Jak diesel odpala ( czyli ma kompresję) to nawet bez pierścienia olejowego nie zużył by 0,5 l oleju w ciągu 5 min.(:
Rozrząd sprawdzony, wałki nie są wytarte. 27 bar kompresji, więc jak na turbodoładowany diesel to kompresja według mnie jest dobra. Nie mam już pomysłu.
https://allegro.pl/oferta/miernik-tester... https://allegro.pl/oferta/miernik-tester... https://allegro.pl/oferta/tester-miernik... https://allegro.pl/oferta/miernik-tester...
Jak dla mnie, to te wtryski wiesz gdzie sie nadaja. Nie masz jakis na podmiane ? Dodano po 41 Kompresja w dieslu 16 minimalnie ? Hmm 😳
Tlen jest też w powietrzu, a przed napełnieniem czynnikiem trzeba zrobić próżnię. Zastanawiam się, czy nasza społeczność elektroników - budujących kompresor z sprężarki lodówkowej - nieraz nieświadomie nie była blisko takiej eksplozji, sprawdzając np. na ile maksymalnie nabije sprężarka lodówkowa? Jak oceniacie ryzyko? W sumie, w silniku Diesla, kompresja...
Jaka kompresje powinien miec silnik po regeneracji na cylindrach?
Mam taka teorię, ale nie jestem mechanikiem, a zasadę działania silnika poznałem 2 tygodnie temu. ... - w silniku diesla musi być wyższa kompresja i technologicznie możemy sobie na to pozwolić bo ON jest tłusty, w benzyniaku kompresja musi być mniejsza bo paliwo jest suche Jeśli ci się wydaje, że rozumiesz, to masz rację. Wydaje ci się.
Volkswagen Polo 1.6 kompresja silnika wynosi 20 o czym może świadczyć Że jest za duża (benzyna), lub za mała (diesel). No bo po co podawać jakiekolwiek dane o aucie?
Przez ten upał pisze straszne głupoty nie doczytałem że diesel. Kompresja i wtrysk. Podłącz pod kompa i kręć. Patrz czy ecu widzi obroty. Sprawdź ciśnienie paliwa i czy nie ma w nim powietrza. Jak nie pali na plaka to sprawdź rozrząd.
Ja nie wiem czy ta kompresja jak na silnik diesla jest taka dobra. Szczegolnie ta roznica pomiedzy cylindrami.
W silniku diesla masz tak niską kompresję?! Nie widze ratunku dla niego, ja bym szukał innego.
Nabijanie ciśnienia przez kompresor ktory wykorzystam. https://youtu.be/JfwNfrWTPP0 Dodano po 1 Troche nieszczelne złącze manometru do mierzenia kompresji diesla.
Jak każdy diesel. powyżej 20 a do 30 bar
a ja ci powiem tak: nic ci nie dadza świece, akumulator jak auto nie ma odpowiedniej kompresji.... No właśnie... Od tego trzeba zacząć. pomiar ciśnienia w zamrożonym silniku jest bez sensu - jedynie miarodajny jest pomiar silnika rozgrzanego Nie zgodzę się - w dieslu na okoliczność słabego odpalania sprawdza się kompresję na zimnym silniku. To zimny...
A zawory kiedyś regulowałeś bo może przez nie kompresja ucieka?
Taki wentylek to wystrzeli jak nabój przy ciśnieniu które panuje w silniku spalinowym. Taki wentylek spokojnie wytrzymuje przy testerze do diesla gdzie kompresja jest ok 30 bar
A kompresje sprawdziłeś?
A może byc to wina oleju, silnik briggs&stratton 15,5 hp, ojciec wcześniej zalał go olejem 5 w 40 syntetyk diesel? Kompresje jakaś ma, kręci dobrze, pewnie coś z prowadnica albo może pierścień olejowy bo nawet w gaźniku jak spuscilem trochę benzyny to jest z olejem.
Może sprawdź ciśnienie sprężania bo to wygląda na niską kompresję. Na pych wa£ ma wyższe obroty.
Po wykręceniu świec żarowych okazało się że na 1 i 4 cylindrze mam 1 bar a na 2 i 4 3 bary, No to chyba wszystko jasne. Z taką kompresją nie odpali ci ani benzyniak ani tym bardziej diesel. Silnik zatarty. Poprawna kompresja dla diesla to minimum 25bar.
Tak ma być. A tak z ciekawości - jakim innym otworem możesz w Dieslu zmierzyć ciśnienie? :) Pozdrawiam.
Pewnie podparte, nawet przy braku dołu powinno coś wyjść. Swoją drogą 15 bar w dieslu to padaka
Piszesz, że pije dużo oleju. Sporo robione, ale brak info o mierzeniu kompresji.
Silnik diesla ma wystarczającą kompresję aby paliwo rozpylone do cylindra mogło przenikać przez pęknięcie głowicy ewentualnie pęknięcie cylindra w jego górnej części (w układzie chodzącym jest znacznie niższe ciśnienie nić w komorze spalania). Pęknięcia potrafią nie dawać o sobie znać ale do czasu aż się nie powiększą/pogłębią. Najpierw należy wykluczyć...
Sprawdzali manometrem ciśnienie i jest odpowiednie, tak samo jak kompresja
Większość diesli tak ma przy rozruchu.Jest to schodzenie paliwa albo świece ,słaba kompresja itp.Tak według mnie.To szukanie dziury w całym.Ja takich klientów odsyłam za bramę.
Lol :D To ja powiem, że przy 2,2 litrowym dieslu który ma kompresję tylko ~1:16, to prąd rozruchowy z "power bank" mierzyłem na 260A :P
przepraszam zle odczytałem dane auta. jak na plaka nie ma reakcji to nie ma kompresji... to diesel. jak ma kompresje i paliwo (plaka) to musi sie odezwać.... jesli nie to niema kompresji... wiec jestes pewny że rozrzad ok? Dodano po 47 i zapytam głupio olej w silniku jest????
Ten wzór ma się nijak co do stopnia sprężania i kompresji . A co z silnikami diesla ?? Podam przykład , stopień sprężania 17 , ciśnienie zmierzone 29-31 bar . :|
Kompresja jak dieslu, zrywają się rączki i sznurki Stawiam na nową świecę i właściwą przerwę. To kompresja zależy od świecy?
Turbiny zregenerowane poprawila sie praca silnika, natomiast dalej brak mocy w komputerze podejrzalem cos dziwnego jak falujacy wykres parametru: "zalecane cisnienie doladowania" Co ma wplyw na parametr: "zalecane cisnienie doladowania" ? https://obrazki.elektroda.pl/6124484900_... https://obrazki.elektroda.pl/6124484900_...
Ustaw dobrze rozrząd bo ta kompresja to jest ok w benzynie a nie w dieslu
No zastanawiam się i w autocentrum pisza tak: "JAKA JEST PRAWIDŁOWA KOMPRESJA W SILNIKU? W przypadku silników benzynowych prawidłowa kompresja powinna wynosić od 7 do 9 barów, dla diesli zaś od 14 do 23. Przyjęło się, iż różnica pomiędzy poszczególnymi cylindrami może wynosić maksymalnie jeden bar bez negatywnego wpływu na pracę i żywotność jednostki...
Jak zimny ropniak nie odpala na wszystkie gary to pierwsze świece żarowe ,wtryski czy mają odpowiednie ciśnienie przebicia i potem kompresja . Napisałem tą kolejność bo tak diesel się zużywa ,chyba że trefne paliwo i siednie wszysko na raz .Ja w swoim starym bmw świece wymieniałem co dwa lata ,wiadome stary diesel kompresja ma słabszą i odpalanie na...
przepustnica (klapa) gasząca, po wyłączeniu stacyjki siłownik podciśnieniowy zamyka ją, diesel bez powietrza (kompresji) zatrzymuje się łagodnie, bez szarpnięcia
Diesel ,benzyna ,LPG? który silnik. Generalnie w benzynach jest to objaw lewego powietrza czasem słabszej kompresji na którymś cylindrze. W dieslu nierównych dawek na wtryskach ,słabej dwumasy.
Postawić właściwą diagnozę. tam masz CR a nie pompę wtryskową. Pomiar kompresji.
Jedyna droga to przez zużyte pierścienie. Ale jeżeli są ok to...? Może ja o czymś nie wiem...
A może zwyczajnie silnik "konsumuje"olej. Obawiam się, że głowica "w górę" i diagnostyka tłoków, głowicy itp. Warto sprawdzić kompresję na cylindrach.
Tym bardziej jeśli jest taka ogromna różnica między garami to auto wręcz nie ma prawa zagadać przy - 1 tym bardziej ,że fabryczna kompresja w dieslach wynosi 31 barów. Ale odbiegliśmy od tematu i proponuję wygogluj sobie minimalną kompresje w dieslach w necie i tam nikt nie pisze o mniejszej niż 20 barów bo 20 barów to już padło i nie palą na mrozie....
Pasek był luźny, jest zimno, przeskoczył parę zębów i pogięło sie nie co. Wałek będzie się obracał ale kompresji nie uraczysz. W dieslu wystarczy dwa zęby i kolizja możliwa.
Jak nie ma dużych przedmuchów to silnika powinien mieć kompresję. Po kręceniu rozrusznikiem i zatrzymywaniu się zgaszonego silnika mozna poznać czy silnik ma dużą kompresję. Silnik diesla jak się dławi brakiem paliwa to dymi na jasno niebiesko.
Jaka powinna być kompresja w silniku 2.0 HDI RHK Wstępna ocena dostępnych informacji: Pytanie dotyczy prawidłowej wartości kompresji w silniku 2.0 HDI RHK. Silnik ten jest jednostką wysokoprężną stosowaną w samochodach marek Peugeot i Citroën. Kompresja w silniku diesla jest kluczowym parametrem, który wpływa na efektywność spalania i ogólną wydajność...
musisz mieć przyrząd do sprawdzania kompresji ale taki do diesla bo diesel ma dużo wyższą kompresje od benzyny. Wykręcasz wszystkie wtryski i pokolei w w miejsce po wtryskach wkręcasz ten przyżąd i kręcisz rozrusznikiem koło 10sek kiedy przestanie już nabijac ciśnienie odczytujesz wskazania dla każdego cylindra po kolei.Ważne mieć dobry akumulator i...
wujmij wtryskiwacze, podłącz pod wężyki z pompy i kręć powoli wałem obserwując kiedy masz początek tłoczenia np na pierwszym garze i luknij wtedy czy masz tam wtedy koniec suwu sprężania... Dla porządku dla pozostałych cylindrów też. Powinno się conieco rozjaśnić. A kompresje masz? może zawory podparte alboco?
O ile dobrze kojarzę to są to silniki ze zmiennymi fazami rozrządu więc porównanie nie trafione (bez tego nigdy by takiej mocy nie uzyskały). Nie chodzi tutaj o moc z litra pojemności a stopień doprężenia silnika (gdy silnik benzynowy ma kompresję zbliżoną do diesla). ciężko powiedzieć, mieliśmy manometr do pomiaru kompresji ze stożkową, gumową końcówką,...
Mozna miernikiem ale prosciej jest je podlaczyc pod akumulator i powinny sie zarzyc jesli sa sprawne. Zmierz sobie ladowanie gdy swieci ci kontrolka na wolnych obrotach bo z tego co piszesz to gdy nie swieci to ladowanie jest dobre 9 jak tam szczotki w tym alternatorze ). Co do ptk 4 to te silniki nie wykazuja zbyt duzych przebiegow, wg mnie trwalosc...
Witam. Jeśli to jest diesel to przy dobrej kompresji bez problemu powinien odpalić w zimę. świeca płomieniowa lub nawet dwie żarowe w dolocie myślę, że załatwiłyby sprawę. Rozumiem, że olej w silniku masz wielosezonowy?
Co może być przyczyną ,podnoszenia obrotów w Mercedesie 200d w 213 2.0 diesel 150km 2017r z 900 na 920 i co za tym idzie nagły wzrost spalania. Dpf czysty ,katalizator czysty,wtryski sprawdzone,kompresja Ok. Żadnych błędów,nie załącza się START/STOP
O kurczę a ja myślałem że Siena chodzi w dieslu
Tez bym sprawdzil najpierw swiece i napewno jak niedziala to nie jedna a 3. Jak odpalisz to odkrec korek od wlewu oleju i zobacz czy ci chlapie olejem jesli tak to silnik do remontu ale w lecie nawet diesel ze slaba kompresja musi odpalic , co innego zima. Pozdrawiam.
Przewody paliwowe odłączałeś? Jest kompresja przy kręceniu rozrusznikiem?
Dymienie starych diesli na niebiesko przy rozruchu może być spowodowane tylko i wyłącznie 3 usterkami. 1 to nie sprawne świece żarowe. 2 to opóźniony kąt wtrysku. 3 to słaba kompresja. Lejące wtryski to dymienie na czarno.
Czy ilość płynu chłodzącego jest w normie? Czy był wykonywany pomiar kompresji?
To takie przy egr, to klapa gasząca, służy do łagodnego zatrzymania diesla (bez powietrza, kompresji nie szarpie jak staje) Jak się zatnie, co się zdarza, to samochód zachowuje się jak przy braku autoryzacji klucza, tj odpala na sekundę i gaśnie, z tym, że później kręci bez kompresji O jeździe w takim przypadku nie ma mowy
Żuzyta pompka i wtryskiwacz. Brak kompresji. Ten dzwięk to wtryskiwacz.
Nawet gdy nie bierze oleju mogą być problemy z kompresją?
Ja z swojej strony spróbowałbym jeszcze podmienić głowice na inne, a nawet spróbować wstawić nowe. Z tego co pamiętam oryginalna głowica do c360 kosztuję 250zł więc 1000zł za wszystkie. Zdobądź jeszcze przyrząd do mierzenia kompresji w silnikach diesla i zmierz mu kompresję na wszystkich cylindrach - to też wiele powinno wyjaśnić. Czy filtr powietrza...
Michal ja nie chcialbym sie z Toba boksowac na argumenty tylko pomoc w rozwiazaniu problemu. To o czym pisalem to informacja ktora uzyskalem w ASO jak oddawalem samochod do naprawy blacharsko lakierniczej a nowe i20 dostalem jako zastepcze. Samostart to tak naprawde zadne narzedzie do diagnozowania dzisiejszych silnikow a zwlaszcza benzynowych. Na samostarcie...
Chcesz powiedzieć, że wiedząc że strzelił rozrząd, holowałeś samochód na biegu!?! Nie słyszałeś, że każdy diesel jest kolizyjny? Początkowo miałeś zablokowany silnik i paliło się sprzęgło, przy którymś szarpnięciu pogięło zawory, silnik stracił kompresję i przestał hamować, za to narobiłeś sobie dodatkowych szkód.
Olej ssie (niebieski) + wode. Uszczelka pod głowicą albo głowica, ale pierścienie też do sprawdzenia (kompresja).
chyba to nie jest model turbo wiec turbina odpada. Jesli kopci przy duzym obciazeniu np jak sie rusza i kopci i czuc olej to moze kompresja?
Pewnie czujnik temperatury do wymiany i druga sprawa to paliwo się cofa z pompy a tu jakiś zaworek na przewód przed pompa paliwa by pomógł. Oczywiście jeszcze sprawa kompresji silnika, jeżeli będzie niska to też będzie ciężko palił ale obstawiam cowke paliwa i zapowietrzanie się pompy.
Temperatura zewnętrzna nic do tego nie ma. To że nie włącza świec przy tej temperaturze to normalne w nowszych dieslach. Ja bym zaczął od pomiaru kompresji, a później szukał dalej.
Oczywiście, ten który masz na stale to prąd idący do świec, a po przekręceniu stacyjki powinien pojawić się jeszcze jeden "+" potrzebny do cewki w przekaźniku. Ale jeżeli twój silnik nie chce pracować na "Plaku" to poprawnie działające świece żarowe są w tej chwili potrzebne "jak świni siodło". Każdy diesel , nawet ze słabą kompresją musi pracować na...
Zrób coś. Sprawdź rozrząd, kompresję, wtryskiwacze.
może warto by było sprawdzić kompresje wtryski
Aby nie wpędzać się w niepotrzebne koszty u różnych pseudo mechaników , którzy wymienią ci pół silnika począwszy od aku poprzez rozrusznik a skończywszy na pompie sprawdź w jakimś specjalizującym się w dieslach warsztacie ciśnienie sprężania(kompresję) na zimnym silniku.Prawidłowe i pozwalające na bezproblemowe zapalanie diesla nawet na dużym mrozie...
Pozostaje pomiar kompresji.
Witam wszystkich, chciałbym sprawdzić kompresję w csenicu I 1,9 dci jednak po skręceniu uniwersalnego zestawu do mierzenia kompresji w dieslu nie mam możliwości założenia barometry że względu na zbyt mało miejsca. Ktoś już sobie z tym jakiś poradził ? Może jakiś inny zestaw z alle.drogo.pl podejdzie ? Na zdjęciu widać w czym problem. Ch271 11V 020 -...
Kompresja na bardzo niskim poziomie jak na silnik diesla rozrząd się zgadza? Klapką gaszenia otwarta?
servisy VOLVO dystponują dokladnie identycznym narzędziem ( przynajmniej takie dobre servisy !!!! ) i własnie tak powinien przebiegac pomiar manometrem na silniku D13A - C z podejrzeniem pęknietej tulei czy nieszczelnej uszczelki pod głowica lub popękanych pierscieni w przypadku tej konkretnej usterki najbardziej prawdopodobna usterka elektryczna !!!!!...
Albo mechanik plecie głupoty albo ty coś przekreciłeś. Uszkodzona usczelka albo pęknięta głowica nie jest wstanie zablokować odpalania. Tylko jakby się nalało do cylindra i pech chciał że akurat jak stał w suwie pracy lub ssania ,wtedy jest tzw hydrolock czyli zablokowanie wału bo nie jest wstanie sprężyć cieczy. Ale wtedy wał stoi deba ( w jedną stronę)....
Wymieniasz wszystko na około a nie sprawdzasz najważniejszego czyli kompresji na cylindrach co w dieslu ma kluczowe znaczenie
Witam. Musisz sprawdzić sobie: 1. zmierzyć kompresję to najważniejsza rzecz w dieslu przy zapalaniu. 2. sprawdzić wtryskiwacze, jak rozpylają, bo moze leją. 3. rozruszk i akumulator, ale to masz dobre, tak wynika z innych postów. 4. Zawory 5. Filter paliwa 6. swiece zarowe 7. pompa wtryskowa 8. ustawienie kąta wyprzedzenia zapłonu. Z tego co opisujesz...
Jaki to disel ps. Najcześciej problem jest związany w konwecjonalnych dislach z świecami żarowymi. Następnie bym sprawdził układ paliwowy a w ostateczności kompresje.
Kolego a auto ile ma nalatane ? Moim zdaniem to po prostu kompresja-zanim władujesz się w koszta to znajdź warsztat od diesli i niech po całej nocy na mrozie rano na zimnym silniku sprawdzą ciśnienie sprężania.Fabryczne to 32 atmosfery problem się w dieslach zaczyna od wartości poniżej 24 atmosfery. Ale moim skromnym zdaniem kompresję masz poniżej 24...
Napięcie akumulatora 12.4 V, więc raczej to nie są parametry z próby odpalenia. Tak na początek, to sprawdzić czujnik położenia wału korbowego, jeśli nie ma iskry, albo nie pokazuje obrotów podczas kręcenia rozrusznikiem. Następnie sprawdziłbym pompę paliwa (ciśnienie na szynie), ew. układ paliwowy lub samo paliwo (czy nie zostało np. zmieszane z dieslem)....
W szereg opornik 0,1 oma na 5 W i do niego diodę LED wpiąć. Świecąca się dioda będzie świadczyła o pracy grzałki. Jak nie będzie grzało to też nic nie stanie się. Podstawa to nowy filtr, dobre paliwo, świece no i kompresja.
To stary diesel a więc 30 atm , 27 uznawało się że do remontu.
Zazwyczaj spotykałem się w tych silniczkach z odwrotna tendencja, brakiem ciśnienia i klekotaniem jak diesel.
Aleksander_01 napisał: "musiałby zaciągnąć oleju powyżej pojemności skokowej" Mylisz się, do zgięcia korbowodu wystarczy, że zaciągnie wiecej oleju, niż pojemność komory spalania... I wielokrotnie widziałem silniki z pogiętymi korbowodami, swobodnie obracajace się. Po prostu często korbowód wygina się w kształt litery "z" lub "s", w przesadzie oczywiście....
Najprościej budujesz przejściówkę z gwintem świecy żarowej i z drugiej na szybkozłączkę do kompresora. Ustawiasz tłok w górnym położeniu i podłączasz powietrze, ze zgiętym wężem, powoli wpuszczasz powietrze do cylindra i słuchasz gdzie masz nieszczelność. Wydech, kolektor ssący czy z korka wlewu oleju. Można kupić gotowca, ale one nie mają przejściówek...
To może być brak kompresji w silniku.Pęknięte pierścienie.
Ja bym proponował sprawdzić kompresję. Może pierścionki są już zużyte...
Jak już musisz to z dwojga złego chyba lepiej spróbować wykręcić świece niż wyjmować wtryski... ale ruszanie jednego i drugiego wiąże się z ryzykiem uszkodzenia. Co Wy jesteście takimi pesymistami ? :D Prawie codziennie robię kompresję i nie widzę problemu. Kompresję w dieslu wykonuje się tylko na zimnym i odstanym silniku. Ja to robię zawsze po "nocy"....
Witam W moim 18,d ford zimą były podobne objawy - trzeba było kręcić, kręcić i jeszcze raz kręcić. Zazwyczaj padał akumulator trzeba było go ładować. Jestem niepraktykującym mechanikiem z zawody wiec wiedziałem o tym sprężaniu w silnikach wysokoprężnych - pojechałem więc do praktykującego od diesli. Sprawdził kompresje- 34atm - dobra; sprawdził wtryskiwacze...
świece działają . nie wiem jakiej firmy wtryski i jaka jest kompresja mechanik powiedział ze wtryski wymienił a kompresja jest dobra . przecież silniki diesla tez maja pompy paliwa .
Potrzebujesz czegoś takiego https://bau-tec.pl/pl/p/Miernik-cisnieni... Owszem da się samemu taki miernik kompresji zmajstrować jeśli masz manometr na odpowiednio wysokie ciśnienia, potrzebujesz adaptera do gniazda świecy żarowej, zaworu zwrotnego, który pozwoli na utrzymanie ciśnienie ciśnienia na manometrze,...
Sprawdz kompresje na silniku bo nie z takimi przebiegami diesle nadawaly sie do remontu. Pozdrawiam.
Może kompresja silnika... to w końcu Diesel i nie najnowszy, pewnie gdzieś w Rajchu śmigał przez te wiele lat kilka set tysięcy kilometrów. Mój znajomy też ma takie Mondeo i właśnie w tym tkwiła przyczyna podobnego zjawiska.
I tu cie zaskoczę silnik diesla jak już zapali nawet na zmniejszonej kompresji to po chwilowym rozgrzaniu zachowuje się poprawnie , ma moc i tym podobne , dlatego kompresję mieży się na zimnym silniku . A z dnia na dzień może spadek temperatury otoczenia .
Poczytaj o dieslach. Postawa to: "niezamarzające paliwo" (brak wody, paliwo zimowe albo z uszlachetniaczem aby nie wytrącała się parafina), sprawny akumulator, świece żarowe, rozrusznik i silnik (kompresja). Gdy to wszystko jest w porządku - każdy diesel odpali nawet w -30stC. Moja Toyota 2,0D odpala w -25 od pierwszego strzału. Jeden, dwa, góra trzy...
Taaa kąt wtrysku się zmienia. Z dieslem nie pomyliłeś? Do autora - pomiar kompresji, czy samochód miał/ma LPG? A podgląd iskry na danym cylindrze to chyba nie problem? Choćby lampą do ustawiania zapłonu, oscyloskopem czy też świecą testową.
A czy próbowaliście przed uruchomieniem silnika kilka razy zagrzać świece?? Wiele diesli z niemałym przebiegiem nie ma już oryginalnej kompresji i zaczynaja mieć problemy z rozruchem przy niskiej temperaturze... Wystarczy przed uruchomieniem kilka razy włączyć stacyjkę, poczekać aż zgasnie kontrolka świec, wyłaczyć stacyjkę i ponownie właczyć. Wiele...
Prawdopodobnie masz coś z zaworami,nic innego nie pozostaje jak ściągnąć głowice i to stwierdzić, a tak do tematu to była sprawdzana kompresja na cylindrach?
Jaki ma przebieg ten silnik, o kompresję nawet nie pytam, bo nie mierzyłeś?
Płynu chłodniczego powoli ubywało, a objawy jak wyżej były później, ale to była benzyna, jeśli to ma znaczenie. Diesla miałem jeden raz i więcej nie zamierzam, paliwo śmierdzi, przy silniku śmierdzi i z rury śmierdzi 😇. Kompresję by się przydało sprawdzić, z tego co się orientuję.
Możesz też poszukać tam gdzie robią i się znaj na fiatach. To auto to Punto że zmienioną karoserią. Silnik też fiata. Kompresja jak mnie pamięć nie myli to 26-28bar. Ale teraz nie sprawdzę.
Jak jest ciepło to Diesle palą nawet z niską kompresją a jak zimno to lipa straszna. Kolega "rezystors" pisał o przestawieniu punktu wtrysku, powiem szczerze że to się ustawia przy pomocy przyrządów i wcale nie jest takie proste. Ja w tym silniku nie ustawiałem ale koleś to robił i słyszałem jak mięsem rzucał :) . Ale i tak łatwiej zmierzyć ciśnienie...
kompresja diesel słaba kompresja diesel słaby kompresja diesel
pracuje silnik wyjęciu kluczyka peugeot bezpieczniki octavia pompa magnum
reset telewizora samsung czarna lista
Telefon stacjonarny - komunikat "baza nie ma sygnału" Błąd E64 w zmywarce Beko - problem z odprowadzaniem wody