Akurat zawodowo zajmuję się grzałkami 230V do silników, więc wypowiem się na ten temat. Faktycznie patent ten pochodzi ze Skandynawii i jest to najlepszy sposób na uruchomienie silnika zimą (no może jeszcze lepsze jest Webasto wodne). Typów grzałek produkowanych jest kilkaset rodzai i są dedykowane do konkretnego silnika. Najlepiej gdy montowana jest...
W dieslu zimą zawsze słabo dział na krótkich dystansach ogrzewanie i są wahania przy niskich temperaturach. Ale zacząłbym od wymiany/sprawdzenia termostatu silnika.
Wydaje mi sie ze problem może być z rozrusznikiem ,lub akumulatorem-kończą się.Jeżeli za wolno będzie kręcił rozrusznik to możesz mieć problemy z odpalaniem auta jak jest zimne. Jako pierwsze do sprawdzenia rozrusznik. Pozdro.
No i podgrzewacze na zasilaniu, poniżej -15 nawet po odpaleniu zgaśnie z powodu wytrąconej parafiny. To dlaczego na stacjach np.DEA podaja temp. do minus 23 ? Mam pytanie ; Czy warto zmienic pierscienie dla podniesienia kompresji ?. Slyszalem , ze jak sie robi gore w silniku to trzeba robic dol ?
"Korzyści ekonomiczne i ekologiczne Autobusy elektryczne w Łomży okazują się być o wiele bardziej ekonomiczne w porównaniu do pojazdów z silnikami diesla. Koszt energii na przejechanie 100 km elektrycznym autobusem wynosi zaledwie 53% kosztu diesla zimą i 39% latem. Planowane jest zwiększenie liczby pojazdów elektrycznych w miejskiej flocie — w ciągu...
polecam ogrzewanie pomocnicze przewidziane do T4 w podłodze. A jeśli chodzi o niższe koszta, to można kupić jakąkolwiek małą nagrzewnice z wentylatorem (np na allegro) i podpiąć ją dwoma wężykami pod główną przednią; do wentylatora zrobić jakiś prosty włącznik i po problemie... można sie nawet zmieścić w 50zł o ile trafisz na dobry i tani autozłom.
Dokładnie diesel zima w automacie na krótkich odcinkach pije jak smok i to wcale nie musi być dwa litry.
http://obrazki.elektroda.net/47_12860390... Witam. Przedstawiam Wam konstrukcję własnego sterownika do praktycznie każdego webasta. Sterownik jest oparty na mikrokontrolerze AtmelMega 32. Jego zadaniem jest kontrola nad całym tym ustrojstwem, a dokładniej odczycie informacji z dwóch czujników, temperatury wody(Tw) oraz temperatury spalin ,...
Witam, Mercedes c220cdi rok 2000 poj.2.2 diesel . Zimy pali na strzał. Natomiast gorący po uruchomieniu po chwili gaśnie i trudno go potem odpalić. Brak pomysłów co mu się dzieje. Proszę o pomoc jeśli ktoś ma jakieś pomysły. Dziękuję
Witam.mam problemy z porannym rozruchem samochodu:( musze kilka krotnie krecic aby samochod wreszcie odpalil( gdy sa mrozy to praktycznie samochod nie da rady odpalic)wymienilem ostatnio swiece zarowe.mam akumulator 74 ah,nie wiem co moze byc rpzyczyna tego iz samochod nie odpala wydahje mi sie ze to moze byc winna kilkuletniego juz aku badz tuleje...
witam wswzystkich ostatnio pisalem o tym ze nie odpala zima akumulator wymienilem na akumulator znanej firmy centra filtr paliwa zmienilem co prawda polepszyl sie o wiele rozruch ale to nie jest idealnie po nocy czasami nie odpala za pierwszym razem co jest nie tak swiece sa sprawne moze przewody pomozcie
Na takie dystanse to tylko benzyna albo ... Smart :) Można się nawet w 3 literkach zmieścić, no i problem z parkowaniem nie istnieje. Tylko Smart w mieście nie zejdzie poniżej 4,5 litra (diesel) , a zimą przekroczy 5 .
Witam Posiadam Polo SDI 1.7 diesel. Zimą przy odpalaniu zapala się kontrolka świec żarowych i tak coś tyka, nawet podczas jazdy zamochód zgasł, został wymieniony akumulator i nic dalej to samo. Co to może być za przyczyna? Proszę o szybką odpowiedź.
anaba255 chyba nigdy nie jeździłaś dieslem zimą. Parafina właśnie wytrąca się w filtrze w czasie przepływu przez niego, a nie w czasie postoju. Taka podstawka podgrzewa paliwo wpływające do filtra, a nie to znajdujące się w nim.
]Jak masz poniżej 10V przy rozruchu to wymień akumulator 9V przy rozruchu diesla zimą nie jest niczym nadzwyczajnym i nie kwalifikuje akumulatora do wymiany jeżeli nie ma problemu z odpaleniem. Bywają przypadki, że napięcie siada do 8V.
diesel i zima ;-) pompy sprawdzone pod wzgledem cisnienia, nie powiem teraz jakie ono było bo nie pamietam ale w 2 warsztatach sprawdzone i 2 takie same opinie ze cisnienie ok. krociec poszedl ana pierwszy ogien zeby sprawdzic, wszystko siedzi jak nalezy :) pompowtryski z logow nei wygladaja chyba najgorzej w tamtym wątku ewidentnie 2 pierwsze wtryski...
denaturat lub Pb i zawsze odpali.
Te autko ma już chyba trochę przejechane kilometrów, dlatego nie ma już dobrej kompresji i tu jest przyczyna niedomagania wszystkich diesli zimą. Co trzeba pilnować, oczywiście świece żarowe, rozrusznik, a co najważniejsze - aku. Diesel musi mieć tego kopa przy starcie, bo jak nie będzie dobrze kręcił to nie odpali, a za to najbardziej odpowiada akumulator,...
no 3500zł na diesla, pierwszy samochod w twoim zyciu, nie znasz sie na mechanice i za takie pieniadze diesla przed zima ?! alo lekko myslny jestes albo kamikadze...
Przemyśl temat, jak napisał "kkknc" - najlepsze rozwiązanie dla diesla zimą, to ogrzewanie postojowe (zwane Webasto), które pozwala szybciej przygotować samochód do jazdy (topi śnieg), wpływa na mniejsze zużycie paliwa i podnosi żywotność silnika (jednostka napędowa jest rozgrzana - nie występuje efekt tzw. zimnego startu). ale i tak będzie dodatkowe...
Ciekawe czy ten akumulator który ma 8 lat wytrzyma ponad dwudziestostopniowe mrozy jeśli takowe będą tej zimy.
Tzn nie wylutowywalem ich, ale w dotyku nie zauwazylem spuchniecia na zadnym, a co do komputera to on tylko rano ma problemy z wlaczeniem jesli juz pochodzi troche czasu to startuje za 1 razem:) kazda pozniejsza proba niz pierwsza jest ok,dzis wlaczyl sei za 15 resetem.....tak jakby jakis element potrzebowal sie rozgrzac cos jak silnik diesla zima;)
Można i szukać diesla ale bez kłopotliwego osprzętu z tym, że będzie to raczej małe auto typu grande punto 1.3jtd czy peugeot 207 1.4hdi (przed 2010r) chociaż ja tam 207 zrobiłem 2000km w weekend i nie czułem się zmęczony czy obolały od samochodu, mogę nim jechać wszędzie bez problemu. Silniki te mają proste turbiny (tanie), nie mają koła dwumasowego...
Mozesz do napedu dolać troche benzyny.Zrób wtryski i napisz jakie masz ciśnienia spreżania.Silnik jest wolno ssacy??Pozdrawiam Dodano po 1 P.S Podstawa to dobry akumulator i rozrusznik diesel musi mieć uderzenie nie może mymlać bo bedzie lipa.
Układ ma jeszcze jedną 'fajną' (inaczej) cechę: Dodatkowo układ posiada ograniczenie czasu rozruchu do 3 sekund. ... powodzenia przy odpalaniu diesla zimą. -15 na zewnątrz, akumulator 'nowy' (jak na polskie warunki, zaledwie 4/5 letni) i ma zmagazynowanej energii dosłownie na jedno kręcenie kilkanaście sekund. Jak nie odpalisz za pierwszym razem to...
Gdybyś potraktował j/w benzyniaka ropą, to pozostałaby Ci tylko laweta i czyszczenie układu. Zalanie diesla taką znikomą ilością pb nic mu nie zaszkodzi. Zimą takie coś to norma, starsze diesle trawiły zimą nawet proporcje 50/50 - i żeby było śmieszniej, takie coś zalecał nawet producent (mercedes w przypadku w124). Ostrzeżenie. Nie dość, że temat zakończony...
Na koniec nie wiem jak to zrobić bez urządzenia ,ale należy obciążyć aku i sprawdzić jak długo trzyma i do jakiej wartości, poniżej 10V to już dla diesla zima ciężka może być . Zwyczajnie ciężko mu czasem było kręcić i już prawie rozebrałem rozrusznik a to tylko aku albo aż bo droższy Można sprawdzić napięcie na rozruszniku podczas rozruchu, ale trzeba...
Czy to wina akumulatora? Tego nie wiemy, możemy się domyśleć jedynie. Warto byłoby go sprawdzić. W "leciwych" autach dużą rolę odgrywają przewody. Warto więc byłoby sprawdzić klemy na akumulatorze, przewody na rozruszniku, sprawdzić sam rozrusznik. Czy w pozycji "START" przygasają lub gasną kontrolki na desce rozdzielczej? Diesel zimą wymaga: - sprawnych...
To że sterowanie grzaniem poprzez czujnik temperatury jest niemal pewne. Choć i latem i zimą świece w dieslach grzeją ale długość tego grzania zimą jest oczywiście dłuższa. Nie szukał bym na razie daleko usterki w sterowaniu przekaźnika tylko sprawdził go w warunkach warsztatowych przykładając napięcie pod odpowiednie pola i zobaczył czy puszcza napięcie...
1. Jakie paliwo tam lać? Zwykłe, ale jeśli będziesz tankował na TESCO lub Auchan to polecam lać dodatek DIESEL-SKYDD (zimą to już obowiązkowo). 2. Jaki olej tam powinien być? Olej na bazie syntetycznej dedykowany do silników turbodiesel 0W40 lub 5W40. 3. Poszukuję również instrukcji, ale do tej wersji 2004r. Tu nie pomogę... ale generalnie to czego...
Poniewaz jeden z kolegów pytał daje info i tutaj To jest DVR China Industry http://www.aliexpress.com/store/102802 A Chinka nazywa się Jessica Peng Odradzam serdecznie. Kamerka niby działa ale znowu są problemy. Gdy odpalam diesla zima kamerka włacza sie i wyłacza . Musze chyba dorobić jakieś zasilanie przez diodę i kondensator (podczas rozruchu nie...
co sądzicie o tym środku ? czy mogę go użyć? http://forte-nwe.pl/Trudny-Rozruch-Diesl... Forte Advanced Diesel Fuel Conditioner rozwiąże twój problem z uruchomieniem...
W czasie drugiej światowej ruskie T34 miały specjalne piecyki podwieszane pod silnikiem aby ułatwić rozruch diesla w zimie. Patent już jest i wystarczy go tylko twórczo zastosować a elektrykom żadna zima nie będzie już straszna😏.
benzyna raczej nie diesel. Raczej benzyna bo na tak krótkich odcinkach z dieslem może być problem zwłaszcza jesienią i zimą , częste odpalanie i gaszenie, niedogrzanie układu chłodzenia i praca sterowników świec żarowych. Diesel lubi długie trasy.
Ja pogodziłem się z tym, że do diesla mocno eksploatowanego akumulator wystarcza na dwie zimy. To zależy czy sprawne na 100% masz układ łądowania czy też nie.
Biorąc pod uwagę wymienione modele zrezygnowałbym z diesli. Są to auta kilkunastoletnie i diesle mogą zimą nie dać rady. Również niezbyt dynamiczne, ale za to mało palą. Wolałbym benz.+LPG. Trzeba tylko pamiętać o tym, żeby kupić auto z dobrą sekwencyjną instalacją. Przy zakupie sprawdzić jak działa na niskich i wysokich obrotach. Nie kupować auta z...
Odnośnie oszczędności i bezawaryjności to przeszczep przestarzałego diesla do MKIII wydaje mi się dziwnym pomysłem. Jeździłem Golfem z '95 1.9TDI silnik 1Z. Spalanie poniżej 5l/100km. Nalatane 360.000 km, przyzwoite osiągi (nie ma co porównywać do jednostek CR czy JP). Zrobiłem nim 30.000 i jedyna awaria to zaworek N75 (rozpadła się sprężynka, więc...
Za komuny zimą do ON dolewali denaturatu, żeby diesel lepiej palił. Co prawda to inne diesle były...
Mechanik garażowy, i dlatego teraz zamierzam iść do profesionalnego. Też mi mówili o rozruszniku. A czy to jest normalne, że samochód nie odpala już przy jakimkolwiek mrozie? Nawet jak pisałem wyżej -5... niby mówią, że diesel ma problemy zimą, ale raczej przy -20/30..
Wiem, że zaraz polecą różne (mniej lub bardziej, ale raczej... bardziej ;) uczone uwagi. Ale co mi tam... Jestem zawodowym kierowcą, w wolnych chwilach lubię czytać Elektrodę i chcę podzielić się z (tylko mniej doświadczonymi ;) kierowcami pewnym spostrzeżeniem, które jest - jakby appropos - zbliżającej się "zimy vs diesel" 1. Przed kilkoma laty w......
Interesuje mnie zakres potrzebny do pomiaru prądu rozruchowego w starym, 13 letnim dieslu, zwłaszcza zimą. Pewnie te 400A by się przydało... :) Ten miernik to zapewni. Firma Mastech z tego co widze, posiada nawet swoją witrynę internetową także nie jest to jakaś totalna firma "krzak". Jest nawet polski dystrybutor tych mierników. Na wygląd budzi zaufanie....
Jest taka pasta lutownicza (cyna również) do lutowania rurek miedzianych przy nowoczesnych kaloryferach, piecykach gazowych. Tylko temperatura topnienia jest jest trochę wyższa, i trzeba dobrej lutownicy - kolby, by to zlutować - albo palnik. Ja stosowałem zwłaszcza w rozrusznikach od silników diesla, gdzie zimą trzeba było trochę pokręcić by zapalił....
Ja mam tak samo w dieslu ale w fordzie nie idzie go nagrzać ale to ogólnie cecha diesla (mówię o zimie) i to nie jednym. To cecha nie wada po prostu sprawność diesla jest dużo wyższa niż benzynki gdzie energia idzie w ciepło . Dodano po 3 Nawet jak wrócę z trasy na wolnych obrotach spaliny to ledwo ciepłe (zima) PS i wręcz nawet nie czuć ich To cecha...
Musisz wykrecic urwaną świece, bez tego na nic twoje wysiłki z odpowietrzaniem. To stary diesel, tu swiece zimą tak samo ważne jak paliwo, wazniejsze od bąbelków :D ps. podkładkę też można wymienić :D
ja założylem od golf III diesla przekażnik świec zarowych , zimą nie ma problemu , po podgrzaniu świec startuje jak żrebak.
Moim zdaniem jest to wina przepięć. Jak naprawiam sterowniki i znajde popękane diody (zwykle impulsówki) podmieniam transila na 1.5KE z diodą impulsową BYV (ale u Ciebie strasznie wygląda to uszkodzenie). Często w cięzarówkach tak padaja sterowniki (może nie aż tak), gdy goście palią samochody na prostownikach rozruchowych i myśle ze tu taka samo ,gdyż...
No nie... Właśnie z uwagi na reklamacje jakości paliwa. Z uwagi na zwiększony latem dodatek z bio-g(at)&na. Może i tak, osobiście nie tankuje tam od bardzo dawna, wielokrotnie ostrą zimą "ratowałem" diesle przez wymianę paliwa orlenowskiego na inne. Dziwi mnie tyko że dopiero od niedawna ludzie zaczęli narzekać na ich jakość.
Na razie odpuściłem ale wróce na pewno przed zimą.
przeczytaj post p.artka, takie cos mozna zamontowac na krotkim obiegu z elektrozaworem: reduktor podgrzewacz reduktor
TSI z EA888 gen3 -od tego dopiero momentu Passat wrócił do gry. To jedynie słuszny silnik do miasta. Nie wiem czy załapał się jeszcze do B7, jak nie znajdziesz to dozbieraj do B8 z tyn silnikiem, Nie pożałujesz. Diesel tylko i wyłacznie na trasy, zima i miasto to tragedia.
Mamy w firmie Passata b8 2,0TDI. Czy użytkując ten silnik zimą (pierwszy diesel w moim życiu) trzeba dolewać jakiegoś specyfiku aby paliwo nie zamarzło? Instrukcja stanowczo zakazuje.
2. Po tym jak wymieniłem sprężyny w kropku , to w lewym kole ( tam gdzie sprężyna pękła ) gdy wjadę na jakaś nierówność , progi zwalniające to słychać dość głośne stukanie /dobijanie w każdym bądź razie coś napierdziela , byłem u mechanika , odkręcał koło , luzów itd nie ma , wiec jakby nawet chciał coś znaleźć to nie ma bata by było się do czego przyczepić...
Jakoś poza zimą okazuje się, że diesle nie jeżdżą i nie emitują smogu...
Według mnie każde auto za 1500zł będzie skarbonką, w którą na "dzieńdobry" wsadzisz kolejne 1500zł.. Sam głupi rozrząd to wydatek 300-400zł, do tego olej filtry paski itp a wiadomo ze za 1500zł to auto napewno idealne nie będzie.. Oczywiście, jakże inaczej musi być diesel :] - Ja nie wiem,co wy macie z tymi dieslami.. Bo za 1500zł diesel juz zimą nie...
autominus to jest diesel .
zimno jak fiks (wtedy tam ok -15 stopni) Hmmm, ja bym powiedział, odwilż 😉. Paręnaście lat temu miałem kilkanaście dni minus dwadzieścia parę a w nocy do trzydziestu, to jak już po tym było -15, ulga, diesel w końcu odpalił. Tej zimy tylko do minus dwudziestu w nocy spadało i tylko kilka nocy takie, więc ciepła zima. płacimy dużo bardzo dużo (im większe...
Aby nastąpił zapłon w silniku diesla w niskich temperaturach, wcale nie musi być on wyposażony w świece żarowe.Rację ma kolega jta, bardzo ważny jest stan instalacji zasilającej.Wtryskiwacze nie mogą,, lać,, tzn.muszą utrzymywać zadane ciśnienie pracy i rozpylać wtryskiwane paliwo,pompa wtryskowa musi podać paliwo pod odpowiednim ciśnieniem. Stan tłoków...
Zimoodporny ale bez garażu i stojący po kilka dni.Więc tylko benz.Oprócz kosztów które mogą dopaść wlasciciela diesel. Na przestrzeni 8 lat diesel nie odpalił mi 1 raz z powodu mrozu i to tankowany na stacji TESCO. Więc problemy diesli zimą między bajki można włożyć. Nawet jak się leje paliwo niewiadomego pochodzenia wystarczy wlać 50ml ulepszacza...
1. Filtrów nigdy, ale to nigdy nie wolno wyjmować pod żadnym pozorem! 2. Do oleju napędowego nie wolno dodawać żadnego alkoholu (denaturatu), benzyny ani żadsnych takich innych dodatków. Dopuszcza się dodatek depresatorów sprzedawanych w sklepach motoryzacyjnych i na stacjach paliw ale tylko przez krótki czas. ON od 15 listopada powinien być tzw. zimowy,...
Corsa - lecą podłużnice Alfa... No cóż... Bez komentarza Ale Golfik 2 dobry pomysł. Nie gnije tak jak MK3. Części tanie i ogólnie dostępne. Sam mam takiego 29 wiosenek a śmiga jak złoto. Co do paliwa to ja osobiście wolę LPG od Diesla. Mniej problemów zimą.
Ja mam Centrę Futurę w dieslu. W zime w dobitym silniku który ma problemy z odpalaniem przy 5st. przy -22 dał radę kręcić przez bardzo dłuuuugi czas i w końcu odpalić :D
jak temperatura utrzymuje się na stałym poziomie to nie masz się czym martwić, u mnie zimą nagrzewa się do 90 stopni po przejechaniu ok 15km, co prawda inny silnik ale diesle tak mają. Koledze w starym fordzie escort 1.8d do 90 dochodziło jak przyczepkę załadowaną pod górę ciągnął.
Jest to pierwsza moja zima z dieslem. Czy ten samochód można w jakiś sposób dogrzać. Po przejechaniu 20 km temperatura płynu nie osiąga 90 st. a jak na chwilkę stanę w korku to jeszcze błyskawicznie spada. Normalnie masakra.
Lepiej napraw EGR bo idzie zima. Wspólczesne diesle mają wymiennik zamontowany na drodze spalin z kolektora wydechowego i dzieki temu silnik szybciej się nagrzewa. Ekolodzy też Cię nie polubią ;)
Zimą nie. Sprawności silników Diesla też nie znasz. Kolejny post nie na temat.
Aneuro a jaki tam masz akumulator ??bo chyba mi się wydaje że nie kwasowo-ołowiowy? to moje cudo Wygląda nieźle-do sterowania WPA 120 sterownik z Defro był, tylko na najmniejszym biegu i tak wydmuchiwało drewno i rozpalanie drewna kończyło się pustym piecem ;) Tylko "oszukuję" oryginalny sterownik, który ma na przekaźniku załączanie wentylatora, więc...
Również chciałbym prosić o porady, dopiero niedawno zakupiłem tego diesla , po raz pierwszy mam silnik diesel . Jak zabezpieczyć go przed zimą co warto zrobić zeby nie było większych problemów później .
Siema. Jestem zielony w temacie mikrosamochodów. Problem dotyczy ciężkiego odpalania zimą zimnego samochodu, silnik diesel dwucylindrowy na pompowtryskach. Jakie tam powinno być ciśnienie paliwa? Bo coś dziwnego, wskazówka manometru nawet się nie podnosi, nawet już po odpaleniu na ciepło. Mimo to samochód jeździ i działa. Jak sprawdza się w praktyce...
uszlachetniacz na pewno nie przyspieszy palenia ale da gwarancje ze niezamarżnie paliwo na co pssaty sa w szczególności wrażliwe a niestety zima dla diesla to wysiłek tak wiec ciesz sie że przy tych mrozach ci pali heheh :)
dziekuje za opinie ale właśnie w mojej corsie bardzo łatwo zrobić 100 stopni wystarczy że na dworze będzie 20 stopni i stanę kwadrans w korku i już mam 100 stopni:( jest to silnik isuzu 1.5 diesel a zimą jak nie zasłonie chociaż 1/4 chłodnicy to też muszę długo czekać żeby silnik złapał 90 stopni. Sam silnik jest sprawny termostat sprawny chłodnica...
Światła LED bez automatu. Mam obecnie z automatem ale włączają się od razu po przekręceniu stacyjki. Tzn została mi jedna lampa bo druga się spaliła i dlatego będę wymieniać na nowe. Wolałbym żeby nowe światła włączały się po uruchomieniu silnika. Głównie z tego względu że diesel+krótkie odcinki+zima = kłopoty z akumulatorem i dlatego muszę walczyć...
Ja używam PTC75-B Prosty w obsłudze, opcja pomocy do rozruchu, oraz automatyka przy ładowaniu. Nie jest drogi, problemy są przy starszych dieslach, jeżeli chodzi o rozruch z prostownika. W moim przypadku rozrusznik potrzebuje w ciepłe dni 230Ah, zimą idzie na prawie 300Ah wiec te 15 minut które podają w instrukcji można se między bajki włożyć.
Witam, Byłem dziś na darmowej promocyjnej akcji serwisowej aby sprawdzili przed zimą diesla. Podpięte auto pod komputer - wtryski OK, turbo OK. Generalnie cacy. Mechanik jeszcze sobie zajrzał pod maskę. Odpiął rurę w okolicy zaznaczonej na czerwono na zdjęciu i było tam trochę oleju, przy tym białym elemencie jak i w rurze. Stwierdził, że możliwe ze...
Pomyśl, bez chłodnicy silnika też byś jechał. Pewnie zimą, dieslem bez turbo albo małą benzyną, z rozkręconą nagrzewnicą na max. to bym jechał, zwłaszcza jak jest wskaźnik temperatury. Rozumiem że same rurki nie wystarczą do schłodzenia tego w zimie, i chłodnica musi być. To jeszcze pytanie czym się objawi przegrzanie skrzyni - niszczy skrzynię, niszczy...
Spróbuj odpalić auto z pożyczonego, sprawnego akumulatora. Jeśli będą się powtarzać te same objawy - rozrusznik do remontu. Usuń usterkę, bo to dopiero początek zimy.
mam golfa 3 1.9 sdi diesel i za każdym razem kiedy próbuje odpalic podczas mrozów odpala dopiero za 6-8 razem .Podczas dłuższego krecenia cos zgrzyta w silniku.A wszystko przed zimą wymieniałem.Olej filtry paski itp.wiem ze diesel nie pali w zime za pierwszy ale 6-8 razy krecic to przesada.Poza tym strasznie wolno sie nagrzewa.Czy zakładać jakąś osłone
myśle że dostałeś wystarczająco dużo dobrych odpowiedzi . ja tylko dodam że diesle w zime np -10 na postoju wógule nie potrafią sie zagrzać możesz czekać nawet i godzine tak że nieszukaj dziury w całym
Haj.zobacz co z filtrem paliwa.? Może jest zapchany. Miałem taki efekt,zaczynał słabnąć aż zgasnął. Fitr w dieslu wymieniałem co roku przed zimą. Albo gdzie się zapowietrza układ paliwowy. Powodzenia.
Chyba nie miałeś wcześniej auta na ropę- silniki diesla mają niska sprawność energetyczną wiec zimą na mrozie na wolnych obrotach i na włączonym nawiewie wątpię w to by się nagrzał do 90stopni C. A skoro bez nawiewu łapie 90 to termostat sprawny- aczkolwiek można sprawdzić czy węże od chłodnicy są zimne czy ciepłe - jak ciepłe to termostat puszcza....
Serwisowalem kilka razy taki sprzet.Technicznie bez zarzutu.Trzy cylindrowce yanmara to bardzo dobre silniki.W anglii jezdzi sie (legalnie) na czerwonym paliwie wiec problem tylko filtr i swiece zarowe(upalaja sie koncowki bo zarzy sie nagar na nich) ale to groszowe sprawy,choc swiece musza byc sprawne bo jak kazdy maly diesel wielocylindrowy wymaga...
Nie utyskuję na silniki Diesla, tylko na głupich kierowców, którzy ignorują to, że taki silnik bez świec żarowych ma znacznie większe opory rozruchu niż silnik benzynowy. Komora spalania musi się rozgrzać do temperatury zapłonu tylko tą energią, którą przekazuje rozrusznik. Dlatego zimą to silniki Diesla sprawiają najwięcej problemów niezbyt inteligentnym...
Spróbuj dorwać jeszcze jeden czujnik na próbę , najlepiej jakiś pewny. W tym silniku zimą najważniejsze są : - kąt wtrysku dobrze ustawiony (bardzo wazny) - dobry akumulator - żwawy rozrusznik - oraz brak błędów w komputerze silnika świece żarowe również ważne ale gdy spalone to auto zapali nawet przy -15 stopniach lecz będzie trzeba pare sekund pokręcić...
Teraz jest lato, ciepło. Z odpalaniem diesla nie ma problemu. Ciekawe jak to się sprawdzi zimą. I czy do tej zimy dożyje...
Akumulator mam trochę wysłużony już 74Ah który przed zimą z jednego diesla wyjąłem bo już ciężko palił. Tu spokojnie starcza na kilka godzin bez prądu. Sterownik jeszcze się nie spalił :) na wentylator idzie PWM i też nie ma z tym problemu, tylko pompka głośno pracuje.
Rzeczywiście więcej zachodu niż to warte. W takim razie napisz tylko jaki efekt dała taka kuracja kiedy już będzie po wszystkim, a dla potomnych nauczka, że zimą trzeba o dieselka dbać.
Wszystko uzależnione od strefy zamieszkania, a potem parkowania. Ja wsioch jestem, miasta omijam szerokim łukiem, a gdy zmuszony jestem pojechać do jakiegoś wielkiego miasta, to powiem wprost, bo robię to od ponad 20 lat - auto na parking przed miastem - bilet dobowy na komunikację i do przodu. Wózeczek na kółeczkach jak dziadzio i się zwiedza ile trzeba....
Nawet by mi do głowy nie przyszło, żeby zasilać rozrusznik przez reduktor napięcia. :) Moc rozrusznika jest podawana dla pewnych ustalonych warunków. Jak przyjdzie zima albo coś się zblokuje to ten pobierany prąd poleci w kosmos. Przetwornica puści dym, a rozrusznik będzie dalej stał w miejscu. Aaaa! Przypowieść też jest! Kiedyś miałem Sierrę diesla....
jak chcesz auto z tanimi częściami to szukaj astry 1.6 benzyna, golfa 3 1.6 benzyna i megane 1.6 benzyna, ceny części porównywalne. Te auta spalą ci benzynki od 8 do 10litrów po mieście w trasie od 5 do 7 w zależności od prękości. Gazu o litr więcej, więc zastanów się czy warto diesla? Ogónie są złe opinie o francuzach ale napiszę fakty: w megane wymieniasz...
(at)tzok: tankuję tylko paliwo premium (diesel GOLD ze Statoil), zimą oczywiście leję dodatek, bo akrat panda jest wrażliwa na wytrącanie parafiny. Mam dwa inne diesle trzymane w tych samych warunkach i tankowane jednakowym paliwem (wcześniej kupowałem hurtem ON do swojego mini CPN-u) to tylko Panda stawała, a pozostałem chodziły bez scen. Cena nowoczesności......
większość teromstatów ma temp. otwarcia powyżej 90st więć siłą rzeczy musi być więcej na wskaźniku(jeśli jest dokładny) a diesle pracują sporo powyżej 100 Dodano po 3 zresztą idzie zima-ciepła bryka sama radość
Motronic Jakie wnioski wynikają z tego co napisałeś? Co się uszkodzi? A co powiesz na sytuację: Zima. Silnik diesel. Zapalmy silnik. Grzeją świece żarowe, potem z wielkimi oporami ruchu (zimny olej itd.) startuje rozrusznik. Musi trochę pokręcić. Na koniec akumulator wyładowany prawie do zera, ale silnik zapala. Jak myślisz jakie prądy płyną przez...
Tak, zdecydowanie nie kupuj diesla, zwłaszcza 1,4. Chyba, że lubisz zimą marznąć ;) Benzyna 1.4 16V 85KM wydaje się rzeczywiście najlepszym wyborem.
myślę, że miał na myśli odpięcie z rozrusznika przewodu do akumulatorów Tak przez jakie trzy zimy odpalałem moja Sierrę diesla. Rozrusznik wytrzymał :)
Są benzyny np japońskie które są wieczne, poza tym benzyna nie przejeżdżała tyle km co diesel i jest dużo tańsza w serwisie ma tańszy osprzęt itd. No i przede wszystkim inna "renoma" jednostki, 1,9 tdi to był kult przez ostatnie 20 lat, nikt innego silnika w golfach, passatach nie chciał więc każdy stan się sprzedawał co powoduje że teraz to są śmieci....
Pojawiła się w Polsce zima, i to normalne że Diesel potrzebuje więcej czasu (drogi) aby osiągnąć temperaturę, przy której zmniejszy dawkę paliwa.
Wojtek(KeFir) - kupujesz na stacji benzynowej , cena ok.2-3zł za litr. W firmowym opakowaniu ma gęstość w granicach 1.27-1.29. Ja tak uratowałem Bosha 74Ah i przejeździł cały sezon w dieslu (robiłem to przed zimą bo miał problemy z odpaleniem). Akumulator wcześniej zaliczył pad do "zera" ze względu na zwarty alternator - i stał tak bidula prawie 2 dni....
Witam wszystkich Od niedawna interesuje się olejem przepracowany Przyszła zima. I po zatankowaniu 165 glonów diesla portfel stał się lżejszy postanowiłem w swoim zakładzie przerobić nadmuchowe ogrzewanie na olej opałowy na przepracowany. Zaopatrzylem się w podgrzewany blok aluminiowy z dysza który ppodgrewam do 80 stopni zamontowany jest w miejsce oryginalnej...
Proponuję zajrzeć na forum forda. Chłopaki pomogli mi ,miałem takie same problemy w Fieście. Silnik wprawdzie bez turbinki ,ale konstrukcja niemal identyczna. Po wymianie świec ,filtra paliwa (polecam sprawdzić na zimę ,u mnie po wymianie silnik zachowuje się bardziej kulturalnie) ,wymienione przewody zwrotne wtryskiwaczy ,przejrzane dosłownie wszystko....
Co ile planowo powinno się wymieniać filtr paliwa W każdym dieslu zmieniam co drugą wymianę oleju lub przed każdą zimą jak nie robi dużych przebiegów. Doprowadzenie filtra do takiego stanu jak na zdjęciach to proszenie się o kłopoty z silnikiem.
(at)miksza22fy Jednorazowo nie. Płyn hamulcowy jest bardzo żrący i lepiej nie dopuszczać do kontaktu z elementami mechanicznymi, ale dolanie odrobiny do ON to stary skandynawski patent na to by zimą się parafina nie wytrącała z oleju.
astra zimą klimatyzator zimą klimatyzacja zimą
samsung powtarza wydruk sterowanie furtki diody migomacie
podłączenie kuchenki elektrycznej wykrywacz przerwy przewodu
Oznaczenie 12D - identyfikacja części elektronicznej Zielona lampka Alladyna: motoryzacja, dekoracje, produkty Aladdin