nie czary, tylko normalna procedura. Jedziesz 5 km/h i krecisz kierownica w lewo i w prawo. Powinno pomóc, jezeli nie diagnostyka, kalibracja czujnika skrętu lub wymiana.
A jak sprawa ciśnienia powietrza jest ok ? 3022 to usterka będzie na linii czujnika. Diagnostykę zrób ogólną szczególnie EBS-u, ECAS-u oraz ECAM-u jak jest.
Na chłodnicy nie ma żadnego czujnika. Diagnostyka ECM i w teście wykonawczym sprawdzenie działania wentylatora czy pracuje na obu biegach
Pojazd to Fiat Punto 2 z silnikiem 1,2 16V. Problem to szarpanie silnika, wygląda to na problem z zapłonem, ale to nie to. Wymieniłem cewkę, przewody zapłonowe, dokładnie sprawdziłem i zregenerowałem świece, bez skutku. zacząłem podejrzewać pompę paliwa, muszę zmierzyć ciśnienie. Świeżo zainstalowałem program diagnostyczny, dziś spróbuję się z tym pobawić,...
Diagnostyka była robiona miesiąc temu, ponieważ wyświetlał się błąd silnika. Po zmianie czujnika wałka diagnostyka nic nie wykazała.
Zero błędów i cała diagnostyka. Wskazania czujników - szczególnie MAF?
Dobry wieczór kochani. Kupiłem dzis fluke 99 do mierzenia aut i ich czujników. Czy to dobry wybór? I czy nie macie namiarow na jakieś strony z wzorcowymi przebiegami czujnikow samochodowych do porównań przy diagnostyce?
Uszkodzenie wygląda na niewielkie. Czy na spalonych elementach widoczne są jakieś oznaczenia?
Po pierwsze diagnostyka, czujnik temperatury, sonda lambda. Oczywiście pytania dotyczą jazdy na benzynie. Jak tu będzie wiadomo to potem możemy podziałać z gazem.
Zrób diagnostykę, zerknij na parametry takie jak prędkość obrotowa przy kręceniu rozrusznikiem na ciepło i na zimno/ może zaobserwujesz zmiany. Kolejno na ciepłym jak istnieje problem z uruchomieniem (to zdejmij kostkę z czujnika temperatury silnika) wtedy sterownik wysteruje większą dawkę na uruchomienie silnika. Jak po takiej sytuacji auto bez problemu...
Czujnik masz w zamku (2 przewody) cieńkie. Co do esp to diagnostyka vag-iem. Chyba ze odłaczyłeś aku to trzeba sie autem przejechać ,odpalic i zgaśnie.
Witam. Problemem jest wyświetlenie błędu E2 już po kilku sekundach podgrzewania wody (dodam, że wody "do kranu", nie do CO). Z tego co udało mi się znaleźć do tej pory w internecie jest to błąd/brak czujnika NTC. Idąc więc tym tropem znalazłem ten czujnik, odłączyłem go od listwy i zmierzyłem omomierzem: 15k. Dociśnięcie wszystkich złączy nie dało rezultatu,...
(at)fionax Te czujniki bardzo rzadko padają. Jedź lepiej na porządną diagnostykę, bo jak na razie to robisz losowanie co by tu wymienić, a nóż się uda. rozrząd jest cały. Co nie oznacza że nie przeskoczył. Diagnostyka, tylko diagnostyka testerem.
Równie dobrze może być uszkodzona wiązka do czujnika temp. objawy takie same. Przydała by się diagnostyka i podejrzenie temp. jaką widzi sterownik.
Wyciągnij czujnik na siłę z uszczelki.
Witam,sprinter 2.2 cdi ,2008 rok. Samochód dymi na wolnych obrotach,po jeżdzie jest dużo lepiej. Miga kontrolka check. Diagnostyka pokazała błąd czujnika temp przed filtrem cząstek stałych.
Z tego co pamiętam jest to wartość zastępcza czujnika w ecu, który fizycznie nie występuje.
czujników tensometrycznych skalowanie czujników zczytanie czujników
klimatyzacja eberspacher impedancja przesunięcie fazowe rozruchowy danfoss
Zamienniki UL1402 i UL1403: TBA810, TCA940, TDA2003, LM386 Kocioł Vitopend 222: brak c.w.u. i przegrzewanie kaloryferów