Alternator 9D teraz posprawdzać diody i wirnik.
Pewnie napięcie będzie miał ponad 15v. Miałem podobny przypadek i była padnięta jedna dioda. :D
Witam, Ja dla mnie jpna100 to raczej nie opornik, tylko dioda prostownicza, tam by bardziej pasowała. Tylko pytanie brzmi, na jaki prąd i na jakie napięcie, oczywiście jeszcze sprawą wlutowania bo ja ci nie powiem w jakim kierunku ona ma być, chyba ,że pamiętasz jak była. Nie wiem ja tam bym dał jakąś na 5 A, na napięcie 100 V, chyba na mniejsze napięcie...
Taka właśnie jest, mój błąd z tą diodą
Wygląda na 9 diod . Z poloneza kup regulator 9 diod i zamontuj . Dobrze go przykręć do masy .
Alternator do regeneracji uszkodzona dioda.
Jak sprawdzić diody?
Zasilanie po kluczyku do zacisku (15) regulatora ,zacisk (67) podłącz do szczotko-trzymacza.Oczywiście regulator (jego obudowa)przykręcona do masy.Zamiast kontrolki ładowania można podłączyć Amperomierz ,lub Woltomierz z maszyn rolniczych,dostępny na internecie ,lub typowy wskaźnik ładowania na diodach.
Alternator do wyciągnięcia. Sprawdź diody.
Co ma do tego gwarancja?
Mostek prostowniczy do Magnetona to koszt około 140 zł w CARGO.A w tych altkach większość uszkodzeń to właśnie diody.
Witam . Na zacisku D+ napięcie musi być takie samo (dopuszczalna odchyłka 0.5V)jak na zacisku B+.Wskazania miernika około 10V świadczą o uszkodzeniu diod wzbudzenia (prawdopodobnie jednej).W tym alternatorze sprawdź napięcie na zaciskach izolowanych do których jest mocowane wyjścia stojana.Tych zacisków jest (3),pomiar zrób kontrolką względem masy.Na...
(at)rubensdb Nie zapomnij o diodzie ! Inaczej regulator będzie ,,głupiał". Dioda dowolna. Oryginalnie jest ona wbudowana w tablice wskazników.
Na podstawie ilości przewodów idących do alternatora nie można określić iludiodowy jest alternator. Przekażnik o ile był to fabrycznie był montowany po lewej stronie kierownicy. Z regulatorami mechanicznymi tego typu się nie spotkałem ,są RC2/12B do alt na 6 diod i RC2/12D na 9 diod .
Naprawione, wszystko przez diody w alternatorze...
Można podmienić regulator, ale podobne objawy ma też uszkodzenie jednej diody głownej.
Witam sprawdż diody prostownicze.
mam miernik chęci powiadasz dioda wzbudzenia???
Witam. Podpowie mi ktoś co oznaczają diody na liczniku Ursus 1222. Najbardziej interesuje mnie ta świecącą dioda. Zapaliła się podczas jazdy drogą. Gaśnie powyżej 1500 obrotów. Mam podejrzenie, że to ciśnienie oleju. Ale może to być problem z ładowaniem bądź ciśnieniem powietrza w zbiorniku. Z góry dziękuję za pomoc i przepraszam jak nie w temacie.
Bardzo ciekawe rozwiązanie: miedziany kabel, zaprasowana aluminiowa złączka, zamiast gwintu na alternatorze przykręcane śrubą M6 do aluminiowego radiatora z diodami.
Witam rozwiązałem ten problem . Przyczyna była dioda wymieniłem ją i wszystko działa.
Da się trzeba nawinąć jeszcze jedno uzwojenie możliwie blisko uzw pierwotnego będzi to nie więcej jak 20 zwoi grubym przewodem więc nie trzeba rozkręcać rdzenia, + 4 diody mocy=prostownik rozruchowy.
Na zdjęciu oznaczyłem dwa wyjścia, cyframi 1 i 2. Ustaw miernik na test diod i zrób pomiary pomiędzy tymi wyjściami w obu kierunkach. Brak przewodzenia w obu kierunkach - alternator 9 diodowy; przewodzenie w jednym kierunku - alternator 6 diodowy. http://obrazki.elektroda.net/40_12754250...
Podlaczalem u znajomego instalacje elektryczna (nowe wiazki) w Ursusie 912. Na chwile obecna nie ma ladowania, tzn jest ale bardzo slabe. Chcialbym upewnic sie czy to wina ktorejs diody wzbudzenia? (zakladam ze to jest alternator 9-diodowy ale nie wiem czy mozna to sprawdzic bez jego demontazu). Dokladnie objawy sa takie ze kontrolka swieci normalnie,...
Zawsze można dostawić przekaźnik i będzie kontrolka ładowania.
tak sobie myślę i tak wymyśliłem ze jednak najprościej to będzie odseparować ten alternator, ale z drugiej strony zabawa ze zamiana diod prostowniczych to góra 2 godziny roboty wraz z rozebraniem i poskałdaniem alternatora z poloneza :) wiem bo taki mam w tarapnie ale jeszcze stary typ co osobno jest regulator. jednak po odseparowaniu wystarczy wystarczy...
dokładnie Ursus Co to?
Spróbuj coś takiego.
Przejrzałem schemat podłączenia tego alternatora i moim zdaniem świecenie kontrolki może być powodowane albo znaczną różnicą napięcia przewodzenia diod albo uszkodzoną którąś z diod.
Dam nawet większą jak 2A diodę prostowniczą dla pewności skoro tak mówisz mógłbyś napisać po co jest ta dioda ?
Do sprawdzenia diody w alternatorze oraz regulator. Alternatora (uzwojeń) raczej nie spaliłeś stawiam na diody...
Ursus, czy Ty masz obsesję...??? :)
Idź człowieku na byle szrot i poproś o alternator z wbudowanym regulatorem od poloneza za30zł takie cudo kupisz, a szczotki czy regulator diody czy coś innego dostaniesz byle gdzie,a zaoszczędzone pieniadze przeznacz na 3 kraty piwa
Uczysz mnie jak bym nie wiedział. Zupłenie nie wiem po co robiłeś tą Twoją mutację, jak wystarcza "namierzyć" która dioda jest uszkodzona w mostku pomocniczym ( po odmontowaniu stojana, nawiasem mówiąc uważać z dokręcaniem nakrętek!) i "zbocznikować" ją diodą sprawną. Poza tym pewnei zuwazyłeś, że śruby mocujące regulator i szczotkotrzymacz mają grzybki...
Każda dioda ma jedno wyprowadzenie a obudowa diody jest drugim. Diody są umieszczone parami, "minusowe" są wbudowane w obudowę alternatora a "plusowe" w płytkę która jest odizolowana i z niej jest wyprowadzony biegun plusowy. Jak odkręcisz nakrętki, które łączą wyprowadzenia każdej pary to będziesz mógł je sprawdzić. Jednak te diody mocy rzadko się...
Tak samo świecą na niskich jak i na wysokich obrotach tylko mrugają i napięcie daje 15,3V chyba dioda padła
Podłączyłeś odwrotnie ,jeżeli masz oryginalny szczotkotrzymacz z wyizolowanymi szczotkami to do jednej szczotki podłączasz przewód zielony a do drugiej żółty ,kontrolkę i diody wzbudzenia.P
sprawdz napięcie jakie wychodzi z alternatora przy pelnych obrotach powinno wynosić ok od 14V do 15V, jeśli alternator jest sprawny, to sprawdz potem regulator napięcia bo może być spalony lub styki mogly się w nim przypiec. natomiast jeśli z alternatora nie wychodzi napięcie to poszły diody w alternatorze
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic26... Pamiętaj, że w C330 masz plus na masie, po podłaczeniu diody w mostku zaświecą jak lampki na choince, tyle, że krócej i jednorazowo, chyba,że już ktoś przerobił.
Zapewne alternator od poloneza/fiata i kontrolka będzie migać i z tym się nie poradzi, już niejeden z tym walczył nawet sam osobiście i zmieniałem wszystko łącznie z diodami wzbudzenia i niektóre alternatory tak mają
Napięcie na tym izolowanym zacisku alternatora do którego podłączyłeś zacisk 15 regulatora i kontrolę musi być takie same jak na akumulatorze ,gdy będzie mniej ,to może się okazać że masz alternator 6-cio diodowy lub uszkodzone diody wzbudzenia.Czy kontrolka gaśnie.
Najczęsciej to wina regulatora, jak ktoś źle podepnie. Zacisk + jest mały, zaś L większy. Logika sugerowała by, że na ten większy trzeba podać plus, i tak często się czyni. Co powoduje uszkodzenie stopnia zapalającego lampkę. Rozwiązania są trzy: -nowy regulator -wlutować diody wzbudzenia i wykorzystać oryginalny regulator -zastosować przekaźnik lampki...
Regulatory nie są 6 albo 9 diodowe.Ilość diód ma znaczenie dla układu kontrolki ładowania.Przy 6 diodach potrzebny jest przekaźnik kontrolki ładowania.
Po drugie zwykle LEDy świecą gorzej niż typowe żarówki Powiem ci że tego roku jest wysyp dobrych lamp ledowych na prawdę mega jasno świecą, są na dobrych diodach robione. Możesz sę kupić nawet z płynącym kierunkowskazem jak u wieśwagena czy łąłdi. Diody to przyszłość nie ma co się okłamywać.
Witam Kolega poczyta ten post, oczywiście nie kombinowałbym z tą diodą dodatkową, bo masz na gwarancji, tylko sprawdź napięcia. https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3... Pozdrawiam
M - to wirnik czyli szczotka do 67, R - to diody wzbudzenia z kontrolką do 15.P
Myślę nad rozwiązaniem z opornikiem. Czy jest jakiś wzór aby prawidłowo wyliczyć potrzebny opornik? Przejrzałem trochę to forum i widzę że ludzie radzili sobie właśnie za pomocą opornika. Znalazłem ciekawy artykuł w sieci. Cytuję: Coraz częściej stosuje się jako źródło informacyjne diody LED (oczywiście z odpowiednim rezystorem - czasem wbudowanym w...
Ciągnik zgaszony, kluczyk włożony i kontrolka ma się zapalić, gdy będziesz dotykał przewodem do nakrętki.. ok, rozumiem tylko kontrolka ta nr.1 ma się zaświecić ? : http://obrazki.elektroda.pl/2417931300_1... mam z deka uszkodzony dwuwskaźnik (stłuczona szybka/niepokazuje temperatury) i na ta chwile na prądnicy przy włożonym kluczyku od stacyjki...
Witam, jak w temacie kontrolka nie gaśnie podczas pracy silnika. ładowanie b słabe...powoli idzie do góry 12,5, 12,6 itd...szału nie ma. Niedawno zakupiony ciapek i dopiero go przeglądam. Alternator chyba od 126p bo ma regulator APE. Czytałem tutaj jeden post z podobnym problemem i jak rozumiem może być https://obrazki.elektroda.pl/7500134300_...
dla czego ?? nici przecież starsze typy chodziły na 6 diodach ?? i to musiało jakoś regulować....ajj
Po tescie diod wychodzi na to ze jest 9 diodowy. Jaki regulator do tego?a
Trochę marnie opisujesz ale wszystko wskazuje na uszkodzenia diod. Czyli wymontować, sprawdzić, pewno wymienić.
Trzeba zmienić elektryka ,bez przekręcenia kluczyka nie powinna zaświecić.Regulator to podstawa aby szczotki miały odpowiednią komutację z wirnikiem druga kwestia to sprawne diody zacisku D+. Mówienie że alternator sprawny jest błędne.
To wychodzi na to że walnięta jest dioda dlatego jak dam bezpośrednie napiecie na D+ i omijam żarówkę to jest ładowanie bo ma stały + ze stacyjki tak?
wielka filozofia zrobić 9 diodowy z 6 diodowego wystarczy dołożyć plastikowy półksiężyc z diodami wzbudzenia do 6 diodowego i mamy 9 diód
akurat akumulatory sa wyjęte to moge przekrecić jeszcze jedno pytanie bo nie wiem które maja 9 diod a które 6, czytałem, że 9 byłyby lepsze
Dlatego uważam, że porady o zamontowaniu alternatora ze względu na duży pobór prądu przez światła są nietrafione. Jedyne powody są takie, że części zamienne do prądnic są drogie i trudno dostępne, bo same prądnice są niemodne, choć w ciągniku znakomicie spełniają swoją rolę i potrafią przez ponad 10 lat utrzymać akumulatory w dobrym stanie. Z powyższych...
skoro to jest alternator z poloneza to o ile sie nie myle to powinien on byc z regulatorem mocowanym na tylnej obudowie. i jest on na 3 diodach a nie na 9 Mylisz się napewno .Nie znam alternatorów z trzema diodami ,a szczególnie do Poloneza . Póżniejsze miały dopiero regulator na obudowie.
Największa śruba (o ile pamiętam M8). Jakie M8? Poza tym pasowało by wiedzieć jakie Valeo, czy samowzbudny, 9-cio diodowy (peugeot citroen) czy obcowzbudny, 6 diod (renault, volvo)
Tak; jednak jest to półśrodek: co prawda ładowanie jest szybciej rozpoczynane, lecz i tak w zakresie małych obrotów wydajność pozostaje niewielka i niezmieniona. Problemem mogą być: * późne rozpoczynanie ładowania. * mała wydajność na niskich obrotach (częsta praca w polu z małymi obrotami - zbieranie płodów rolnych itp. po zmroku). * mała całkowita...
Także wyszło na moje. Otóż starszy, duzo bardziej doswiadczkony kolega stwierdził, że na tych Igbt zrobię o wiele lepszy i wydajniejszy prostownik, niz na diodach których ja użyłem tj BYP680. Zastosowalem 2 diody by zrobić prostownik jednopolowkowy dokładnie tak jak na zdjęciu niżej. Przy 4 uzyskał bym jakieś 10 A ale jak widać trafo dobrze zagrzane...
Pewnie diody pomocnicze uwalniane. Zmierz jeszcze napięcia na na D+ i B+.
Witam W capku masz + na mase wiec po 1 zamień bieguny po 2 zacisk 30 to ładowanie polaczgo przewodem przynajmniej 6 kwadrat z + na rozruszniku po 3 teraz wzbudzenie mozesz to zrobić na 2 sposoby 3.1 wtkorzystaj regulator z poldka --taka duza puszka zasil ja na 15 z + przez stacyjke tak zeby dostawala napiecie po włozeniu kluczyka drugi zacisk 67 polacz...
Jak podasz prąd pod 67 alternatora to będzie ładował ponad 16V. Tak sprawdzisz najszybciej bez wyciągania aternatora. Dodano po 4 Jak chcesz sprawdzić ile ma diód to musisz wyjąć szczotkotrzymacz i zobaczyć gdzie idzie kabelek od tego złącza w plastyku. Jak do stojana to masz 6 diód. Dla kogoś bez wprawy to może być trudne i zostaje rozebranie alternatora....
Jesteś w błędzie w polonezach caro nie było 6 diodowych Alternator z poloneza a 125p/żuka różnił sie mocowaniem W polonezie miał 3 uszy a w 125p tylko 2 Tutaj na zdjęciu widać że to z poloneza więc jest 9 diodowy Ewentualnie 3 diody wzbudzenia umarły co często się zdarza
Można kupić gotowy z + na masie. Można też przebić odwrotnie diody. Kwestia regulatora napięcia. Trochę słabo dziś dostępne.
Naładuj akumulator do pełna z prostownika. Potem odpal ciągnik i napięcie w instalacji pokładowej powinno utrzymywać się na poziomie 14,4 - 14,7V. Jeśli tak nie jest to coś jest uszkodzone. Może być regulator, lub diody wzbudzenia (w moim z FSO wygladają na 1A - maksymalnye natężenie prądu 1A).
Nie wiem jak chcesz podłączyć alternator z regulatorem napięcia od prądnicy ? Alternator zapewne 6 diod więc regulator napięcia od żuka czy innego na 6 diod i podłączyć wg schematów dostępnych w sieci
Pchi! To może Cię trochę zaskoczyć. Wujek prosił mnie żebym zajął się jego alternatorem od ciągnika URSUS C-385. Myślalem że będą diody... Był on podłączony tylko pod nakrętke po lewej górnej stronie (+) i mase (wsuwka z ozn. M). A to miejsce z (R) było wolne. Czy pod to powinien być podłączony regulator?
Zalej pompkę albo obniżając ją w stosunku do worka, albo worek wyżej pompki, niech na początku na 100% ma w sobie płyn, wtedy ją włączaj. Teraz z powietrzem pracuje na sucho, i żeby napompować sobie płynu, musi wirnikiem przepompować same powietrze cienkim wężykiem i dopiero zassać płyn. Jak robi dobry wiatr, to powinna, ale jak już zdarzyło ci się...
Tak jak Ci doradzono będzie dobrze. Czyli wywalasz stary alternator i regulator; do wsuwki potrójnej, dzie dołączony jest przewód żółty regulatora i czarny diod wzbudzenia dołączasz przewód, który prowadzi do lampki kontrolnej ładowania. Żarówka minimum 4W. Czerwony przewód do zacisku + rozrusznika z tym, że ze zdjęcia wynika, że jakiś cienki ten przewodzik...
Sprawdzasz nie podłączony do niczego (akumulatora) alternator ?! W ten sposób już go mogłeś uszkodzić, nastąpiło przebicie diod, choć to wątpliwe, bo sam wzbudzi się dopiero przy ok 10 000rpm. Podłącz go na stole do akumulatora (B+ i masę) oraz daj kontrolkę, żarówkę min 3W między D+ a + akumulatora. Jako napęd dobrze sprawdza się wiertarka z wkręconym...
Przekaźnik jest zbędny. Skoro podłączyłeś D+ do kontrolki, to drugą stronę kontrolki podłącz do zacisku ,, 15 " stacyjki. Po włączeniu stacyjki, na zacisku ,, 15 " pojawia się + 12V i przez żarówkę kontrolki płynie do zacisku D+ alternatora powodując jego wzbudzenie. Po wzbudzeniu się alternatora, na zacisku D+ poprzez diody wzbudzenia również pojawia...
Są w elektronicznych takie diody laserowe po złotówce chyba. Z dwóch zrobisz bariere , a trzecią skierujesz w strone swojego domu. Wtedy jak ktoś przejdzie to na twoim podwórku zrobi sie niebiesko. Acha, zasilić to możesz ze starego akumulatora od ursusa, powieszonego na drzewie.Powinno pochodzić kilka miesięcy bez ładowania. Jak chsesz to moge ci przesłać...
Wymontuj alternator z ciągnika i sprawdź na stanowisku do badania alternatorów.Wtedy będzie pewne jaka jest jego sprawność. Jeśli na ciągniku był dobrze podłączony,to żarówka kontrolki nie miała prawa się żarzyć (oczywiście przy pełnym wzbudzeniu). Żarzenie wskazuje na uszkodzenie diody w mostku prostowniczym lub uzwojenia stojana (mniej prawdopodobne).
Przyczyną może być regulator napięcia, szczotki, pierścienie ślizgowe, diody, uzwojenie wirnika oraz stojana i stan połączeń. Na miejscu można to zdiagnozować w kilkanaście minut, jednak na odległość nikt Ci nie pomoże.
ja kiedyś zakładając alternator do SYRENKI po prostu przebiłem diody te z+ na - i odwrotnie powód.. dlatego że miałem radio z + na masie, a alternator i tak składałem z części pozdrawiam
Na forum o tych alternatorach jest wszystko opisane kłania się funkcja szukaj.Pierwsza fotka mówi o prawidłowym podłączeniu zasilania lecz na dolnym prawym zacisku brakuje wzbudzenia z regulatora.Natomiast z twoich pomiarów wynika że masz uszkodzone diody gdyż z lewej strony masz napięcie stałe a tam wychodzą końcówki uzwojeń które to są oddzielone...
akumulatorow Pb nie mozna uszkodzic krotkimi impulsami powyzej np 15V poza tym takie impulsy przy ladujacym sie akumultorze nigdy nie wystapia , oczywiscie to niebezpieczne ale taki akumulator mozesz spokojnie ladowac prosto z sieci 230V ograniczajac oczywiscie prad np opornikiem no i przez diode a jak napiecie dojdzie do tych 14,44V to trzeba odlaczyc...
Witam Jestem nowym "Warszawiakiem" :) i zamieszkałem na - ups : )- sorki w Ursusie i poszukuję sklepu gdzie będę mógł nabyć trochę stuffu elektronicznego wiecie kondensatorki, rezystorki, diody, tranzystorki itp. ale nie mogę znaleźć nic w ramach swojej dzielnicy lub w pobliskich miasteczkach (Piastów, Pruszków). Czy możecie mi pomóc w odnalezieniu...
W zasadzie ten odcinek grubego kabla między akumulatorem a masą można potraktować jako bocznik amperomierza. Gdyby na tym boczniku" był za mały spadek napięcia, aby "zwykłe" prądy (np. 20A dla oświetlenia) dawały mało czytelne wskazania, to ustrój ruchomy czułego amperomierza można zabezpieczyć wpiętą równolegle do niego diodą krzemową. Dodając "trochę"...
Racja, tak będzie. Ja akurat potrzebowałem czegoś na szybko do poczciwego Ursusa, gdzie ta czestotliwość nie miała dużego znaczenia, a jak się go uzywa to w sumie napięcie jest stałe. Ale rozwiązanie jest proste - rezystor szeregowo z diodą+ zener 12V :)
Witam. Czy tak ma być podłączony alternator? Czerwony to plus od rozrusznika, brązowy od kontrolki ładowania. Na wolnych ładowanie 12,4V na pełnych obrotach 13,6V i dość gorący jest alternator. Wzbudzenie ma być tu z lewej jak jest czy z prawej? "między diodami?" https://obrazki.elektroda.pl/2181419700_... https://obrazki.elektroda.pl/5837691000_...
Z tyłu osłona plastikowa, pod którą nie zaglądałem, a montowałem taki w C330. Cena 180 zł. Trochę dziwny sposób mocowania - przedłużka do tylnego mocowania, ale pozwalające na pływające zamocowanie które nie ułamie aluminiowej obudowy Ten alternator o którym piszesz, jest to kopią alternatora z Fiata 126p BIS. Ładuje, o czym miałem okazję się przekonać...
Witam Planuje podpiąć przekaźnik do instalacji świateł drogowych w tym ciągniku. Grzeje się w nim włącznik i kiedyś jeden już się przepalił. Chciałem to zrobić jak najprościej przy włączniku świateł (nie chciałem ciągnąć osobnego zasilania itp.). Rozkręciłem popatrzeć jak to wygląda i niestety jest tam więcej przewodów niż myślałem. Załączam zdjęcie....
Nie wolno zrobić zwarcia D+ z B+ bo padną diody wzbudzenia - akurat tu cały mostek prostowniczy do wymiany będzie. Znawca się znalazł?! Jesteś w stanie wytłumaczyć dlatego tak się nie robi "geniuszu"?
A mocy swoich reflektorów dalej nie znasz. Rzuciłeś kiedyś 192 W chyba tak dla zabawy. Tymczasem spodziewam się reflektorów na diodach LED gdzie pobór 20 W to jest dużo światła. Przecież jeśli zastosujesz moce mniejsze to można by prościej rozwiązać zagadnienie czyli może nawet przekaźniki nie będą konieczne. Każdy dodatkowy (zbędny) element instalacji...
Witaj! Alosza pisze,ze do wzbudzenia potrzebna jest kontrolka./bzdura proszę sprawdzić/ Alternator posiada trzy uzwojenia wytwarzające prąd zmienny prostowany diodami. Wirnik na wyjściu ma pierścienie połączony z uzwojeniem.Jeden koniec połączony z masa a drugi /67/idzie do regulatora tez na Nr /67/ i tu w zależności od ustawienia /naciągu sprężynki/...
to nie posiada on szczotek Nie posiada bo ma magnetyczne sprzężenie z wirnikiem. może także nie posiadać diod prostowniczych. Każdy alternator 3 fazowy takowe posiada. Albo komutator prostuje prąd mechanicznie albo połprzewodniki.
Miałem problemy z rozruchem Ursus C-328.Zamontowałem akumulator 12V 90Ah i drugi 6V 165Ah.Na czas rozruchu włączam je w szereg i odpala super.Nie wiem jak rozwiązać ładowanie tego 6V akumulatora.Prostym i tanim sposobem.Przetwornica 12V na 6V takiej mocy trudno coś takiego znaleźć.Redukcja oporem drutowym chyba też odpada.Za pomocą diod krzemowych 10szt.w...
Dwie lampy H3? Daj 15A. Tutaj okej, musi być zapas po prostu mocy. 15 będzie idealne, bo przy 12V będą mogły pobrać coś około 10A. Przewody powinny mieć 1,5mm2. Tu się nie zgodzę. Przyjmujemy że ma napięcie w instalacji 12V, więc prąd popłynie około 10A. Ja już bym założył 2.5mm2 do włącznika, a dalej na lampy po 1.5mm2. Zakładanie przekaźnika pod...
Wojtek nie wiem jaki masz alternator ani regulator, ale jak od żuka czy poloneza to dajesz jeden przewód z diody wzbudzenia do pinu nr 15 na regulatorze i z tego pinu wyprowadzasz też przewód do kontrolki, a drugi styk kontrolki podłączasz do stacyjki pod pin nr 15 jeżeli jest to Ursus. http://obrazki.elektroda.pl/4432232600_1...
Rozumiem, że chciałbyś samemu coś wykombinować, ale takie "projekty" mają jedną wadę - odmawiają posłuszeństwa wtedy, kiedy są najbardziej potrzebne :twisted: Ponieważ zdarza mi się robić konserwację/modernizację sieci IT (głównie w studniach, lub na słupach) więc miałem podobny problem. Rozwiązanie: Sklep "rolniczy" -> dwa szperacze od Ursusa (22zł...
Wewnątrz alternatora ten przewód z męską końcówką jest podłączony do diod wzbudzenia,czarna podkówka z mały czarnymi diodami.Wspolny koniec to blaszka z takim"u" do wlutowania tego przewodu do oprawki.Ale sądzę że wpadł do środka bo połamana oprawka nie trzyma końcówki.
Co do ursusa c360 to możesz zrobić ze spawarki jeśli masz w chacie...byle by napięcie wyjściowe spawarki nie było za duże, jeśli spawasz prądem zmiennym to dajesz tylko diody prostownicze i heja a jak stałym to nawet bez diod :) ale ten sposób nie jest dobry na dłuższą metę bo możesz uszkodzić rozrusznik A co do uruchamiania Hondy to jeśli masz elektronikę...
Używam silnika synchronicznego jako rozrusznika do diesla. Tutaj moment oporowy chwilowy jest bardzo duży i pochodzi od kompresji powietrza w cylindrze. Po rozruchu pracuje jako prądnica. Podczas rozruchu z falownika pobierany jest prąd ok.110A, a moc prądnicy to 25KVA. Tyle potrzeba, żeby zakręcić tym dieslem. A możesz napisać czym to zasilasz? To...
U mnie robi. Zależy na jakiej ziemi. Na glinie na pewno nie. Tylko że ja mam MF255 - inna skrzynia niż w 3P. 60-tka ma lżej w prasie, tylko że ja prasuję z prowadnicami bel i jeżdżę dosyć wolno, żeby nie zgubić "układacza". W pługach 3-skibowych świetnie sprawuje się Ursus 4512 - odpowiednik mocowy 60-tki. Odpalanie zimą - fakt, średnio to wychodzi....
Ostatnio wymieniałem koledze diody wzbudzenia ale on w c-360 ma 70A elmot [bodajże od poloneza atu] wszystko pięknie ładnie tylko problem z kołem pasowym ogólnie można założyć od każdego auta akurat od żuka pasuje idealnie Wbrew opini i te magneton-y tez nie są takie wspaniałe bo kumplowi w wakacje walnęła dioda i zanim wrócił z trasy zetorem to stojan...
Witam Drugie miejsce , to widzisz tam maleńką śrubkę chyba m 5 lub mniejsza na śrubokręt krzyżakowy , odkręć ją przeczyść to masa do szczotkotrzymacza . te trzy konektory skręcone śrubką krzyżakową M4 to są zaciski (+),czyli ; -kontrolka ładowania -(+) regulatora napiecia ,jego zasilanie -zasilanie wzbudzenia (przewód ,mały mostek z przewodu do zacisku...
A do czego są potrzebne owe Waty? Posługujesz się informacją marketingową czyli skierowaną na wywołanie największego wrażenia na odbiorcy. Równie dobrze może to być 1000 W jeśli będzie odrobinę podobne do rzeczywistości. Tutaj bardziej wiarygodna jest informacja o strumieniu świetlnym czyli 3700 lm , ale czy prawdziwa, to już nie wiem. Już sam fakt,...
dioda alternator ursus ursus dawka paliwa ursus kierunkowskazy ursus
monter elektronik wartość skuteczna napięcia tętnień esp8266 flashowanie
Wymiana żarówki podświetlenia licznika w Mercedes A-Klasa CDI 170 2001 Lokalizacja modułu 8K5907357A w Audi A4 B8