Witam serdecznie Czy mozecie mi rozrysowac schemat takiego alternatora - sklada sie on z 11 diod 8 mocy i 3 wzbudzenia. Stojan 4 przewodowy.
U mnie w poldku alternator przeładowywał (16-17V), kontrolka się nie świeciła, ale ubywało elektrolitu w celach i była padnięta 1 z trzech diod na wzbudzeniu.
Ile te szczotki mają długości? Poza tym pomyśl chłopie, pomyśl-jak diody wzbudzenia mogą być w regulatorze?
Witam . Wystarczy 12V/2W jak podaje kolega ,lecz prędzej zadziała wzbudzenie gdy będzie żarówka 12V/4W.Jeżeli kontrolka bardziej świeci ,ze wzrostem obrotów silnika ,to sprawdź napięcie na zacisku D+ alternatora (miejsce podłączenia kontrolki).Napięcie mniejsze od napięcia na zacisku B+ (mniej niż 12-14V)może świadczyć o uszkodzeniu diod wzbudzenia...
Czyli cie ratuje wpięcie diody Shotka albo inny regulator. Albo przerobienie na 6 diodowy i puszczenie wzbudzenia gdzieś z +15 z instalacji przy stacyjce. Co sprawi brak kontrolki niestety.
Panowie dajcie spokój z takimi radami nawet nie znacie tego alternatora ,tam nie ma żadnych diod wzbudzenia a usterka nie tam tkwi.P
Witam Mam na stole alternator z Opla Omegi B z silnika V6 o max prądzie 120A. Jest to alternator marki BOSCH. Mam pytanie jakie w mostku prostowniczym zastosowano diody wysokopradowe i niskopradowe ? Na diodach wzbudzenia (niskoprądowych) pisze coś takiego: GP300-700 9740 Google nie nie pokazują na temat tych diod.
innym warsztacie stwierdzili zwarcie w samym alternatorze Wcale sie nie dziwie, że diody wzbudzenia upaliło. Ale to nie koniec, następny alternator tez spali.
Aternator BOSCH 90A, 028 903 028D...i chyba ma diody wzbudzenia..
Jest to 6 diodowy i 3 diody wzbudzenia . Tak jak napisałem wyżej . Mógł bys podrzucić link do tych kodów ??
W alternatorach Bosch i Valeo na wzbudzeniu sa diody 3A 100V jeszcze nie spotkałem uszkodzonej więc może mam pecha.P
Nie wiadomo ile jak nie ma styku. Klemy nie mają prawa się grzać i koniec. Diody wzbudzenia będą w takim wypadku dostawać i mogą się uszkadzać.
ok dzieki wlasciwie to znalazlem ale tyle tam jest kropek i lini porysowanych ze sam niewiem. Ale opis krok po kroku z anoda i katoda jest wypas :) to w zupelnosci wystarczy :) Co do mostka za 15 zl, no coz mozna ale nie widze potrzeby. Diody jakies sie znajda a i miejsce na ich wlutowanie tez jest dobrze dostepne :) Ok dzieki. Ale tak sobie mysle jezeli...
w tym alternatorze wirnik nie stanowi obwodu lampki Coś mi się wydaje, że jeśli w mostku są diody wzbudzenia to wirnik wchodzi wskład obwodu lampki, ściąga terminal D+ do masy przy braku ładowania. Brak przejścia na wirniku daje taki sam efekt jak odłączenie przewodu lampki z alternatora, terminal wisi w powietrzu. Sytuacja ma oczywiście miejsce gdy...
http://plugstype.eu/index.php?page_id=wt... Często spotykane symbole wejść na alternatorach: B+.......................wyjście na akumulator ("przewód mocy") IG (R, 15)...........B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") I (IGN).................B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") R.........................B+ (po stacyjce...
W starszych pojazdach, gdzie jeszcze stosowało się alternatory 9-diodowe, były dołożone dodatkowe rezystory równolegle do kontrolki ładowania celem przyśpieszenia wzbudzenia się alternatora. Poza tym kontrolka ładowania była podłączona przez diodę która blokowała efekt rozbłyskiwania się kontrolki przy gaszeniu silnika (wyłączeniu zapłonu). Potem jak...
Ten alternator co jest na fotce jest produkcji Czeskiej (PAL Magneton),stosowany w pojazdach Skoda.Był stosowany w ciągnikach Zetor. Zacisk M to szczotka,tam jest doprowadzany prąd do wirnika,odpowiednik zacisku 67 Zacisk R to katody diod mostka wzbudzenia,odpowiednik zacisku 15 (lub D+ w Boschu) Ten alternator jest przystosowany do współpracy z zewnętrznym...
regulator napięcia w zależności od typu alternatora BOSCH czy inny kosztuje 40 - 150 zł układ prostowniczy to gorsza sprawa ale nie stawiałbym na diody prostownicze lecz tylko na diody od "kontrolki ładowania" współpracujące z wzbudzeniem alternatora.
Lampka ma pokazywać czy alternator ładuje czy nie.Jak świeci to coś jest nie tak.Zmierz jakie jest napięcie na akumulatorze podczas ładowania- ma być ok 14.4V.Być może twój akumulator jest reanimowany tylko a nie ładowany.Prawdopodobnie padła dioda od wzbudzenia alternatora. http://obrazki.elektroda.net/83_11724819...
Dziękuję bardzo za pomoc, ciągnik naprawiony. Przyczyną awarii podnośnika był brak sygnału D+ na 13-tym pinie sterownika. Na płycie bezpieczników i przekaźników pod kierownicą były zwarte dwie diody prostownicze IN5408, uszkodzone diody zwierały obwód sterowania przekaźnika rozrusznika z sygnałem D+ z alternatora, to skutkowało tym, że jak alternator...
http://obrazki.elektroda.pl/6411148900_1... http://obrazki.elektroda.pl/6954998000_1... http://obrazki.elektroda.pl/7669432400_1... http://obrazki.elektroda.pl/9100152600_1... http://obrazki.elektroda.pl/3593719500_1... Nie wiem jak wygląda ten twój alternator w miejscu...
Wymontuj alternator z ciągnika i sprawdź na stanowisku do badania alternatorów.Wtedy będzie pewne jaka jest jego sprawność. Jeśli na ciągniku był dobrze podłączony,to żarówka kontrolki nie miała prawa się żarzyć (oczywiście przy pełnym wzbudzeniu). Żarzenie wskazuje na uszkodzenie diody w mostku prostowniczym lub uzwojenia stojana (mniej prawdopodobne).
Przepraszam że dokładam zapytanie w ten sposób. Golf 3 1.9 tdi alternator Bosch 120 A do alternatora przychodzą 2 przewody czerwony i niebieski. Chciałem z kolegą zmierzyć napięcie na nich, odpięliśmy niebieska kostkę która jest przymocowana do rozrusznika, pomiary wykonywaliśmy ok. 15 min. W czasie pomiaru nagle alternator przestał ładować, założyliśmy...
Czyli potwierdziłeś moje długoletnie badania. :D Próbowalem wielu rozwiązań, ale nic nie pomagało. Sprawdzenie diód, też niewiele dawało. Bo diody działają źle tylko pod obciążeniem. Czasami to była przyczyna złego stanu akumulatora, który pobierał dużo prądu i działał jak drut oporowy, a sam się nie ładował. Czasami trzeba było zmienić cały mostek...
Weż zasilacz regulowany do 20V,ze 3A.Przygotuj sobie żarówkę 12V 21W(taką jak w kierunkowskazie),dolutuj do niej kable.Te kable ze żarówki dołącz do szczotek regulatora.Konćówkę - zailacza dołącz do tej blaszki na regulatorze która go masuje,końcówkę + dołącz do tego styku co wspólpracuje z z tą blaszką -stykiem diod wzbudzenia aternatora.Kręć nastawą...
Kiedyś gdy jeździły jeszcze Polonezy te alternatory przerabiałem na regulator Boscha (ten czarny kapelutek). Zero reklamacji.
Do Szyszunka.Zgadza się wszystko mam małą żarówkę na wzbudzeniu,ale zastanawiałem się nad diodą.ale czy nie sądzisz ,że inny nowszy alternator załatwiłby sprawę.A ha i jeszcze jedno pytanie czy istnieją alternatory ze sprzęgłem? Tak są alternatory ze sprzegłem jednokierunkowym. Szukaj Alternatorow najlebiej BOSCH-a . z silników TDI -SDI itd... (golf...
Wygląda na wyprowadzony sygnał DF, przylutuj ten kabel do szczotki w regulatorze boscha (tej nie połączonej stykiem sprężystym z diodami wzbudzenia)
Jeśli masz nowy regulator to powinieneś sprawdzić czy wirnik alternatora dostaje napięcie wzbudzenia często się zdarza, że szczotki są wysłużone i alternator nie może się wzbudzić, między jedną a drugą szczotką musi występować bardzo mały opór. Natomiast jeśli wszystko jest ok i nadal niema ładowania to prawdopodobnie przepalona jest któraś z dziewięciu...
Kolego, a nie uważasz, że fajnie by było napisać jaki alternator? Właśnie, to powinno być na początku, może Bosch, może Valeo, może 9 diod a może 6. A co się dzieje gdy nie ma ładowania a Ty zwiększysz obroty do np 3000-4000. Ale skoro kontrolka świeci (zakładam że jest Bosch) to raczej przewód od wzbudzenia powinien być cały (o tym przewodzie pisał...
Panowie, jeżeli samochód posiada instalację z jednym przewodem do wtyczki alternatora — może sugerować że alternator powinien posiadać regulator napięcia ze złączem COM (tylko jeden pin), czyli z interfejsem szeregowym (LIN). Na przewodzie utrzymuje się napięcie 6–8 V ze względu na sygnał cyfrowy. Alternator tego typu występuje w mocniejszych...
Widzę że jest to alternator Bosch, ale nie można ze zdjęcia odczytać numeru alternatora i regulatora. Proszę podać te numery. Regulator to typu FOM...... i tam wygaszanie kontrolki jest impulsami Ps (nie ma diod wzbudzenia). Jak będzie numer alternatora to można konkretnie diagnozować. Dodano po 1 Jeśli na stole jest prawidłowe ładowanie to i w samochodzie...
Jak będziesz miał na wierzchu to pomierz wszystkie diody. Miernikiem zmierz czy wirnik nie ma przebicia na masę. Amperomierzem mierzysz pobór prądu wirnika podłączając go bezpośrednio do akumulatora. Pobór prądu nie powinien przekraczać 3,5A przeciętnie wynosi ponad 2,5-2,8A. wczoraj wymontowałem altka ,rozpiąłem i pomierzyłem wszystkie diody plusowe,i...
Ja mam wypróbowany sposób odpinam +B i 12V na wzbudzenie, momentalnie przebija uzwojenie na skrajnych zwojach do stojana a 3 sek później kłeby dymu. Ale zawsze można czegoś się tu naumieć.
Witam. Mam problemik ze starym Bosch'em. Na wyjściu alternatora 13,2 V, na wejściu wzbudzenia około 15 V, żaróweczka żarzy. Po załączeniu kolejnych odbiorników napięcie na akumulatorze spada Po zwarciu wzbudzenia i wyjścia wszystko OK (napięcie na akumulatorze ponad 14 v). Wszystkie diody sprawdzone (miernikiem i żarówką) i są OK. Wirnik ma oporność...
Przeanalizowałem schemat i zasadę działania regulatora Я112Б w alternatorach z wbudowanym regulatorem. https://obrazki.elektroda.pl/2246501100_... Skomplikowali sobie układ robiąc pomiar napięcia na zacisku B+ alternatora, podczas gdy układ Boscha robi pomiar na diodach wzbudzenia (zacisk D+ napięcie zbliżone do napięcia akumulatora)....
http://obrazki.elektroda.pl/1902779700_1... Jeśli ci brakuje 0,6V. Dioda sie grzeje. Jeśli chcesz więcej dajesz takie diody na wzbudzenie lub korygujesz zenerką w regulatorze. A szeregowo z akumulatorem dajesz diody prądowe na radiatorch. Zasilanie odbiorników prosto z alternatora. Proste jak zrobić 16V na odbiorniki, nie szkodząc akumulatorowi,...
Witaj. Może to coś podpowie, miałem podobna usterkę w mercu przez co zgłębiłem serwis alternatora. Niestety trzeba wydłubać alternator. Sprawdź wszystkie diody - trzeba będzie rozlutować to i owo dużą lutownicą. Sprawdź wszystkie połączenia. Wszystko wskazuje na przebicie diody lub iskrzenie na połączeniach. W mercu wymieniałem wszystko po kolei bo...
Jeszcze raz powtarzam, ten kabel nie ma żadnego znaczenia do poprawnej pracy alternatora Ma znaczenie. Najczęściej miałem dwie opcje usterki, regulator albo diody wzbudzenia, rzadziej wypalone pierścienie. W Valeo najczęściej własnie uszkodzone są pierścienie, co ciekawe szczotek jeszcze zostaje kupa. W Bosch pierścienie albo regulator (sam, jeżeli...
Jeżeli jesteś pewien swoich pomiarów i oceny jakości to po uruchomieniu włącz probówkę od plusa akumulatora a drugi koniec probówki podłącz na krótko do wyjścia diod wzbudzenia. Powinien się wzbudzić. Wyprzedzając pytanie, narysuj czytelny schemat jak włączyłeś diody. Jaki zastosowałeś regulator. 6-cio diodowy też powinien działać tylko zasilić regulator...
BOSCH 150 0 123 520 002 nc --> 14v 150A 021 903 025C http://images24.fotosik.pl/222/ae6bd2b81... Problemem tego alternatora okazała się jego nowoczesność. Układ uzwojenia otwarty nieskojarzony kojarzony w mostku. 12 diodowy mostek + 3 diody wzbudzenia, z uzwojenia wychodzi 6 drutów. Połączyłem uzwojenie w gwiazdę, wymontowałem całkowicie cały...
Witam. Mam alternator boscha, nie ładuje mi akumulatora , na zaciskach jest 11,96V przy większych obrotach jest to samo ale kontrolka ładowanie gaśnie. Rozebrałem dzisiaj go i sprawdziłem uzwojenie wirnika i stojana przewodzą i do obudowy nie ma przebicia, stwierdzam że jest to sprawne. Diody rozebrałem i pojedynczo sprawdziłem i przewodzą w jednym...
Witam, Nie za bardzo orientuję się w elektronice, ale nikt na razie nie jest w stanie rozwiązać mojego problemu. Dokładnie chodzi o wzbudzenie alternatora dopiero po przygazowaniu do 2000 obrotów. Jakieś 5 miesięcy temu zakupiłem Octavie 1.9 TDI AGR wersja SLX. Niestety nie zauważyłem, że nie świeci się kontrolka ładowania po przekręceniu kluczyka....
Po pierwsze. Nie wolno odlaczac alternatora od obciazenia podczas jego pracy. Taki wystepek prawi ezawsze konczy sie usterka regulatora, oraz mozka prostowniczego. Skoro elektryk stwierdzil na stole, ze wszystko jest ok, a powiedzial ze cos w aucie, to niech sprawdzi dokladnie mase ukladu elektrycznego. Jak rozumiem z kontrolka wszystko ok? W alternatorach...
Kontrolka ładowania się pali jak prąd płynie z akumulatora do alternatora a akumulator raczej nie ma więcej niż 12,8V. Pulsowanie było by dlatego, że brakowało by jednej z 3 faz i obrazowo przez 1/3 obrotu alternator nie wytwarzał by prądu. Uuuu, kolego, podstawy się kłaniają; prąd z akumulatora do alternatora nie płynie nigdy, to nie prądnica prądu...
Rżuuf : Przeróbki nie robiłeś bo to widać : (1) Ta pozycja jest związana z przyjętą (dopuszczalną) gęstością prądu, w przybliżeniu jest to (w %) ok. 2..3 x gęstość prądu w A/mm2. W konstrukcjach amatorskich ta gęstość bywa niższa ze względu na gorsze chłodzenie i użycie drutu o mniej odpornej izolacji, ale wtedy z uzwojenia o tej samej wielkości uzyska...
Alternatory zwiększają prąd przez to że różnią się budową. Wykonane są jako 3-fazowe , 6-fazowe , 9-fazowe i 12-to fazowe i stąd większy prąd. Nawet 20 czy 50-cio fazowe nie będą miały większego prądu znamionowego bez zwiększenia wymiarów rdzenia - cały czas wąskim gardłem jest wielkość strumienia wzbudzenia. A potem odprowadzanie ciepła od całości....
Witam Parę dni temu sam zgłębiałem tematykę regulatora napięcia w swojej Ibizie. Tak nagle padł - gdzie przez kilkanaście kilometrów świeciła się lampka brak ładowania a później już sama zgasła, a samochód też po kolejnych 50 km jazdy (w trasie). U mnie też był regulator F00M145225 bosch'a. Zdemontowany regulator nie dawał znaku życia. Generalnie ten...
No ja też,pierwszy raz się spotkalem żeby kontrolka nie gasla po odlączeniu przewodów od altermatora(wszystkich).Ale czy przez to zwarcie może się nie wzbudzić altek. po logice wychodzi że od diody idzie + a po drodze jak dostaje zwarcie do masy to ona sobie rzeczywiśćie będzie ciągle świecila.Ja go wczoraj napędzilem wiertarką i kontrolka(próbnik12V),nie...
Podzielę się z wami moją przeróbka alternatora akurat od Isuzu Midi, bo jakieś 12 lat temu na szortach w Polsce tego nie było a diody były tam nisko-profilowe, więc od Poloneza się nie zmieściły a te, które wchodziły miały max 5A więc lipa.. Wymiana alternatora nie wchodziła w rachubę ze względu na wakupompę. U mnie poszły diody, a regulator też szwankował,...
Dopiero teraz zauważyłem w sumie że na desce nie świeci się akumulator w ogóle nawet na chwile jak kluczyk dam na zapłon na multimerze 11.80 po odpaleniu auta akumulator ma dopiero jak przygazuje wzbudza go dzisiaj nie mam na to czasu ale jutro zajrzę i zobacze bezpieczniki i czy gdzies zaśniedziałe nie jest i zobacze jaki mam alternator najprawdopodobniej...
Koledzy ,wyprowadzenie na obrotomierz jest z jednej fazy nie z gwiazdy/będzie pokazywał trzkrotnie większe obroty/ natomiast to że obrotomierz zaczyna późno pokazywać obroty jest ewidentnie związane alternatorem a konkretnie z regulatorem. Jeżeli nie będzie to oryginał to prawie każda podróbka tak się zachowuje ponieważ jest tam tylko dioda z opornikiem...
Wzbudza się regulator napięcia, w tym modelu podłączony do zacisku B+ (alternator nie ma pomocniczych diod w mostku) Standardowa usterka, tylko wymień regulator na oryginalny bosch, bo podróbki nie działają poprawnie
Masz alternator Boscha, konstrukcja regulatora sprawia, że alternator jest samowzbudny, ale prąd wzbudzenia bierze z akumulatora. Wzbudzenie włącza się automatycznie po wykryciu napięcia/częstotliwości na jednej z faz uzwojenia (połączenie pod wkrętem). W moim przypadku był alternator Valeo. Nie zagłębiałem się w budowę, ale możliwe że Valeo miał jeszcze...
Masz zepsuty Altek miałem to samo niedawno.Regulator nowy wszystkie napięcia ok a sam altek uszkodzony.Nie wiem co było uszkodzone może jakaś dioda lub uzwojenia
Alternator Bosch 0120469656 Po wymianie łożysk . Ponownie wyciągnąłem go , podłączyłem żaróweczkę 10W do B+ i D+ , zakręciłem wiertarką i się wzbudza . A poprzez kontrolkę w samochodzie dalej nie . Co padło ? Na innym 3 alternatorze podłączonym do instalacji i kręcony wiertarką kontrolka w sam. gaśnie i wzbudza się . Mam 2 alternatory ( jeden nie mogę...
Kolego a jak u was z kasą? Pytam tez jako strażak OSP... A może jednak montaż dodatkowego alternatora 12v, na autozłomie można fajny wybrać np. 90A Boscha niedrogo, przejrzeć ew. mały serwis, dopasować mocowanie i koło pasowe, wolna bieżnia na kole pasowym silnika się pewnie znajdzie, dociągasz instalację z akumulatora motopompy, sterowanie wzbudzeniem...
Cześć. Alternator to Bosch, stary model z Forda Sierry. Kupiłem jako leżak magazynowy, używany. Objaw jest taki, że po odpaleniu kontrolka ładowania świeci się cały czas, dopiero po lekkim przegazowaniu gaśnie. Przy świeceniu kontrolki oczywiście brak ładowania, po zgaśnięciu ładuje, lecz bardzo niemrawo. Co ciekawe, po podniesieniu obrotów, zaczyna...
diody stosowane w mostkach to 3szt. 1N3493 i 3szt. 1N3493R, oraz diody wzbudzenia BY251 http://pdf.elenota.pl/pdf/Microsemi/msc1... http://pdf.elenota.pl/pdf/others/by251-b... przynajmniej takie montowane sa w altkach Boscha w skodach Favorit/ Felicja
Witam mam problem jak w temacie. Wymieniłem sobie licznik na poliftowy z FIS i wszystko działa ok poza wzbudzaniem się alternatora. Najczęściej po zapaleniu auta nadal pali się kontrolka ładowania na liczniku i trzeba dodać gazu tak do 1500 rpm żeby zgasła, czasami gaśnie od razu ale to tak raz na 3 odpalenia. Alternator to oryginał bosch nie regenerowany...
sam alternator sprawdzisz jak kolega napisał wczesniej jezeli ta zarówka sie zaswieci alternator jest ok i jest wina instalacji obwód lk ladowania pierwsz kostka przy rozruszniku złacze jednokrotne ale zazwyczaj cyc jest na kostce licznika po wymianie podswietlenia tablicy przy zakładani linki nap predkos pekaja luty tej kostki co ciekawe alternator...
W istocie pierwotnie w tym rozwiązaniu stosowano najpierw mechaniczne regulatory Forda, później zaczęto stosować elektroniczne na 3 piny (sense, aku, field) a teraz stosowane są 6cio pinowe. Sposób regulacji jest raczej sprawą prozaiczną. Tak, czy tak, polega on na 'przerywaniu' napięcia wzbudzenia, inaczej niż w przypadku regulatorów mechanicznych....
Do obudowy nie powinieneś mieć żadnego przejścia. Też tak myślę, z drugiej strony przy normalnych instalacjach przyjmowało się że izolacja jest sprawna gdy spełniała warunek 2kOhm na Volt (dla 250V >0,5MOhm, dla 500V >1MOhm). Więc tu niby też spełnia warunek. Alternator do wyjęcia , trzeba go rozebrać i zweryfikowac co padło. Bez doświadczenia to kiepsko...
Cześć, Galant 2,5V6 z silnikiem z 2000roku. Alternator 100A Użytkowany codziennie na odcinku 25km. W aucie zainstalowane jest ogrzewanie postojowe użytkowane tak samo codziennie. Przy temp powyżej 0-10C na około 10-15 min, poniżej zera ok 25min. Od jakiegoś czasu z rana coraz gorzej kręcił rozrusznikiem, ale odpalał. Przedwoczraj sterownik webasto wyłączył...
sprawdzalem wszystko tak jak piszecie spadku napiecia na przewodzie i masie nie ma na altku jest praktycznie takie samo moze przy takim obciazeniu z 0.1V wiecej sprawdzalem przy 2000 i 3000 obr bo na wolnych to spadalo nawet do 12,6 wiadome ze troche mocy bylo ale bez przesady w innych samochodach jest np ladowanie na wolnych 14,3 wlacze swiatla i dmuchawe...
dioda wzbudzenia alternatora wzbudzenia alternatora prostownik dioda wzbudzenia alternatora
wymiana panewki piła krajzegi polaryzacja zasilania anteny
alhambra zamek wyłącznik przeciwpożarowy prądu
Iveco Daily 35C12 HPI – objawy i diagnostyka uszkodzonego wtryskiwacza common-rail Craftel C-4 – schemat regulatora temperatury, architektura, punkty pomiarowe