To jest typowy Lucas , pin 6/7 masz z fazy stojana impuls na obrotomierz, prąd przemienny. Aux to plus pod kondensator,można pominąć.
Masz w tym nowym alternatorze podpięty zacisk obrotomierza?
W tym temacie jest poruszony podobny problem: /www.elektroda.pl/rtvforum/topic2774895.... I tutaj następny temat, jakby po przeróbce nie zgadzała się ilość obrotów na wskaźniku: /www.elektroda.pl/rtvforum/topic2990155....
Sygnał musisz wziąć ze środka gwiazdy uzwojenia, czyli z punktu połączenia trzech uzwojeń. Raczej na pewno nie! Sygnał W, bo tak się on zowie, to nie środek gwiazdy, a wyprowadzona jedna faza. http://obrazki.elektroda.pl/7021068700_1...
Cieszy mnie bardzo że mogłem pomóc.Mam pytanie czy opisy przewodów pasują do opisywanego mana,czy tylko rozwiązanie techniczne. Jeżeli to nie stanowi problemu "naciśnij przycisk pomógł..." Pozdrawiam i polecam się na przyszłość.
W kamazach były montowane dwa rodzaje obrotomierzy. Jedne napędzane były z prądniczki a drugi typ z alternatora. Zależnie od roku produkcji samochodu. Ten co podałeś w linku na początku jest chyba na prądniczkę. Chyba bo nie widać tyłu. Kamazowskie obrotomierze dobrze współpracują z zachodnimi alternatorami.
Prosze, to jest schemat.
Rozkręć alternator i dorób potrzebne wyjscie.
Spotkałem kilka wersji instalacji,jeżeli chodzi o obrotomierz są dwie możliwości- przewód z alternatora doprowadzony jest bezpośrednio do zegarów , lub do panela bezpiecznikowego i brakuje go na odcinku zegary -panel. Jeśli chodzi o kontrolkę paliwa sytuacja jest podobna. Musisz sprawdzić czy do czujnika dochodzą 3 przewody,jeżeli tak to sytuacja jest...
Witam sprawdz przewód i połączenie do alternatora stamtąd jest brany sygnal do obrotomierza badz w samym alternatorze jest usterka
W rzeczy samej.
W dieslu obrotomierz podłącza się do alternatora do zacisku "W"
W dieslach obrotomierz pobiera sygnał z alternatora. Dlatego jak padło ładowanie to też i brak wskazań obrotomierza. Objawy wskazują na uszkodzenie alternatora (jak zrozumiałem kontrolka świeci). Najprawdopodobniej szczotki.
No to jest raczej bardzo łatwe. w dieslu obrotomierz jest lączony pod alternator. Powinno być wolne miejsce (wsuwka) spróbuj tam sie podłączyć. Na wejściu sygnału w obrotomierzy powinien być w szereg włączony kondensator i nawet nieprawidłowe podłączenie nie powinno uszkodzić orotomierza. Niemniej jednak w dieslu to sygnał z alternatora bierzemy.
Wbij w wyszukiwarkę znanego portalu aukcyjnego " obrotomierz diesel". Ja nabyłem coś takiego w wersji cyfrowej z voltomierzem. Jest instrukcja podpięcia pod alternator i sposób regulowania.
Jaki ciągnik? Ciągłość przewodu z alternatora do obrotomierza jak i jego sprawność? Gdyby uzwojenie się przepaliło to nie uzyskał byś takich napięć podczas pomiaru. Napięcie ładowania jest , na wyjściu W napięcie także jest, można przyjąć, że alternator sprawny nie masz co tam szukać. Przewód lub sam obrotomierz, albo brak zasilania po stacyjce.
Wyciągnij zestaw wskaźników, prześledź drogę dla sygnału obrotów od wejścia na zestaw (pomierz ostrożnie wartości napięć) poprzez elementy, sprawdź całość ścieżek i elementów, spaleniznę, swąd, zmianę barwy. Gdybyś znalazł gdzieś schemat (albo zdejmij z natury), to już połowa sukcesu.
Tam sygnał idzie ze sterownia skrzyni Też tak myślę, i potrzebuję schematu żeby sprawdzić czy sterownik ma sygnał z czujników i z alternatora a następnie czy wysyła do obrotomierza impuls. Obrotomierz dostaje sygnał z alternatora. Skrzynia i podnośnik wymagają sygnału ale właśnie z alternatora. Dodaję schemat.
Nie jestem pewien jak u Ciebie, miałem kiedyś opla combo 1.7d i tam sygnał do obrotomierza szedł z alternatora
Wymień alternator.Naprawa tych cholernych Hitachi jest bezcelowa. Dałem sobie spokój z naprawami ich.Jak za 450 zł kupie nowy,z gwarację to wszystko tłumaczy.
Oczywiście, masz rację. Tylko gdzie w tym klekocie jest komputer silnika?
na początek sprawdź ładowanie, później jak już będziesz pod maską to zobacz czy przewód od alternatora się nie odłączył/odłamał a na koniec zostaje sam obrotomierz (lub przewód od alternatora do zegarów)
To poszukaj dobrze, albo podłącz sie pod alternator.
Alternator ten oprócz 3 faz ma wyprowadzenie z gwiazdy aby nie pomylić wyprowadź z jednej fazy -jeden z dwóch środkowych.P
Tam wychodzi około 7V napięcia zmiennego,Itaka ma być.
Zbyt mało konkretów chyba podałeś w pytaniu. Brak typu, numeru licznika który przestał działać. A liczniki obrotów są różne np. podłączane do alternatora (silnik diesla).
Na 31 stronie jest opis.
sygnałowego z alternatora z zacisku D. Nie D tylko W. Możliwości masz kilka: -nakleic magnesik na koło pompy + kontaktron bądź hallotron(robiłem tak raz w maździe) -czujnik piezo na rurkę wtryskiwacza. -czujnik indukcyjny z koła wieńcowego (jak miały stare Peugeoty)
Sygnał obrotomierza jest brany z alternatora, sprawdź czy ładuje. Może być też oderwany jeden z kabli przy alternatorze (najczęściej przy samej wtyczce).
tu masz moze pomoze sygnal do obrotomierza idzie z alternatora
Wtyczka na pompie z dwoma przewodami.
Sygnał nie idzie z alternatora.
Do sprawdzenia alternator.
Kolejna bzdura w wykonaniu tego uzytkownika. Nie z altermatora, a ten model jest juz na DDE i impulsy obrotomierza generuje m. innymi czujnik położenia wału.
Zacznij od alternatora, sprawdź czy wszystkie przewody są tam gdzie ich miejsce. Obrotomierz otrzymuje z tamtąd sygnał (napięcie zmienne).
Zobacz aplikacje LM2907 lub LM2917.
Jak widać orłem nie jestem dlatego pytam osoby takie jak Ty :) które mogą coś podpowiedzieć. Dobra to ja się zlituję.:) W starych dieslach obrotomierz był sterowany sinusoidą z specjalnego styku alternatora.
przewód do obrotomierza w renault idzie z alternatora. Jeżeli alternator rodziny A13N (Valeo) to jak plastikowa osłona prostownika powinna tkwić zlączka.
Po nitce do kłębka. Skoro licznik jest ok to pora poszukac tam gdzie sygnał jest generowany. W dieselku jest to alternator......
S- stan naładowania akumulatora, pomiar N- wyjście obrotomierza
Alternator i kable przy alternatorze.
Jeszcze coś jak wariuje obrotomierz to warto sprawdzić alternator tam jest czujnik obrotów , kamp dostaje złe dane i wszystko wariuje
Witam Ogólnie obrotomierze w silnikach diesla ,działanie mają od alternatora,nie wiem jak w Twoim przypadku.Jeżeli masz na alternatorze zacisk W, to jest jak mówię.W tym wypadku sprawdź czy z tego zacisku wychodzi napięcie.Gdy będzie to następnie sprawdź ten przewód od alternatora do licznika .
Nie pokazuje mi obrotomierza alternatory sprawdzone
tak, zazwyczaj z modułu, albo z cewki jest wyjście (impuls) który idzie na obrotomierz, pasuje zazw. nawet od fiaciora, chyba,że masz diesela, wtedy to obrotomierz jest wzięty z alternatora i niezbędny jest specjalny regulator napięcia.
Witam W Dieslu wolne obroty 420/2=210??? Mało prawdopodobne.Ok. 400-600 to by się zgadzało.Prędzej jakiś błąd w układzie kształtowania impulsu. Pozdrawiam Arturavs
Witam Musze zamontować jakis obrotomierz elektroniczny do ciągnika, alternator nie ma wyjscia pod obrotomierz. Jaki polecacie?
A może łatwiej będzie zastosować obrotomierz od diesla i sygnał wyjąć z alternatora? Takie luźne przemyślenie. W starszych maluchach, przynajmniej w tych, którymi kiedyś jeździłem, nie było alternatora tylko prądnica.
Wtyczka jest jednopinowa. Po odłączeniu jej od alternatora obrotomierz wskazuje obroty tak jak z podłączoną.
Tak źle się wyraziłem chodziło mi o czujnik przy wale czy mogę zastąpić sygnałem z alternatora
Naprawić instalację do alternatora.
Albo sama tablica, albo alternator
Przypominam , że wcześniej tak nie było , obrotomierz pracował zaraz po uruchomieniu silnika i pisków paska nie było A jak ma pracować obrotomierz jak alternator stoi? Sprawdź pobór prądu przez świece jak już Paweł wspomniał.
Pasek alternatora lub alternator.
Witam Obrotomierz podpięty był jak sądzę do alternatora-zacisk (W),obrotomierz (-)masa,(G)-do alternatora.
Sprawdź ile cienkich kabelków jest podłączonych do alternatora.
To jest alternator z Forda Tranzita. on jest 9-cio diodowy z wyjściem na kontrolkę i obrotomierz. Nie jest potrzebny przekaźnik kontrolki ładowania, regulator napięcia ma zintegrowany ze szczotkami.
Sprawdź połączenie przy alternatorze.
Sygnał idzie z alternatora
L-lampka na desce, inaczej wzbudzenie. S-sensor akumulatora, bez tego alternator będzie pakował na maksa. Jak jest obrotomierz na desce to trzeba sobie wyprowadzić przewód z alternatora. Jak nie ma to się nie przejmować.
Zwarcie jednej fazy alternatora.
Lepiej sprawdź połączenia przewodów przy alternatorze bo często śniedzieją i wtedy dzieją się cyrki z obrotomierzem. Pozdrawiam.
Na L 24V w odłączonej kostce. Normalnie jak ładowania nie ma albo jest włączony tylko zapłon, regulator "zwiera" L do masy i wtedy jest tan ze 2V. Ciekawostka jest taka że te alternatory potrafią się wzbudzić bez tej kostki - trzeba tylko na chwilę docisnąć prawie do końca obrotomierza.
Alternator?? A co ma to wspolnego z obrotomierzem?alternator niedawno robiolilem - chyba nie powinno byc problemu. Czy obrotomierz jest jakos polaczony z alternatorem? Czy obrotomierz nie ma swojego czujnika gdzies przy silniku?
Sprawdź czy sygnał dla obrotomierza nie idzie z zacisku W alternatora.
możliwe że uszkodzony alternator
Oprucz impulsu z cewki zapłonowej do pracy obrotomierza wykorzystuje się sygnał "W" z alternatora więc sprawdź czy masz styk "W" na alternatorze .Poza tym do prawidłowej pracy obrotomierza potrzebna tzw "15" czyli + i masa czyli "-", a żeby było widać wskazania także w nocy potrzebne jest podświetlenie czyli tzw. kl. 58. Obrotomierze mają też tzw.switche...
Nie mam pewności ale chyba z alternatora.
**kysy325** masz w złym miejscu wpięty w alternator obrotomierz, zaczyna działać dopiero po wzbudzeniu alternatora, sam alternator masz ok jeśli chodzi o ładowanie :)
1. Tak 2. Zależy od modelu alternatora. Nie wiadomo czy masz 6 diodowy czy 9 diodowy. Czy regulator jest wbudowany czy zewnętrzny? Niektóre alternatory do silników wysokoprężnych mają wyjście do impulsatora obrotomierza.
L - kontrolka IG - plus po stacyjce P - obrotomierz Dwa pierwsze musisz mieć podłączone.
Zgadza się miałem wczoraj napisać że czujnik jest przykole zamachowym a w starszych typach przy skrzyni biegów z alternatora obrotomierz był ''zasilany'' w wiekszych modelach EURO STAR i inne . przepraszam za pomyłkę.
Zle przełożenie napędu wał korbowy silnika->alternator
Witam, znalazłem ten wątek i widzę, że jest najnowszy, czy jest tu ktoś kto byłby w stanie mi pomóc? Mój voltomierz pokazuje maksymalnie 10-11V przy sprawnym alternatorze, a obrotomierz nawet się nie rusza, czy można jakoś sprawdzić czy jest wogóle sprawny lub czy połączenie jest złe? Bardzo Dziękuję za każdą pomoc i Pozdrawiam
"W" - to impulsy do obrotomierza. To tak dla dopełnienia całości.
Dzięki za serwisówke ;) Przyjechał dzisiaj koleś z serwisu i chyba była ukręcona linka od napędu obrotomierza alternatora.
Piszesz alternator sprawdzony ,przez kogo, jeżeli obrotomierz wariuje alternator do naprawy.
Jak wakupoma jest potrzebna to lipa, w tych silnikach jest wałek pośredni, który napędza pompę oleju, właśnie przez przekładnię kątową na wakupompie w dieslu, lub aparat zapłonowy w benzynie, bloki są konstrukcyjnie bardzo podobne Najprościej chyba będzie kupić zegary z VW td z obrotomierzem współpracującym z alternatorem
Sygnał do obrotomierza brany jest z alternatora, sprawdź połączenia bo nieraz "śniedzieje"
Pewnie masz D+ czyli wzbudzenie, oraz W obrotomierz. https://obrazki.elektroda.pl/6793758400_...
D+ oczko, to wzbudzenie. W wsuwka to obrotomierz.
Podłączenie amperomierza https://obrazki.elektroda.pl/8863675100_... Podłączenie radia https://obrazki.elektroda.pl/4882353000_... Co do obrotomierza to czasami alternator ma specjalne wyjście na obrotomierz bądź też można wziąć sygnał z zasilania cewki zapłonowej https://obrazki.elektroda.pl/3785347100_...
Myślałem, że ta wsuwka jest do podłączenia obrotomierza.
Tak Ciebie te dwa podłączenia nie interesują. Jeśli dobrze pamiętam śruba 2 to masa czyli to samo co cała obudowa, pin 2 wyjście W na obrotomierz elektroniczny.
Ale chodzi mi z alternatora na obrotomierz? bo to chyba zmienne jest?
Ostatnio miałem paska z uszkodzonym alternatorem i obrotomierz szalał ( a była benzyna) ściągnij pasek klinowy z alternatora i będziesz wtedy pewny czy wachania są przez alternator pozdrawiam
D+ to lampka kontrolna, W to sygnał obrotomierza. Ma wewnętrzny regulator.
mam zepsutą prądniczkę w zetorze 7211 i chciałbym jakoś to podłaczyć bez niej :) chociaż sam obrotomierz, a nie wiem czy istnieje możliwość np z alternatora.
Pod warunkiem że obrotomierz jest zasilany impulsami z alternatora a nie z cewki lub komputera? W renówce jak kupiłem zegary z benzyny to nie działały z alternatora chyba że jestes pewien że ten obrotomierz ma sterowanie z alternatora.
Niektóre samochody biorą sygnał z alternatora na obrotomierz. Sygnał biorą z uzwojenia stojana alternatora, jak się zmienia się częstotliwość na uzwojeniu przy większych obrotach silnika to i wskazówka obrotomierza wskazuje więcej. Masz uszkodzony alternator albo przewody od alternatora.
ALTERNATOR HITACHI IG- ignition, zapłon L- charging lamp, lampka ładowania S- battery sense, ładowane akumulatora N- point central, wyjście obrotomierza
Nie bardzo. Obrotomierz w dieslu dostaje impulsy z dodatkowego wyjścia z alternatora. Inny będzie współczynnik impulsy/obrót. Poszukaj oryginału, na pewnym portalu aukcyjnym bywa tego sporo. V.
Powinien być jeszcze biały na obrotomierz (wyjście z fazy jest na obudowie na wsuwkę ). Czwartego to ja w Lublinie na alternator nie widziałem raczej to czujnik temp. lub oleju.
Jeżeli Twoje Volvo zahacza o 1996, to powinieneś wiedzieć, że obrotomierz jest pędzony z alternatora (W). Jak wygląda pasek?
Da rade, tylko trzeba przerobić układ obrotomierza pod sygnał z alternatora.
Tak jak już pisałem, jak nie masz czujnika ciśnienia oleju 1.8 bar to przewód do masy, obrotomierz(zacisk W alternatora) też musi działać żeby kontrolka smarowania nie migała.
Witam Prosze o pomoc w tym temacie (przeróbka obrotomierza z 24 na 12v) Mam obrotomierz pochodzący od ciężarówki Mercedes z instalacją 24v. Obrotomierz jest podłączany do złączki W na alternatorze (jest na obrotomierzu odpowiednie oznaczenie W). W silniku diesla (też od Mercedesa ale w115) jest alternator 12v. Jak to połączyć i co trzeba przerobić,...
w Peugeotach obrotomierze nigdy nie brały sygnału z alternatora.
wyprowadzić jedną fazę z alternatora i tam podłączyć obrotomież od diesla (tak jak w dieslu to zrobione) pozostaje pytanie na ile podobne obroty mają alternatory w dieslu i benzynie
witam wszystkich !! mam mały problem, ktorego nie wiem jak rozwiazać. Posiadam mercedesa 124 2.0 D który nie ma obrotomierza, kupiłem obrotomierz, ktorego chciałbym podłaczyć do alternatora, ale nie wiem jak wyprowadzić odpowiedni przewód z alternatora, który po podłączeniu do obrotomierza bedzie wskazywał dobre obroty silnika. Oryginalnie tan alternator...
obrotomierz alternator obrotomierz sygnał alternator alternator wyjście obrotomierz
wymiana łożyska oporowego instrukcja serwisowa ariston premier instrukcja
modernizacja instalacji elektrycznej lombardini silnik
Firmware Update for Vortex 32 LED V32E20 TV Suitable Firmware Update for 9" Fodofo One Din