W alternatorze W musisz podpiać pod diody.
Zależy od typu alternatora. Jeżeli go nie ma, to z łatwością można wyprowadzić-wystarczy podpiąc obrotomierz pod którykolwiek przewód stojana.
daj mi meila nie umiem wstawić schematu na forum przesle schemat i zdjecie pogladowe gdzie jest zamontowany
No to jest raczej bardzo łatwe. w dieslu obrotomierz jest lączony pod alternator. Powinno być wolne miejsce (wsuwka) spróbuj tam sie podłączyć. Na wejściu sygnału w obrotomierzy powinien być w szereg włączony kondensator i nawet nieprawidłowe podłączenie nie powinno uszkodzić orotomierza. Niemniej jednak w dieslu to sygnał z alternatora bierzemy.
sygnałowego z alternatora z zacisku D. Nie D tylko W. Możliwości masz kilka: -nakleic magnesik na koło pompy + kontaktron bądź hallotron(robiłem tak raz w maździe) -czujnik piezo na rurkę wtryskiwacza. -czujnik indukcyjny z koła wieńcowego (jak miały stare Peugeoty)
Sprawdź omomierzem miedzy obudową a przewodami, otrzymasz odpowiedź :D
Prędkościomierz benzyniaka przy częstotliwości 33,33Hz powinien pokazywać 1000obr/min, skoro tobie pokazuje 4000obr/min to znaczy że z alternatora dostaje 133,33Hz. Trzeba by więc podzielić tą częstotliwość z altka przez 4. Można zastosować jakiś układ licznika lub przerzutnika z podziałem przez cztery. Mogę Ci podrzucić jakiś schemat jak sam nic nie...
prawdopodobnie do alternatora przynajmniej tak to jest rozwiązane we fordzie
Nie produkuje się obrotomomierzy w formie indywidualnej do diesli.
W starych peugeotach był montowany dodatkowy czujnik indukcyjny wykorzystywany tylko do podłączenia komputera diagnostycznego. Szukej brązowej 3-stykowej wtyczki (męskiej) nie podłączonej do niczego w okolicach głowicy.
Była by ale nie z tymi zegarami muszą być od diesla.
W dieslu obrotomierz podłącza się do alternatora do zacisku "W"
Witam Z alternatora bierze sygnał obrotomierz tylko w dieslach.
Zobacz aplikacje LM2907 lub LM2917.
Witam Gdzieś czytałem, że można w dieslu podłączyć obrotomierz do alternatora, pod złącze z literką "W" i tu moje pytanie: czy w uno 1.7 diesel na alternatorze jest takie złącze? Może ktoś wie? Niestety nie mam czasu wyciągać alternatora zza silnika i to jeszcze na dole, by samemu sprawdzić czy ma takie złącze. Alternator to Magneti Marelli. Pozdrawiam
Czy niedzalajacy obrotomierz tez objawia sie brakiem ABSu?? Sprawdz ewentualnosc opisana w tym temacie: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic98... lub: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic10... Mysle , ze to bedzie przyczyna.
Skad ty masz taki silnik w swoim wozie z tego co sie orientuje to byly juz 1.9. Licznik chyba ci moze nie podejsc z benzyniaka a jestem pewien ze obrotomierz i tak nie bedzie chodzil. Musisz sie postarac o wklad od diesla.
Wstaw alternator od diesla, albo podłącz obrotomierz do starego alternatora tak jak jest w dieslu - może będzie dobrze. Pozdrawiam.
Teraz pytanie Czy układ z załącznika wystarczy do uformowania ipulsów dla procka Rozwiązaniem byłby oscyloskop ale trudno takie pudło istalować w samochodzie Prosze o podpowiedż PIOTR Ja podaję impulsy obrotów tak jak w załączniku, działa zarówno na przebieg prostokątny jak i sinusoidalny. Prosty układ bez żadnych niepotrzebnych komplikacji, sprawdzony,...
zalezy od predkosci obrotowej alternatora. jak zrobisz przelozenia jak w dieslu to obroty beda pokazywane ok tylko ta skala. moze lepiej bedzie przelozyc obrotomierz od diesla. bedzie bardziej czytelne.
Witam. Problem jak w tytule. Impuls do obrotomierza podawany jest z czujnika na kole zamachowym. Czujnik ten jest ok, został sprawdzony. Problem tkwi w zegarach. Nabyłem takie zegary w bardzo okazyjnej cenie, niestety ktoś je źle potraktował i nadtopione są dwie ścieżki prowadzące sygnał z obrotka. Postanowiłem więc dolutować kabelki na kostce łączącej...
w starszych dieslach obrotomierz(wejście) podłączony jest do specjalnego wyjścia z alternatora a zasilanie (+ i -)z instalacji.
Jest tam pradnica czy alternator? Jak pradnica to wstaw alternator. Badziesz mial dwie korzysci naraz: lepsze ladowanie i gotowy sygnal do obrotomierza (pod warunkiem, ze obrotomierz bedzie z diesla)
Obrotomierz z benzyny nie można podpinać do wyjścia W alternatora. Nie ten sygnał sterujący. TD to sygnał z czujnika wału , obrabiany przed moduł zapłonu lub sterownik silnika. Szukaj obrotomierz do diesla.
Korzystając z okazji też się przyłącze do tematu. Potrzebna mi kompletna dokumentacja obrotomierza do diesla do passata 1.6 td. Dzięki
I obrotomierz... Bo inny zakres obrotów.
Mam pytanie – czy obrotomierz w Dieslu podłączony do alternatora mierzy napięcie, czy częstotliwość, bo jak wiadomo wyprowadzenie jest z jednej, zmiennej fazy alternatora?
to co trzymasz w palcach służy do podłączenia czujnika prędkości prawidłowy licznik z obrotkiem po prostu podłączasz i działa - wszystkie zasilania i sygnał obr normalnie do licznika dochodzą oczywiście jeśli kostki pasują odnośnie kostek - na folii przy złączu jest opis wszystkiego więc można porównać ale na ogół pasuje mógłbyś zamieścić fotkę całego...
Chodzi o opelka diesel? Sygnał jest bezpośrednio z cewki stojana brany. http://obrazki.elektroda.net/66_12335095...
Nie lepiej wstawić obrotomierz z diesla? dlaczego akurat taki?
Poszukaj w Bazie schematów Elektrody. Jest tam schemat i opis podłączania obrotomierzy w dieslach. Albo na przykład http://www.elektroda.pl/rtvforum/file/ob...
Zatem możesz dobrać metodą prób i błędów.
Może i bym wziął z cewki jest jedno ale jak zauważyłeś albo nie to jest diesel a diesle nie posiadają cewki !
Podłącz się pod przewód dający sygnał na obrotomierz. Jeżeli jest to benzyniak to zbuduj przetwornik f/U i linijkę świetlna z różnymi kolorami diod. Albo podłącz po prostu pod tą dwukolorową diodę. Na Elektrodzie jest mnóstwo tematów o podłączeniu ledowego obrotomierza. Jeżeli jest to diesel to jeszcze łatwiej bo sygnał na obrotomierz idzie z wyjścia...
Podejrzewam ze musisz miec tam cewke zaplonowa . tylko niekoniecznie musi byc okragla jak w starszych autach , moze ksztaltem bardziej przypominac transformator i byc np. zespolona z modulem sterujacym . Ale jezeli rzeczywiscie nie mas tam nic takiego ( byloby to bardzo dziwne) to mozesz sprobowac podlaczyc obrotomierz po alternator , tak jak jest to...
Nie bardzo, musisz przerobic elektronikę, poza tym obrotomierz do diesla ma inny zakres obrotów, a podpina się go pod alternator ( musi być wyjście, najczęściej oznaczone W )
Do cewki ładowania mozna podłączyć obrotomierz ze starego diesla podłączany do alternatora problem będzie ze zgraniem wskazań z obrotami.
Mam obydwa obrotomierze przed sobą, i od tyłu wyglądają tak: Diesel: http://obrazki.elektroda.pl/2957473200_1... Benzyna: http://obrazki.elektroda.pl/3605409200_1... I teraz pytanie, czy różnica może być tylko w uzwojeniu ? Mam plan podmienić same płytki i włożyć do auta, tylko czy to coś da ? Przypomnę, do Poloneza z...
Da się podłączyć. Masz Syncro czy Ducatii?
witam,mam pytanko jak podlaczyc obrotomierz do silnika diesla(troche starszy ,bez elektroniki),czy wystarczy kupic pierwszy lepszy zegar z jakiegos innego auta czy trzeba cos przerabiac,dorabiac,podrabiac i wogole dzieki i pozdrawiam
tak na początek: w dieslu obrotomierz jest po prostu miernikiem częstotliwości, czy przypadkiem nie chcesz podłączyć obrotomierza od silnika benzynowego?
Benzyna czy diesel jeżeli Diesel to impuls z alternatora
Wyprowadź sobie kabelek z jednego z końców uzwojenia stojana alternatora, tylko weź pod uwagę, że diesle mają przeważnie większe przełożenie między wałem a alternatorem, więc obrotomierz będzie przekłamywał
w jaki sposób podłaczyć obrotomierz w uniaku dieslu? gdzie sie trzeba wpiąć żeby poprawnie wskazywał obroty?
wyprowadzić jedną fazę z alternatora i tam podłączyć obrotomież od diesla (tak jak w dieslu to zrobione) pozostaje pytanie na ile podobne obroty mają alternatory w dieslu i benzynie
Powinno działać bez problemu, chyba że masz silnik diesla.
Witam! Jestem szczesliwym posiadaczem golfa diesla i nie dawno kupiłem licznik z obrotomierzem do niego. Problem tkwi jednak w tym ze nie mam wyjscia z alternatora do obrotomierza:( w poprzednim poscie wyczytalem, ze kolega mial ten sam problem tylko, że on ma alternator Motoroli a u mnie zamontowany jest firmy Bosh. Czy tobedzie takie same wyprowadzenie?...
Witam! Czy wie ktoś jak podłaczyc obrotomierz w uno 1.5 lub 1,4 mam obrotomierz od diesela i mam zamiar go przerobic na benzynowy ale nie wiem gdzie dokladnie go podłaczyc prosze o pomoc oto moj adres mail: lissek80(at)wp.pl
Obrotomierz już działa:) Poradziłem sobie z nim. Zrobiłem wyjście W w alternatorze, podpiąłem obrotomierz i wyregulowałem. Zamykam temat i dziękuję tym co pomagali i tym co przeszkadzali:)
Obrotomierz wgolfie dieslu jest podłączony do jednej z faz alternatora przed mostkiem diodowym.Świecenie lampki i wzbudzenie alternatora zależne jest od regulatora.
Witam Jest tak: mam Audi 100 1987 "cygaro" 2,0 diesel. Chcialem sobie zalozyc obrotomierz, niestety nigdzie nie moge znalesc licznika z obrotomierzem z diesla - moge kupic sobie licznik z obrotomierzem z benzyniaka, ale tu wlasnie zaczyna sie problem: 2 elektromechanikow mowi mi ze albo nie bedzie dzialal albo bedzie ale bardzo znaczaco oszukiwal (wiadome...
Sygnał do obrotomierza idzie z alternatora. W obrotku masz 3 złącza. + po stacyjce, masa, i sygnał. jezeli masz obrotomierz z benz to bedzie trzeba przerabiac. a jezeli z diesla to powinno grac.
Masz rację Tailorex , jak można teoretyzować na tak piękne zadane pytanie: czy może jest sterowany elektroniczne z ECU ,czy standartowo z cewki lub wtryskiwacza? Jaki to silnik Przeuczony Kolega posiada , do którego ma założyć obrotomierz z diesla? Benzynowy?
A jaki miałeś silnik? Ja przekładałem z benzyny na diesla i obrotomierz nie działa, a wszystko jest podłączone jak powinno.
Obrotomierz od Diesla czy benzyny?
Czemu chcesz kombinować z wyjściem alternatora i przeróbką obrotomierza skoro ten silnik na prawie 100% ma wyjście impulsów do podłączenia oryginalnego obrotomierza.
Diesel 4 cylindry, najlepiej z czujnika położenia wału? Nowe tak mają, ale nie jest to bezpośrednio podłączone. Pytałem: Jaki obrotomierz? Bo rozumiem, że chcesz dołożyć do auta? W starszych i prostych silnikach diesla sygnał obrotów był brany z zacisku W alternatora.
Witam mam pytanie gdzie podłączyć obrotomierz ? mam na wyjśiu obrotomierza (G) i (-) a chodzi mi podłączyć do silnika bo silnik został z tego auta wykorzystany do łodzi czy jest jakaś możliwość czy muszę zmienić obrotomierz i jeśli tak to inny w jakie miejsce wpiąć ?Proszę o odp
Obrotomierz z beznyzniaka nie będzie pasował do diesla; niemniej jednak sa się przerobić.
Miałem ten sam problem...przy sowim escorcie. masz licznik z obrotomierzem od diesla dlatego Ci zaniza. musisz podłączyć obrotomierz pod alternator wyjście "W" (taka wystająca śrubka M5) i wymienić opornik w obrotomierzu na...i tu doświadczalnie...ja założyłem 220kOhm (był 180 kOhm) i teraz pokazuje dobrze. Napisz czy udało Ci się zrobić. Pozwodzenia.
Witam. Przerobiłem silnik z benzyny na diesla i mam problem z obrotomierzem, jak go podłączyć? Mam czujnik na kole zamachowym, wychodzą z niego 3 kable: zielony, czerwony i bez izolacji, reszta instalacji pod obrotomierz jest ale muszę ją znaleźć. Może wie ktoś, jak to podłączyć?
Witam, Z powodu zbyt małej ilości punktów niemoge założyć nowego tematu. Więc podepne się tutaj... Mam problem z obrotomierzem w silniku diesela. Obrotomierz podłączony jest do alternatora. Licznik co jakiś czas nie pokazuje obrotów, natomiast zegar motogodzin przeskoczył z 2500mtg na 11500mtg. Co może być tego przyczyną?? Prosze o pomoc
LK - lampka kontrolna, SZ - szczotka, + - zasilanie po stacyjce, masa - masa. W elektronicznych regulatorach nie podłącza się wyjścia ~, pozostaje ono niewykorzystane. Można sobie do tego podłączyć obrotomierz od starego diesla, bo to wyprowadzenie jednej fazy.
jak diesel, do do alternatora. I jeszcze jedno, musisz kupić zegary z obrotkiem od fiesty lub escorta i do diesla ,te od benzyny nie pasują.
nie wiem czy aktualne, jak benzyna to przewód z cewki a jak diesel to z alternatora
W tym volvo masz pewnie 4 cylindry a w maluchu miales 2 wiec obrotomierz pewnie bedzie Ci pokazywal dwa razy wieksze obroty. Obrotomierz prawdopodobnie sie da przerobic. PS. To 16D chyba oznacza diesiel wiec tam nie ma aparatu zaplonowego i w dieslach obrotomierze podlacza sie do alternatora!
Co do obrotomierza to fachowiec zawalił. Wsadzony został obrotomierz z benzyniaka a Ty masz diesla. Alternatory z diesla maja wyjście W do którego podłączony jest obrotomierz. Jedynym rozwiązaniem w tym wypadku jest dolutowanie przewodu pod jedno z wyjść uzwojeń (przed mostkiem lub diodami prostowniczymi) i do tego podłączyć obrotomierz. A jak tam regulator...
blinker - kierunkowskaz (na pewno masz tylko jeden kabelek bez rozróżnienia strony) kl 58 - +12V - zacisk 58b z wylacznika swiatel - do podswietlania zegarow po wlaczeniu swiatel. temp - Wskaznik temperatury cieczy chlodzacej tank - Wskaznik poziomu paliwa w baku masse - Masa ze styku 31 przelacznika swiatel ( w każdym razie minus obojętnie skąd bedzie)...
Cekawi mnie, gdzie znajdzie ten "-" w alternatorze. Z tego co wiem to sygnał jest brany ze środka gwiazdy lub z dodatkowej diody. I jest to impuls dodatni. Są jeszcze jakieś inne rozwiązania?
lub zamontowac obrotomierz mechaniczny podłączony pod wałek rozrządu
Z tego co kiedyś czytałem to w jetta diesel aby funkcjonował obrotomierz to trzeba podłączyć czujniczek wkręcając go w skrzynię biegów w okienko z punktrm zerowym a i wydaje mi się że jakiś odnośnik na kole zamachowym już jest . Ale nie praktykowałem tego
Zrobię tak, jak Błażej podpowiada. Co do konkretów to ich nie znam, obrotomierze leżały w stercie. A te znaki z płytki obrotomierzy pewnie niczego by nie powiedziały. Ale swoją drogą, to dziwne. Nawet obrotomierz do diesla, chyba nie powinien wychylać wskazówki po podłączeniu tylko zasilania. Pozdrawiam.
jak obie deszczółki pochodzą od silnika zasilanego takim samym paliwem to tak. Diesel a benzyna sa róźnice.
W benzynie impuls na obrotomierz idzie z cewki a w dieslu z alternatora w isuzu jest takie wyprowadzenie jak na rysunku
Udało mi się dostać zegary w nie naruszonym stanie fabrycznie do diesla teraz tylko zamontować ;) Dodano po 1 Zapomniał bym pod który styk podłączyć obrotomierz? (są dwie kostki białą i czarna)
Nie znasz się na kwestiach technicznych, ale nie jesteś laikiem... To wpisz sobie na allegro: obrotomierz do diesla. Albo kup zegary z obrotomierzem do golfa 2.
Diesle bez elektroniki brały sygnał przewaznie z alternatora
ten obrotomierz nie będzie tam działał, musisz założyć od diesla co do ładowania to coś masz źle podłączone bo tam nie ma różnic
Koledzy! Naprawdę zgadzam się z wszystkimi. To, że nie będzie pasował to już wiem, bo go założyłem. To że czerpie informacje z innych źródeł to też wiem. W moim alternatorze wychodzą dwie wiązki z alternatora (w przeciwieństwie do 1.3 MPI), co wskazuje na to, że samochód powinien być przystosowany do podłączenia obrotomierza. Czyli, po podłączeniu obrotomierza...
D+-kontrolka ladowania ( musi być podpięte) W-obrotomierz w prypadku silnika diesla ( mozna nie podpinać)
Na tarczy masz stopkę, na której opiera się wskazówka. Jeśli coś przy niej dłubałeś, to prawidłowo po przekręceniu kluczyka i usunięciu stopki powinna podnieść się nieco i wskazywać zero. Układ scalony po załączeniu zapłonu zeruje wskazanie. Ustrój jest woltomierzem różnicowym i chodzi jakby w kilku etapach w pewnym sensie poprzez odwracanie biegunowości/fazy...
I gdzie tam jest jakiś przełącznik? I masz napisane wyraźnie, że sygnał tacho leci z centralki silnika? to śruba była może normalna;d ale tam piszą o obrotomierzu 1,9jtd czyli diesel a ja mam od benzyny... czyli co mam zrobić??
Da się trzeba znaleźć schemat (jest gdzieś zresztą na elektrodzie) obrotomierza do diesla. Sygnał pobiera się z alternatora jest on przetwarzany w układach elektronicznych i mozna go podłączyć do oryginalnego obrotościomierza skalibrować wskazania i cieszyć się sukcesem.
Jezeli bardzo ci zalezy na obrotomierzu to możesz go podłączyć do alternatora pod zacisk ''W'' i tez bedzie działał.
No dobra A powiedz ile kabli wystaje z tego obrotomierza i jak je podpinasz?? Napisz czy są one podpisane. No i jeszcze jedno. Obrotomierz z diesla nie bedzie działał w silniku benzynowym i na odwrót. pozdrawiam
czy w każdym dieslu jest taki obrotomierz tzn podłączony z alternatora? Jakie są inne możliwości? Ja mam honde civic 1997r 2.0 iTD i obrotek raz działa raz nie. Na forum crx radzą mi bym wymienił moduł zapłonowy ale ja raczej w wysokoprężnym silniku to tego nie wymienie he he. Pomocy może ktoś cos poradzi gdzie zajrzeć
Mialem taki obrotomierz i podlaczylem do plusa cewki i wszystko chodzil, wiec po co rozbierac alternator. No popatrz!W dieslu do cewki zapłonowej! Wot' bolszaja tiechnika!
Witam dołączę się do postu bo poszukuje licznika z obrotomierzem do diesla w=1111 nigdzie nie moge znaleść pomocy
posiadam golfa 2 1.6 diesel 88r moje pytanie brzmi jeżeli golf nie ma licznika ze wskazówką obrotów jak kupie od innego golfa który ma wskaźnik czy da się to podłączyć i będzie to poprawnie działało czy trzeba będzie przerabiać
Na cewkę idą impulsy o częstotliwości proporcjonalnej do prędkości obrotowej silnika, ale jeżeli model miewał fabryczny obrotomierz, to zapewne sygnał brał z odpowiedniego pinu sterownika. No chyba, że to diesel, wówczas sygnał był brany z alternatora.
Witam. Wyjście W jest wyprowadzeniem jednego z uzwojeń stojana, przeznaczonym do pomiaru częstotliwości napięcia przemiennego generowanego przez alternator (jeszcze przed prostownikiem 3-fazowym). Wartość napięcia będzie stała, zmienia się częstotliwość w funkcji prędkości obrotowej. Obrotomierz w zestawie wskaźników jest częstościomierzem. Jeśli możesz,...
Wcześniej był podłączony do cefki zaplonowej silnika bezynowego, teraz do alternatora silnika diesla
Ja nie mam obrotomierza w dieslu. Można by pominąć ten kabel ?
Witam Problem polega na tym , że nie wiem gdzie podłączyć brązową kostkę 3-pinową "męską ". Czy jest jakiś sposób aby sprawdzić czujnik obrotów w tym aucie ? Z góry dziękuję za podpowiedzi .
(B+) (sruba M6,M8, lub dwa grube złacza konektorowe)-zacisk + akumulatora. (D+) podłączony do kontrolki. (W) podłaczony do obrotomierza (diesel)
witam,mam pytanie gdzie podlaczyc obrotomierz w dieslu?czy moze to byc kazdy obrotomierz aby z ropniaka czy komkretnie od modelu,podlaczyc bym to chcial do silnika vw aef czyli bez elektroniki(tylko pompa),jakis schemat moze ktos posiada albo cos...bede wdzieczny pozdrawiam
Niestety nie mam. Zegar też jest w warsztacie :( Mam tylko takie zdjęcie http://imged.pl/2803/mercedes-g-klasa-ob...
do mojego alternatora idą dwa kable. Jeden z nich idzie do rozrusznika a drugi gdzieś leci do kabiny. Mam tez na alternatorze wolne jedno miejsce W na kabel. J co dalej??? mam podłączyć w to miejsce kabel i gdzie dalej podłączyć????
Podłącz plus, masę i sygnał z cewki dowolnego silnika benzynowego (z tradycyjną cewką, tzn taki gdzie obrotomierzem steruje impuls cewki a nie np. czujnik wału) do obrotomierza i ten powinien działać (na folii licznika są opisy, pod plastikowymi obudowami złącza). Ale... Nawet jeśli zadziała, to nie można go podłączyć do diesla, gdyż całkiem inna zasada...
a gdzie szukać tego przekaźnika nie jest to przypadkiem w komorze silnika po prawej stronie??bo pewnie będzie to gdyż wujo podłączył pod samochód rozruch i popalił elektronike..
podłączyć obrotomierz diesel diesel obrotomierz obrotomierz diesel
kostki kierownicą passat odświeżania pamięci triak przekaźnik
maszyny elektryczne książka uszkodzona kostka stacyjki
Lokalizacja przekaźnika rozrusznika w Audi A4 B8 Czy nieoryginalny termostat zadziała z Viessmann Vitodens 200?