Diody alternatora nigdy się nie sprawdza miernikiem,za mały prąd pomiarowy,uszkodzona dioda często na mierniku jest ok. Sprawdź żarówką i bateryjka płaską.W jedną stronę świeci,w drugą nie.
Jak się żarzy po odpaleniu silnika to diody. Wymień mostek prostowniczy albo sprawdź diody pod obciążeniem, kilka żarówek 21W.
Jeszcze 3 diody małe są w tym czarnym pudełku z którego wychodzi żółty przewód. Prawdopodobnie jedna uszkodzona. Nie licz że to wina szczotek, wystarczy że minimalnie kontaktują i powinna kontrolka zgasnąć. Inna sprawa że z jedną uszkodzoną powinien ładować, często nawet więcej niż 14,5V. Najlepiej jakbyś odlutował uzwojenie i sprawdził duże diody żarówką...
Witam wszystkim chciałbym zapytać jak sprawdzać alternator, piszcie jeżeli coś jest nie tak w moim. Diody są ok, wylutowałem wszystkie i sprawdziłem je przez żarówkę. powiedzcie czy tak powinno być jak na rysunkach??
Jest dostęp do nóżek? Najprościej multimetrem ale możesz też żarówką i baterią
Nie tak. Żarówka pomiędzy zielony a żółty i żółty jednocześnie do plusa. Zgadza się, moja pomyłka. Dwie szczotki izolowane. Sprawdzone przed chwilą w tej konfiguracji - od 10 do ok 14,6V żarówka rozświetla się coraz bardziej. Przy 14,7 gaśnie całkowicie. Ponowne obniżenie napięcia zapala żarówkę. Żarówka 4W 12V. No to regulator masz sprawny. Diody...
Możesz tak sprawdzić diody, ale musisz odlutować mostek od końców uzwojeń stojana, inaczej pomiar nie będzie miarodajny, chyba, że któraś dioda ma przebicie/zwarcie, wtedy żarówka zaświeci w obu przypadkach podłączenia akumulatora, i tak cały mostek jest do wymiany
Witam. Pytanie jak w temacie - alternator ( kombajn) przestał ładować. Nie wiem jak się do niego zabrać - jak zmierzyć diody , regulator napięcia i pozostałe elementy pod kątem uszkodzeń? Alternator 24V. Dysponuję multimetrem, żarówkami, zasilaczem laboratoryjnym.. Proszę o porady. Czy pomiar diod miernikiem jest miarodajny czy badać je żarówką i zasilaczem?
Tak jak kolega wyżej, sprawdź diody od wzbudzenia (te mniejsze), wlutuj je i sprawdź najlepiej przez żarówkę do prądu bo miernik lubi oszukać. Pozdrawiam.
witam dwa źródła ubytku z akumulatora urządzenia typu alarm lub zwarta dioda na prostowniku alternatora, podłącz przy wyłączonym kluczyku (żarówki oświetlenia też nie powinny świecić) miernik z zakresem do 10A DC prąd płynie od plusa akumulatora i dokonaj pomiaru podczas pomiaru np. odłącz B+ od alternatora i zobacz reakcję czyli wielkość prądu jak...
Nie sprawdzisz tych diód miernikiem. Te diody sprawdza się pod obciążeniem. Żarówka 21W, akumulator 12V i przewody.
Witam! Należy rozebrać alternator i sprawdzić diody (koniecznie żarówką!), potem będziemy myśleć dalej. Możliwe także, że masz zużyte szczotkim które słabo dolegają.
każde z trzech uzwojeń ma połączenie z masą tak nie powinno byc jak jest mierzone na odpietym mostku,wskazuje na zwarcie na masę.Sprawdz żarówka czy przebija z uzwojenia na rdzeń. Stojan jest zgrzany do diod , ciekawe jak teraz wybrniesz z tego normalnie oczyści i polutuje Diody sprawdz żarówką 55W.
Na schemacie nie ma żarówki ,chyba że jest jakoś zabudowana np w mostku ... na schemnacie jest też dioda nad generatorem może to być żarówka ?
Tam padają mostki tylko.I koła pasowe ale rzadko. Trzeba odciąć fazy i sprawdzić diody żarówką 55W
Ale po co ten elaborat o mocy żarówek? Jak altek się wzbudzi to żarówki może nie być wcale i musi ładować jak jest sprawny. Rozlutuj stojan i sprawdź wszystkie diody najlepiej żarówką reflektorową a nie omomierzem.
Takie przypadki zdarzają się przy pożyczaniu prądu i podkręcaniu obrotów silnika. Wówczas układ prostowniczy alternatora pracuje na absolutnie maksymalnym obciążeniu ponieważ regulator pilnuje tylko wiekości napięcia a to spadło. W tej sytuacji zdiodami dzieją się rzeczy różne czyli uszkadzają się . A czasem uszkodzenie objawia się dopiero pod obciążeniem....
Diody sprawdź testem diod w mierniku w jedną muszą przewodzić a w drugą nie. Nie tak się diody w alternatorze sprawdza. Tylko żarówka i akumulator
Sprawdź napięcie na alternatorze, może problem leży w przewodzie do akumulatora, złe styki na tym przewodzie. Należy sprawdzić pierścienie na wirniku, diody w alternatorze, czy się wzbudza ( Świeci się żarówka na desce(czerwona z takim akumulatorkiem) może być spalona nie chce się wzbudzić. Tak więc jak wyżej post Sprawdź cały układ ładowania!!!
3-ci pin ma przejście do akumulatora więc powinien być ok Powinien , jest i czy sprawdziłeś to żarówką???????
regulator,rozwarte uzwojenie wirnika. No ale byś uprzejmnie powiedział co za escort ( rocznik) i jaki producent alternatora
Witam Dioda to za mało, jako kontrolkę zastosuj żarówkę 1.2 - 3W. Jak już koniecznie chcesz jako kontrolkę mieć diodę LED to dodatkowo musisz dopiąć odpowiedni rezystor. Jutro mogę sprawdzić jak to było w starych VW i podeśle Ci schemat.
Problem tkwi w diodach pomocniczych w alternatorze,z tym żeby je dobrze sprawdzić,trzeba wziąść żarówkę np.1W/12V i sprawdzić w obu kierunkach diody z akumulatora(tzn.dynamicznie).Jakiekolwie... przewodzenie diod w kierunku zaporowym wyklucza ich sprawność,omomierz może pokazać że są dobre.Ale najpewniejszym wyjściem jest ich wymiana,koszty są niewielkie.
Trzeba rozebrać alternator, odlutować mostek diodowy od stojana, sprawdzić wszystkie diody żarówką 21W, pomiar miernikiem jest niewiarygodny, sprawdzić uzwojenia stojana i wirnika, ma być przejście i brak zwarcia do masy. Do sprawdzenia klasycznego regulatora napięcia potrzebny jest regulowany zasilacz, do takiego jak Twój specjalny sprzęt diagnostyczny
Ano. Żeby kolega szukać nie musiał podpowiem - odlutować uzwojenia i przelecieć po diodach głównych żarówką H4 połączoną szeregowo z akumulatorem, mało tego - każda dioda kilkanaśie sekund w kierunku przewodzenia i dopiero małą probówką w kierunku zaporowym - jak się podgrzeje to cuda potrafi robić. Diody wzbudzenia probóweczką bo słabe. Zrozumiał kolega?
To ta żarówka robi jako zabezpieczenie?? Podłączając alternator bez tej Żarówki mogłem coś spalić w nim? Dodano po 4 diody sprawdziłem miernikiem wszystkie sprawne. Mając zasilacz mogę sprawdzić regulator napięcia?? Jak się da mógł by ktoś podpowiedzieć jak go podłączyć?
Przewód + alternatora nie łączy się pod wykładziną bagażnika. On jest dołączony bezpośrednio do rozrusznika. Do sprawdzenia żarówka ładowania (bez niej alternator się nie wzbudzi) oraz połączenie tej kontrolki i diod wzbudzenia do potrójnego konektora na szczotkotrzymaczu.
Widzę,że masz wyjęte diody-więc możesz sprawdzić przewodzenie pod obciążeniem-najprościej przez żarówkę w kierunku przewodzenia przez akumulator zasilic można i zmierzyć miernikiem spadek napięcia na diodach,podłaczyć w kierunku zaporowym i nic nie powinno się dziać.Te MΩ nie zwracaj uwagi,nie mają znaczenia przy napięciu 12 V.żarówka im większa...
Sprawdź ładowanie. Dodano po 2 Zauważyłem, że jeden z przewodów jest odłączony, jednak nie bardzo wiem, gdzie go wpiąć. Bez znaczenia jeśli drugi żółty dochodzi do alternatora. Dodano po 2 Witam, mam problem, a mianowicie po uruchomieniu ciągnika przez cały czas pali się dioda ładowania. To nie dioda tylko zwykła żarówka T2W.
No też prawda, chociaż na wysokich obrotach ładowanie może zaskoczyć jak jest żarówka spalona :)
Cześć, w aucie zapaliła się kontrolka ładowania, zniknęło wspomaganie. Ładowanie brak. Zdemontowałem alternator, uszkodzona jest jedna dioda w mostku prostowniczym. Przed podjęciem decyzji o naprawie (wymianie diody lub mostka) lub wymianie całego alternatora chciałem sprawdzić regulator napięcia. Podłączyłem żarówkę pod szczotki i zasilacz regulowany...
Schemat podłączenia tego modułu wygląda tak: https://obrazki.elektroda.pl/5774707500_... Posprawdzaj połączenia pomiędzy żarówką, a nim oraz nim a alternatorem Sprawdź też diodę wewnątrz
Mi padł regulator w Tarpanie, przy okazji ładował maksymanym prądem i spaliło alternator (moze i dobrze bo miałem nówkę aku) proponowałbym rozebrać prądnicę i zobaczyc uzwojenia, przycvzyną nie łądowania moze też byc przebicie na diodach prostujących, zeby je sprawdzic na 100% to najlepiej jest je wyciagnać (każdą mieć osobno tylko nie pomylić bo połowa...
Witam. Nie ładuje mi alternator wcale sprawdzałem miernikiem i żarówką i nic nie pokazało i żarówka też nie zaświeciła rozebrałem diody sprawdziłem są ok nie przepalone jak odkręciłem diody to zamontowałem sam alternator i chciałem sprawdzić czy wytwarza jakie kol wiek napięcie okazało sie ze nie nie wiem czy dobrze myśle ale chyba powinno byc jakiś...
7A, to jest lekko licząc 84W. 84 waty na diodach??? To ile ty ich tam masz? Poza tym, kombinowanie z wymianą żarówek na diody w kierunkowskazach innych lampach do nich nieprzystosowanych jest nielegalne i można stracić dowód. Więc jeszcze raz sprawdź pobór prądu, tym razem odłączając poszczególne obwody. I napraw układ ładowania, a dopiero później kombinuj...
Po rozlutowaniu diod, każdą z osobna sprawdzić w obu kierunkach miernikiem lub żarówką z prostownikiem. Ale opisy remontu alternatora są w necie...
[quote="rav52v] Wydaje mi się, że wydłużyłoby to chociaż prace tych ledów. [/quote] Bzdura [quote="rav52v] No ja wszystko rozumiem, tylko jeszcze raz powtórzę, że migają, tylko po odpaleniu auta np z kabli, wtedy jest naprawdę dyskoteka, trzeba zaczekać ok 10minut i przestają, zaś gdy w takich samych okolicznościach, tylko przy naładowanym akumulatorze...
jak poprzednicy, sprawdź regulator i przejścia na kab;lach czy są pewne, jesli nie to, sprawdź czy nie jest spalony alternator (znajomemu z vectrze b się spalił) jeśli nie jest spalony to sprawdź wszystkei dopdy prostujące w alternatorze( część powinna mieć przejście w jedna stronę a część w drugą -piszę tak żeby nawet osoba nie znajaca się na elektryce...
Jaki masz alternator. Przyczyn może być wiele,kontrolka ładowania małej mocy (powinna być 4-5W) regulator napięcia ,któtkie lub zawieszające się szczotki,diody wzbudzenia,kończące się pierścienie ślizgowe.Lecz na początek sprawdziłbym jaka jest żarówka,następnie sprawdź napięcie na wyjściu alternatora B+,jak również na zacisku D+.Na tych zaciskach napięcie...
Może być uszkodzona (ne) dioda, lub inny problem, więc nie wiadomo, czy nie mają racji- napięcie powinno być 14,4V. Lampka ładowania zaświeca się wtedy, gdy nie ma odpowiedniego napięcia z prostownika pomocniczego alternatora. Jęśli to napięcie jest odpowiednie, to mamy taką sytuację, że pojawia się plus od strony deski(zapłonu) na lampce i drugi plus...
Może prąd miernika jest za mały - sprawdź te diody baterią i żarówką od latarki. A może są przepalone.
Diody sprawdzaliśmy wszystkie. Alternator wzbudziłem poprzez żarówkę bezpośrednio z kabla wyjściowego alternatora (połączony z rozrusznikiem i akumulatorem bezpośrednio). Schemat wstawię za chwilę.
czyli jak się nagrzeje czy jak wpadnie w obroty to wtedy dioda może zwarcie robic?? mimo, że były sprawdzane miernikiem i żarówką??
Alternator jest wytwornicą prądu 3-fazowego. Regulator reguluje ilość potrzebnego prądu oraz napięcie w granicach 12,5-14,5V. Diody służą tylko za prostownik i w żaden sposób nie ograniczają przepływu prądu, działają zaporowo w jedną stronę, tzn. przepuszczają prąd z alternatora w stronę akumulatora, w drugą nie. Jeśli są uszkodzone i przepuszczają...
Kolego, powodów braku ładowania może być wiele. Alternator może nie podawać napięcia ponieważ ma: 1. Wytarte szczotki, 2. Uszkodzony regulator napięcia, 3. Uszkodzone diody w alternatorze, 4. Zwarcie lub przerwa w uzwojeniu wirnika, 5. Zwarcie lub przerwa w uzwojeniu stojana. Przyczyną braku ładowania mogą być także zaśniedziałe końcówki, lub przerwy...
Diody sprawdź żarówką 21W, pomiar miernikiem jest niemiarodajny Przekaźnik kontrolki służy tylko do jej działania, alternator będzie pracował bez niego Podłącz żarówkę małej mocy pomiędzy 67 a masę, po włączeniu stacyjki powinna się żarzyć
witam, jakieś kilka miesięcy temu zakupiłem alternator do c-360, ostatnio zauważyłem że nie ładuje więc kupiłem regulator z szczotkami, zero efektów więc alternator poszedł na stół, po sprawdzeniu wszystkich diod i uzwojeń jest z nimi wszystko dobrze, podłączam go na stole tak jak powinien być z żarówką alternator w ogóle się nie wzbudza nie stawia...
Panowie, mam problem z ładowaniem w Uralu M67-36. Szczotki sprawdzone, połączenia przewodów wyczyszczone. Stator sprawdziłem, przejście jest. Test wirnika na zwarcie komutatora do masy oraz przejście pomiędzy szczotką górną i dolną. Po złożeniu podłączyłem "-" na obudowę alternatora, "+" do zacisku III alternatora oraz żarówkę do masy i zacisku "~"...
Kolego to normalne, że przewód z alternatora (ale przed regulatorem) wykazuje oporność do "masy" pojazdu, bo jest to cewka masowa, czyli jednym końcem podłączona do statora alternatora. Może spróbuj jeszcze sprawdzić "moc" napięcia, ale z uwagi na wielkość tj. ok. 30 V, włącz w obwód żarówkę np. 25 W/230 V, bo samochodowe ulegną "spaleniu". Jeśli będzie...
Podaj jaki typ i producenta , w większości daje się wymienić pojedynczo lub całym zestawem Dodano po 8 Co do uzwojenia wirnika prędzej sprawdzi stojan szybciej ulega uszkodzeniu .Sprawdzi stojan i wirnik pod 230v. A diody sprawdzi używając żarówki reflektorowej i akumulatora jest to chyba najprostszy sposób.
Witam! Sprawdź sobie diody w tym alternatorze, lecz nie przy pomocy multimetra, który potrafi cyganić, lecz przy pomocy żarówki i bateryjki, np. akumulatora. Tak w ogóle, to chyba gdy na regulatorze jest "15" i "67", to chyba sterowanie jest normalne, "+". Pozdrawiam, Dominik3004.
Jak jeszcze nie "odszedł w wieczność" i masz 9-cio diodowy to sprawdź diody pomocnicze na plastikowym półksiężycu najlepiej przez żarówkę bo miernik nieraz mnie zawiódł, prawdopodobnie jest uszkodzona jedna dioda.
L przez diodę na żarówkę (kontrolkę) - ale to już jest w zegarach. Sprawdź ten odcięty przewód czy jest na nim napięcie - powinien być połączony z linią 30.
Owszem - wiem jak sprawdzić diodę za pomocą UM-ki Tu się zdziwisz, bo do sprawdzenia mostka w alternatorze nie używa się miernika, pomiar nim jest po prostu niewiarygodny. Wystarczy żarówka i akumulator, oczywiście musisz odlutować/ odkręcić mostek od uzwojeń stojana przed sprawdzeniem
Trzeba się dostać do diód, odlutować dwa przewody od stojana i zwykłym miernikiem bądź żarówką a najlepiej jednym i drugim sprawdzamy wszyskie dziewięć diody. Pozdrawiam.
Myślę, że diod nie da się sprawdzić multimetrem bez rozebrania alternatora na czynniki pierwsze. czy rozbierałeś go? Sprawdzania diod lepiej dokonać dodatkowo żarówką 21W - diody główne i 5W - diody pomocnicze. Zdaje się, że bez większej lutownicy to jest niewykonalne. Dodano po 3 Jeśli diody są OK, to trzeba sprawdzić dokładnie twornik - czy nie ma...
Co do diod to sprawdzić je najlepiej pod napięciem włączając w obwód żarówkę bo miernik kilka razy już mnie oszukał
Jak na trzech końcówkach XYZ uzyskałeś cztery pomiary? To jakiś cud, choć wyniki są do przyjęcia. Nie zaplątał ci się tam pomiar z końcówką 86 alternatora. Czy przypadkiem nie są pomylone połączenia między alternatorem (końcówki XYZ i 86) a prostownikiem i przekaźnikiem? Pomiary rezystancji wyglądają OK. Dlaczego nie zrobiłeś innych pomiarów i prób?????...
pisząc nie ładuje mailem na myśli ze na mierniku jest 0.00 zamiast okolu 14,7V. a żarówka jest dobra bo sie świeci :)
To jest alternator od żuka , sprawdź czy świeci żarówka ładowania po przekręceniu stacyjki, jakie masz napięcia na B grube wyjście na akumulator i D+ na lampkę ładowania po uruchomieniu.
W książce do samochodu Syrena była opisana procedura sprawdzenia regulatora napięcia. Po pierwsze od strony prądnicy (nie wiem który to zacisk) podajesz napięcie i regulujesz jego wielkość. Włącznik samoczynny powinien się zewrzeć przy jakimś tam napięcie (dajmy na to 13 V). Dalej sobie regulujesz napięcie i przy ok. 15 V powinien się przełączyć styk...
Ok to ide zobaczyc Dodano po 32 NO dobrze wszystko wyjęte, idę go rozkręcić a może napisz mi jak sprawdzić diody? Mam miernik, miernikiem czy żarówką jakiś? Jestem kompletnie zielony więc napisz co i jak, dzieki serdeczne.
Nie wiem. Nie podali żadnych parametrów poza napięciem i prądem, możliwe że się nada ale w tych chińskich modułach różnie to wygląda. Jak masz w sklepie blisko domu to zawsze możesz sprawdzić. Co do alternatora to poza napięciem jeszcze jest ważne sianie zakłóceniami. Krótkie szczotki, bicie na komutatorze. Skończony kondensator przy alternatorze i...
Jak alternator się grzeje to albo przez zwarciowy prąd na jego wyjściu (można spalić auto) albo może mieć zwarcie w środku na diodach lub uzwojeniach i pozostaje jeszcze regulator napięcia. Amatorsko można pomiędzy przewodem prądowym włożyć bezpiecznik samochodowy np 25A jak go spali to masz zwarcie w aucie. Bardziej wygląda mi to na zwarciu na diodach...
wstawiłem w miejsce bezpiecznika żarówkę i się zaświeciła. Przewodu nie jestem w stanie wizualnie sprawdzić bo musiał bym sporo elementów silnika zdemontować ale zmierzyłem go miernikiem na zwarcie i nic nie zwiera Pisz precyzyjniej, tzn. wstawiłeś żarówkę gdy jeszcze był zamontowany alternator i zaświeciła, czy druga opcja - żarówka świeci po odłączeniu...
Dziękuję, tego w opisie sprawdzania nie było. Wychodzi na to, że alternator jest sprawny, a ładowania nadal brak. Żeby sprawdzić na stole regulator to muszę wpiąć go szeregowo w kabel plusowy tzw B+ i do żarówki a obudowę regulatora zmasować z alternatorem?
witam sprawdziłem !! Dioda przy żarówce była walnięta !!teraz działa lampka sie zaświeci ale po odpaleniu nie gaśnie tylko delikatnie mruży ?! Dodam ze alternator daje równe 14.5 v
Prostownik akurat jest dobry. Wylutowałem go i wszystkie diody są ok.( sprawdzone multimetrem a dla pewności jeszcze zasilaczem i żarówką). Wirnik jest trochę okopcony. Jutro poszukam innego alternatora.
bez zbędnego zapuszczania się w szczeguły - podłącz pomiędzy zacisk + a masę obciążenie - żarówkę, podłącz do szczotek napięcie kilka ( 5 ) V i wprawiaj go w ruch - najlepiej wiertarką z regulacją obrotów - żeby ni spalić żarówki. W opcji bardziej zaawansowanej powinneś użyć regulatora napięcia, potm można badać charakterystyki itp. ale to na początek...
Sprawdziles diody, uzwojenia i wolne koło?. Alternator jest w pełni sprawny, bo na starym regulatorze ładuje. Kupiłem jeszcze jeden nowy regulator (czyli już mam dwa nowe) i dalej nie ma ładowania, żarówka gaśnie, a napięcie wzrasta zaledwie o 0.2V. Czy ktoś może sprawdzić czy regulator HC CARGO 331850 na pewno nadaje się do mojego alternatora?
http://plugstype.eu/index.php?page_id=wt... Często spotykane symbole wejść na alternatorach: B+.......................wyjście na akumulator ("przewód mocy") IG (R, 15)...........B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") I (IGN).................B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") R.........................B+ (po stacyjce...
Dobrze kolega borken007 radzi. A dokładnie dla klientów zawsze podłączam przez przekaźnik. Jedno sterowanie biorę z + świateł (ale ja podłączam pod pozycję) a ty możesz pod mijania, a drugi przewód do przewodu wzbudzającego alternator. Układ działa tak. 1. Włączasz zapłon na wzbudzeniu i światłach masz 0 więc ledy nie świecą. 2. Uruchamiasz silnik -...
Tak się nie sprawdza mostka, weź żarówkę 21W i akumulator i tak sprawdź, jeśli upierasz się przy multimetrze, zakres omomierza, test diody. Na tym zakresie powinno pokazywać spadek napięcia 0.5-0.7V w kierunku przewodzenia.A najlepiej zawieź ten alternator do specjalisty i nie trać czasu na doktoryzowanie się z takich napraw.
Sprawdź diody główne-prostownicze ,alternator to układ 3 fazowy , nie miernikiem ,żarówka 21 W i akumulator .Miałem takie przypadki że ; na stole probierczym ,przy nowym aku. ok. 3500 obr/min jest ok. W samochodzie są obciążenia : układ zapłonowy ok 4A,podświetlanie , kontrolki ,wskaźniki itd.Uszkodzenie jednej z 6 diod mostka powoduje zmniejszoną wydajność...
Sprawdź czy jest pewne połączenie grubego przewodu alternatora z akumulatorem (często jest urwany na przy rozruszniku, dlatego mogła się spalić żarówka od ładowania) Pozdrawiam.
I co z tego, że mechaniczny? Jeśli usterka leży w alternatorze, to podmienianie regulatorów nic nie da. Trzeba wymontować alternator i zrobić mu przegląd: diody, uzwojenia, pierścienie ślizgowe, przy okazji łożyska... Wtedy sprawdzić i dopasować regulator, jeśli nie można dostać oryginalnego.
Masa jest przykręcona na widocznej na zdjeciu śrubie, co do klem akumulatora, sprawdzę je, ale i tak musze odeslac alternator na gwarancje To nie c330, chyba ktoś namieszał. Na tej śrubie gdzie przychodzi przewód z żółto-zieloną izolacją w c360 jest wyjście + 12V na akumulator a masa na obudowie. Jak jest odwrotnie to nie dziw się że altek pada. W...
To 72 A alternator więc o wydajność możesz być spokojny, natomiast albo źle podpinasz 15 regulatora do której masz podłączyć żarówkę i diody wzbudzenia albo źle to opisałeś.P
Jeżeli jest tam tylko dioda to znaczy że musi być jeszcze jakiś opornik w zegarach i ten układ będzie odpowiedzialny za wzbudzanie alternatora. Ale jeżeli na krótko alternator wzbudza się od razu to sprawdź połączenia, nad rozrusznikiem masz wtyczki, tam łączy się przewód od alternatora sprawdź czy nie jest zielono. Nikt Ci jej nie zmienił na inną i...
Tak jak się sprawdza diody miernikiem ale rób to żarówką bo miernik może przekłamać. Ma zaświecić w jedną stronę w drugą ma nie świecić. Sprawdzasz tak wszystkie diody w mostku.
Pewnie ta chińska spawarka jest uszkodzona. Na początek upewnij się, że nie pomyliłeś + i – przy podłączaniu. W rzadkich sytuacjach akumulator może być przebiegunowany, ale to wiąże się z uszkodzeniem alternatora. Potrzebny jest miernik w celu określenia polaryzacji. Uszkodzona może być dioda w prostowniku/spawarce. Po podłączeniu następuje zwarcie,...
Wszystkie alternatory zbudowane są w taki sposób że kontrolka ładowania umożliwia wstępne wzbudzenie alternatora. Krótko mówiąc masz przerwę w obwodzie kontrolki , albo spaloną żarówkę w kontrolce. W fabii nie ma w tablicy wskaźników żarówek, bo w całości jest na diodach LED. Co ciekawe tablica przyrządów sterowana jest za pośrednictwem magistrali...
To niech ten elektryk weźmie ten uszkodzony alternator i rozkręca śrubkę po śrubce. Jak już będzie miał rozebrany w drobny mak, to bierze w rękę miernik, żarówkę z kabelkiem i wio. Sprawdza uzwojenia (na zwarcie do masy, na przerwę i zwarcie między wojnę). Potem żarówkę z kabelkiem i sprawdza mostek. Dioda po diodzie w jedną stronę przewodzą, w drugą...
Coś dziwnie zeznajesz... Zaczynam miec wątpliwości czy aby na pewno dobrze sprawdziłeś diody i uzwojenia. W zasadzie powinieneś mieć odłączony prostownik od uzwojeń aby zrobic rzetelne pomiary. Jednak wtedy od razu by wyszło że są dwie dodatkowe diody. Podejrzewam, że sa to Transile zabezpieczające diody główne. Uwaga Banana jest słuszna. Aby zastosować...
witam mam problem z ładowaniem, przy zapaleniu nie gaśnie kontrolka od ładowania, dopiero przy ok 1000 obr zgaśnie a gdy pochodzi dłużej na wolnych obrotach znów żarzy się .regulator napięcia Elmot RNc-12 , alternator Elmot A 124-14f 14v 44A, sprawdzane były szczotki, regulator wymieniany, wszystko oryginalne, nie wiem od kiedy to jest bo to nabytek...
Jeśli masz tam połączenia diod prądowych i wzbudzenia skręcane śrubą M4 to jest to Elmot A124 a nie A115 gdzie cały mostek jest lutowany. W dodatku tak jak pisałem wyżej przy 13V czyli niewiele więcej jak napięcie sprawnego akumulatora żarówka wzbudzenia na pewno by się świeciła. Jeśli diody były sprawne to zacznij od sprawdzenia napięcia na D+, wrzuć...
Jakie są napięcia międzyfazowe alternatora bez oraz z obciążeniem żarówkami 230V? Info, że żarówki świeciły, jest za mało dokładne. Z jakich diod zrobiłeś mostek? Podaj typ. Zenerki mają mieć ANODĘ dołączoną do bramki. Sprawdź jeszcze raz układ połączeń. Nie sugeruj się paskami na obudowie tylko sprawdź miernikiem! Tym bardziej, że masz wątpliwości...
Witam, to mój pierwszy post, nadmienie iż jestem mechanikem samochodowym ale na ten moment nie potrafię rozwikłać problemu a oto on: posiadam Astrę f gsi z silnikiem c20ne, kupiłem ją niedawno i zauważyłem jadąc w nocy że kontrolka ładowania się żarzy, czyli im większe obciążenie tym bardziej się żarzy, widać to tylko i wyłącznie w nocy. Włożyłem inny...
Weż zasilacz regulowany do 20V,ze 3A.Przygotuj sobie żarówkę 12V 21W(taką jak w kierunkowskazie),dolutuj do niej kable.Te kable ze żarówki dołącz do szczotek regulatora.Konćówkę - zailacza dołącz do tej blaszki na regulatorze która go masuje,końcówkę + dołącz do tego styku co wspólpracuje z z tą blaszką -stykiem diod wzbudzenia aternatora.Kręć nastawą...
Witam. Mam następujący problem: Jechałem tydzień temu i kontrolka ładowania zaczęła się żarzyć, po paru minutach zgasła i dwa dni był spokój. Po dwóch dniach kontrolka wyraźnie się zaświeciła i zgasła po kilku minutach. Niestety przedwczoraj zapaliła się na dobre i nie chce zgasnąć. Wyjąłem alternator rozebrałem go i sprawdziłem czy nie ma zwarć, sprawdziłem...
Diody sprawdzic najlepiej miernikiem na zakresie omowym:) Raczej nie jak miernikiem to bardziej testem do diód ale można przez żarówkę też . Jednak moja rada weź kogoś kto się zna i nie będzioe naprawiał metodą dedukcj (szybciej i taniej)
Przecież diodą nie wzbudzisz alternatora, musi być żarówka 4W.P
Napięcia na B+ i D+ powinny być zbliżone. Uszkodzony mostek prostowniczy. W tym alternatorze masz łatwy dostęp do wyprowadzeń faz stojana (śruby w tylnej obudowie), możesz sprawdzić miernikiem na teście diody jeżeli wiesz jak to zrobić. Alternator oddaj na reklamację lub gwarancję. To jest emka z 1986r, która miała starą instalację (jak w c330)?
Sprawdź czy na grubym przewodzie do alternatora B+ masz napięcie, podłącz żarówkę ok. 40-70 wat i zobacz czy świeci, może kabel ułamany. A co do wymiany szczotek i diod to raczej nie była potrzebna skoro nie działa dalej.
archi25 mam nadzieje że zasilacz jest prądu stałego . Żaróweczka 5W zwykła a nie dioda świecąca . Zrobiłem specjalnie próbę , alternator+ silnik eklektyczny jako napęd . Minus zasilacza połączyłem z minusem akumulatora , plus zasilacza przez żarówkę do wzbudzania alternatora , plus alternatora do +akumulatora , minus alternatora do -akumulatora . Alternator...
Diód mocy (takich jak w alternatorze) nie sprawdzi dokładnie testerem z miernika, tester nie wymusi odpowiedniego prądu. Takie diody trzeba sprawdzać z prądem w kierunku przewodzenia rzędu 5-10A i dlatego do tego celu najlepiej nadaje się akumulator samochodowy i żarówka 55-100W jako obciążenie.
Ale myślę że dioda musi być między stacyjką a żarówką bo jeśli będzie między żarówką a alternatorem wtedy żarówka nie będzie gasnąć.? To źle myślisz, dioda tylko określi kierunek prądu i nie wazne czy bedzie przed czy za. bo masz połączyć szeregowo w obwód. Dioda wystarczy najzwyklejsza 1N4007 za parę groszy, nawet z wylutu coś podobnego. Taka dioda...
Jeżeli pali się kontrolka to prawdopodobnie nie ma ładowania przyczyn może być wiele zwarcie do masy uzwojenia stojanu można sprawdzić przapuszczając prąd do żarówki 100W /220V między masą alternatora a uzwojeniem ma nie być przepływu prądu jak jest to uzwojenie do wymiany wylutować mostek prostowniczy i sprawdzić poszczególne diody a potem wymienić...
Witam Posiadam Taki alternator http://obrazki.elektroda.pl/7911610800_1... http://obrazki.elektroda.pl/5549865500_1... http://obrazki.elektroda.pl/8306738000_1... Dowiedziałem się że ten rodzaj miał + na obudowie lub - Jak mogę to sprawdzić? Oraz czy ten schemat podłączenia jest ok dla tego allternatora...
Po pierwsze pomiary zwykłym miernikiem w trybie AC będą dawały błędne wyniki, takie jak spadek wskazania przy wyższych obrotach. Skutek odkształcenia przebiegu, musiałbyś mieć miernik z funkcją TrueRMS, ale uważam że pod tym względem regulator działa poprawnie. Chyba że masz w przodzie lampę na dwie żarówki, wówczas nie mogą one mieć mocy 35 W, bo alternator...
diody alternator sprawdzenie sprawdzenie cewki zapłonowej żarówką alternator scania sprawdzenie
gramofon instrukcja licznik elektrownia wiatrowy technics svi3102
VW radio VWZ2Z2F1547072 – jak odzyskać kod, procedura ASO, odczyt EEPROM Kalkulator kodu do radia Volkswagen RCD 300 – Blaupunkt, Grundig, odczyt EEPROM, ASO