Nie prościej wziąć miernik i zmierzyć napięcie na pracującym silniku? Nie masz na stacyjce pozycji "praca bez akumulatora"? Jak silnik chodzi w tej pozycji to prądnica działa.
albo po prostu LM317 jako żródło prądowe albo regulowany zasilacz. Ja robie własnie oswietlenie pokoju na 32 diodach flux :) I jest tam lm317 jako regulator napięcia.
Witam. Może aku nie trzyma lub coś pobiera np. radio, uszkodzony alternator- diody, regulator napięcia. Sprawdź ładowanie. Może też być problem z rozrusznikiem- szczotki, tulejki na wirniku mają duży luz, bendiks.
Witam Dioda służy do zabezpieczenia układu na skutek odwrotnego podłączenia zasilania. Jeżeli jesteś pewien poprawności połączeń nie musisz jej stosować. Pozdrawiam
Tak Tylko tu są wyliczone na ok 4.2v plus niewielka regulacja, wzory sa w nocie tl431 https://obrazki.elektroda.pl/1571996000_... Ważne zeby określić ile faktycznie to uzwojenie jest w stanie dostarczyć mocy żeby tranzystora nie spalić. Jak będziesz mial problem z liczeniem to wieczorem ci porzucę wartości.
Kwestia przypadku, trzeba demontować alternator, najczęściej lecą diody/stojan/regulator napięcia.
Najprawdopodobniej uszkodzony alternator. Możliwe że padły w nim diody lub regulator napięcia.
Wg. mnie: 1. Dioda ZD1 powinna być 16V minimum 0.5W. 2. Dioda ZD2 powinna być 6.8V minimum 0.5W. Uwagi: Napięcie do jakiego naładuje się aku bardzo zależy od egzemplarza i temperatury tyrystora. Można zacząć próby od diody 15V. Dla "regulatora" mocy świateł sprawa jest bardzo śliska. Pomiary multimetrem nic nie dają. Dużo zależy od mocy i charakterystyki...
>>21351884 nie ma ani jednej diody, ani żadnego regulatora napięcia. Mam podobny agregat prądotwórczy i jak nie ma pierścieni, to nie ma regulatora napięcia. Ale wtedy uzwojenie wirnika jest zwarte dwoma diodami i opornikiem połączonymi równolegle. U mnie agregat też się nie wzbudzał, przyczyną była przebita jedna dioda. W tym przypadku, tak...
Niestety okazało się że alternator miał spalony stojan. Swoją drogą - co mogło wpłynąć na uszkodzenie stojana ? Założyłem drugi w tym uszkodzone były diody - po wymianie wszystko OK. Regulator wyczyściłem ustawiłem ładowanie i działa. Dziękuję wszystkim za odpowiedzi.
Można odrobinę podwyższyć napięcie na B+ stosując odpowiednio diodę między regulatorem a mostkiem.
Mylisz się kolego. Ktoś zamiast spalonej diody założył regulator napięcia (ta kwadratowa kostka na osłonie) a dioda została, niepotrzebna. Oryginalnie była sama dioda jak na rysunku: http://obrazki.elektroda.pl/3191301900_1...
Osobiście wymieniłbym diody Zenera na 5V.
Sprawdziles diody, uzwojenia i wolne koło?.
To może być tranzystor pracujący jako regulator napięcia z diodą Zenera. Zasilanie 9,4V rezultuje z wartości 10V diody - 0,6V spadku napięcia na tranzystorze.
TDA8139 to podwójny regulator napięcia. W chassis BE-4A występuje dioda Zenera D613=MTZJ-5.6B wpięta pomiędzy p.1,2 a p.9 tego regulatora.
Jedynym prawdopodobnym wytłumaczeniem jest to że przypadkowo na przewód z alternatora podałeś masę, albo znaczne obciążenie co w czasie pracy silnika doprowadziło do uszkodzenia pomocniczych diod w alternatorze.Ale wtedy kontrolka powinna świecić cały czas. Obawiam się więc że masz uszkodzony w konsekwencji przebicia w diodach, również regulator napięcia....
Nie psuja sie, padaja klejone diody
Na początek - jak zaczynamy zdania? Co chcesz osiągnąć? Jakie napięcie chcesz ograniczać? Jaką chcesz mieć wydajność prądową tego "regulatora"? Może zamiast się bawić diodami Zenera dasz gotowe scalone stabilizatory, ale o tym później. Co nie co o stabilizatorze na diodzie Zenera i samej diodzie: http://www.edw.com.pl/ea/diody.html http://www.edw.com.pl/ea/stabilizatory.h...
http://www.tme.eu/pl/details/stps30h100c...
rozumiem, że teraz przy zasilaniu sieciowym na pinie uC będzie stan niski Tak, przy zasilaniu sieciowym na pinie uC będzie stan niski. Co do regulatora i zastosowanej diody, możesz zastosować w układzie baterii diodę schottky o jak najmniejszym spadku napięcia w kierunku przewodzenia i regulator ultra low drop. Dodaj spadek napięcia na diodzie do minimalnego...
Przypuszczam, że alternator jest 6 diodowy i przez diodę płynie prąd do regulatora napięcia, który reguluje prądem na szczotki do układu wzbudzania. Bez odpalania silnika, jak podamy plus na wzbudzanie to powinien płynąć prąd ok. 2,5 A. Jak podłączysz źle to nie będzie ładowania.
Nie powinno być przejścia (przebicia) na masę, wygląda na to że stator ma przegrzane uzwojenie. To z kolei będzie skutkowało uszkodzeniem regulatora napięcia, więc pewnie regulator jest spalony, dlatego sprawdź czy diody są sprawne (z zewnątrz regulator tego typu sprawia wrażenie mostka Graetza). Natomiast dołożona dioda pewnie miała na celu uzyskanie...
Regulator napięcia sprawdzamy mierząc napięcie na jego wejściu i wyjściu w czasie pracy a nie testerem diod
Czym się różni drugi układ od pierwszego? Takie same wentylatory, ten sam tranzystor? Jeżeli wszystko jest takie samo to powinno chodzić. Może tranzystor ma mniejsze wzmocnienie? Posprawdzaj wszystkie elementy (tranzystor i elementy sterujące nim) czy są jednakowe. Można jeszcze zrobić tak jak pisałem wcześniej dodać jeszcze jeden tranzystor małej mocy...
2v na pracującym silniku Małe to napięcie. Powinno być równe napięciu ładowania na D+. Sprawdzałeś te małe diody też? Sprawdzamy żarówką nie omomierzem. Odłącz 61 od regulatora i zmierz napięcie. Jak wzrośnie to regulator, jak sie nie zmieni to diody w alternatorze.
Jeśli na zaciskach akumulatora jest 13V a na zacisku (+) alternatora więcej należy wyeliminować opory na stykach pomiędzy alternatorem a akumulatorem ( śniedź, luźny zacisk, brud). Regulator jest tak zbudowany, że ma utrzymać zadane napięcie. Odchyłki od napięcia regulatora są w zależności od obciążenia...ale przyjmuje się min 13.8V w czasie pracy silnika...
Witam - multimetrem na zakresie dioda proszę sprawdzić bezpiecznik termiczny oznaczony jako 1 , tyrystor -2 oraz diody . Regulator można sprawdzić pod napięciem ale zamiast koca podłączyć żarówkę 60W/230V. Dodano po 1 http://obrazki.elektroda.pl/1926254100_1...
Na regulatorze od skutera stracisz funkcję świateł dziennych (niższe napięcie na żarówkach w poz. 1 stacyjki). Musiałbyś znaleźć regulator napięcia od skutera, który ma rozdzielone obwody regulatorów AC i DC. Oczywiście do tego taki, który nie ma diody zamiast regulatora DC (napięcia ładowania). Na regulatorze od skutera może się zdarzyć, że napięcie...
No to ja jednak obstaję przy diodzie...
Jest to prostownik pełnofalowy 3-fazowy więc na wyjściu jest 6 diod. Napięcie podawane na regulator prostowane jest natomiast półfalowo więc przy pomocy osobnych 3ch diod.
DFM wysyła regulator napięcia, wygląda że mu coś dolega. Może jedna z diod wzbudzenia. Ja zmieniłbym regulator.
Stojan, lub diody do sprawdzenia.
Dzięki , Aleksander_01 Dodano po 20 Ten alternator podłączałem w taki sposób jak na dołączonym zdjęciu z regulatorem z pierwszego postu i niby działa kontrolka gaśnie ale nie wszystko jest ok. Ładuje 15.7V co dalej z tym zrobić??? A dodam jeszcze że szczotkotrzymacz też jest ten sam co na pierwszym zdjęciu Wybacz ale to podłączenie to bzdura co zrobiłeś...
więc sprawdź zasilanie na zacisku 30 gruby przewód ,sprawdź masę alternatora dalej zobaczymy
Zajrzyj wewnątrz alternatora ,tam gdzi był zamo ntowany regulator. Zobaczysz tam taką blaszkę. To jest ten drugi plus z małych diód. Służacy do s=zasilania regulatora A zatem i wirnika. Regulator z drugiej strony ma taką blaszkę, czy kawałek metalu który po zamontowaniu dotyka do tego czegoś w alternatorze. Dobrze jest to oczyścić. Przy wymianie regulatora....
Prądu nie sprawdzałem bo nie mam miernika o takim zakresie a napięcia to jak pisałem są raczej w odpowiednim zakresie tj. 13,8-14,2 V zależnie od obciążenia chociaż jak wystepuje pulsowanie to napięcia skaczą od około 14,2 do 13,7 a jak nie pulsują to napięcie ani drgnie. Klimatyzacja czy załączona czy nie to jest tak samo, pasek cały, nieposzarpany...
Jeśli jest 5V to przetwornica jest OK. Raczej szukałbym wadliwego regulatora napięcia 12V albo diody w tym obwodzie. Nie widzę drugiej strony modułu, są tam jakieś elementy?. Napięcie 12V kontroluje scalak 063EC i tam bym szukał problemu, albo scalak albo peryferia.
Zmierzyłem również opór pomiędzy każdym z trzech przewodów wychodzących z alternatora i pomiędzy nimi miałem opór około 1,1 Ohm ...a co pokazuje miernik jak zewrzesz przewody pomiarowe razem? Multimetr nie nadaje się do pomiaru tak małych rezystancji. Zrobiłem "test diody" na regulatorze napięcia, Wszystkie przewodzą tylko w jednym kierunku, odczyty...
Tymi diodami wzbudzenia reguluje się napięcie wyjściowe. Te diody nic nie rugulują, są źródłem prądu stałego do wytworzenia stałego pola magnetycznego w wirniku alternatora. Napięcie reguluje regulator napięcia zasilany z tych diod. Napięcie uzyskiwane z tych diod jest wykorzystywane przez regulator do porównania z napięciem odniesienia.
, ze zawsze to były alternatory Boscha to co sie poprawia diodą na regulatorze jest spowodowane korozją aluminium na glownym prostowniku diodach plusowych . Na pomocniczym d+ masz wtedy ok 15V. Bo tam nie ma spadkow napięcia, bo diody plastikowe.
To nie wina regulatora przebija główną diodę lub jest wylutowana z mostka.P
czerwony w którym najprawdopodobniej siedzi dioda w koszulce to jest Twój regulator.
Alternator do wyjęcia i przejrzenia. Mogły polecieć diody, regulator napięcia lub skończyły się szczotki.
Żadnych informacji na temat tego fotoopornika nie mam ale mogę to chyba zrobić zwykłym miernikiem? Zasilanie tej taśmy to 12-14V Gdyż ona ma wbudowane oporniki co 3 diody.
Można jeszcze zrobić tak, że zasilacze masz podłączone poprzez diody, a przekaźnikiem podłączasz ten, który daje pełne napięcie - ten z regulatorem będzie nadal podłączony (jeśli brak styków, żeby go odłączyć), ale dioda odizoluje go od reszty układu (podobnie, kiedy ten dający pełne napięcie nie jest podłączony do sieci i nie daje napięcia, dioda izoluje...
A Dioda Zenera (D1 zaraz za TL432B) nie pełni tej funkcji? Nie - kiedy VCC (schemat z #18) będzie ujemne (pewnie dynamo daje napięcie przemienne), dioda w Q1 będzie przewodzić.
(at)jack63 To mam w końcu zostawić ten regulator z skutera czy ten 1 zbudować czy zobaczyć co się stało z tym którym już mam gotowy z diodami skotieggo
Zastanawiam się czy nie jest to czasem płytka 3 warstwowa i wewnątrz nie przewodzi "-". Mogło by tak być? Jak by to można było sprawdzić? Po pierwsze, obejrzeć płytkę pod światło - na ogół, jak są jakieś połączenia w warstwie wewnętrznej, to gdzieniegdzie je widać. Gorzej z ustaleniem, co jest połączone - to jest spora robota z użyciem "beepa" (na...
No właśnie to wskazuje na spadek napięcia gdzieś na połączeniach B+, o czym pisał (at)krzysiek7. Jednak nie zaszkodzi sprawdzić diod.
dioda 1A powinna wystarczyć katodą do regulatora
Na pewno wirnik alternatora, stojan alternatora z płytką zapłonową, regulator napięcia, mostek prostowniczy, czyli tzw. diody, cewki zapłonowe z przewodami wysokiego napięcia i fajkami, jeśli chciałbyś zrezygnować z ładowania akumulatora, to możesz sobie odpuścić regulator z mostkiem prostowniczym.
Bardzo często w tych chinskich ,,pojazdach" energetyczny bilans w instalacji elektrycznej jest ujemny. Oznacza to, że moc prądnicy jest zbyt mała, by zasilić wszystkie odbiorniki i jeszcze doładować akumulator. Bierze sie to z tego, że dany silnik, ze standardowym alternatorem (magnetem) jest montowany raz w układzie, gdzie światła główne sa zasilane...
Rok temu podobny problem i okazało się (bo 8 miesięcy był spokój) ze to dioda na alternatorze więc (regeneracja) 8 miesięcy git problem wrócił Zacznij od tego że alternator ma więcej diod... padła jedna, będą padać inne... Czasem taniej jest kupić nowy alternator niż reanimować trupa. Dodano po 2 Dokładnie tak jak mówisz z tymi 40mah , kupiłem voltomierz...
Witam gaśnie bo ECU ma za niskie napięcie pracy ,proponuje wymienić cały regulator pod warunkiem że diody sprawne.Pozdrawiam
Jak będziesz miał wyjęty alternator sprawdż stan połączeń diod prostowniczych.
Miałem dokładnie to samo. Niesprawny był regulator napięcia. Na wszelki wypadek wymieniłem też szczotki. Koszty naprawdę niewielkie a i zrobic samemu to żadna sztuka.
dzieki za info tylko nie wiem czy go sprawdzać pod kątem zwarcia czy przerwy jaka powinna być wartość rezystancji a co z diodami -regulator napięcia na pokładzie Pozdrawiam serdecznie !!! CEZARY
Alternator wymieniałem 2 miesiące temu wraz z regulatorem i o ile stary trzymał na początku 14.6V to po włączeniu świateł i nawiewu spadało do 13.2V to obecny jako tako non stop trzyma 13.6V. Gdzie mierzyłeś to napięcie, na akumulatorze czy na alternatorze, jakie napięcie jest na wyjściu z diod wzbudzenia?
ok ale dalej nie wiem jak podłączyć np pin o numerze 61 z diod ?
Możesz przesłać fotke jego aby porównać , pozdrawiam
Jako C1. Co z napięciem na C1?
Nie wiem jak chcesz podłączyć alternator z regulatorem napięcia od prądnicy ? Alternator zapewne 6 diod więc regulator napięcia od żuka czy innego na 6 diod i podłączyć wg schematów dostępnych w sieci
jak by przelozyc diody z regulatorem napięcia z innego alternatora do tego z malucha.czy to cos da
1. Uzwojenie alternatora musi być odizolowane od masy, więc przy odłączonym regulatorze nie występują napięcia, a po podłączeniu regulatora (prostownika trójfazowego) napięcia na fazach się pojawiają ponieważ następuje przepływ prądu przez diody po stronie masy. 2. Regulator ma połączenie masy przewodem z instalacją elektryczną. Brak masy na obudowie...
Nie. Altenator PAL magneton ma tak: M to szczotka R to diody wzbudzenia.
Alternator wrócił z warsztatu, diody i regulator napięcia były ok, przygrzana i nadpalona śruba przy B+ (wymieniona) - chyba już wiemy co jest przyczyną - wspominałem o spadku napięcia na przewodzie... Było chyba ukruszone ucho na przewodzie zasilającym przy alternatorze - jakiś mechanior na jego resztki nałożył nowe i zacisnął jedynie kombinerkami......
W skuterach nie ma prądnic takich jak w CZ 175. Na początek sprawdź, czy nie świeci Ci się cały czas światło STOP, bo moc żarówki przekracza moc ładowania akumulatora. Żarówki nie przepalają się przy mniejszej mocy obciążenia (np. na światłach pozycyjnych)? Wymieniałeś ostatnio regulator napięcia? Niestety jakość zamienników w ostatnich latach mocno...
Dokładnie jak wyżej, bo diodą się nie uda.
Czy regulator i diody prostownicze to 1 element czy dwa? Czy mogło to ulec uszkodzeniu poprzez podanie napięcia po stacje bez kontrolki? Regulator jest osobnym elementem i umieszczony jest z tyłu na zewnątrz. Natomiast diody są wewnątrz alternatora i do ich wymiany trzeba go rozebrać. Brak kontrolki nie może spowodować uszkodzenia.
Ja przerabiam montuję diody wzbudzenia i regulator Cargo 14,8V .
może łożysko się wysypuje i dlatego piszczy. Ale będziesz musiał sprawdzić cały alternator, gdyż mogą to być diody, regulator napięcia lub nawet uszkodzone uzwojenia stojana(oczywiście izolacja na nich). Bez sprawdzenia trudno powiedzieć i tak musisz rozebrać. Pozdrawiam.
Po stronie pierwotnej tak, i wszystko wydaje się być w porządku, transoptory również wyłutowałem po podaniu napięcia na diody, tranzystory przewodzą. Nie posiadam autotransformatora, zwykły regulator napięcia się nada?
Również mam problem białego wyświetlacza w SE K750 przy próbie włączenia. Ale po wyjęciu karty pamięci wszystko działa poprawnie. Wybaczcie mi bo jestem laikiem jeśli chodzi o te sprawy ale w takim przypadku jak mój jest to ewidentnie wina tylko softu? Jak po wyjęciu karty wszystko działa to uszkodzony jest regulator napięcia 3V o oznaczeniu N2980....
Witam. Posiadam listwę kilku diod świecących na 12V, która zasilana jest za pomocą transformatora, mostka cztero diodowego z wpiętym równolegle kondensatorem. Dodatkowo w ten układ wmontowałem regulator napięcia ustawiony na 9V. Chciałem za pomocą tego regulatora napięcia zwiększyć żywotność diod świecących. Mimo wszystko diody świecące się uszkadzają....
Tylko skoro to regulatory napięcia, to raczej, nie będą to 2 takie same regulatory... ten wylutowany ma takie samo oznaczenie jak ten na płycie?
Nie, to nie jest akumulator. Regulator powinien zmniejszyć napięcie do ok 14.5V. Najpierw należy sprawdzić czy na diodach wzbudzenia jest takie samo napięcie jak na wyjściu alternatora. Jeżeli jest takie same to regulator należy wymienić. jeśli jest niższe to możliwe, że jest uszkodzona któraś z diód wzbudzenia. Jeżeli oczywiście alternator posiada...
Twój fachowiec sprawdzał diody ,wymienił regulator napięcia ,a sprawdził wirnik ?
Witam, Skąd pewność że to dioda? w dokumentacji pisze że to "The RP104 Series are CMOS-based voltage regulator ICs with high output voltage accurac" Czyli regulator napięcia. https://datasheetspdf.com/pdf-file/90031...
Najprawdopodobniej masz uszkodzone diody w mostku prostowniczym altka który jest 3fazowy a pracuje na 2 fazach, albo diody które podają napięcie do regulatora napiecia. Tak czy inaczej wszystkie są w mostku. Akumulator wykluczam.Możesz mu zmierzyc pojemnośc podłaczająć zarówkę o poborze 1A-2A i sprawdzic ile h poswieci ;)
W takich pojazdach zazwyczaj światła są zasilane napięciem zmiennym, regulator tylko ogranicza jego wartość tak aby nie paliły się żarówki. Akumulator jest ładowany małym prądem przez diodę 1A w regulatorze
Alternator Bosch, więc regulator napięcia również firmy BOSCH. Tylko i wyłącznie oryginał. Jak wyciągniesz alternator to koniecznie sprawdź diody prostownicze w nim - miałem przypadek, że "chińczyk) ubił mostek prostowniczy.
W razie co tu jest schemat [url=http://www.elektroda.pl/rtvforum/to... Po pierwsze rzadko przetwornice naprawia się na raty, poprzez wymianę np jednego kondensatora. Po takiej awarii standardowo do wymiany wszystkie elektrolity, po stronie pierwotnej. Dla pewności zawsze optolelement i regulator napięcia, diody, tranzystory do pobieżnego...
Czy wymiana regulatora napięcia ( w nim znajdują się diody ) rozwiąże problem ? Nie rozwiąże bo tam nie ma diód Twierdzisz, że podłączyłeś odwrotnie akumulator i dopiero po czasie się o tym zoriętowałeś?
wynalazca2 Dobrze myślisz tylko ten regulator i grzałka jest niepoprawnie podłączony, reszta schematu jest poprawna. No i i ta dodatkowa dioda, niepotrzebne straty i akumulator będzie niedoładowany, chyba że na regulatorze podwyższysz napięcie ładowanie o spadek napięcia tej diody.
Teoretycznie najprostsza możliwość: dioda Zenera 23V między akumulator, a regulator (szeregowo); jeśli jest możliwe, że regulator będzie pobierał bardzo mały prąd, to równolegle do niego opornik. Z tym, że taki układ będzie działać tylko z grubsza prawidłowo: jakby na diodzie Zenera był stały spadek napięcia 23V, to przy 28V na akumulatorze regulator...
Zastosuj żródła prądowe na LM 317 http://mikrokontrolery.blogspot.com/2011... Podciąg trochę napięcie na zasilaczu. Diody po 3 sztuki szeregowo sterowane z 1 żródła.
Witam Może mi kolega wytłumaczyć o co chodzi z izolacja pod pierścieniami?? Radził bym sprawdzić mostek diod i regulator napięcia. z doświadczenia znam ze siadają często diody wraz z regulatorem. Jedno psuje drugie.
W większości, jak nie we wszystkich małych skuterach jest uzwojenie jednofazowe i regulator stratny włączony równolegle z oświetleniem, światła są zasilane napięciem zmiennym, a regulator zapobiega tylko przekroczeniu wartości ok 14V, oczywiście im większe obciążenie uzwojenia, tym mniej regulator ma "do roboty", co za tym idzie mniej się grzeje. Podobnie,...
Wygląda jakby nawalił jednak regulator napięcia, może luźne szczotki na alternatorze. Bo rozumiem że posprawdzałeś że nie ma luźnych połączeń, słabo zaciśniętych konektorów - szczególnie przy alternatorze ? Ogólnie możliwych przyczyn nie jest wiele: akumulator, rozrusznik, alternator (szczotki albo diody), regulator napięcia, stan połączeń styków/kostek,...
Masz szaloną diodę, wymień alternator.
Prawdopodobnie regulator napięcia uszkodzony. Sprawdź miernikiem czy diody wewnątrz regulatora są dobre.
Niestety, zmiana lub przewijanie cewek nie wchodzi w grę. Myślałem nad tym schematem, ale nie wiem czy on da redę. http://obrazki.elektroda.pl/2472236900_1... Możesz też poszukać na stronach Jawki50. Szukałem, ale tam siedzi banda kretynów, co dla nich regulatorem jest zastosowanie diody.
BD912 i tak ma większy prąd CE niż oryginalny MJE2955, poza tym napięciem przebicia bym się nie martwił, bo złącze i tak jest zabezpieczone diodę 1N4007.
Gdy napięcie na dzielniku R1,R2 przekroczy napięcie diody Zenera zsumowane z Ube tranzystora Q1, popłynie prąd bazy tego tranzystor, i β-krotnie większy prąd kolektora, przez to zmniejsza się napięcie Uce Q1 a więc i napięcie na R5, zmniejsza się prąd bazy Q2 oraz Q3 i maleje ich prąd kolektora - będący prądem wzbudzania. Bo wszystko rozumiem jakby...
A może jakiś schemacik lub choćby kawałek z rejonu alternatora. O ile pamiętam(!) japońce lubili wkładać diody wzbudzenia do regulatora napięcia, ale to nie ten przypadek. Trzeba sprawdzić sam regulator "na stole" zasilaczem regulowanym. Trzeba sprawdzić diody i uzwojenia (może pracuje na dwóch fazach??? A regulator prawdopodobnie podejdzie od malucha...
Każdy trójfazowy regulator napięcia rozszyfrujesz miernikiem ustawionym na test diody. Z zewnątrz to jest jak trójfazowy mostek Graetza.
Naprawione! Jednak alternator. Mostek diod oraz regulator napięcia:)
Połączyć ogniwa "jak zwykłe baterie" na + dać diodę Zenera. A tak to jeszcze jakiś regulator napięcia dać. Z tego ci wyjdzie sama ładowarka bez akumulatora zbierającego energię.
Jeśli któraś dioda by puszczała migała by mu kontrolka,taka jest zasada,jesli pasek się slizga osiagnie 13,4.Może jestem świeży ale robie to od lat więc wiem co piszę,Zarabiam takimi naprawami na życie. Aku lub spadek napięcia lub pasek nic innego. Uwalone diody powodują że napięcie główne czyli akumulatora i napięcie wzbudzenia rozjerzdżają sie i...
regulator napięcia diody regulator napięcia diody schottkiego powielacz napięcia diody
pl2303 ft232 blank check false pcmcia telewizor
polonez wypadanie zapłonu polonez wypadanie zapłonu
Opis kontrolek Ford Transit 2006 - znaczenie i działanie Wyważanie łopat turbiny wiatrowej - gdzie i jak?