Mnie sie tak zdarzyło że diody pokazywały dobrze a były walnięte, spróbuj na żarówke i prostownik sprawdzić każdą diodę wzbudzenia zwłaszcza. Bo innego wytłumaczenia nie ma.
Żarzenie kontrolki ładowania może świadczyć o uszkodzeniu jednej z diód wzbudzenia Lub złe jej połączenie z resztą mostka. Miałem kilka razy taki przypadek w PF 126p. Czy sprawdzałeś wszystkie diody? Wiekszość sprawdza tylko diody głównego prostownika , o pomocniczych (wzbudzenia ) zapominając.
Gdy zamykam obwód jak na rysunku prąd może swobodnie popłynąć do uzwojenia wirnika, więc gdzie tu zabezpieczenie?Prostownik w alternatorze - Zasada działania prostownika 9 diodowego Tu jest mała niejednoznaczność w opisie na Wiki. W sytuacji z posta #3 prąd magnesowania wirnika jest pobierany z akumulatora. Płynie on przez żarówkę kontrolki ładowania,...
Jak nie jesteś pewien diody zenera to ją sprawdź - tą wylutowaną. A jak będziesz robił zakupy to weź po dwie od 5.6V do 8.2V. To grosze. Więcej kosztuje dojazd do sklepu. Aby być pewien naprawy lub choć sprawdzić działanie regulatora, musisz mieć źródło napięcia o regulowanej wartości od ok 10 do 16V. Jak go nie masz to będąc w sklepie kup LM317 w obudowie...
Wszystkie diody są ok? Bo piszesz tylko w diodach wzbudzenia, a tam zazwyczaj uszkadzały się diody prostownika głównego
Wirnik na "przejscie" czy może przerwe/zwarcie? Jak już miałeś rozebrane trzeba było posprawdzać jeszcze diody prostownika głównego i wzbudzenia. Regulator ma zacisk D+ (lampka) ?
Przeanalizowałem schemat i zasadę działania regulatora Я112Б w alternatorach z wbudowanym regulatorem. https://obrazki.elektroda.pl/2246501100_... Skomplikowali sobie układ robiąc pomiar napięcia na zacisku B+ alternatora, podczas gdy układ Boscha robi pomiar na diodach wzbudzenia (zacisk D+ napięcie zbliżone do napięcia akumulatora)....
Regulator tutaj nie pomoże. Aby regulować prąd musiałbyś użyć tyrystorów o prądzie minimum 100A. Regulator w alternatorze reguluje prąd wzbudzenia wirnika rzędu maksymalnie kilku amper. Ty musisz regulować prąd 100A.
Może być uszkodzona (ne) dioda, lub inny problem, więc nie wiadomo, czy nie mają racji- napięcie powinno być 14,4V. Lampka ładowania zaświeca się wtedy, gdy nie ma odpowiedniego napięcia z prostownika pomocniczego alternatora. Jęśli to napięcie jest odpowiednie, to mamy taką sytuację, że pojawia się plus od strony deski(zapłonu) na lampce i drugi plus...
W samochodzie alternator to też jest prądnica 3-fazowa. Regulacja napięcia polega na regulacji prądu wzbudzenia. Prostownikiem na 3 diodach jest sumowane napięcie wyjściowe z 3 faz. Regulator podaje napięcie na uzwojenie wzbudzenia.
Sorry napięcia podałem dla instalacji 12V dla 24V jak już się zorientowałeś, wszystkie podane wartości x2. Z tego co piszesz alternator nie ładuje i może to być bezpiecznik, oby, następne uszkodzenia to regulator, diody 6 dużych lub 3 małe, no i najgorsze uszkodzenie uzwojenia wzbudzenia alternatora, lub uzwojeń głównych. Dodano po 1 Ja jak mam wyciągnięty...
jeżeli kontrolka ładowania lekko się żarzy to albo padła któraś dioda na wzbudzeniu albo nie łączy bądź przerwało się jedno z uzwojeń stojana Jaja. Nigdy w feli nie padały diody wzbudzenia, zaś stojan jest wlutowany w prostownik, nawet porządnie.
Kolega nie zrozumiał idei . Alternator zawiera trzy uzwojenia wytwarzające prąd zmienny trójfazowy ten prąd jest prostowany w prostowniku głównym ( trzy diody do masy i trzy diody do plusa ) oraz w prostowniku dodatkowym ( trzy diody dające plus do zasilania wzbudzenia ). Ja proponuje dołożyć trzy diody ( te podłączone linią przerywaną na rysunku )...
Regulacja napięcia jest tam raczej minusem, więc bez przeróbek niewiele zdziałasz. Należy wnioskować, że maszyna słabo wzbudza się. Powody to zwarcia w uzwojeniach (z racji nowego regulatora nie ma mowy o zanieczyszczeniu) lub na prostowniku. Może uszkodzona dioda wzbudzenia (jedna z trzech). Może zbyt mały prąd wzbudzenia pierwotnego, czyli za słaba...
zamotałem sie co własciwie chcesz zrobic prostownik przetwarza napiecie z sieci i ładuje np. akumulator a alternator to jest połaczenie pradnicy z prostownikiem i niema zadnych diod wzbudzenia tylko jest pradnica trojfazowa i połmostki diodowe na faze a napiecie wzbudzenia poprzez regulator i szczotki idzie na wirnik .
Przyjacielu TZOK jeżeli prostownik jednopołówkowy jest tak świetny ciekawi mnie dlaczego zrezygnowano z prądnic samochodowych na rzecz alternatorów trójfazowych w których na prostowniku jest 6 diod roboczych plus 3 małe ale te już do wzbudzenia.
To alternator nie jest prądnicą? Jest jak najbardziej, ale w potocznym tego słowa znaczeniu przez prądnicę rozumiemy generator prądu stałego (niech będzie pulsacyjnego). Nie ma co drążyć tematu. a - diody wzbudzenia b - diody "dodatnie" mostka prostowniczego c - diody "ujemne" .................................. U,V,W - trzy uzwojenia stojana d - wirnik...
Ta lampka to nie tylko wskaźnik ładowania,ale przez nią płynie prąd podmagnesowania wirnika alternatora.W momencie wzbudzenia lampka gaśnie gdyż rolę zasilania wirnika przejmuje prostownik składający się z 3 diod 1A.zamontowanych wewnątrz alternatora.A zatem alternator w którym ta lampka jest nie podłączona,może się nie wzbudzić.
W książce do samochodu Syrena była opisana procedura sprawdzenia regulatora napięcia. Po pierwsze od strony prądnicy (nie wiem który to zacisk) podajesz napięcie i regulujesz jego wielkość. Włącznik samoczynny powinien się zewrzeć przy jakimś tam napięcie (dajmy na to 13 V). Dalej sobie regulujesz napięcie i przy ok. 15 V powinien się przełączyć styk...
Układ jest prosty, 8 diod prostownika głównego plus trzy pomocniczego. Srodek gwiazdy idzie w to miejsce, gdzie nie idzie żadna dioda wzbudzenia. Ty, a rozbierałes mostek bo wymieniałeś diodę? Złożyc go później cięzko.
Teraz skłaniałbym się do sprawdzenia diod wzbudzenia. To może tam jest zbyt niska wydajność prostownika. A jedna z diod może zmieniać własności lub zwyczajnie tracić połączenie.Ale znów skoro urządzenie badane to problem.
http://plugstype.eu/index.php?page_id=wt... Często spotykane symbole wejść na alternatorach: B+.......................wyjście na akumulator ("przewód mocy") IG (R, 15)...........B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") I (IGN).................B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") R.........................B+ (po stacyjce...
Energia zmagazynowana w alternatorze , po odcięciu odpływu kablem minusowym , znalazła ujście przez regulator. !!!! A dokładniej diody wzbudzenia i ujemne diody główne.
Rozumiem, że instalacje odtworzyłeś na podstawie fabrycznego schematu? Tam jest alternator samowzbudny i on musi mieć 6 diod prostowniczych o dużym amperażu i trzy diody obwodu wzbudzenia alternatora ( 1-amperowe).
Czujnik temperatury silnika sprawny? Może silnik myśli że jest ciepły to nie podbija obrotów. Albo twoje autko jest garażowane i nie musi sobie podnosić obrotów. Rozumiem że przez pojęcie "wszystko ok w alternatorze" to zostały też sprawdzone diody wzbudzenia w prostowniku? Jak już przegazujesz auto to kontrolka na stałe już gaśnie, czy po zejściu z...
Nowe wiesci z pola bitwy. Rozkrecilem alternator. Oprocz niepewnych lozysk wyparowaly diody od wzbudzenia. Prostownik jest ok, zprawdzalem z zarowka 60W H4. Musze wlutowac nowe diody na wzbudzenie. Czy na 2 A wystarcza czy musze dac mocniejsze?? Mam prosbe. Moze mi ktorys z kolegow zrobic odreczny rysunek jak sa podlaczone wszystkie diody do uzwojenia...
Alternator jest wytwornicą prądu 3-fazowego. Regulator reguluje ilość potrzebnego prądu oraz napięcie w granicach 12,5-14,5V. Diody służą tylko za prostownik i w żaden sposób nie ograniczają przepływu prądu, działają zaporowo w jedną stronę, tzn. przepuszczają prąd z alternatora w stronę akumulatora, w drugą nie. Jeśli są uszkodzone i przepuszczają...
Hamowanie to (nawet gdy się nie obraca) spowodowane jest charakterystyczną pracą regulatora napięcia . Ów, po dołączeniu zasilania na zacisk B+ na krótką chwilę załącza prąd na podmagnesowanie wirnika. Tak samo, jednak na nieco dłużej załącza z chwilą pojawienia się napięcia na zacisku D+. Tak ma być i proszę się tym nie przejmować. Elektromagnetyczny...
Jaką masz wiedzę o samochodowych alternatorach? Wiesz jak działają i jak są zbudowane? Może być padnięta któraś a diod wzbudzenia lub w prostowniku głównym, mogą być zużyte pierścienie lub skorodowany stojan lub wirnik który robi przerwę luz zwarcie. Oddaj komuś kto się na tym zna lub kup używkę sprawną i podmień.
W woli zakończenia tematu, całym problem w moim przypadku był uszkodzony prostownik w alternatorze, uszkodzona część diod. Po naprawie alternatora ładowanie działa normalnie. Dwa równoległe rezystory wzbudzające 2x2k8 (Rwyp=1k4) i alternator wzbudza się bez problemu.
ani to wzbudzenie ani prostownik alternatora ta dioda jest odpowiedzialna za zezwolenie na rozruch/zapłon motocykla w przypadku gdy otwarta jest stopka boczna, zapięty bieg.sygnały z obu tych czujników sa sumowane przez tą diode (są to dwie diody w jednej obudowie) i blokują rozruch maszyny-chyba że wciśnięte zostanie sprzęgło. można zastąpić dwoma...
Ale chociaż Ci pasek nie piszczy :) A tak serio, jesli i tak prostownika nie mozesz oddac, to spróbuj wyrzucić diody wzbudzenia i na ich miejsce przylutuj zwykłe zworki. Kondensator zostaw
Wszyscy niestety zapomnieli o klasycznej prądnicy samowzbudnej z "prostownikiem mechanicznym" - komutatorem. Ja przynajmniej nie zapomniałem o klasycznej prądnicy prądu stałego, nie wspominałem o niej, bo pytanie dotyczyło trójfazowego generatora prądu przemiennego (rysunek), żeby nie ryzykować uwagi, że nie na temat. Niestey bez lampki ładowania się...
Schematy super! Przekaźnikiem się nie przejmuj - na razie. On pełni tylko funkcję informacyjną dla kierowcy i nie pływa na pracę alternatora. Uwaga: napięcia mierzymy względem masy, chyba, że wyraźnie napiszę o innym sposobie. Najpierw odłącz kable XYZ od prostownika. Nie znam koloru. powinny być trzy w jednym kolorze. Nie zaznaczaj ich przed odpięciem....
W tym rzecz, ze nie jest to alternator 24V. Został on przewinięty na większe napięcie. Układ wzbudzenia jest zasilany z przez regulator napięcia, który jest zasilany z akumulatora. Problem w tym, jak ten akumulator ładować. Skoro regulator nie służy tutaj do regulacji ładowania akumulatora, to do czego służy? Skoro w alternatorze pozostawiono uzwojenie...
Mi to się wydaje, że masz podpiętą żarówkę kontrolną nie do plusa a do masy, dlatego nie pozwala się wzbudzić alternatorowi. Jezeli jednak jest do plusa to możliwe, że coś nie tak z diodami wzbudzenia bądź nie łączy zielony kabelek wychodzący z prostownika i idący do regulatora. Więcej nie mogę nic napisać bo jakas tepa Πzda , która i tak nic z...
Sam alternator jest tak naprawdę generatorem "szpilek" uśrednianych do wartości znamionowej 14.4V - wzbudzenie nie jest w żaden sposób "regulowane" - działa dwustanowo - włączone/wyłaczone. Stąd i efekt popalonych żarówek i elektroniki, po odpięciu akumulatora przy pracującym silniku. Uzwojenie wzbudzenia jest sterowane w sposób "ciągły". Cudzysłowie...
W starej meganie był alternator rodziny A13N i miał dwa kable do regulatora, Nie ale nigdy przy alternatorze obcowzbudnym nie widziałem silnika K4M. Dodano po 8 Na tym cienkim kablu pamiętam że było coś ok 6v, a w złączu alt - 12v. Jeszcze raz powtarzam, ten kabel nie ma żadnego znaczenia do poprawnej pracy alternatora, to jest tylko informacja na...
... ale skoro są samowzbudne to jak odbywa się regulacja napięcia?... To czy alternator jest samowzbudny czy nie, nie ma wielkiego wpływu na sposób regulacji napięcia. Starsze konstrukcje alternatorów (obcowzbudne) miały układ wzbudzenia zasilany z akumulatora przez wyłącznik zapłonu (np. FIAT 125p). Wadą tego rozwiązania był fakt, że po włączeniu...
Robiłem pewne próby w tym temacie. Przy zasileniu stałym prądem uzwojenia wzbudzenia (wirnik) i sterowaniu fazami stojana typowym sterownikiem dla silników BLDC, alternator ładnie "kręci". Zmieniając prąd wzbudzenia, można w pewnym stopniu regulować moment obrotowy bez wpływu na prędkość obrotową. Problemem jest połączenie funkcji regulatora napięcia...
eurotips napisał: Wszyscy milczą jakby zesrali się w spodnie że takie akumulatory wymagają napięcia ładowania 16.2V Upss..... , mocne słowa. :cry: Mógłbyś podrzucić jakiś, konkretny link ?. Nie chciałbym uczyć się na własnych błędach a tym bardziej na cudzych. Było o tym na tym forum w którymś temacie o napięciu ładowania w samochodzie. Z takim napięciem...
Dziękuję za sugestie, ale już doszedłem co i jak. 1- (+) z akumulatora 3- (-) z akumulatora (masa) Dzięki temu podłączeniu działa woltomierz. Jak zegar odpakowałem z paczki jako nowy, to przy starym akumulatorze (11,5V) nic nie wskazywał. Dopiero dzisiaj, jak go podpiąłem do prostownika (15,5V) to się ruszył i już działa dobrze. Widocznie zastał się...
krzychu001, bez przesady że alternator, tylko prostownik i RN w razie czego ;-) Hannesor regulator napięcia nie będzie Ci robił takiego bałaganu, bo on zasilany jest z dwóch źródeł: 1. plus wyłącznie PO KLUCZYKU poprzez kontrolkę ładowania akumulatora 2. wyjście prostownika wzbudzenia z prostownika wewnątrz samego alternatora (aby prąd z akumulatora...
Cały czas zajmujemy się podłączeniami, za pewnik biorąc sprawność (brak uszkodzeń) w alternatorze. Skoro połączenia są ustalone jako "dobre' - pozostaje uszkodzona dioda wzbudzenia w zespole prostownika (tzw. "mostku"). Ideałem byłoby przełożyć na próbę inny taki alternator- czy żarzenie ustąpi. Inaczej musi nastąpić pomoc elektryka: rozbiórka i weryfikacja...
Najpierw zajął bym się tą kontrolką ładowania a konkretnie dlaczego świeci przy wyłączonej stacyjce. Uproszczony schemat instalacji alternatora w maluchu. Może być przebita dioda w prostowniku głównym i + zamyka się przez prostownik pomocniczy na żarówkę i różne inne odbiorniki do masy. http://www.elektroda.pl/rtvforum/files-r...
Oluś, jak Ty coś walniesz to nie wiadome, śmiać się czy płakać. Jaką diodę pomocniczą, diodę wzbudzenia? Widziałes kiedy w Feli uwalone diody wzbudzenia? Zawsze tam padały diody prostownika głównego, albo plusowe albo minusowe. Albo przerwa albo się wylutowały z tych blaszek, do których wlutowane są pręty stojana. Jak padła któraś to opcje ma dwie-...
Naładuj akumulator do pełna z prostownika. Potem odpal ciągnik i napięcie w instalacji pokładowej powinno utrzymywać się na poziomie 14,4 - 14,7V. Jeśli tak nie jest to coś jest uszkodzone. Może być regulator, lub diody wzbudzenia (w moim z FSO wygladają na 1A - maksymalnye natężenie prądu 1A).
Witam. Najpierw sprawdź czy z Twoim miernikiem wszystko ok, jeżeli tak to może siedzieć dioda(y) na prostowniku tak jak podpowiada kolega ftp.kowal. Dla pewności podłącz na krótko alternator do zasilania(wzbudzenie) i sprawdź napięcie ładowania na nim, powinno mieć co najmniej 14,4V (pamiętaj że alternator winien być stale obciążony- podłączony do akumulatora,...
Oczywiście, że bez przesady, wystarczy także podłączyć baterię przez żarówkę reflektorową 55 W. Prawidłowo działający alternator potrzebuje wzbudzenia tylko na moment, potem tą rolę przejmuje prostownik pomocniczy. Tak sobie przemyślałem to podłączenie regulatora bez żaróweczki, jak ktoś radził wyżej- jest to dość niebezpieczne dla regulatora i uzwojenia...
Dzięki za info, teraz już wiem. Wreszcie podniósł się poziom i można się czegoś dowiedzieć. Jak wiesz cos innego to podziel się wiedzą a nie kpij z kolegi. To jeśli będzie ladowanie powyżej pradu tego bezpiecznika to go przepali? Alternator w zasadzie nie wytworzy takiego prądu (jak bezpiecznik jest dobrze dobrany) bo ma ograniczenie maksymalnego prądu...
LUDZIE CZY WY CZYTACIE CO NAPISANE ??? WIDZĘ ŻE NIE My czytamy, ale ty nie wszystko piszesz. I nie krzycz tak, bo to niegrzecznie. podłączyłem wg.40 postu i wyszlo 28v na wyjściu. BEZ REGULATORA. Kolego, testy bez regulatora i bez akumulatora są psu na buty. W poście #40 masz opisane tylko jak mają być podłączone końcówki uzwojenia wzbudzenia z zaciskami....
Można zrobić dokładniejszy układ i z regulacją, używając TL431. Można wykrywać prąd hallotronem. Ale i to, i to będzie nieco bardziej złożony układ. Dlaczego? TL431 potrafi wysterować przekaźnik 12-towoltowy. Przykręcony do kawałka metalu, te 0,2 - 0,3 wata mocy rozproszy, a i precyzja, termicznie zanadto się nie "rozjedzie". Potencjometr, rezystor,...
Ano nad tym sam się zastanawiałem ale to już elektronik by szczegółowo wyjaśnił : diody te wraz z trzema diodami ( ujemnymi) tworzą prostownik pełno okresowy.taki sposób zasilania uzwojenia wzbudzenia powoduje że wstępny prąd wzbudzenia płynący z akumulatora przez lampkę kontrolną ładowania oraz rosnąca prędkość obrotowa wirnika doprowadza do zaindukowania...
Metoda 'naprawiania' tego ustrojstwa jest mianowicie taka: (można na początku sprawdzić diody i uzwojenia, lecz gdy alterek jest w samochodzie to lepiej na początku sprawdzić instalację) Sprawdzić czy jest + akku na zacisku śrubowym !!! Gdu nie ma + sprawdzić przewód idący do rozrusznika.Sprawdzić plecionkę miedzianą idącą do karoserii, ona zawsze koroduje,...
Tłumaczenie: Do istniejącego w alternatorze prostownika, dochodzi dodatkowy prostownik na diodach Schottkiego (germanowych), który poprzez układ zabezpieczający zasila prądem wprost wzbudzenie. Ponieważ diody Schottkiego mają niższy spadek napięcia niż diody krzemowe, wystarcza magnetyzm szczątkowy aby przy 300 - 400 obrotach na minutę alternator wzbudził...
Coś dziwnie zeznajesz... Zaczynam miec wątpliwości czy aby na pewno dobrze sprawdziłeś diody i uzwojenia. W zasadzie powinieneś mieć odłączony prostownik od uzwojeń aby zrobic rzetelne pomiary. Jednak wtedy od razu by wyszło że są dwie dodatkowe diody. Podejrzewam, że sa to Transile zabezpieczające diody główne. Uwaga Banana jest słuszna. Aby zastosować...
Web69 zgodnie, regulacja napięcia jest po przez prąd wzbudzenia a ogranicznik max prądu także po przez prąd wzbudzenia. Te układy są powiązane. Ogranicznik, przy normalnej pracy nic nie wnosi, gdy prąd wyjściowy alternatora zbliża się do max - powoduje zmniejszenie prądu wzbudzenia, ale przy gwałtownym zbyt dużym poborze i zwarciu, moc wydzielana na...
Alternator wyjęty z auta. Chyba był już wymieniany ponieważ jest A5038 firmy AS. Po podłączeniu na stole do akumulatora i wzbudzeniu przez żarówkę 4W pobiera z akumulatora 4A prądu i pomimo odłączenia wzbudzenia przez żarówkę nadal pobiera prąd. Po wprawieniu w ruch nie ładuje i żarówka nie gaśnie. Po rozebraniu jeden pierścień na wirniku wytarty prawie...
kolego memic z tego co napisałeś 30.03 wynika że ładowanie jest zaraz po rozruchu nie będziesz miał 14v wtedy akku żłopie prąd jak smok gdybyś miał amperomierz widziałbyś to na własne oczy.padły ci diody wzbudzenia i prądu na wzbudzeniu wystarczało na wyłączenie kontrolki a na wzbudzenie wirnika (pobór prądu średno 3A)już go nie starczyło.wymieniłeś...
W alternatorze są dwa obwody prostownicze jeden do zasilania obwodu wzbudzenia, a drugi do ładowania akumulatora. Żarówka kontrolka włączona jest pomiędzy te napięcia. Jeśli się żarzy to uszkodzenie jednej fazy prostownika trójfazowego. Najczęściej padają diody do zasilania obwodu wzbudzenia. Typowo instalowane tam są diody 3A, z wyglądu jak dioda 1N4007....
Możliwości jest kilka: -uszkodzone diody od wzbudzenia (trzy małe) -uszkodzone główne diody prostujące -urwany drut uzwojenia wirnika od jednego z pierścieni ślizgowych -urwany(e) drut(y) od uzwojeń stojana idące do głównego prostownika -i to co się zdarzyło u mnie - rozlutowane połaczenie uzwojeń głównych na stojanie tzw. gwiazda Przy tym ostatnim...
Rżuuf : Przeróbki nie robiłeś bo to widać : (1) Ta pozycja jest związana z przyjętą (dopuszczalną) gęstością prądu, w przybliżeniu jest to (w %) ok. 2..3 x gęstość prądu w A/mm2. W konstrukcjach amatorskich ta gęstość bywa niższa ze względu na gorsze chłodzenie i użycie drutu o mniej odpornej izolacji, ale wtedy z uzwojenia o tej samej wielkości uzyska...
Jeśli już tak kombinować to co najmniej 3 alternatory 120 A napędzane łańcuchem lub paskiem rozrządu od silnika spalinowego.Oczywiście dodatkowe mocne diody na wyjściu by się wzajemnie nie obciążały i odłączany układ wzbudzenia alternatorów w momencie odpalania silnika. Można też kupić agregat prądotwórczy 220v z uszkodzonym uzwojeniem i przewinąć go...
Jeśli tak wykonałeś pomiary, to zastosuj na próbę zewnętrzne wzbudzanie przez kontrolkę. Jeśli wyniki będą identyczne, alternator jest uszkodzony nadal. Czyli tak, daje mu plusa na wzbudzenie i sprawdzę co się dzieje. Z tego co zauważyłem to na wzbudzeniu jest napięcie takie jak na akumulatorze. Alternator sie strasznie grzeje oraz plusowa klema przy...
Jak będziesz miał na wierzchu to pomierz wszystkie diody. Miernikiem zmierz czy wirnik nie ma przebicia na masę. Amperomierzem mierzysz pobór prądu wirnika podłączając go bezpośrednio do akumulatora. Pobór prądu nie powinien przekraczać 3,5A przeciętnie wynosi ponad 2,5-2,8A. wczoraj wymontowałem altka ,rozpiąłem i pomierzyłem wszystkie diody plusowe,i...
gimak napisał: Wg mnie najzdrowsze dla akumulatora jest takie ładowanie gdy on sam określa na jaki prąd ma ochotę, a tym samym sam określa jak długo ma trwać ładowanie. Ale nadal to ty decydujesz o tym jakie będzie końcowe napięcie, czyli sterujesz tą "ochotą" świadomie albo i nie. Na początku muszę zaznaczyć, że nigdy nie wiemy w jakim stopniu jest...
dziękuję Ci bardzo za schemat, typowy trójfazowiec pod względem elektrycznym. Jeszcze nie zabrałem się za to, dalej jeżdżę z tym rozwiązaniem pośrednim, jednak zauważyłem tendencję spadkową sprawności alternatora i co jakiś czas muszę posiłkować się prostownikiem. Cały problem polega na tym, że jak wyciągnę alternator, to unieruchomię auto - brak ładowania...
Skoro już stwierdziłeś,że był uszkodzony prostownik wzbudzenia,to z całą pewnością jest również uszkodzony regulator.Jeśli diody mocy są dobre,to ja bym sprawdził maszynę w ten sposób,że do uzw.wzbudzenia doprowadziłbym/na szczotki/nap.stałe 12V.Pobór prądu ok 4A.Następnie podłączam miernik,najlepiej wskazówkowy na zak.2V pr.stałego i ręką poruszam...
Witaj,uzwojenia stojana najlepiej jest sprawdzić miernikiem indukcyjnośći ,bo one mają bardzo małą oporność.Przebicie do masy może się pojawiać dopiero przy nagrzanym alternatorze.Diody prostownika sprawdzić voltomierzem przy obciążeniu 7-10 amper,diody wzbudzenia 0.5 amper.Pomiar omomierzem nie jest do końca wiarygodny,nie pokarze przerwy lub zwarcia...
Jakiś idiota zaprojektował tą instalację elektryczną. Nie można w alternatorze trójfazowym wyciągać sobie zasilania AC w ten sposób, że jest podłączone do jednej fazy alternatora i masy. W wyniku działania mostka prostowniczego, napięcie na fazie względem masy jest wyprostowane jednopołówkowo (z dwoma pulsami z pozostałych faz — układ trójfazowy)....
ja bym ci radził jechać do fachowca bo najprawdopodobnie poszły diody i akumulator ci padnie całkiem. A ja bym radził koledze dokształcić się w dziedzinie prądnic synchronicznych, układów obco - i samowzbudnych, a także prostowników półprzewodnikowych. Ostrzeżenie za wypisywanie bredni, regulamin pkt. 12.
Schemat jest prawidłowy jak kolega nie wierzy to niech sobie kolega sprawdzi. Jest dokładnie tak jak narysowałem. Na szczotkach alternator są dwa zestawy końcówek . Pojedyncza i na nią zakłada się kabelek z regulatora (bodajże zielony) . I potrójna na nią przychodzą trzy kable: 1.Z prostownika pomocniczego alternatora ( przeważnie czarny) 2.Kabel od...
Prostownik jako taki jest od masy odizolowany ale biegun ujemny jest podłączony przewodem do wspólnego złącza do którego przyłączone są inne przewody z biegunem ujemnym. Napięcie zmierzyłem na styku który łączy wszystkie diody wzbudzenia na prostowniku i który jest podłączony do regulatora napięcia i tak na zgaszonym 2,8V na odpalonym gdy kontrolka...
To tu nie liczy się ogólnikowanie, a praktyka. Jeżeli świeci sie słabo na zgaszonym motorze to zawsze to wina regulatora bądź skorodowanych śrub mocujących regulator bądź skorodowanej wsuwki regulatora. Jeżeli swieci się słabo na zapalonym silniku to zawsze to wina mostka, i tu taka moja dygresja- nigdy nie widziałem uwalonych diod w alternatorach w...
Witam!!! Posiadam alternator od poloneza i chce go założyć do ciągnika Ursus C-330. Posiadam regulator jak na zdjęciu. Aletrnator był sprawdzany przez mojego kolegę i mnie wartości sa nasępujące: -Diody wzbudzenia mierzone na zakresie diody 936 mV -Diody minusowe (na obudowie) 783 mV -Diody plusowe 760 pare dokładnie nie pamiętam -Cewki twornika po...
E, tam z tymi miernikami... :cry: :cry: Bierzesz prostownik lub akumulator i żarówkę: "w jedną stronę" ma świecić a "w drugą" nie może. To jedna sprawa. Źle wlutowane diody wzbudzenia (to małe cienkie, przypominam) NIE DADZĄ napięcia na D+ po podaniu napięcia na B+, to nie ta usterka. Może nie być żadna duża dioda strzelona a mogą być błędy montażu:...
emeryt, diody krzemowe mają zastosowanie ale ich charakterystyka raczej nie ma nic wspólnego a co do problemu to myślę że duży prostownik jest ok bo jeśli altek daje radę tak podnieść napięcie to musi mieć z czego czepiłbym się diod wzbudzenia - bo jeśli jedna albo dwie dostają przerwy to napięcie "widziane" przez regulator spada i w związku z tym regulator...
hmm rozwiązanie takie stosuje sie powszechnie w motocyklach honda yamaha kawasaki itp.. . z alternatora wychodza 3 fazy a wzbudzenie jest na magnesch stałych . prostownik raem z regulatorem jako jeden moduł przykrecany do ramy dla odprowadzenia ciepła . Mysle ze rozsadnie pod wzgledem strat mocy i wydzelanego ciepła było by zastosowanie prostownika...
kkknc napisał: Głupoty piszesz kolego to właśnie klasyczne połączenie alternatora tyle że diody na zewnątrz. Międzyfazowo się nie łączy. Wieczorem opiszę dokładniej. Może ja piszę głupoty, ale ty najpierw obejrzyj sobie swój szkic! Jak to ma działać? Przecież zaciski AC mostków są zwarte!!!!! viper555 . O jakim połączeniu piszesz? Jeżeli o zdublowaniu...
możesz odpalić auto ale z odpiętym D+ będzie problem ze wzbudzeniem alternatora tzn altek wtedy potrzebuje dużych obrotów żeby zaczął ładować (obserwując np lampkę ośw wnętrza myślę że zauważysz moment wzrostu napięcia w inst) a jak już załapie to będzie ładował Właśnie dlatego ta sytuacja jest dla mnie problematyczna, że prąd nie płynie jakiś extra...
Ok. Zwracam honor. Można nazwać i tak. Wirnik obraca się z taką samą prędkością z jaką wiruje pole magnetyczne, a więc spełnia wymogi definicji. Mnie jednak chodziło o to, że cechy "synchroniczna" nie używa się w nazewnictwie ze względu na niestałość obrotów w ogóle. I tylko o to. Czyli alternator jest prądnicą prądu przemiennego, najczęściej trójfazową,...
Tak, chodzi o ciągnik. Przebicie na alternatorze wystarczy, że sprawdzę omomierzem (oczywiscie przy wyłączonym silniku) ? Jak będzie jakiś niewielki opór to przebicie jest... czy może lepiej wykorzystując bateryjkę i żaróweczkę ? A czy mogę sprawdzić cele akumulatora dotykając jedną sondą miernika blach z tej celi i drugą blach w drugiej ? Bo kiedyś...
Trochu doczytałem od czasu tego postu i znalazłem opis jak przeprowadzić test alternatora w innym wątku i stało się jasne, że poprez (D+) nie dostarcza się cały czas prądu do wzbudzenia altka, a tylko niejako ECU daje sygnał regulatorowi altka do uruchomienia i po pewnym czasie żarówka podłączona do (D+) gaśnie Słabo czytałeś. W układzie, który jest...
Chyba sknociłeś. Bo co ma regulator do żarzącej się kontrolki to nie wie nikt poza tobą. Poza tym: Zwarcie uzwojenia stojana z masą - zlikwidować widać jaki z ciebie praktyk. Przy zwartym do masy uzwojeniu alernator się nie wzbudzi. A pytanie o typ alternatora nie było bezzasadne, bo praktyk będzie już wiedział po typie co jest uszkodzone. Poza tym...
Witam Opel Astra 2007 r. silnik Z13DTH. Alternator po wzbudzeniu utrzymuje napięcie 14,2 V. Przy zwiększaniu obciążenia (włączenie świateł, dmuchawa na 3-4 bieg, ogrzewanie tylnej szyby, klimatyzacja), po każdym włączeniu odbiornika napięcie chwilowo spada i ustala się na 14,00-14,1V. Przy pracy wentylatora chłodnicy w trybie klimatyzacji w rytm włączania...
Witam Te obroty są podane na tabliczce znamionowej na silniku. Napięcie stałe podłączasz do wyprowadzeń stojana, a ze szczotek "zbierasz" napięcie. Ja sugerowałem się zasadą działania alternatora, gdzie wzbudzenie podajesz na wirnik a napięcie odbierasz ze stojanu. Pozatym jak ludzie budują prądnice samowzbudne z silników to na wirniku zamiast uzwojenia...
Witam, mam wrażenie, że chodzi o prądnicę/alternator motocyklowy, mam rację? Te diody powinny się nadać, tak, jak zwrócono już na to uwagę będą wymagały solidnego radiatora. Mocowanie elementów musi wytrzymać drgania. Jeśli jest to prądnica ze wzbudzeniem od magnesów stałych (w co wątpię przy tej mocy) to jest jeszcze kwestia rodzaju regulatora napięcia....
gimak napisał: Jest niemożliwe, aby w ciągu tych kilkunastu minut przy pracy silnika na wolnych obrotach alternator zdążył naładować akumulator rozładowany do napięcia 11.5V Jeżeli akumulator jest rozładowany do 11,5V to albo wcześniejszy błąd kierowcy (pozostawione włączone odbiorniki) albo czas złomować akumulator bo swoje wypracował. Kolego, oddzielmy...
Kolego a jak u was z kasą? Pytam tez jako strażak OSP... A może jednak montaż dodatkowego alternatora 12v, na autozłomie można fajny wybrać np. 90A Boscha niedrogo, przejrzeć ew. mały serwis, dopasować mocowanie i koło pasowe, wolna bieżnia na kole pasowym silnika się pewnie znajdzie, dociągasz instalację z akumulatora motopompy, sterowanie wzbudzeniem...
Widziałem generatory synchroniczne bezszczotkowe pracujące na statkach. Moce 250kVA - 3MVA. Wszystkie zbudowane były podobnie - na jednym wale wraz z maszyną synchroniczną była umieszczona maszyna (wiele mniejszej mocy) asynchroniczna. Część wirująca owej maszyny była poprzez prostowniki (diody) podłaczona z częścią wirującą maszyny synchronicznej....
Witam po przerwie, bogatszy o parę wykonanych, zresztą z doskoku (to raczej pasja, nie stałe zajęcie) pomiarów. Temat traktuję jako ciekawostkę, tym bardziej, ze po przetrzepaniu kilku forów, z "elką" włącznie nie natknąłem się na takiego cudaka jak ten akurat typ alternatora i reglera. Niestety, typ altka jest nieznany - tabliczka znamionowa - zamalowana....
Kiedyś trafiłem na opracowanie w którym pośrednio wyjaśniono zasadę wzbudzenia wirnika w ten sposób, otóż pomiędzy wirnikiem a stojanem zachodzi sprzężenie indukcyjne podobnie jak w transformatorze. Prądnica jest w zasadzie samowzbudna z powodu zastosowania magnesów trwałych na wirniku, które powodują generację napięcia na wyjściu prądnicy, ale o znikomej...
Tak jest to prąd uśredniony i nie przeszkadza mi to, tak to było pomyślane od początku. Podłączając w szereg multimetr mam pomiar taki sam jak na wyświetlaczu. Potencjometrem precyzyjnym robię kalibrację prądu i mam dokładność która jest wystająca do ładowania akumulatora. Jak ktoś potrzebuje większej dokładności to ok. Kalibracja jednopunktowa. Proszę...
Część mechaniczna wygląda mniej więcej tak: do wirnika przykręcona jest poprzez tuleje dystansową przesłona. Ma ona kształt mniej więcej jak nakrętka słoika. Przesłona jes na połowie okręgu wycięta co przy obrocie przez 180 stopni mamy okienko. Czujniki są przylutowane tak że na przeciw nich znajduje się nieruchomy magnes. Przesłona przechodząc pomiędzy...
Witam! dawno tu mnie nie było, ale 'góra' nie informowała mnie o nowych odpowiedziach! Dzięki wszystkim! KingKong Ja tak właśnie myślałem, bo jakiś czas spędziłem przy tym alternatorze. Próbowałem mu wstawić regulacje kombinowałem w paru miejscach - raz nawet coś zaczynało działać, ale miałem nieizolowany potencjometr podczas regulacj dotknełem do masy...
web69 Nie wiem do kogo się zwracasz pisząc: Przestańcie pierdoły opowiadać o wzbudzeniu i diodzie prostowniczej AC regulator. ... Wysil się trochę jak zarzucasz komuś pisanie pierdół i napisz co jest tą że pierdołą. Przecież napisałeś dalej to samo co ja tylko innymi słowami... i to w sposób dość mocno skrócony. kkknc Mylisz się niestety. Na pocieszenie...
Witam od paru tygodni borykam się z problemem z ładowaniem w moim motocyklu. Najpierw padło na alternator i został przewinięty. Ładowanie powróciło ale niestety jest niestabilne i gotuje akumulator. Na wolnych obrotach jest około 13v natomiast na wyższych dochodzi do 17v. Prądnica wygląda tak: http://obrazki.elektroda.net/88_12857671... Jest...
Ja też dziele się swoimi spostrzeżeniami i przemyśleniami, które są czasem inne. Miałem trochę inny bajer zamontowany w maluchu, który mierzył temperaturę oleju lub napięcie w instalacji. Więc mogę z całą odpowiedzialnością powiedzieć, że w moich maluchach (z prądnicami) napięcie regulator trzymał na poziomie 14.4 V, ale tu bardziej mnie interesowała...
Gratulacje za ładnie opisane problemy. Miło czytać takie wprowadzenie do tematu. :D Jednak mam prośbę. Spróbuj jeszcze raz go sam przeczytać i zastanowić się czy jednak nie brakuje w nim jakiś ważnych informacji. Za dużo przyjmujesz domyślnie. Pisz dokładnie gdzie, jak i w jakich warunkach dokonywałeś pomiarów. Czasem można się domyślić, ale czasem...
Witam Posiadam kosiarkę traktorek Yard Man TN7155, ale nie jest to model sprzedawany aktualnie tylko stary model z 1997 roku. Kosiarka przywieziona z Niemiec, import pewnie z USA (wszystkie śruby, nakrętki calowe nawet tabliczka informacyjna jest, że wyprodukowana w USA). Kupiłem do niej nowy akumulator, który niestety niestety nie miał ładowania, ale...
dioda wzbudzenia alternatora wzbudzenia alternatora dioda wzbudzenia alternatora bosch
skręt panda pompa wtryskowa czujnik obrotów renault master moduł
brama uchylna akumulator tester
Odtwarzacz MP3 Lazer OFM01 działa tylko pod ładowarką Spalony stabilizator napięcia i diody Zenera w płycie indukcyjnej Mastercook