Ten odgłos buczenia to wentylator pieca. Przy rozpoczynaniu pracy zawsze przewietrza agregat. Po zaniku płomienia sterownik powinien wydać znowu rozkaz przewietrzania pieca - na filmie widać, że po zaniku płomienia i następuje przerywana praca wentylatora (nie powinno tak się dziać). Ten biały dym to niespalone paliwo, które pozostało na rozgrzanej...
Bo to co wypluwa to nie jest olej tylko niespalone paliwo zmieszane z sadzą. Wiec musi zacząć dlaczego nie spala paliwa przyczyn może być sporo od luzów zaworowych, uszkodzone gniazda zaworowe, czy zbyt bogata dawka paliwa. To że coś jest czarne wcale nie oznacza ze to olej, przerabiałem tematy w diesel ma po prostu mokry wydech.
(...) próbach odpalenia zostawiliśmy auto . Czy ktoś wie co może to znaczyć (at)ElektrodaBot AI: Czy używaliście ostatnio innego rodzaju paliwa lub czy wiecie, jaka jest jakość paliwa, które zatankowaliście? Nie AI: Czy w ostatnim czasie były przeprowadzane jakieś naprawy lub konserwacje w waszym T4? Nie Wstępna ocena dostępnych informacji Z treści...
Jak myślicie zastosowanie liqui moly diesel spülung może coś poprawić czy raczej można rzucić to w bajki? Jeśli to coś da to jak zastosować?
Witam.Od zawsze tak było że niebieski dym z rury to olej z układu smarowania,czarny dym to nieprzepalone niespalone paliwo. Pozdrawiam.Andrzej.
Witam!!!Mam Bmw e36 318i z 93r z wsadzonym silnikiem m42b18 z 91r. z gazem sekwencyjnym . Kłopot jest następujący mianowicie po dłuższym postoju , po odpaleniu przez chwilę tłucze się silnik jak stary diesel i chodzi na 3 cylindry . jak się zagrzeje (po przejechaniu jakiś 5km) zaczyna ciągnąć normalnie, jednak wydaje mi się że mimo wszystko czuć delikatnie...
Serio sądzisz że ciśnienie w cylindrze nie przepchnie przez pęknięcie do układu chłodzenia niespalonego paliwa? Żeby było jasne nie znam tego silnika i jego kruczków, opieram się ogólnie na dieslach. A skąd w cylindrze niespalone paliwo w fazie ciekłej?Musiało by nie być ciśnienia i wtrysk sobie pylić od tak.A jak nie ma ciśnienia to jak na siłę go...
Jazda miejska w korkach oraz krótkie trasy do 10 kilometrów to właśnie dwie rzeczy, których silniki diesla nie znoszą najbardziej! Bezwzględnie należy w takim przypadku "przegonić" auto co kilka dni. Najlepiej dynamicznie na drodze szybkiego ruchu, jadąc minimum 25 kilometrów bez zatrzymywania się. A co do dymienia... Wiele zależy od tego, jak dymi...
Najbardziej prawdopodobne jest to, że auto ma zajechany silnik. Czarny dym w dieslu przy przyspieszaniu to tzw niedopał. Niespalone paliwo w za niskiej temperaturze tworzy się sadza. Kontrola ciśnienia sprężania trochę by dała obraz o stanie silnika.
Raczej to niespalone paliwo skoro ten dym gryzie bardzo w oczy ... normalne w nowszych dieslach.
Silniczek może i jakoś chodził ale czy przypadkiem nie przybyło mu trochę oleju w misce olejowej? Bo w benzynowym silniku jest ściśle określony i w miarę stały stosunek powietrza do paliwa, utrzymywany przez gaźnik z przepustnicą. W dieslu natomiast musi być tego powietrza odpowiedni nadmiar żeby całość paliwa uległa spaleniu. Dlatego brak jest tam...
Świece żarowe rzekomo sprawne, ale czy zasilanie dochodzi do każdej świecy. Z opisu usterki (moim, zdaniem) wynika, iż "chwilowy biały dym" może pochodzić z niespalonego paliwa w którymś cylindrze. Stałe "dymienie" na biało mogłoby m.in. sugerować uszkodzoną uszczelkę a niebieski spalanie oleju. Silnik diesel tdi o tej porze roku niby nie powinien korzystać...
Jest tak jak mówisz, tylko mój silnik pracuje cały czes nierówno, oleju nie bierze. Może, to któryś z wtrysków leje za dużo paliwa, tak mi sie wydaje, że czuć niespalonym paliwem.
Miewałem ( NIE MAM ) kłopot z chmurą niespalonego paliwa wydobywającego się z rury wydechowej. A że nie mam łatwego dostępu do wykręcenia świec żarowych, użyłem kamery termowizyjnej. Zdjęcia zaraz wkleję a film pomyślę jak wkleję. https://youtu.be/sPv17JJB_mA
Pomaga też wstępne podrzanie oleju do temp ok 70 stopni. Sugerowałbym też przepuszczenie tego oleju przez filtr paliwowy np od diesla Tu jest pewien problem , dziś testowałem przepuszczanie zużytego oleju przez filtr do diesla , z ON nie ma problemu paliwo przepływa płynnie nagrzewnica grzeje idealnie. W momencie przełożenia wężyka do bańki z olejem...
Witam kolegow, temat juz sie gdzies przewijal , ale finalu nie bylo. Problem jest taki : odpalam zimny ( bez najmnieszych problemow ) i dymi na bialo - na wolnych obrotach. Zapach niespalonego diesla. NIE OLEJU !!! Po paru kilometrach wszystko wraca do normy i ani sladu dymienia. Silnik chodzi idealnie rowno. Moc taka sama. Wykluczam : - turbo - uszczelka...
Witam Posiadam Webasto HL 18 diesel. Mam problem ze zużytym wkładem palnika. Jest tam coś w rodzaju waty szklanej lub jakiś włókienek sprasowanych w okrągłą jak by podkładkę. Zaraz pod nią jest otwór którym podawane jest paliwo. Niestety połowa tej wkładki spaliła się "jak dostałem webasto już tak było" i teraz płomień źle się pali i wycieka mi nadmiar...
DPF wycięty. Oprócz DPF pewnie wycięli całą tabelę błędów, dlatego chceck świeci, błędów nie ma. Przywrócić oryginalny soft i wyłączyć w nim DPF prawidłowo. Inaczej to droga przez mękę z diagnozą tego... Jak kopci na biało to według mnie mieszanka zbyt bogata, i niespalona ropa idzie w wydech. Pod obciążeniem jakoś to mniej więcej przepala, więc kopci...
Witam Od pewnego czasu miałem problem z piecem Webasto Thermo Top E Diesel. Objaw wyglądał tak, że po po kilku-kilkunastu minutach pracy następowało samoczynne wyłączenie się pieca. Dmuchawa pracowała jeszcze przez jakiś czas generując kłęby dymu z niespalonego paliwa. Pierwsze podejrzenie jakie mi przyszło do głowy to zapowietrzony układ paliwowy,...
Jeśli chodzi o gaz to nie musisz się niczego obawiać spokojnie możesz odciąć elektrozawór (nic nie wybuchnie, bo gaz nie popłynie). Zdecydowanie natomiast odradzam ingerencję w instalację gazową po przez montowanie elektrozaworów dodatkowych. Chyba, że masz doświadczenie i umiejętności żeby połączyć tak ucięte rurki by były szczelne. To się tyczy gazu,...
Tommy82 mam takie samo podejście do ekologi. Mój wkład w eko jest taki, że nie wywalam śmieci po rowach i utrzymuje porządek wokół posesji jak i w niej, bo zwyczajnie nienawidzę syfu. Uważam, że w samochodzie benzynowym pozostanie przy jednej sondzie lambda jest wystarczające, bo nie wali jak z przelanego gaźnikowca i system jest prosty. Ja zwyczajnie...
świece zostaw, nie wiem jak dla opla, ale dla volvoskiego diesla tak właśnie realizuje się zabezpieczenie aby na zimnym silniku na wolnych nie wypadały zapłony i i zeby niespalone paliwo nie dostawało sie do katalizatora. Natomiast o co ci chodzi z "przygasającym licznikiem to nie wiem, w każdym samochodzie spotkałem się z identycznym zjawiskiem - jak...
Właśnie tego sie boje (pękniętej glowicy) ale chciałbym sprawdzić wszystkie możliwości zanim ją zdemontuje , korekcji wtrysków nie mam jak sprawdzić bo wejscie do kompa jest tylko przez czytnik Linde a autoryzowany serwis twierdzi ze niema takiej możliwości , odłączałem tez wtryski jeden za drugim po odpaleniu na trzy gary nic sie nie zmieniało dalej...
Przy wszystkim sprawnym nie aż tak. Na foto widać nagar. Nie musi być to resztka niespalonego paliwa, może być to olej. Ja używam tec2000 co wymianę oleju i Liqui do czyszczenia wtrysków w dieslach (w autach w rodzinie). Jak dotąd stare szroty (2000-2010) problemów nie mają. Ostatnio robiłem 1.7cdti. Po diagnozie kamerką wyszło na to, że jest zagruzowany...
Witam. Pacjent: Fiat Ducato 250 2.3 diesel 96 Kw 2012 rok . Problem: Dymi z wydechu niespaloną ropą i taki też ma zapach. Po odpaleniu na zimnym silniku jest cisza i spokój przez około 2 minuty, potem silnik leciutko zaczyna falować i zaczyna wolno dymić z wydechu, po rozgrzaniu do około 60 stopni przechodzi dymienie, silnik się uspokaja i problem znika....
Witam, jestem "laikiem". Zacznę od początku:Samochód odprowadziłem do warsztatu kiedy nie odpalił przy -3 (wcześniej przy temp. wyższych odpalał). W warsztacie wymienili czujnik temperatury i(nie wiem co jest nad wtryskiwaczem), uszczelnili. Trzymali samochód trzy tygodnie, po naprawie spadło zużycie paliwa. Jak oddali samochód było w miarę ciepło (+4)...
Witam, proszę o pomoc w zdiagnozowaniu usterki. Mam SAAB 9-3 2,2 diesel z 93r. Przy niskich temperaturach powietrza, poniżej 6-10 stopni C sporadycznie pojawia się szary dym spod lewego koła. Śmierdzący niespaloną ropą, czasem też ten dym czuć w kabinie. Usterka nie pojawia się latem ani przy wysokich temperaturach powietrza. Dymu jest naprawdę dużo,...
Świeca jest po to by zapalić !!! paliwo w komorze wirowej, na nagrzaną do czerwoności świecę leci (rozyla się) paliwo, następuje samozapłon i spalanie niepełne, ciśnienie wyrzuca resztę niespalonego paliwa do cylindra i tam następuje całkowite dopalanie dawki. Bezwladność cieplna świecy powoduje, że kilka-kilkanaście kolejnych suwów przebiega w podobny...
... Jak normalne warunki eksploatacji to olej musi spelnic norme danego silnika ... Zależy co Ty uznajesz za normalne warunki eksploatacji. Jazda po mieście na krótkich odcinkach (nie mówiąc już o dieslu), uznaje się za eksploatację w trudnych warunkach. Jazda na niedogrzanym silniku, w warunkach zapylenia, przy częstych uruchomieniach silnika (część...
(at)kkknc dokładnie! Diesle generalnie nawet nie potrafią ustalić wypadających zapłonów (choć raz w którejś marce spotkałem taki błąd). A wymiana wtrysku na podstawie korekt to wróżenie z fusów. Owszem, nierówne korekty mogą oznaczać problem z którymś wtryskiem, ale rzadko z tym na którym korekta jest większa/mniejsza od innych. Po prostu ECU zwiększa/zmniejsza...
Maksymalną dawkę wtryskiwanego paliwa dobiera się tak by wykorzystać cały tlen znajdujący się w komorze spalania- bez doładowania nie masz wpływu na masę powietrza (a w związku z tym ilość tlenu) które możesz wykorzystać do spalenia dawki paliwa. Kąt wyprzedzenia wtrysku producent silnika dobiera tak by uzyskać maksymalną moc w danych warunkach(obroty,...
Wg. mnie nie ma żadnych minusów Olej napędowy posiada właściwości, które są oznaczane w laboratoriach poprzez zastosowanie dwudziestu metod badań. Praktyczna wiedza zdobyta podczas wieloletnich eksploatacji silników Diesla na całym świecie potwierdza, że wszystkie określane właściwości są niezbędne dla zapewnienia niezawodnego uruchamiania silnika oraz...
Po krótkiej, szybkiej jeździe na autostradzie, na krótko zaczął zwalniać i przyspieszać samoczynnie, po czym puścił niebieskiego bąka, że świata nie było widać, po zrzuceniu na luz zgasł, po odpaleniu nierówna praca i ciągłe dymienie na niebiesko z wydechu (smród dwusówowego diesla),po wystudzeniu objawy nierównej pracy nieustąpiły, znikł natomiast...
niebieskie spaliny oznaczają niespaloną mieszankę paliwo-powietrze. niespełnione AFR. zobacz na VAG'u (o ile jest tam taka opcja). w normalnym aucie powinno wychodzić 14,7-1 czyli okolo 14-15 dm3 na 1 litr benzyny/ropy. w dieslu (Szczegolnie VW) ślady oleju w dolcie są NORMALNĄ rzeczą. podkreślam słowo "ślady". czy moc auta spadla? turbo rozkręca sie...
(at)Frankie1984, ha, ha, ha. I to są znawcy na elektrodzie. Mocni za klawiaturą. Ale tylko do momentu jak spytasz o szczegóły... To bez znaczenia czy silnik pracuje w obiegu Otto, czy diesel. Zmienia się tylko punkt ciężkości ważonych argumentów. Najgorszy rodzaj zasilania to oczywiście gaźnik. Który z biegiem czasu ewoluował aż do wtrysku bezpośredniego....
Powoduje to z czasem przedostawanie się spalin do silnika ,co w połączeniu z oparami oleju tworzy osad podobny do zasyfiałego egr.Ichyba nie trudno sobie wyobrazić co dzieje się ze smokiem? Mylisz zjawiska.Twoim zdaniem to w sprawnym silniku spaliny nie przedostają się do leju? To jakim cudem ten olej jest czarny i szlamiasty? W benzynowych tego zjawiska...
Witam! Matiz VAN 0.8 pewnego dnia podczas gdy silnik działał zaświecił lekko kontrolkę akumulatora. Gdyby nie wieczór to pewnie bym tego nie zauważył. Wróciłem do domu i auto poszło spać. Na drugi dzień auto zapaliło za drugim razem i pojechało (ok 4km) Podczas jazdy świeciła kontrolka akumulatora i po chwili zapaliła się też kontrolka CHECK. Przełączyłem...
A to wyciag z jednych z prac naukowych zajmujacych sie problematyka... 4. Istota zasilania silnika nisko przetworzonym olejem rzepakowym Własności fizykochemiczne oleju rzepakowego są dla większości parametrów zbliżone do własności oleju napędowego (tab.1) Jak wynika z danych zawartych w tab. 1 istnieje parametr, który szczególnie uniemożliwia prawidłowe...
Troche koledzy przesadzacie. Lopatki owszem wykonuje sie z blaszki poprzez wyginanie. Wyginanie calkiem reczne, trzeba tylko dobre narzedzie przygotowac do imadla. To ze blaszke trzeba najpierw przepuscic przez CNC, a jest zarotrwala i ma 6mm przed obrobka i 70mm srednicy to juz szczegoliki takie jak praca w 900stC i 1250stC ktore zniesie zanim zacznie...
Ciekawi mnie, dlaczego w okolicy Krakowa jest tak dużo punktów pomiarowych a w sporo gęściej zamieszkałej okolicy Katowic tylko dwa? No niech będzie cztery? Z jednej strony lobbing KAS z drugiej przepisy. W każdej strefie ma być tyle punktów pomiarowych aby były reprezentatywne. Katowice nie są oddzielną strefą lecz z Zabrzem, Tychami i innymi przyległymi...
O ile wasze życie nie jest dużo bardziej ekscytujące niż moje, większość codziennych eksplozji w waszym otoczeniu zachodzi wewnątrz silnika waszego samochodu. W klasycznych silnikach spalinowych mieszanka paliwa i powietrza wybucha, aby ciśnienie gazów mogło popchnąć tłok. Pozwala to na konwersję energii chemicznej zawartej w paliwie, na energię mechaniczną,...
do kolegi bertol3 nie wiem na jakim kompie masz auto, ale w 97 wychodziły jeszcze kompy które miały czujnik doładowania bodajże g71 wbudowany w kompie a rurka szła od intercollera da kompa. Jeżeli tak to w tych kompach jest możliwość zmiany samych kości pamięci stałej jak i zewnetrznej. ja tak robiłem w moim poprzednim t4 jak mu wgrywałem mapę. kumpel...
Witam. no niestety, nie udało mi się uporać jeszcze z tym problemem, temat wygasł a czytając różne inne mam wrażenie że moje auto działa super:) ciągle używam auta w takim stanie, rano budzę sąsiadów no ale cóż :) fakt faktem auto zawsze odpala, raz lepiej raz gorzej, używam auta codziennie, minimum 2 razy odpalam, przed i po pracy, zrobiłem już ok...
uszkodzenia wtryskiwacza gdy paliwo jest kierowane nie w komorę sprężania tylko obok Nie ma możliwości by paliwo buło kierowane przez rozpylacz w inne miejsce niż komora bo każde inne miejsce praktycznie dolega do głowicy silnika. I gdzie zaprzeczam sam sobie? Czytasz to co piszesz? Bez urazy... Podałeś przykład gdzie paliwo spala się w kolektorze...
To że o czymś nie słyszałeś, nie oznacza przecież że coś takiego nie istnieje. Silnik doładowany ma większą sprawność. A skoro ma większą sprawność to mniej pali przy wykonaniu tej samej pracy. Nie musisz się z tym zgadzać ale tak jest. To wynika z praw fizyki. Ci co je znają wiedzą o czym mówię. W każdym podręczniku traktującym o silnikach diesla...
No zgadza się, tylko BOXy są szkodliwe dla silników, tak samo jak i chipy z allegro(i nie tylko)... Każde podniesienie mocy jest szkodliwe dla silnika...z biegiem czasu... Tak jest szkodliwe ,ale nie bezpośrednio przez zmiane parametrów silnika ,lecz pośrednio przez głupote użytkowników . Czy ktoś się zastanawiał w jakim celu producenci pojazdów zakładają...
Witam, jest to filtr montowany w układach wydechowych silników wysokoprężnych , ma za zadanie eliminacje osławionego czarnego dymu ze spalin diesla , ten dym to sadza, najczęściej jest to metalowa puszka wypełniona strukturą o przestrzennej budowie ceramicznej lub metalowej (w jednorazowych z papieru i te nie podlegają regeneracji) na której osadzają...
Witam i prosze o pomoc w interpretacji pracy zaworu EGR. Na początku musze podać parę szczegółów które sa bardzo istotne. 1.Przy wymianie wydechu znalazłem pokruszone fragmenty wkładu filtra DPF w rurze ,wywaliłem więc środek-częściowo. http://obrazki.elektroda.pl/5174969100_1... http://obrazki.elektroda.pl/5122817500_1...
silnik diesel jednocylindrowy diesel jednocylindrowy diesel hyundai diesel
briggs falowanie obrotów rover lampka ds18b20 uśrednianie
manta led2803 licznik smtonoff
Renault Thalia 1.4 8V - Zimne powietrze z nawiewów OpenBeken Battery_Setup Command for BK7231N: Calibration, Divider Ratio, and Battery Percentage