Dobrze Ci doradził elektronik, tak się właśnie zachowuje auto, jak ten czujnik zalicza zgona. Błąd sondy to już przyczyna od wałka, który powoduje inny tryb pracy ECU i większe dawkowanie paliwa. Za chwile wywali Ci błąd katalizatora, więc nie zwlekaj z wyminą. O zamiennikach zapomnij.
Po około 5 sekundach od uruchomienia wentylatora powinien odpalić płomień. Jeżeli płomień nie odpala, to zapewne problem leży w braku zasilania paliwem. Nie widać, lub nie czuć aby w kotle znajdowało się niespalone paliwo? Mogło dość do zapchania się linii paliwowej od pompki do dyszy, ew. elektrozaworu na pompce. W dyszy powinien być filterek ze spiekanych...
inny problem nie powodowałby błędu p1187. Chyba że jest problem z niedomykającym się EGR lub niedostatecznym ciśnieniem doładowania. Niebieski dym - niespalone paliwo/
Za bogatą mieszankę przez olej to raczej 1wsza sonda wykryje szybciej. A tej sondy nie da się sensownie emulować by nowoczesny silnik pracował poprawnie. 2ga sonda bada tylko sprawność katalizatora i ewentualnie wpływa na korekty długoterminowe. Po kasowaniu błędów, by ECU stwierdziło usterkę sondy 2, trzeba na ogół pojeździć >150km. Dopiero po takim...
Niestety sam nie jestem w stanie tego sprawdzić ale podjadę do innego mechanika i sprawdzę to. Dzwoniąc do innego mechanika powiedział mi czy jest kompresja żeby też to sprawdzić.
Uruchomilem swoje webasto i prawie działa, ale nadmiarem z pieca wylatuje mi niespalone paliwo i temperatura jest dosyć niska. W czym szukać przyczyny?
Witam, Volvo 940 II B200FT + LPG. Po uruchomieniu zimnego silnika pracuje jakby na 3 cylindrach, chmura niespalonego paliwa z wydechu i trzęsie nim strasznie. Po ok 20sek jest już ok aż silnik wystygnie. Ciśnienie sprężania po 9,5 bar, ciśnienie paliwa 2,9 bar, czujnik temperatury silnika nowy, wtryski sprawdzone na stole. To ciśnienie paliwa nie jest...
Jedynie nie sprawdziłem osi przepustnicy. Wszysko inne sprawdzone i wymienione( takie zestawy do gaźnika są w sklepach) Zna ktoś sposób na wyjęcie gaźnika bez wyjmowania pokrywy zaworów?;-)
Pompę ustawiłem według wskazówek, ale na większych obrotach strasznie przykapuje i czuć niespalone paliwo. Wtryski po regeneracji. Mógłbyś rozwinąć temat tej regulacji na słuch, bo nie bardzo wiem, jak się do niej zabrać?
Niespalone paliwo śmierdzi ropą.
No sprawdź czy którąś jest zalana jak tak to wiadomo będzie ze cos jest nie tak
Dymi niespalone paliwo w kotle.Sprawdź kołnierz elastyczny doprowadzający powietrze do kotła;czy z dyszy leci strumień czy mgiełka(najpierw odepnij przewody od świecy);czy na pompce paliwa i na regulacji dopływu powietrza są ślady oryginalnej żółtej farby-"plomba".
No tak ale pozostaniesz nadal przy IAW59 - małym żelowym sterownikiem który może również ulec awarii w przyszłości. Z tego co wiem to jedni piszą że usterce ulegają cienkie druciki wewnątrz sterownika, inni podają że uszkodzeniu ulega obwód kontroli wtrysku i wyłącza cewkę zapłonową (ekologia unijna? by niespalone paliwo nie uszkodziło katalizatora...
Ot i taka to regeneracja pomp i wtryskiwaczy... Jest możliwośc korekty po poskładaniu rozrządu ale siwy kolor to na pewno niespalone paliwo? Jaki to siwy? Bardziej pod biały czy pod czarny? Myśle ze dojdzie do siebie po jakims czasie
Jak opanujesz palnik w 100% to między sezonami grzewczymi pomyślisz sam nad zmianą kotła na olejowy. Póki co zwróć uwagę aby w piecu nie było mokro bo to duże zagrożenie jakby niespalone paliwo miało się zbierać na ścianach i w pewnym momencie jednak się zapali cały ten zapas... . Ważne że już pierwsze postępy są ☝️. Jakiej dyszy używasz...
Czujnik temperatury wymień :idea: Sprawdź jak zapala na zimno przy wypiętym czujniku temperatury. Pozdr krzysztof (beetle) forum.newbeetle.pl
Ten odgłos buczenia to wentylator pieca. Przy rozpoczynaniu pracy zawsze przewietrza agregat. Po zaniku płomienia sterownik powinien wydać znowu rozkaz przewietrzania pieca - na filmie widać, że po zaniku płomienia i następuje przerywana praca wentylatora (nie powinno tak się dziać). Ten biały dym to niespalone paliwo, które pozostało na rozgrzanej...
Serio sądzisz że ciśnienie w cylindrze nie przepchnie przez pęknięcie do układu chłodzenia niespalonego paliwa? Żeby było jasne nie znam tego silnika i jego kruczków, opieram się ogólnie na dieslach. A skąd w cylindrze niespalone paliwo w fazie ciekłej?Musiało by nie być ciśnienia i wtrysk sobie pylić od tak.A jak nie ma ciśnienia to jak na siłę go...
Trochę histeryzujesz. Jeśli podniesie moc choć by 15 koni nic się w silniku nie urwie. Spokojna głowa. Co do dociążenia tyłu to nie ma z tym większego problemy. I nie trzeba aż pół tony do tego. Porównując 60-kę do współczesnych ciągników i tak ma ciężki tyłek. Opony to znów żaden problem. Przyczepność możesz poprawić korzystając z maszyn które dają...
Dodatkowo jeżeli miałoby to być nie przepalone paliwo zamiast oleju to wtedy musielibyśmy iść w kierunku wtryskiwacza?? Sprawdził bym jeszcze raz luzy zaworowe, to że pali na dotyk wcale nie oznacza że dobrze, przerabiałem podobnie w samochodach ciężarowych starych kiedy w wydechu było niespalone paliwo.
bo tak właśnie działa pompa powietrza wtórnego... jest uruchamiana tylko w początkowej fazie rozgrzewania silnika... jej zadniem jest dostarczenie świeżego powietrza przed katalizatorem, tak aby niespalone paliwo które znajdzie się w kolektorze wydechowym mogło się "dopalić" i tym samym rozgrzać sonndy oraz katalizator... wpisz Sobie w przeglądarkę...
I nic z tym nie zrobisz. Po odpaleniu zimnego silnika dawka jest bardzo wysoka i jak go zgasisz po krótkim czasie to w cylindrach pozostaje niespalone paliwo. Dla potwierdzenie mojej opinii poczekaj 5-10 min na odparowanie ,odpali napewno.
Raczej jest to niespalone paliwo taki ma zapach. Niespalone paliwo - np przy zbyt dużej, lejącej dawce i opóźnionym wtrysku - daje biały, ale o niebieskawym odcieniu dym, śmierdzący kwaśnym, chemicznym zapachem jak cholera... W 2,0tdci przy niedogrzanym silniku jest mocno zwiększona dawka (a te silniki są zimą permanentnie niedogrzane) i mogły dojść...
Tak, oczywiście, to jest niespalone paliwo. Musisz wykonać, jak koledzy wyżej pisali, porządną i rzetelną diagnozę.
Gdy wtryski leją niespalone paliwo zostaje w komorze wtryskowej. W trakcie sprężania rozgrzewa się powietrze w cylindrze od którego zapala się wtryśnięte powietrze ( w 330 jest to 30 stopni przed GPZ). Powietrze osiąga temperaturę w której zapala się olej napędowy dużo wcześniej, zapala się niespalone paliwo w komorze wtryskowej i zakłóca normalną pracę...
prawdopodobnie przez nią pojawiały się błędy gdyż niespalone paliwo mogło zalewać sondę w tłumiku Nie ma takiej opcji, za niskie/ brak ciśnienia sprężania to wypadanie zapłonu i wyłączenie wtryskiwacza na felernym cylindrze
Spadek szczelności, za słabe sprężenie, niedostateczna ilość tlenu niespalone paliwo, wtryski do czyszczenia i do wymiany uszczelnień. Nie ma za co :*
Jeśli nie byłeś jeszcze u fachowca z autem to przyczyną złej pracy może być: niesprawna pompa wtryskowa (mało prawdopodobne bo pozostałe cylindry pracują) poluzuj przewód pierwszego wtryskiwacza- powinno wypływać paliwo, a silnik powinien przestać dymić na niebiesko bo do wydechu nie idzie niespalone paliwo- jeśli tak to niewykluczone że pompa jest...
Witam, prawdopodobnie wtrysk lub wtryski przelewają lekko i niespalone paliwo spala się w dpf. Pozdrawiam.
Witam sprawdz wtryski bo jezeli czuc niespalone paliwo to moga lac wtryski a szkoda kata lub juz po nim.Pozdrawiam
Niespalone paliwo. Jest też nowy pasek rozrządu. Może to ma wpływ?
Nie ma żadnej szybkiej i pewnej możliwości sprawdzenia szczelności głowicy. Dymienie ma biało- niespalone paliwo. Co znaczy postawić silnik "na długość papierosa"?
Prawdopodobnie brak iskry na którejś świecy. Niespalone paliwo leci do wydechu i strzela.
Nie spalanie detonacyjne tylko pewnie kicha i strzela - zużyte świece, a kopcenie, to albo olej, albo niespalone paliwo. Zamykam wątek - wszystko co trzeba zostało już napisane.
Witam.Czytam posty i żadnych mądrych słów a kolega szuka pomocy. Rzadki olej może być spowodowany niepracującym cylindrem lub przestawionym rozrządem, wtedy niespalone paliwo spływa po ściankach cylindra do miski olejowej . Napisz poziom oleju ubytek wody.
Przecież wystarczy zastosować termostat 80 stopni i tlenki spadną przynajmniej o 1/4, idąc twoim tokiem myślenia Zdaje ci się, przez chłodniejszy silnik będą inne szkodliwe substancje przez niespalone paliwo. Termostaty fazowe są w stanie bardziej precyzyjnie utrzymać optymalna temperaturę silnika, niż termostat zwykły który przez swoją bezwładność...
Raczej to niespalone paliwo skoro ten dym gryzie bardzo w oczy ... normalne w nowszych dieslach.
Niespalone paliwo. Nie napisałeś który to rok, silnik itd. Jakieś inne objawy?
Najpierw trzeba ustalić co podniosło poziom oleju, możliwości są dwie albo niespalone paliwo albo płyn chłodzący silnik, przy czym w przypadku płynu powinien po postoju się rozwarstwić. Sprawdź najpierw to później będziemy szukać dalej pozdr
Trzeba i tak zajrzeć co za błąd wyrzucił. Sprawdź poziom i konsystencję płynu chłodzącego oraz oleju. Niespalone paliwo ma charakterystyczny zapach - ale jak nie wiesz do końca co to (tym bardziej że były kłęby dymu) to nie przesądzajmy czy to paliwo.
Prawdopodobnie masz niespalone paliwo w kolektorze ssacym i dostaje zapłonu lub masz mieszankę paliwo- gaz. Nie rozlacza gazu lub lekko gdzieś puszcza.
Paliwo będzie czuć, jeśli to paliwo to leją Ci wtryski i niespalone paliwo wyrzucane jest do kolektora. Jak woda to albo leje się uszczelka, albo jest to para wodna.
ALe jak poskładasz popychacze tzn. wyciśniesz z nich olej to auto odpala i chodzi równo i jest ciśnienie dopiero po chwili zaczyna chodzić na 3 tłoki i jeszcze za chwile na dwa tłoki i zaczyna kopcić że w garażu ciemno bo wyrzuca niespalone paliwo bez oleju chodzi elegancko więc co w tym temacie
Najbardziej prawdopodobne jest to, że auto ma zajechany silnik. Czarny dym w dieslu przy przyspieszaniu to tzw niedopał. Niespalone paliwo w za niskiej temperaturze tworzy się sadza. Kontrola ciśnienia sprężania trochę by dała obraz o stanie silnika.
Obrotomierza podnosi się więc czujnik na wale raczej nie, na nagraniu widać że silnik odpala i naraz gaśnie jakby brakowało paliwa, kolega pisze że po podaniu preparatu do filtra odpala, więc potwierdza to brak paliwa, ale pisze również że czuć niespalone paliwo jak silnik już "zaskoczy" więc wygląda jakby go zalewało, możliwe że pompa w zbiorniku mimo...
Biały dym to nic innego jak niespalone paliwo (tylko wtedy gdy silnik nie pracuje a kręci się rozrusznikiem). Na początek sprawdź zapłon i luzy zaworowe. Układ zasilania z tego co widać podaje paliwo a nie następuje jego zapłon.
Przy zużytym silniku niespalone paliwo spala się w kolektorze i tłumiku [samozapłon przy wysokiej temperaturze ] tam oddaje ciepło. Tak myślę.
Dostałeś już wyżej wskazówki co należy zrobić. Na dzień dobry wykręć świece bo pewnie mokra jest od paliwa. Przyłóż inna dowolną do cylindra i obserwuj czy jest iskra podczas szarpania za sznurek. Tylko nie kładź świecy zaraz koło mocowania świecy do głowicy bo ci może "fuknąć" jeżeli jest niespalone paliwo w cylindrze.
Powinno się udać, starać się jechać równym tempem, gorzej jak by nie było iskry, bo niespalone paliwo szło by w olej i katalizator.
albo laje wtryskiwacz (jak spryskiwacz szyb),mialem taki przypadek w nevadzie 1.7 Wtedy niespalone paliwo przedostaje sie do oleju
Świece zapłonowe są nowe i zabarwione na czarno (za bogata mieszanka), ciśnienie w cylindrach na zimnym silniku po 11 bar. <--- nie patrzyłem przez to luzów zaworowych. Zauważyłem że jak nie odpala a potem odpali to czuć niespalone paliwo tak jakby w momencie braku uruchomienia było paliwo a nie było iskry. Dzisiaj podmieniłem czujnik wałka rozrządu...
Odcięcia zapłonu nie radzę - katalizator może nie wytrzymać sytuacji, gdy zgromadzi niespalone paliwo z silnika. Lepszym rozwiązaniem jest w tym przypadku odcięcie pompy paliwa
Sonda ma bogatą mieszankę przez niespalone paliwo. Zamień miejscami cewki i zobacz czy błąd podąża za cewkami czy trzeba SWIECE WYMIENIĆ.
Jak problem jest głównie na zimno i czuć niespalone paliwo z wydechu to skłaniałbym się ku przewodom wysokiego napięcia. Jeśli mają więcej niż 6-7 lat to i tak bym je wymienił. Polecam BOSCHa.
Oprócz tego z rury wydechowej kapie jakiś czarny smar Może za bogata mieszanka i w końcu tyle nalało, że zablokowało tłok. Niespalone paliwo wraz z brudami z tłumika to właśnie ten czarny smar.
Witam.Od zawsze tak było że niebieski dym z rury to olej z układu smarowania,czarny dym to nieprzepalone niespalone paliwo. Pozdrawiam.Andrzej.
Więc masz uszkodzoną na pewno pompkę wtryskową ( jeżeli ogień jest tylko na jednym cylindrze.) a niespalone paliwo też jest tłuste i ciemne, zwłaszcza jak pozmywa po drodze nagary z głowicy.
Chciałbyś to mieć nie wiedząc jak działa ? W skrócie, to urządzenie wyłącza lub ogranicza zapłon w chwili osiągnięcia określonej wartości obrotów, lecz nie powoduje wyłączenia układu wtryskowego. A co za tym idzie,niespalone paliwo dostaje się do układu wydechowego po to by zrobić bum gdy zapłon nastąpi ponownie np.po zmianie biegu lub zmniejszeniu...
witam, mogła dlatego że przyczyną mogło byc niespalone paliwo przy rozruchu zimnego silnika, zapach dymy jest wtedy ropopochodny :) dlatego koledzy radzili powąchać spaliny,powodzenia
Wiem tylko, że wtryskiwacz pompują paliwo, gdyż świece są zalewane. Kiedy spojrzy się przez przepustnice, to w kolektorze widać także niespalone paliwo. Czy mogę jakoś sprawdzić ich działanie poza wyciągnięciem ich i uruchomieniem?
Sprawdź świecę płomieniową, zasilanie do niej i elektrozawór do paliwa pomiędzy filtrem paliwa a świecą żarową. Dość często jest drobiazg typu spadnięcie przewodu z tego elektrozaworu i brak paliwa do odpalenia świecy. Jak nie podgrzać wstępnie powietrza to naskłada na tłoku niespalone paliwo i dymi na biało. O tym że szatkuje nie wspominam bo to oczywiste.
Jeśli chodzi o gaz to nie musisz się niczego obawiać spokojnie możesz odciąć elektrozawór (nic nie wybuchnie, bo gaz nie popłynie). Zdecydowanie natomiast odradzam ingerencję w instalację gazową po przez montowanie elektrozaworów dodatkowych. Chyba, że masz doświadczenie i umiejętności żeby połączyć tak ucięte rurki by były szczelne. To się tyczy gazu,...
WITAM . bywa tez ze w tych silnikach pada regulator cisnienia paliwa wtedy tez bedzie sie działo dokładnie tak jak opisujesz. czyli ze potrafi nawet niespalone paliwo wywalac przez wydech Dodano po 1 jest tez mozliwe se rozrząd sie przestawił
Gromleon, teoria całkiem niezła. Większość nagłych problemów z silnikami powoduje osprzęt - układ zapłonowy i w drugiej kolejności układ zasilania. Strzelanie z wydechu świadczy o tym, że niespalone paliwo dostaje się do tłumika, czy to z winy zbyt późnego zapłonu, czy przerw w zapłonie. Ostatecznie gaźnik może podawać zbyt bogatą mieszankę.
Wystarczy zagrzać sam kolektor między filtrem a głowicą i też w zimie pali jak złoto. Biały dym przy odpalaniu to odparowane a niespalone paliwo. Zbyt niska temp. powietrza po sprężeniu a tu winna jest kiepska kompresja.
Czarny dym to, prawdopodobnie, problem z gaźnikiem. Dostaje za dużo paliwa. Niespalone paliwo, dostaje się do oleju i dlatego go przybywa. Jaki jest model gaźnika. Wygląda to, na włączone cały czas ssanie.
Jeśli chodzi o dymienie na biało-szaro (niespalone paliwo wyrzucane przez wydech) i ciężkie odpalanie to na pewno wina pompowtryskiwacza. Jak masz zrzuconą pokrywę zaworów to warto przyjrzeć się wałkowi rozrządu, popychaczą ( często się wycierają ) i gniazdom pompowtryskiwaczy które uszkadzają się przez to że pompowtryskiwacz podparty jest z jednej...
A co do białego dymu to jak silnik spala wodę to dym jest cały czas i to jak zasłona dymna, a kolega pisze tylko o jednorazowym "kichnięciu" białym dymem i zawsze jest to wtedy niespalone paliwo.
NO wlasnie o tych przelewach troche poczytalem i by sie zgadzalo jeszcze znalzłem cikawy watek o pękniętym trójniku plastikowym, przez który przepływa niespalone paliwo, znajduje się on nad kolektorem dolotowym przed silnikiem. dzieki za podpowiedzi koledzy
Czy jednak odcięcie również zapłonu nie będzie skuteczniejsze niż samo odcinanie paliwa? Nie. Silnik lepiej "nie pali" jak nie dostaje paliwa niż ja nie dostaje zapłonu. Jak dostanie paliwo bez iskry to zawsze możliwe są samozapłony, poza tym niespalone paliwo ląduje w wydechu. I w oleju.
Czyli wygląda na to,że z chwilą stwierdzenia awarii obwodu danej cewki ECU wyłacza odpowiedną parę wtryskiwaczy,co zrozumiałe ( ma nie dostawac się niespalone paliwo do wydechu). No ale dziwne jest to, że dane o usterkach trzeba usunąc,aby ECU podjął właściwa pracę.
Jak iskra jest a czuć niespalone paliwo to zostaje albo iskra jest w złym momencie, albo za dużo paliwa . Ja w takim wypadku jak nie chce odpalić i mam podejrzenie zalania gazem wykręca świece i najlepiej pozbyć się na chwilę przepustnicy i na krótko kręcę rozrusznikem . Jak zalany gazem to taka operacja to przewietrzy i po złożeniu wszystkiego powinien...
To teraz złóż do kupy wszystko, nie zakładaj filtra powietrza i niech dziewczyna kręci rozrusznikiem (znaczy kluczykiem ;) ) a ty patrz, czy wtryskiwacz rozpyla. OSTROŻNIE. Na chwile możesz zdjąć wtyczki z cewek dla bezpieczeństwa. Tylko na parę obrotów, bo potem niespalone paliwo może zrobić niespodziankę.
Panowie znalazłem coś takiego. Czarny dym - niespalone paliwo (np. lejące wtryski,) Niebieski dym - olej w komorze spalania Biały dym - woda w komorze spalania ,a inaczej mówiąc uwalona uszczelka pod głowicą tzw. UPG. Wystarczy mała nieszczelność i można sobie wymienić pół silnika :D . Może spróbować iść tą drogą? Uszczelka nigdy , mam nowa bo wymieniałem...
Odpal bez pokrywek zaworów. U mnie po remoncie jedna z pokrywek naciskała na talerzyk na sprężynie zaworu. Dźwięk jak by młotkiem w żelazo walił. Po regeneracji głowic tak się zdarza bo zawór razem z trzonkiem przesuwa się ku górze i nie mieści się pod deklem. Szlifowałem pokrywkę od środka i przeszło. Jak nie domyka zaworu to może być w cylindrze niespalone...
A samochód był chociaż dzień przetrzymany z dzień w jakimś ogrzewanym garażu? Skoro robione wszystko to co mówisz to problemów pozostaje szukać wtryski/pompa/paliwo. A większe spalanie, czarny dym -> niespalone paliwo czyli za duża jego ilość, a filtr powietrza sprawdzałeś?
Sprawdź czy świece masz dobre i sprawdz jakie masz ciśnienia na poszczególnych cylindrach , czy aby kompresja już nie jest słaba, szaro biały dym to niespalone paliwo, jedne cylindry odpalają a inne jewszcze nie i wtedy to nie przepalone paliwo wylatuje jako jasny dym.
Zapieczone pierścienie to skutek dopalania DPF.Tak właśnie te silniki umierają.Rzeczywiście nie doczytałem że czuć niespalone paliwo. Dodano po 2 Prace przepływki masz ok.one właśnie tak podają te parametry na jednym poziomie
Kolego Twoje auto, z tym przebiegiem tj. od wymiany do wymiany, może legalnie "połknąć" min. 1 litr oleju. Sprawdź dokładnie poziom oleju oraz ilość zużycia wg instrukcji producenta. Może niespalone paliwo dostaje się do skrzyni korbowej i podnosi poziom oleju, co niezbyt świadczyłoby o kondycji Twego silnika.
Kopci na czarno po odpaleniu i czuć niespalone paliwo? Najlepiej w takiej sytuacji podpiąć po kompa i przejechać się po koleji sprawdzajać wartości z poszczególnych czujników (błąd złapie tylko jeśli wyskoczy poza dozwolony zakres). Rozrząd może też już być do wymiany. Do tego sprawdzenie kompresji.
Z odcinaniem układu zapłonowego radzę: ostrożnie! Jeżeli pojazd posiada katalizator, w czasie prób uruchomienia bez zapłonu przedostanie się do niego niespalone paliwo, które po uruchomieniu będzie się spalać, co może (chociaż nie musi) doprowadzić do uszkodzenia (popękania) katalizatora wskutek nadmiernej temperatury Pzdr. Gerri
silnik nierowno pracuje 1 zwieksz pzerwe na swiecy od jednego minimetra na tych zabrudzonych a to ze jest olej na swiecach to moze to byc niespalone paliwo albo uszczelniace na zaworach juz puszczaja najperw sprobuj to Dodano po 1 najlepsze sa swiece polskie iskry
witam złe ustawienie poziomu paliwa za wysokie coś zle zrobili w tym sklepie musisz sam go zmniejszyć rozbierz gaznik i jezeli masz parametry ustawienia gaznika to sam to zrób a maż to niespalone paliwo z cylindra masz książkę do simsona? tam znajdziesz to co potrzebujesz pozdro T
Tam blacha taka powinna być nad katem. "Osłona termiczna" sie nazywa. Jest ? Jeżlei kat się przegrzał za bardzo to może być już szmelc. A przyczyną mógł być zły skład mieszanki lub niespalone paliwo w wydechu. Może gar któryś nie palił ? Trzeba by mu analizę spalin zrobić. A gazownia jest? Jak jest to tu szukaj problemu.
Czujnik temperatury lubił padać i dawać takie objawy. Jak jeszcze śmierdzi niespalonym paliwem gdy usterka występuje to na 100% czujnik temperatury do zmiany.
Być może ma przerwę i komputer "widzi" temperaturę silnika o wartości minus 40°C, w związku z czym odpowiednio wzbogaca dawkę paliwa (wydłuża czas wtrysku) przez co zostają zalewane świece. Niespalone paliwo przedostaje się do układu wydechowego i tam się gromadzi. Za którymś razem może nastąpić zapłon i ogień przedostanie się do wydechu, a a chwilę...
Jeżeli silnik nie dopala na chociaż na jeden cylinder, to skutek tego jest taki, że niespalone paliwo w cylindrze jest spalane w katalizatorze. Katalizator rozgrzewa się do dość znacznej temperatury a co za tym idzie rozgrzewa się tłumik końcowy. Grozi to zniszczeniem katalizatora. Trzeba rozwiązać problem prawidłowej pracy silnika a problem rozgrzewania...
Wstawiłem nowy komputer i jest niewiele lepiej, ale lepiej. Nie muszę już trzymać nogi na gazie jak odpalam. Silnik nadal chodzi nierówno i dodatkowo z rury wydechowej wylatuje niespalone paliwo. Zatem podejżewam, że chyba jest coś z mieszanką paliwowo-powietrzną. Za dużo benzyny i silnik się dusi. Za odpowiednią mieszankę paliwa odpowiada sonda lambda...
wątpliwa sprawa że to pierścienie, świeca jest zakopcona, po prostu czarna, wygląda to tak jak by gubiło iskrę na tym gaże, niespalone paliwo wpadało w tłumik i tam się zapalało, przynajmniej ja tak to rozumuję. Podmienię jeszcze jutro listwę zapłonową, może coś się tam uszkadza i nie może sie uszkodzić do końca :) Miałem kiedyś bardzo zapchany tłumik,...
zobacz czy widzi obroty wału, często padają czujniki. To specyficznie oprogramowany sterownik, podstawą aby się uruchomil jest pozytywny test cewek ( aby nie szło niespalone paliwo w kat), ale ja sądzę że wina po stronie immo. Jestem pewien że jest błąd 27-klucz niewłaściwy, to 90% usterek jak nie chcą zapaloć w tych pudłach.
O zapłonie myślę, skaner kkl będę miał jutro, bo nie ma linii can. Ad 2 błąd pojawił się wczoraj a później nagle się sam naprawił podczas jazdy , i dziś rano podczas jazdy pojawił się znowu dlatego to dziwne , przewód przetarty może być ale nie powinno raczej się samo naprawić podczas jazdy. Rano ruszałem kabelkami od czujników, cewki , wężykami od...
Witam.Auto Audi a4 b6 1,8 t bex . 2004r.Wyjechalem z garazu po nocy.Silnik odpalil normalnie lecz po ok minucie zacza silnik nierowno chodzic. Po przelaczeniu na gaz to samo. Vag pokazuje 16684 oraz 16685. czyli wypadanie zaplonu cylinder 1 Podmienilem cewki,swiece-dalej to samo.Zmierzylem kompresje na 1 cylindrze i jest 11bar. (silnik ok 60stopni,tylko...
Duch__ a co takiego podczas odpalania na "pych" dzieje sie z katalizatorem?? Rozwiń temat bo to ciekawe :) A więc tak: Jeśli do katalizatora dostanie się niespalone paliwo - np. brak iskry, katalizator może się spalić jak sie podgrzeje... Chyba w zeszlym roku czykiedys był problem z peugotami 307 - niekiedy nie chciały zapalić, benzyna szla do kata...
Witam. proszę o pomoc bo nie mogę wyregulować gaźnika. Nie mogę zejść poniżej 2000 obr., gaźnik oryginalny BVF. Po puszczeniu ssania silnik na zamkniętej przepustnicy dostaje sam dużych obrotów do 4000. Wkręt od składu mieszanki wykręcony na jeden obrót iglica i pływak ustawione jak w książce na końcu tłumika jest niespalone paliwo (czarny szlam). Może...
świece zostaw, nie wiem jak dla opla, ale dla volvoskiego diesla tak właśnie realizuje się zabezpieczenie aby na zimnym silniku na wolnych nie wypadały zapłony i i zeby niespalone paliwo nie dostawało sie do katalizatora. Natomiast o co ci chodzi z "przygasającym licznikiem to nie wiem, w każdym samochodzie spotkałem się z identycznym zjawiskiem - jak...
Zamień wtryskiwacz na inny z listwy.Jeżeli nadal wskaże błąd wtryskiwacza cylindra 2 to usterka może być w sterowniku lub jego okablowaniu.Jeśli wskaże na cylinder do którego przełożono wtryskiwacz nr 2 to trzeba ten wtryskiwacz wymienić. Pojeździj trochę, wypal niespalone paliwo z układu wydechowego. Uszczelka pod głowicą i jej uszkodzenie daje wiele...
...tylko pomyśl co steruje tym krokowym i na podstwie odczytu z jakiego czujnika. IAT (czujn. temp. powietrza) ma stosunkowo niewielkie znaczenie, dużo istotniejszy jest ECT (czujn. temp. silnika) ale gdyby znacząco zaniżał temperaturę silnik miałby podniesione wolne obroty - dla tego silnika mają one wynosić ok 850 obr/min. Kiedy ostatnio regulowałeś...
Szczerze powiem, nie wiem jak jest w A-klasie, ale jest wysoce prawdopodobne, że nie otwiera wtryskiwacza celem ochrony katalizatora przed przedostawaniem się do niego niespalonego paliwa. Zdarza się taka procedura w przypadku wypadania zapłonów. W Vaneo o którym wyżej wspomniałem silnik po skasowaniu błędu i uruchomieniu, przez 2-3 sekundy chodził...
Witam. Mam traktorek z silnikiem B&S 18 HP Intek twin OHV. Problem polega na tym, że podczas odpalenia na ssaniu zadymi na czarno i gdy szybko zwiększam obroty to też zadymi na czarno i go przydusi zanim wkręci się ta maksymalne obroty. Z jednej rury wydechowej, która wchodzi do tłumika wypływa jakby niespalone paliwo (niewielka ilość pomieszana z sadzą)....
Na zimnym objaw nie występuje albo w tak niewielkiej ilości, że tego nie widzę. Poproszę dzisiaj kogoś żeby mi to zobaczył na zimnym silniku z zewnątrz. Staram się jeździć do 2 tys obrotów kiedy silnik jest zimny (co najmniej do tych 60 stopni temp oleju) Mógłbyś mi kolego jakoś racjonalnie wytłumaczyć w jaki sposób miałaby ta płukanka pomoc ??? Dbam...
paliwo dusić paliwo wskaźnik paliwo paliwo paliwo brudny paliwo
dwufunkcyjny ustawić końcówka drążka stabilizatora makro kopiuj niepustych
BMW K 1200 LT - Wady i Zalety Motocykla Turystycznego Czas nagrzewania piekarnika do 200°C: czynniki