Witam Do wysokich temperatur stosuje się przeważnie termopary. Można ocywiście PT100 jeśli jednak czujnik ma pracować cały czas w temperaturze to chyba lepiej termopara. Do "odczytu temperatury" można dorobić układ albo co proponuję wykorzystać układ MAXIMa MAX6675, który ma cyfrowy interfejs i kompensacje. W razie problemów z komunikacja pomogę. Oczywiście...
Trudny jest dostęp do kolektora ssącego w Mercedesie W213 2.2 diesel 654.920 2016 r.
Odkręć wydech przy kolektorze.
Słupki silników takie same resztę powinieneś bez problemu poprzekładać (skrzynia,łapy ,część krućcy wodnych , ew kolektory , itp) ...
wg mnie zapocenie uszczelki miski olejowej nie powinna być żadnym wykładnikiem, ponieważ przy różnych przebiegach zaczyna puszczać
1.7 turbo diesel isuzu nie był stosowany w corsie B, przed miesiącem zmieniałem silnik 1.7 diesel isuzu - kod silnika 4EE1,X17d - na 1.5 diesel isuzu kod 4EC1. Problemy były następujące: 1. mocowanie silnika prawa strona inne mocowanie poduszki 2. kolektor dolotowy silnika 1.5 koliduje ze zbiornikiem wyrównawczym płynu chłodzącego, przełożyłem kolektor...
NIe wiem czy jest dobrym pomysłem ruszać kolektor ? Nie pamiętam dobrze ale chyba żeby wytargać wtryski to trzeba wyrwać najpierw kolektor.
To jest pompka vacum. Wytwarza podciśnienie. W dieslach się takie coś montuje. Benzyniaki mają z kolektora. Jak odlaczysz pompkę to będzie bardzo twardy pedał hamulca.
Tam chyba spełnia te funcje map sensor i jest on w kolektorze ssąsym dojscie z tyłu od sciany grodziowej
Powodem długich czasów wtrysku oraz sygnału MAP na poziomie 600mbar może być padnięta sonda.Do badania szczelności kolektora możesz użyć samostartu preparatu do odpalania diesli i obserwować czy nie zmienia się praca silnika.Poziom podciśnienia MAP ma wynosić około 300mbar,całkowicie otwarta przepustnica przy pracującym silniku to MAP około 950.
Wyczyszczony i wymieniony. Może to być wina zarośniętego kolektora?
Ale to dziwne że w kolektorze ssącym wypaliło dziure i do w dieslu? Daj foto gdzie to wypaliło?
Diesel ma kolektor wydechowy od strony kabiny, benzyna od strony chłodnicy jeśli dobrze pamiętam. trzeba by założyć coś co będzie chronić przegrodę przez nagrzewaniem ale jak masz dawce to nie ma problemu. Przednia belka jest zdejmowana można ja podmienić i problem mocowania z przodu odpada, no chyba ze się utleniła.
W dieslu wadliwy wtryskiwacz uszkodzi tłok w benzynie mało prawdopodobne jeżeli wtryskiwacz jest w kolektorze ssącym. Po wyciągnięciu tłoka sprawdź czy zamki pierścieni nie ustawiły się w jednej linii.
Wyjaśnijcie proszę w jaki to sposób silnik autora tematu spala olej poprzez uszczelniacze zaworowe? Uważasz że przez uszczelniacze zaworowe olej nie dostaje się do wylotu albo dolotu ? Panewki pomijam bo do spalania nie maja nic, natomiast dużo do układu smarowania i dużo można z tego wywnioskować o sposobie eksploatacji samochodu. Najważniejsza przyczyną...
Wykręcić wryskiwacz i zobaczyć jak podaje paliwo, sprawdzić czy jest ono wtryskiwane w odpowiednim momencie( "rozrząd"). Wątpię czy bez podstawowej wiedzy sobie poradzisz. możesz jeszcze zrobić test z plakiem, popsikać do kolektora ssącego i zobaczyć czy będzie chodził.
Ja juz mam zbiornik na 1750l diesla,do zasilania w przyszlosci agregatu, ale kto wie, moze zamiast diesla wlac tam parafine i przelaczyc tam solarek. :-)
Witam. Podgrzewanie paliwa w miejscu o którym piszesz nie pomoże.Ja mając kiedyś diesla ,nawinąłem na kolektorze wydechowym 3 zwoje rurki miedzianej 6mm.W okresie zimowym tamtędy puszczałem paliwo.Silnik wiele lepiej pracował. Pozdrawiam.Andrzej.
Witam! Volvo xc40 T3 2018r silnik benzyna 1.5T B3154T 156KM. Kontrolki się nie świecą, jedzie w miarę normalnie ( może odrobinę poszarpuje), jednak pamięć błędów odczytana KTSem : P105979 Aktywny spoiler przedni czujnik położenia - błąd mechaniczny P105A71 Aktywny spoiler przedni- komponent zaciska się Cóż to może być? Na youtube filmik po hindusku...
Trzeba przerobić na podciśnienie z kolektora ssącego bez pompy vacum. :D W dieslu z turbawką :)
Ciężko stwierdzić zdalnie może jakieś nagranie jak to chodzi. Podczas czyszczenia nic ci nie wpadło do kolektora?
Problem rozwiązany winny wałek rozrządu.
To parametry live data podczas problemu. Pierwsze cisnienie szyny CR. Cisnienie w kolektorze. Parametry EGR. Dawki wtrysku. Czy też widać falowanie.
ciągnąć będzie bo to diesel nie benzyna,,,inny mam kolektor w JP
w pugu to będzie-albo przyczepiona blaszka aluminiowa lub nabity na wysokości koła zamachowego (benzyna-od strony kolektora wydechowego,diesel-od strony pompy wtryskowej)
Pisałem o przewodach gumowych pomiędzy turbiną a kolektorem ssącym.
Dla mnie może nie wpadką ale dziwacznym rozwiązaniem jest 1.9TDI, który ma oba kolektory po tej samej stronie?!? Rozwiązanie stosowane od zawsze, nie tylko w dieslach, ale i silnikach benzynowych. Ma zalety. Zresztą, wyobrażasz sobie naprawę pompy wtryskowej schowanej pod kolektorem?
Olej jest w normie często dolewam bo duże ilości bierze z litr na tys km. Dlatego stawiam na nieszczelny kolektor wydechowy. Dodano po 1 I właśnie jak się orientuje to przy pękniętym kolektorze jest właśnie taki efekt stukania klekotania jak diesel
Spójrz na zawory w silniku np. FSI, tam zawory są na grubo zalepione, ale nie przez uszkodzone uszczelniacze, ale przez to co niesie ze sobą powietrze z kolektora ssącego (EGR + olej). W dieslach na ten przykład to co odkłada się na kolektorze ssącym odkłada się także na zaworach ssących.
Nie napisałeś że masz gaz a że masz objaw na benzynie co można było odebrać że nie jest to diesel :-) Jaki gaz w takim razie?Czy próbowałeś odłączyć aku?Czy zapala kontrolkę?Ciśnienie paliwa sprawdzone?
Z dopasowaniem membrany możesz mieć problem , średnica, grubość , sprężystość , sposób łączenia na środku ( najczęściej nierozbieralny )musi ona współpracować z zakresem podciśnienia. Musiał byś mieć dostęp do kilku membran aby dopasować tą jedną . Poza tym sposób zamknięcia serwa ? Zdecydowanie łatwiej będzie ci dopasować całe serwo , przy montażu...
No nie tak dokładnie, zwłaszcza w silnikach doładowanych gdzie często kolektor ssący jest zalepiony syfem.
W przypadku pompy rotacyjnej powrót paliwa do baku jest i z pompy i z wtryskiwaczy, najczęściej łączą się gdzieś po wyjściu na trójniku i potem jeden przewód wraca do baku. Pompy rotacyjne sterowane elektronicznie mają spory przelew, ponieważ pracują całkowicie zalane paliwem pod ciśnieniem, a ich nastawniki dawki i kąta wtrysku wykorzystują do pracy...
Witam, mam na warsztacie iveco daily z 2006r. Z opowieści kierowcy wynika, że podczas jazdy coś strzeliło i nagle kopci na biało. Po wyjęciu Turbiny i zawiezieniu jej na RG okazała się nieszczelna. Tylko zastanawia mnie fakt ze na 3 cylindrach wyloty do kolektora są suche a na 4 jest mokro. I teraz czy jest możliwe żeby turbina cofnęła olej do kolektora...
W dieslu z vacumpompy. A teraz powiedz skąd by się w dieslu wzięło podciśnienie w kolektorze, pomijam stare mercedesy, które miały przepustnicę. No ale tak, wczoraj jeden kazał czyścić krokowca w kangoo 1,9d
nie tylko dtr, ale w każdym dieslu jest dużo czarnego smalcu w kolektorze, i nie tylko na klapach zawirowania.
Uszczelniacze niby można wymienić ale prowadnicy zawodowej czy zaworu już nie a to tu przeważnie jest problem przy takim poziomie poboru oleju. Zresztą to jest diesel i w kolektorze jednym i drugim jest raczej nadciśnienie (chyba że odma padła) i takiej ilości tędy nie jest wstanie przelać. Najczęściej to wycieki ,turbo (zagięty spływ i nawet turbo...
Kiedy ropniak kopci na biało, to albo ma za wczesny wtrysk, zbyt niską temperaturę zapłonu ewentualnie pali olej silnikowy. Skoro po rozchodzeniu przestaje kopcić to sugerowałbym sprawdzenie kompresji na zimnym oraz prowadnic zaworów. Oraz jeśli silnik ma turbo czy nie jest zaklejony kanał między turbiną a kolektorem ssącym.
Heh, taką ilością gazu jak na filmie mu zajeło wyprodukowanie w minute to możesz co najwyżej napełnić raz jeden cylinder. Kiedys testowali cos podobnego w pogromcach mitów na discovery, owszem działa, ale wydajność jest za mała do praktycznych zastosowan. Lepszym patentem jest wtryskiwanie niewielkich ilosci benzyny w kolektor diesla, efekt murowany,...
Jakby dostawał olej silnikowy przez odmę do kolektora ssącego, to diesel jest w stanie na nim pracować. Uszkodzony regulator odśrodkowy w pompie też będzie powodował takie objawy
Kombinuj. Może tłumik od jakiejś lepszej limuzyny z większym silnikiem? Albo samemu udoskonalić wydech? Lub wręcz go zrobić. Krótki zawsze będzie głośniejszy. Ale możesz wykonać kolektor z otuliną, tłumik z podwójną ścianą, itd... Nawet na YT masz trochę filmów prezentujących wykonania.
Też mam autko z egr. Fiat punto 2 2000r 1,9JTD. i też się zastanawiam czy nie zaślepić zaworu. Wiadomo jak to diesel czasami lubi zakopcić i ta sadza dostaje się do kolektora. Napewno ta sadza nie jest zdrowa dla silnika.
Weż z dowolnego diesla zdejmij kolektor ssący i wstrzyknij do każdego cylindra taką samą ilość oleju. Odepnij sterowanie paliwa tak by go nie dostawał i zakręć rozrusznikiem, w każdym z cylindrów dojdzie do zapłonu i olej się spali ( jak wtyśniesz odpowiednią ilość oleju nie za mało nie za dużo ) Kolega słyszał, że w którymś kościele dzwony biją, ale...
Ten wskaźnik jest dobry. A co do tego, że nie pokazuje podciśnienia(skala ujemna) w kolektorze dolotowym diesla nie występują podciśnienia :) a inna specyfika pracy silnika może powodować delikatne nadciśnienie na wolnych obrotach - albo mylisz się o grubość wskazówki.
Jak nie było nic grzebane w sterowniku to sprawdź wartości rzeczywiste - jaki to silnik DTI, DTL, sprawdź podciśnienia, sprawdź EGR, przepływomierz ze sprawnego auta /nie podróbka/, czujnik ciśnienia w kolektorze ssącym, turbinę.
zgadzam sie z kolega wyzej. Mam polo 97 diesel i tez mialem takie objawy ale pogeneralnym czyszczonku jest wszystko ok.
Bardzo dziękuję za wsparcie choć mechanik powiedział mi takie coś, cytuję...Podcisnienie mierzymy wakuometrem to raz to benzyna vacu pompy tu nie ma (to nie diesel) podcisnienie jest zasysane z kolektora spadek podcisnienia do tego stopnia objawial by sie problemem z hamulcem. Problem jest w okreslonym zakresie temperatury strata podcisnienia czy cieply...
Pokaż mi odmę co leci przed turbiną bo ja wszystkie widziałem podłączone do kolektora :D W wolnossącym dieslu tak, pomyśl co by było w doładowanym jak kolektor by był połączony ze skrzynią korbową ;) Dodano po 1 chyba, że mylisz z EGR...
podgrzewanie powietrza w kolektorze dolotowym miały ople z silnikiem isuzu /diesle oczywiscie/ grzałka wkrecona w kolektor a jezeli chodzi o grzałki wkręcone w blok silnika to swojego czasu były dostępne w sklepach grzałki do mercedesów na 220v np. beczki jak był duzy mróz grzałka grzała całą noc tem.płynu ok 30-40stopni ,rano bez problemu odpalanie...
z boku kolektora dolotowego w kazdym aucie
15T to podgrzewanie kolektora ssącego - jest tylko w autach benzynowych (nie wszystkich) Reszta jest ta sama dla diesla i benzyny.
Poproś w serwisie Lombardini o katalog części do twojego silnika. Mi bez problemu wysłali na maila taki katalog do LDW 702. W LDW 702 świece żarowe znajdują się pod kolektorem dolotowym w 502 zapewne jest podobnie.
Przeszkadza kolektor ssacy!
Diesel klekocze, bo ma dwukrotnie wieksze cisnienie w momencie otwierania zaworow ( twarda praca zaworow) niz cisnienie w benzyniaku (miekka praca zaworow). Po prostu slychac przytlumiona detonacje, ktorej odglos kojazy sie z klekotaniem zaworow. Pompa to tylko niewielki halas, wmieszany w odglosy pracy silnika. Wystarczy posluchac diesla bez podlaczonego...
Czy to jest diesel czy benzyna jak diesel to najprawdopodobniej turbosprężarka gwizda lub gdzieś jest nieszczelność w dolocie Dymi?
czemu nie będzie działać???i co to jest waku pompy??? w turbo dieslu nie występuje w kolektorze podciśnienie i nie ma przepustnicy wiec czym chcesz sterować blow off? można pokusić sie o jakieś elektryczne sterowanie ale nie ma to najmniejszego sensu waku pompy to pompa wytwarzająca podciśnienie potrzebne układowi hamulcowemu do prawidłowej pracy
Jedyna przepustnica jaka jest w dieslach służy płynnemu gaszeniu silnika ( zamyka dopływ powietrza do kolektora podczas gaszenia).
Gó... prawda .Ja dziśiaj robiłem C-Maxa Denso (mostek zjarany) standard.Nic innego nie pada w tych altkach. Po robocie piknie ładuje 14,3V ale grzeje jak kolektor wydechowy. Nie pierwszy raz tak mam i jak na razie żadny mi sie nie wrócił. Po prostu ako wydojone po awarii i bije w niego ostro! Z tąd te grzanie. Tyle że nie miałem aż takich skoków 12-14,5V...
W sumie to nie widziałem ani jednego postu o potencjalnym "nagarze" , przynajmniej nie w kolektorze dolotowym...( bo i skąd ?) może miałeś na myśli kolektor wydechowy? pzdr Nix
Mam to auto , miałem podobne obiawy (turbodziura) , usuniecie - 10 minut, na kolektorze dolotowym jest czujnik ciśnienia powietrza ( na środku jedna śruba troks ) , wyciągnąć , umyć benzyną ekstrakcyjną , przedmuchać) , tą czynność wykonywać co jakiś czas, Nie ton auto!!!!!!!!!!!
okej nie zamierzam się upierać tylko dziwi mnie fakt iż silnik pracuje na tym cylindrze a z tego co wiem to diesel jest czuły na domieszki zwłaszcza nielubi oleju w cylindrze
W ssącym to podciśnienie raczej Dobrze napisałem. Jak w dieslu z turbina wyobrażasz sobie podciśnienie w kolektorze ssącym? W przypadku zacięcia przepustnicy, sterownik silnika, przechodzi w tryb awaryjny, ogranicza moc, nic się nie stanie. Wcześniej pisałem jakie są założenia konstruktora.
Nie ma świec żarowych w tym silniku. Powinna być świeca płomieniowa w kolektorze ssącym. Podobnie jak w Iveco.
:arrow: andreas50 - a na jakiej zasadzie nanostruktury miałyby wpływać na działanie silnika? :arrow: rzepak101 - treść też, nie tylko język (język to forma), ale żeby to ocenić, trzeba mieć sporą wiedzę; jednak sama forma zdradza fałsz, i to można poznać nawet bez wielkiej wiedzy. Aha, a jak z tym silnikiem w starym Mercedesie? Nie podali, jaka wersja...
To nie jest żadna usterka.Tak jest w każdym silniku,dźwięk jest jedynie inny z uwagi na konstrukcję pokrywy klawiatury ,tego co ma pod spodem i umiejscowienia samego wlewu. To że spaliny się wydobywają to też jest normalne,bo niby którędy miały by się wydobywać. Diesel doładowany jest silnikiem w którym ciśnienie w kolektorze ssącym zawsze jest wyższe...
Kup kolektory z wolnossącego diesla i poprzekładaj, zaślep dopływ oleju do turbo, pewnie spasujesz tam jakiś czujnik, spływ zaślep. Niby sporo roboty, ale wszystko na ori cześciach i bedzie pasować, zaślepianie turbo to juz pachnie druciarstwem. A graty pod turbo sprzedaż.
Silnik Z19 DT 8V 120km 1.9 JTD Fiata stosowany w wielu modelach Punto, Dablo, Stilo, Croma , Astra H , Zafira B jest wersja DTH 16V150m lecz tu na dzień dobry wymienić kolektor na taki bez klap wirowych. Ogólny dostęp części.
Może dolot gdzieś puszcza (ciagnie) lewe powietrze To jest diesel. Raczej nie w tym rzecz.
Podaj chociaż numer vin i typ silnika a nie jego pojemność. 20 lat przy MB robię ale silnika z pokrywą zaworów jako kolektorem ssącym to nie pamiętam. :) A najlepiej wrzuć fotki tego wynalazku, łącznie z tym "kolektorem" i pompą wtryskową.
Nie rozumiem jak lanie oleju może się przekładać na lepszą pracę silnika. Ja też nie rozumiem, ale nie drążę. Takie są po prostu fakty, które potwierdzi każdy kto na oleju 2T jeździł. Natomiast fakt, że ON jest obecnie pozbawiany do bólu siarki, która zwiększała jego właściwości smarujące, w imię oczywiście ekologii, raczej nie jest pomocny. ON premium...
Witam, jeśli jeszcze aktualny problem z pre-heater to napisz coś więcej o tej usterce. Masz jakiś odczyt błędów , sprawdzałeś napięcie na cewce . bezpiecznik na cewce sprawdzony?. Podałeś za mało szczegółów ,jaki motor przede wszystkim ( kod silnika D12A , D12C, .........) a ty nie napisałeś nawet, czy to benzyna czy diesel :D pozdrawiam miko.
da się bez problemu grubsza uszczelka p/głowice,kolektor pod sprężarke,dolot zmienić:)
Ja wykonałem taką przeróbkę w c 360 bez świec. Kupiłem 4 świece żarowe (jeśli można je tak nazwać) od jakiegoś rosyjskiego ciągnika. Jest to świeca z długim trzpieniem w kształcie walca, wspawałem je w kolektor dolotowy a właściwie to wspawałem nakrętki aby te świece wkręcić, trzpienie celują bezpośrednio w kanał dolotowy w głowicy. Do tego przekaźnik...
Bzdura z tymi wężykami do wtrysków, auto pracuje na olej podawany z turbiny, tylko "przeszkoda" pomiedzy turbiną a kolektorem dolotowym zatrzyma silnik. Tak więc najłatwiej-najskuteczniej rozpiąć układ dolotowy.
Ok. usterka zrobiona. Kolega Andrzej20001 dobrze kombinował, tylko z tym że nie EGR, a AGR tzn. zawór który jest miedzy EGR-em, a układem wydechowym . On się zawiesił i spaliny cały czas szły do kolektoru ssącego.
ale w fergusonie jest zarowa czy plomieniowa?? Bo z moich diesli mam ok 5 szt starszych swiec dokladnie to od opli. O widzisz zastanawialemsie nad wlozeniem jej w glowice tak jak powinno byc w kazdym dieslu a o podgrzaniu kolektora ssacego ni emrzyszlo mi doglowy :) Troch en achlodniejsze dni pomoglo delikatne opoznienie zaplonu. Teraz troche delikatniej...
Wszystko po kolei; Potrzebujesz; Komplet łap do mk1, do silnika powyżej 1.5 łapa od strony rozrządu musi byc z diesla łapa od skrzyni w zależności IV czy V Kompletny mechanizm zmiany biegów dla silnika pow 1.5 Mechanizm mocowany jest do maglownicy, trzeba wymienić maglownicę na taka z mocowaniem lub dospawać samo mocowanie, Większa chłodnica, podejdzie...
Usterka usunięta. Okazało się ze kolektor dolotowy był zapchany i blokował dopływ powietrza.
Tylko wal bezposrednio w kolektor ssacy nie w filtr bo możesz rury zbierać po garażu
to 100% nieszczelność moze uszczelka pod kolektorem? jeszcze raz prawdz wszystkie przewody i intercooler
Co to pomoże jak w przewodach paliwowych jest galaretka? Wtedy to tylko ciepły garaż. W Scorpio '88 nie zaszkodzi (choć jak za długo pochodzi pompa na sucho to też różnie się może skończyć) ale w tym Pasku B5 to nie wróżę mu długiego żywota przy takim traktowaniu. Jak już pskikać Plakiem w dieslu do rozpiąć dolot i sikać bezpośrednio do kolektora, za...
x3 2.0d 150 km to jest minimum, najlepiej 3.0 d, 3.0 pb, 4.4 pb na pb będzie drogo ale przyjemnie może być z sekwencja, musisz na pewno sprawdzić w serwisie napęd xdrive pękają kolektory, klapki kolektora lubią sobie wpaść do środeczka, w dieslu okolice 170 - 200 tyś km mogą pojawić się pierwsze oznaki dwumasy, zawieszenie bardzo wytrzymałe na oryginałach....
jeśli to nie diesel to świece masz od strony kabiny między kolektorem ssącym a silnikiem pod obudową filtra powietrza który mósisz ściągnąć! ala miałem fiata przez 4 lata i nigdy nie było takiego problemu aby nie chciał palić!!
Lepiej napraw EGR bo idzie zima. Wspólczesne diesle mają wymiennik zamontowany na drodze spalin z kolektora wydechowego i dzieki temu silnik szybciej się nagrzewa. Ekolodzy też Cię nie polubią ;)
Witam Poszukuję kolektora wydechowego do fiata punto jedynki 1.7 diesel bez turbiny. Tel. 500 677 681
Sportowy (basowy) wydech w samochodzi powinien byc tak dobrany by bylo slychac basowy pomruk a nie odglos starego diesla przy ktorym uklad wydechowy konczy sie na kolektorze!!
Uzywalem kiedys tego do odpalenia diesla 1.7 przy -22st. o malo nie rozwalilo kolektora bo byl plastikowy...prawde mowiac benzyna wg mnie jst bezpieczniejsza do tego typu zabaw...:D
W jakich warunkach był trzymany silnik? Silnik się w ogóle kręci? Był zabezpieczony przed wpływami atmosfery? Kolektor dolotowy i wydechowy zatkane tłustymi szmatami?
Citroen C4 też jest też ciekawym autem, szczególnie w wersji 2.0 VTS lub 2.0HDI. Kiedyś montaż gazu utrudniały plastikowe kolektory cytryn, nie wiem jak jest teraz, bo sam jeżdżę Dieslami.
Ja z kolei miałem ostatnio czyszczony kolektor ssący (polecam w dieslu - tam jest pare kilo sadzy i innego syfu który utrudnia ruch powietrza), wydechowy, EGR i turbine.. Nie wiem czy te zabiegi mają wpływ na rozruch ale teraz przy -5 pali z pół obrotu - wczesniej 4-5 obrotów to była norma.
O ile wiem, to instalacja LPG w Dieslu, tylko dopalanie. Gaz jest wtryskiwany w fazie lotnej do kolektora ssącego co zmniejsza spalanie a poza tym emisja spalin się polepsza i silnik tak nie cierpi. Qbeek, chyba nie myślisz że kolega chce przerobić 430 konnego Diesla na benzynę i go zagazować.
A czy wiesz jakie w Szwecji są temperatury? Jak masz diesla to sprawdź świece żarowe, jak benzyniak, to możesz założyc podgrzewanie kolektora dolotowego. Coś na wzór podgrzewaczy w Ursusie c-330.
We współczesnych benzynowych silnikach, z elektronicznym wtryskiem paliwa, główną "robotę" przy hamowaniu silnikiem robi podciśnienie w kolektorze dolotowym. Efekt hamowania silnikiem w benzynie np. 2.0 jest o wiele bardziej wyraźny, niż w dieslu o tej samej pojemności (o ile ten drugi nie posiłkuje się przepustnicą/klapą gaszącą) i to po mimo, że...
Jak wyciągniesz miarkę od oleju, podczas pracy silnika to dmucha z niej. Czy po stronie kolektora ssącego odgłos pracy jest normalny dla silnika diesla.
Witam problem Honda Accord 2,2 Diesel nie odpala kody błędów aktywne P0339 błąd czujnika obrotów wału i P2004 błąd nieprawidłowa pozycja zaworu kolektora ssącego. Po podłączeniu komp. widzi obroty czujnika wału i pozycja zaworu kolektora zgodna z zamierzoną wartością po odpaleniu na "popych" auto znowu normalnie odpala ale za jakiś czas usterka powraca...
Zdecydowanie laweta. Jak się urwie wirnik, to auto zachoruje na chorobę szalonych diesli. Jest ona śmiertelna. Nieodpalaj go nawet bez zdjęcia przewodu dolotowego z kolektora, jest niby przepustnica, ale w takim przypadku bym jej nie wierzył.
A co jeżeli niektóre pompy np. w mercedesie są gaszone podciśnieniem z kolektora dolotowego ?. Jak zablokować ?.
A to są HDI benzynowe?? Gdybyśmy znali pojemnośc to już dawno byśmy zaglądali w Autodate, a tak co... Jeśli jednak są benzynówk,i to w dieslu mnie się wydaje że EGR będzie gdzieś szedł od kolektora wydechowego do ssącego. I gdzieś tam będzie zawór. Ale po czym autor rozpoznał że EGR zanieczyszczony. Hmnn ....
Jak to samo masz na gazie i benzynie to być może układ zapłonowy. Może któraś cewka bo tego chyba nie podmieniałeś. Może sygnał z TPS itd. Ale to zgadywanki i potrzeba więcej pomiarów. Zapomniałem dopisać, mam dwa seje 1,1 mpi. Zamieniałem cewki między nimi, wszystkie czujniki w kolektorze ssącym a nawet przepustnice i to samo...
Nie napisałeś, czy to diesel czy benzyna. W dieslu podciśnienie jest brane z pompki vacuum (chociaż prawdę mówiąc ten model nie wychodził z silnikiem diesla) natomiast w silniku benzynowym jest brane z kolektora. Nie ma żadnej osobnej pompy na potrzeby układu centralnego zamka - tak więc nie musisz się bać, że rozleci się pompa której nie ma. W drzwiach...
przepływ kolektor przepływ kolektor kolektor słoneczny kolektor słoneczny silnik diesel jednocylindrowy diesel
mikrotik firewall filter przewod ethernet wariuje klawiatura
światło estradowe pomiar indukcyjności
Pilot do Yamaha Aventage RX-A2020 - opcje zakupu Szuflada napędu optycznego sama się otwiera i nie zamyka