Ja Ci tylko powiem jak rozpoznać ile masz diod w alternatorze. Alternatorze, więc jeśli nasz dziewięć to na zacisk regulatora o nr.15 idzie prąd przez kontrolkę (prawdopodobnie na ten zacisk idą dwa kable). Jeśli sześć to jest zastosowany przekaźnik sterujący kontrolką (w tym przypadku nawet jak masz słabe ładowanie kontrolka gaśnie) w sześciu diodach...
Często spotykane symbole wejść na alternatorach: B+.......................wyjście na akumulator ("przewód mocy") IG (R, 15)...........B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") I (IGN).................B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") R.........................B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") - Mazda (R -...
A czy na wyłączonym silniku lampka ładowania świeci się? Sprawdź napięcie na wyjściu regulatora napięcia (ten kabelek do lampki ładowania) Jeżeli bedziesz tam miał normalne 14,4V to znaczy że masz uszkodzone diody główne alternatora. Sugerowały by to twoje wcześniej opisywane objawy (obniżone napięcie). Tak naprawdę to nie ma kontroli napięcia ładowania...
NIe rozbierałem tego alternatora ,i nie wiem jak dokłądnie wyglada w nim mostek. Generalnie masz 9 diód. 6 prostowniczych na duży amperarz i 3 od wzbudzenia alternatora . Te prostownicze są drogie. Natomiast te od wzbudzenia z powodzeniem możesz wymienić. Usterka wygląda własnie na to że coś jest z nimi nie tak. Wszystko jednak musisz sprawdzić multimetrem...
Witam! Należy rozebrać alternator i sprawdzić diody (koniecznie żarówką!), potem będziemy myśleć dalej. Możliwe także, że masz zużyte szczotkim które słabo dolegają.
Witam, Od niedawna posiadam Poloneza Caro GSI + LPG z 1999r. Jako, że miał problemy z rozrusznikiem, postanowiłem wymienić na inny, używany. Do tego było potrzebne odkręcenie alternatora. Sprawdziłem, że rozrusznik po wymianie kręci choć chciałem jeszcze dokręcić nakrętkę na dwóch głównych przewodach od alternatora. Niestety zapomniałem przy tym odpiąć...
Mam taki dziwny problem albo sobie sam go stwarzam. Pomóżcie mi to określić. Auto jeździ średnio 40 km na tydzień( raz, dwa w tygodniu jeżdżone). Akumulator w aucie jest nowy Fiam 100Ah. Alternator 150A. Co dwa, trzy tyg doładowuję akumulator bo widać już mu ciężko kręcić i podczas odpalania przygasa wszystko. Pobór prądu po zgaszeniu auta i zamknięciu...
To niekoniecznie wina alternatora. Ten układ (alternator 6-diodowy, zasilanie regulatora napięcia z instalacji pojazdu, a nie z diod wzbudzenia) jest czuły na wszelkie pogorszenie styków w obwodzie alternatora. Jeśli są gdzieś nadmierne spadki napięcia regulator może wpadać w oscylacje, a jeśli na zacisku 15 regulatora napięcie jest zaniżone, to ładowanie...
Witam, miałem problem z ładowaniem akumulatora w Fordzie Escorcie 1.6D rocznik 85. Po wielu "badaniach" regulatora, szczotek etc. podłączyłem na wirnik stałe napięcie, ale dalej napięcie na akumulatorze nie przekraczało na wolnych obrotach 12,5V. Wywnioskowałem, że albo poszły diody albo uzwojenie na stojanie. Rozebrałem alternator, diody są sprawne,...
No to już chyba wsio jasne, tylko potwierdźcie proszę: - przy podłączonym radio pobór wynosi 0,19 A - gdy jest odłączone pobr wynosi 0,01 A To 0,01 A idzie najprawdopodobniej na diodę któa pełni rolę straszaka. Mam odcięcie prądu przed stacyjką. Gdy przełącznik jest w położeniu I wtedy świeci się dioda, gdy w położeniu II gaśnie dioda, a prąd idzie...
Witam. Mam podobny problem co kolega który założył ten post, a mianowicie ten problem ma mój ojciec. Po włączeniu silnika zapala sie od razu kontrolka od ładowania a spowodowało sie to gdy ojciec włączył podgrzewanie tylnej szyby i od razu zapaliła się ta kontrolka. Rozebraliśmy alternator i sprawdziłem jego zwoje i są wszystkie dobre także szczotki...
Witam. Dawno tu nie zaglądałem. Ale do rzeczy. Miłem kiedyś taki przypadek w Ibizie, raz jest a raz nie ma ładowania, a alternator po naprawie ( u innego elektryka). I tu kolega andrzej0769 ma świętą racje. W przypadku Ibizy był to brak masy. Nawet dokręcenie śrub nic nie dawało. Po połączeniu przewodem masy i odudowy alternatora występowała spora iskra,...
Można to sprawdzić po demontażu alternatora i sprawdzeniu faz, diod itd. Z zewnątrz, i to nie miarodajnie - tylko po objawach. Co prawda, są dostępne śruby końców uzwojeń, ale że są razem fazy połączone - łatwa diagnoza odpada. A regulator zawsze można podmienić - jak to nie on, to będzie czekał na półce w garażu, na awarię obecnie wmontowanego...
Jeżeli nie jest pęknięta obudowa, to należy alternator wymontować i sprawdzić stojan oraz diody. Oczywiście, że pęknięcie alternatora nie jest jedyną usterką w tym alternatorze. Pozdrawiam.
Witam! Wyjęcie alternatora jeszcze raz i rozebranie, potem rozlutowanie uzwojeń stojana. Jak to zrobisz to sprawdź uzwojenie na przebicie do masy - Podłącz w szereg z uzwojeniem żarówkę 230V/100W a potem podaj napięcie 230V jeden biegun do żarówki a drugi do masy stojana - jeżeli żarówka się zaświeci to jasne że uzwojenia padły a z miejsca przebicia...
to zostają te chinche i alternator. Regulator napięcia albo diody prostownicze w alternatorze są przegrzane i są źródłem zakłóceń. Spróbuj jeszcze połączyć masę radia osobnym przewodem z masą wzmacniacza. Sprawdź czy antena do radia ma masę. Miałem podobny problem w Kadecie ale zanim go rozwiązałem to sprzedałem ten samochód. Może Tobie sie uda. Powodzenia!
Ja mam na stole zasilacz 12V i żarówke 21W zakonczone długimi kablami z "żabkami". W ten sposób sprawdzam diody w alternatorze. Oczywiscie po wczesniejszym odlutowaniu mostka od stojana. Nie polecam sprawdzania diód multimetrem ,lepiej sprawdzić je pod obciążeniem. Robie tak od lat. Stojan sprawdzam przez żarówke na 220V czy niema przebicia na mase....
Witam serdecznie, jestem szczęśliwym (chwilami) posiadaczem Opla Astra I F 1999r 1.4 i Ostatnio niestety opelek dostarcza mi trochę negatywnych wrażeń i tak po wjechaniu w kałużę padł mi alternator. cały czas świeci się kontrolka braku ładowania - zdążyłem się już przekonać, że tego ładowania ewidentnie nie ma bo po rozładowaniu akumulatora samochód...
Nie. Ma być regulator do alternatora. Żeby sprawdzić czy alternator jest 6 czy 9 diodowy potrzebny jest miernik ustawiony na test diod. Pomiaru dokonujemy pomiędzy B+ a D+ czyli R. Pomiary dokonujemy w obydwie strony. Brak przejścia w obydwie strony 9 diodowy. Przejście w jedna stronę 6 diodowy.
Witam przeglądałem forum ale nie znalazłem odpowiedzi na mój problem mam awarię alternatorem w fiacie seicento 900. Alternator nie ładuje sprawdziłem miernikiem napięcie, nie świeci się też kontrolka sygnalizacyjna jak włącze zapłon, nie świeci też po uruchomieniu silnika. Sprawdziłem ją przytykając do masy to się zapaliła. Wymieniłem diody problem...
Tylko sprawdź dobrze wirnik bo ten smród może wróżyć zwarcia między uzwojeniami.I żeby się potem nie okazało że wymieniłeś łożyska,szczotki,regulator,diody...a alternator dalej nie działa jak powinien.Bo jak Ci do w.w. części dojdzie jeszcze wirnik to lepiej brać alternator.
Zgadza sie kto inny wyjmuje alternator kto inny sprawdza. Zamiennik regulatora valeo tj as are 3052 zostal zalozony nowy i nic nie zmienil to nie widze sensu zakladac valeo i doplacac 100 zl bo to nic nie zmieni. Uwazam ze cos jest nie tak z alternatorem czyli np uzwojenie lub diody czego nie sprawdzili. Na mierniku pokazalo im 14 to ok ale nie sprawdzili...
Witam . Chciałem zapytać jakie diody i ile sztuk jest potrzebnych do alternatora w skodzie Fabi MAGNETON 70A. Alternator nie ładuje akumulatora a elektryk powiedział że diody są do wymiany. Sprawdził to czy tak sobie strzelił? Równie dobrze może to być wadliwy regulator, przerwa w którymś uzwojeniu, ale to trzeba sprawdzić.
Do sprawdzenia pasek klinowy, potem masa silnika i pradowy akumulator, alternator. Jak to nie pomoże, wymieniasz diody...takie życie
Witam. Mam alternator boscha, nie ładuje mi akumulatora , na zaciskach jest 11,96V przy większych obrotach jest to samo ale kontrolka ładowanie gaśnie. Rozebrałem dzisiaj go i sprawdziłem uzwojenie wirnika i stojana przewodzą i do obudowy nie ma przebicia, stwierdzam że jest to sprawne. Diody rozebrałem i pojedynczo sprawdziłem i przewodzą w jednym...
Witam Z powodu braku ładowania rozebrałem alternator by sprawdzić czy diody prostownicze działają. Okazało się że tak, więc kupiłem nowy regulator tylko zajęło mi to troszkę czasu i nie pamiętam już jak złożyć ten sprzęt. Prosiłbym o schemat jak połączyć przewody wewnątrz alternatora. Pozdrawiam i dziękuje za pomoc.
Zwarcie możesz mieć gdzieś przy śrubie,albo na kondensatorze ale widzę że przewód od niego jest ok.Dalej może lecieć prąd na alternator,ale tylko wtedy gdy jest uszkodzona któraś dioda plusowa.Możesz to sprawdzić odlkręcając przewód z alternatora i dotykając go do śruby z której zdjąłeś przewód, sprawdź czy będzie iskrzyć,rób to z glową.Jeżeli będzie...
brak ladowania.sprawdz szczotki, diody w alternatorze.najlepiej daj do elektryka to za grosze ci sprawdzi i powie co jest bo przyczyn moze byc wiele
nie potrzeba schematu,podłączasz akumulator "+" do zacisku ładowania(z reguły śruba ósemka lub końcówka pod gruby knektor), minus na korpus.Żarówkę włączasz pomiędzy plus aku a zacisk od lamki ładowania i układ gotowy.Przy sprawnym alternatorze żarówka zgaśnie jeżeli żarzy może być uszkodzona dioda.Można je sprawdzić ale najpewniej rozlutowując końcówki...
Jeżeli kontrolka gaśnie ,ładowanie jest prawidłowe i alternator ma wyjście na obrotomierz W / ale byli tacy co podłączali zamiast kondensatora bo nie było wyjścia / to nie ma to nic wspólnego z alternatorem.Sprawdzić instalację do licznika.P
Amperomierz włączony nonsensownie Widziałem, pracowałem naprawiałem Konstrukcja tych radiatorów i przekładek plastikowych sugeruje że są to części z prostownika selenowego. Do złudzenia mi to je przypomina. Brak dwóch radiatorów i czterech albo ośmiu płytek selenowych. Ale możliwe że tak fabrycznie robiono w jakimś okresie przejściowym. Mieli tych blaszek...
mam problem nie swieci mi sie zarówka podczas załanczania stacyjki ladowania i terz go niema w maluszku co robic wyjolem uklad pprostowniczt i sprawdziłem diody i dalej tosamo co morz ebyc powodem ze alternator nuie laduje diody wzbudzenia kupilem nowe i wlutowałem zwykle prostownicz i dalej nic diody plus i minus sprawdziłem omomierzem sa dobte szczotki...
diody w alternatorze przewodzą w dwóch kierunkach,najlepiej sprawdzić podłączając sąsiednia sprawną w szeregu z żaróweczką do akumulatora.+do diody,`zaróweczka i do -,na trzech diodach ma świecić,na pozostałych trzech nie swieci,po zamianie biegunów odwrotnie,do sprawdzenia małych diód nie mozna używać zbyt dużej zarówki.oczywiście jak jest rozmontowany...
a czy ty widziałeś kiedyś akumulator w ogóle jakikolwiek ?? tam jest tylko + oraz - zarówno do wyjścia jak i do ładowania jak prądnica daje więcej niż 12V to całość zanim zostanie zmagazynowana w aku idzie na instalacje więc nie mówcie od razu że aku do wywalenia bo to trochę śmieszne, w samochodzie tez tak jest że mierzy się na akumulatorze nawet 14V...
Sprawdź diody prostownicze.Jeśli alternator wydaje dziwne dźwięki, to zwarcie na diodach, w uzwojeniu alternatora lub poza nim - w instalacji. Sprawdź także łożyska. Jak za małe napięcie to do wymiany regulator napięcia.
kolego gimak mozesz napisac troche jasniej tak dla laikow Spróbuję to rozwinąć. Od razu zaznaczam, że metody tej nie sprawdzałem w praktyce, bo nie miałem takiej potrzeby, a na pewno byłaby modyfikowana w zależności od rozwoju sytuacji. Na samym początku trzeba by określić w jakich warunkach występuje grzanie altka, czy już w czasie postoju przy pracy...
Witam. Nie ładuje mi alternator wcale sprawdzałem miernikiem i żarówką i nic nie pokazało i żarówka też nie zaświeciła rozebrałem diody sprawdziłem są ok nie przepalone jak odkręciłem diody to zamontowałem sam alternator i chciałem sprawdzić czy wytwarza jakie kol wiek napięcie okazało sie ze nie nie wiem czy dobrze myśle ale chyba powinno byc jakiś...
Witam serdecznie Mam taki problem w Toyocie d4d rocznik 2005 1,4 90 KM wysiadł mi alternator Denso 27060-33071 100A. Alternator się bardzo grzał nie miał ładowania. Pojechałem do jakiegoś majstra do garażu wymienił mi diodę i było ok.. Po założeniu alternatora ładowanie 13,98V bez włączonych świateł alternator strasznie gorący po 2 km ciężko go było...
Witam Wczoraj umyłem cześć silnika kola alternatora, później odpaliłem i po 15 min z alternatora poleciał dym. Okazało sie ze szczotka sie ułamała (nie widzę związku z tym myciem ale moze ...) Pytanie - jak sprawdzić regulator napięcia. Cewki i diody sa ok, ale nie wiem jak sprawdzić regulator. Wymontowanie alternatora w tym aucie to "przygoda" wiec...
Witam, w piatek oddalem alternator do sprawdzenia. Problem - palaca sie dioda ladowania alternatora przy wylaczonym zaplonie. Warsztat stwierdzil przerwe w diodzie ujemnej. Czy tak rzeczywiscie moze byc i jaki ona ma zwiazek z paleniem sie diody? ---- Wydzielono z tematu: [url=]Alternator Renault Scenic 2001r przez Duduś74 dnia 09 Lut 2015 13:03:29
Czyli są trzy przewody .Po zdjęciu przewodu żółtego z śruby ,możesz określić z czym połączona jest śruba?. Czy jest odizolowana,czy połączona,przykładowo z zaciskiem gdzie podłączony jest przewód czerwony(to możesz sprawdzić miernikiem,ustawionym na Ω,lecz wstępnie odłącz zasilanie alternatora czyli +.Sprawdź na zapalonym silniku jakie jest napięcie...
W starszych samochodach wzbudzenie przechodziło przez kontrolkę ładowania. W nowszych zarówno kontrolką jak i wzbudzeniem alternatora steruje elektronika (te cienkie przewody). Czasem okazuje się, że chociaż na stole alternator ładuje, to w samochodzie już niestety nie. Zwłaszcza dotyczy to chińskich zamienników. Żeby dobrze sprawdzić alternator na...
Proponuję sprawdzić trzy diody w alternatorze, które występują oprócz prostowniczych pełniąc funkcję kontrolną każdej z faz alternatora/ Pozdrawiam.
Witam Sprawdź pobór prądu na wyłączonych odbiornikach w samochodzie na klemie akumlatora ( w zależności od wyposażenia nie powinno przekraczać 300 mA ) jeżeli przekracza 1 A to uszkodzona jest płyta prostownicza i należy ją wymienić .Uszkodzony regulator napięcia z reguły nie obcina napięcia do nominalnego tylko podaje ile się da i gotuje akumlator.Z...
Odlutowałem diody od stojana. Jest ich 6 jak je sprawdzić na akumulatorze. Bardzo proszę o prosty sposób i pewny czy są dobre. Chodzi o Alternator VALEO Renault 19
Witam proponuje koledze najpierw sprawdzić czy jest ładowanie czyli zmierzyć napięcie na akumulatorze przy włączonym silniku na wolnych obrotach sprawdzić woltomierzem jakie jest napięcie powinno być do 14V i włączyć światła oraz dmuchawe czyli na obciążeniu jakie jest napięcie.Powodem tych obiawów może być uszkodzona dioda alternatora lub słaba masa...
Sprawdź diody w alternatorze i czy nie mają zimnych lutów na końcówkach. Pozdrawiam.
Weź najpierw rozbierz alternator i sprawdź co to tak na prawdę jest... Nie ma potrzeby po raz kolejny odkrywać ameryki która dawno jest odkryta. Odpowiedź padła kilkakrotnie w tym temacie: To dodatkowy plus z diod głównych.
A może bys je sprawdził miernikiem , to tak cieżko?
Przyczyn może być kilka,może być stojan ,może być regulator napięcia albo diody.po pierwsze sprawdź napięcie ładowania jak będzie ok.torozbierz alternator sprawź stojan a potem diody.:)
Takie regularne uszkadzanie regulatorów może wskazywać na głębszą usterkę. Zamiast wymieniać regulatory, radzę zdemontować alternator i sprawdzić w nim diody i stan poszczególnych uzwojeń. Dodatkowo radzę sprawdzić stan okablowania alternatora oraz jego masę.
[quote="2703"]Regulator już kupiłem i nie sprawdził się, ładowanie jest niewystarczające. Na kupowanie różnych regulatorów i dobieranie właściwego doświadczalnie nie stać mnie. Co masz na myśli pisząc te słowa ? Nie słyszałem, za kilkoma wyjątkami, o dobieraniu regulatora. Regulator ma seryjnie określone parametry i koniec. Dla akumulatora 12 V w codziennej...
auto mi staneło i wszystkie kontrolki zgasły,nawet jak dzwi otworzyłem światełko w kabinie nie świeci szybko odłączyłem kleme plus od akumulatora i zastanawiam sie chwile co robi takie zwarcie,próbuje podłączać iskrzy się.W padłem na to iz pare dni temu miałem robiony alternator i wtedy odłączyłem go całkowicie i bez ładowania przejechałem pare kliometrów.Ale...
Sprawdź Kolego, jaki jest łączny prąd pobierany z alternatora na przewodzie B+ i wtedy będzie można dalej szukać usterki. Tylko czasem nie przerywaj obwodu B+ podczas pracy silnika, może to zniszczyć alternator. Jeżeli nie dysponujesz właściwym przyrządem, to udaj się na pomiar do elektromechanika.
Nie jest tak źle z tym ładowaniem, ale trochę za niskie - regulator nie pozwala na więcej - sprawdź połączenia/masę lub wymień. Ja stawiam na słabe połączenia przewodów lub sam alternator - szczotki, diody. Alternator ma spory zapas mocy, napięcie nie powinno spadać aż tyle.
Mam trzy niesprawne alternatory które podobno zle ładowały Rozłozyłam je i sprawdziłam diody przy napięciu 12V izolacje stojana i wirnika przy napięciu 220V I wszystko niby jest w porządku Ktoś mi powiedział ze to musi być regulator napięcia A czy może być tak ze dopiero pod obciążeniem jest jakieś przebicie? A tak wogóle to regulator napięcia można...
Znalazłem u siebie pare alternatorów i pomyślałem żeby w jakiś sposób je naprawić . W necie znalazłem pare artykułów na ten temat i dowiedziałem sie że najczęściej siadają diody wysokoprądowe albo niskoprądowe . Pierwszy problem polega na tym że nie wiem jak sprawdzić która dioda jest popsuta , podobno miernikiem można prosto to sprawdzić ale nie wiem...
witam mam problem z ładowaniem, przy zapaleniu nie gaśnie kontrolka od ładowania, dopiero przy ok 1000 obr zgaśnie a gdy pochodzi dłużej na wolnych obrotach znów żarzy się .regulator napięcia Elmot RNc-12 , alternator Elmot A 124-14f 14v 44A, sprawdzane były szczotki, regulator wymieniany, wszystko oryginalne, nie wiem od kiedy to jest bo to nabytek...
Sprawdzi napięcie ładowania jeżeli utrzymuje się poniżej 14,4 przy uruchomionym silniku ,to prawdo podobnie uszkodziła się dioda i poddaje alternator wysokiemu obciążeniu ( hałas) a zwarcie obwodu uk. prostowania napięcia powoduje grzanie się obwodów i radiatora prostownika stąd ciepło i nagrzewanie się obudowy , spotkałem się z 2 takimi przypadkami!
Sprawdź diody w alternatorze i szczotki.
Musisz rozebrać alternator i sprawdzić diody w mostku prostowniczym... Jedna z nich może być uszkodzona wtedy masz do wymiany cały mostek...
To nie jest alternator jak w samochodzie-to magneto-bez diod i wirnika tylko z wirującym kołem magnesowym a wiec czy w tym przypadku konieczny jest demontaż? Swoja droga, dziękuje Jedrek za ciekawy sposób diagnozy zwykłego alternatora, to tez mi się może przydać. Mam tez pytanie odnośnie dopasowania regulatora napięcia od innego motocykla (oryginalne...
Oczywiście tak ,jeżeli alternator: - rozładowuje akumulator (np: upływność diod) - trzeba sprawdzić prąd aku na wyłączonym silniku - najlepiej amperomierzem kleszczowym przy dobrze naładowanym aku. - niedoładowuje akumulatora (np: uszkodzone łożyska czy regulator napięcia). W obu przypadkach akumulator nie ma odpowiedniej wydajności ,co ma bezpośrednio...
witam miałem podobny przypadek, astra II z silnikiem diesla 1.7. Mianowicie zapaliła się kontrolka od ładowania akumulatora i wspomaganie przestało działać. Jest tam wspomaganie hydrauliczno-elektryczne, po wyjęciu alternatora sprawdziłem go i okazało się że diody prostownicze padły( alternator hitachi) po szybkiej regeneracji alternatora w Kleszczelach(...
Ja mam taki silnik tyle, że w Vectrze B i tam jest tak jak koledzy piszą, że po zapaleniu silnika jak sterownik dostanie sygnał z alternatora, że ładuje i przy tym temperatura silnika jest mniejsza niż 50 stopni to włącza świece (jest to związane z ekologią) tylko, że przez to szybciej kończy się alternator, tak więc sprawdź czy ta dołożona dioda pali...
Coś mi rozładowuje akumulator. Wyciągnąłem radio i dalej to samo. Elektryk sprawdził ładowanie i stwierdził że ładowanie jest dobre. Akumulator jest nowy. Znajomy powiedział że diody w alternatorze mogą rozładowywać. Czy jest to możliwe? Pomóżcie!
I po sprawdzeniu alternatora na miejscu okazało się, że są zwarte wszystkie diody. Po rozebraniu alternatora zwartych jest 6 diod ( tych na duży prąd ) od wzbudzenia są dobre. Naklejka na alternatorze : CA24-065, C330-A124 Natomiast instrukcja do A115-45n.
Dupa nie sprawdzenie w kilka minut. Niedawno znajomy przyniósł mi alternator żebym go sprawdził bo wydaje mu się jakby słabiej ładował. Miał rację, sprawdziłem diody główne i 3 z 8 były spalone(tak 8, to nie pomyłka) ale że w zwykłym sklepie motoryzacyjnym tego nie dostanę to wysłałem go z tym do poważnej firmy zajmującej się naprawą alternatorów. Tam...
Witam wszystkich forumowiczów. Z moją Skodą Favorit nie było żadnych problemów, pewnego dnia próbuje ją odpalić i zgon, aku rozładowany tak, że ledwo klakson wyduszła dźwięk (swoją droga bardzo ciekawie to brzmiało :lol: ). Pomyślałem że może światła zostawiłem czy coś, lecz na następny dzień to samo. Odłączyłem jedną kleme na noc. Na następny dzień...
W jaki sposób mogę sprawdzić diody prostownicze w alternatorze za pomocą miernika?
sprawdź diody prostownicze. Miałem taki problem w vectrze A 1,7 isuzu 82km, lecz po czasie kompletnie przestał ładować. Przyczyna były diody. Pozdrawiam
Kurczę, przed wymianą stojana poprosiłem specjalistę (tak przynajmniej się określa) o sprawdzenie wszystkiego przy rozbiórce altka i wyraźnie zaznaczyłem, żeby sprawdzić mostek i diody. Podobno wszystko zostało sprawdzone i tylko jakieś przebicie na stojanie wykryto (ale oczywiście to nie miało wpływu). Powiedzcie mi proszę, czy diody można jakoś prosto...
Sprawdź resztę diód,wymień regulator.
Polaryzację alternatora możesz sprawdzić miernikiem bo ma na wyjściu diody.Możesz podłaczyć pod prowizoryczny napęd jak jest z regulatorem i też sprawdzisz .Jeśli brakuję regulatora to podać napięcie wzbudzenia i miernikiem określisz czy ma na wyjsciu napięcie dodatnie czy ujemne. A swoją drogą to przy tego typu ciagnikach przerywacze od kierunkowskazów...
Witam Posiadam Taki alternator Dowiedziałem się że ten rodzaj miał + na obudowie lub - Jak mogę to sprawdzić? Oraz czy ten schemat podłączenia jest ok dla tego allternatora ponieważ jak tak podłączyłem i napędziłem wiertarką wirnik to kontrolka nie gaśnie a napięcie na akumulatorze nie wzrasta. Dodano po 39 Sprawdziłem diody poprzez zasilanie i żarówke...
Jak się żarzy po odpaleniu silnika to diody. Wymień mostek prostowniczy albo sprawdź diody pod obciążeniem, kilka żarówek 21W.
Witam Parę dni temu sam zgłębiałem tematykę regulatora napięcia w swojej Ibizie. Tak nagle padł - gdzie przez kilkanaście kilometrów świeciła się lampka brak ładowania a później już sama zgasła, a samochód też po kolejnych 50 km jazdy (w trasie). U mnie też był regulator F00M145225 bosch'a. Zdemontowany regulator nie dawał znaku życia. Generalnie ten...
Co sprawdzałeś po rozebraniu alternatora? Sprawdziłeś uzwojenia, diody ? Potrzebny będzie jakiś schemat, żeby sprawdzić te ,,4 przewody". Daj zarobić komuś kto się na tym zna, zanim więcej bałaganu nie narobisz.
Diody bym się nie czepiał. Sprawdził bym w pierwszej kolejności szczotki, i pierścienie. Kiedy tam wszystko w porządku, udał bym się do zakładu regenerującego alternatory, i poprosił o sprawdzenie parametrów pod obciążeniem, a dopiero wtedy, sięgnął bym po tester i sprawdził jak wyglądają parametry obciążenia alternatora ze strony ECU.
Do sprawdzenia diody w alternatorze oraz regulator. Alternatora (uzwojeń) raczej nie spaliłeś stawiam na diody...
Jeżeli chcesz się zająć samemu to po kolei: - Wymontować alternator, ew zdjąć koło pasowe. - zdemontować plastikową osłonę Uzwojenie stojana połączone jest z mostkiem prostowniczym metodą zgrzewania, trzeba więc delikatnie porozcinać odczepy. można zdjąć mostek prostowniczy. W mostku masz 9 diod, aby je sprawdzić każdą należy odseparować elektrycznie...
Posiadam tester naładowania akumulatora i ładowania alternatora, jest to bardzo prosty model, posiada 3 diody naładowania (czerwona 11,5V, żółta 12,0V, zielona 12,6V) oraz 3 diody ładowania alternatora (czerwona 12,2V, żółta 14,5V, czerwona 15,5V). Niestety od nowości po podłączeniu do różnych akumulatorów jak również przy sprawdzaniu ładowania zapala...
Witam. Mam problem prawdopodobnie z alternatorem ale nie jestem pewien a mianowicie jakieś 2 tygodnie temu w alternatorze był wymieniony prostownik bo dioda padła po wymianie alternator sprawdzony i w 100% był ok teraz po 2 tygodniach nowy objaw napięcie skacze momentami na 18V i robi mi sie choinka na zegarach. na postoju nawet przy dodaniu gazu trzyma...
Witam, Skoda Fabia 2009 1,4 16V 63kW. Napisałem, że po jałowym biegu bo odpinałem wtyczkę z alternatora bo mi przeszkadzała dostac się do filtra oleju. Potem zapomniałem założyć i odpaliłem tylno na chwilę silnik. Po wpięciu wtyczki do alternatora mruga kontrolka akumulatora i aku sie nie ładuje bo sprawdzałem miernikiem. Co mogło paść ? Regulator napięcia...
Diód mocy (takich jak w alternatorze) nie sprawdzi dokładnie testerem z miernika, tester nie wymusi odpowiedniego prądu. Takie diody trzeba sprawdzać z prądem w kierunku przewodzenia rzędu 5-10A i dlatego do tego celu najlepiej nadaje się akumulator samochodowy i żarówka 55-100W jako obciążenie. Śmiem twierdzić, że to bzdura - od dłuższego czasu powielana...
Zamieść zdjęcie lub napisz jakie ma oznaczenie element nr 1 Sprawdź woltomierzem napięcia względem masy - na anodzie i katodzie diody nr 2 Sprawdź napięcia względem masy na pinach 1,2,3,4,5,6,7, układu scalonego nr 3 Sprawdź napięcie pomiędzy pinem 3 i pinem 4 oraz na pin4 względem masy procesora nr 4
Witam, od wczoraj nie mam ładowania w samochodzie Opel Vectra B 1,6 16v. Czyli pewnie alternator, regulator, lub przewody, albo diody? Klemy sprawdzałem czyściłem. Chcę sprawdzić napięcie bezpośrednio na altku. Pod którymi stykami? Może jakiś schemat? Do altka idzie przewód co ładuję i drugi z aku co wzbudza alternator, bodajże po stacyjce. Posprawdzam...
Cześć, w aucie zapaliła się kontrolka ładowania, zniknęło wspomaganie. Ładowanie brak. Zdemontowałem alternator, uszkodzona jest jedna dioda w mostku prostowniczym. Przed podjęciem decyzji o naprawie (wymianie diody lub mostka) lub wymianie całego alternatora chciałem sprawdzić regulator napięcia. Podłączyłem żarówkę pod szczotki i zasilacz regulowany...
Schemat podłączenia tego modułu wygląda tak: Posprawdzaj połączenia pomiędzy żarówką, a nim oraz nim a alternatorem Sprawdź też diodę wewnątrz
Czyli, potrzebuje kabelek usb-OBD2, i przejściówke z OBD2 na 14 pin prostokąt, podłączam do della, wcześniej ściągam z internetu cascade i łącze z micrą. Założę nowy temat odnośnie alternatora boscha z owej micry, bo mam pytanie czy w taki sposób mogę sprawdzić diody prostownicze alternatora, najpierw zrobię foto...Liczę na podpowiedz...
Będzie to prawdopodobnie alternator 9 diodowy z jedną szczotką masową. Zmierz co jest pomiędzy B+ a D+ na teście diody w dwóch kierunkach oraz sprawdź połączenie szczotek w szczotkotrzymaczu aby się upewnić. Jeśli to 9d z jedną szczotką masową to dotakiego alternatora podejdzie Ci regulator typu RNA/RA. B+ główne zasilanie D- masa D+ wzbudzenie (odpowiednik...
Chwila, wygląda, że masz jeszcze 6 diodowy alternator, sprawdź miernikiem czy na zakresie diody masz przejście (wskazanie ok 550) między śrubą B+ a pojedynczą wsuwką alternatora (w jedną stronę, w drugą między wsuwką a masą)
A mam takie pytanie, można sprawdzać diody podłączone w układzie, bo coś mi świta ze diody trzeba było wy lutować przy sprawdzeniu, nie wiem czy dobrze pamiętam? Możesz wylutować chociaż niekoniecznie. Pytanie jaki masz dostęp do nich. Diody powinno się sprawdzać pod obciążeniem (podłączyć jakoś opornik do niej, zapuścić napięcie) bo może się okazać,...
Ja mam takie pytanie, potrzebuje wymienić diody prostownicze w alternatorze, wprasowanie to mały problem, ale czy jak będą lutowane to sprawdzi sie to rozwiązanie, czy musza być zgrzane?
Najmniejsza nakrętka, na zdjęciu, jest nakręcona na diodę Zenera, której drugi koniec jest połączony z D+. Wynika z tego, że jest to alternator 9 diodowy. sprawdź omomierzem czy jest przejście ze szczotki plusowej przez wirnik i szczotkę minusową do masy, powinno być ca 4 omy gdy alternator jest 12V i 16 omów jak jest 24V.
Sprawdź czy na obudowie jest anoda czy katoda i zerknij w linka. Coś dobierzesz. Oczywiście powinno się wymienić cały komplet, a nie tylko jedną.
Sprawdziles diody, uzwojenia i wolne koło?. Alternator jest w pełni sprawny, bo na starym regulatorze ładuje. Kupiłem jeszcze jeden nowy regulator (czyli już mam dwa nowe) i dalej nie ma ładowania, żarówka gaśnie, a napięcie wzrasta zaledwie o 0.2V. Czy ktoś może sprawdzić czy regulator HC CARGO 331850 na pewno nadaje się do mojego alternatora?
Opisałem ,ze sprawdziłem .Chodzi o sprawdzenie konkretnie tego regulatora napięcia Dodano po 2 W tym alternatorze brak diod wzbudzenia, a resztę sprawdziłem . Chodzi o sprawdzenie konkretnie tego regulatora napięcia
No więc kolego jesli cos było dobre juz nie jest dobre , bo jak odłaczyłes kleme to mogłeś spalić regulator i diody w alternatorze , Po prostu zmierz przy zapalonym silniku ile jest na aku , powinno być cały czas minimum 13,8V a powinno 14,4 V Nie wolno odłączac klem podczas pracy silnika bo wtedy to nawet komputer mogłeś spalić !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Aż się prosi wniosek iż będą to diody. Ale skoro na pewno sprawdzone to pozostaje słabe połączenie przy regulatorze lub sam regulator. Zakładam, że nie kombinowano z żarówką lampki kontrolnej. Z lampka kontrolna nic nie kombinowalem. Diody sprawdzalem pod obciazeniem (zasilaczem z ograniczeniem pradowym), bo raz (w innym altku) mialem przypadek ze...
Skoro to diody wzbudzenia to sprawdź wirnik czy nie ma zwarcia pomiędzy pierścieniami a obudową. A w ogóle to w jakim stanie są te pierścienie?
Wypada sprawdzić diody wzbudzenia.
Jeżeli zakres napięć generowanych przez dynamo waha się, aż w tak dużym stopniu to należy zmodyfikować nieco koncepcję i zastosować przetwornicę DC-DC z szerokim zakresem napięcia wejściowego. Dobrze by było zastosować ograniczenie napięcia( pewnie dioda Zenera może się tu sprawdzić)...bo mało która przetwornica przewiduje na swoim wejściu napięcie...
Trochę marnie opisujesz ale wszystko wskazuje na uszkodzenia diod. Czyli wymontować, sprawdzić, pewno wymienić.
Jeśli tak to co w nim do wymiany że podaje za niskie napięcie? Mamy zgadywać? Musisz zrobić pomiary diod w prostowniku, uzwojeń. Sprawdzić też szczotki i regulator napięcia.
Musisz sprawdzić czy wysteruje przekaźnik. Dodano po 1 Jeżeli nie ,to jaki problem zrobić kontrolkę na diodzie Led.
Niekt się nie chce narażać, to ja to zrobię. Przewinęło się kilka wątków dlatego napisałem to co napisałem w akapitach. Z całą pewnością nie mamy tutaj do czynienia ze zjawiskami podmagnesowania napięciem stałym jakie jest wykorzystywane w dławiku podmagneswanym prądem stałym, wspomniany zasilacz ATX ani też wzmacniaczu magnetycznym. W układzie magnetycznym...
Witam. W nawiązaniu do Cała rzecz polega na oszukaniu regulatora napięcia co do mierzonej przez niego wartości napięcia wyjściowego alternatora. Oczywiście, regulator mierzy to napięcie klasycznie, między masą (minusem) a wyjściem B+ (ładowanie akumulatora). Żeby go oszukać, należy ujemny punkt odniesienia regulatora odłączyć od masy i na powrót z nią...
I tak to raczej nie kwestia ładowania skoro: MM2X napisał: wskazówki zegarów głupieją i zegar starrtuje od 0:00 Ja tego też nie mogę zrozumieć, dlaczego zegar się zeruje?, cały czas mam włączony voltomierz podczas jazdy i napięcie spada co prawda do 12,6V (więc brak ładowania) ale nie powinien się zerować zegar, czy "skakać" wskazówki prędkościomierza...
Pewnie cały problem zginie jak pojawi się ładowanie. Zdemontuj mostek prostowniczy i sprawdź diody (weź żarówkę H4 i na zasadzie sprawdzenia przepływu prądu w kierunku przewodzenia i kierunku zaporowym, w jednym żarówka będzie się świecić, w drugim nie) i regulator (tego bez odpowiedniego sprzętu się nie sprawdzi). Dwie najczęstsze usterki alternatorów.
Witam wszystkich po pierwszych testach : ) Alternator IVECO 28V 90A. Po zdemontowaniu mostka prostowniczego miła niespodzianka, uzwojenia stojana nawinięte podwójnym drutem. Połączyłem je szeregowo zwiększając tym samym napięcie robocze z 28 na 56V. W porównaniu do pierwszego alternatora (pomimo iż uważałem go za silny motor), różnica jest ogromna....
Witam, Szukałem podobnych tematów, ale wszystkie odnalezione różniły się co najmniej jednym objawem, więc pora i na mój. Tuż po nowym roku, po bodajże drugim ataku zimy, miałem problem z odpaleniem auta. Jeśli udało się za pierwszym, drugim razem, było wszystko w miarę ok. Jeśli odpalenie wymagało więcej "wysiłku" od rozrusznika, po 4-5 kręceniu, akumulator...
Ja bym najpierw go dokładniej sprawdził. Może szczotki, albo regulator, albo dioda. Bo może się okazać że naprawa może być prosta i tania. Decyzja o tym co się lepiej opłaca to jak będzie wiadomo co mu dolega. Pozdrawiam.
Witam. Chciałem prosić o pomoc w diagnozie alternatora. Problem dotyczy Massey Ferguson 255, a dokładnie alternatora montowanego za kompresorem. Prąd ładowania to ok 34A. Objawy: - Uzwojenie stojana bardzo się grzeje. Po około 2 minutach pracy na średnich obrotach stojana praktycznie nie można dotknąć - Przy średnich obrotach ok 1300obr/min prąd mierzony...
Więc jaki objaw da takie zwarcie między zwojowe? Altek nie wydoli prądowo czy nie osiągnie nominalnego napiecia?. W sumie to chyba jedno i drugie, jak nie wydoli prądowo, to przysiadzie i napięcie. Przy jakich obrotach powien 20...30A? Jeszcze jedna wskazówka- obrotomierz działa prawdłowo. Sygnał dla niego jest brany z osobnego czujnika w altku?. Uszkodzenie...
Witam. Pilna sprawa, bo -13 na zewnątrz, a w autku pojawiły się problemy z ładowaniem. Jak to się stało? Otóż klema dodatnia akumulatora jakimś cudem się poluzowała, podczas jazdy objawiało się to tym, że raz kontrolki świeciły jasno na desce, a na drugi dzień słabiej. Uznałem początkowo, że mi się po prostu wydaje. Trwało to niecałe dwa dni, do momentu...
Kupiłem sobie szczotki i łudziłem się nadzieją, że będzie działał. Rezystancja na stojanie wynosi 0.7 ohm. Wirnik jak pisałem 4 ohm. Przypatrzyłem sie głębiej alternatorowi i dostrzegłem 3 diody (przypuszczam wzbudzenia). I teraz moje jest takie pytanie czy stojan i wirnik jest dobry. Postaram się rozlutować i dokładnie sprawdzić wszystkie diody prostownicze....
A właśnie - zacząłeś od początku Litości. Nie można zaczynać od końca. Ew "zaczynać od końca". Trzymajmy fason językowy. To Elektroda a nie Pudelek. zrobiłeś sobie bilans energetyczny? Wiesz ile tak na prawdę wynosi zapotrzebowanie na energię w pojeździe? Tu jest pies pogrzebany. Awersja do prostych obliczeń "teoretycznych" (gdzie tu jest jakaś teoria???)...
Witam ! mam taki problem .Coś mnie podkusiło wymienić czujkę w bloku silnika w fordzie scorpio III 2.0 16v DOHC z gazem. Naczytałem się na forach że po tym zabiegu nie będę go musiał przez jakieś 2-3 minuty trzymać na delikatnym gazie aż się zagrzeje bo od pwnego czasu tak musiałem robić no i odłączyłem wężyk od erg to przestaną falować obroty zresztą...
Witam. Jestem posiadaczem tego modelu ciągnika od nowości i po raz pierwszy mam problem z alternatorem. Walczę z tym już 3-ci dzień bez efektu, dlatego piszę tutaj o pomoc nim zacznę się niepotrzebnie wykosztowywać kupując wszystko po kolei. Ale zacznę od początku, problemem jest to że po zapaleniu ciągnika wskazówka na amperomierzu wychyla się do +30...
Dzieki bardzo wszystkim. Zgodnie z waszymi radami auto pojechało na lawecie. Co do akumulatora to tak - jest nowy i właśnie po jego montażu zacząłem sprawdzać napięcie bo świeciła dioda ładowania na desce. Zobaczymy co będzie z innym alternatorem Edit. Alternator założony. Ładuje 14,6V. Niestety kontrolka nadal się pali. Zastanawiam się jaka może być...
Faktycznie kiedy tyle opini to nie da się ustalić prawdy. Nie wiedziałem, że przewód jest urwany gdzieś w środku długości.. Ale jeśli tak to chyba należy znaleźć miejsce przerwania i po sprawie. Oczywiście wbrew radom nie znajdziesz w pupicie żadnej żarówki bowiem jest dioda świecąca. Dalej obawiam się, że nie do końca rozumiem twój problem skoro nie...
Co do diod to sprawdzić je najlepiej pod napięciem włączając w obwód żarówkę bo miernik kilka razy już mnie oszukał
Może łaskawie powiesz do czego? Pewnie alternator... Diody sprawdzisz miernikiem po wylutowaniu a regulatora napięcia nie sprawdzisz bez stanowiska prób. Najlepiej sprawdzić go mierząc napięcie ładowania w samochodzie.
Mam problem z takim alterantorem typ SG15L027 VALEO 155A, alternator z Renault ESPACE 2.2dci, jest to model alternatora z chłodzeniem wodnym. Wymieniłem motsek diodowy (dwie diody zwarte). Regulator też jest nowy. Ładowania brak, gdy wzbudzam alternator on zaczyna hamować. Obejrzałem uzwojenia, lekkociemne w jednym miejscu, nie widać dokładnie bo to...
Witam wszystkich. Szukałem odpowiedzi w związku z moim kłopotem ale niestety nie wynalazłem nic podobnego więc piszę. Problem dotyczy opla astry z 2005 roku z silnikiem isuzu 1,7 i alternatorem HITAHI. A więc padł mi alternator. Brak ładowania, po rozebraniu wzrokowo widoczne uszkodzenie mostka (wywalona dioda) Miałem używany drugi, który przed montażem...
Autem jeżdżę od pół roku, to była pierwsza awaria. Najpierw zauważyłem na wskaźniku na desce ładowanie 13V (zawsze było 14V). Podjechałem na sprawdzenie ładowania i akumulatora: ładowanie 13,95V i aku O.K. Następnego dnia ładowanie spadło do 10V i po zgaszeniu auta już go nie odpaliłem. Całą noc ładowałem aku, rano odpaliłem i do warsztatu, gdzie go...
To jeszcze jakbyś mi napisał ten sygnał sterujący prostokąt jaką ma częstotliwość i współczynnik wypełnienia. W linku który mi podałeś to sami cudacy (a może to a może tamto bez konsekwencji szukają usterki) . Ja miałem podobny przypadek w pracy jakiś dobry rok temu oczywiście altek sprawdzony wytarte pierścienie ( ślizgi) pod szczotkami diody sprawdzone...
Koleżanki i koledzy. Próbuję pomóc znajomemu. Jechał ci on, poczuł swąd spalenizny i zaświeciła się kontrolka alternatora. Altek cały upaprany w oleju, wymontowałem i kolega zawózł do fachofca. Ów wymienił mostek z diodami, urządzenie zuruck do wozu i zonk. Ładuje tylko na 13.6V i dalej świeci kontrolka. spowrotem do fachofca a ten twierdzi, że na stole...
Witam, Wczoraj gdy zgasiłem silnik zauważyłem, że kontrolka akumulatora cały czas świeci nawet bez kluczyka w stacyjce, Zostawiłem auto na noc. Na drugi dzień akumulator został rozładowany do zera, sprawdziłem pobór prądu, wynosił 3,5A. Odłączyłem kabel plusowy od skrzynki bezpieczników, pobór nadal był więc odłączyłem kabel + od alternatora co pomogło....
Szczotkotrzymacz ma dwa wyjścia, jedno wąskie połączone zielonym kabelkiem z regulatorem i drugie wyjście składające się z trzech wyprowadzeń ; plus z mostka, żółty kabelek zasilający regulator i przewód od kontrolki ładowania. Odłącz od szczotkotrzymacza przewód z mostka, wchodzi za plastikową obudowę alternatora i dodatkowym kabelkiem połącz wolny...
W oryginale jest mostek 7 diodowy a nie 6. Powinien tam być ARC6019. Na tym 12diodowym powinien chodzić. To tak naprawdę 6 diodowy alternator gdzie są podwojone diody (dane równolegle). Nic to nie zmienia w jego pracy. Czy po wymianie mostka podłączałeś przewód z mostka do regulatora? Tam jest z prawej strony taka blaszka z mostka co powinna być podłączona...
Sprawdź tor prądowy obwodu wzbudzenia alternatora - czyli po kolei od zasilania, regulatora prądu wzbudzenia, uzwojenie wzbudzenia, szczotki na wirniku magneśnicy, diody wzbudzenia (sprawdź połączenia lutowane ). Tyle tylko że to wszystko trzeba robić na wymontowanym i rozebranym alternatorze. I niech moc będzie z Tobą !!!!! :-) Pozdrawiam
Witam, nie wiem jak to jest w skodzie z tego rocznika ale normalnie to w alternatorze są diody (3szt) odpowiedzialne za wzbudzenie i kontrolka na liczniku. Przez kontrolkę w liczniku + podawany jest na regler , za jej pośrednictwem dochodzi do wzbudzenia i pracy alternatora, sprawdź czy kontrolka jest sprawna.
sprawdzić główne diody i połączenia w alternatorze.
Sprawdź miernikiem napięcie na włączonym silniku. Powinno wynosić dla sprawnej instalacji 14,4V. (mogą być jakieś odchyły) Sprawdź czy masz napięty pasek klinowy, czy wieloklin-owy, Który napędza alternator. Kontrolka może się zażyć a nie świeci bo np. jest luźny (oberwany czy przytarty) kabelek. Albo żarówka odpadła od plastiku z symbolem akumulatora....
Mam problem z moja Cytrynką. Od kilku dni zauwazyłem , że samochód kiepsko odpala. Pierwsze co przyszło mi do głowy to sprawdzenie prądu ładowania. podczas pomiaru na włączonym silniku miernik pokazuje 11,8 - 12,2 V. Podejrzenie padło na niesprawny alternator. Tylko co mogło paść, regulator napiecia, diody... Kontrolka ładownia na desce działa prawidłowo,...
Można sprawdzić diody w mostku w alternatorze. Po co? Powiedz-po co? Ano po to żeby sprawdzić czy któraś z diód w mostku (plusowa czy minusowa) nie ma przerwy co może skutkować zmniejszeniem napięcia. Już to kiedyś przerabiałem. Ty, czy sąsiada wuja stryja cioteczny szwagier? W przypadku braku jednej fazy będzie się żarzyć kontrolka. I częściej niż...
Wygląda jakby nawalił jednak regulator napięcia, może luźne szczotki na alternatorze. Bo rozumiem że posprawdzałeś że nie ma luźnych połączeń, słabo zaciśniętych konektorów - szczególnie przy alternatorze ? Ogólnie możliwych przyczyn nie jest wiele: akumulator, rozrusznik, alternator (szczotki albo diody), regulator napięcia, stan połączeń styków/kostek,...
Podepnę się pod temat: a jak sprawdzić, czy alternator ma 6 czy 9 diod? Pytanie dotyczy alternatora w samochodzie ŻUK. Ostatnio odpalałem stojącego od 2. lat samochód ŻUK. Akumulator był wykończony więc odpalałem na prostowniku ze skutkiem pozytywnym. Po wymianie akumulatora na nowy po odpaleniu jest brak ładowania. Podejrzewam /w ferworze walki nie...
Jeżeli regulator jest w porządku, pozostaje sprawdzenie prostownika (oddzielne diody dla każdej fazy(3) do tego konieczne jest odłączenie przynajmniej jednego bieguna każdej sprawdzanej diody. Czynność ta wymaga niestety rozebrania alternatora.
Jak podasz prąd pod 67 alternatora to będzie ładował ponad 16V. Tak sprawdzisz najszybciej bez wyciągania aternatora. Dodano po 4 Jak chcesz sprawdzić ile ma diód to musisz wyjąć szczotkotrzymacz i zobaczyć gdzie idzie kabelek od tego złącza w plastyku. Jak do stojana to masz 6 diód. Dla kogoś bez wprawy to może być trudne i zostaje rozebranie alternatora....
odświeżam, głównie chodzi mi o kierunki bo z ładowaniem jestem na dobrej drodze. Co do kierunków sprawdziłem przekaźnik gdy biore lewo lub prawo słychać cykanie w przekaźniku więc powinien być sprawny,jeśli z wajchy dochodzi prąd to przy kierownicy jest wszystko w porządku,wszystkie żarówki sprawdziłem i żadna nie jest spalona,zauważyłem że na kostce...
Witam! Pojawił się następujący problem: brak ładowania z alternatora VALEO. Po przyłożeniu miernika do akumulatora i odpaleniu auta napięcie nie przekroczyło progu 12,0V, tutaj upewniłem się, że jest brak ładowania. Po przekręceniu kluczykiem w stacyjce zapala się kontrolka czerwona akumulatora. Uważam, że to dobry objaw i wówczas w tym momencie powinno...
sprawdź prostownik, bo to w zasadzie jedyna awaria alternatorów Denso troszkę nie rozumiem " prostownik" ? o co konkretnie chodzi Mostek prostowniczy. Układ diod dzięki którym mamy prąd stały, a nie zmienny jaki generuje alternator.
Musisz zmierzyć jakie alternator generuje napięcie. Czy sprawdziłeś, może masz w instalacji "złodzieja prądu" i akumulator rozładowuje. Alternator może mieć zwarcie w uzwojeniach, lub któraś z diod. Zdemontuj pasek napędowy i sprawdź, czy łożyska nie uległy uszkodzeniu.
BD912 i tak ma większy prąd CE niż oryginalny MJE2955 Prąd w tym przypadku nie ma nic do rzeczy. poza tym napięciem przebicia bym się nie martwił, bo złącze i tak jest zabezpieczone diodę 1N4007. Niestety tu się mylisz bo prawie wszystkie wszystkie uszkodzenia regulatorów są wywołane przez przebicie CE i CB.Zresztą sprawdź czy uszkodzony tranzystor...
Witaj! Zrób tak jak pisałem.Wystarczy twój przyrząd do stwierdzenia połączenia uzwojenia z masą.Końcówki złączone razem trzeba rozłączyć by stwierdzić jaka cewka ma połączenie z masą. Po rozłączeniu cewek dotykaj przyrządem do końcówek cewek i tam gdzie będzie pokazywać zwarcie z masą to te uzwojenie tej cewki będzie uszkodzenie. Po dokładnym obejrzeniu...
Albo porostu sprawdzić multimetrem ustawionym na pomiar diod , rozłączyć kable od alternatora i sprawdzić czy są wskazania multimetru tylko w 1 stronę jeśli tak to ma 9 diod .
Witam Kolegów Mam przypadek słabego ładowania przez alternator. Układ 9 -cio diodowy z podłączonym punktem gwiazdy przez dwie dodatkowe diody do + i - mostka diodowego. Otóż na wolnych obrotach ok 900rpm napięcie przy naładowanym aku wynosi nawet 14,2, ale po włączeniu żarówki H4 (Światła przedniego) napięcie zaczyna spadać osiągając w ciągu zaledwie...