Szanowni koledzy, kupiłem w/w mostek prostowniczy, wsadziłem do auta. Po podłączeniu minusowej klemy do akumulatora z nowego mostka poleciał dym, a klema zaczęła iskrzyć, odłączyłem to szybko, potem jak przyłożyłem lekko już tego nie było. Odpaliłem auto, ta sama historia z diodą, nie gaśnie, tylko się...
Pozdrawiam Ja sprawdzam diody w mostku miernikiem cyfrowym na zakresie do pomiaru półprzewodników i ta metoda jeszcze mnie nie zawiodła
Witam. Jestem posiadaczem tego modelu ciągnika od nowości i po raz pierwszy mam problem z alternatorem. Walczę z tym już 3-ci dzień bez efektu, dlatego piszę tutaj o pomoc nim zacznę się niepotrzebnie wykosztowywać kupując wszystko po kolei. Ale zacznę od początku, problemem jest to że po zapaleniu...
Witajcie. Pacjent alternator Elmot A124 w ciągniku C-330. Mianowicie od początku. Przestała działać kontrolka ładowania jak i ładowanie poszło się wietrzyć... Żarówka sprawdzona i działa, po odpięciu kontrolki od alternatora i podłączeniu jej do obudowy świeci więc tu problemu nie było. Po wyjęciu...
Witam, Od niedawna posiadam Poloneza Caro GSI + LPG z 1999r. Jako, że miał problemy z rozrusznikiem, postanowiłem wymienić na inny, używany. Do tego było potrzebne odkręcenie alternatora. Sprawdziłem, że rozrusznik po wymianie kręci choć chciałem jeszcze dokręcić nakrętkę na dwóch głównych przewodach...
Sprawdź tor prądowy obwodu wzbudzenia alternatora - czyli po kolei od zasilania, regulatora prądu wzbudzenia, uzwojenie wzbudzenia, szczotki na wirniku magneśnicy, diody wzbudzenia (sprawdź połączenia lutowane ). Tyle tylko że to wszystko trzeba robić na wymontowanym i rozebranym alternatorze. I niech...
Przyczyn może być kilka,może być stojan ,może być regulator napięcia albo diody.po pierwsze sprawdź napięcie ładowania jak będzie ok.torozbierz alternator sprawź stojan a potem diody.:)
Witam! Nie opisujesz rodzaju "niedomagania" tego alternatora? Czy nie ładuje, czy zwiera, a może przeładowuje akumulator? Czy może dostałeś go jako zepsuty??? Na zdjęciu widzę diody (do sprawdzenia ich potrzebny jest multimetr z taką opcją, a jak sprawdzić znajdziesz w necie), chyba jest tam jeszcze...
Witam wszystkich forumowiczów. Z moją Skodą Favorit nie było żadnych problemów, pewnego dnia próbuje ją odpalić i zgon, aku rozładowany tak, że ledwo klakson wyduszła dźwięk (swoją droga bardzo ciekawie to brzmiało :lol: ). Pomyślałem że może światła zostawiłem czy coś, lecz na następny dzień to...
witam miałem podobny przypadek, astra II z silnikiem diesla 1.7. Mianowicie zapaliła się kontrolka od ładowania akumulatora i wspomaganie przestało działać. Jest tam wspomaganie hydrauliczno-elektryczne, po wyjęciu alternatora sprawdziłem go i okazało się że diody prostownicze padły( alternator hitachi)...
Witam. Mam problem prawdopodobnie z alternatorem ale nie jestem pewien a mianowicie jakieś 2 tygodnie temu w alternatorze był wymieniony prostownik bo dioda padła po wymianie alternator sprawdzony i w 100% był ok teraz po 2 tygodniach nowy objaw napięcie skacze momentami na 18V i robi mi sie choinka...
Witam proponuje koledze najpierw sprawdzić czy jest ładowanie czyli zmierzyć napięcie na akumulatorze przy włączonym silniku na wolnych obrotach sprawdzić woltomierzem jakie jest napięcie powinno być do 14V i włączyć światła oraz dmuchawe czyli na obciążeniu jakie jest napięcie.Powodem tych obiawów może...
Co sprawdzałeś po rozebraniu alternatora? Sprawdziłeś uzwojenia, diody ? Potrzebny będzie jakiś schemat, żeby sprawdzić te ,,4 przewody". Daj zarobić komuś kto się na tym zna, zanim więcej bałaganu nie narobisz.
Witam Sprawdź pobór prądu na wyłączonych odbiornikach w samochodzie na klemie akumlatora ( w zależności od wyposażenia nie powinno przekraczać 300 mA ) jeżeli przekracza 1 A to uszkodzona jest płyta prostownicza i należy ją wymienić .Uszkodzony regulator napięcia z reguły nie obcina napięcia do nominalnego...
Nie jest tak źle z tym ładowaniem, ale trochę za niskie - regulator nie pozwala na więcej - sprawdź połączenia/masę lub wymień. Ja stawiam na słabe połączenia przewodów lub sam alternator - szczotki, diody. Alternator ma spory zapas mocy, napięcie nie powinno spadać aż tyle.
Chwila, wygląda, że masz jeszcze 6 diodowy alternator, sprawdź miernikiem czy na zakresie diody masz przejście (wskazanie ok 550) między śrubą B+ a pojedynczą wsuwką alternatora (w jedną stronę, w drugą między wsuwką a masą)
Jeżeli kontrolka gaśnie ,ładowanie jest prawidłowe i alternator ma wyjście na obrotomierz W / ale byli tacy co podłączali zamiast kondensatora bo nie było wyjścia / to nie ma to nic wspólnego z alternatorem.Sprawdzić instalację do licznika.P
Schemat podłączenia tego modułu wygląda tak: Posprawdzaj połączenia pomiędzy żarówką, a nim oraz nim a alternatorem Sprawdź też diodę wewnątrz
Sprawa jak w temacie, wszytstkie elementy składowe po rozebraniu i weryfikacji wydają się być sprawne. Stojan , wirnik, wszystkie diody prostownika sprawdzone pod obciążeniem. Po zmontowaniu i założeniu nowego regulatora jakiś czas jest przyzwoicie, kilka tygodni. Potem migotanie powraca.Jest już...
Co do diod to sprawdzić je najlepiej pod napięciem włączając w obwód żarówkę bo miernik kilka razy już mnie oszukał
Sprawdź czy na obudowie jest anoda czy katoda i zerknij w linka. Coś dobierzesz. Oczywiście powinno się wymienić cały komplet, a nie tylko jedną.
A właśnie - zacząłeś od początku Litości. Nie można zaczynać od końca. Ew "zaczynać od końca". Trzymajmy fason językowy. To Elektroda a nie Pudelek. zrobiłeś sobie bilans energetyczny? Wiesz ile tak na prawdę wynosi zapotrzebowanie na energię w pojeździe? Tu jest pies pogrzebany. Awersja do prostych...
Często spotykane symbole wejść na alternatorach: B+....................... na akumulator ("przewód mocy") IG (R, 15)...........B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") I (IGN).................B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") R............................ (po...
Witam. Z alternatorami miałem w życiu mało do czynienia ale ostatnio musiałem mieć..w mojej vectrze c 2005.r 1.9cdti padł alternator 105A. Po wymontowaniu i sprawdzeniu okazało się że uszkodzona jest dioda prądowa. Znalazłem na alledrogo sprawny używany za 100zł, postanowiłem go sprawdzić przed...
Witam Mam problem z prądem w Stilo. Po kilku dniach postoju akumulator zostaje rozładowany, problem nie występuje po odłączeniu klem. Wpiąłem się miernikiem i wyszło 0,3A na postoju, a z tego co wyczytałem w tym modelu powinno być 0,03A. Odłączanie bezpieczników nic nie dało. Dopiero po odpięciu...
Skoro już stwierdziłeś,że był uszkodzony prostownik wzbudzenia,to z całą pewnością jest również uszkodzony regulator.Jeśli diody mocy są dobre,to ja bym sprawdził maszynę w ten sposób,że do uzw.wzbudzenia doprowadziłbym/na szczotki/nap.stałe 12V.Pobór prądu ok 4A.Następnie podłączam miernik,najlepiej...
Witam, mam problem z alternatorem w CC 700- otóż w momencie zgaszenia silnika zaczyna świecić się lampka akumulatora na desce rozdzielczej, przełożyłem regulator napięcia z innej 700 i było to samo. Sprawdziłem uzwojenie na wirniku było w normie- 3,4Kom, sprawdziłem 3 fazy- nie ma przerwy opór w granicach...
Zakładam temat ponownie gdyż "viper555" zamknął poprzedni temat pisząc iż "Mostek do wymiany /zwarta główna dioda/.P" ZAZNACZAM kompletny mostek wymieniłem dzisiaj na nowy i uszkodzenie nie zniknęło. -->Witam, mam problem z alternatorem w CC 700- otóż w momencie zgaszenia silnika zaczyna świecić...
Nie ma tam diod wzbudzenia, sprawdzić czy jest zasilanie na wirnik.
Z racja zgłębiania wiedzy na temat diagnostyki alternatorów przekopuje internet i pozwolę sobie na forum elektrody wypisać parę znalezionych opinii o diagnostyce alternatora i poprosić o komentarz do nich Miernik uniwersalny ustaw > pomiar napięcia przebicia złącza ( rysunek diody często z...
Witam. Mam poważny problem :) Opis auta: Corsa b 1,5 TD isuzu Bez klimatyzacji, skrzynia manualna wersja z obrotomierzem PRZERÓBKI ELEKTRYCZNE z dobrodziejstwem po poprzednim właścicielu Najkrócej: 1. Padł mi najprawdopodobniej alternator w corsie objawy: -obrotomierz wskazuje ZERO -Dioda...
Witam, Wczoraj gdy zgasiłem silnik zauważyłem, że kontrolka akumulatora cały czas świeci nawet bez kluczyka w stacyjce, Zostawiłem auto na noc. Na drugi dzień akumulator został rozładowany do zera, sprawdziłem pobór prądu, wynosił 3,5A. Odłączyłem kabel plusowy od skrzynki bezpieczników, pobór nadal...
Witam . Chciałem zapytać jakie diody i ile sztuk jest potrzebnych do alternatora w skodzie Fabi MAGNETON 70A. Alternator nie ładuje akumulatora a elektryk powiedział że diody są do wymiany. Sprawdził to czy tak sobie strzelił? Równie dobrze może to być wadliwy regulator, przerwa w którymś uzwojeniu,...
Niekt się nie chce narażać, to ja to zrobię. Przewinęło się kilka wątków dlatego napisałem to co napisałem w akapitach. Z całą pewnością nie mamy tutaj do czynienia ze zjawiskami podmagnesowania napięciem stałym jakie jest wykorzystywane w dławiku podmagneswanym prądem stałym, wspomniany zasilacz...
Witam Kolegów Posiadam Renault Espace IV 1.9dci z 2005 roku z Alternatorem 155A nr. SG15L013 chłodzony cieczą. W autku padł akumulator, a że wiekowy no cóż mógł paść. Ładowanie aku nic zbytnio nie dawało bo napięcie aku nie wyszło powyżej 10.34V. No ok. ale dało jeszcze odpalić autko. Miernik w...
Witam! Wyjęcie alternatora jeszcze raz i rozebranie, potem rozlutowanie uzwojeń stojana. Jak to zrobisz to sprawdź uzwojenie na przebicie do masy - Podłącz w szereg z uzwojeniem żarówkę 230V/100W a potem podaj napięcie 230V jeden biegun do żarówki a drugi do masy stojana - jeżeli żarówka się zaświeci...
diody w alternatorze przewodzą w dwóch kierunkach,najlepiej sprawdzić podłączając sąsiednia sprawną w szeregu z żaróweczką do akumulatora.+do diody,`zaróweczka i do -,na trzech diodach ma świecić,na pozostałych trzech nie swieci,po zamianie biegunów odwrotnie,do sprawdzenia małych diód nie mozna używać...
Powiem szczerze zmorą tych alternatorów są diody prostownicze. W 90% uszkodzeń są to diody. Ja osobiście wstawiam do tych mostków prostowniczych diody Boscha o większej mocy i problem mam z głowy. Kto regenerował takie mostki to wie że zamienne diody chińskie o podobnym wyglądzie są gów..... warte, na...
Witam serdecznie Mam taki problem w Toyocie d4d rocznik 2005 1,4 90 KM wysiadł mi alternator Denso 27060-33071 100A. Alternator się bardzo grzał nie miał ładowania. Pojechałem do jakiegoś majstra do garażu wymienił mi diodę i było ok.. Po założeniu alternatora ładowanie 13,98V bez włączonych świateł...
Czyli są trzy przewody .Po zdjęciu przewodu żółtego z śruby ,możesz określić z czym połączona jest śruba?. Czy jest odizolowana,czy połączona,przykładowo z zaciskiem gdzie podłączony jest przewód czerwony(to możesz sprawdzić miernikiem,ustawionym na Ω,lecz wstępnie odłącz zasilanie alternatora czyli...
Standardowy alternator Elmotowski - większość części pasuje z fiata 125 lub poloneza. Szczotkotrzymacza faktycznie brakuje. Możesz go nabyc w sklepie motoryzacyjnym. Kosztyje parę złotych. Mam jednak sugestię - zanim go podłączysz zdemontuj go, rozłącz diody główne i je pomierz. Diody przeciwprzepięciowe...
kolego gimak mozesz napisac troche jasniej tak dla laikow Spróbuję to rozwinąć. Od razu zaznaczam, że metody tej nie sprawdzałem w praktyce, bo nie miałem takiej potrzeby, a na pewno byłaby modyfikowana w zależności od rozwoju sytuacji. Na samym początku trzeba by określić w jakich warunkach występuje...
Witam, Szukałem podobnych tematów, ale wszystkie odnalezione różniły się co najmniej jednym objawem, więc pora i na mój. Tuż po nowym roku, po bodajże drugim ataku zimy, miałem problem z odpaleniem auta. Jeśli udało się za pierwszym, drugim razem, było wszystko w miarę ok. Jeśli odpalenie wymagało...
Witam. Nie ładuje mi alternator wcale sprawdzałem miernikiem i żarówką i nic nie pokazało i żarówka też nie zaświeciła rozebrałem diody sprawdziłem są ok nie przepalone jak odkręciłem diody to zamontowałem sam alternator i chciałem sprawdzić czy wytwarza jakie kol wiek napięcie okazało sie ze nie nie...
Mam taki dziwny problem albo sobie sam go stwarzam. Pomóżcie mi to określić. Auto jeździ średnio 40 km na tydzień( raz, dwa w tygodniu jeżdżone). Akumulator w aucie jest nowy Fiam 100Ah. Alternator 150A. Co dwa, trzy tyg doładowuję akumulator bo widać już mu ciężko kręcić i podczas odpalania przygasa...
Jak już dokładać diody,to od środka (montowałem w takim alternatorze),lecz należy wszystko usztywnić ,by końcówki diod nie uleciały od drgań alternatora przykręconego do silnika.Na zdjęciu za bardzo nie widać ,lecz kolor diody (jej symbol katalogowy)widoczny w miejscu wprasowania ,świadczy jaka dioda...
mam problem nie swieci mi sie zarówka podczas załanczania stacyjki ladowania i terz go niema w maluszku co robic wyjolem uklad pprostowniczt i sprawdziłem diody i dalej tosamo co morz ebyc powodem ze alternator nuie laduje diody wzbudzenia kupilem nowe i wlutowałem zwykle prostownicz i dalej nic...
Witam, miałem problem z ładowaniem akumulatora w Fordzie Escorcie 1.6D rocznik 85. Po wielu "badaniach" regulatora, szczotek etc. podłączyłem na wirnik stałe napięcie, ale dalej napięcie na akumulatorze nie przekraczało na wolnych obrotach 12,5V. Wywnioskowałem, że albo poszły diody albo uzwojenie...
W starszych samochodach wzbudzenie przechodziło przez kontrolkę ładowania. W nowszych zarówno kontrolką jak i wzbudzeniem alternatora steruje elektronika (te cienkie przewody). Czasem okazuje się, że chociaż na stole alternator ładuje, to w samochodzie już niestety nie. Zwłaszcza dotyczy to chińskich...
Witam,mam problem z ładowaniem akumulatora,ponieważ samochód stojąc nieużywany 2 doby jest już rozładowany i pomimo jazdy w ciągu dnia nie mogę go nic podładować.Postanowiłem rozebrać alternator.Okazało się ,że szczotki są ok. diody sprawdziłem miernikiem i są ok. Został regulator napięcia, który sprawdziłem...
Sprawdź diody prostownicze.Jeśli alternator wydaje dziwne dźwięki, to zwarcie na diodach, w uzwojeniu alternatora lub poza nim - w instalacji. Sprawdź także łożyska. Jak za małe napięcie to do wymiany regulator napięcia.
Witam . Trafił do mnie dziwny wodny alternator Valeo z jakiegoś renault . Alternator ten jest o tyle dziwny , że posiada 8 diod prostowniczych w mostku . Usterka odpaliła diody D1 D2 D3 i D4 . Zastanawia mnie poco są dodatkowe diody D7 i D8 wpięte do trzeciej fazy . Dziwne jest też rozwiązanie...
Jak alternator się grzeje to albo przez zwarciowy prąd na jego wyjściu (można spalić auto) albo może mieć zwarcie w środku na diodach lub uzwojeniach i pozostaje jeszcze regulator napięcia. Amatorsko można pomiędzy przewodem prądowym włożyć bezpiecznik samochodowy np 25A jak go spali to masz zwarcie...
Witam. Zdiagnozowałeś źródło problemu :) gratuluję , jeżeli natomiast chodzi o sprawdzenie alternatora, mostka, wysoce prawdopodobne będziesz mieć w samochodzie alternator produkcji mitsubishi co oznacza tyle że aby dostać się do mostka prostowniczego musisz rozebrać cały alternator :) , rozbiórka...
Witam Wczoraj umyłem cześć silnika kola alternatora, później odpaliłem i po 15 min z alternatora poleciał dym. Okazało sie ze szczotka sie ułamała (nie widzę związku z tym myciem ale moze ...) Pytanie - jak sprawdzić regulator napięcia. Cewki i diody sa ok, ale nie wiem jak sprawdzić regulator. Wymontowanie...
Witam, w piatek oddalem alternator do sprawdzenia. Problem - palaca sie dioda ladowania alternatora przy wylaczonym zaplonie. Warsztat stwierdzil przerwe w diodzie ujemnej. Czy tak rzeczywiscie moze byc i jaki ona ma zwiazek z paleniem sie diody? ---- Wydzielono z tematu: [url=]Alternator Renault...
Witam Kolegów Mam przypadek słabego ładowania przez alternator. Układ 9 -cio diodowy z podłączonym punktem gwiazdy przez dwie dodatkowe diody do + i - mostka diodowego. Otóż na wolnych obrotach ok 900rpm napięcie przy naładowanym aku wynosi nawet 14,2, ale po włączeniu żarówki H4 (Światła przedniego)...
Witam. Muszę powiedzieć że miałem już takie usterki powodem jest co do piszczenia za luźny pasek albo łożyska natomiast grzał się będzie gdy diody w mostku bądź nawet jedna dioda w mostku będzie miała przebicie lub uszkodzenie na zwarcie. Musisz rozebrać alternator odłączyć stojan i wtedy sprawdzić najlepiej...
witam mam taki mały problem . mam samochód opel kadett E 1,6 diesel . przez zimę prawie w cale go nie odpalałem później jak już go odpaliłem to zaczeły się problemy . pierwsze co zauważyłem jak odpaliłem auto i lekko przygazowałem żeby ładowanie się złączyło to kontrolka zgasła tyle że im więcej...
Witam. Dawno tu nie zaglądałem. Ale do rzeczy. Miłem kiedyś taki przypadek w Ibizie, raz jest a raz nie ma ładowania, a alternator po naprawie ( u innego elektryka). I tu kolega andrzej0769 ma świętą racje. W przypadku Ibizy był to brak masy. Nawet dokręcenie śrub nic nie dawało. Po połączeniu przewodem...
Witam, nie wiem jak to jest w skodzie z tego rocznika ale normalnie to w alternatorze są diody (3szt) odpowiedzialne za wzbudzenie i kontrolka na liczniku. Przez kontrolkę w liczniku + podawany jest na regler , za jej pośrednictwem dochodzi do wzbudzenia i pracy alternatora, sprawdź czy kontrolka jest...
Witam Regulator napięcia łatwo sprawdzić: silnik pracuje i napięcie na akumulatorze powinno być w okolicach 14 V na pewno więcej niż 13V nawet jak światła są załączone. (proszę również pomierzyć napięcie zmienne nie powinno być. Nic Pan nie pisze o wyczyszczeniu podłączenia do akumulatora. Alternator...
Witam. Mam alternator boscha, nie ładuje mi akumulatora , na zaciskach jest 11,96V przy większych obrotach jest to samo ale kontrolka ładowanie gaśnie. Rozebrałem dzisiaj go i sprawdziłem uzwojenie wirnika i stojana przewodzą i do obudowy nie ma przebicia, stwierdzam że jest to sprawne. Diody rozebrałem...
Witam!!! Mam pewien problem z alternatorem z zabytkowego samochodu . Alternator to Bosch o numerach 0120400554 . Alternator rozebrałem do ostatniej śrubki i odnowiłem oraz pomierzyłem 6 diodowy mostek oraz stojan i wirnik czy są sprawne wymieniłem w nim diody wzbudzenia oraz przewody na nowe. Problem...
Witam wszystkich po pierwszych testach : ) Alternator IVECO 28V 90A. Po zdemontowaniu mostka prostowniczego miła niespodzianka, uzwojenia stojana nawinięte podwójnym drutem. Połączyłem je szeregowo zwiększając tym samym napięcie robocze z 28 na 56V. W porównaniu do pierwszego alternatora (pomimo...
Wracając do tematu. Ponieważ nie miałem czasu walczyć dłużej z zepsutym alternatorem kupiłem używany za 110 zł. Nowy działa w aucie. Co ciekawe działa również bez wpiętej wtyczki (L i DF). Po odpaleniu silnika, bez wpiętej wtyczki, pojawia się na aku stabilne 14,4 V. Jest tak jak napisał andrzej20001....
Witam! Problem polega na tym, że W pewnym momencie na konsoli zapaliła się kontrolka ładowania. Zgasilem silnik i uruchomiłem go ponownie, znów to samo; kontrolka się pali a po zwiększeniu obrotów ma przebłyski typu raz mocniej a raz słabiej się pali. Następnie stwierdziłem, że alternator się...
Ja Ci tylko powiem jak rozpoznać ile masz diod w alternatorze. Alternatorze, więc jeśli nasz dziewięć to na zacisk regulatora o nr.15 idzie prąd przez kontrolkę (prawdopodobnie na ten zacisk idą dwa kable). Jeśli sześć to jest zastosowany przekaźnik sterujący kontrolką (w tym przypadku nawet jak masz...
NIe rozbierałem tego alternatora ,i nie wiem jak dokłądnie wyglada w nim mostek. Generalnie masz 9 diód. 6 prostowniczych na duży amperarz i 3 od wzbudzenia alternatora . Te prostownicze są drogie. Natomiast te od wzbudzenia z powodzeniem możesz wymienić. Usterka wygląda własnie na to że coś jest z nimi...
No to już chyba wsio jasne, tylko potwierdźcie proszę: - przy podłączonym radio pobór wynosi 0,19 A - gdy jest odłączone pobr wynosi 0,01 A To 0,01 A idzie najprawdopodobniej na diodę któa pełni rolę straszaka. Mam odcięcie prądu przed stacyjką. Gdy przełącznik jest w położeniu I wtedy świeci się...
Witam.Po wymiamie szczotek w w/w alternatorze nadal nie ładuje akumulatora .Wszystkie diody sprawne. Lampka kontrolna ładowania nie świeci się po przekręceniu stacyjki.Podanie przewodu wzbudz. do masy powoduje jej zaświecenie .Układ regulatora jak na zdjęciu.Czy istnieje możliwość sprawdzenia regulatora...
auto mi staneło i wszystkie kontrolki zgasły,nawet jak dzwi otworzyłem światełko w kabinie nie świeci szybko odłączyłem kleme plus od akumulatora i zastanawiam sie chwile co robi takie zwarcie,próbuje podłączać iskrzy się.W padłem na to iz pare dni temu miałem robiony alternator i wtedy odłączyłem go...
I po sprawdzeniu alternatora na miejscu okazało się, że są zwarte wszystkie diody. Po rozebraniu alternatora zwartych jest 6 diod ( tych na duży prąd ) od wzbudzenia są dobre. Naklejka na alternatorze : CA24-065, C330-A124 Natomiast instrukcja do A115-45n.
Witam, korzystając z danych dostępnych na stronie zbudowałem regulator ładowania z drugiego schematu na stronie, oparty o tranzystor TIP142. Jedyny element jaki zmieniłem względem schematu to dioda prostownicza 1N5408 na BY399 (podanego nie było na stanie i sprzedawca dobrał to jako zamiennik). Mój...
Coś dziwnie zeznajesz... Zaczynam miec wątpliwości czy aby na pewno dobrze sprawdziłeś diody i uzwojenia. W zasadzie powinieneś mieć odłączony prostownik od uzwojeń aby zrobic rzetelne pomiary. Jednak wtedy od razu by wyszło że są dwie dodatkowe diody. Podejrzewam, że sa to Transile zabezpieczające diody...
Jeśli na zaciskach akumulatora jest 13V a na zacisku (+) alternatora więcej należy wyeliminować opory na stykach pomiędzy alternatorem a akumulatorem ( śniedź, luźny zacisk, brud). Regulator jest tak zbudowany, że ma utrzymać zadane napięcie. Odchyłki od napięcia regulatora są w zależności od obciążenia...ale...
Witam! Moja propozycja to dokładne oczyszczenie i weryfikacja całości. Zacząć od wymiany ŁOŻYSK, szczotek. Sprawdzić stan diod są plusowe i minusowe. Sprawdzamy omomierzem mają tak samo pokazać. Połączenia oczyścić i dokładnie dokręcić diody z uzwojeniem stojana. Gdyby nie udało się wymienić szczotki...
Diody bym się nie czepiał. Sprawdził bym w pierwszej kolejności szczotki, i pierścienie. Kiedy tam wszystko w porządku, udał bym się do zakładu regenerującego alternatory, i poprosił o sprawdzenie parametrów pod obciążeniem, a dopiero wtedy, sięgnął bym po tester i sprawdził jak wyglądają parametry...
I tak to raczej nie kwestia ładowania skoro: MM2X napisał: wskazówki zegarów głupieją i zegar starrtuje od 0:00 Ja tego też nie mogę zrozumieć, dlaczego zegar się zeruje?, cały czas mam włączony voltomierz podczas jazdy i napięcie spada co prawda do 12,6V (więc brak ładowania) ale nie powinien...
Witam, Jak wielu użytkowników mam ogromny problem z tym alternatorem. Nie jestem w stanie odczytać modelu ale jest to oryginalny alternator od MF 255. Problem polega na tym, że ładuje bardzo słabo i słabo się wzbudza. Napięcie na zacisku B+ wynosi 12,8V (napięcie akumulatora na tym zacisku przy zgaszonym...
Witam. Padł mi regulator napięcia w Ursusie C360-3p (RC1/12B), w związku z tym chciałem kupić nowy. Niestety, nie wiem jaki mam alternator - 6 czy 9 diod. Próbowałem sprawdzić to miernikiem (DT9205a). Podłączyłem multimetr do styku 30 (ten na śrubę) i tego obok (na wsuwkę z plastikową kostką) - wszystkie...
Witam, Skoda Fabia 2009 1,4 16V 63kW. Napisałem, że po jałowym biegu bo odpinałem wtyczkę z alternatora bo mi przeszkadzała dostac się do filtra oleju. Potem zapomniałem założyć i odpaliłem tylno na chwilę silnik. Po wpięciu wtyczki do alternatora mruga kontrolka akumulatora i aku sie nie ładuje...
Witaj! Sprawdź szczotki i połączenie./Wirnik posiada uzwojenie zakończone pierścieniem.Jeden koniec uzwojenia jest na masie a drygi dostaje napięcie z regulatora./ Alternator to nie prądnica samowzbudna. Alternator posiada trzy cewki połączone diodami,które prostują napięcie zmienne na stałe. Wirnik...
[quote="2703"]Regulator już kupiłem i nie sprawdził się, ładowanie jest niewystarczające. Na kupowanie różnych regulatorów i dobieranie właściwego doświadczalnie nie stać mnie. Co masz na myśli pisząc te słowa ? Nie słyszałem, za kilkoma wyjątkami, o dobieraniu regulatora. Regulator ma seryjnie określone...
Ja siedzę w alternatorach już kilka lat ostatnio dużo w tych od mitsubishi i wiem że to podły alternator do naprawy .mam jakieś mostki dodatnie i ujemne mogę ci pomóc napisz jak mocny masz alternator bo w mostkach była różnica, i jaki masz wtyk układ konektorów. Jest ( I I ) czy ( T) mam też jakieś...
najprościej to rozmontować układ i dioda po diodzie sprawdzać spadek napięcia na diodzie będziesz miał ok 500-700mv oczywiście sprawdzasz ustawiając multimetr na pomiar diod
Witam, Problem się zaczął gdy alternator czasami ładował napięciem ok. 17V, po paru sekundach było ok. Następnie przestał ładować. Sprawdziłem diody, wymieniłem regulator. Szczotki, uzwojenie ok. Nadal nie ładuje. Zastanawia mnie jeszcze jedna dioda (chyba to dioda) która jak jest zimna przewodzi...
Zmieniłem w samochodzie akumulator na nowy i po zmierzeniu napięcia ładowania okazało się, że wynosi ono 13,85V. Wydaje mi się, że trochę za mało. Rozebrałem alternator, diody są dobre, szczotki mogą być. Natomiast nie wiem jak sprawdzić regulator. Może, ktoś sprawdzał juz regulator i wie jak to zrobić....
jest jedyna metoda sprawdzenia regulatora napięcia to pomiar na zacisku D+ i +prądowy napięcie prądnicy wzdlędem masy powinno wynosić 13,8 do 16 woltów niższe lub wyższe wartości będą wskazywały na uszkodzenie regulatora a najlepiej jeśli jak pisali wyżej koledzy wymontuje się alternator rozbierze...
Witam, mam pewien problem z Ładą Nivą 1.7i, otóż najprawdopodobnie alternator nie ładuje. Po przekręceniu kluczyka powinna się zapalic kontrolka ładowania o po uruchomieniu zgasnąć i właśnie owa kontrolka sie nie zapala sprawdziłem wszystkie żaróweczki od kontrolek, są OK, pomierzylem wszystkie diody,...
Witam Posiadam Taki alternator Dowiedziałem się że ten rodzaj miał + na obudowie lub - Jak mogę to sprawdzić? Oraz czy ten schemat podłączenia jest ok dla tego allternatora ponieważ jak tak podłączyłem i napędziłem wiertarką wirnik to kontrolka nie gaśnie a napięcie na akumulatorze...
Ciekawi mnie na jakiej podstawie kolega ~zeimp~ oparł swoją jakże celną poradę? Otóż nie, nie wystarczy,a nawet jeśli,to nie tego dotyczyło pytanie.Tak więc tego typu porady są co najmniej nie na miejscu i użytkownicy elektroda.pl raczej nie tego oczekują,a od moderatorów zwłaszcza. Co do tematu sam...
Sprawdź podłączenie przewodów od alternatora do akumulatora, w razie konieczności oczyścić styki z korozji. Dokonaj oględzin alternatora, czy uzwojenia nie są uszkodzone. Sprawdź w razie konieczności wszystkie diody na tzw. przebicie, ale każdą osobno. Jeśli masz możliwość podmień regulator. Jak wyżej...
Do sprawdzenia diody w alternatorze oraz regulator. Alternatora (uzwojeń) raczej nie spaliłeś stawiam na diody...
Zgadza sie kto inny wyjmuje alternator kto inny sprawdza. Zamiennik regulatora valeo tj as are 3052 zostal zalozony nowy i nic nie zmienil to nie widze sensu zakladac valeo i doplacac 100 zl bo to nic nie zmieni. Uwazam ze cos jest nie tak z alternatorem czyli np uzwojenie lub diody czego nie sprawdzili....
Wygląda jakby kondensator CDI się nie ładował, albo już został naładowany ale nie została wyzwolona iskra. Pozostaje sprawdzić cewkę WN, może są w instalacji fałszywe połączenia które miernikiem są dobre, a w rzeczywistości nie przewodzą. Podejrzenie pada na moduł CDI. Można by dla sprawdzenia statora...
Zamieść zdjęcie lub napisz jakie ma oznaczenie element nr 1 Sprawdź woltomierzem napięcia względem masy - na anodzie i katodzie diody nr 2 Sprawdź napięcia względem masy na pinach 1,2,3,4,5,6,7, układu scalonego nr 3 Sprawdź napięcie pomiędzy pinem 3 i pinem 4 oraz na pin4 względem masy procesora...
Schemat podłączenia masz tutaj . Jeżeli masz rozebrany alternator to tez diody możesz sprawdzić
Witam. W nawiązaniu do Cała rzecz polega na oszukaniu regulatora napięcia co do mierzonej przez niego wartości napięcia wyjściowego alternatora. Oczywiście, regulator mierzy to napięcie klasycznie, między masą (minusem) a wyjściem B+ (ładowanie akumulatora). Żeby go oszukać, należy ujemny punkt...
Mam trzy niesprawne alternatory które podobno zle ładowały Rozłozyłam je i sprawdziłam diody przy napięciu 12V izolacje stojana i wirnika przy napięciu 220V I wszystko niby jest w porządku Ktoś mi powiedział ze to musi być regulator napięcia A czy może być tak ze dopiero pod obciążeniem jest jakieś przebicie?...
Znalazłem u siebie pare alternatorów i pomyślałem żeby w jakiś sposób je naprawić . W necie znalazłem pare artykułów na ten temat i dowiedziałem sie że najczęściej siadają diody wysokoprądowe albo niskoprądowe . Pierwszy problem polega na tym że nie wiem jak sprawdzić która dioda jest popsuta , podobno...
Witam wszystkich. Szukałem odpowiedzi w związku z moim kłopotem ale niestety nie wynalazłem nic podobnego więc piszę. Problem dotyczy opla astry z 2005 roku z silnikiem isuzu 1,7 i alternatorem HITAHI. A więc padł mi alternator. Brak ładowania, po rozebraniu wzrokowo widoczne uszkodzenie mostka (wywalona...
Mam problem z moja Cytrynką. Od kilku dni zauwazyłem , że samochód kiepsko odpala. Pierwsze co przyszło mi do głowy to sprawdzenie prądu ładowania. podczas pomiaru na włączonym silniku miernik pokazuje 11,8 - 12,2 V. Podejrzenie padło na niesprawny alternator. Tylko co mogło paść, regulator napiecia,...
podpowiedz mechanikowi aby sprawdził masę na alternatorze to stały numer w oplach.Sam to tez możesz sprawdzić łącząc obudowę alternatora z ujemnym biegunem akumulatora.Z diodami to bzdury.
Faktycznie kiedy tyle opini to nie da się ustalić prawdy. Nie wiedziałem, że przewód jest urwany gdzieś w środku długości.. Ale jeśli tak to chyba należy znaleźć miejsce przerwania i po sprawie. Oczywiście wbrew radom nie znajdziesz w pupicie żadnej żarówki bowiem jest dioda świecąca. Dalej obawiam...
Pewnie cały problem zginie jak pojawi się ładowanie. Zdemontuj mostek prostowniczy i sprawdź diody (weź żarówkę H4 i na zasadzie sprawdzenia przepływu prądu w kierunku przewodzenia i kierunku zaporowym, w jednym żarówka będzie się świecić, w drugim nie) i regulator (tego bez odpowiedniego sprzętu się...
Takie regularne uszkadzanie regulatorów może wskazywać na głębszą usterkę. Zamiast wymieniać regulatory, radzę zdemontować alternator i sprawdzić w nim diody i stan poszczególnych uzwojeń. Dodatkowo radzę sprawdzić stan okablowania alternatora oraz jego masę.
szczotki regulatora napięcia :arrow: mogą nie łączyć bo są już krótkie lub sam regulator diody wzbudzenia :arrow: różnica potencjałów między punktem DF(wzbudzenie) a zaciskiem + aku lub diody prostownicze i tak musisz wydrzeć alternator z auta żeby sprawdzić dokładnie
Alternator nie ładuje, po przekręceniu kluczyka kontrolka ładowania ledwo się żarzy trzeba się dobrze przypatrzeć żeby dostrzec swiatło, po zapaleniu nic się nie zmienia, regulator zamieniany bez rezultatu, pewnie trzeba go rozebrać ale może ktoś miał taki sam objaw i wie czy to była np spalona dioda...
Sprawdź Kolego, jaki jest łączny prąd pobierany z alternatora na przewodzie B+ i wtedy będzie można dalej szukać usterki. Tylko czasem nie przerywaj obwodu B+ podczas pracy silnika, może to zniszczyć alternator. Jeżeli nie dysponujesz właściwym przyrządem, to udaj się na pomiar do elektromechanika.
Witam , mam problem z alternatorem . Po wymianie diód i nawinięciu stojana alternator bardzo się grzał . Co kilka miesięcy zakładałem nowe diody . Już miałem tego dosyć wiec kupiłem NOWY ALTERNATOR z myślą że problem skończy sie raz na zawsze ! Po założeniu nowego alternatora ten sam objaw -grzeje...
Sprawdź miernikiem napięcie na włączonym silniku. Powinno wynosić dla sprawnej instalacji 14,4V. (mogą być jakieś odchyły) Sprawdź czy masz napięty pasek klinowy, czy wieloklin-owy, Który napędza alternator. Kontrolka może się zażyć a nie świeci bo np. jest luźny (oberwany czy przytarty) kabelek....
Jest mały przełom, a mianowicie kabelek z kontrolką zalutował mi elektryk, jako żaróweczkę użył diody led, wpadło mi do głowy aby zmienić biegunowość na tej diodzie, i jest efekt tzn kontrolka świeci, tyle że teraz nie gaśnie i nadal brak ładowania. Mam poważne obawy że podczas prób uruchomienia alternatora...
Autem jeżdżę od pół roku, to była pierwsza awaria. Najpierw zauważyłem na wskaźniku na desce ładowanie 13V (zawsze było 14V). Podjechałem na sprawdzenie ładowania i akumulatora: ładowanie 13,95V i aku O.K. Następnego dnia ładowanie spadło do 10V i po zgaszeniu auta już go nie odpaliłem. Całą noc ładowałem...
jeśli sprawdziłeś na dwóch regulatorach to dlaczego nie rozlutować i nie sprawdzić diod? Nie twierdzę, że zjadłem wszystkie rozumy i jeśli czegoś nie widziałem to nie znaczy, że nie ma takiej możliwości. Sprawdz te diody i daj znać co jest. po sprawdzeniu diód okazało sie że jedna padła, jutro...
Witam serdecznie! Dzisiaj rano w drodze na miasto zgasł mi samochód. Przy próbie odpalenia silnika zauważyłem, że akumulator jest kompletnie rozładowany (nic nie działało).Przy próbie rozruchu nawet rozrusznik nie kręcił. Wówczas sprawdziłem czy klemy nie przyspawały się do bolców akumulatora,...
To jeszcze jakbyś mi napisał ten sygnał sterujący prostokąt jaką ma częstotliwość i współczynnik wypełnienia. W linku który mi podałeś to sami cudacy (a może to a może tamto bez konsekwencji szukają usterki) . Ja miałem podobny przypadek w pracy jakiś dobry rok temu oczywiście altek sprawdzony wytarte...
Sprawdzę więc pobór prądu. Pomiar dokonam na napięciu z akumulatora, mam nadzieję będzie to miarodajne. Diody sprawdziłem miernikiem i są OK, choć wiem że bez próby prądowej taki pomiar prawie nic nie daje, a jedynie wykluczy diody które są zwarta lub rozwarte.
instalacja została zdiagnozowana a takie rzeczy jak wszelkie złączki klemy oczka zacisku zostały wymienione.Samochód jest garażowany i przeszedł konserwację zarówno karoserii jak i instalacji .Osobiście podejrzewam uszkodzenie regulatora napięcia,ostatecznie którejś diody ,ponieważ mam zamontowany wzmacniacz...
Polaryzację alternatora możesz sprawdzić miernikiem bo ma na wyjściu diody.Możesz podłaczyć pod prowizoryczny napęd jak jest z regulatorem i też sprawdzisz .Jeśli brakuję regulatora to podać napięcie wzbudzenia i miernikiem określisz czy ma na wyjsciu napięcie dodatnie czy ujemne. A swoją drogą to przy...
Jeżeli regulator jest w porządku, pozostaje sprawdzenie prostownika (oddzielne diody dla każdej fazy(3) do tego konieczne jest odłączenie przynajmniej jednego bieguna każdej sprawdzanej diody. Czynność ta wymaga niestety rozebrania alternatora.
Jak podasz prąd pod 67 alternatora to będzie ładował ponad 16V. Tak sprawdzisz najszybciej bez wyciągania aternatora. Dodano po 4 Jak chcesz sprawdzić ile ma diód to musisz wyjąć szczotkotrzymacz i zobaczyć gdzie idzie kabelek od tego złącza w plastyku. Jak do stojana to masz 6 diód. Dla kogoś...
Alternator jest prądnicą trój fazową prądu zmiennego. Pod każdą fazę jest podłączony prostownik/ diody /,które prostują zmienne napięcie na stałe. Do wirnika jest podłączone regulator napięcia jeden koniec do szczotek a drugi do napięcia ze stacyjki. Regulator utrzymuje ustalone napięcie ładowania....
Dziękuję za szybką odpowiedź, proszę teraz o poradę ponieważ diody wzbudzające w tym alternatorze to BY251, ale nie mogę ich nigdzie w miarę blisko znaleźć, a kupowanie w niesprawdzonych sklepach on-line jakoś mnie nie przekonuje. Mam natomiast możliwość zakupienia diod STTH3R02 również w obudowie DO201AD....
Witam przeglądałem forum ale nie znalazłem odpowiedzi na mój problem mam awarię alternatorem w fiacie seicento 900. Alternator nie ładuje sprawdziłem miernikiem napięcie, nie świeci się też kontrolka sygnalizacyjna jak włącze zapłon, nie świeci też po uruchomieniu silnika. Sprawdziłem ją przytykając...
Witam objawy: slaba praca wspomagania (elektryczno-hydrauliczne) i lekko niedoladowany akumulator 12.3V, co dziwne prawidlowe napiecie ladowania w Test Mode i na klemach czyli 14.2V po dluzszej jedzie (trasa 100-200km) i zjechaniu do miasta wspomaganie pada doslownie po paru zakretach, wylacza sie...
Jestem ciekaw czy po uruchomieniu auta i zdjęciu minusowe klemy auto zgaśnie czy będzie nadal pracował biorąc zasilanie z alternatora. To za bardzo ryzykowna metoda sprawdzenia ładowania. Jeśli alternator ładuje to będzie pracował aczkolwiek może dojść do poważnego uszkodzenia instalacji elektrycznej...
Dobry wieczór, nietypowy problem zaistniał i nie wiem jak się do tego zabrać. Otóż wymieniałem z ojcem łożyska w alternatorze [Magneti Marelli o symbolu 63320034 AA125R-14V-55A] w moim Fiacie UNO, ponieważ trochę wył na wyższych obrotach. Tak poza tym wszystko działało prawidłowo. Żeby zdjąć stare łożyska...
Jeżeli chcesz się zająć samemu to po kolei: - Wymontować alternator, ew zdjąć koło pasowe. - zdemontować plastikową osłonę Uzwojenie stojana połączone jest z mostkiem prostowniczym metodą zgrzewania, trzeba więc delikatnie porozcinać odczepy. można zdjąć mostek prostowniczy. W mostku masz 9 diod,...
Posiadam tester naładowania akumulatora i ładowania alternatora, jest to bardzo prosty model, posiada 3 diody naładowania (czerwona 11,5V, żółta 12,0V, zielona 12,6V) oraz 3 diody ładowania alternatora (czerwona 12,2V, żółta 14,5V, czerwona 15,5V). Niestety od nowości po podłączeniu do różnych akumulatorów...
Witam Miesiąc temu regenerowałem alternator w VW polo 6n2 (2000 r) 1.9 SDI. Wymieniony został regulator napięcia, łożyska i pierścienie ślizgowe. Diody prostownicze fachowiec powiedział, że są ok. Regeneracja była robiona w zakładzie zajmującycm sie tylko alternatorami i rozrusznikami, niejeden alternatr...
Jak jest to 83 rok , to na bank 6-ścio diodowy . Ale lepiej sprawdzić czy nie posiada czasem jeszcze 3-ech diod wzbudzenia . Dodano po 5 Jak sześć diod to lepiej dać mechaniczny . duży fiat , żuk , nysa , balkancar 1792 bułgar-też współpracowały z takim alternatorem . Dodano po 2 Plus...
Panowie, to może w takim razie to jest tylko bezpiecznik ALT? Muszę sprawdzić bezpiecznik zatem. Może diody będą dobre? Dodano po 19 Silnik był wyłączony.. to może jak diody nie to regulator napięcia albo jeszcze co innego padło w alternatorze??
Witam, mam pytanie odnośnie alternatora do Mercedesa W123, silnik 2,4 diesel. Jakiś czas temu pojawił się problem rozładowanego akumulatora. Wymieniłem aku i ładowałem i za każdym razem siada. Doszedłem do wniosku, że e mam uszkodzony alternator. Po połaczeniu przewodu idącego do kontrolki ładowania...
Szczotkotrzymacz ma dwa wyjścia, jedno wąskie połączone zielonym kabelkiem z regulatorem i drugie wyjście składające się z trzech wyprowadzeń ; plus z mostka, żółty kabelek zasilający regulator i przewód od kontrolki ładowania. Odłącz od szczotkotrzymacza przewód z mostka, wchodzi za plastikową obudowę...
Witam. Chciałem prosić o pomoc w diagnozie alternatora. Problem dotyczy Massey Ferguson 255, a dokładnie alternatora montowanego za kompresorem. Prąd ładowania to ok 34A. Objawy: - Uzwojenie stojana bardzo się grzeje. Po około 2 minutach pracy na średnich obrotach stojana praktycznie nie można...
Witam, żeby zakończyć temat powiem, że zrobiłem ten pomiar( ten opisany powyżej). Podłączyłem też miernik, w jedną stronę żarówka świeciła, po zmianie biegunów na akumulatorze-nie świeciła, w jednym przypadku miernik pokazał 12V-to co z aku, w drugim 0,8V.Na każdej diodzie z osobna to samo-myślę że pomiar...
Trzeba rozebrać alternator, odlutować mostek diodowy od stojana, sprawdzić wszystkie diody żarówką 21W, pomiar miernikiem jest niewiarygodny, sprawdzić uzwojenia stojana i wirnika, ma być przejście i brak zwarcia do masy. Do sprawdzenia klasycznego regulatora napięcia potrzebny jest regulowany zasilacz,...
Dzieki bardzo wszystkim. Zgodnie z waszymi radami auto pojechało na lawecie. Co do akumulatora to tak - jest nowy i właśnie po jego montażu zacząłem sprawdzać napięcie bo świeciła dioda ładowania na desce. Zobaczymy co będzie z innym alternatorem Edit. Alternator założony. Ładuje 14,6V. Niestety kontrolka...
dzień dobry, widzę że nie ma dalszej dyskusji w temacie. Chciałem zapytać czy udało się coś odkryć bo mam podobny problem? I chyba zacznę poszukiwania od sprawdzenia alternatora. Kiedyś wnikałem w temat alternatora i owszem, posiada on diody wzbudzenia dzięki którym następuje samowzbudzenie. Jednakże...
Mam problem z takim alterantorem typ SG15L027 VALEO 155A, alternator z Renault ESPACE 2.2dci, jest to model alternatora z chłodzeniem wodnym. Wymieniłem motsek diodowy (dwie diody zwarte). Regulator też jest nowy. Ładowania brak, gdy wzbudzam alternator on zaczyna hamować. Obejrzałem uzwojenia, lekkociemne...
Witam, wczoraj dopadła mnie mała awaria, a więc fiat brava 1.6 16v 97r. wracam sobie do domku z pracy, dojechałem do skrzyżowania i zapaliła sie kontrolka od ładowania(miałem 5km do domu to się nie zatrzymywałem) ruszam ze skrzyżowania i patrze że powyżej 3000rpm kontrolka gaśnie, po dojechaniu do domu...
Mam problem też z Władkiem t25A, z tego co już tu się naczytałem i rozkręciłem (chyba niepotrzebnie) to wiem już że mam 6cio diodowy alternator 400W z wyjściami 3+2 edit: już wiem co jest walnięte. W alternatorze upalił się na styku pod śrubą kabelek idący do mostka diodowego (ruskie B), czyli podający...
Ja mam taki silnik tyle, że w Vectrze B i tam jest tak jak koledzy piszą, że po zapaleniu silnika jak sterownik dostanie sygnał z alternatora, że ładuje i przy tym temperatura silnika jest mniejsza niż 50 stopni to włącza świece (jest to związane z ekologią) tylko, że przez to szybciej kończy się alternator,...
Witam serdecznie, jestem szczęśliwym (chwilami) posiadaczem Opla Astra I F 1999r 1.4 i Ostatnio niestety opelek dostarcza mi trochę negatywnych wrażeń i tak po wjechaniu w kałużę padł mi alternator. cały czas świeci się kontrolka braku ładowania - zdążyłem się już przekonać, że tego ładowania ewidentnie...
witam cie aku raczej nie ma tu wplywu ,brak ladowania spowodowal wyladowanie aku ,bo caly uklad elektryczny w czasie jazdy pobiera ok. 15 amp pradu,wiec jesli jechales bez ladowania i to przez pare godzin to i tak miales szczescie ze dotarles do celu .Co proponuje ci zrobic ,jesli jest taka mozliwosc...
Nie. Ma być regulator do alternatora. Żeby sprawdzić czy alternator jest 6 czy 9 diodowy potrzebny jest miernik ustawiony na test diod. Pomiaru dokonujemy pomiędzy B+ a D+ czyli R. Pomiary dokonujemy w obydwie strony. Brak przejścia w obydwie strony 9 diodowy. Przejście w jedna stronę 6 diodowy.
Osobiście nie spotkałem się z alternatorem 6 diodowym w SW400 ale kto wie; sprawdź go najpierw; miernik ustawiasz jak do sprawdzania diody i mierzysz pomiędzy D+ i B+ alternatora, jak w jedną stronę pokazuje przejście, to alternator 6diodowy, 9 diodowy pokaże w obie strony przerwę Przykładowe podłąćzenie...
Dla sprawdzenia alternatora należy uruchomić silnik i po uruchomieniu na wolnych obrotach odłączyć akumulator + i powłanczać wszystkie możliwe odbiorniki typu światła,wycieraczki.Potem pomierzyć napięcie na alternatorze.Tym sposobem wyciągnie się wnioski co do wartości alternatora. Tak sie nie...
Objawy historia: kiedyś jadąc latem z rodziną z obciążeniem elektrycznym: wentylator na 2 biegu, radio, światła mijania, klimatyzacja i stojąc w korku na trasie z wciśniętym hamulcem przez 10min, zapalił się ABS, kontrolka ładowania, poduszka. Podejrzewając akumulator wyłączyłem radio, klimę, wentylator....