Jesteś Rysio w stanie z tych fotek nakierować mnie, co mogę spróbować wymienić? Najlepiej wymień wszystkie elektrolity, widzę ich tylko 5 sztuk. Napuchnięty bezwzględnie do wymiany, w takim stanie na pewno jest uszkodzony, a przynajmniej nie w pełni sprawny. Kondensatory warto kupić na wyższe napięcia, niż są wstawione fabrycznie (będą bardziej trwałe)....
Alternator 9D teraz posprawdzać diody i wirnik.
W sumie amperaż przede wszystkim zależy od uzwojeń stojana i diod. Wirnik ma drugorzędne znaczenie chociaz może dawać za słabe pole magnetyczne do osiągnięcia pełnej wydajności alternatora. Ważniejsze czy impedancja jednego i drugiego wirnika jest taka sama, bo regulator może niewłaściwie współpracować z "nowym " wirnikiem. Rozumiem że wymiary się zgadzają?
Może wirnik silnika jest zablokowany i dlatego diody się nagrzewają. Sprawdź czy wirnik swobodnie obraca się, oczywiście przy odłączonym zasilaniu.
Witam ! Kolega chyba słabo obejrzał wirnik , w którym połówki uzwojenia wirnika - wzbudnika zwarte są przez diody. Wirniki chińskich prądnic posiadają jeszcze coś - magnesy. Jak kolega myśli , do czego one służą ? Wytrwałości w drążeniu magnetyzmu życzę.
Praca "prądnicowa" silnika na wspólne obciążenie to hamowanie. Można tego uniknąć łącząc każdy silnik do zasilania przez diodę. Wtedy wirnik sinika który się nie "przykłada" do napędu będzie wnosić tylko opory tarcia łożysk, ewentualnie jeszcze jakieś tam siły bezwładności.
Diody zwarte.
Płytkę z czujnikami hala łatwo sprawdzić , podpiąć zasilanie 5V a do wyjść H1 H2 H3 podpinać diodę LED z opornikiem powiedzmy 220 om dołączoną do minusa . Polecamy wirnikiem diodą powinna migać . Widać też czujnik temperatury podpięty pod pin T , trzeba by go pomierzyć.
Sprawdz diody na wirniku.
Krótko-bez wzgledu na to co pokaże miernik,wymienić diody wzbudzenia . Sprawdzić wirnik-odpowiedź parę tematów niżej dotycząca poloneza,te same wirniki.
Do sprawdzenia diody na wirniku, któraś dostaje upływu.
Cześć. Mam problem z wkrętarką bezszczotkowa Parkside performance PBSRA 12 B2. Wkrętarka działa przez ułamek sekundy, po czym zatrzymuje się, przestają świecić diody pokazujące stan naładowania akumulatora i cyklicznie miga dioda podświetlająca front. Aby zadziałała ponownie muszę na chwilę wyjąć akumulator, po czym znowu kręci przez ułamek sekundy....
Ok to jesli tak to zgranie pojemności kondensatora i sprawdzenie elementów biernych wirnika czyli diody . http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic40...
Witam. Tak jak w temacie jakie to są diody zamontowane w wirniku ? Została tylko jedna z nieczytelnymi oznaczeniami ostatnie cyfry to ....5-4-k8. Jak te dwie diody wlutować ? https://obrazki.elektroda.pl/1788234600_... https://obrazki.elektroda.pl/6881066100_... https://obrazki.elektroda.pl/9753119600_...
Poszukaj dobrze na elektrodzie temat ładowania w ursusach i budowy, działania i jak sprawdzać alternator było nie jeden raz :) Trzeba tylko chcieć :)
jelsi ci trudno zrozumiec prad to pomysl nad analogia hydrauliczna : powiedzmy ze masz banke z dwoma otworami i do niej doporwadzasz wode wezem (+) a drugim otworem odprowadzasz (-) waz ma wbudowany wirnik (dioda) przed wirnikiem jest dlawik (rezystor) dla uzyskania odpowedniego cisnienia dla wirniczka aby sie odpowiednio szybko krecil. teraz odkrecamy...
Mam stary agregat prądotwórczy Briggs-Stratton i był sprawny do czasu, gdy przez nieuwagę włożyłem wtyczkę do gniazdka na kilka sekund, gdy w sieci był prąd. Ta czynność spowodowała uszkodzenie. Teraz tylko trzeba stwierdzić co padło. Pisałeś że omomierzem sprawdzałeś uzwojenia stojana (są dwa i zakładam że sprawdziłeś obydwa) i że nie ma przerw, więc...
Jak wyglądają szczotki , jak bieżnie na wirniku. Diody dobrze pomierzyłeś? Mają mieć przejście tylko w jedna stronę. Żeby je dobrze sprawdzić każda musisz mierzyć z osobna. Nie musisz nic rozlutowywać wystarczy je rozkręcić żeby oddzielić.
Z załączonego schematu wnioskuję, że jest to agregat bez AVR-u. Jeżeli tak, to będziesz miał przebitą diodę zwierającą uzwojenia wirnika (mogą byc dwie połączone równolegle). U mnie tak było. Najlepiej od razu podmienić na nowe, bo sprawdzanie może być zawodne. Ja tak trzy razy niepotrzebnie rozbierałem agregat, bo przy sprawdzaniu diody wykazywały...
jest 50 Hz, mierzone dwoma miernikami języczkowymi, pokazują to samo. To napięcie stałe do akumulatora też jest większe niż 12V.
Kolejno Przetwornica na Lm2596, kondensator dławik kondensator dioda, wirnik Dławik ok 100mH kondensatory 100uF
Kiedyś miałem podobny problem z agregatem Carrier Genesis TR1000. Upalona była dioda na wirniku. Obejrzyj dokładnie wirnik.
A diody wirnika wlutowane poprawnie ?
Najczęściej padają diody na wirniku. Do sprawdzenia konieczne jest odlutowanie od drutu uzwojenia wirnika. Wystarczy że jedna z diod wykazuje upływ na poziomie kilkunastu kΩ, na teście diody zachowuje się normalnie. Zazwyczaj z uszkodzoną diodą nie ma w ogóle generacji napięcia, chyba że masz wykonanie z dwoma osobnymi uzwojeniami na wirniku.
Do sprawdzenia na pewno regulator jak i całe okablowanie. Jak i reszta alternatora, czyli wirnik.
wracam do problemu wyrwanych diod na wirniku generatora pradu stalo sie to z mojej winy bo agregat nie zwiekszal obrotow gdy wzrastalo obciazenie wiec zwiekszylem obroty na gazniku irozlecialy sie diody i warystory inie wiem jaka ma byc polaryzacja diod na koncowkach cewek wirnika dochodzi jeszcze problem regulacji obrotow
Na wirniku masz jedną lub dwie diody prostownicze połączone z uzwojeniem wirnika. Zapewne są uszkodzone. Uzwojenie trzeba odlutować od diody (ostrożnie, bo uzwojenie to drut aluminiowy pokryty miedzią) i sprawdzić diody. Diody trzeba sprawdzić dokładnie zwracając uwagę na wskazania miernika, często uszkodzone diody wykazują pewną rezystancję w kierunku...
Po włączeniu włącznika w młotowiertarce zaświeca się dioda wirnik reaguje minimalnym drgnięciem jakby nie otrzymywał odpowiedniej mocy na rozruch. Akumulatory są prawie nowe ładują się prawidłowo. Używam je do kosiarki i wertykulatora . Może elektronika padła w młotowiertarce.
Mogę tylko dodać, że ta mniejsza prądnica synchroniczna to wzbudnica. Jest ona nieco innaczej zbudowana, magneśnicę posiada na stojanie a uzwojenia trójfazowe na wirniku, czyli odwrotnie jak w zwykłej prądnicy synchronicznej. Do uzwojeń trójfazowych podłączony jest prostownik z diodami wirującymi wraz z wirnikiem. Dlatego nie są potrzebne szczotki
Witam. Mój stary agregat YAMAHA ET 600 A uległ uszkodzeniu. Zwarła się dioda w wirniku. Jest to prawdopodobnie konstrukcja samowzbudna gdzie jedno uzwojenie stojana jest uzwojeniem roboczym, drugie uzwojenie stojana jest podłączone d kondensatorem. Natomiast uzwojenie wirnika jest zwarte poprzez równoległe połączenie diody i rezystora 15kOhm. Uszkodzona...
Więc wymień; stojan (to coś przypominające koronę), wirnik (to co się kręci w środku), szczotki wraz z regulatorem napięcia (szczotki nie wyglądają jak szczotki tylko jak dwa czarne dzyndzelki i smyrają po wirniku) i diody (takie okrągłe z kabelkiem), powinno pomóc. :wink:
Panowie, mam problem z ładowaniem w Uralu M67-36. Szczotki sprawdzone, połączenia przewodów wyczyszczone. Stator sprawdziłem, przejście jest. Test wirnika na zwarcie komutatora do masy oraz przejście pomiędzy szczotką górną i dolną. Po złożeniu podłączyłem "-" na obudowę alternatora, "+" do zacisku III alternatora oraz żarówkę do masy i zacisku "~"...
Sugestie ci napisałem ,pomiar cęgami. Jak wzbudzeniówki poszły może przywierac D+ do masy , zamontuj diodę separacyjną 1A na przewód kontrolki paskiem w kier. alternatora. Chyba że wirnik przywiera i spalił diody.
Miałem podobną przypadłość w audi,winny był regulator napięcia,ale trzeba sprawdzić wszystko po wyjęciu,diody,rezystancję izolacji stojana i wirnika itd.,stan pierścieni i szczotek.
witam opis błędu ( dwie migające diody) ,,Brak sygnału tacho podczas sterowania tyrystora silnika Blokada wirnika lub bębna, tachometr lub podłączenia silnika uszkodzone ,,
Przecież tam powinno być minimum 6 diod a ty tylko o 3 wspominasz. Jak dobrze rozumiem to wirnik uszkodzony. Powinna być rezystancja pomiędzy pierścieniami. Nie powinno nic pokazywać pomiędzy pierścieniem a obudową. Najlepiej zrób zdjęcie i pokaz jak mierzysz te diody. Żeby zmierzyć mostek to trzeba by rozpiąć uzwojenie stojana od mostka.
Jak diody sprawdziles? Wirnik ma przejście?
Najczęściej kończy się miedź lub przepala diodę, wirniki częściej padają w wersjach 120A - nie wiem dlaczego.
Temat zamykam, pomogło rozlutowanie i ponowne zalutowanie diod w wirniku. Dziękuję zainteresowanym za pomoc.
Odlutować po jednej stronie każdą z diod wirnika i to pomierzyć. Sprawdzić kondensator wzbudzenia (zamontowany za płytą z gniazdami). Te kondensatory (10 µF / 400VAC padają jak muchy.
Czasem pada dioda w wirniku (zostaje przebita i robi zwarcie) .
Pierwsze w twoim przypadku sprawdziłbym reulator napięcia .A póżniej szczotki diody wirnik i stojan a na końcu mase i przewody.Powodzenia.
A co ze szczotkami diodami wirnikiem . ? Jakie jest napięcie na wyjściu mostka prostowniczego jaki posiadasz regulator wrzuć jakieś fotki . Miałem chyba ze 4 MZ i w jednej miałem spalony stojan w innej uszkodzone diody .
Witam wreszcie znalazłem odpowiedź co się stało . Uszkodzeniu uległo połączenie na wirniku ,są tam dwie diody zwierające uzwojenie wirnika .Jedna z diod miała skorodowane końcówki brak połączenia ,były tam diody podobne do 5A nie opisane ,dałem takie 8A i za działało a agregat jest sprawny .
Witaj! Alosza pisze,ze do wzbudzenia potrzebna jest kontrolka./bzdura proszę sprawdzić/ Alternator posiada trzy uzwojenia wytwarzające prąd zmienny prostowany diodami. Wirnik na wyjściu ma pierścienie połączony z uzwojeniem.Jeden koniec połączony z masa a drugi /67/idzie do regulatora tez na Nr /67/ i tu w zależności od ustawienia /naciągu sprężynki/...
12V to napięcie, nie moc. . Aż tak niskiej wiedzy to nie mam, a gdybym miał to zbudował bym ten watomierz ? Po prostu źle się wyraziłem...chciałem zastosować obciążenie do pomiarów oparte o 30 W diodę LED o spadku napięcia około 12V. Wtedy prądnica by zaczynała się przeciwstawiać przy wytworzonym przez nią napięciu około 12V a przy mniejszych nie....
W moim przypadku powodem wyłączania się silnika przy zapalonej czerwonej diodzie było ocieranie wirnika wentylatora o jego obudowę wskutek zsunięcia się z wałka silnika (nastąpiło to po kilku latach użytkowania). Po przesunięciu wirnika do właściwej pozycji (lekkie dociśnięcie wzdłuż osi) wszystko wróciło do stanu prawidłowego.
Są małe szanse by można było coś "przełożyć", za prąd "odpowiada" średnica użytych drutów do nawinięcia uzwojenia stojana i wirnika, pośrednio także typ zastosowanych diod prostowniczych.
Prąd płynie przez przebitą diodę dodatnią i ucieka przez diody wzbudzenia do wirnika. To nie regulator, to diody mocy. Wymień i będzie po kłopocie.
Sprawdz szczotki , diody , uzwojenie wirnika, przeczysc połączenia to bedziesz wiedział czy alternator padł.
Warystor to element zabezpieczający nie jest potrzebny do pracy prądnicy. Ważnymi elementami są diody na wirniku oraz mostki prostownicze. W tych prądnicach najczęściej padają diody na wirniku. Kondensator i mostki prostownicze są trwałe, ale wymagają sprawdzenia. Sprawdź też termistory w module FW. Bo to chyba o nie chodzi a nie o warystory.
Alternator prądu nie pierze, masz zwartą jedną z diod plusowych, poprzez wzbudzenia prąd zamyka się na wirnik.
Witam,mam problem z bardzo podobnym agregatem.Przestał dawać napięcie na wyjściu,swego czasu uszkodził się kondensator wzbudzenia założyliśmy drugi o takich samych parametrach i wszystko było OK,ale póżniej spadło napięcie wyjściowe więc dokładaliśmy kondensatory i napięcie wyrównywało się aż pewnego dnia cisza. Diody na wirniku są dobre wirnik jak...
Prosta sprawa-wirnik!
Witam serdecznie. Płytkę z czujnikami hala łatwo sprawdzić , podpiąć zasilanie 5V a do wyjść H1 H2 H3 podpinać diodę LED z opornikiem powiedzmy 220 om dołączoną do minusa . Pokręcając wirnikiem diodą powinna migać . Widać też czujnik temperatury podpięty pod pin T , trzeba by go pomierzyć. Kompatybilność z A3144/ OH3144/ Y3144.
Problem z przerobieniem alternatora 12V na 24V jest tylko z wirnikiem i regulatorem napięcia. Alternator 12V ma stojan z grubszego drutu i trochę mniej zwojów ale będzie pracował na 24V razem z diodami. Wirnik 12V ma ok 4 omy a 24V ma aż 16 omów i tu jest problem jak ograniczyć prąd wzbudzania.
Zrobić / wytoczyć pokrywę z łożyskiem, by mieć pełnosprawną pradnicę, choć na tych fotkach niewiele widać. Pomiar izolacji tez niezbędny, a i wyczyść te okolice diod na wirniku.
Z wyglądu są identyczne, gdy się je rozmontuje to też są identyczne NO to żeś popił ostro, kolego każdy ma inny wirnik im wyższy prąd to większy wirnik i co za tym idzie większy stojan. 120 140 ma taki sam wirnik za to inne diody. Bravo spostrzegawczości zerowej.
Witam. Przyłączę się do tematu. Interesuje mnie wartość jaką ma oryginalny rezystor zamontowany na wirniku z diodami??
Alternator uszkodzony. Sama wymiana szczotek i regulatora nie mogła pomóc. Wyciągnąć alternator, miernik do ręki i szukać uszkodzenia. Stojan, diody, wirnik do sprawdzenia. Powodzenia w szukaniu i popraw pisownię (błędy) zanim moderator się za to weźmie tzn. usunie Twój post :)
Możesz wymienić same diody ( wciskane, 1/2 cala), jednak częstokroć ta nowa, na wskutek rozbicia gniazda, wynikłego z przekoszenia podczas wyciskania/wciskania nie siedzi już dobrze. Viper ma rację, prostownik uszkadza się sporadycznie, 90% usterek w tym typie alternatora to rozwarte uzwojenie wirnika.
Wg mnie, na podstawie schematu i załączonych zdjęć, uzwojenie ER to jest to małe uzwojenie i to uzwojenie zasila to duże uzwojenie. To że prądnica się nie wzbudza, może być spowodowane tym, że ten Twój mostek jest źle włączony (odwrotnie) lub sam mostek jest źle wykonany. Nie wiem jak tu są te dwie diody połączone, bo typowy mostek tworzą cztery diody...
Zle dolegające szczotki,przerwa na uzwojeniu wirnika,uszkodzona dioda w prostowniku na podmagnesowanie wirnika/są małe trzy diody między diodami prądowymi/.
Tak, przez zwartą diodę dodatnią poprzez diody wzbudzenia i regulator prąd idzie na wirnik. Druga mozliwość to bardzo zanieczyszczony mostek lun wnetrze alternatora, przez zanieczyszczenie powstaje upływność.
Kupuj nowe szczotki i zmieniaj bo może dojść do spalenia wirnika w silniku. Nie przeciągaj z wymianą.
W układzie z postu nr 3 wirnik nie jest MAGNESOWANY przez żarówkę a tylko podmagnesowany - czyli jest wzmacniany szczątkowy magnetyzm już istniejący w materiale wirnika. W poście nr 6 kolega zwraca zresztą uwagę że prąd płynący przez żaróweczkę jest zbyt mały do prawidłowej pracy alternatora ale pozwala na łatwiejsze i szybsze wzbudzenie alternatora....
Pomiar rezystancji nie zawsze ujawni usterkę, zwłaszcza gdy dodać rezystancję szczotek. Lepiej mierzyć indukcyjność obracając b. powoli wirnikiem, aby sprawdzić, czy nie ma zwartych lub przerwanych uzwojeń i działek komutatora. Jeszcze łatwiej wykorzystać transformator o kilku woltach napięcia na uzwojeniu wtórnym, diodę i amperomierz analogowy. Obracać...
Regulator założony a alternator dalej nie ładuje. Widocznie koniec szczotek to zbieg okoliczności. Zastanawiam się czy nie spaliła się któraś dioda. Tylko nie mam dużej lutownicy odlutować diody od stojanu :/ Wirnik ma przejście między pierścieniami. Alternator daje tylko 200-80mV Możliwe że poszły diody od wzbudzenia wirnika?
N roboczy jest na + szczotce wirnika.
sprawdz diody prostownicze wirnik i stojan zobacz tez poprawnosc lutow
Patrząc po tym zdjęciu to jeżeli odlutuje dwa druciki miedziane od uzwojenia wirnika to te diody i rezystor powinny wyjść w całości. Dodano po 19 Rezystor 15.3kOhm Test diod wartosc 520 Opór uzwojenia wirnika po odlutowani 15 Ohm
Witam Ja to robię tak, rozbieram, sprawdzam stan komutatora/ szczotek, rezystancję uzwojeń wirnika i stojana (porównuję ze sprawnym), stan diod :P
Włóż do sprawnego i zobaczysz. Jak uzwojenie , diody i wirnik dobre to regulator do wymiany.
Wirnik do wymiany, albo zaizolowania, taniej.
JAFO jasne że nie zero idzie od wirnika diody jak wiesz są po to aby przewodzić tylko w jedną stronę a wszystkie 3 są zwrócone w strone wirnika i lampki diody nie mogą przewodzić inaczej
Witam ! Diody na wirniku należy oddzielić od uzwojenia i rezystora / jedną końcówkę / , wówczas dokonać pomiarów. Rezystancja obydwu cewek zbliżona , rezystory ok 15k ,diody w jednym kierunku. Stojan - dwa niezależne uzwojenia , główne i wzbudzenia zwarte przez kondensator / naprawiałem prądnice gdzie był 14 mikro /. Czy kondensator oryginalny był 8...
Sprawdź rezystancję uzwojeń stojana. Połączenia aluminiowego uzwojenia z miedzianymi przewodami potrafią płatać figla. Sprawa następna to sprawdzenie diod na wirniku, tylko do tego trzeba je jedną stroną wylutować.
Agregat chińczyk kilkaset W ,miedzy 300W a 700W Najprostsza prądnica samowzbudna z diodami w wirniku. należy podłączyć rezystor oraz diodę prostownicza . Nie, należy podłączyć kondensator ok 10 -15 µF /400VAC. Podaj wartość rezystancji pomiędzy przewodami, bo już nie pamiętam czy czerwone czy niebieskie obsługują 12 VDC przez mostek Greatza, a...
Przyczyną może być regulator napięcia, szczotki, pierścienie ślizgowe, diody, uzwojenie wirnika oraz stojana i stan połączeń. Na miejscu można to zdiagnozować w kilkanaście minut, jednak na odległość nikt Ci nie pomoże.
Uszkodzony może być wirnik, regulator i nawet diody. Sprawdż najpierw obwód wirnika. Pozdrawiam.
Dziękuję bardzo, pomyliłem się z tym, że przez diodę popłynie prąd wirnika. Jest miejsce i to dobre tylko poszukam odpowiedniej diody. https://obrazki.elektroda.pl/2527166000_... Dam znać czy zadziałało po IG czy zmodyfikowałem regulator :D
Przedstawiam sposób sprawdzania elektroniki poza silnikiem.Do zasilania używam trafa separującego 10W,po podaniu zasilania elektronika pozycjonuje wirnik (zapalone 3 diody)a później zaczynam przemiatać magnesem koło czujnika hala symulując ruch wirnika. Jeśli wsazania lampek są jak na filmie to elektronikę wstawiam do silnika i podłączam do sieci .
Właśnie padła po 2 latach użytkowania, świecą się wszystkie diody. Po rozebraniu wirnik nie był zblokowany. Czy ktoś może podpowiedzieć, jaki zamiennik można zastosować? Pompa działała w piecu Beretta CAO. Z góry dziękuję, jak ktoś coś podpowie w temacie, bo serwis zażyczył sobie ok. 2000, a to dla mnie w obecnej chwili za dużo.
Czesc oddalbym alternator do regeneracji komus kto sie specializuje w naprawie. Przewaznie koncza sie szczotki przy ~250.000km., byc moze dioda prostownicza jest uszkodzona albo sa luzu na lozysku wirnika.
To nie problem diody. Wyjmij regulator i zobacz czy czasem jeden z pierścieni na wirniku nie ma przebicia do masy.
Odpowiadam. Dlaczego w celu podmagnesowania zaproponowałem podać napięcie na stojan, a nie na wirnik? Bo tak jest łatwiej. Dlaczego prądnica się wzbudzi? Jeżeli w stojanie będzie jakiś magnetyzm szczątkowy, to w uzwojeniach obracającego się wirnika wzbudzi prąd, który po wyprostowaniu przez diody namagnesuje sam wirnik.
No to trzeba sprawdzić czy to faktycznie alternator. Patrz pomiar napięcia ładowania. Wymiana na jaki Nowy/regenerowany/Używany? Może warto zrobić sekcję zwłok poprzedniemu albo obecnemu alternatorowi (jak jest uszkodzony) co w nim padło (wirnik, diody, regulator, szczotki regulatora).
A mam takie pytanie, można sprawdzać diody podłączone w układzie, bo coś mi świta ze diody trzeba było wy lutować przy sprawdzeniu, nie wiem czy dobrze pamiętam? Możesz wylutować chociaż niekoniecznie. Pytanie jaki masz dostęp do nich. Diody powinno się sprawdzać pod obciążeniem (podłączyć jakoś opornik do niej, zapuścić napięcie) bo może się okazać,...
U mnie to był wirnik, diody tez byly wymieniane, ale nie pomogło.
Sprawdż diody , opór wirnika ,jeżeli poprawne to regulator. Nie piszesz nic na temat alternatora , zależnie od typu jest możliwość złego podłączenia regulatora.
(at)zone Jedne z częstrzych przypadków w takich generatorach o dwustopniowym wzbudzeniu - uszkodzenie diod w wirniku. Efekt podobny do . Przez te 8 sekund wyraźnie słychać obciążenie silnika. Sprawdzałeś ? Albo warystor zwiera po tych paru sekundach.
Wg Twoich badań stator ma sprawne uzwojenia, ale sprawdź też, czy wirnik posiada uzwojenie. Jeśli tak, to zwróć uwagę, czy nie jest uszkodzone i czy w wirniku są osadzone magnesy oraz wlutowane diody (sprawdź je, czy są sprawne). Czy agregat posiada sprawny bezpiecznik przeciążeniowy. Uruchamiaj agregat bez włączonych odbiorników (przed wyłączeniem...
Bez oscyloskopu tylko metoda wymiany regulatora na inny. Istnieje także niewielka wprawdzie możliwość uszkodzenia się jednej diody w wirniku (są dwie)Oscyloskop Prawdę Ci Powie :D .
Cześć, dzięki za odpowiedź. Od jakiegoś czasu gdy jestem już przekonany ze to napewno kondensator to pojawiają się przesłanki że może jednak warystor? Ale tak czy inaczej nie ma to raczej większego znaczenia dlatego że na 90% nie bierze on udziału w stabilizacji napięcia na wirniku, a tylko zabezpiecza diody przed szpilkami wyindukowanymi na wirniku...
Chwilowo chodzi mi o jak najprostszy układ możliwy do zmontowania samemu. Ale żeby działał. Normalnie wzbudzenie dajesz bezpośrednio z sieci przez diody a wirnik tak samo przez diody i dodatkowo dajsz regulator na triaku. Sprawdzone i działa przy silniku 4kW 220V=, triak 40A.
Działanie jest takie samo. Przy braku magnetyzmu szczątkowego w wirniku się nie wzbudzi. Parę lat temu miałem tak samo w agregacie Genesis TR1000. Odlutować diody z uzwojenia wirnika, i podłączyć. Prąd stały ( DC ), a nie AC.
Do sprawdzenia regulator napięcia, diody prostownicze, pierścień wirnika czyli alternator na stół
tak jak wyzej sprawdz opornosci wirnika, czy nie ma zwarcia. tak samo stojan no i diody a regulatora raczej samemu w domu nie sprawdzisz....
E-21 blocked engine - do sprawdzenia silnik, a konkretniej tachogenerator, wirnik i szczotki.
Jeśli to jest Diesel, a sądząc po TD w oznaczeniu to pewnie jest, to jeśli uszkodził się alternator to obrotomierz nie będzie działał bo impulsy informujące go o aktualnej prędkości silnika pobiera właśnie z alternatora (częste rozwiązanie). pytanie tylko co padło w alternatorze??? Diody, wirnik, regulator, szczotki, uzwojenie??? Miernik --> rozbieramy...
diody wirnika agregatu nawijanie wirnika wirnika izolacja uzwojeń wirnika wirnika
panele dachy płaskim philips 55pfl7008 sterowanie rolet zewnętrznych
pomiary oscyloskopem okiem praktyka arduino zegar
Błąd F05 w kotle Ferroli DivaCondens - przyczyny i rozwiązania Silnik HDi odpala tylko na placu - przyczyny i rozwiązania