To jest typowy Lucas , pin 6/7 masz z fazy stojana impuls na obrotomierz, prąd przemienny. Aux to plus pod kondensator,można pominąć.
Masz w tym nowym alternatorze podpięty zacisk obrotomierza?
W tym temacie jest poruszony podobny problem: /www.elektroda.pl/rtvforum/topic2774895.... I tutaj następny temat, jakby po przeróbce nie zgadzała się ilość obrotów na wskaźniku: /www.elektroda.pl/rtvforum/topic2990155....
Sygnał musisz wziąć ze środka gwiazdy uzwojenia, czyli z punktu połączenia trzech uzwojeń. Raczej na pewno nie! Sygnał W, bo tak się on zowie, to nie środek gwiazdy, a wyprowadzona jedna faza. http://obrazki.elektroda.pl/7021068700_1...
Cieszy mnie bardzo że mogłem pomóc.Mam pytanie czy opisy przewodów pasują do opisywanego mana,czy tylko rozwiązanie techniczne. Jeżeli to nie stanowi problemu "naciśnij przycisk pomógł..." Pozdrawiam i polecam się na przyszłość.
W kamazach były montowane dwa rodzaje obrotomierzy. Jedne napędzane były z prądniczki a drugi typ z alternatora. Zależnie od roku produkcji samochodu. Ten co podałeś w linku na początku jest chyba na prądniczkę. Chyba bo nie widać tyłu. Kamazowskie obrotomierze dobrze współpracują z zachodnimi alternatorami.
Prosze, to jest schemat.
Rozkręć alternator i dorób potrzebne wyjscie.
Spotkałem kilka wersji instalacji,jeżeli chodzi o obrotomierz są dwie możliwości- przewód z alternatora doprowadzony jest bezpośrednio do zegarów , lub do panela bezpiecznikowego i brakuje go na odcinku zegary -panel. Jeśli chodzi o kontrolkę paliwa sytuacja jest podobna. Musisz sprawdzić czy do czujnika dochodzą 3 przewody,jeżeli tak to sytuacja jest...
Witam sprawdz przewód i połączenie do alternatora stamtąd jest brany sygnal do obrotomierza badz w samym alternatorze jest usterka
W rzeczy samej.
W dieslu obrotomierz podłącza się do alternatora do zacisku "W"
No to jest raczej bardzo łatwe. w dieslu obrotomierz jest lączony pod alternator. Powinno być wolne miejsce (wsuwka) spróbuj tam sie podłączyć. Na wejściu sygnału w obrotomierzy powinien być w szereg włączony kondensator i nawet nieprawidłowe podłączenie nie powinno uszkodzić orotomierza. Niemniej jednak w dieslu to sygnał z alternatora bierzemy.
W dieslach obrotomierz pobiera sygnał z alternatora. Dlatego jak padło ładowanie to też i brak wskazań obrotomierza. Objawy wskazują na uszkodzenie alternatora (jak zrozumiałem kontrolka świeci). Najprawdopodobniej szczotki.
Jaki ciągnik? Ciągłość przewodu z alternatora do obrotomierza jak i jego sprawność? Gdyby uzwojenie się przepaliło to nie uzyskał byś takich napięć podczas pomiaru. Napięcie ładowania jest , na wyjściu W napięcie także jest, można przyjąć, że alternator sprawny nie masz co tam szukać. Przewód lub sam obrotomierz, albo brak zasilania po stacyjce.
Wbij w wyszukiwarkę znanego portalu aukcyjnego " obrotomierz diesel". Ja nabyłem coś takiego w wersji cyfrowej z voltomierzem. Jest instrukcja podpięcia pod alternator i sposób regulowania.
Wyciągnij zestaw wskaźników, prześledź drogę dla sygnału obrotów od wejścia na zestaw (pomierz ostrożnie wartości napięć) poprzez elementy, sprawdź całość ścieżek i elementów, spaleniznę, swąd, zmianę barwy. Gdybyś znalazł gdzieś schemat (albo zdejmij z natury), to już połowa sukcesu.
Tam sygnał idzie ze sterownia skrzyni Też tak myślę, i potrzebuję schematu żeby sprawdzić czy sterownik ma sygnał z czujników i z alternatora a następnie czy wysyła do obrotomierza impuls. Obrotomierz dostaje sygnał z alternatora. Skrzynia i podnośnik wymagają sygnału ale właśnie z alternatora. Dodaję schemat.
Nie jestem pewien jak u Ciebie, miałem kiedyś opla combo 1.7d i tam sygnał do obrotomierza szedł z alternatora
Oczywiście, masz rację. Tylko gdzie w tym klekocie jest komputer silnika?
na początek sprawdź ładowanie, później jak już będziesz pod maską to zobacz czy przewód od alternatora się nie odłączył/odłamał a na koniec zostaje sam obrotomierz (lub przewód od alternatora do zegarów)
To poszukaj dobrze, albo podłącz sie pod alternator.
Alternator ten oprócz 3 faz ma wyprowadzenie z gwiazdy aby nie pomylić wyprowadź z jednej fazy -jeden z dwóch środkowych.P
Dzięki za poradę ale wymiana alternatora nic nie pomogła-był to alternator regenerowany, to fakt, ale przecież teoretycznie powinno być OK-niestety problem wciąż istnieje...
Tam wychodzi około 7V napięcia zmiennego,Itaka ma być.
tu masz moze pomoze sygnal do obrotomierza idzie z alternatora
Zbyt mało konkretów chyba podałeś w pytaniu. Brak typu, numeru licznika który przestał działać. A liczniki obrotów są różne np. podłączane do alternatora (silnik diesla).
Sygnał obrotomierza jest brany z alternatora, sprawdź czy ładuje. Może być też oderwany jeden z kabli przy alternatorze (najczęściej przy samej wtyczce).
Na 31 stronie jest opis.
sygnałowego z alternatora z zacisku D. Nie D tylko W. Możliwości masz kilka: -nakleic magnesik na koło pompy + kontaktron bądź hallotron(robiłem tak raz w maździe) -czujnik piezo na rurkę wtryskiwacza. -czujnik indukcyjny z koła wieńcowego (jak miały stare Peugeoty)
Wtyczka na pompie z dwoma przewodami.
Sygnał nie idzie z alternatora.
Do sprawdzenia alternator.
Kolejna bzdura w wykonaniu tego uzytkownika. Nie z altermatora, a ten model jest juz na DDE i impulsy obrotomierza generuje m. innymi czujnik położenia wału.
Zacznij od alternatora, sprawdź czy wszystkie przewody są tam gdzie ich miejsce. Obrotomierz otrzymuje z tamtąd sygnał (napięcie zmienne).
Zobacz aplikacje LM2907 lub LM2917.
Jak widać orłem nie jestem dlatego pytam osoby takie jak Ty :) które mogą coś podpowiedzieć. Dobra to ja się zlituję.:) W starych dieslach obrotomierz był sterowany sinusoidą z specjalnego styku alternatora.
przewód do obrotomierza w renault idzie z alternatora. Jeżeli alternator rodziny A13N (Valeo) to jak plastikowa osłona prostownika powinna tkwić zlączka.
S- stan naładowania akumulatora, pomiar N- wyjście obrotomierza
Po nitce do kłębka. Skoro licznik jest ok to pora poszukac tam gdzie sygnał jest generowany. W dieselku jest to alternator......
Witam Ogólnie obrotomierze w silnikach diesla ,działanie mają od alternatora,nie wiem jak w Twoim przypadku.Jeżeli masz na alternatorze zacisk W, to jest jak mówię.W tym wypadku sprawdź czy z tego zacisku wychodzi napięcie.Gdy będzie to następnie sprawdź ten przewód od alternatora do licznika .
Alternator i kable przy alternatorze.
Jeszcze coś jak wariuje obrotomierz to warto sprawdzić alternator tam jest czujnik obrotów , kamp dostaje złe dane i wszystko wariuje
Nie pokazuje mi obrotomierza alternatory sprawdzone
tak, zazwyczaj z modułu, albo z cewki jest wyjście (impuls) który idzie na obrotomierz, pasuje zazw. nawet od fiaciora, chyba,że masz diesela, wtedy to obrotomierz jest wzięty z alternatora i niezbędny jest specjalny regulator napięcia.
Naprawić instalację do alternatora.
Witam W Dieslu wolne obroty 420/2=210??? Mało prawdopodobne.Ok. 400-600 to by się zgadzało.Prędzej jakiś błąd w układzie kształtowania impulsu. Pozdrawiam Arturavs
Witam Musze zamontować jakis obrotomierz elektroniczny do ciągnika, alternator nie ma wyjscia pod obrotomierz. Jaki polecacie?
Tak źle się wyraziłem chodziło mi o czujnik przy wale czy mogę zastąpić sygnałem z alternatora
A może łatwiej będzie zastosować obrotomierz od diesla i sygnał wyjąć z alternatora? Takie luźne przemyślenie. W starszych maluchach, przynajmniej w tych, którymi kiedyś jeździłem, nie było alternatora tylko prądnica.
Wtyczka jest jednopinowa. Po odłączeniu jej od alternatora obrotomierz wskazuje obroty tak jak z podłączoną.
Albo sama tablica, albo alternator
Przypominam , że wcześniej tak nie było , obrotomierz pracował zaraz po uruchomieniu silnika i pisków paska nie było A jak ma pracować obrotomierz jak alternator stoi? Sprawdź pobór prądu przez świece jak już Paweł wspomniał.
Pasek alternatora lub alternator.
Sprawdź czy sygnał dla obrotomierza nie idzie z zacisku W alternatora.
Witam Obrotomierz podpięty był jak sądzę do alternatora-zacisk (W),obrotomierz (-)masa,(G)-do alternatora.
Sprawdź ile cienkich kabelków jest podłączonych do alternatora.
Sprawdź połączenie przy alternatorze.
To jest alternator z Forda Tranzita. on jest 9-cio diodowy z wyjściem na kontrolkę i obrotomierz. Nie jest potrzebny przekaźnik kontrolki ładowania, regulator napięcia ma zintegrowany ze szczotkami.
1. Tak 2. Zależy od modelu alternatora. Nie wiadomo czy masz 6 diodowy czy 9 diodowy. Czy regulator jest wbudowany czy zewnętrzny? Niektóre alternatory do silników wysokoprężnych mają wyjście do impulsatora obrotomierza.
Sygnał idzie z alternatora
Na L 24V w odłączonej kostce. Normalnie jak ładowania nie ma albo jest włączony tylko zapłon, regulator "zwiera" L do masy i wtedy jest tan ze 2V. Ciekawostka jest taka że te alternatory potrafią się wzbudzić bez tej kostki - trzeba tylko na chwilę docisnąć prawie do końca obrotomierza.
Zwarcie jednej fazy alternatora.
Oprucz impulsu z cewki zapłonowej do pracy obrotomierza wykorzystuje się sygnał "W" z alternatora więc sprawdź czy masz styk "W" na alternatorze .Poza tym do prawidłowej pracy obrotomierza potrzebna tzw "15" czyli + i masa czyli "-", a żeby było widać wskazania także w nocy potrzebne jest podświetlenie czyli tzw. kl. 58. Obrotomierze mają też tzw.switche...
L-lampka na desce, inaczej wzbudzenie. S-sensor akumulatora, bez tego alternator będzie pakował na maksa. Jak jest obrotomierz na desce to trzeba sobie wyprowadzić przewód z alternatora. Jak nie ma to się nie przejmować.
Lepiej sprawdź połączenia przewodów przy alternatorze bo często śniedzieją i wtedy dzieją się cyrki z obrotomierzem. Pozdrawiam.
Alternator?? A co ma to wspolnego z obrotomierzem?alternator niedawno robiolilem - chyba nie powinno byc problemu. Czy obrotomierz jest jakos polaczony z alternatorem? Czy obrotomierz nie ma swojego czujnika gdzies przy silniku?
możliwe że uszkodzony alternator
Nie mam pewności ale chyba z alternatora.
**kysy325** masz w złym miejscu wpięty w alternator obrotomierz, zaczyna działać dopiero po wzbudzeniu alternatora, sam alternator masz ok jeśli chodzi o ładowanie :)
L - kontrolka IG - plus po stacyjce P - obrotomierz Dwa pierwsze musisz mieć podłączone.
"W" - to impulsy do obrotomierza. To tak dla dopełnienia całości.
Zgadza się miałem wczoraj napisać że czujnik jest przykole zamachowym a w starszych typach przy skrzyni biegów z alternatora obrotomierz był ''zasilany'' w wiekszych modelach EURO STAR i inne . przepraszam za pomyłkę.
Sygnał do obrotomierza brany jest z alternatora, sprawdź połączenia bo nieraz "śniedzieje"
Zle przełożenie napędu wał korbowy silnika->alternator
Witam, znalazłem ten wątek i widzę, że jest najnowszy, czy jest tu ktoś kto byłby w stanie mi pomóc? Mój voltomierz pokazuje maksymalnie 10-11V przy sprawnym alternatorze, a obrotomierz nawet się nie rusza, czy można jakoś sprawdzić czy jest wogóle sprawny lub czy połączenie jest złe? Bardzo Dziękuję za każdą pomoc i Pozdrawiam
Podłączenie amperomierza https://obrazki.elektroda.pl/8863675100_... Podłączenie radia https://obrazki.elektroda.pl/4882353000_... Co do obrotomierza to czasami alternator ma specjalne wyjście na obrotomierz bądź też można wziąć sygnał z zasilania cewki zapłonowej https://obrazki.elektroda.pl/3785347100_...
Dzięki za serwisówke ;) Przyjechał dzisiaj koleś z serwisu i chyba była ukręcona linka od napędu obrotomierza alternatora.
Piszesz alternator sprawdzony ,przez kogo, jeżeli obrotomierz wariuje alternator do naprawy.
Jak wakupoma jest potrzebna to lipa, w tych silnikach jest wałek pośredni, który napędza pompę oleju, właśnie przez przekładnię kątową na wakupompie w dieslu, lub aparat zapłonowy w benzynie, bloki są konstrukcyjnie bardzo podobne Najprościej chyba będzie kupić zegary z VW td z obrotomierzem współpracującym z alternatorem
Pewnie masz D+ czyli wzbudzenie, oraz W obrotomierz. https://obrazki.elektroda.pl/6793758400_...
D+ oczko, to wzbudzenie. W wsuwka to obrotomierz.
Myślałem, że ta wsuwka jest do podłączenia obrotomierza.
Tak Ciebie te dwa podłączenia nie interesują. Jeśli dobrze pamiętam śruba 2 to masa czyli to samo co cała obudowa, pin 2 wyjście W na obrotomierz elektroniczny.
Ale chodzi mi z alternatora na obrotomierz? bo to chyba zmienne jest?
Ostatnio miałem paska z uszkodzonym alternatorem i obrotomierz szalał ( a była benzyna) ściągnij pasek klinowy z alternatora i będziesz wtedy pewny czy wachania są przez alternator pozdrawiam
D+ to lampka kontrolna, W to sygnał obrotomierza. Ma wewnętrzny regulator.
mam zepsutą prądniczkę w zetorze 7211 i chciałbym jakoś to podłaczyć bez niej :) chociaż sam obrotomierz, a nie wiem czy istnieje możliwość np z alternatora.
Nie bardzo. Obrotomierz w dieslu dostaje impulsy z dodatkowego wyjścia z alternatora. Inny będzie współczynnik impulsy/obrót. Poszukaj oryginału, na pewnym portalu aukcyjnym bywa tego sporo. V.
Pod warunkiem że obrotomierz jest zasilany impulsami z alternatora a nie z cewki lub komputera? W renówce jak kupiłem zegary z benzyny to nie działały z alternatora chyba że jestes pewien że ten obrotomierz ma sterowanie z alternatora.
Niektóre samochody biorą sygnał z alternatora na obrotomierz. Sygnał biorą z uzwojenia stojana alternatora, jak się zmienia się częstotliwość na uzwojeniu przy większych obrotach silnika to i wskazówka obrotomierza wskazuje więcej. Masz uszkodzony alternator albo przewody od alternatora.
Jeżeli Twoje Volvo zahacza o 1996, to powinieneś wiedzieć, że obrotomierz jest pędzony z alternatora (W). Jak wygląda pasek?
Tak jak już pisałem, jak nie masz czujnika ciśnienia oleju 1.8 bar to przewód do masy, obrotomierz(zacisk W alternatora) też musi działać żeby kontrolka smarowania nie migała.
wyprowadzić jedną fazę z alternatora i tam podłączyć obrotomież od diesla (tak jak w dieslu to zrobione) pozostaje pytanie na ile podobne obroty mają alternatory w dieslu i benzynie
ALTERNATOR HITACHI IG- ignition, zapłon L- charging lamp, lampka ładowania S- battery sense, ładowane akumulatora N- point central, wyjście obrotomierza
w Peugeotach obrotomierze nigdy nie brały sygnału z alternatora.
Da rade, tylko trzeba przerobić układ obrotomierza pod sygnał z alternatora.
Styk W przy alternatorze to sygnał do obrotomierza.
Witam Prosze o pomoc w tym temacie (przeróbka obrotomierza z 24 na 12v) Mam obrotomierz pochodzący od ciężarówki Mercedes z instalacją 24v. Obrotomierz jest podłączany do złączki W na alternatorze (jest na obrotomierzu odpowiednie oznaczenie W). W silniku diesla (też od Mercedesa ale w115) jest alternator 12v. Jak to połączyć i co trzeba przerobić,...
Musisz mieć wyjście z alternatora do obrotomierza.
obrotomierz alternator polonez obrotomierz alternator schemat obrotomierz alternator
podsłuch telefon analogowy wymiana poduszki silnika renault ripple current
Jak usunąć telefon z konta Google - krok po kroku Wtórnik prądowy: zasada działania i zastosowania