Witam Napisałeś ciut mało, ale.. Sprawdź czy w momencie świecenia kontrolki od świec na listwę łączącą świece przychdzi napięcie - może tylko jest spalony bezpiecznik Pozdrawiam
sprawa rozwiązana to nie była wina świec tylko kąt wyprzedzenia zapłonu !!
Pozbawiasz się cennych informacji. Kontrolki usunięto celowo te, które pokazywały napięcie na świecach, zastąpiono je "informacją" z CEM bądź ECM. Dlaczego? Jakbyś podłączył taką żarówkę pod Diesel z Euro4 ze świecami 4 V, tobyś dopiero och...ał z radości. Kto normalny spodziewa się że jego świece grzeją jeszcze przez kilkanaście sekund po uruchomieniu...
Wniosek jeden grzeją cały czas włóż żarówke pod przewód świecy odpal i sprawdź czy gaśnie a jak gaśnie to kupiłeś świece na mniejsze napięcie i je spaliło sprawdź to
Sytuacja prawdziwa: Znajomy przez kilka miesięcy dociekał dlaczego regularnie co 2 tygodnie nie może odpalić Astry z silnikiem Isuzu. W tym przypadku alternator obciążony świecami żarowymi nie wyrabiał z produkcją prądu poniżej 2tys rpm (jeśli w ogóle). Po długiej obserwacji znajomy doszedł że Astra musi jechać co majmniej 8min żeby aku się nie rozładowywał....
jak w temacie, eberek D3W 12V Diesel (33W) prawdopodobnie padł sterownik wszystkie elementy wewnnętrzne wydają się ok czujniki płomienia, temperatury i przegrzania raczej sprawne świeca nowa, ale... prąd jaki idzie ze sterownika na świece jest rzędu 4,5 V (świeca jest na 8 ) objawy są takie że świeczka nie grzeje i do tego prąd na pompke paliwa jest...
Wiem że to już poruszany temat ale u mnie sprawa jest bynajmniej dla mnie bardzo dziwna. Mianowicie świece nie dostają prądu. Sprawdziłem chyba wszystko tzn: -każdą świece z osobna potraktowałem miernikiem każda przewodzi wiec po mojemu nie jest przepalona żadna -przekaźnik jest sprawny (sprawdziłem go w taki sposób : odłączyłem zasilanie na świece...
Szukam wskazówki dotyczącej problemu skaczącego napięcia ładowania, większość informacji dotyczy alternatora, ale w tym przypadku jest inaczej. Krótki opis: - po przekręceniu kluczyka grzeją świece żarowe i można auto odpalić, raz woltomierz pokazuje 14,2 V a raz skacze od 13 do 14,2 V. Gdy skacze napięcie to wystarczy lekko przygazować i wszystko wraca...
No będzie że dwa lata ? Zachowuje się tak jakby tracił pojemność ...nie mam problemu z paleniem ale ....no .np dziś diesel jak zagrzał świece i zakręcił to jakby nie miał uderzenia , jakby nie rozpylił ropy , nie zagrzał ,kulał silnik ,czuć smród ropy. Mówią naladoj prostownikiem i zmierz ...ok ...ale nie będę co dzień ładował ...???
Witam 1. Naładuj akumulator porządnie jeśli masz możliwość włącz tryb zimowy na ładowarce (podwyższa napięcie ładowania). 2. "economy mode" - https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2... wyjaśnione w poście #7. 3. Masz sprawne świece żarowe ? 4. Można użyć jump startera żeby wspomóc rozruch. Te urządzenia wyglądają np. tak: [url=https://www.oleole.pl/ladowarki-i-a...
w japońcach różnie to bywa, możesz kupić tanie świece szybkogrzejne 11voltowe i dołączy do tego jakiś układ czasowy
świece żarowe trzeba je sprawdzić i sprawdzić napięcie czy na nie dochodzi
A sprawdziłeś czy na świecach masz napięcie? - samo świecenie kontrolki nie gwarantuje że świece są zasilane, trzeba zmierzyć. Jeżeli napięcie jest ,to możesz mieć przestawiony zapłon.
Pytano mnie o napięcie na świecach żarowych , po zmierzeniu na zaciskach świec napięcie ma 8v to dobrze czy nie proszę o wypowiedzi , pozdrawiam
Sprawdź napięcie na akumulatorze nie obciążonym np. 12.4V Przekręcasz kluczyk - powinno spaść nawet do ok. 11V bo świece pobierają 60A Moduł od świec (przy akumulatorze) do sprawdzenia, czy podmiany. Czujnik temp jest przy termostacie - ten sam co podaje temp do wskaźnika na desce.
Poczytaj o dieslach. Postawa to: "niezamarzające paliwo" (brak wody, paliwo zimowe albo z uszlachetniaczem aby nie wytrącała się parafina), sprawny akumulator, świece żarowe, rozrusznik i silnik (kompresja). Gdy to wszystko jest w porządku - każdy diesel odpali nawet w -30stC. Moja Toyota 2,0D odpala w -25 od pierwszego strzału. Jeden, dwa, góra trzy...
witam miałem kadeta i miałem taki sam problem jest to nie jak piszą wszyscy wtryski, pompa czy też kąt zapłonu!! winowajcą są świece żarowe a dokładnie ich instalacja!! tak właśnie silnik diesla 1,7 w kadecie po uruchomieniu ma mieć przez pewien czas tzw dogrzewanie świecami właśnie po to by silnik nie skakał i nie kopcił, nie przerywał !! skacze i...
Witam, kolego zainwestuj w ręczną gruszkę do pod pompowania paliwa , poszukaj wszelkiego rodzaju nieszczelności między zbiornikiem a pompą, jak i wężyki przelewów. a przede wszystkim obserwacja przewodów paliwowych po zgaszeniu i przed uruchomieniem pod kątem cofania się paliwa do zbiornika. Świece też możesz sprawdzić zwykłym kabelkiem podając plusa...
A może by kolega był uprzejmy powiedzieć-o ile to nie tajemnica państwowa-o jaki to samochód chodzi?Albo choć czy to diesel lub beznyniak? Bo jeżeli diesel,to objaw jest całkowicie normalny-po uruchomieniu silnika jeszcze kilka-kilkanaście sekund grzeją świece żarowe skutecznie obciążając instalację. Jest to reż calkowicie normalne zjawisko w pojazdach...
Witam. Jeżeli masz sprawne świece żarowe to sprawdź czy wogule dochodzi do nich napięcie w czasie grzania. Pozdrawiam.
Kontrolka świeci czy nie,bo jeśli nie, a mierzysz napięcie to poczekaj chwile po zapaleniu bo może świece dogrzewają( na wolnych obrotach jest wtedy niskie napięcie ładowania).
Miałem parę dni temu toyotę camry z identycznym problemem, uszkodzony automat grzania świec. Wymieniłem na zwykły przekaźnik 6 pin, grzeje świece 20 sekund niezależnie od temperatury. Nie wiem jakie świece były wcześniej, jak do mnie trafił miał założony już któryś komplet ale na normalne napięcie.
No widzisz.Jeżdzisz dieslem to taki rozruch zawsze się przyda.Ale akumulator nie lubi ładowania dużym prądem np.całą noc.Można aku ugotować,sam tak zrobiłem (zapomniałem przełączyć na mały prąd) Mam taki rozruch fabryczny i podczas rozruchu Patrola 3l diesel (na 24V) napięcie przy bardzo słabym i zasiarczonym akumulatorze osiągnęło 36V! Poszły wszystkie...
To nie jeździj do ASO, tylko do kogoś kto się na tym zna. I nie skasuje tyle co ASO przy okazji ;) A podpowiedź dobra, jeżeli to diesel to pewnie świece ciągle grzeją.
Witam. Posiadam motor 2.5D z 88 roku przebieg 300tys i nie chce za nic odpalić. Wymieniłem świece na nowe, filtr paliwa, sprawdzałem na innym akumulatorze i dalej nic. Myślałem, że być może to wina przekaźnika, ale zmierzyłem woltomierzem napięcie na świecach i pojawia się, a przekaźnik pyka, więc to chyba nie to. Niepokojące jest długie nagrzewanie...
Moduł sterujący ma wtyk kontrolny, którego zwarcie powoduje każdorazowe uruchomienie układu po włączeniu stacyjki (ma zapalić się żółta kontrolka). Normalnie układ włącza się najczęściej przy zimnym silniku przy temperaturze ok. -5 st.C. Moduły są w fatalnym miejscu - słona wilgoć plus ciepło od silnika plus stałe zasilanie od aku - to 100% korozji...
Moze tak: Sprawdz miernikiem czy podczas pracy silnika po uruchomieniu po powiedzmy 10 min jak kontrolka świeci czy jest podawane napięcie na świece jak jest to musisz po kolei: - znalezć elektronikę odpowiedzialną za sterowanie przekaznikiem załączającym świece - znalezc sygnal z rozrusznika który informuje sterownik ze auto zostało odpalone i sprawdzić...
Witam wszystkich. Niedawno zakupilem nowe radio firmy dalco i mam z nim mały problem. Otóż radio nie włącza się lub wiesza sie (gdy było włączone przed startem silnika) podczas startu silnika w peugeocie 205 19 Diesel. Problemu nie było dopuki temperatura na zewnątrz była wyżsa i nowy akumulator. Teraz jest trochę temperatura niższa i podczas startu...
Witam Niedawno kupiłem taką Astrę i mam problem z porannym rozruchem, pali dopiero po kilkakrotnym kręceniu. Jak już zapali to nie ma problemów dopuki nie ostygnie. Jest to mój pierwszy diesel i dlatego chciałem się poradzić kolegów na forum. Pierwsze co to wymieniłem świece żarowe bo dwie były spalone, ale problem nie ustąpił. Nie wiem czy kontrolka...
prawdopodobnie szfankuje ci przekażnik grzania świec żarowych. lampka na desce nie jest odzwierciedleniem faktycznej pracy świec. gdy zgaśnie to jest sygnał że można kręcić rozrusznikiem ale jeżeli go nie włączysz to świece grzeją jeszcze jakiśczas. przekażnik uszkadza się przeważnie tak że świeczki chodzą w czasie jazdy a lampka nie świeci i właśnie...
Świece żarowe możesz sam sprawdzić, ale jest to pracochłonne - o ile pierwsze dwie daje jako tako radę wykręcić, to trzecią i czwartą już trudniej (poprzez ich umiejscowienie). Wykręconą świecę można sprawdzić "na krótko", łącząc ją bezpośrednio do akumulatora (obudowa świecy to "-", końcówka ze śrubą - "+"). Wizualnie świece mają nagrzewać się od "czubeczka"...
Zależy mi tylko na przewodzie temperatury cieczy chłodzącej z czujnika w bloku i przewodzie którym komputer załącza automat grzania świec. Witam Opel Vectra 1999r. 2,0 diesel x20DTH czy kolega ma ten sam problem co ja?? Otóż ja mam taki że na czujniku temp. (niebieski i brązowy przewód) cieczy chłodzącej na niebieskim przewodzie jest 5V (czyli chyba...
Witam Serdecznie. Mam problem z odpaleniem mojego auta Golfa 3 2,0 gti benzyna bez gazu. Kiedy silnik jest zimny nie chce on odpalic za pierwszym razem nawet nie ma szans. Przekrecam kluczyk czekam az kontrolki zgasna odpalam a tu nic nawet nie lapie. Nastepnie powtarzam czynnosc i cos powoli zalapie ale trzeba go dlugo krecic lecz nadal nie odpala....
Witam, liczę na to że znajdę tutaj odpowiedź. Przeczytałem sporo tematów na różnych forach ale nie znalazłem ostatecznej odpowiedzi. Zwykle odpowiedzi są strzałami a taniej wymienić silnik niż się nimi sugerować. Posiadam mastera zwykły goły diesel na mechanicznym wtrysku boscha. Gdy silnik jest odpalany na zimno intensywnie dymi na biało, rozruch jest...
Wtrysk jest full-group więc wszystkie wtryskiwacze są połączone równolegle. Wtryskiwacze są sterowane krótkimi impulsami, przy wyłączonym silniku obwód jest otwarty, więc napięcie koło 0V. Odłącz emulator wtrysków od LPG i powinno "się naprawić". Odłączyłem emulator wtryskiwaczy ale nie pomogło. Zmieniło się tylko tyle, że podczas kręcenia rozrusznikiem...
Ktoś wpadł na pomysł że to diesel i napięcie wzrośnie dopiero jak wyłączy świece? Masz pobór 15mA - jest do dobry wynik i nie ma sensu szukać problemu tam gdzie go nie ma. Problemem może być akumulator. Po tygodniowym postoju z takim problem nic mu nie powinno być. 7 lat akumulatora w dieslu to bardzo dobry wynik ale to już koniec jego żywota.
Kolego Pawle pod przekażnikami są przewody główne które wszystkie mają napięcia [tylko 87F\DIESEL bez napięcia to chyba świece?]
1. Stawiam na zużyte przewody wysokiego napięcia. Jeśli są starsze niż pięć lat wymieniłbym je w ciemno przy takim objawie... no chyba że to diesel ;-) 2. Kolejna sprawa to zużyte (zabrudzone) świece, potrzebują większego napięcia do zapłonu, przy dużej wilgotności powietrza straty na przewodach wysokiego napięcia uniemożliwiają pewny zapłon. Przegląd...
jezeli dysponujesz miernikiem inaczej multimerem ustaw go na prąd stały 20V jezeli sie myle niech koledzy mnie poprawią nastepnie podnieś maskę pojazdu w kturym chcesz sprawdzić napięcie i sprawdz gdzie masz akumulator ,odpal samochód (ma być la luzie i zaciągnięty hamulec ręczny) jezeli odpalałeś z przewodów rozruchowych to je odłącz . Następnie weź...
Kolego DTXK w dieslach Toyoty napięcie znamionowe na świece żarowe przeważnie wynosi 11 V a np w Audi,Skoda VW 12 V .
jeżeli masz jakąś elektronikę w aucie, to może warto by było przejżeć wszystkie kostki łączące użądzenia osprzętu silnika. rozpiąć i psiknąć jakimś środkiem dla poprawienia styków(CX,WD40,czy coś bardziej odpowiedniego) napisz dokładnie jaki masz tam silnik? a do kolegów piszących wyżej. od kiedy to silnik diesla ma instalacje wysokiego napięcia? jakie...
W tym momencie warto odnotować, że świece żarowe niektórych nowoczesnych silników zasilane są napięciem niższym niż dwanaście woltów - na przykład 4,4 wolta. Tak więc przy podawaniu napięcia bezpośrednio na świecę (w celu sprawdzenia) lepiej się zawczasu upewnić!
Witam. Poszukuję schemat pinów ECU silnika do Opel astra 1.7 diesel ECOflex o oznaczeniu silnika A17DTE. Mój problem polega na tym, że nie mam napięcia do grzania świec drugiego i czwartego cylindra. https://obrazki.elektroda.pl/6474899800_...
Czy mógłby ktoś podrzucić schemat pinów sterownika silnika mojej Astry J 1.7 diesel o oznaczeniu silnika A17DTE. Problem mój polega na tym, że sterownik silnika nie podaje mi napięcia na świece żarowe drugiego i czwartego cylindra. nr Vin pojazdu W0LPD6EW0C1051353
Witam. Mam taki problem z KIA Sportage 2013r., 4AWD, Diesel, Automat. Brak napięcia na szynie zasilania świec żarowych. Temperatura poniżej zera kłopot z odpaleniem, myślałem, że na świece przyszedł czas wymiany, ale okazało się, że przekaźnik nie podaje napięcia na szynę. Świece pomierzyłem i są Ok. Wymontowałem przekaźnik i mam pytanie jak go sprawdzić,...
Nie znam tej konstrukcji ale z reguły w każdym dieslu jest coś takiego jak czujnik temperatury i on decyduje czy świece mają grzać czy nie i nie przypuszczam aby przy tych temp jakie mamy załączały się świece , na lampkę od świec nie patrz bo ona zawsze pokazuje że jakiś czas niby grzeje a faktycznie świece nie dostają napięcia , tak było jest i chyba...
Witam Ten mam [url=http://allegro.pl/bosch-74ah-s5-skl... od niedawna i polecam sam akumulator i firmę konkretna obsługa , wymiana i pomiar napięcia ładowania gratis . 4max to raczej bym omijał z daleka ( mamy go w firmowym dieslu i po roku podczas tegorocznych mrozów już słychać że ma mało prądu na start...
Witam . ja podobny problem miałem ze swoim autkiem , również diesel . Proponuje sprawdzić świece żarowe a najpierw czy dochodzi do nich napięcie. Może okazać się, że to tylko bezpiecznik od świec lub przekaźnik który odpowiada za podanie do nich napięcia. Ja musiałem u siebie niestety wymienić 4 świece żarowe , ale pomogło.
Dzięki za info. Do tej Centry nie ma co już wracać. Ten co teraz wsadziłem jest Varty to jest EFB własnie się dowiedziałem od kogoś kto ma identyczny. Ma co prawda 5 lat i mimo po 24h postoju napięcie było12,3V to spadki przy grzaniu świec i przy rozruchu diesla były niewielkie do 11V. Nie pamiętam kiedy tak auto odpaliło z pół obrotu:) Na tej Centrze...
Witam Jeśli chodzi o wcześniej poruszany problem ze świecą zapłonową i dodatkowe napięcie 6V to z powodu awarii oryginalnej rozwierciłem ją i nagwintowałem pod zwykła 12V, jak do większości diesel-i. Działa bez zarzutu już z 8 lat. Pozdrawiam Może to i barbarzyński sposób, ale dał dobry rezultat. Nie muszę używać opornika, który zżera dodatkowy prąd....
świece diesel świece żarowe diesel napięcie świece żarowe
klucz pralka electrolux praca zdalna xenon renault
charakterystyka diody charakterystyka diody
Podłączenie uniwersalnego modułu AC CDI do Yamaha DT 50 2007 Jak podłączyć moduł AC CDI do Yamaha DT 50 2007