W alternatorze W musisz podpiać pod diody.
możliwe że uszkodzony alternator
Przepraszam źle napisałem troszkę :) Dziś się dowiedziałem, że ta/te uszkodzone diody znajdują się w czarnej puszcze która jest nad pedałem sprzęgła tuż pod obrotomierzem.
pewnie nie bez powodu ten przewód jest ekranowany i może bez ekranu będzie zbyt dużo zakłuceń żeby obrotomierz pokazywał. puść kabel ekranowany (koncentryk antenowy) i wtedy sprawdź choć jak tamten kabel był stopiony to podejrzewam że trzeba rozebrać alternator i pomierzyć diody, bardzo możliwe że któraś spalona
Witam Zobacz przetwornik f/u (częstotliwość - napięcie) np. LM2907N. Zakładam, że podłączysz się do jednej z faz "przed diodami", oraz uwzględnisz przełożenie silnik alternator. Pozdrawiam Janek.
Pomagam trzy razy w temacie. Sprawdz najpierw alternator .Na konektorze T musi być napięcie zmienne.Miernik chiński pokazuje 7,5-12V .Jest to zlącze podłączone do jednego uzwojenia alternatora,jeszcze przed diodami prostującymi prąd.Z tamtąd obrotomierz bierze impulsy do zliczania.Jeżeli przy altku jest tam napięcie to sprawdz ciągłość przewodu(dzenia)do...
Podłącz się pod przewód dający sygnał na obrotomierz. Jeżeli jest to benzyniak to zbuduj przetwornik f/U i linijkę świetlna z różnymi kolorami diod. Albo podłącz po prostu pod tą dwukolorową diodę. Na Elektrodzie jest mnóstwo tematów o podłączeniu ledowego obrotomierza. Jeżeli jest to diesel to jeszcze łatwiej bo sygnał na obrotomierz idzie z wyjścia...
Witam, mam problem z ASTRA I 94 rocznik 1.7 TD. Po uruchomieniu silnika pali mi się dioda akumulatora i dopiero mocne przygazowanie powoduje zgaśnięcie. Alternator jest nowy na gwarancji oraz akumulator. Dodam, że obrotomierz do momentu zgaśnięcia diody nie działa. Coś z progiem wzbudzenia alternatora? Dziękuję za pomoc.
W isuzu problemem były diody prostownicze. A obrotomierz nie jest podpięty pod alternator?
Znajomy miał podobnie ale w a8, po zapalanie obrotomierz działał tylko kilka sekund.. wszystko zaczynało sie dymić a ładowanie miał na poziomie 18V. Wymienił regulator napięcia ale to nic nie dało.. winowajcą były diody w alternatorze.
Koła pasowe takie same? Po rozebraniu sprawdzić czy gdzieś nie ma śladów tarcia na wirniku, łożyska są ok? Może przyczyna poza wymienioną przez kolegę 5150 jest mechaniczna? Napięcie ładowania wydaje się być dobre, zastanawia mnie ten obrotomierz, opukaj go jak nie to wymontuj i obróć "do góry nogami". wskazówka powinna wrócić na zero, nie odłączaj...
Co do obrotomierza to fachowiec zawalił. Wsadzony został obrotomierz z benzyniaka a Ty masz diesla. Alternatory z diesla maja wyjście W do którego podłączony jest obrotomierz. Jedynym rozwiązaniem w tym wypadku jest dolutowanie przewodu pod jedno z wyjść uzwojeń (przed mostkiem lub diodami prostowniczymi) i do tego podłączyć obrotomierz. A jak tam regulator...
kojot999 a mozesz zrobić dokładne zdjecie obrotomierza od poloneza - tak aby było widac elementy i ścieżki z tyłu. Jak masz pare elementów elektronicznych w domu to z wyjścia alternatora przez diodę (szeregowo) i rezystor (równolegle do masy - z 1k ohm) podłacz do wejscia obrotomierza.
Witam, szukam schematu do wykonania bardzo prostego obrotomierza elektronicznego (np. na diodach) do Punto II z 8-zaworowym silnikiem 1.2. Przy okazji mam pytanie, czy można go przyłączyć do zacisków alternatora?
Wskazuje na jakąś usterkę altka lub reglera. Bo jak juz wiesz w tym aucie alternator odpowiada za ładowanie i generowanie impulsów do obrotomierza. czyli kłania sie przegląd alternatora. Na począątek standard: szczotki, regulator. Potem diody, uzwojenia. Przy rozbieraniu alternatora poleciłbym wymianę łożysk (ile lat to już chodzi?).
Należy wymienić prostownik w alternatorze Są tam trzy małe diody ,które obsługują kontrolkę a z prostownika jest wyprowadzony przewód do obrotomierza jeśli jest to alternator do diesla
R - może to być wyjście diod wzbudzenia. Stosowane do podłączenia kontrolki.
kończą swój żywot diody w alternatorze
Kolego.. a nie próbowałeś wyciągnąć sygnału obrotów z alternatora? W VW passatach tak robiłem w dieslach i u kolegi w mercu 190 2.0 d... i działało.. tylko w mercu szukaliśmy obrotka o odpowiednim przełożeniu ale szroty mają tego sporo (warunek musi być od diesla starego bo TDI biorą sygnał z ECU).. sygnał bierze się z zakończenia uzwojenia w alternatorze...
Proponuje wpisać w szukaj "alternator" botemat wielokrotnie walkowany. Jeżeli w alternatorze brak jest wyjścia to trzeba przylutować kabelek do uzwojenia przed diodami.
Musisz mieć zbocza sygnału, by układ działał. Jak widać reaguje na jedną połówkę sinusoidy - pierwsze wskazanie. Jak drugą połówkę "odwróciłeś" diodami, to wskazanie się podwoiło.
Z tego co widziałem, to ten mój obrotomierz nie jest podłączony pod alternator - widocznie ktoś coś grzebał przy nim. Muszę chyba rozebrać go i zobaczyć gdzie jest dokładnie podłączony i przełączyć gdzie trzeba - szkoda, że nie mam schematu instalacji elektrycznej, może by mi co pomógł. Co do pasków to nie są luźne, ale dzięki za radę, będę wiedział...
pod ten zacisk można,ale po co jak obrotomierz nic nie pokaże,bo to nie zacisk z sygnałem tacho? a gdzie proponujesz go podlaczyc, bo zego co pamietam na schemacie tego obrotomierza jest pokazane zeby go podlaczyc miedzy diody, a to sie wiaze z rozbiorka alternatora, musze to sprawdzic i moze jutro umieszce schamat podlaczenia jakie proponuja i dokladny...
http://plugstype.eu/index.php?page_id=wt... Często spotykane symbole wejść na alternatorach: B+.......................wyjście na akumulator ("przewód mocy") IG (R, 15)...........B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") I (IGN).................B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") R.........................B+ (po stacyjce...
Witam! Ja też mam astrę 1,7 TD ISUZU. Do obrotomierza jest brane napięcie z ośki olternatora. Tam jest oprócz alternatora pompa "WAKUM" (tak niby się nazywa?) i "prądniczka" dająca napięcie na obrotomierz. Jak miałem już słaby pasek od alternatora to nie pokazywał, jak się ślizgał, i jak poszła dioda w altern. też nie chciał pokazywać obrotów. Szukaj...
Jeszcze jedno pytanie - czy będzie mi pasował zwykły obrotomierz do silnika benzynowego (który bierze sygnał z cewki zapłonowej), np. Wstawiłbym diodę i wtedy otrzymywałby pojedyncze impulsy, czy muszę kupić specjalny obrotomierz, który podłącza się do alternatora? Co to znaczy "Syncro czy Ducatii"?
Dzięki wszystkim. Podczas montażu diod elektryk nie zauważył małego zwarcia (diody do uzwojenia czy coś takiego). Teraz alternator ładuje a obrotomierz działa idealnie. Elektrykowi było głupio bo jak to nazwał - szkolny błąd. Ale co tam każdemu się zdarza.
Prawdopodobnie urwany kabel od zaciski B+ alternatora uszkodzona wiązka lub licznik. Sprawdź połączenie od alternatora D+ do diody na żółtej podstawie pod bezpiecznikami.
czasami nie działa prędkościomierz A co ma prędkościomierz wspólnego z alternatorem? Do alternatora dochodzi 4 przewody, jeden od wzbudzenie, jeden od ładowania oraz plus i minus Wyprowadzenie oznaczone jako "W" to nie wzbudzenie tylko wyjście do obrotomierza. Zasilenie wzbudzenia w pierwszej fazie odbywa się poprzez kontrolkę ładowania, a jak alternator...
kolego przeba sprwadzic oscyloskopem co jest na wyściu obrotów z alternatora jeśli będzie jedna dioda padnieta to bedzie ladowal ale nie bedzie obrotów
PRZEPRASZAM MAM SYSTEM W JEZYKU ANGIELSKIM PROSZE O WYROZUMIALOC ,ALE CHCE POMOC JESLI ALTERNATOR JEST HITACHI I MA 4 PRZEWODY TO WINA SA DIODY ALBO MASA NA MOSTKU ALTERNATORA PO WYLANCZENIU DOGRZEWANIA (SYGNAL TEZ LECI Z ALTERNATORA)POWINIEN SIE POJAWIC OBROTOMIERZ TAK JAK NAPISAL PRZEMO 21
To nie możliwe, jeżeli masz miernik podaj wartość na styku W alternatora na skali diody.P
Przeważnie każdy alternator ma wyjście do obrotomierza, jest ono oznaczone literką W, a jeśli niema to musisz się wpiąć w mostek diodowy w alternatorze. Jeśli podepniesz przez opornik i za opornikiem dioda zenera 5.1V to wszystko powinno być ok!
Przekaźnika nie ma, sprawdź dokładnie połączenia alternatora, choć objawy pokazują na uszkodzenie diody w mostku pomocniczym, mimo iż alternator jest nowy mogła trafić się wadliwa sztuka. Pozdrawiam vcc.
no dobrze a sygnały jakie będą nadawane? Jak mam to zmierzyć co jest podawane? Wiem że kiedyś w swoim samochodzie obrotomierz był sterowany napięciem z alternatora z przed diod prostowniczych a właśnie nie wiem jak to jest w motorze..
Z diodą od ładowania tak ma być, inaczej nie wzbudzi się alternator.
Witam wszystkich . Robiłem ostatnio swapa w golfie II z benzyny na TD jednak po ze swapowaniu wszystkiego i zrobieniu przejściówki (Ponieważ mam instalacje w aucie po 89 roku na 1 wtyczkę do licznika, a licznik mam na dwie ) okazało się ze kontrolka od ładowania nie działa tak jak i ładowanie:/ wczoraj podłączyłem obrotomierz i ładowanie zaczeło działać...
Tak podejrzewam że alternator był zmieniany, ma oznaczenia D+ i W gdzie wg. info z katalogu jest to odpowiednio D+ kontrolka i W - obrotomierz. Zacisk W jest podłączony bezpośrednio do uzwojeń stojana alternatora (nie sprawdziłem tylko czy na połączeniu trzech uzwojeń czy na wyjściu jednego). Więc jest on na pewno sygnałem AC (przed diodami prostowniczymi)....
Witam. Zanim napiszę co i jak to podkreślam, że użyłem wcześniej przycisku szukaj. W astrze mojej zony od pewnego czasu święciła się kontrolka ładowania, po jakimś czasie zaczął wariować obrotomierz po czym padł kompletnie, ładowania też oczywiście już wtedy nie było. Mechanicy wszelkiej maści mówili, że to alternator. Wyjąłem więc alternator oddałem...
Napiencie W to jest wyjście na obrotomierz . A pobieane jest z jednej fazy uzwojenia stojana omijając diody prostownicze.
lekko szumi a przebieg to 160 tyś. jak obrotomierz dojdzie do 3000 to później ładuje już dobrze nawet jak spadną obroty.
Witam. Mam poważny problem :) Opis auta: Corsa b 1,5 TD isuzu Bez klimatyzacji, skrzynia manualna wersja z obrotomierzem PRZERÓBKI ELEKTRYCZNE z dobrodziejstwem po poprzednim właścicielu Najkrócej: 1. Padł mi najprawdopodobniej alternator w corsie objawy: -obrotomierz wskazuje ZERO -Dioda aku się świeci -dioda ręcznego się świeci - diody są koło siebie...
Witam. Na 99% masz uszkodzony regulator napięcia. Pozdrawiam Janek. A skąd, rozbierz alternator i pomierz diody i uzwojenie.
Cekawi mnie, gdzie znajdzie ten "-" w alternatorze. Z tego co wiem to sygnał jest brany ze środka gwiazdy lub z dodatkowej diody. I jest to impuls dodatni. Są jeszcze jakieś inne rozwiązania?
Witam,wymieniam nieraz te diody w tych alternatorach hitachi ,regulatory rzadziej podają ,jak nie ma obrotomierza z alternatora ,to ja wyprowadzam dwa przewody na zewnątrz i podłączam regulator od malucha , zielony przewód w miejsce 'F', żółty w miejsce 'L' .Robię to ze względu , że nie ma na miejscu w sklepie , na zamówienie , a czasami trzeba szybko...
Ad1 Element mechaniczny żeby sie wszystko nie rozleciało :) Ad2 Nie. To wyjście W ,impulsy, zwykle do obrotomierza albo innych układów. D+ ma wyjście z tych małych diod, jest obok "oczka" plusowego
Z tego co pamiętam w dieslach to sygnał idzie z alternatora zielony przewód bez pośrednio pod cewkę. Jakie masz napięcia ładownia? Wtyczki czyste przy alternatorze lubią zielenieć albo diody na mostku albo regulator poszedł.
Witam chcial bym podpiąc sie pod temat. U wyglada to tak. Aternator sprawdzony szczotki nowe diody wporzadku ladowanie 14.5 z alternatora bezposrednio. Po odpaleniu kontrolka raz swieci raz nie, raz sie zazy. Obrotomierz pokazuje na wolnych 1500 obrotow (silnik pracuje dobrze) po dogazowaniu obroty skacza wyzej nizej roznie. Astra f 1.7 isuzu.
Przepraszam że dokładam zapytanie w ten sposób. Golf 3 1.9 tdi alternator Bosch 120 A do alternatora przychodzą 2 przewody czerwony i niebieski. Chciałem z kolegą zmierzyć napięcie na nich, odpięliśmy niebieska kostkę która jest przymocowana do rozrusznika, pomiary wykonywaliśmy ok. 15 min. W czasie pomiaru nagle alternator przestał ładować, założyliśmy...
nie niemożliwe to jest schematyczne narysowane. autodata nie ma bardzo dokładnych schematów elektrycznych. francuzy biorą sygnał obrotów z cewki zapłonowej w benzynie lub alternatora w dieslach. w clio jeszcze deski nie wymieniałem osobiście wg mnie 35 styk ecu ale zobacz na układ wejscia na obrotomierz czy jest wysokonapięciowy / bedą elementy kondesatory,...
dzięki za odpowiedź, zamówiłem drugi z podobnym przebiegiem tylko pytanie czy sam alternator np jakaś dioda w środku , czy podłączenie pod tą faze uzwojenia może powodować takie problemy ? Alternator był z allegro ale cena ok. 200zl i może nie do końca dobrze zregenerowali ? Elektryk jest w stanie na stole sprawdzić tą częstotliwość tego wyjścia sprawdzić...
Rzeczywiście , z napięciem na świecach nie ma już problemu, natomiast : - prąd nadal "ucieka" - dokładnym miernikiem 3,3 A . Wycigałem wszystkie bezpieczniki bez zmian, lampka ładowania po przekręceniu stacyjki nie pali się a zapala się po rozłączeniu okrągłej złączki od alternatora. Gdy podłanczam klemę słyszę pyknięcie przekaźnika z prawej strony...
Koledzy ,wyprowadzenie na obrotomierz jest z jednej fazy nie z gwiazdy/będzie pokazywał trzkrotnie większe obroty/ natomiast to że obrotomierz zaczyna późno pokazywać obroty jest ewidentnie związane alternatorem a konkretnie z regulatorem. Jeżeli nie będzie to oryginał to prawie każda podróbka tak się zachowuje ponieważ jest tam tylko dioda z opornikiem...
Dołącz zdjęcia Twoich napraw, bo ja nie mogę zlokalizować. Nie rozumiem jak uzwojenia mogły popękać. Trzeba znaleźć przyczynę. Te 5 małych diod dostarcza prądu na wzbudzenie podczas normalnej pracy alternatora. W ogóle to ten alternator wygląda na 5-fazowy - zauważ, że dużych diod też masz 2x5. Pomierz dokładnie wszystkie diody, wiele więcej nie zrobisz...
Witam. Chciałbym już zakończyć temat zastąpienia obrotomierzem zegara w moim samochodzie Mercedes W 124, 200D. Udało się przerobić układ tak, żeby działał. Zanim zacznę pragnę nadmienić, że mój obrotomierz, który domontowywałem to wersja od bez turbinowego diesla Mercedesa W 124 i co ważne nie ma znaczenia tu pojemność silnika, ważne jest żeby na tarczy...
Witam! Jestem posiadaczem Fiata Uno. Silnik 900 z wtryskiem jednopunktowym (z Seicento). Wbudowałem obrotomierz w zegary i podpiąłem "+" z +12 i masę zgodnie z oznaczeniami na obrotomierzu. Okazało się, ze jest to obrotomierz z Forda Oriona z diesla. Kabel sygnałowy pociągnąłem do komory silnika lecz nie wpiąłem go jeszcze. Wiem, ze nie mam co się z...
W tym roczniku do jednego z uzwojeń alternatora. Obrotomierz, w Golfach II i nie tylko, posiadających silnik Diesla na pokładzie, pobiera impulsy z zacisku W na alternatorze, który to zacisk NIE JEST podłączony do żadnego uzwojenia, tylko poprzez dodatkową diodę do mostka prostowniczego. V.
Wskazówka jest podświetlana dodatkową wielokolorową diodą LED. W zasadzie są to dwie, lub trzy oddzielne diody, o różnych kolorach, umieszczone w jednej obudowie, np. czerwona i zielona, (RG), lub tzw. dioda "pełnokolorowa", trzy diody: czerwony, zielony, niebieski, (RGB). W zależności od napięcia sterującego wychyleniem wskazówki, zmienia się natężnie...
Witam, zwracam się z prośbą do bardziej doświadczonych. Man 24 rocznik 91. Mam bardzo dziwny objaw, po uruchomieniu silnika nie działają żadne zegary, napięcie na akumulatorze 28v czyli regulator działa raczej prawidłowo. Po przegazowaniu nagle zapala się kontrolka od ładowania i o dziwo zaczynają działać zegary ale obrotomierz raczej nie pracuje poprawnie....
Jeśli to jest Diesel, a sądząc po TD w oznaczeniu to pewnie jest, to jeśli uszkodził się alternator to obrotomierz nie będzie działał bo impulsy informujące go o aktualnej prędkości silnika pobiera właśnie z alternatora (częste rozwiązanie). pytanie tylko co padło w alternatorze??? Diody, wirnik, regulator, szczotki, uzwojenie??? Miernik --> rozbieramy...
Na wszelki wypadek przypomnę, iżautor pytania twierdzi, że obrotomierz działa. Wprawdzie nie wiemy czy poprawnie . A to sugeruje, że uzwojenia pracują, czyli wytwarzają napięcie.
Regulator w tym modelu jest prawie zintegrowany z mostkiem, ma kilka wyprowadzeń i podłaczany jest pomiedzy diody itp. z samego alternatora są 3 lub 4 wyprowadzenia (w zalezności od wyposażenia auta w obrotomierz) oraz wyprowadzenie pradowe do akumulatora, z alternatorem spięta jest pompa waku do wspomagania hamulca, życzę powodzenia w naprawie. Dodam...
Miarodajny byłby pomiar prądu na przewodzie alternatora. O ile pomiar napięcia 9V jest poprawny to musi się pojawiać spore obciążenie które powoduje że napięcie na aku aż tak spada. Miałem kiedys przypadek że diody w alternatorze się przegrzewały i robiły zwarcie. Szukałem usterki dopuki nie wygotował sie kabel prądowy do alternatora.
W dieslach sygnał podawany jest z alternatora, który ma dodatkowe wyjście "W" ty zapewne jego nie masz, a więc musiałbyś wziąść sygnał z alternatora z uzwojenia jeszcze przed diodami, gdzie podczas zwiększania obrotów zwiększa się częstotliwość. I jeszcze jedno miedzy to wyjście, a wyjście "B+" powinieneś założyć kondensator, żeby nie powstawały zakłócenia....
Witam. Mam takie same objawy. Ale zaobserwowałem pewną zależność. Jeśli przy odpalaniu silnika wskazówka mi się wychyli to w czasie pracy silnika będzie skakać natomiast ładowanie na alternatorze jest ok 9.0V. Dodatkowo lampka wewnątrz pojazdu ledwo co się pali. Po przegazowaniu wszystko wraca do normy.(ładowanie i lampka wewnątrz) Natomiast gdy auto...
Wita. Z 6 dni temu padł mi akumulator ( a przynajmniej tak założyłem ) i postanowiłem kupić nowy. Stary miał parametry 75KwH p+ 12v 400 na zapłonie. Nowy 50KwH p+ 12v i chyba 680 na zapłonie. Po około 5 dniach jeżdżenia z rana jak chwycił pierwszy przymrozek i śnieg po odpaleniu auta zauważyłem że kontrolka akumulatora się nie zapaliła w ogóle i obrotomierz...
Schematu nie posiadam ,ale sprawa nie jest beznadziejna , czasami jest to wyprowadzenie na alternatorze i nie podłączone popatrz jakiej firmy masz alternator i obejrzyj go, jeśli go nie ma to też nie problem, możesz rozebrać alternator i podłączyć dodatkową diodę i wyprowadzić drugi koniec na zewnątrz i już masz impulsy na obrót .Robiłem coś takiego...
Co zrobić/ Zmierzyc napiecie na akumulatorze i elektronice wyświetlacza.,Sprawdzic stabilizacje napięcia (dioda Zenera?) na elektronice wyświetlacza.Ogolnie -sprawdzić co uwalilo przepiecie . Napięcie na akumulatorze 13.05V, przy zapłonie 12.85V, na odpalonym dalej to samo, chyba że dodam gazu to wtedy załącza się alternator i daje 14.40V. Zapomniałem...
Volvo F12 nie potrzebuje drugiego alternatora ,natomiast potrzebuje dobrego chlodzenia . Gdyż czesto jest tak ze kierowcy wydoją akumulatory i potem przez pół dnia sa ładowane. Alternator ma wtedy ponad 100' po 2 minutach i tak przez pół dnia. Regulator wewnętrzny tego nie wytrzymuje gdyż non stop dmucha na niego brudem- strumien powietrza . Lecz nawet...
Witam Problem był nie raz omawiany na forum, ale skończyły mi się już pomysły więc piszę. W moim Nissanie z 1985r. silnik 2,5D pojawił się problem z rozładowywaniem akumulatora. Na wyłączonym silniku pobór prądu wynosi 2,7A!!! Na alternatorze mam śrubę z oznaczeniem B -plus z akumulatora, oraz dwa konektory wychodzące z regulatora: R -plus z akumulatora...
Witam. Podales troche za malo informacji nie mniej jednak sugerowalbym: 1. sprawdzic poprawnosc podlaczenia i miejsce pobierania impulsow 2. sprawdzic poprawnosc zasilania - w szczegolnosci czy nie pokazuja sie jakies zaklocenia 3. jezeli to wszystko bedzie na 100% ok to sprawdzic (jezeli tak jest zrobiony uklad - najczesciej) - diody w dyskryminatorze...
Witam, problem jak w nagłówku, świecą się kontrolki ładowania i płynu hamulcowego, nie działa obrotomierz, brak ładowania (U=12,3V po uruchomieniu). Patrzyłem na schemat i w obwodzie z alternatorem jest przekaźnik k79, czy może to być np. wina tego przekaźnika, czy na 100% alternator? Ze schematu wynika, że obwód obrotomierza jest bezpośrednio wpięty...
Witam, ostatnio miałem problem z ładowaniem. Kontrolka migała aż w końcu zaczęła cały czas świecić... Na początku założyłem nowy regulator napięcia. Nic nie pomogło, rozebrałem alternator szczotki i pierścienie ślizgowe ok, okazało się że jedna dioda nie przewodziła wogóle prądu ani w jedną ani w drugą stronę. Kupiłem cały mostek prostowniczy o skody...
Witam serdecznie. Mam mały problem , potrzebował bym schematu i paru wyjaśnień jak to działa! więc tak posiadam golfa 1 , diesla , który ma w swoim wyposażeniu kontrolkę informującą o konieczności wrzucenia wyższego biegu. W skład tego układu wchodzi , czujnik w alternatorze, przekażnik i lampka[dioda] w liczniku. dioda jest sprawna , ale nie jestem...
witam aby świeciła się żarówka musi być minus na diodach wzbudzenia jeśli pojawia się plus /powyżej wartości akumulatora ,żarówka gaśnie. to że masz ładowanie 14 V nie znaczy że jest dobre,jeśli są uszkodzone diody będziesz miał ładowanie prądem zmiennym. ja stawiam na uszkodzone diody ,aby je sprawdzić dokładnie musisz wylutować uzwojenie stojana/...
Na forum o tych alternatorach jest wszystko opisane kłania się funkcja szukaj.Pierwsza fotka mówi o prawidłowym podłączeniu zasilania lecz na dolnym prawym zacisku brakuje wzbudzenia z regulatora.Natomiast z twoich pomiarów wynika że masz uszkodzone diody gdyż z lewej strony masz napięcie stałe a tam wychodzą końcówki uzwojeń które to są oddzielone...
Witam, w mierniku MH zepsuło się : - kondensator - stabilizator - dioda zebezpieczająca - wyświetlacz LCD - mikroprocesor czekam na mikroprocesor z wsadem do niego... Pytanie czy zna ktoś budowę altka ELMOT o zaciskach takich jak wyżej wpisałem? Skąd wziąć sygnał do obrotomierza/licznika MH w tym przypadku ?
Witam. Posiadam na warsztacie iveco daily 2.5 td z roku 1992. Problem polega na tym, że nie działa obrotomierz. Na "krótko" jak sprawdzałem podając impulsy to obrotomierz działał. Przeszedłem więc do szukania dalej. Wyczytałem, że impulsy pobierane są z czujnika indukcyjnego w skrzyni. U mnie niestety nie ma tego czujnika co gorsze nie ma nawet otworu...
Zewnętrzne uniwersalne przyrządy diagnostyczne typu Diagnoskop, stroboskop, obrotomierz najczęściej sygnał pobierają z aparatu zapłonowego , lub z pierwszej świecy. Zbierany jest zapinaną sondą kleszczową w Twoim przypadku prawdopodobnym jest pobieranie sygnału z komputera ponieważ tam jest on odpowiednio obrobiony. Sprawdź wtyki i gniazda i nie zaszkodzi...
hehe Zacznij od początku czyli zdejmij przewód od kontrolki z alternatora . włącz stacyjkę i zobacz czy pali jeśli nie pali to znaczy ze instalacja jest ok . jeśli po podłączeniu pali to wpatruj się czy na wysokich obrotach przygasa delikatnie czy świeci swiatłem stałym . Jeśli świeci cały czas to znaczy ze za diodami wzbudzenia jest potencjał niższy...
Mam Xsarę Picasso HDI (110 KM) z 2006 roku. Bardzo brakowało mi obrotomierza, którego producent nie montuje w tych samochodach. Podłączenie pod alternator nie wchodziło w rachubę (brak złącza diagnostycznego na alternatorze a jego wyciągniecie, by zrobić podejścia pod diodę, to koszmar). Podłączenie pod kable w/n również nie wchgodziło w rachubę - bo...
na początek to dziękuje za tak szybkie zainteresowanie się moim problemem :) na moim alternatorze jest bardzo kiepskie oznakowanie, szukajac informacji na elektroda.pl znalazłem jak na moje oko taki sam mój alternator http://obrazki.elektroda.pl/5387815100_1... zdjęcie alternatora z oznaczeniami z znalezionego postu http://obrazki.elektroda.pl/3902643000_1...
Witam, mam problem z moim poldi, otóż w trakcie jazdy nagle obrotomierz spada do 0,przygasaja swiatla,radio sie wylacza i silnik gasnie... ponowne uruchomienie silnika jest juz niemozliwe,bowiem akumulator jest rozladowany. Czy powodem tej usterki moze byc slaby akumulator?Znajomy mi powiedzial ze podczas jazdy na swiatlach itd moze byc tak iz alternator...
Gdzie mam wpiąć wzbudzenie? Masz tylko jedno miejsce które zaznaczyłeś pod opornikiem jako B, styk na diodach Cię nie interesuje to wyście z fazy na obrotomierz.P
Witam! aktotowie V ale na oko 12-15V). Coś tam nabazgrałem w mspaincie - za pewne źle. Zapewne coś źle podpiąłem, coś dałem więcej, coś mniej a czegoś wcale. Ale chyba po to jest to forum ;] Oto mój prymitywny schemat: http://obrazki.elektroda.net/66_12246994...
Sprawdźcie jeszcze przewody idące od alternatora. Zwłaszcza taki cienki. W Golfie 3 jest to chyba zielony lub niebieski. Może w seacie jest cos podobnego. Ten przewód (zwłaszcza we wtyczce) lubi zgnić i może dać podobny objaw. Obrotomierz nie działa wtedy na 200%
Witam serdecznie! Dzisiaj rano w drodze na miasto zgasł mi samochód. Przy próbie odpalenia silnika zauważyłem, że akumulator jest kompletnie rozładowany (nic nie działało).Przy próbie rozruchu nawet rozrusznik nie kręcił. Wówczas sprawdziłem czy klemy nie przyspawały się do bolców akumulatora, ale okazało się, że w tym względzie jest ok. Następnie spróbowałem...
Witam. Dzięki za podpowiedzi,dopiero teraz mam czas po odpisywać a więc wyobraźcie sobie że obrotomierz czyta obroty z alternatora tylko ktoś zmienił na mniejszy(55A) i inny bez wyjścia na obrotomierz. Ciekawy jestem czy teraz inny alternator nie oryginalny z wyjściem na obrotomierz będzie też wskazywał właściwe obroty i dlaczego w tym traktorku nie...
Zawiozłem alternator do mechanika bo ładował na full. Chłopaki wymienili mostek, ale po zamontowaniu alternatora nie gaśnie ładowanie, obrotomierz i napięcie naprawionego altka OK Przekaźnik ładowania jest dobry. Lampka gaśnie dopiero gdy wypne okrągłą wtyczke od alternatora. Za ich sugestią wstawiłem diodze na przewód od przekąźnika (ten co idzie do...
w moim przypadku brak obrotomierza S idzie na diody,kiedy podaje napięcie(przez żarówkę) na pin A to gaśnie kontrolka ładowania,a na pin.S pojawia się napięcie ok,6V lecz nadal brak jest ładowania.
Czy aby nie uda się doczytać typu alternatora? Ze zdjęcia wynika, że coś nie pasuje. Raczej w tym ciągniku na masie mamy minus. W alternatorze jakby brakuje regulatora wewnętrznego i być może z tego powodu zastosowano zewnętrzny. Ale złącze do którego podłączasz lampkę kontrolną to mnie wygląda dla obrotomierza. Ale jeśli chcesz dowiedzieć się więcej...
Wyjscie ,,W'' w alternatorze jest podłaczone do jednego z trzech uzwojen stojana,(przed diodą postownika).Jest na nim napiecie przemienne.Wyjscie D+ jest podłączone do diod prostujących z trzech uzwojen stojana.Sam sobie odpowiedz czy trzykrotnie wiekszy prąd jest w stanie coś.uszkodzic. 407b jak dobrze pamietam idzie do licznika motogodzin i z tamtąd...
Ładowania brak pomiary wykonałem , przekaźnik sprawny , napięcie 24 V jest podawane do alternatora, i potwierdzacie się moje obawy że to diody. Regulator mógł być niesprawny , jedna nóżka ruszała się. Jakie napięcia powinny być na alternatorze ? +24 i -24 z akumulatora (główne złącza) oraz dwa złącza po +24 V , jedno zapewne do przekaźnika od kontrolki...
Witam! Opel Astra III/H 2006r 1.7 DTH Problem przytrafił mi się 2 razy. Na jałowych obrotach obrotomierz wskazuje 0rpm, gdy wkręcam na go na obroty to wszystko git ale o 1000rpm mniej. Po zgaszeniu i odpaleniu problem znika. Co może być przyczyną tego. Co odpowiada za odczyt obrotów w mojej Astrze? Często miewałem też problem z odpalaniem: przekręcam...
Nie denerwuj mnie niepotrzebnie ;) Ok.. to napisz co jeszcze może być przyczyną jak już zacząłeś. Nie sprawdziłem jeszcze diod, bo nie odkręciłem izolatora (plastikowa tarcza). Kupie 7ke klucz i odkręcę. Ale... na chwilę obecną mogę napisać, że tuz przy mostku, gdzie 2 druty stojana są przykręcone, było zwęglone i odpadało, jakieś tworzywo. Tak jakby...
Po odpaleniu auta, gdy silnik pracuję na wolnych obrotach napięcie nie zmienia się , jest oczywiście mniejsze niż przed odpaleniem , dopiero jak zwiększę znacząco obroty silnika(nie powiem ile , bo auto nie ma obrotomierza) to wtedy dochodzi do 14,2V-14,5V. Pobór prądu sprawdzę jutro, chodzi ci czy w spoczynku nic nie podkrada prądu? Wygląda na uszkodzony...
Witam chcę zrobić dzielnik impulsów z alternatora, który by dzielił impulsy na cztery i mam takie pytanie jaką diodę na wejściu do układu dać gdyż nie jest podpisana? czy to może bez różnicy? z góry dziękuję za pomoc. http://obrazki.elektroda.pl/5775767800_1...
Alternator jest prądnicą trój fazową prądu zmiennego. Pod każdą fazę jest podłączony prostownik/ diody /,które prostują zmienne napięcie na stałe. Do wirnika jest podłączone regulator napięcia jeden koniec do szczotek a drugi do napięcia ze stacyjki. Regulator utrzymuje ustalone napięcie ładowania. W regulatorach mechanicznych można ustawić prąd ładowania...
Witam! Podaję przyczynę jaka gnębiła mój alternator, otóż brakowało plastykowej podkładki na szpilce która łączy regulator z kowadełkiem od diud. Poprostu przewodziła masa ze szpilki od obudowy oraz przy okazji musiałem wymienic diody minusowe bo jesdna z nich była spalona pewnie przez to przebicie.
No i o to chodziło jaki silnik.Tam jest alternator obcowzbudny,produkcja motorcraft.Pierwszym objawem w Mondeo Diesel że jest coś nie tak z alternatorem to dziwne zachowanie obrotomierza.Jeżeli to mondeo ma przejechane pomiedzy 140-a 170 kkm to na 100% ma do wymiany pierścienie slizgowe jak i szczotki.I ważna uwaga-trzeba zwrócić uwagę na czy nie kapie...
obrotomierz alternator alternator obrotomierz dioda obrotomierz
pobieranie zablokowane siemens micromaster zabezpieczenie spawarka
parrot ck3100 aktualizacja parrot ck3100 aktualizacja
Jak ustawić temperaturę zamrażarki Amica AZ2101P? Przełączniki na panelu zamrażarki Amica AZ2101P