diody w alternatorze przewodzą w dwóch kierunkach,najlepiej sprawdzić podłączając sąsiednia sprawną w szeregu z żaróweczką do akumulatora.+do diody,`zaróweczka i do -,na trzech diodach ma świecić,na pozostałych trzech nie swieci,po zamianie biegunów odwrotnie,do sprawdzenia małych diód nie mozna używać zbyt dużej zarówki.oczywiście jak jest rozmontowany...
To samo auto. Ten sam rok. Ta sama usterka. U mnie było walnięta połączenie w skrzynce bezpieczników. Należy ją wymontować (wtyki wiązki się nie pomylą), wyjąć wszystkie przekaźniki, diody i blaszki (zaznacz sobie jak były powkładane) i zdjać obudowę (popodważać te plastikowe zaczepy - delikatnie). W środku będzie płytka ze ścieżkami i gniazdami. Wszystkie...
Bardzo dziękuję, wymieniłem diody wzbudzające i wszystko działa jak należy. Lecą punkty dla Was Panowie ;)
kombajn to rekord ( ale nie wiem czy alternator jest fabryczny). Może kolega mi przybliżyć jak zbadać diody wzbudzające ? Prostownicze to wiem - test z żarówką. No i jak sprawdzić regulator ?
Silnik zgaszony nie miga, 6 diod w altku zmierzone 100% dobre , styki ok czyszczone, moze jeszcze mase powinienem przeczyscić ale watpie by to bylo powodem.. Mam pytanie gdy rozbierałem mostek z diodami te duze pomierzylem natomiast jest tam jeszcze nie wiem jak to opisać coś tak jak by jakieś elementy w plastiku (jest to zabudowane nie da sie tego...
Później chciałem pomierzyć diody, odkułem pozgrzewane uzwojenia i to całkiem nie potrzebnie :x bo wszystkie 8 diod i 3 wzbudzające były dobre. Przy okazji zmierzyłem uzwojenia stojana i wirnika. Wszystko OK. Założyłem z powrotem diody i i przylutowałem uzwojenia Następnie założyłem nowy regulator i alternator jak nowy. Więc jak ktoś zewrze przewód...
Dziękuję za rady. Jak na razie jestem w takiej sytuacji. Rozebrałem Dokładnie cały alternator i jeszcze raz pomierzyłem diody tym razem jednak nie na teście diód ale na oporność. I wychodzi że dwie diody różnią we wskazaniach kierunku przewodzenia od innych. Czyli można się spodziewać że są nie do końca dobre. Ale odkryłem jeszcze jedną ciekawą sprawę....
Nigdy nie zdejmuj klemy przy pracującym silniku,przy sprawnym altku możę się wtedy pokazać napięcie które uszkodzi wszystkie odbiorniki. Diody najlepiej sprawdzać pod obciążeniem np.żarówką 50/100 W i woltomierzem-pomiar przy małym prądzie może być mylący.Diody wzbudzające też sprawdziłeś-te trzy 1-no amperowe?
Delirium, ładowarki GP to grzałki niszczące do akumulatorów, swoją obudową już bardzo nagrzewają ogniwa a dodatkowo ogromny prąd , czesto bez DV je dodatkowo przegrzewa..,, często mają tylko ogranicznik czasowy To fakt, że moja poprzednia ładowarka ładowała dosyć dużym prądem - 1800 mAh w 1h daje całkiem spory prąd ładowania. Obudowa również się grzała...
Prawdopodobnie jest to prądnica bezszczorkowa z przekazywaniem energii do wirnika za pomocą pola elektroamgnetyznego. Prąd w wirniku musi być prądem stałym stąd te diody i kondensatory w wirniku. Co do stojana i 2 grubych uzwojeń to mogę się domyślać, że stojan jest uzwojony jako 2 x 115 V czyli dla krajów nazwijmy to amerykańskich uzwojenia daje się...
Nie sprawdzałem rozpiski tego IC3, ale T1-T4 są na wyjściach albo Q albo inwertowanych bo tak działa silnik krokowy, że na poszczególne wejścia podaje się sygnały taktujące, tak, że jeśli przelutowałeś jeden działający tranzystor w miejsce niedziałającego to w układzie nic się nie zmieniło - dalej masz brak sterowania jednego wejścia do silnika krokowego....
Witam. Mam problem a zarazem prośbę. Na zaliczenie mam pracę do wykonania jak w temacie. Mam opis działania alarmu, schemat ideowy, natomiast brakuje mi na podstawie tego układu opisać zasadę działania alarmu, w którym będzie wykorzystywany sterownik i proszę o napisanie diagramu decyzyjnego dla tego urządzenia. Niestety jako BHP-owiec nie miałem w...
Najpierw szczotki (czy nie mają powodu się zawieszaćczy są czyste, czy nie za krótkie), potem LUTY NA DIODACH. Może będzie widać rozwarstwienie lutu... Może też być uszkodzona dioda WZBUDZANIA, jeśli pracują tylko 2 może na wolnych przyświecać.
54 - PLUS PO STACYJCE Z PUSZKI BEZPIECZNIKÓW D+ - DO KONTROLKI I DO ALTERNATORA CZESKIEGO NA STYK OZNACZONY R LUB DW, WYJŚCIE Z TRZECH DIOD WZBUDZANIA DF - DO PLUSOWEJ SZCZOTKI WZBUDZANIA, CZESKIE OZNACZENIE M LUB 67. POMIĘDZY SZCZOTKĄ PLUSOWĄ A MASĄ MA BYĆ OK. 4 OM. B- - TO MASA.
Kolego Karol17, ten tranzystor to w końcu 2SC3553 czy 2N3553 ? Jesli 2SC to ma trochę małą moc... W tej Veronice częstym problemem jest brak startu końcówki mocy. Ale jeśli Ci nie startuje to dziwi mnie palenie się tranzystora. No i napięcie na bazie wydaje się dużo za niskie... Jakie tranzystory zastosowałeś w generatorze ? Z ilu V zasilasz nadajnik...
Po pierwsze - baza pierwszego tranzystora wisi w powietrzu - jeśli włącznik jest otwarty może robić za antenę i zbiearć wszelkie możliwe zakłócenia - daj rezystor pull-down. A po drugie - jaki jest prąd wsteczny użytej diody LED? W tej konfiguracji prąd może popłynąć od 24V przez złącze B-E tranzystora pnp, rezystor 10k, rezystor 150R, diodę LED do...
Mam taki problem, że świecą mi się diody od prawego kanału (dokładnie to dwie). Wzmacniacz się wzbudza.
Odłącz kondensatory 33pF od układu, może to za duża pojemność i kwarc sie nie wzbudza.
>>21351884 nie ma ani jednej diody, ani żadnego regulatora napięcia. Mam podobny agregat prądotwórczy i jak nie ma pierścieni, to nie ma regulatora napięcia. Ale wtedy uzwojenie wirnika jest zwarte dwoma diodami i opornikiem połączonymi równolegle. U mnie agregat też się nie wzbudzał, przyczyną była przebita jedna dioda. W tym przypadku, tak...
Będzie działał ale ja bym wstawił za prostownikiem 100µF i 100n i tak samo na wyjściu...możesz jeszcze zabezpieczyć układ diodą przed wzbudzaniem...Co do woltomierza cyfrowego to chyba będzie lepiej jak kupisz zwykły uniwersalny na allegro są nawet po 7 zł.... Pozdro Dodano po 4 Tu masz prosty schemat gdzie dac diody http://www.belza.cz/pwrsply/317-sch2.gif...
Taki układ może się wzbudzać. A na diodzie LED może być coś jak PWM i stąd zmiany jasności. Dodaj kondensator 100nF pomiędzy nóżki 1 i 3 TL431.
Przewody blokujące podłączasz z wkładki i są sterowane plusami ale znajdziesz je z tego co kojarzę pod schowkiem.Przycisk wewnątrz nie działa gdy auto jest zamknięte z pilota więc Cię nie interesuje.Kierunkowskazy,chyba były po lewej stronie kolumny kierowniczej, kolory niebieski z brązowym i niebieski z zielonym paskiem.Szukasz 6 takich i separujesz...
Na zdjęciu wygląda jakbyś dał 10k szeregowo z diodami a na bazy tranzystorów 1k. Przy 1k w bazach - LEDy świecą obie ciągle -układ się nie wzbudza
Oryginalnie są 1-amperowe BY 144.Tak że 1N4007 też jest odpowiednia,ale problemem w tych alternatorach jest najczęściej to ,że od wibracji ukruszają się wyprowadzenia diody.Tak że lepiej wstawiać 3 amperowe (mają grubsze końcówki)
Do sprawdzenia diody wzbudzania.
To napięcie 314V mierzone podczas pracy? -jak tak to dobre i elektrolit też. Możesz jednak podstawić-dolutować równolegle. Prędzej jakieś kondensatory w kolektorze,drenie tranzystora wykonawczego przetwornicy lub pozostałe diody i kondensatory. Przetwornica się "wzbudza"
Chce wykonać prostownik do motocykla z instalacją 12 V Oryginalny prostownik w tym motocyklu ma napięcie 14 V i 15 A A wiec co mam kupić mostek prostowniczy 15 A W oryginalnym prostowniku są diody prostownicze i diody wzbudzania jakie mają być diody wzbudzania ??
problem tkwi w diodach wzbudzania (tych małych)
Jak wtyczka jest z kilkoma przewodami to alternator może nie mieć diod wzbudzania.
oddawaj to szybko do reklamacji i niech wymienią diody wzbudzające, bo załatwisz akumulator na amen
Z twojego opisu wygląda na zwarcie diody wzbudzania ale nie zawsze jest możliwość wymiany tych diód w niektórych alternatorach są zalane masą i trzeba wymienić cały zespół prostowniczy czyli wszystkie 9
Ta wartość prądu jest między diodami wzbudzania a szczotkami (mierzyłem miernikiem cyfrowym i analogowym). Regulator napięcia mam elektroniczny. Wirnik zasilam przez regulator bo bez niego napięcie mam powyżej 15 V (z regulatorem 14.1 bez świateł). Prąd ładowania akumulatora też jest odpowiedni. No i miałem problemy z diodami wzbudzania bo ciągle mi...
Wylutowana, pęknięta dioda wzbudzania w mostku.
Odlutowana, uszkodzona dioda wzbudzania, częsty przypadek, typowy objaw.
Trzeba sprawdzić diody wzbudzania najczęściej uszkodzenie jednej z nich powoduje świecenie kontrolki ładowania a co do mrugania świateł trzeba sprawdzić regulator napięcia i masy żarówek leflektorów
Jakimi komendami obsługujesz tracker? ("ADMINIP123456 IP port" czy "SERVER,666666,0,IP,port,0#") Są różne wariacje tego modelu (np, Dyegoo), często tożsame z TK102 (wspólny protokół). Jak diody mrugają to dobrze, łapie zasięg i odświeża pozycje. Czy tracker udało Ci się zestawić z którymś z serwerów (Traccar, Ruhavik)? PS. Z ciekawostek, to klon GT06...
Dioda na wyjściu rozwiązała problem wzbudzania się układu.
Wszystko jest OK. Nie powinien sie grzać. Spróbuj odłączyć zabezpieczenie przeciwzwarciowe poprzez wypięcie diod D101 i D102. Być może coś się wzbudza. C105 jest zamontowany?
W tym golfie alternator wzbudza opornik w zegarach, a nie dioda led, która robi za kontrolkę, często nie styka i nie świeci, a wzbudzenie na D+ jest
również stawiam na diody wzbudzania - często zdżają się problemy z zabrudzonymi / zawieszonymi ścieżkami.
Nie wiem jaki tam jest typ alternatora ale jeżeli bez żadnych japońskich usprawnień, to powinno być tak że jeżeli alternator ładuje a kontrolka aku się swieci to znaczy że wzbudza się przez lampkę = uszkodzone diody wzbudzenia.
Układ gasikowy RC stosuje się do minimalizacji iskrzenia występującego na stykach stycznika (przekaźnika) a nie do cewki wzbudzającej. W tym przypadku faktycznie stosuje się diodę - jednak jest pewne ograniczenie: cewka stycznika musi być zasilana prądem stałym. Jeżeli zaś chodzi o zasadę działania: Szeregowy układ RC . Załóżmy, że styki są zwarte,...
Tylko jak mają wytrzymać taki prąd diody wzbudzania (fabrycznie mają 1A)? Pracują na granicy wytrzymałości.
Całej instalacji, kto Ci głupot napieprzył o jakiejś diodzie wzbudzania. Chyba, że to kontrolka od ładowania się żarzy.
Panowie na rysunku jest błąd bo kontrolka ładowania nie jest zasilana z zacisku 30 ale z 15 czyli po stacyjce, Po włączeniu stacyjki wirnik alternatora jest magnesowany prądem płynącym przez żarówkę kontrolki a po wzbudzeniu wirnik jest zasilany bezpośrednio z diod wzbudzających a prąd wzbudzania a co za tym idzie napięcie wyjściowe alternatora reguluje...
Popieram Zbysława jeśli żarówka swieci słabo to jest rożnica potencjałów czyli uszkodzona dioda wzbudzania nawet przy dobrym ładowaniu
Witam No może być coś z regulatorem napięcia lub któraś dioda wzbudzająca,jeśli to VALEO to bez demontażuy powinien zejść regulator
Odłącz jedną diode i sie dowiesz. Najlepiej zobaczysz to na oscyloskopie. Jeszcze lepiej, jak akumulator będzie kiepski lub nie bedzie go wcale. Poniżej oscylogramy w zależności od uszkodzenia diody i diody wzbudzającej. http://e9-driven.com/Public/Library/BMW-...
danek 17 czytaj dokładnie co ja napisałem , napięcie na kontrolce podczas ładowania w sprawnym alternatorze jest równe napięciu akumulatora w granicach 14-14.2V w zależności od regulatora i dlatego kontrolka gaśnie bo nie ma różnicy potencjałów a te napięcia o których piszesz służą do sprawdzenia alternatora w stanie spoczynku , a jesli o diodach wzbudzania...
Witam Dziękuje za szybką poradę. Podłączyłem zielony do szczotki "+" natomiast żółty do szczotki "-"z przewodem od kontrolki i przewodem od diody wzbudzania, alternator nie ładuje i świeci się kontrolka.
mrugajace diody diody diody spawarka inwertorowa diody compal diody
koszt wymian sprząc czujnik zaplonu podciśnienie zmierzyć
podłączenie wyłącznika nadprądowego zmiana ogniw 18650
Denon DN-S1200, AVR-X1200W – nieczytane utwory z pendrive FAT32, limity plików, formaty audio Wpływ grubości ścianki portu bas-refleks na rezonans