Witam, Oto karta prób pompy wtryskowej : http://obrazki.elektroda.pl/7979830700_1...
Jeśli z takim samym silnikiem i nic grzebane nie było to nie może być różnicy bo to taka sama jednostka napędowa. Ale nikt nie da ręki czy głowy co było robione i co to w życiu przeszło więc najlepiej udać się na stół probierczy i sprawdzić, ustawić
Skoro paliwo się leje strumieniem to albo wina wtryskiwaczy albo pompy moim zdaniem. Ja bym dał do mechanika albo kupił książkę i się nauczył. Jeżeli pompa nie była ruszana 3000 motogodzin to na 100% powinno się ją regenerować.
Nie tylko bo nie wiadomo jak sama głowica wygląda. Jeżeli jest już przytarta to za wiele nie wskórasz. Więc w tym przypadku radziłbym oddać pompę chociażby na regulacje. Dobry pompiarz najpierw posprawdza co i jak wstawi na stół i będzie widział czy jest za mała dawka czy nie.
albo jest blok do czyszczenia jeśli to na 4 cylindrze lub najgorsze uszczelki tez czerwona ramka od strony popychaczy
Dawka paliwa jest wyliczona przez projektanta silnika ,aby miał on wyliczoną moc i moment obrotowy oraz nie przekraczał norm zadymienia. Proponuję ;zmierzyć ciśnienie sprężania na tłokach, ciśnienie i typ końcówek wtrysku(mogą być inne niewłaściwe) oraz kąt wtrysku.
Witam mam problem z ursusem c360 mianowicie na wolnych obrotach i po dodaniu gazu kopci tak jak by na niebiesko słychać też jak by stuki w silniku jak by wtrysk był źle ustawiony czy jak albo dawka paliwa za duża pompa i wtryski po regeneracji oraz chodzi jak by się zapowietrzal
Jak dymi na biało to za mała dawka paliwa i (lub) za niskie ciśnienie sprężania. Na ekodieslu trudniej odpalić zimny silnik. Ważne też są obroty silnika podczas rozruchu. NIE DOCIERAJ SILNIKA POZOSTAWIAJAC GO NA WOLNYCH OBROTACH.
ta śruba jest na zęwnętrz pompy wtryskowej podobno jak jest za mała dawka to można zatrzeć wtryskiwacze
Bo to co wypluwa to nie jest olej tylko niespalone paliwo zmieszane z sadzą. Wiec musi zacząć dlaczego nie spala paliwa przyczyn może być sporo od luzów zaworowych, uszkodzone gniazda zaworowe, czy zbyt bogata dawka paliwa. To że coś jest czarne wcale nie oznacza ze to olej, przerabiałem tematy w diesel ma po prostu mokry wydech.
Witam wszystkich po dłuższej przerwie wracam do tematu palenie tego wehikulu prawdopodobnie utrudnia zbyt duza dawka rozruchowa która zalewa cylindry doszedłem do tego ustawiając gaz na minimalne obroty tak ze tylko tylko zadusilem go w tym ze ustawieniu. Postal tak dwa dni i nawet fajnie zapali oczywiście bez ruszania dziwignia gazu. Teraz pytanie...
Piszesz że jest mocna, czarno dymi i lekko pali. Prawdopodobnie jest to wina układu paliwowego. 1. Możliwa za duża dawka paliwa - to powinieneś już na wyczucie wiedzieć jak dasz jej robotę na cały dzień. 2. Źle ustawiony moment wtrysku paliwa. Z tego co piszesz to jest mocna, a więc masz "przyspieszony" wtrysk paliwa. Też tak miałem w C 362 - taka odmiana...
Odlaczylem filtr paliwa niepa poprawy gdyby dawka paliwa byla zwiekszona to by mial sile a tutaj jej brak kompresja jest bo roktemu remont robilem kapitalke,chodzil jak zegarek anagle cos takiego,
A jak zapala dobrze? Możliwe ze wtryskiwacze leją lub za duża dawka paliwa jest ustawiona.
Szóstki czy 12-ki dadzą radę jak silnik dobry i sekcje w pompie nie wypracowane, o wtryskiwaczach nie muszę chyba wspominać. Problemem w tych Ursusach jest dawka rozruchowa. Jak sekcje wypracowane to na rozruszniku (małe obroty) wtryskuje mizerną ilość paliwa do cylindra i kończy się na dymie z komina a zimą trzeba więcej ropki wtrysnąć. W rezultacie...
Spróbuj zapalać inaczej niż dawka na maksa od razu. Kręć rozrusznikiem i pomału dodawaj gazu. Ja zrobiłem totalny remont w swojej 40-ce i to samo się działo... ale tylko wtedy jak zapalało się silnik na maksymalnej dawce paliwa. Pompa nie kręć na oko, usta na znaki tak jak ma być. To że nie ma podgrzewacza czy bezpośredni wtrysk nie znaczy że ma kiepsko...
Twój silnik ciężko odpala i odbija. Przyczyną tego może być: złe wyprzedzenie wtrysku, dawka paliwa nie odpowiednia, kompresja za niska lub opory mechaniczne w układzie tłokowo-korbowym.
Jeżeli tak, to przypuszczam, że dawka paliwa jest prawidłowa. Sprawdź kąt wyprzedzenia wtrysku, oraz tak jak już wcześniej koledzy pisali, ciśnienie sprężania.
po długich poszukiwaniach postanowiłem zawiesc pompe paliwowa do regeneracji bo nic innego nie pomaga wydaje mi sie ze przygasanie podczas uruchamiania zwiazane jest z za mała dawka paliwa i dlatego ciagnik sie krztusi i nie chce palic. w zwiazku z tym mam pytanie czy do ściagnięcia pompy paliwowej trzeba zdjac osłone rozrzadu? czy wystarczy koło zembate...
No widzisz a ty się tak martwiłeś. Co do stukania silnika trudno po filmie powiedzieć ale jeśli wcześniej lały wtryskiwacze to silnik palił bardziej miękko. Bo nie zapalała się cała dawka paliwa z powodu kiepskiego rozpylenia. Teraz rozpylają prawidłowo i paliwo zapala się jak trzeba. Częsta różnica w pracy silnika na dobrych a na lejących wtryskach....
Kolego jak założysz turbo sprężarkę o d 6-tki nic ci ona nie nadmucha za mało spalin zbyt niskie ich ciśnienie temat przerabiany na innym forum. Gość przez przypadek założył i dziwił się bardzo czemu nie działa. Interkuler był seryjnie montowany w modelach u-1134 tam moc dochodziła do 110 koni. Znając życie nic mu nie zrobisz mocy nie zwiększysz ten...
Zamontowałem turbo od leyland'a- trzecie z kolei (po golf 1,9 TDI, i inne silniejsze 2,5- nie zdały egzaminu) do ciągnika zetor k25 silnik wolnoobrotowy i nie ma efektu mocy. Dopływ powietrza, wydech jest dobry. Nie wiem dlaczego nie działa. Czego brakuje? Z jakiego leylanda to turbo? Większe nie zawsze znaczy lepsze. Ten silnik ma 2080 cm3 pojemności...
Witam jestem tu nowy.Mam takie pytania : 1.Mam teraz filtr "bączek" i do niego jest przymocowany przewód co idzie z bloku silnika i chciałbym ten bączek wyrzucić i wstawić normalny wymienny tylko co zrobić z tym przewodem bo to chyba zasilanie filtra co nie ? 2.Mam jeszcze taki problem że silnik moc ma wszystko ok tylko że kopci na czarno dość trochę...
Do prez8b Jest akurat dokładnie na odwrót. Jak depniesz na pedał. I pąpa da ci większą dawkę. To jest z tego więcej spalin. I wtedy naturalnym prawem fizyki turbinka dostaje więcej obrotów.Efekt jet taki. Że na początku jak depniesz.To wychodzi z tłumika słabiutka chmurka. A po chwili gdy turbinka pójdzie na wysokie obroty. To spaliny są czyste. A kolektor...
Co może być tego przyczyną dymienia i przerywania obrotów? Walnięta uszczelka pod głowicą, źle ustawiony rozrząd lub zbyt mała dawka paliwa.
Powiem tak cały traktor oprócz pompy jest po kapitalce a pompy nie przyjęli do regeneracji bo miała zaspawany klin, obroty ma małe bo ma blokadę nie wiem po co przecież powinno być do 2400rpm blokada jest plombą której nie chcę zrywać, z tymi dawkami paliwa to nic mi nie wiadomo.
Regulacja dawki paliwa.
Zaślepiony jest tym korkiem koniec listwy zębatej regulacji dawki paliwa. Skoro silnik się rozbiegał to albo zacina się owa listwa albo uszkodzony jest regulator obrotów. Tak czy siak pompa na stół do pompiarza. Przy okazji wymieni uszkodzony korek.
Inaczej nie wyregulujesz jak tą śrubka.
Jam mam u siebie przy silniku D239 4-cyl 3.9L, 72KM przy 2200rpm turbosprężarkę Garrett TBO2509 (Citroen 2.1D). Ładuje 0,5bar (taki zakres manometru) dopiero od 1500rpm. Należało by zrobić hybrydę (zmniejszyć część wydechową). Srednica wlotu i wylotu wynosi jakieś 37mm. Wcześniej był Garrett T3 z Volvo 2,4D ale w porywach na pełnych obrotach dawał tylko...
Silnik pracował pięknie na pompie regenerowanej w tyczynie, po roku pompa się zatarła, przez drobinki rdzy w paliwie. Zrobiłem pompę na miejscu i po kilku miesiącach zaczęło się to co trwa do teraz, pompa była regenerowana jeszcze raz w innym zakładzie i nie przyniosło to zmian. Pompy które pożyczałem były już konkretnie wysłużone jak i ciągniki z...
Moim zdaniem jest to nieopłacalna ingerencja w strukturę silnika, zważywszy na to, że nie zmniejszy to spalania. Tak, turbosprężarki przyczyniają się jedynie do spalania większej dawki paliwa w danej pojemności silnika (silnik mniej dymi pod obciążeniem, bo następuje spalanie zupełne całej dawki paliwa podanej przez pompę) przez co można uzyskać wzrost...
Człowieku to co pokazujesz na zdjęciu to śruba regulacji dawki paliwa, odpowietrznik Ci zaznaczyłem.
(najczęściej osiąga tak z 60 st. i dalej już nic) To znak ,że termostat się otwiera za wcześnie, powinien się otwierać się 100°C, a zamykać przy 80 °C, tak mi się wydaje. Czy jesteś pewny ,że ten termostat jest ? Bo jeśli go nie ma to ta żaluzja w zimie niewiele ci da. Żaluzję zakładaj tylko wtedy gdy termostat jest OK. Jeśli silnik jest niedogrzany...
cięgna sa dobre osiąga 2000 obr zachmuje sie jak by chciał is szybciej ale niema na czym ( niema paliwa)
Przekręcając dajesz dodatkowa dawkę paliwa w celu odpalenia silnika.
Pompa wtryskowa to nie gaźnik od malucha. Jak nie ma się narzędzi i wiedzy, to rączek się nie wkłada. Trza ją podłączyć pod maszynę i sprawdzić dawki paliwa na bieg jałowy jak i wysokie obroty. Regulator też trzeba przejrzeć.
Zapomniałem dodać że ursus nim wejdzie na obroty przy pierwszym odpalaniu 2 3 sekundy chodzi tak jak by gazu nie było. Dodano po 1 Odpaliłem 60 na troszkę mniej niż na pół gazu i jest napewno lepiej. Więc pompę mam dać fachowców i ma dawkę paliwa rozruchową zmniejszyć?
Prawdopodobnie źle wykonana pompa. Teraz tak te pompy regenerują że lepiej jej nigdzie nie wozić. Ostatnio regenerowałem 4 pompy i żadna nie chodzi idealnie. Znajomy(mechanik) zawiózł do remontu to zamontowali mu inny wałek w pompie że kluczem nie dał rady jej przekręcić, ostro ich ochrzanił. Ale przyznam że raz wiozłem w inne miejsce to remont jej...
Są pompy smarowane paliwem są zalewane osobno olejem silnikowym (np c360 ). Ale to jest smarowanie wałka, krzywek, rolek jadących po krzywkach a sam tłoczek jest zawsze smarowany paliwem. Smarowanie olejem nie zanika przy zerowej dawce ale także smarowanie tłoczka paliwem nie zanika - tłoczek zawsze zaciąga pełna dawkę paliwa a dawka zależy od tego...
Grzanie oleju w misie to idiotyzm. Silnik ma już chodzic zanim olej rozejdzie się po magistrali. W 60-ce najlepiej zdaje egzamin ciepłe powietrze w cylindrze. Pierwsza dawka paliwa w sprężonym powietrzy powoduje zapłon i popycha wał dalej. Ja mam teraz mtz-ta. Ogólnie wiadomo że słyną z ciężkiego palenia w zimie. Włącze grzałke płynu, grzeje głównie...
Najpewniej, silnik ma za dużą dawkę paliwa, czy przypadkiem nie zaczął ''smrodzić'', lub dymić z wydechu, sprawdź czy nie masz wycieków płynu chłodniczego.
Da rade to zrobić ponieważ te ursusy np 2812 c360 3p czy MF 255 maja te same silniki tylko jest inna dawka paliwa Jak one nie maja zwolnic? pierwsze słyszę
Wymieniłem sekcje, ustawiłem na nowo kąt wtrysku , przeczyściłem przewody paliwowe, traktor pali nawet dosyć dobrze. Muszę jeszcze tylko doregulować dawkę. Dziękuję za pomoc
Pompa od jakiegoś Nisana, ale nie to najważniejsze tylko dawka paliwa. W C360 jest jak dobrze pamiętam 50cm sześciennych, więc pompa taka lub większa.( Ja osobiście zastosowałem z mechanicznym regulatorem obrotów, co nastręczyło problemy z dostosowaniem obrotów do dawki - inne sprężyny w regulatorze). Myśle że łatwiej byłoby wyregulować z elektronicznym...
Dla ścisłości miedzy pompą a króćcem czy między przewodem a króćcem?, wykręć pistolety i sprawdź rozpylanie na pompie, możliwe ze nie jest jednakowa dawka paliwa. Jeszce tak z innej beczki ciśnienie oleju w silniku jest prawidłowe?
W jaki sposób silnik zwiększa obroty skoro jest jedna i ta sama dawka paliwa. Myśle o starym prostym silniku z mechanicznym regulatorem obrotów np.w ursus c 360
Bak czysty, sprawdzany już dwa razy. Ostatnio konsultowałem się u znajomego, twierdzi że przerabiał już kilka takich przypadków i jest to spowodowane za małą dawką paliwa na pompie wtryskowej. W moim przypadku pompa tak czy siak jest już po gwarancji więc mógł bym się "pobawić" tylko która śrubka w pompie odpowiada za dawkę paliwa?
Jak zgasić silnik Mercedes OM 605 z pompą mechaniczną odpalony na stole? A jak to było zrobione w samochodzie? Pompy mechaniczne w zasadzie miały następujące systemy gaszenia: - dźwignia gazu przez ustawienie dawki paliwa na 0 - tak miał kiedyś np URSUS C330 - miał tak zwany "ręczny gaz" i trzeba było dźwignię ustawić na minimalne obroty aby silnik...
Tak czytam i oczom nie wierzę. Toż u nas mamy Case-a IH z 1985 z silnikiem d239 (3,9 dm3) seryjnie 72KM. Obecnie ponad 8000 mth. Przy około 7000 mth dołożona turbosprężarka pompująca 1 bar i podkręcona dawka paliwa. Silnik jest nominalny. Żadnych stuków, zero dymu, nie ubywa oleju, odpala w każdy mróz. Sam silnik jest cichutki (może zasługa świetnie...
dawka paliwa ursus ursus paliwa dawka wtrysk ursus
nagłośnienie najlepsze firmy kabel elzab samsung wygasza
webasto thermo90st webasto thermo90st
Wtyczka mikrofonu Lafayette Atena - typy i kompatybilność Radio lampowe Menuet UKF - przepalający się rezystor R9 2,4 kΩ