Witam chciałbmym sie dowiedziec jakie jest cisnienie w cylindrach w toyocie corolli 1.8 diesel.poniewaz ciezko pali na cieplym. Z gory dziekuje
Witam chcialbym wiedziec jakie jest cisnienie w cylindrach w toyocie corolli 1.8 diesel.poniewaz ciezko pali na cieplym Z gory dziekuje
Witajcie, to mój pierwszy post na forum, więc witam wszystkich serdecznie. Mam na łódce mały, jednocylindrowy silnik diesla o mocy ok 7 KM, który nie miał fabrycznie alternatora, ale ja ten alternator mu dołożyłem. Jest to mały, prosty 20A alternator od jakiegoś małego traktorka + zewnętrzny regulator napięcia. Chcę mu założyć wyłącznik wzbudzenia....
No można zawsze coś pokombinować, ale ja odpowiedam na drugą cześć pytania, niedrogi obrotomierz to można zakupić zestawy nawet do samodzielnego montażu (chyba Ustka produkuje), są uniwersalne, benzyna diesel, i ilość cylindrów nawet zworką można przestawić. kiedyś bawiłem się w montaZ takiego urządzonka bo dobry znajomy mi przyniósł, i nawet działało,...
Z góry proszę O nie kasowanie tego tematu.Stary odleciał w kosmos Mam szansę kupić Melexa za 400 zł tyle że bez silnika i akumulatorów. Chciałbym zamontować jakiś nieduży silniczek diesla do 18KM ze skrzynią, tu zaczynają się schody, silnik powinien być chłodzony cieczą-wyjście skrzyni na most seryjny. Prędkość jakieś 35-40km/h i musi być wsteczny....
Najprościej budujesz przejściówkę z gwintem świecy żarowej i z drugiej na szybkozłączkę do kompresora. Ustawiasz tłok w górnym położeniu i podłączasz powietrze, ze zgiętym wężem, powoli wpuszczasz powietrze do cylindra i słuchasz gdzie masz nieszczelność. Wydech, kolektor ssący czy z korka wlewu oleju. Można kupić gotowca, ale one nie mają przejściówek...
Witam . Tak jak w tytule mojego pytania . Samochód volvo v60 2.0 diesel 4 cylindry 190 km , dwie turbiny . Kompletny brak mocy na niskich obrotach . Tak jakby mała turbina wogóle nie chodziła . Dodam że auto stało ok roku nieużywane
Ja mam tylko inne pytanie- po co komu nitro? W benzyniakach się je stosuje lepiej, bo strzał się robi tylko przy wysokich prędkościach obrotowych, a benzyniak ma ich spory zakres i można chwilę pociągnąc, diesel nie. Zresztą nie obraźcie się, ale uważam, że nitro to jest system dla amerykańskich debili dla których przełamanie bariery 50 KM z litra pojemności...
Masz samochód z silnikiem Diesla? Jak masz, to go szanuj,napraw to z czym się ociągałeś,poklep go ,kopnij z czuciem w oponę, bo nowego już nie kupisz.A jak kupisz to popełnisz błąd. ale po kolei ... Słowo Diesel do dzisiaj kojarzy mi się z Panem Mieciem(świeć Panie nad jego duszą) taksówkarzem,co jak nad ranem zjeżdżał z nocnych kursów to klekot jego...
Błąd P1217 w Nissanie oznacza nadmierną temperaturę silnika, ale w Jeep Cherokee znaczy coś innego: Czas reakcji elektrozaworu paliwa zbyt długi. Dodano po 2 Code: P1217 Audi: Cylinder5-Fuel Injection Circuit Short to B+ Buick: Fuel Solenoid Response Time Too Long Cadillac: Fuel Solenoid Response Time Too Long Chevrolet: Fuel Solenoid Response Time...
Ciekawe co piszecie. Pytanko pierwsze z tym boschem, jako rozumiem przedstawiciel bosch nie ma takiego urządzonka do sprawdzania wysokiego cisnienia na przewodach wysokiego cisnienia (piezoelektryczne foliowe czujniki). Jest to typowe urzadzenie dla profesionalnego serwisu boscha. teoretycznie nie mam takiej mozliwosci aby szczelna (nie leje) pompa...
głowica silnika była w naprawie, bo okazało się, że jeden z zaworów był zatarty i całkowicie się nie domykał. Sprawdzenie ciśnienia w cylindrach było równe 14 bar przed naprawą głowicy i po. Bzdura. Zawór był zatarty (dziwne?) czy wypalony? Jakim cudem cylinder nie wykazywał niższego ciśnienia? Czarna mokra bo wtrysk leje. Ewentualnie po naprawie głowicy...
Witam! Posiadam t4 z silnikiem 2,4 diesla i mam mały problem z pracą sinika.Na biegu jałowym przy obrotach od 1000 do 2500 sinik cały drży!Dałem do sprawdzenia wtryski i wszystkie są w bardzo dobrym stanie,ciśnienia na cylindrach też mam ok,pompa jest ustawiona perfekcyjnie i ciągle mam ten problem! Jeżeli ktoś ma jakieś pomysły na tą usterkę to proszę...
Szukaj Daihatsu charade 1.0 Diesel. Jest sporo ofert sprzedaży w internecie. Rodzaj silnika: Diesel Pojemność skokowa [cm3]: 993 Liczba cylindrów / układ: 3 / pion Moc [KM/kW]: 37 / 27 Max moment obrotowy [Nm]: 60
Witam , ktoś pomoże w temacie schematu rozrządu do tego pojazdu, pracował dotychczas jak zegarek az nagle po uruchomieniu słychać metaliczne stuki, zawory chyba całe bo pracuje na 4 cylindrach. byłbym wdzięczny za wskazówki.
Nie wiem jak to opisać, ale jak turbo sie załancza to wydaje charakterystyczny dzwięk. Jak kupiłem samochód to tak jakby od początku nie działało, ale samochód jeździł normalnie tylko tyle, ze mulasto jakby to był zwykły diesel. Potem rozkręciłem turbo, przeczyściłem, posmarowałem i było super. Zrobiłem to w lipcu. Teraz samochód odpala, ale nie da...
A jak ciśnienie na cylindrach? Bo to kopcenie wskazuje że prawdopodobnie nie pali na wszystkie. Jeśli świece i ciśnienie ok to można jeszcze sprawdzić zapłon.
Domyślam się że to nie diesel. Jedź jeszcze raz i niech wykona „próbę olejową” i będzie wiedział co jest przyczyną spadku ciśnienia pierścienie czy zawory. konsekwencją dalszej eksploatacji może być porysowanie gładzi cylindra (zakładając że to zawory) teoretycznie zbyt duże różnice ciśnień i eksploatacja samochodu z takim uszkodzeniem może...
Witam. Auto jak w tytule. Podczas przyspieszania czuć szarpnięcia, jest też efekt jak bym delikatnie odejmował nogę z gazu potem znowu wciskał. Jak się zagrzeje jest lepiej ale chwilami dalej jest to odczuwalne. Dzieje się to i na benzynie i na gazie. Co wymienione: -Świece. -Kable. -Czujnik położenia wału. -Czujnik położenia wałka. -Czujnik temperatury....
Zazwyczaj spotykałem się w tych silniczkach z odwrotna tendencja, brakiem ciśnienia i klekotaniem jak diesel.
Stary - ja nie piszę o przypadku, jak silnik jest zimny. Dla mnie odpowiednia temperatura do rozruchu jest powyżej 20 stopni. Wtedy nic nie pomaga grzanie - chyba, że masz zajechany sprzęt, albo źle ustawiony kąt wyprzedzenia wtrysku. Zasadę 20 stopni stosuję z powodzeniem i mam na blacie 700 tys (autobusem). Tam jest o tyle trudniej, że do rozruchu...
Ja w swoim Polonezie trucku dieselku oczywiście zrobilem obrotomierz w prosty sposób. Zastosowalem czujnik położenia wału od forda transita, moduł zaplonowy od poldka benzyniaka i zegary od benzyniaka z obrotomierzem. Silnik Citroena ma fabrycznie wykonane w kole zamachowym naciecia nadajnika impulsów (2) na 1 obrót wału 2 czyli na obrót wałka rozrzadu...
to w samochodach. ale w innych moze byc ,,odpreznik,,w cylindrze brak cisnienia .
14 bar. W dieselu 14 bar? No chyba nie.
silnik nie gaśnie po odłączeniu kabla z czujnika... pali normalnie na podłączonym, nie chce zapalić na odłączonym. ale nie chce zgasnąć czy jest podłączony czy tez nie. spróbowałem rozciągnąć trochę spręzynkę z cylinderka w środku i nic nie pomogło. ostatecznie trochę go podkiereszowałem i wyjąłem cylinderek z czujnika, teraz auto nie chce sie wkrecic...
Witam. Jeśli temat jest jeszcze aktualny to opiszę co nastąpiło: W ciągu roku, przez jakieś 8 tys km 2 razy poszedł łańcuszek. Pierwszym razem wymieniłem łańcuch i popychacze, drugim razem po jakichś 2tys od wymiany znów pękł przy okazji uszkadzając napinacz hydrauliczny i ślizg łańcucha. wymieniłem łańcuch i ślizg. Napinacz udało się zrobić, kumpel...
Audi A4 (8D) Instrument Cluster * ??xxx: Options (< MY 1999) o +01 = Brake Pad Warning active o +02 = Seatbelt Warning active o +04 = Washer Fluid Warning active o +16 = Navigation active * ??xxx: Options (MY 2000 >) o +00 = No Options or Navigation III o +02 = Seatbelt Warning active o +16 = Navigation I & II * xx?xx: Country (< MY 1999)...
Oba są 16-zaworowe tylko Isuzu (Y17DT - 75KM) ma dwa wałki, a Oplowski (X20DTL - 82KM) - jeden. Y17D i X17D były 8V ale nie było ich w Astrze G. Jedyny diesel 8V w Astrze II to był Y17DTL (68KM) i on też jako jedyny diesel w Astrze G miał wtrysk pośredni do komory wirowej. Opel Astra II 1,7 DTi 16V SILNIK o zapłonie samoczynnym, doładowany turbosprężarką...
Witam ponownie. Wczoraj wszystko jeszcze raz pooglądałem i zauważyłem: 1) Jak wykręciłem szpilki olejowe (te co mają tulejki) z cylindra to nie znalazłem żadnych dodatkowych otworów magistrali olejowej którymi olej mógłby wypływać i dalej po szpilkach płynąc na głowicę do góry 2) Sprawdzałem otwory są czyste -dmuchając w te otwory nic się działo jakby...
Co myslicie w sprawie opisanej poniżej? jak dla mnie ciekawa sprawa. Komplikacja konstrukcji współczesnych silników z zapłonem samoczynnym (diesla) spowodowała znacznie większe obciążenia mechaniczne materiałów konstrukcyjnych. Jednym z czynników "wysilenia" konstrukcji jest zastosowanie ciśnień wtrysku na poziomie 1000-2000 bar. Ciśnienia te wytwarza...
Witam, Temat przerabiany na forum, jednak moj przypadek rozni sie nieco od innych. Mianowicie: Rok: 2007 Marka/model: Vauxhall Vivaro Silnik: 2.0 diesel ECU: EDC16c3 Auto przyjechalo do mnie z totalnie uszkodzona wiazka elektryczna od wtryskow, co za tym idzie ECU rowniez padlo - auto nie uruchamialo sie. Po wymianie wiazki elektrycznej, uszkodzonych...
witam, objawy jak w temacie, obecnie przy silnikach diesla z turniną doładowania i intercoolerem(chłodnica powietrza doładowanego) i po przebiegu ponad 150 tys.km bardzo czesto jest to zanieczyszczony układ dolotowy nagarem, sadzą, olejem z odpowietrzenia skrzyni korbowej(odmy), wyczyszczenie wraz z przepłukaniem benzyna ekstrakcyjną intrcoolera poprawia...
Błedy: Thermplunger relay open circuits DF 094 Cylinder3 Overintensity DF101 Computer replace DF 001 Injector control condenser voltage DF 089 Komputer suchy i czysty. Ma moc ale pali jak smok ok 10l/100km. Nie kopci.
Citar TECHNICAL SERVICE BULLETIN reissue No.46/2008 11 August 2008 Subject/Concern: Loss of power; Failure of the turbocharger Model: Focus 2004.75 (07/2004–) Assembly Plant: Valencia Assembly Plant: Saarlouis Engine: 1.6L Duratorq-TDCi (DV) Diesel(06/2003–) C-MAX 2003.75 (06/2003–) Assembly Plant: Valencia Assembly Plant: Saarlouis...
Witam Mam do wyregulowania luzy zaworowe w silniku Lambordini. Mam serwis manual do tej jednostki. Ogólnie wszystko jest podane co i jak ale mam kilka pytań. Który cylinder jest oznaczony jako pierwszy na znakach? Pierwszy będzie ten od rozrządu? W jaki sposób na podstawie znaków ustawić wałek rozrządu w odpowiedniej pozycji do regulacji skoro na 1...
Tylko teoretycznie. W czasie pracy silnika, po odpowiednim przebiegu nastepuje owalizacja cylindrów. Założenie nowych pierscieni może pomóc, ale moze tez zaszkodzić. Cylinder owalny, pierścień idealnie okrągły. Nie ma to znaczenia jak pęknie, nie ma wtedy innej możliwosci. Sensowna poprawa kompresji to niestety szlif, nowe tłoki i nowe pierścienie.(...
no i co z tego że jest na 4 krzywce, lub z tyłu wałka, jak wałek sie obraca. W zasadzie to nie nazywa się czujnik pierwszego cylindra, a czujnik identyfikujący cylindry. A który on identyfikuje, to już fantazja programisty. Ps-w fordzie focusie-diesel jest po pomiedzy drugim i trzecim cylindrem. To który bardziej lubi? :)
Niestety koło od wałka było zdejmowane. Na tej stronce klubu tuningowego niestety nie znalazłem odpowiednich danych. Natomiast wyczytałem z innych źródeł następujące informacje: "Obracając wal korbowy ustawić tłok 1. cylindra w położeniu ZZ. Nacięcie na kole zamachowym ustawi się wtedy naprzeciw ostrza umieszczonego w obudowie sprzęgła." - do tego momentu...
Witam, Musisz sprawdzić na ciepłym silniku ciśnienie sprężania na każdym cylindrze. Dobrze by było żebyś dał wtryski do kontroli. Według tego co napisałeś to wyraźnie wskazuje że jak się rozgrzeje to któryś cylinder wyraźnie przestaje pracować, może się też okazać że masz przedmuchaną uszczelkę pod głowicą , albo popękały pierścienie na jednym tłoku....
Dojechalem :) Wibracji o dziwo nie odczulem zadnych, silnik nawet na wolnych pracowal rowno. moc byla do przyjecia, temperatura w normie, jedyny mankament to bulgotanie z cylindra. Najbardziej obawialem sie zarzniecia gladzi w cylindrze wiec sporadycznie wstrzyknelem do cilindra oleju od kosiarki 20W50? zeby wytworzyl sie film olejowy.Tak czy siak bylem...
WItam. mam problem z toyota rav 4 o kórej mowa w temacie. przy odpaleniu stuki w silniku i mocne zadymienie z rury wydechowej, również przy dodawaniu gazu. Sprawdziłem turbinę i jest sprawna. Przy odłączeniu gniazd kolejno od pompowtryskiwaczy na 3 cylindrach minimalna różniaca pracy, a przy pierwszym cylindrze znikają stuki i przestaje dymić, czy to...
Woda z chłodnicy nie "omyje" cylindrów jeśli jest sprawny termostat. Poza tym disel w zimie najefektywniej pali wtedy gdy dostanie możliwie najcieplejsze powietrze do cylindra. Wynika to choćby z samej zasady pracy disla. Z ciekawości w zimie spróbuj podgrzać kolektor ssący np palnikiem na propan-butan lub opalarką elektryczną. Sam zobaczysz że mimo...
Auto jak w temacie Przyjechało z powodu, że nie pali. Okazało sie że ma rozrząd przestawiony o 5 zębów. Ustawiłem rozrząd. Dalej nie paliło. Dotarłem do ułamanego jednego zęba na kole sygnałowym wałka rozrządu - wymieniełem koło sygnałowe. Pokręciłem troche rozrusznikiem - coś tam załapało na chwilę i kilka sekund silnik pochodził na w pełni przyciśniętym...
Na razie cieszysz sie z zalet turbo diesla i nie zauważasz wad i kosztów , bo nic sie nie popsulo- i niech tak zostanie. 3 tys i wiecej musisz zapłacic wiecej przy zakupie bo to diesel i pod maska ma rzeczy o 10 tys drozsze od benzynowej V6-ki. Jeśli za 3 tys montuje Ci ktoś rzeźbiona instalacje to współczuję. Dla mnie porównywalne jest auto z turbo...
tego oleju sie trochę dużo tam zbiera wiec nie wydaje mi sie że pierścień aż tak by przepuszczał olej. I czy jakby były zapieczone pierścienie lub był na nich nagar to porysowały by gładź cylindra ( kolega robił mazde 6 w dieslu i tam były zapieczone pierścienie które porysowały cylinder) a w golfie gładzie cylindra wyglądają oki.
Witam. Przeprowadziłem pomiar ciśnienia sprężania w cylindrach 1.4 16V 75KM. W drugim cylindrze pomiar wyszedł zaniżony o około 30%. Następnie próba olejowa wykazała że nieprawidłowość występuje w dolnej części silnika. Stąd moje pytanie: co może być nie tak, czy to dotyczy tylko i wyłącznie pierścieni lub gładzi cylindra, czy może jakaś inna usterka...
Na internecie podają to w ten sposób: Injector Circuit Open / Shorted - (Cylinder No.5) Tylko samochód ma 4 cylindry, najlepiej podłączyć się dedykowanym diagnoskopem czyli Lexia.
Próbuję tym jeździć jak normalnym samochodem, wrzucam bieg, cisnę, najpierw nie jedzie, potem jedzie jak jasna cholera ale krótko, gdzieś tak do 3500-4000 obrotów, potem znów nie jedzie i tylko hałasuje. Coś podobnego widziałem w zajechanym (na szczęście nie moim) 1.9TDI, coś koło 4000 ciągnął a powyżej i poniżej za bardzo nie jechał, potem porównanie...
Jest podejrzenie że nie zapala na wszystkie cylindry, lub świeca żarowa nie grzeje na którym cylindrze, podłącz program .
kompresja była mierzona już nie pamiętam ile było ale mieściło się w normie i było porównywalnie na każdym cylindrze, i paliwo niby podaje do każdego z cylindrów. A może to być coś z rozrządem np jeden ząbek mógł przeskoczyć ? lub napinacz nie napięty prawidłowo?
Witam Na twoim miejscu jednak zmierzyłbym ciśnienie sprężania. Jeśli rzeczywiście kiepskie, spróbuj poczytać na stronie www.xado.com.pl o środkach do regeneracji silników diesla. Mojemu silnikowi pomogły. Ciś. sprężania wzrosło na każdym z cylindrów średnio o ok. 3 atm. Mirek
Generalnie to wygląda tak: zmiana kąta wtrysku zmienia punkt w którym jest uzyskiwane maxymalne ciśnienie. Jak wiesz max ciśnienie musi być uzyskiwane tuż po ZZW aby otrzymać max sprawność. W dieslu jest to wazne ponieważ spalanie trwa dłużej niż w benzynie. Do tego dochodzi jeszcze wymieszanie paliwa z powietrzem - które w tym przypadku zachodzi bezpośrednio...
musisz mieć przyrząd do sprawdzania kompresji ale taki do diesla bo diesel ma dużo wyższą kompresje od benzyny. Wykręcasz wszystkie wtryski i pokolei w w miejsce po wtryskach wkręcasz ten przyżąd i kręcisz rozrusznikiem koło 10sek kiedy przestanie już nabijac ciśnienie odczytujesz wskazania dla każdego cylindra po kolei.Ważne mieć dobry akumulator i...
Ciśnienie w cylindrach 18 bar. Ciśnienie na wtryskach 130-135 pompa Bosch. Ciśnienie na wtryskach 115-120 pompa Roto Diesel.
Witam Kiedyś czytałem w sieci o wtrysku wody do komory spalania. Co o tym sądzicie, pomysł wyglądał mniej więcej tak: Oprócz instalacji na ropę jest osobna instalacja na wodę tzn. jest wykonana tak jak instalacja benzyny w silniku wtryskowym. Są wtryskiwacze, listwa itd. Zasada działania jest prosta : odpalamy silnik na ropie i gdy włączymy instalację...
Kolega mówi o tym, że silnik się trzęsie bardziej, niż w innych, znanych mu Polonezach. Poduszki są odpowiedzialne za przenoszenie drgań na nadwozie, a nie za wielkość drgania samego silnika i ich stan nie ma tu nic do rzeczy. Jeżeli silnik trzęsie na prawdę mocno, to szukał bym usterki w złej pracy jednego z cylindrów. Winny może być lejący wtryskiwacz,...
Większość osób wypowiada się tu o starych dieslach i ich legendarnej trwałości - to prawda, ale niestety prawda, która stała się legendą i tylko legendą... Wystarczy spojrzeć na warunki pracy układu wtryskowego w silniku CRD a benzynowym - w Dieslu, końcówka wtryskiwacza znajduje się w komorze spalania, w benzyniaku w kolektorze dolotowym (temperatura),...
Witam! Jestem posiadaczem Fiata Uno. Silnik 900 z wtryskiem jednopunktowym (z Seicento). Wbudowałem obrotomierz w zegary i podpiąłem "+" z +12 i masę zgodnie z oznaczeniami na obrotomierzu. Okazało się, ze jest to obrotomierz z Forda Oriona z diesla. Kabel sygnałowy pociągnąłem do komory silnika lecz nie wpiąłem go jeszcze. Wiem, ze nie mam co się z...
witam!posiadam opla frontere 2.2 diesel samochod po uruchomieniu zaczyna "cykac" wyglada to tak jak by szklanki cykaly, wymieniony komplet, cisnienie na cylindrach jest dobre, panewki ok, po odkreceniu paliwa na wtrysk nie cichnie czyli sforzen korbowodowy tez raczje odpada. skonczyly mi sie pomysly, moze ktos z was mial podobny przypadek i cos podpowie....
Witam. Jestem posiadaczem laguny II z silnikiem 1.9 DCI 120KM. W tamtym tygodniu auto zaczęło lekko puszczać czarnego "dymka" na zimnym i na ciepłym silniku. Pojechałem na stację i zalałem diesla ON BP ULTIMATE i wlałem środka czyszczącego do zbiornika. Nie było żadnej poprawy. Wymieniłem wtryski,zawór EGR i się okazało, że jest gorzej. Wsadziłem z...
Mały akumulator to jasne! Ale też może i te świece. Oczywiście najpewniejszym sposobem jest odpięcie plecionki zasilającej świece i sprawdzenie czy każda z osobna pobiera prąd; ale dostęp do dwóch ostatnich nakrętek jest w D lub TD fatalny. Innym sposobem jest pomiar prądu, prąd powinien być na wstępnym grzaniu o wartości 32A, lecz kto ma w szufladzie...
To że o czymś nie słyszałeś, nie oznacza przecież że coś takiego nie istnieje. Silnik doładowany ma większą sprawność. A skoro ma większą sprawność to mniej pali przy wykonaniu tej samej pracy. Nie musisz się z tym zgadzać ale tak jest. To wynika z praw fizyki. Ci co je znają wiedzą o czym mówię. W każdym podręczniku traktującym o silnikach diesla...
Witam Forumowiczów, Mam problem z autem smart pojemność 800, rocznik 2002, diesel,automat. problem w tym że autko ciężko zapala tzn. trzeb długo kręcić aby silnik odpalił. Wszystko zaczęło sie od tzw. "wysprzęglika" który był wymieniany. Po wymianie jakiś czas był spokój ale potem zaczęły sie problemy z zapalaniem. Działania: - wymieniano "wysprzęglik"...
Kolego może się mylę (jeżdżę dieslami), ale z tego co pamiętam serwo-wspomaganie hamulców łączy się zwykle z czwartym cylindrem i ja tam bym szukał ewentualnej usterki. Twierdzisz, że iskra i ciśnienie ok. - więc pytam, czy masz sprawny hamulec nożny tj. czy działa Ci poprawnie, czy musisz mocno naciskać na pedał aby się zatrzymać. Sprawdź przewód-rurkę...
Witam wszystkich.Poczytałem juz sporo podobnych linków,ale nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi.Padł mi reduktor-membrana dziurawa,wymieniłem na nowy zastaw naprawczy,nie przestawiałem ustawień obu membran,zrobiłem juz jakieś 700km,więc pora na regulację ich.od 3 dni mam pewna przypadłość. Jak odpalam rano samochód i po ok 4km przełącza sie na LPG...
Porównaj górne położenie tłoka w niesprawnym cylindrze z górnym położeniem tłoka w sprawnym... Szukaj mechanika specjalizującego się w dieslach FIATa (bo to silnik FIATa, produkowany w Bielsku-Białej).
Jeśli decydujesz się na mały silnik, szukaj lżejszego pojazdu - spali mniej niż cięższy z tym samym lub podobnym silnikiem i mocą. Awaryjność - wysilone, nowoczesne diesle mają wprawdzie przyzwoite parametry, ale koszty ich napraw bywają astronomiczne. Przeminęły czasy wolnossących wołów roboczych, które pokonawszy 500k km były dopiero co dotarte. Współczesny...
Wita. Ktoś nasypał mi cukru do mojego VW .Zmieniłem filtr paliwa ,wymontowałem zbiornik paliwa , wymyłem go przepłukałem przewody paliwowe od zbiornika do filtra , od filtra do pompy.Zbiornik zalany nowym paliwem. Mimo to auto za nic nie chce odpalić. Próbowałem odpowietrzyć pompę , po przez poluzowanie przewodów na wtryskiwaczach .Zauważyłem że nie...
Witam Silnik Hatz1B20, jeden cylinder, diesel, pracuje w agregacie prądotwórczym. Uruchamia się, ale traci moc i wali czarnym dymem z tłumika. Pod obciążeniem agregatu jest najgorzej. Może jakaś dobra dusza podejrzewa jakie mogą być przyczyny.
Witam od dłuższego czasu mam problem ze znalezieniem przyczyny złego działania mojego auta mianowicie nie pali na dwa gary mechanik sprawdzał wtryski te na które nie pali powymieniał dalej nie działają dwa cylindry okazało się ze pompa nie wydaje wogóle paliwa z 2 króćców -zaworków zawiozłem pompę do serwisu diesla dziś dzwonią ze pompa jest sprawna...
Znajdź jakiś uczciwy dieselservice, czasem bez nakładów mycie, rozruszanie pomoże o ile reszta układu nie zużyta. Ale mam wątpliwości, bo pewnie regulatora od tak sobie nie wymianiałeś.
Witam, Mam problem z Citroenem C3 1.4 hdi diesel 2003 65tyś przebieg Samochód nie odpala bez użycia samostartu w spraju. Jak już odpali to pracuje równo na wszystkie cylindry. Podczas jazdy, gdy próbuje przekroczyć próg 3tyś obrotów zapala się i miga kontrolka silnika. Po podpięciu do komputera następujące błędy (patrz obrazki)
Witam Pierwszy post, jak nie dopełniłem formalności proszę o wyrozumiałość bo sprawa paląca a problem dla mnie duży. Podczas jazdy auto delikatnie szarpnęło, i zaczął się problem. Zwiększona ilość spalin, brak mocy, szarpanie i odgłosy jak z diesel'a. Samochód stanął i nie chce ruszyć. Przy próbie odpalenia kaszle. Dopiero po podpompowaniu gazem niemrawo...
Nie zauważyłem w Twojej informacji, czy wymieniłeś filtr paliwa. Przed mrozami wskazanym jest wymienić filtr, lub jeśli do wymiany zostało jeszcze parę tyś. km, to spuścić z niego paliwo. Zazwyczaj, po sezonie letnim w filtrze zbiera się pewną ilość wody i aby uniknąć jego zamarznięcia wskazanym jest to uczynić. Podczas tej operacji dobrze jest mieć...
Tu podam dla przykładu silnik firmy Deutz serii 913 6 cylindrów w wersji wolno ssącej miało 120KM w najmocniejszej wersji doładowanej CP 580KM, Trwałość remontowa obydwu taka sama 13 000h. Blok, wał korbowy, cylindry takie same. Ale już panewki, korbowody, głowice, pompa oleju inne. Osprzęt też wytrzymywał tyle samo w każdym z tych silników. Z turbo...
Witam Możliwe że uszkodzony pompowtryskiwacz, w grupie 023 BIP dla gara drugiego osiąga 127 i stąd błąd, sprawdź oznaczenie pompki 2 czy jest takie samo jak pozostałych, wrzuć wartości z grupy 023, regulacja nie zaszkodzi a pewnie się przyda bo przy cofniętym przebiegu na 200kkm ;) kąt wyniesie jakieś 300 stopni jak nikt tam wcześniej nie zaglądał,...
Przecież chyba tłumaczył, jak działa zapłon w silniku diesla? Chodzi o doprowadzenie paliwa w momencie najwyżej temperatury w cylindrze, związanej z przemianą adiabatyczną.
Takie są początki tej usterki... kończy się na stałym błędzie cewki i pracy na 2 cylindrach - iskra jest ale nie ma sterowania wtrysku. To nie diesel, wtryskiwacz może sobie lać, niewiele to zmienia (trochę pogorszy spalanie, zuboży mieszankę). Zacząłbym od podmiany cewek i przewodów w.n. Części z Allegro to trochę loteria, ale pieniędzy wiele nie ryzykujesz.
Może zamienić wtryski miejscami, zanim kupi w ciemno :) Nawet gdy była taka możliwość zamiany wtrysku wyeliminujemy problem w 50% a to za sprawą tego że nie wiadomo czy problem tkwi w samym wtrysku czy też w jego sterowaniu. Sądzę jednak że tam będzie listwa wtryskowa a nie pojedyncze wtryski jak dieslu i to może stanowić problem. Właśnie zadzwoniłem...
Witam wszystkich moje auto to Ford Mondeo MK4 Diesel 2,0Tdci 2011 rok ostatnio umyłem silnik a dokładnie komorę wtryskiwaczy bo kiedyś tam był wyciek i strasznie brudne to wszystko było i nie mogłem na to patrzec, niestety po myciu chodził tylko na 2-3 cylindrach później dołączyłem akumulator i wydmuchalem wszystko co się dało rozpiolem dużo wtyczek...
Tylko na 2 cylindrze niema iskry wiec przekaznik raczej odpada o ile jest bo chyba do ecu bezposrednio idzie, niewiem bo nigdzie schematu niemoge sie doszukac. Dodano po 6 Znalazlem wszystkie kabelki (3) sprawdzalem bzyczkiem w mierniku od wtyczki do sterownika (fioletowo zielony pin 3 do sterownika) pin 2 (czarny) jest polaczony z 1, 3 i 4 cewką szeregowo...
Cześć mam problem z moim Nissanem. Autko jest z 2001 roku wyposażone w starą japońską konstrukcję 2.2 Turbo diesel 115KM przebieg 278 tyś km. W moich rękach już 8 lat. Mianowicie od czasu do czasu w ciągu ostatnich dwóch miesięcy lubił szarpać na biegu jałowym. Wyglądało to tak że jak rozgrzał się to np. dojeżdzając do skrzyżowania gdy był na luzie...
Witam jesli zly dział proszę o przeniesienie. Mam problem a zarazem prośbę o pomoc.Chciałbym podłączyć obrotomierz do silnika vw 1.6d który mam zamontowany w samuraju (alternator też z samuraja).Biorąc sygnał W z altka na biegu jałowym wskazuje 2200 do 2300 obr/min.Teraz pytanie czy jest możliwość zamontowania jakiegos podzielnika sygnalu lub potencjometru...
Panowie, doczytajcie sobie jak elektronika wykrywa wypadanie zapłonów, bo zażenowany zaczynam być. Pomiar prędkości kątowej wału to chyba tylko w dieslach - w benzyniaku wyrównywanie pracy poprzez podlewanie paliwem słabszego cylindra to lecąca na ryj lambda. Zainteresowałbym się sondą, a knockowi zupełnie dał spokój, bo nie od tego on jest. Chyba że...
No świece. W dieslu które może ich nie mieć. Pewnie kopci na biało. Sprawdź czy na przelewie jest paliwo. Możesz odsunąć kolektor wydechowy i zobaczyć na którym cylindrze nie pali. Jak już wiesz który to wyciągnij pompkę wtryskową z tego cylindra i obejrzyj popychacz czy nie ma ściętego kółka.
Pytanie, czy przyrząd którym mierzysz jest kalibrowany chociaż fabrycznie i pokazuje wiarygodne wyniki. Jeśli nie jest to tylko wskaźnik warsztatowy. Cytując "W przypadku silników benzynowych prawidłowa kompresja powinna wynosić od 7 do 9 barów, dla diesli zaś od 14 do 23. Przyjęło się, iż różnica pomiędzy poszczególnymi cylindrami może wynosić maksymalnie...
Cześć. Zmieniłem cylinder i tłok w quadzie i nie mam żadnego oleju zeby wlać do silnika. Posiadam na miejscu tylko 2 rodzaje - Castrol edge turbo diesel 5w40 full synthetic - olej do kompresorów tłokowych Któryś z tych się nada czy będę musiał jechać kupić?
(at)milejow Gdyby to był silnik diesla, to wskazywałoby na kłopoty z filtrem DPF, ale w benzynowcu? żeby gęściejsze paliwo spływało po gładzi cylindra to chyba niemożliwe. Wszak to nie dwusuw, gdzie paliwo w pewnym momencie jest w skrzyni korbowej i w niektórych silnikach była nawet śruba do spuszczenia jego ze skrzyni korbowej (WSK-175).
kurde ludzie widze kompletnie niemacie pojecia o samochodach popierwsze klemy to zaciski na alternatorze po drugie paski klinowe i srednica kół pasowych niemają nic wspólnego z tym jak bedzie dzialal obrotomiez (to niejest dynamo!!)alternator ma sam w sobie joz stabilizator napięcia .Najlepiej podskoczyc na najblizszy szrot(autozlomowiec) tam popytac...
Kat Wyprzedzenia jet to inaczej ustawienie zapłonu!!! Masz albo za wczesny, albo spóźniony!!! np. pompa daje dawke paliwa po przey wtryskiwacy do cylindra gdy jeszcze nie zakończył się sów sprężania!! Ale to raczej nie będzie tym !!!
Jak sam wczesniej pisales ten silnik jest po remoncie moze jeszcze pierscienie tlokowe dostatecznie nie uszczelnily sie wskutek tego cisnienie jest jeszcze za niskie aby od razu po rozruchu pracowal rowno , a po przygazowaniu temperatura wzrasta w cylindrze i cisnienie jest wyzsze dla tego pracuje rowniej. Jest jeszcze jedna rzecz moze swieca zarowa...
Ja mam jeszcze jedną propozycje- sam tego nie zrobisz ale byłoby warto sprawdzić kompresje w cylindrach. Jak piszesz były kłopoty z rozruchem gdy troche postał... Wtryski rzeczywiście dają i powinny dawać tylko mgiełke- dawka paliwa może być właściwa ale jeśli jest mała kompresja to nie ma szans na odpalenie autka.
W tym trupie co mam teraz to jest tak:34, 33,34 i... 20. Przy zimnym silniku po uruchomieniu kopci jak diabli(pewnie przez ten jeden cylinder bez tłoka :)) przez około minutę, później przestaje. Ale ogólnie to złom bo jest gdzieś szczelina gdzie olej pcha się w płyn chłodzący. Ale konkretnie to mam rozumieć to tak: jak jest mniej więcej po równo(czyli...
wcale nie musi sie grzać przy uszkodzonej uszczelce ale będzie ciagnął wode do cylindrów wzrośnie cisnienie w układzie, będą sie tworzyć poduszki powietrzne w układzie i min. w nagrzewnicy i nie będzie ogrzewania miałem podobny przypadek w SC, uszkodzona była uszczelka pod głowicą ogrzewanie działalo tylko w czasie jazdy no i ubywało wody
starszy dieselek odpala najpierw na jednym cylinderku, potem cała reszta po kolei, więc przekręć może świece żarowe miejscami póki kupisz nowy komplet, przy okazji sprawdzisz czy moje spostrzeżnia się u ciebie sprawdziły.
Świece muszą rozgrzać się na całej długosci-wiem iż wielu kier. zadowala rozgrzanie samej końcówki świec i na tym kończy się test. Wymieniamy zawsze komplet świec a nie poj. sztuki-zawsze dobrych firm-znam przyp. kiedy końcówka św. wpadła do cylindra... Kwestia grzałek-jestem za ale jedna uwaga, olej inaczej odprowadza ciepło niż woda /lubi zapiec się...
Witam A wiec silniczek w Daihatsu Charade mial trzy cylinderki i 993 cmm pojemnosci . Jest on dosc oszczedny bo w wersji G101 z lat 87-93 na trasie przy 100-120 zchodzi do 3,5-4 litrów ON . Ale jest zdecydujesz sie zakupic taki silniczek to zwracaj uwage na przebieg , po 150tys.km silniczek ten zaczyna dopadac choroba zwana przedmuchami i zaczyna dlawic...
Na pewno zawiesza się bądz leje któryś wtryskiwacz.Niebieski dym bo wtedy nie spala oleju napędowego,a silnikiem rzuca bo automatycznie wtedy nie pali na któryś cylinder.
Sprawdź jakie ciśnienie masz w cylindrach i czy wtryski nie leją.
Przede wszystkim należy sprawdzić czy silnik nie ma przedmuchów a poznać to można odkręcając korek wlewu oleju do silnika przy pracującym silniku. Jeśli nie ma przedmuchów to z wlewu oleju nie będą wydobywały się opary oleju ani żaden dym oraz olej, jeśli się wydobywają podobne rzeczy to świadczy to o zużyciu pierścieni tłokowych lub tulei cylindrów...