A co zrobiłeś do tej pory? Wypadałoby sprawdzić czego brakuje, iskry, paliwa, powietrza? Jakaś diagnostyka konieczna by Tobie pomóc.
Awarię systemu sterowania silnikiem. Pasowało by prawdziwą diagnostykę przeprowadzić.
Diagnostyka i sprawdzić czy widzi obroty silnika, czy robi ciśnienie paliwa
a ja bym poprostu wymienił czujnik poł wału , poniewaz jest to najczestrza usterka w tym silniku
Na początek diagnostyka. Ale nie odczytanie i skasowanie błędów jakimś kasownikiem. Odpal auto, rozgrzej silnik i jak zgaśnie to zobacz czy ECU widzi sygnał z czujnika.
Przepływomierz pada lub EGR. Diagnostyka potrzebna.
To podłączyć kontrolkę silnika i chociaż kody błyskowe. Tak jest diagnostyka po lini K i potrzeba interfejsu i programu. Może to być OpelScanner albo OpCom. Wtedy można podglądać parametry z czujników na żywo. PS C16SE to właśnie OBD teraz obecnie mamy OBD-2 (a dokładniej EOBD)
pierwsza sprawa to posprawdzać zasilania i diagnostyka komputerowa.
Diagnostyka komputerowa to nie tylko błędy.... Na pierwszy strzał czujnik temperatury silnika
gaźnik był czyszczony 2 razy. Tam nie ma gaźnika. Diagnostyka ? Kody błędów, parametry pracy silnika,adaptacja ?
Pełna diagnostyka komputerowa na sam początek, wraz z logami silnika.
Diagnostyka....
(układ wydaje się tak prosty, że szkoda wydawać pieniędzy). Kolego dobrze napisałeś - ''wydaje się'' Ale kosiarki wydymały już nie jednego naprawiacza któy się na nich przejechał. Odpowidz prosta , masz dwa więc włóż ten bardziej sprawniejszy. Albo oddaj autko na naprawę.
tak tylko czy to może się tak dziać i czy jest jakiś inny sposób? i jakie te czasy ustawić??
Ad 1 da się Ad 2 parę om, 10-13 Ad 3 jest 10-13 omów to ma cewka zasilana napieciem 24V a w instalacji 12V to 3-5 omów Jaki silnik w tej Corsie, pojemnosc, diesel czy benzyna ewntualnie kod silnika?
Bo zaraz po odpaleniu wentylator się załącza. Jak masz włączoną klimę to wentylator będzie pracował, jak będzie usterka związana z chłodzeniem silnika to też będzie pracował, podstawa to diagnostyka-odczyt usterek i podgląd parametrów (szczególnie temperatur)
Mogę się nie znać, ale przepływka w corsie przy silniku 1.0?
Znaczy, że kłopot masz całkiem inny i potrzebna diagnostyka. Czytacz błędów tu nie wystarczy.
diagnostyka! co jest czego niema, iskra, cisnienie paliwa, błedy w pamieci!
Pinout immo1 OPEL (motorola MCU) 1- Alarm 2- Kontrolka ECU 3- NC 4- 31 5- 15 6- Speed sygnał 7- W-line (linia do ECU) 8- K-line (Diagnostyka Immo) 3 pin w OBD 9-30
Pierw diagnostyka i odczytanie błędów, po tym powinno być wiadomo co trzeba naprawić.
Śmiać nie śmiac tylko jechać na diagnostykę
Sprzęgło jak ślizga to obroty idą do góry a auto nie przyspiesza a jak ci moc traci po nagrzaniu to na początek sprawdź czujnik temperatury chyba że silnik przegrzany dobra diagnostyka komputerowa wiele wyjaśni
Diagnostyka, to nie tępe i bezmyślne sczytanie błędów DTC, tylko podgląd parametrów życiowych silnika - tego to ECM widzi i porównanie z tym co wzorcowo powinien widzieć - temperatura silnika, czas wtrysku, KWZ, wskazania MAP-a, zakres pracy sondy. Skąd pomysł o jakimś "lewym" powietrzu ? Ponadto, jeśli auto robi 5 kilometrowe trasy, to nie ma się czemu...
Rozrząd mam nowiutki. A te dwa pierwsze wpisy nic mi nie dają. Co to jest normalna diagnostyka skoro serwis opla nie ma porzadnego sprzetu?
Żadna diagnostyka nie była jeszcze wykonywana.
szukam schematu opla corsy c 1.2. a moze ktos ma jakies ciekawe informacje na temat tego silnika i tego samochodu (diagnostyka schematy)
Co było przyczyną podjęcia decyzji o regeneracji/wymianie w/w komponentów. Co zostało sprawdzone, co "mówi" diagnostyka sterownika silnika? Nie odpala w ogóle czy próbuje załapać? Paliwo dochodzi do wtrysków? Świece grzeją?
Renault twingo 1 tylko zasilania(plus/masa)zapłon, sygnał obrotów silnika, prędkości pojazdu, kontrolka wspomagania i diagnostyka
Spróbój najpierw zrobić diagnostykę.
Silnik jaki? Diagnostyka, co podpowiadają parametry, pompa paliwa żyje, wydech drożny...? Cisną się same pytania.
Sterownik poduszek może odciąć zasilanie pompy paliwa ale wtedy samochód w ogóle nie da się uruchomić. Czym była robiona diagnostyka tego samochodu? Który to silnik - 75 czy 90KM?
Najpierw napraw rozrusznik żebyś miał czym kręcić, potem należy sprawdzić czy sterownik przypadkiem nie włączy pompki paliwa i wtryskiwaczy (pewnie tego nie robi bo próbowałeś odpalać i nie piszesz że capiło benzyną) ciągle tzn nie będzie zalewał silnika paliwem. Jeśli będzie ok to można próbować odpalić. Jak nie zaskoczy to diagnostyka komputerowa...
Witam i przepraszam za zbyt ubogą informacje . Może to wystarczy? Opel Corsa-C 1.2 Benz. silnik(Z12XE). 2001r. Pozdrawiam A.G.
Musisz zrobić diagnostykę komputerową i poznać numer błędu.
Diagnostyka była robiona, są jakieś blędy w ecu silnika ?? Świece w jakim są stanie ?? I czy na pewno cały układ dolotowy jest szczelny ?? Kiedy był wymieniamy łańcuch rozrządu ??
Jak się zapala kontrolka check to trzeba diagnostykę zrobić :P
A po co ci coś pisać? Przecież dobrze ci idzie wymienianie i chyba wolisz to niż porządną diagnostykę.
Po tak długim postoju to koniecznie sprawdzić to co pisał CameR -elektrykę. Ale uważam że porządna diagnostyka kompem może też wiele powiedzieć. Regulator napięcia, diody w alternatorze sprawdzone?
...ale diagnostyka to nie tylko odczytanie błędów - można odczytać jaką temperaturę silnika widzi sterownik i jednoznacznie stwierdzić czy obwód czujnika jest sprawny czy nie.
Pierwsza sprawa to diagnostyka, bez tego nie pomożemy. Błędy i parametry w czasie występowania usterki.
Szkoda kasy a jak to nie będzie to, to co będziesz podmieniał każdą część ? To że zapaliła się ta kontrolka to nic nadzwyczajnego. Podstawa to diagnostyka, gdzie Ty mieszkasz że nie możesz zrobić diagnostyki? Teraz każdy warsztat ma jakiś diagnoskop.
a może : http://www.rapidauto.pl/naprawa-komputer...
Auto kręci rozrusznikiem, paliwo na przelewach podaje w miarę równo na czterech wtryskach. Komunikacja z licznikiem, komputerem pokładowym, poduszkami, radiem - jest. Gdy odepnę sterownik silnika uzyskuję komunikację z immo, elektrycznym wspomaganiem oraz ABS -em na wpiętym sterowniku silnika brak komunikacji z tymi urządzeniami, oczywiście brak komunikacji...
wiecej danych jaki silnik to moze byc wszystko potencjometr przy pedale gazy zatkany kat a podstawa to diagnostyka na kompie
jaki ten korsarz i z którego roku? Jeżeli B i silnik to X12XE to wyczytać błąd samodzielnie ("wymigać"). Jak ? A tak: http://astra.autokacik.pl/diagnostyka.ht... Jeżeli C i silnik to Z12XE to miganie raczej nie możliwe -> potrzebna diagnostyka odpowiednim narzędziem (tzw. "komputerowa") EDIT: Niestety głupotę napisałem. X12XE, podobnie jak X10XE jest...
Samochód j/w 2008 rok. Wymieniony był akumulator , bez podłączonego zasilania stał może 2-3 godziny. Po zamontowaniu nowego silnik zapali i zgaśnie. W sterowniku nie ba błędów. Diagnostyka kts 540.
Dopytałem się i dokładnie to na biegu jałowym była wartość: 0,05kg/m3 a powinna być 0,2kg/m3. Czy to oznacza, że problemem ewidentnie jest przepływomierz ? Na chwilę odłączyłem przepływomierz i chciałem zrobić jazdę próbną ale od razu silnik pracował bardzo niestabilnie.
Fakt jest to błąd euroscana nie sterownika-przeważnie ginie po uruchomieniu silnika.
Warto sprawdzić silnik biegu jałowego czyli tak zwany (silniczek krokowy) oraz czujnik położenia przepustnicy. Trzeba przeprowadzić diagnostykę a nie odrazu kompa wyrywać.
Jeździłem Agilą z tym silnikiem i nawet w mrozy świece pracowały przez 5 sekund dlatego niejednokrotnie robiłem to 2 razy przy porannym uruchamianiu w mrozy. Tu może pomorze konkretna diagnostyka bo coś walą czujniki lub sam komputer.
nie normalnym bialym dymem tylko ze bardzo intensywnie Płynu chłodniczego nie ubywa? Przydałaby się jakaś diagnostyka, musi być punkt zaczepienia. Nikt nie zgadnie tutaj co może być.
Walnięta sonda Lambda może prowadzić do wzrostu spalania. Podobnie słaby akumulator. Małe "przymulenie" przy porannym chłodnym rozruchu i już mapy zapłonowe łapią "byka". Pomóc może zdjęcie klemy minusowej na noc ale na pewno pomoże pełna diagnostyka komputerowa pracy wszystkich układów.
Oddałem komputer do usunięcia immo,po odebraniu dalej to samo. Nie ma iskry i nie włącza się wtrysk,gościu od immo mówi że trzeba silnik podłączyć pod diagnostykę. Co może jeszcze być?
Dziki Ale tam jest opisany model z silnikiem 1.4 Czy to jest to samo ? Jestem trochę zielony więc sory za te być może irytujące pytania.
no nie może bo ten sam w innym miejscu dziala prawidłowo w diagnostyce ogranicza mnie brak komunikacji przy pracy silnika i pierwsze chyba trzeba to wyjasnic
Co mogło się stać? Wszystko, zrób diagnostykę i wróć tu z odczytanymi błędami.
Proszę o pomoc co to może być winne. Nie co, a kto? Ale to chyba wiesz. Ale skoro "mleko już się wylało", to należy zrobić diagnostykę silnika. Ciśnienie sprężania w cylindrach, ciśnienie oleju. To podstawowe.
ZAWSZE kontrolka silnika, tzw check oznacza problem z elektroniką silnika. To znaczy że kalkulator widzi nieprawidłowości w parametrach pracy motoru. Jedynym rozsądnym podejściem jest diagnostyka. Odczyt błędów, interpretacja. Kasowanie błędów i ponowny odczyt po jeździe próbnej. W międzyczasie podgląd parametrów pracy silnika. Dalsza naprawa to już...
W tych pieniądzach to przemyśl 6 razy zanim kupisz i nie licz że kupisz luks igłę jeśli chodzi o blachę. Jęśli blacha będzie dobra to albo autko leciwe albo silnik do kapitalnego remontu. Małe spalanie, hmm astra g 1.4 zjada 9-10 PB95 w mieście (Łódź). Może ewentualnie z tego wszystkiego to Golf bo i części używanych dużo i diagnostyka też prosta ale...
W tym silniku bez kompa można sprawdzić czujniki. Wydaje mi się , że opel miał jeszcze kody migowe jako diagnostykę. A nawet jestem pewien. Sprawdź po błyskach
No bo silnik krokowy nie ma funkcji testowania, czy chodzi czy nie! Trudno więc żeby komputer wiedział, że silnik jest walnięty.
silnik był ustawiony pod gaz, teraz należy go ponownie wyregulować A jak się tam reguluje ten silnik? Po zdemontowaniu instalacji gazowej silnik nie ma mocy nie można ośiągnąć predkości100km/godz Obawiam się że to może być tylko złudzenie - ten silniczek ma raptem 54KM, nawet mocniejszy 1,4 szału nie robi - przypalone zawory, rozciągnięty łańcuch rozrządu...
Diagnostyka była robiona programem OP-COM. To mam rozumieć że przepływomierz jest do d...? dzięki za odpowiedź. Pozdrawiam
To może od czego proponował byś rozpocząć diagnostykę. Dokładnie gdzie to napięcie należy pomierzyć.
Witam,w tej oto kosiarce występuje taki objaw jak w temacie po diagnostyce błędy u2105, b1485 Dodano po 7 zapomniałem dodać że wraz kontrolką cyka przekażnik pompy paliwa
Wykonałem diagnostykę wg wskazań - to padła I sonda przed katalizatorem ( brak grzania) oraz czujnik wału korbowego. Czy można uzyskać podpowiedz - typy sondy I i II w przystępnej cenie. Może NTY ? Bo powinno się wymienić parami.
Wcześniej paliła się kontrolka awarii silnika Więc należało pojechać na diagnostykę i przynajmniej odczytać błędy... zacząłbym od świec - przede wszystkim czy są właściwe do tego modelu, dalej cewko-moduł.
No dobrze. Wiem, że koledzy tutaj nie są jasnowidzami, ale może jakaś sugestia co to może być. O co może chodzić z tym odpalaniem? Przypomne jeszcze tylko, że jak juz silnik pracuje to pracuje dobrze, nawet nie ma zamiaru gasnąć, dusić się an nic z tych rzeczy. Nawet przy tych anomaliach na desce, o których już pisałem. Jak zapali to już śmiga, problem...
Tak... a ten 1.6 to będzie świeżo po dotarciu... Pomarzyłeś? To teraz trochę faktów, przekładasz wszystko co pod maską, cały wydech i instalacje elektryczną, jeśli to ma jeździć. Inaczej wyjdzie kuriozum techniczna, które szybko odbije ci się czkawką. Skrzynia, ma inne przełożenie główne, wkładając silnik 1.6, spowodujesz wzrost zużycia paliwa i nie...
Diagnostyka komputerowa wykazała trzy błędy sterowania silnikiem. Ponieważ usterka elektroniczna jest ewidentna, jak również niestabilna praca silnika wydaje się być powodem tej samej usterki, należy zająć się sterownikiem silnika i jego okablowaniem w pierwszej kolejności. Potrzebny fachowiec, który rozumie powstałe błędy. Sama nic więcej nie zrobisz.
Witam serdecznie,mam maly problem w samochodzie ktory niedawno kupilem. A więc-przy zapalaniu silnika na zimno ten ze samochód raczej zapala bez problemu,w czasie jazdy zapala sie i po chwili gasnie kontrolka silnika,czasami przerywa na obrotach ale nie zawsze. 2) Na cieplym silniku jest już problem zapalić silnik,mozna krecic i krecic,albo wogole nie...
Sterownik ma wyuczone jakieś tam wartości nastaw dla biegu jałowego, zeskrobałeś brud i nastawy już nie pasują, dlatego kolebie nim na wolnych obrotach. Ten silniczek krokowy otwiera tzw. bypass w przepustnicy i reguluje obroty biegu jałowego. Tej śrubki od przepustnicy nie ruszaj, jest do ustawienia wstępnego. Sam sterownik silnika nie może regulować...
witaj- zobacz diagnostyka opla -zwierasz a-b i ustawiasz zaplon w punkciepunkt zz to gorny martwy.diaGNOZA ZWIERA KAT STALY OK.10STOPNI .poszukaj diagnozy opla opisalem. powodzenia
Mam wrażenie, że elektronika "zapomniała" swoich nastaw w czasie, gdy odłączony był akumulator. Warto może przeprowadzić taką operację: (ten zabieg pozwala sterownikowi silnika "złapać" optymalne nastawy i bardzo często pomaga) 1. Silnik musi być zimny. 2. Odłączamy akumulator na 4-5 minut 3. Podłączamy akumulator 4. Odpalamy auto bez dotykania pedału...
Witam Pilnie poszukuje schematu elektrycznego do Opla Corsy B 1.4 benzyna 97r. silnik X14SZ Auto nie pali uszkodzony był sterownik podłożyłem drugi po przekodowaniu immo dalej cisza, możliwa diagnostyka komputerowa, cewka zapłonowa podmieniana, diagnostyka nie pokazuje błędów, czujnik halla sprawny ale brak na nim napięcia zasilania. Kontrolka silnika...
W tym silniku jak masz maluśienką nieszczelność w dopływie paliwa to nie zapali za cholerę. Zmiana świec i filtra paliwa, a jak nie pomoże to do elektromechanika i zrobić porządną diagnostykę. Amen :)
Czy zmieniając silnik na 1,6 16V muszę zmienić kalkulator silnika? Czy komputer od 1.4 wyliczy poprawną dawkę paliwa i moment podania iskry dla silnika 1.6 16v?? Wszelka diagnostyka silnika odbywała się poprzez wchodzenie komputerem diagnostycznym przez silnik 1.6 16V (X16XE) - ani razu nie połączyłem się przez silnik 1.4 16V. Instalacja silnika jest...
Tak myślę o sondzie, ale raczej diagnostycznej czyli tej za katalizatorem, skoro auto normalnie jedzie. Żadna Corsa B nie miała systemu z dwiema sondami. Praca w trybie otwartej pętli - czyli przy braku sygnału sondy regulacyjnej, również nie powoduje żadnych anomalii - oprócz możliwego podwyższonego zużycia paliwa. Dziwne jest zapalenie lampki MIL...
Podłączę się, Corsa B 1998, silnik X12XE (1.2, 16V). Licznik prędkości działa mocno zaniżając: największe przekłamania występują przy najniższych prędkościach (np. na liczniku mam 80 a navi pokazuje 96, opony są standardowe). Problem który się pojawił to ciężko chodzące wspomaganie, przy tym przygasają światła przy kręceniu kierownicą. Jak sprawdzić...
Witam, O aucie. Auto Opel Corsa 1.3 CDTI DTH 66 kW, pewnego razu jadę i nagle auto zgasło i nie dało się go odpalić, kręci, kręcił, aż aku się rozładowało. Przebieg 240 000, rok 2007. Przyczyną okazał się zatkany wtryskiwacz cylinder 3. Po regeneracji ów wtryskiwacza pico belo wszystko śmigało przez 20 km, aż się autko zagrzało. Jak odpalone, chodzi...
Witam, Jako amator dłubania przy własnych autach zwracam sie do kolegów o pomoc z kolejnym problemem mojej corsy. Silnik 1,2 benzyna z12xep, otóż na biegu jałowym silnikiem zaczyna lekko szarpać po około 1-2 minutach od uruchomienia silnika, czasami nawet szybciej. Z oględzin wychodzi że nie pali 1 gar, diagnostyka pokazuje tylko błąd wypadanie zapłonu...
Przed robieniem diagnostyki wymienilem to co wyskakiwalo w bledach (22, 44). Jak dobrze pamietam. Gdybym byl ekpertem to bym Ci odpowiedzial dokladniej ale staralem sie wyjasnic wszystko na tyle na ile moglem. Wiec nie do konca rozumiem Twoje uniesienie. Czym robiona byla diagnostyka mnie nie interesuje! To oni są specjalistami a nie ja! Gdyby bylo...
Jak pojedziesz na diagnostykę, wszystkiego się dowiesz, przyczyn zapalenia tej kontrolki jest kilkadziesiąt. Świadczy ona o niesprawności któregoś z układów zarządzających pracą silnika. Kontrolka czerwona z akumulatorem mogła zapalić się też z kilku przyczyn. Wystarczy ułamany/zaśniedziały/uszkodzony przewód.
Czy ktoś może konkretnie napisać czy jest sposób na diagnostykę 1.0 12V z 98roku? Chodzi mi o schemat interface i jakiś programik? Tyle już czytałem opisów ludzi i nikt nie napisał, że zobaczył błędy w tym silniku i za pomocą czego to zrobił. Czy to aż taka enigma? Pomocy!
Tak, restartowałem go – ale to i tak chyba nie powinno mieć wpływu na sondę, prawda? Bo przecież ona jest ogniwem wytwarzającym napięcie w zależności od zmian składu spalin – a wytwarza na wolnych obrotach ok. 750mV – w momencie, gdy zapala się lampka na sądzie jest 820mV – czyli coś nie tak z wtryskiem? A może przez spalany...
Możesz dalej wymieniać po kolei samochód. Jeżeli to czujnik temp. to nie ten z 1 zapinką tylko taki z wtyczką na 2 piny (kolor niebieski w oplu przeważnie). Odepnij go na próbę, zaświeci się check, ale powinien wtedy dobrze pracować na ciepłym silniku. \Objawy, które opisujesz mogą wskazywać na: -lewe powietrze -uszkodzona sąda lambda -uszkodzony czujnik...
Dziwna sprawa bo wczoraj i dziś auto samo z siebie jeździ bez najmniejszych problemów. Proszę o podpowiedzi A ja proszę, o jakąkolwiek sensowną diagnostykę. Zamykam - 3.1.17. Zabronione jest publikowanie wpisów obniżających ogólny poziom dyskusji, wynikających z lenistwa lub zawierających roszczeniowy charakter wypowiedzi.
Czy alarm i centralny zamek funkcjonują prawidłowo - pomimo tego, że nie zapala silnik? Działa podwójne ryglowanie, uzbrajanie alarmu, otwieranie strefowe itp..? Zacznij od wstawienia naładowanego akumulatora. Następnie diagnostyka samochodu. Jeżeli w trakcie diagnostyki nie "znajdziesz" alarmu, to poszukaj centralki alarmowej - będzie niefabryczna.
Na diagnostyce tylko ci standardowo odczytał czy nie ma błędów i powiedział panie wszystko w porządku czy sprawdzał choćby wskazania czujników, czy się wszystko zgadza .
Witam chciałbym się poradzić w sprawie autka Corsa B 1.0 12v rok 1999, generalnie silnik pracuję bardzo dobrze i bezproblemo, problem mam natomiast gdy po odpaleniu (odpala na dotyk) i ruszeniu na zimnym silniku dlawi go i szarpie przez 2-3 minuty nie moze sié rozpedzic, problem znika po kilkuminutowej pracy silnika i potem nie wystepuje wogole, cieply...
Częsty przypadek czujnik położenia wału.Jak objaw wyatępuje na rozgrzanym silniku to jest duże prawdopodobieństwo.Czy jak odpali to bywa że kontrolka diagnostyki się pali.Odpisz to pomyślimy co dalej.
Witam. W mojej Corsie B 1996r. z silnikiem X12NZ jest taki problem, że czasem (zdaża się to co 2-3 dzień, czasem się trafi kilka razy dziennie) przekręcam zapłon i mruga kontrolka silnika. Wtedy już wiem że nie odpalę ale gdy próbowałem to wiadomo że się nie udaje - zapłon jest raczej odcięty przez immobilajzer. Problem ustępuje gdy kilka razy przekręcę...
Do sprawdzenia podstawowe rzeczy w tym silniku: - Filtr paliwa: w szczególności uszczelka pokrywy - czy nie jest sparciała oraz oringi na wężykach - z biegiem czasu parcieją. Przerabiałem to w kilku Y17DT, przy wymianie filtra paliwa, zmieniam od razu uszczelkę pokrywy obudowy filtra i oringi na wężykach. Auto stało długo, trzeba wziąć jeszcze pod uwagę...
Zależy, co chcesz robić. Jak tylko odczytać błędy silnika (a to w zasadzie robi ELM) to w twojej corsie wystarczy kawałek drucika, zwarcie pinów 5 i 6 lub A i B. Poczytaj w necie o diagnostyce opla i kodach błyskowych.
Witam forumowiczów Obecnie przerabiam bliźniaczy problem. Wygląda, że przyczyna tkwi w którymś z czujników temperatury. Udało mi się przemierzyć oporność czujnika znajdującego się powyżej filtra oleju (silnik 1.2) miał około 220Ohm - po odpięciu wentylator kręci cały czas. Nie mierzyłem jeszcze czujnika na chłodnicy. Podglądając diagnostykę z poziomu...
Pierwsza sprawa to diagnostyka, będzie taniej niż wymieniać wszystko po kolei. Nie piszę tu tylko o wymiganiu błędów, warto sprawdzić szczelność dolotu plus ciśnienie paliwa. Trzeba też popatrzeć na układ zapłonowy, od świec zaczynając.
Moim zdaniem takie rozwiązanie że równocześnie wtryskuje gaz i benzynę nie jest dosyć rozsądne bo trudno wyłapać jakaś usterkę. Czyli uważasz, że lepiej pozwolić na uszkodzenie silnika? Problem oczywiście wyjdzie podczas okresowego przeglądu instalacji na diagnostyce. Co więcej takie rozwiązanie (z całkowitym przejściem na benzynę powyżej np. 6500...
Do auta trzeba zajrzeć, nie jest to jakaś typowa usterka i nic na to nie poradzimy, warto byłoby chociaż wykonać diagnostykę komputerową, możliwe że da jakąś podpowiedź. Najlepiej oddaj samochód do jakiegoś ogarniętego mechanika i niech On się z tym męczy.
p.s.Dlaczego w diagnostyce stwierdzili ze to sonda ? Zdaje się, że jak silnik ciągnie lewe powietrze, to nie ma zbytniego wpływu na regulację mieszanki, bo się komputerowi nie kalkuluje. Wtedy sonda może miec odczyty spoza zakresu normalnego... Mogę się mylić... Pozdrawiam.
diagnostyka corsa corsa diagnostyka diagnostyka silnika zasilacz
counter strike serwery graphite narzędzia silnik moment dokrecenia
pralka indesit innex pralka indesit innex
Czujnik pokojowy nie załącza pieca - diagnostyka i rozwiązania Przekaźniki i bezpieczniki Ford Galaxy 1.9 TDI 2004