https://allegro.pl/oferta/miernik-tester... https://allegro.pl/oferta/miernik-tester... https://allegro.pl/oferta/tester-miernik... https://allegro.pl/oferta/miernik-tester...
Jak dla mnie, to te wtryski wiesz gdzie sie nadaja. Nie masz jakis na podmiane ? Dodano po 41 Kompresja w dieslu 16 minimalnie ? Hmm 😳
Nabijanie ciśnienia przez kompresor ktory wykorzystam. https://youtu.be/JfwNfrWTPP0 Dodano po 1 Troche nieszczelne złącze manometru do mierzenia kompresji diesla.
Ja nie wiem czy ta kompresja jak na silnik diesla jest taka dobra. Szczegolnie ta roznica pomiedzy cylindrami.
Rozrząd sprawdzony, wałki nie są wytarte. 27 bar kompresji, więc jak na turbodoładowany diesel to kompresja według mnie jest dobra. Nie mam już pomysłu.
Jak diesel odpala ( czyli ma kompresję) to nawet bez pierścienia olejowego nie zużył by 0,5 l oleju w ciągu 5 min.(:
Volkswagen Polo 1.6 kompresja silnika wynosi 20 o czym może świadczyć Że jest za duża (benzyna), lub za mała (diesel). No bo po co podawać jakiekolwiek dane o aucie?
88 rok, scorpio i 300tys.... :) a ja ci powiem tak: nic ci nie dadza świece, akumulator jak auto nie ma odpowiedniej kompresji.... w lecie diesel zapali jak bedzie miał nawet 22atm na cylindrze ale w zimie przy takich mrozach jak obecnie to 30atm to troche mało ! sprawdz kolego wpierw stopien sprezania w cylindrach w takim roczniku a potem szukaj dalej,...
No zastanawiam się i w autocentrum pisza tak: "JAKA JEST PRAWIDŁOWA KOMPRESJA W SILNIKU? W przypadku silników benzynowych prawidłowa kompresja powinna wynosić od 7 do 9 barów, dla diesli zaś od 14 do 23. Przyjęło się, iż różnica pomiędzy poszczególnymi cylindrami może wynosić maksymalnie jeden bar bez negatywnego wpływu na pracę i żywotność jednostki...
Mam taka teorię, ale nie jestem mechanikiem, a zasadę działania silnika poznałem 2 tygodnie temu. ... - w silniku diesla musi być wyższa kompresja i technologicznie możemy sobie na to pozwolić bo ON jest tłusty, w benzyniaku kompresja musi być mniejsza bo paliwo jest suche Jeśli ci się wydaje, że rozumiesz, to masz rację. Wydaje ci się.
Sprawdzali manometrem ciśnienie i jest odpowiednie, tak samo jak kompresja
A kompresje sprawdziłeś?
Jaka kompresje powinien miec silnik po regeneracji na cylindrach?
Jak każdy diesel. powyżej 20 a do 30 bar
Może sprawdź ciśnienie sprężania bo to wygląda na niską kompresję. Na pych wa£ ma wyższe obroty.
Kompresja jak dieslu, zrywają się rączki i sznurki Stawiam na nową świecę i właściwą przerwę. To kompresja zależy od świecy?
Po wykręceniu świec żarowych okazało się że na 1 i 4 cylindrze mam 1 bar a na 2 i 4 3 bary, No to chyba wszystko jasne. Z taką kompresją nie odpali ci ani benzyniak ani tym bardziej diesel. Silnik zatarty. Poprawna kompresja dla diesla to minimum 25bar.
Piszesz, że pije dużo oleju. Sporo robione, ale brak info o mierzeniu kompresji.
A zawory kiedyś regulowałeś bo może przez nie kompresja ucieka?
W silniku diesla masz tak niską kompresję?! Nie widze ratunku dla niego, ja bym szukał innego.
Jak nie ma dużych przedmuchów to silnika powinien mieć kompresję. Po kręceniu rozrusznikiem i zatrzymywaniu się zgaszonego silnika mozna poznać czy silnik ma dużą kompresję. Silnik diesla jak się dławi brakiem paliwa to dymi na jasno niebiesko.
Postawić właściwą diagnozę. tam masz CR a nie pompę wtryskową. Pomiar kompresji.
Tym bardziej jeśli jest taka ogromna różnica między garami to auto wręcz nie ma prawa zagadać przy - 1 tym bardziej ,że fabryczna kompresja w dieslach wynosi 31 barów. Ale odbiegliśmy od tematu i proponuję wygogluj sobie minimalną kompresje w dieslach w necie i tam nikt nie pisze o mniejszej niż 20 barów bo 20 barów to już padło i nie palą na mrozie....
Ten wzór ma się nijak co do stopnia sprężania i kompresji . A co z silnikami diesla ?? Podam przykład , stopień sprężania 17 , ciśnienie zmierzone 29-31 bar . :|
przepraszam zle odczytałem dane auta. jak na plaka nie ma reakcji to nie ma kompresji... to diesel. jak ma kompresje i paliwo (plaka) to musi sie odezwać.... jesli nie to niema kompresji... wiec jestes pewny że rozrzad ok? Dodano po 47 i zapytam głupio olej w silniku jest????
Tlen jest też w powietrzu, a przed napełnieniem czynnikiem trzeba zrobić próżnię. Zastanawiam się, czy nasza społeczność elektroników - budujących kompresor z sprężarki lodówkowej - nieraz nieświadomie nie była blisko takiej eksplozji, sprawdzając np. na ile maksymalnie nabije sprężarka lodówkowa? Jak oceniacie ryzyko? W sumie, w silniku Diesla, kompresja...
Ustaw dobrze rozrząd bo ta kompresja to jest ok w benzynie a nie w dieslu
Diesel ,benzyna ,LPG? który silnik. Generalnie w benzynach jest to objaw lewego powietrza czasem słabszej kompresji na którymś cylindrze. W dieslu nierównych dawek na wtryskach ,słabej dwumasy.
Pewnie podparte, nawet przy braku dołu powinno coś wyjść. Swoją drogą 15 bar w dieslu to padaka
A może zwyczajnie silnik "konsumuje"olej. Obawiam się, że głowica "w górę" i diagnostyka tłoków, głowicy itp. Warto sprawdzić kompresję na cylindrach.
Większość diesli tak ma przy rozruchu.Jest to schodzenie paliwa albo świece ,słaba kompresja itp.Tak według mnie.To szukanie dziury w całym.Ja takich klientów odsyłam za bramę.
Pasek był luźny, jest zimno, przeskoczył parę zębów i pogięło sie nie co. Wałek będzie się obracał ale kompresji nie uraczysz. W dieslu wystarczy dwa zęby i kolizja możliwa.
O ile dobrze kojarzę to są to silniki ze zmiennymi fazami rozrządu więc porównanie nie trafione (bez tego nigdy by takiej mocy nie uzyskały). Nie chodzi tutaj o moc z litra pojemności a stopień doprężenia silnika (gdy silnik benzynowy ma kompresję zbliżoną do diesla). ciężko powiedzieć, mieliśmy manometr do pomiaru kompresji ze stożkową, gumową końcówką,...
Taki wentylek to wystrzeli jak nabój przy ciśnieniu które panuje w silniku spalinowym. Taki wentylek spokojnie wytrzymuje przy testerze do diesla gdzie kompresja jest ok 30 bar
Przez ten upał pisze straszne głupoty nie doczytałem że diesel. Kompresja i wtrysk. Podłącz pod kompa i kręć. Patrz czy ecu widzi obroty. Sprawdź ciśnienie paliwa i czy nie ma w nim powietrza. Jak nie pali na plaka to sprawdź rozrząd.
Witam wszystkich, chciałbym sprawdzić kompresję w csenicu I 1,9 dci jednak po skręceniu uniwersalnego zestawu do mierzenia kompresji w dieslu nie mam możliwości założenia barometry że względu na zbyt mało miejsca. Ktoś już sobie z tym jakiś poradził ? Może jakiś inny zestaw z alle.drogo.pl podejdzie ? Na zdjęciu widać w czym problem. Ch271 11V 020 -...
Jaka powinna być kompresja w silniku 2.0 HDI RHK Wstępna ocena dostępnych informacji: Pytanie dotyczy prawidłowej wartości kompresji w silniku 2.0 HDI RHK. Silnik ten jest jednostką wysokoprężną stosowaną w samochodach marek Peugeot i Citroën. Kompresja w silniku diesla jest kluczowym parametrem, który wpływa na efektywność spalania i ogólną wydajność...
Tak ma być. A tak z ciekawości - jakim innym otworem możesz w Dieslu zmierzyć ciśnienie? :) Pozdrawiam.
chyba to nie jest model turbo wiec turbina odpada. Jesli kopci przy duzym obciazeniu np jak sie rusza i kopci i czuc olej to moze kompresja?
wujmij wtryskiwacze, podłącz pod wężyki z pompy i kręć powoli wałem obserwując kiedy masz początek tłoczenia np na pierwszym garze i luknij wtedy czy masz tam wtedy koniec suwu sprężania... Dla porządku dla pozostałych cylindrów też. Powinno się conieco rozjaśnić. A kompresje masz? może zawory podparte alboco?
Nawet gdy nie bierze oleju mogą być problemy z kompresją?
Czy ilość płynu chłodzącego jest w normie? Czy był wykonywany pomiar kompresji?
Aleksander_01 napisał: "musiałby zaciągnąć oleju powyżej pojemności skokowej" Mylisz się, do zgięcia korbowodu wystarczy, że zaciągnie wiecej oleju, niż pojemność komory spalania... I wielokrotnie widziałem silniki z pogiętymi korbowodami, swobodnie obracajace się. Po prostu często korbowód wygina się w kształt litery "z" lub "s", w przesadzie oczywiście....
Przewody paliwowe odłączałeś? Jest kompresja przy kręceniu rozrusznikiem?
Olej ssie (niebieski) + wode. Uszczelka pod głowicą albo głowica, ale pierścienie też do sprawdzenia (kompresja).
Żuzyta pompka i wtryskiwacz. Brak kompresji. Ten dzwięk to wtryskiwacz.
musisz mieć przyrząd do sprawdzania kompresji ale taki do diesla bo diesel ma dużo wyższą kompresje od benzyny. Wykręcasz wszystkie wtryski i pokolei w w miejsce po wtryskach wkręcasz ten przyżąd i kręcisz rozrusznikiem koło 10sek kiedy przestanie już nabijac ciśnienie odczytujesz wskazania dla każdego cylindra po kolei.Ważne mieć dobry akumulator i...
Silnik diesla ma wystarczającą kompresję aby paliwo rozpylone do cylindra mogło przenikać przez pęknięcie głowicy ewentualnie pęknięcie cylindra w jego górnej części (w układzie chodzącym jest znacznie niższe ciśnienie nić w komorze spalania). Pęknięcia potrafią nie dawać o sobie znać ale do czasu aż się nie powiększą/pogłębią. Najpierw należy wykluczyć...
Mozna miernikiem ale prosciej jest je podlaczyc pod akumulator i powinny sie zarzyc jesli sa sprawne. Zmierz sobie ladowanie gdy swieci ci kontrolka na wolnych obrotach bo z tego co piszesz to gdy nie swieci to ladowanie jest dobre 9 jak tam szczotki w tym alternatorze ). Co do ptk 4 to te silniki nie wykazuja zbyt duzych przebiegow, wg mnie trwalosc...
Dymienie starych diesli na niebiesko przy rozruchu może być spowodowane tylko i wyłącznie 3 usterkami. 1 to nie sprawne świece żarowe. 2 to opóźniony kąt wtrysku. 3 to słaba kompresja. Lejące wtryski to dymienie na czarno.
Jak już musisz to z dwojga złego chyba lepiej spróbować wykręcić świece niż wyjmować wtryski... ale ruszanie jednego i drugiego wiąże się z ryzykiem uszkodzenia. Co Wy jesteście takimi pesymistami ? :D Prawie codziennie robię kompresję i nie widzę problemu. Kompresję w dieslu wykonuje się tylko na zimnym i odstanym silniku. Ja to robię zawsze po "nocy"....
Co może być przyczyną ,podnoszenia obrotów w Mercedesie 200d w 213 2.0 diesel 150km 2017r z 900 na 920 i co za tym idzie nagły wzrost spalania. Dpf czysty ,katalizator czysty,wtryski sprawdzone,kompresja Ok. Żadnych błędów,nie załącza się START/STOP
Lol :D To ja powiem, że przy 2,2 litrowym dieslu który ma kompresję tylko ~1:16, to prąd rozruchowy z "power bank" mierzyłem na 260A :P
Jedyna droga to przez zużyte pierścienie. Ale jeżeli są ok to...? Może ja o czymś nie wiem...
Zrób coś. Sprawdź rozrząd, kompresję, wtryskiwacze.
może warto by było sprawdzić kompresje wtryski
Ja z swojej strony spróbowałbym jeszcze podmienić głowice na inne, a nawet spróbować wstawić nowe. Z tego co pamiętam oryginalna głowica do c360 kosztuję 250zł więc 1000zł za wszystkie. Zdobądź jeszcze przyrząd do mierzenia kompresji w silnikach diesla i zmierz mu kompresję na wszystkich cylindrach - to też wiele powinno wyjaśnić. Czy filtr powietrza...
Jaki to disel ps. Najcześciej problem jest związany w konwecjonalnych dislach z świecami żarowymi. Następnie bym sprawdził układ paliwowy a w ostateczności kompresje.
Pozostaje pomiar kompresji.
Witam. Musisz sprawdzić sobie: 1. zmierzyć kompresję to najważniejsza rzecz w dieslu przy zapalaniu. 2. sprawdzić wtryskiwacze, jak rozpylają, bo moze leją. 3. rozruszk i akumulator, ale to masz dobre, tak wynika z innych postów. 4. Zawory 5. Filter paliwa 6. swiece zarowe 7. pompa wtryskowa 8. ustawienie kąta wyprzedzenia zapłonu. Z tego co opisujesz...
Wymieniasz wszystko na około a nie sprawdzasz najważniejszego czyli kompresji na cylindrach co w dieslu ma kluczowe znaczenie
A może byc to wina oleju, silnik briggs&stratton 15,5 hp, ojciec wcześniej zalał go olejem 5 w 40 syntetyk diesel? Kompresje jakaś ma, kręci dobrze, pewnie coś z prowadnica albo może pierścień olejowy bo nawet w gaźniku jak spuscilem trochę benzyny to jest z olejem.
Kompresja na bardzo niskim poziomie jak na silnik diesla rozrząd się zgadza? Klapką gaszenia otwarta?
Pewnie czujnik temperatury do wymiany i druga sprawa to paliwo się cofa z pompy a tu jakiś zaworek na przewód przed pompa paliwa by pomógł. Oczywiście jeszcze sprawa kompresji silnika, jeżeli będzie niska to też będzie ciężko palił ale obstawiam cowke paliwa i zapowietrzanie się pompy.
przepustnica (klapa) gasząca, po wyłączeniu stacyjki siłownik podciśnieniowy zamyka ją, diesel bez powietrza (kompresji) zatrzymuje się łagodnie, bez szarpnięcia
W szereg opornik 0,1 oma na 5 W i do niego diodę LED wpiąć. Świecąca się dioda będzie świadczyła o pracy grzałki. Jak nie będzie grzało to też nic nie stanie się. Podstawa to nowy filtr, dobre paliwo, świece no i kompresja.
Chcesz powiedzieć, że wiedząc że strzelił rozrząd, holowałeś samochód na biegu!?! Nie słyszałeś, że każdy diesel jest kolizyjny? Początkowo miałeś zablokowany silnik i paliło się sprzęgło, przy którymś szarpnięciu pogięło zawory, silnik stracił kompresję i przestał hamować, za to narobiłeś sobie dodatkowych szkód.
O kurczę a ja myślałem że Siena chodzi w dieslu
Kolego a auto ile ma nalatane ? Moim zdaniem to po prostu kompresja-zanim władujesz się w koszta to znajdź warsztat od diesli i niech po całej nocy na mrozie rano na zimnym silniku sprawdzą ciśnienie sprężania.Fabryczne to 32 atmosfery problem się w dieslach zaczyna od wartości poniżej 24 atmosfery. Ale moim skromnym zdaniem kompresję masz poniżej 24...
Albo mechanik plecie głupoty albo ty coś przekreciłeś. Uszkodzona usczelka albo pęknięta głowica nie jest wstanie zablokować odpalania. Tylko jakby się nalało do cylindra i pech chciał że akurat jak stał w suwie pracy lub ssania ,wtedy jest tzw hydrolock czyli zablokowanie wału bo nie jest wstanie sprężyć cieczy. Ale wtedy wał stoi deba ( w jedną stronę)....
świece działają . nie wiem jakiej firmy wtryski i jaka jest kompresja mechanik powiedział ze wtryski wymienił a kompresja jest dobra . przecież silniki diesla tez maja pompy paliwa .
Może kompresja silnika... to w końcu Diesel i nie najnowszy, pewnie gdzieś w Rajchu śmigał przez te wiele lat kilka set tysięcy kilometrów. Mój znajomy też ma takie Mondeo i właśnie w tym tkwiła przyczyna podobnego zjawiska.
Turbiny zregenerowane poprawila sie praca silnika, natomiast dalej brak mocy w komputerze podejrzalem cos dziwnego jak falujacy wykres parametru: "zalecane cisnienie doladowania" Co ma wplyw na parametr: "zalecane cisnienie doladowania" ? https://obrazki.elektroda.pl/6124484900_... https://obrazki.elektroda.pl/6124484900_...
To może być brak kompresji w silniku.Pęknięte pierścienie.
Witam. Jeśli to jest diesel to przy dobrej kompresji bez problemu powinien odpalić w zimę. świeca płomieniowa lub nawet dwie żarowe w dolocie myślę, że załatwiłyby sprawę. Rozumiem, że olej w silniku masz wielosezonowy?
Ja bym proponował sprawdzić kompresję. Może pierścionki są już zużyte...
servisy VOLVO dystponują dokladnie identycznym narzędziem ( przynajmniej takie dobre servisy !!!! ) i własnie tak powinien przebiegac pomiar manometrem na silniku D13A - C z podejrzeniem pęknietej tulei czy nieszczelnej uszczelki pod głowica lub popękanych pierscieni w przypadku tej konkretnej usterki najbardziej prawdopodobna usterka elektryczna !!!!!...
Co do ustawienia odpowiedniego rozrzadu to w przypadku 1.7TD (ale GM w isuzu moze byc podobnie) to jest to dosc istotne bo ten silnik jest bardzo wrazliwy na lekkie nawet rzedu milimetra przesuniecie np. na pompie paliwowej Ale za to bym sie wzial jako ostatnia rzecz. Najpierw sprawdz swiece te ktore masz - jaka maja opornsoc (powinny miec ok 1ohm +-...
Sprawdz kompresje na silniku bo nie z takimi przebiegami diesle nadawaly sie do remontu. Pozdrawiam.
kompresę łatwiej sprawdzać w dwie osoby i trzeba mieć manometr do pomiaru kompresji koniecznie do diesla. Zasada jest prosta końcówke manometru wkręcamy w miejsce świec i kręcimy rozrusznikiem i pochwili odczytujemy winik z manometru. Teraz wystarczy porównać wynik z nominalnym według producenta Dodano po 2 nie znam twoich umiejętności ale jak nie czujesz...
Jak zimny ropniak nie odpala na wszystkie gary to pierwsze świece żarowe ,wtryski czy mają odpowiednie ciśnienie przebicia i potem kompresja . Napisałem tą kolejność bo tak diesel się zużywa ,chyba że trefne paliwo i siednie wszysko na raz .Ja w swoim starym bmw świece wymieniałem co dwa lata ,wiadome stary diesel kompresja ma słabszą i odpalanie na...
Tez bym sprawdzil najpierw swiece i napewno jak niedziala to nie jedna a 3. Jak odpalisz to odkrec korek od wlewu oleju i zobacz czy ci chlapie olejem jesli tak to silnik do remontu ale w lecie nawet diesel ze slaba kompresja musi odpalic , co innego zima. Pozdrawiam.
Temperatura zewnętrzna nic do tego nie ma. To że nie włącza świec przy tej temperaturze to normalne w nowszych dieslach. Ja bym zaczął od pomiaru kompresji, a później szukał dalej.
Aby nie wpędzać się w niepotrzebne koszty u różnych pseudo mechaników , którzy wymienią ci pół silnika począwszy od aku poprzez rozrusznik a skończywszy na pompie sprawdź w jakimś specjalizującym się w dieslach warsztacie ciśnienie sprężania(kompresję) na zimnym silniku.Prawidłowe i pozwalające na bezproblemowe zapalanie diesla nawet na dużym mrozie...
Michal ja nie chcialbym sie z Toba boksowac na argumenty tylko pomoc w rozwiazaniu problemu. To o czym pisalem to informacja ktora uzyskalem w ASO jak oddawalem samochod do naprawy blacharsko lakierniczej a nowe i20 dostalem jako zastepcze. Samostart to tak naprawde zadne narzedzie do diagnozowania dzisiejszych silnikow a zwlaszcza benzynowych. Na samostarcie...
Prawdopodobnie masz coś z zaworami,nic innego nie pozostaje jak ściągnąć głowice i to stwierdzić, a tak do tematu to była sprawdzana kompresja na cylindrach?
To takie przy egr, to klapa gasząca, służy do łagodnego zatrzymania diesla (bez powietrza, kompresji nie szarpie jak staje) Jak się zatnie, co się zdarza, to samochód zachowuje się jak przy braku autoryzacji klucza, tj odpala na sekundę i gaśnie, z tym, że później kręci bez kompresji O jeździe w takim przypadku nie ma mowy
Jaki ma przebieg ten silnik, o kompresję nawet nie pytam, bo nie mierzyłeś?
Poczytaj o dieslach. Postawa to: "niezamarzające paliwo" (brak wody, paliwo zimowe albo z uszlachetniaczem aby nie wytrącała się parafina), sprawny akumulator, świece żarowe, rozrusznik i silnik (kompresja). Gdy to wszystko jest w porządku - każdy diesel odpali nawet w -30stC. Moja Toyota 2,0D odpala w -25 od pierwszego strzału. Jeden, dwa, góra trzy...
To stary diesel a więc 30 atm , 27 uznawało się że do remontu.
Napięcie akumulatora 12.4 V, więc raczej to nie są parametry z próby odpalenia. Tak na początek, to sprawdzić czujnik położenia wału korbowego, jeśli nie ma iskry, albo nie pokazuje obrotów podczas kręcenia rozrusznikiem. Następnie sprawdziłbym pompę paliwa (ciśnienie na szynie), ew. układ paliwowy lub samo paliwo (czy nie zostało np. zmieszane z dieslem)....
Nie ma zwiększonego zużycia oleju,przy wyciąganiu i wkładaniu pompek wszystkie uszczelki śruby były wymieniane na nowe,nie dostałem wydruku żadnego ,przebieg jest tam 209000 tyś niby ale jak naprawdę to każdy wie dziś jadę sprawdzić kompresje
Zamknięta przepustnica też wytwarza podciśnienie... jednak zdecydowana większość siły hamującej pochodzi z kompresji, w przeciwnym razie w silnikach diesla nie byłoby efektu hamowania silnikiem (brak przepustnicy). Hm, mimo zamknięcia przepustnicy powietrze i tak dopływa. Gdyby nie dopływało, silnik by zgasł z braku tlenu.
Oczywiście, ten który masz na stale to prąd idący do świec, a po przekręceniu stacyjki powinien pojawić się jeszcze jeden "+" potrzebny do cewki w przekaźniku. Ale jeżeli twój silnik nie chce pracować na "Plaku" to poprawnie działające świece żarowe są w tej chwili potrzebne "jak świni siodło". Każdy diesel , nawet ze słabą kompresją musi pracować na...
Akumulator nowy, świece i filtr paliwa zmieniłem lecz nic to nie dało. przyjmując, że silnik technicznie jest sprawny; kompresja, ustawienie rozrządu, pompy, itd... to w każdym dieslu oprócz sprawnego akumulatora sprawny także musi być rozrusznik jak i jego połączenia (łącznie z masą na silniku) jeśli rozrusznik ładnie kręci i nie ma dużych spadków...
Zazwyczaj spotykałem się w tych silniczkach z odwrotna tendencja, brakiem ciśnienia i klekotaniem jak diesel.
Możesz też poszukać tam gdzie robią i się znaj na fiatach. To auto to Punto że zmienioną karoserią. Silnik też fiata. Kompresja jak mnie pamięć nie myli to 26-28bar. Ale teraz nie sprawdzę.
Potrzebujesz czegoś takiego https://bau-tec.pl/pl/p/Miernik-cisnieni... Owszem da się samemu taki miernik kompresji zmajstrować jeśli masz manometr na odpowiednio wysokie ciśnienia, potrzebujesz adaptera do gniazda świecy żarowej, zaworu zwrotnego, który pozwoli na utrzymanie ciśnienie ciśnienia na manometrze,...
Niska kompresja, za późny zapłon ( uszkodzona pompka wtryskowa) uszkodzony regulator z nastawnikiem dawki.
Tamten agregat, to była stara konstrukcja, na mocno przewymiarowanym silniku - dlatego tyle żarł. Co do pompowania oleju - pompa skrzydełkowa i ładnych parę minut machania, żeby ciśnienie uzyskać. A sam rozruch - orgiastyczny - przeskakujące kompresje i ta wyczuwalna potęga wielkiego diesla :)
diesel kompresja słaba kompresja diesel słaby kompresja diesel
thinkpad opinie volvo silnika palec rozdzielacz objaw
magazyn energii zawór rozprężny
Niebieski ekran w radiu samochodowym - przyczyny i rozwiązania Lokalizacja bezpiecznika ECM w Iveco Trakker 2011