potrzebuję oznaczenia diód w alternatorze do poloneza 1.6GLi 95 r. popsuła mi sie jedna z diód wzbudzających i nie wiem jaką kupic. Nie wiem też jak dokładnie je sprawdzić. Proszę o pomoc
Bardzo dziękuję, wymieniłem diody wzbudzające i wszystko działa jak należy. Lecą punkty dla Was Panowie ;)
oddawaj to szybko do reklamacji i niech wymienią diody wzbudzające, bo załatwisz akumulator na amen
Witam No może być coś z regulatorem napięcia lub któraś dioda wzbudzająca,jeśli to VALEO to bez demontażuy powinien zejść regulator
kombajn to rekord ( ale nie wiem czy alternator jest fabryczny). Może kolega mi przybliżyć jak zbadać diody wzbudzające ? Prostownicze to wiem - test z żarówką. No i jak sprawdzić regulator ?
Panowie na rysunku jest błąd bo kontrolka ładowania nie jest zasilana z zacisku 30 ale z 15 czyli po stacyjce, Po włączeniu stacyjki wirnik alternatora jest magnesowany prądem płynącym przez żarówkę kontrolki a po wzbudzeniu wirnik jest zasilany bezpośrednio z diod wzbudzających a prąd wzbudzania a co za tym idzie napięcie wyjściowe alternatora reguluje...
pierścienie nie mają w tym przypadku nic do rzeczy, są dwie możliwości, albo uszkodzona dioda wzbudzająca, albo regulator napięcia i jeżeli żaży się kontrolka ładowania to na 200% dioda, a jeżeji nie to traiłeś zły regulator
Odłącz jedną diode i sie dowiesz. Najlepiej zobaczysz to na oscyloskopie. Jeszcze lepiej, jak akumulator będzie kiepski lub nie bedzie go wcale. Poniżej oscylogramy w zależności od uszkodzenia diody i diody wzbudzającej. http://e9-driven.com/Public/Library/BMW-...
Zwarcie, przypalenie wirnika skutkuje obniżeniem napięcia ladowania a nie wzrostem. Jeżeli uszkodzi się któraś z diod wzbudzających lub przebije regulator możesz mieć wzrost napięcia na wyjściu..
Silnik zgaszony nie miga, 6 diod w altku zmierzone 100% dobre , styki ok czyszczone, moze jeszcze mase powinienem przeczyscić ale watpie by to bylo powodem.. Mam pytanie gdy rozbierałem mostek z diodami te duze pomierzylem natomiast jest tam jeszcze nie wiem jak to opisać coś tak jak by jakieś elementy w plastiku (jest to zabudowane nie da sie tego...
Jaka jest różnica użytkowa pomiędzy alternatorem 9-diodowym, a 6-diodowym? Rozumiem, że alternator 9-diodowy chwilowo jest wzbudzany z akumulatora, a potem poprzez 3 dodatkowe diody wzbudzające. Alternator 6-diodowy jest wzbudzany z akumulatora, a jak akumulator zaczyna być ładowany wykorzystuje prąd generowany przez alternator. Być może, coś rozumiem...
Jak mógłbym wykorzystać go do swojego projektu? i czy ogólnie będzie się nadawał? Faktycznie oznaczony jest na laminacie jako "E1" ale nie widzę nigdzie diody wzbudzającej chyba że ta dioda jest w enkoderze albo to ta która podświetla kółko scroolla? Ma on trzy wyprowadzenia prosiłbym o jakieś oznaczenia tych wyprowadzeń dodaję zdjęcia swojej płytki....
Później chciałem pomierzyć diody, odkułem pozgrzewane uzwojenia i to całkiem nie potrzebnie :x bo wszystkie 8 diod i 3 wzbudzające były dobre. Przy okazji zmierzyłem uzwojenia stojana i wirnika. Wszystko OK. Założyłem z powrotem diody i i przylutowałem uzwojenia Następnie założyłem nowy regulator i alternator jak nowy. Więc jak ktoś zewrze przewód...
Dziękuję za rady. Jak na razie jestem w takiej sytuacji. Rozebrałem Dokładnie cały alternator i jeszcze raz pomierzyłem diody tym razem jednak nie na teście diód ale na oporność. I wychodzi że dwie diody różnią we wskazaniach kierunku przewodzenia od innych. Czyli można się spodziewać że są nie do końca dobre. Ale odkryłem jeszcze jedną ciekawą sprawę....
Sprawdziłem naciąg pask, było luźno wiec zmieniłem to - jest naciągniety. Zmierzyłem napiecie - na akumie przy wyłączonym silniku jest 12, przy niskich obrotach na klemach jest 11,05, przy obrotach pow 1500 jest 11,75 wymieniłem regulator napiecia i to samo wiec.... co może byc czy moga to byc zasniedziłe kable na rozruszniku?? kable na altku sa całe...
Układ gasikowy RC stosuje się do minimalizacji iskrzenia występującego na stykach stycznika (przekaźnika) a nie do cewki wzbudzającej. W tym przypadku faktycznie stosuje się diodę - jednak jest pewne ograniczenie: cewka stycznika musi być zasilana prądem stałym. Jeżeli zaś chodzi o zasadę działania: Szeregowy układ RC . Załóżmy, że styki są zwarte,...
Najpierw szczotki (czy nie mają powodu się zawieszaćczy są czyste, czy nie za krótkie), potem LUTY NA DIODACH. Może będzie widać rozwarstwienie lutu... Może też być uszkodzona dioda WZBUDZANIA, jeśli pracują tylko 2 może na wolnych przyświecać.
54 - PLUS PO STACYJCE Z PUSZKI BEZPIECZNIKÓW D+ - DO KONTROLKI I DO ALTERNATORA CZESKIEGO NA STYK OZNACZONY R LUB DW, WYJŚCIE Z TRZECH DIOD WZBUDZANIA DF - DO PLUSOWEJ SZCZOTKI WZBUDZANIA, CZESKIE OZNACZENIE M LUB 67. POMIĘDZY SZCZOTKĄ PLUSOWĄ A MASĄ MA BYĆ OK. 4 OM. B- - TO MASA.
Wyjąłem alternator, nie widać gołym okiem pęknięć czy uszkodzeń. Zrobiłem próbę regulatora napięcia, na wyjście ze szczotek podpiąłem żarówkę 21W i świeciła ona ciągle aż do podładowania prostownikiem akumulatora do 14,6V. Mostek prostowniczy z grubsza sprawdziłem, przepływ tylko w jednym kierunku na diodach, oporność ok 500 omów, sprawdziłem go miernikiem....
A może problem nie siedzi w radiu tylko w mierniku częstotliwości? AM jest takie trochę wredne i lubi zakłócać pracę różnych przyrządów. Obiór ponoć ok. Sprawdź uchologicznie na odległość z innym radiem "wstrzelenie się" w częstotliwość. Jeśli faktycznie radio jest gdzieś "poza' to sprawdź stabilizację napięcia zasilania syntezy, kiedyś pisałem o wzbudzających...
Witam, mam problem z ładowaniem w Chrysler Voyager 94' 2,5 mianowicie, znikło... W/g mnie alternator nie wzbudza się. Alternator obejrzałem i pomierzyłem, stojan ok, wirnik ok, diody ok, szczotki wymieniłem. Podobno mógł paść sterownik. Ok, mam regulator napięcia do tego alternatora, tylko jak go podpiąć? Dołożyłem mu 3 diody prostownicze jako wzbudzające,...
Witam, krótko zwięźle i na temat. Mianowicie ostatnio postanowiłem podłączyć subwoofer aktywny Peiying PYBA300X do swojego nowego autka, aby podbić delikatnie bass. Po podłączeniu zasilania, kabla wzbudzającego oraz czinczy dioda "power" świeciła się na czerwono, gdy podłączałem ostatni z kabli "uziemienie" dioda gaśnie, gdy odczepie uziemienie dioda...
To samo auto. Ten sam rok. Ta sama usterka. U mnie było walnięta połączenie w skrzynce bezpieczników. Należy ją wymontować (wtyki wiązki się nie pomylą), wyjąć wszystkie przekaźniki, diody i blaszki (zaznacz sobie jak były powkładane) i zdjać obudowę (popodważać te plastikowe zaczepy - delikatnie). W środku będzie płytka ze ścieżkami i gniazdami. Wszystkie...
Do sprawdzenia diody wzbudzania.
Oryginalnie są 1-amperowe BY 144.Tak że 1N4007 też jest odpowiednia,ale problemem w tych alternatorach jest najczęściej to ,że od wibracji ukruszają się wyprowadzenia diody.Tak że lepiej wstawiać 3 amperowe (mają grubsze końcówki)
Zapoznałem się z ta pozycją. Niestety nie ma tam przebiegów powrotnych z alternatora do PCM więc nie wiem czy u mnie wyglądają one poprawnie. Zastanawiam się co może być uszkodzone. Gdy odłączę 3-pinową wtyczkę mam ładowanie rzędu 14.1-14.2V - kontrolka świeci Gdy do wtyczki podpięte jest tylko wyjście PCM - napięcie 14.1-14.2V - kontrolka świeci. Gdy...
Będzie działał ale ja bym wstawił za prostownikiem 100µF i 100n i tak samo na wyjściu...możesz jeszcze zabezpieczyć układ diodą przed wzbudzaniem...Co do woltomierza cyfrowego to chyba będzie lepiej jak kupisz zwykły uniwersalny na allegro są nawet po 7 zł.... Pozdro Dodano po 4 Tu masz prosty schemat gdzie dac diody http://www.belza.cz/pwrsply/317-sch2.gif...
problem tkwi w diodach wzbudzania (tych małych)
Jak wtyczka jest z kilkoma przewodami to alternator może nie mieć diod wzbudzania.
Witam Ostatnio kuzynowi przestał ładować alternator firmy Denso (zdjęcia poniżej ) w samochodzie Rover 216 2.0 z roku 1991 więc postanowiłem że spróbuje go naprawić ale napotkałem pewien problem mianowicie nie mam zielonego pojęcia jak sprawdzić regulator ma on cztery wyprowadzenia dwa z nich to masa oraz plus z trzeci to chyba łączy się z diodami wzbudzającymi...
Chce wykonać prostownik do motocykla z instalacją 12 V Oryginalny prostownik w tym motocyklu ma napięcie 14 V i 15 A A wiec co mam kupić mostek prostowniczy 15 A W oryginalnym prostowniku są diody prostownicze i diody wzbudzania jakie mają być diody wzbudzania ??
Kolego Karol17, ten tranzystor to w końcu 2SC3553 czy 2N3553 ? Jesli 2SC to ma trochę małą moc... W tej Veronice częstym problemem jest brak startu końcówki mocy. Ale jeśli Ci nie startuje to dziwi mnie palenie się tranzystora. No i napięcie na bazie wydaje się dużo za niskie... Jakie tranzystory zastosowałeś w generatorze ? Z ilu V zasilasz nadajnik...
Przewody blokujące podłączasz z wkładki i są sterowane plusami ale znajdziesz je z tego co kojarzę pod schowkiem.Przycisk wewnątrz nie działa gdy auto jest zamknięte z pilota więc Cię nie interesuje.Kierunkowskazy,chyba były po lewej stronie kolumny kierowniczej, kolory niebieski z brązowym i niebieski z zielonym paskiem.Szukasz 6 takich i separujesz...
W woli zakończenia tematu, całym problem w moim przypadku był uszkodzony prostownik w alternatorze, uszkodzona część diod. Po naprawie alternatora ładowanie działa normalnie. Dwa równoległe rezystory wzbudzające 2x2k8 (Rwyp=1k4) i alternator wzbudza się bez problemu.
Wylutowana, pęknięta dioda wzbudzania w mostku.
Odlutowana, uszkodzona dioda wzbudzania, częsty przypadek, typowy objaw.
Z twojego opisu wygląda na zwarcie diody wzbudzania ale nie zawsze jest możliwość wymiany tych diód w niektórych alternatorach są zalane masą i trzeba wymienić cały zespół prostowniczy czyli wszystkie 9
Trzeba sprawdzić diody wzbudzania najczęściej uszkodzenie jednej z nich powoduje świecenie kontrolki ładowania a co do mrugania świateł trzeba sprawdzić regulator napięcia i masy żarówek leflektorów
Ta wartość prądu jest między diodami wzbudzania a szczotkami (mierzyłem miernikiem cyfrowym i analogowym). Regulator napięcia mam elektroniczny. Wirnik zasilam przez regulator bo bez niego napięcie mam powyżej 15 V (z regulatorem 14.1 bez świateł). Prąd ładowania akumulatora też jest odpowiedni. No i miałem problemy z diodami wzbudzania bo ciągle mi...
również stawiam na diody wzbudzania - często zdżają się problemy z zabrudzonymi / zawieszonymi ścieżkami.
Tylko jak mają wytrzymać taki prąd diody wzbudzania (fabrycznie mają 1A)? Pracują na granicy wytrzymałości.
Całej instalacji, kto Ci głupot napieprzył o jakiejś diodzie wzbudzania. Chyba, że to kontrolka od ładowania się żarzy.
Popieram Zbysława jeśli żarówka swieci słabo to jest rożnica potencjałów czyli uszkodzona dioda wzbudzania nawet przy dobrym ładowaniu
Witam Dziękuje za szybką poradę. Podłączyłem zielony do szczotki "+" natomiast żółty do szczotki "-"z przewodem od kontrolki i przewodem od diody wzbudzania, alternator nie ładuje i świeci się kontrolka.
Odłącz kondensatory 33pF od układu, może to za duża pojemność i kwarc sie nie wzbudza.
Po pierwsze - baza pierwszego tranzystora wisi w powietrzu - jeśli włącznik jest otwarty może robić za antenę i zbiearć wszelkie możliwe zakłócenia - daj rezystor pull-down. A po drugie - jaki jest prąd wsteczny użytej diody LED? W tej konfiguracji prąd może popłynąć od 24V przez złącze B-E tranzystora pnp, rezystor 10k, rezystor 150R, diodę LED do...
jeśli na kontrolce jest mniejsze to diody wzbudzania Z podanego wyżej schematu ideowego wynika chyba jasno żę na kontrolce będzie mniejsze napięcie.... 2,75Vi 0,75V Dodano po 42 jeśli na kontrolce jest mniejsze to diody wzbudzania Z podanego wyżej schematu ideowego wynika chyba jasno że na kontrolce będzie mniejsze napięcie.... 2,75Vi 0,75V
Dało by się, ale co ze sterowanie wzbudzeniem? To że regler odłącza akumulator od prądnicy gdy ta go nie ładuje to jest tylko jedna z jego funkcji - taki elektromechaniczny prostownik, główną jego funkcją jest załączanie i rozłączanie uzwojenia wzbudzającego prądnicy.
Mam taki problem, że świecą mi się diody od prawego kanału (dokładnie to dwie). Wzmacniacz się wzbudza.
Mój altek też działa sprawdziłem jeszcze raz diody lecz okazało się ze wszystko jest ok więc kupiłem nowe diody wzbudzania i wymieniłem i działa. Może ktoś wie czemu na przyrządzie wyszło że są dobre??
Na poczatek to dolej wody do akumulatora i spr. klemy, później połączenia przy alternatorze a na końcu wymień diody wzbudzania (trzy małe zastapić możesz szybkimi 1 amper ) w prostowniku alternatora.
W alt 6 d trzeba uciąć i wyjąć z konektorka kabel od uzwojeniu stojana, i wmontować do środka prostownika mostek diod wzbudzania, ma on już gotowy kabel do zamontowania w miejsce tego uciętego.
Tak, to jest alternator pięciofazowy. To uszkodzenie to standard w tych sprzętach. Twoje naprawy nic nie pomogły. Stojan nadaje się tylko do wymiany/przezwojenia. Możesz też spróbować pomierzyć stojan, czy nie ma przebić izolacji. Diody też do pomierzenia. Tylko nie multimetrem. Możliwe, że źle podłączyłeś cewki wzbudzające, jednak najprawdopodobniej...
>>21351884 nie ma ani jednej diody, ani żadnego regulatora napięcia. Mam podobny agregat prądotwórczy i jak nie ma pierścieni, to nie ma regulatora napięcia. Ale wtedy uzwojenie wirnika jest zwarte dwoma diodami i opornikiem połączonymi równolegle. U mnie agregat też się nie wzbudzał, przyczyną była przebita jedna dioda. W tym przypadku, tak...
Taki układ może się wzbudzać. A na diodzie LED może być coś jak PWM i stąd zmiany jasności. Dodaj kondensator 100nF pomiędzy nóżki 1 i 3 TL431.
Podzielę się ciekawym opisem mierzenia diod w alternatorze zaobserwowanym przeze mnie w warsztacie samochodowym. Pan fachowiec na moich oczach nie urzywając multimetru ani żarówki samym prostownikiem do ładowania sprawdzał diody - w jedną przewodzi (zwarcie) w drugą nie (oczywiście krótkotrwałe podłaczenie diody) Potem odpowiedż diody prostownicze sprawne,...
Sprawdż kontrolkę ładowania (odłącz kabel od alternatora ten cieńszy i końcówkę podłącz do masy; sprawna kontrolka powinna świecić po przekręceniu kluczyka). Sprawdż szczotki alternatora (czy nie są za krótkie lub nadpalone). Może też być niesprawny regulator napięcia, diody (wzbudzania i prostownicze).
I teraz tak, z uzwojenia stojana wychodzą 4 kabelki z czego wszystkie biegną do mostka diodowego. Diod prostowniczych jest łącznie 8 sztuk z czego 4 na plus i 4 na minus. Diod wzbudzania jest 3 lub 4 ale są schowane o ciężko je zobaczyć. Poważnie? Jest to możliwe ale niekoniecznie powszechne.
Delirium, ładowarki GP to grzałki niszczące do akumulatorów, swoją obudową już bardzo nagrzewają ogniwa a dodatkowo ogromny prąd , czesto bez DV je dodatkowo przegrzewa..,, często mają tylko ogranicznik czasowy To fakt, że moja poprzednia ładowarka ładowała dosyć dużym prądem - 1800 mAh w 1h daje całkiem spory prąd ładowania. Obudowa również się grzała...
Dla pewności - na pewno chodzi o diody ? Bo jest ich tam 9 i może chodzi o diody wzbudzania - 3 sztuki. SY170 i SY171 to diody dodatnie i ujemne ale tych byś chyba nie uszkodził. Wzbudzenia to chyba SY351/3 (zamiennik to 1N5401) lub dowolna inna o prądzie min 3A. Sam z kolegą szukałem info i wspominano że powinno byc min. 10A ale chyba chodziło o te...
W tym alternatorze jest taki oto regulator napięcia wraz ze szczotkami http://obrazki.elektroda.net/36_12909336... Także nie ma w nim diod wzbudzania. Jutro jadę do elektryka z nim, niech sprawdzi go na stole, potem ewentualnie całe auto będę musiał zaprowadzić.
Jeżeli był by ktoś tak miły i mnie upewnił w przekonaniu a mianowicie mam podobny problem do opisanego tu lampka kontrolki ładowania sie swieci z tym ze ładowanie mam na wolnych to między 17 a 20 a na obrotach już koło 2000 i dalej to rośnie w granicach 24 ( jak w tirze ha ha) i czy to jest wina DIOD wzbudzania oczywiście wykluczam regulator czy zaśniedziałe...
Dioda na wyjściu rozwiązała problem wzbudzania się układu.
Elektryk powiedział, że to ciekawa sprawa bo nie ma diod wzbudzania. Do alternatora idzie też cieńszy, przykręcany kluczem 8 przewód, po odłączeniu którego przestaje świecić kontrolka akumulatora, natomiast dalej jest takie same słabe ładowanie Większość nowych alternatorów nie ma diod wzbudzenia bo i po co. Regulator zasilany jest z głównego przewodu...
Miałem podobny objaw po wymianie szczotek, przeszło po przejechaniu ok 300km, szczotki ułożyły się widocznie do pierścieni. Gdyby nie ustąpiło, zerknąłbym jeszcze na diody wzbudzania, ale może się czepiam??? Dodano po 1 Jeszcze jkedno podstawowe pytanie, pasek klinowy jest OK? Naciągnięty tak jak trzeba?
Czy jesteście Państwo w stanie mi pomóc ,w doborze diody ,choćby nazwy np. Zendera czy Transil czy jeszcze inna ,która mogę wykorzystać w moim generatorze dc .Generator ma alternator z samochodu ciężarowego o instalacji 24v.Do tego alternatora w aucie jest podpięty standardowo przewód gruby ,łączący akumulator z alternatorem ,w którym jest zamontowany...
To napięcie 314V mierzone podczas pracy? -jak tak to dobre i elektrolit też. Możesz jednak podstawić-dolutować równolegle. Prędzej jakieś kondensatory w kolektorze,drenie tranzystora wykonawczego przetwornicy lub pozostałe diody i kondensatory. Przetwornica się "wzbudza"
Oczywiście można dołożyć diody wzbudzania jak proponuje 1000godzilla1000 , ja jednak pozwoliłem sobie nieco zmienić zamieszczony oryginalny schemat tego motocykla bez ingerencji w alternator, a dokładając jedynie przekaźnik lampki kontrolnej ładowania i powinno działać. http://obrazki.elektroda.pl/9689267300_1...
Koledzy, dla pewności dam to wszystko do weryfikacji, u nas koszt takiego sprawdzenia 20 zł, Alternator rozebrałem na najmniejsze części, nawet diody wszystkie. Narazie mi się z tym nie spieszy bo mam drugi alternator, ale w razie co będę robił zdjęcia i pytał szanownych kolegów. Dodano po 7 Artur062, zmierzyć diody wzbudzania? A które to? oprócz tych...
Alternatywa dla samochodów nie wyposażonych w automatyczne odłączanie zbędnych odbiorników w czasie rozruchu. Schemat "b" pozwala na zmniejszenie liczby przewodów. Dioda zapobiega wzbudzaniu się układu ("hazard"), gdy wyłącznik jest w pozycji "lato/dzień".
Na zdjęciu wygląda jakbyś dał 10k szeregowo z diodami a na bazy tranzystorów 1k. Przy 1k w bazach - LEDy świecą obie ciągle -układ się nie wzbudza
Zmierz napięcie baterii - czasami trzeba przytrzymać telefon długo na podłączonej ładowarce. Dawno temu dostałem dwie P10, które niedawno próbowałem wskrzesić. Objawy jak u Ciebie, jedna się wzbudzała, dioda migała, po pół godzinie, doszło do sytuacji, że telefon pokazał czerwoną błyskawicę i gasł. Dopiero za jakiś czas zaskoczył i zaczął się poprawnie...
A to jest jeszcze kwestia, jakie napięcie daje ten silnik przy takich obrotach, przy jakich chcesz go używać. Pewna niewygoda jest w tym, że napięcie jest (z grubsza) proporcjonalne do obrotów (w układzie ładowania akumulatora w samochodzie używa się prądnicy z regulowaniem napięcia poprzez dostosowywanie prądu wzbudzającego - bez tego napięcie pasuje...
Stokrotne dzięki, moją pomyłką było złe sprawdzenie diod od wzbudzania, faktycznie dwie z nich były uwalone i to było przyczyną. Jeszcze raz dziękuję za pomoc.
Nigdy nie zdejmuj klemy przy pracującym silniku,przy sprawnym altku możę się wtedy pokazać napięcie które uszkodzi wszystkie odbiorniki. Diody najlepiej sprawdzać pod obciążeniem np.żarówką 50/100 W i woltomierzem-pomiar przy małym prądzie może być mylący.Diody wzbudzające też sprawdziłeś-te trzy 1-no amperowe?
Początkowo czasem ładował, czasem nie. Potem ładował chwilami, jak się alternator młotkiem opukało. Mechanik wymienił diody, więc powinny działać. Szczotki w porządku. Prąd na przewodzie wzbudzającym jest. Początkowo kontrolka gasła po uruchomieniu silnika, ale ładowania nie było (badałem miernikiem). Co ciekawe kontrolka gasła też po odłączeniu kabla...
Multimetr za 25 zł z testem diody ,
Sa to kody błędów zapisane w zegarach. Może ja wypowiem sie dokladniej o co mi chodzi. Podejrzewam iż w pojeździe poprzedni właściciel zamontował skrzynie biegów od pojazdu po liftowego. Taka skrzynia ma miejsce na czujnik vss, niestety nie ma w niej co go wzbudzać (brak elementu wzbudzającego wynika z tego iż pojazdy po liftingu miały dokonywane pomiary...
Wczesniej altek tez podpiety jest jednym kabelkiem do tej szpilki plusowej. Wczesniej nie zauwazylem ze nowy mostek ma + z drugiej strony wiec przylutowalem go do stojanu, poskladalem patrze a tu lądowanie 10V czyli raczej brak .... moze regulator rozwalilem tym mostkiem? grrr juz nie kumam tego. No ale nic nie mzoe byc jak diody wzbudzania skoro po...
Witam. Mam problem z żarząca sie kontrolką ładowania w Polonezie Caro '92. Kontrolka lekko sie świeci, mimo że ładowanie jest prawidłowe(14,4V). Na forum przeczytałem że najprawdopodobniej przyczyną jest przebita jedna z diod wzbudzania. Sprawdziłem i wszystkie były OK, ale i tak je wymieniłem na nowe(1N4007). Po tym zabiegu żarzenie kontrolki jeszcze...
Witam! Mam podobny problem z podobnym piecykiem (WRP 11 G 23). Podczas napełniania wanny wodą potrafi zgasnąć 3 razy. Pierwszy raz po ok. 2 minutach (po minucie zaczyna migać czerwona dioda, po kolejnej minucie gaśnie). Za drugim podejściem działa nieco dłużej. Za trzecim z reguły udaje mu się dotrwać do końca zadania (na migającej czerwonej diodzie)....
Dla BD911/912 wzmacniacz może się wzbudzać. Robiłeś wymianę elementów na lepsze, szukaj przyczyn w tym. Kilkukrotnie już o tym pisałem. Polskie tranzystory mocy były dość ... powolne w porównaniu do BD911/12 i stad problem ze wzbudzaniem się wzmacniacza. Należy je "utemperować" w zapędach i ograniczyć ich f graniczną za pomocą dodania (pomiędzy B a...
Jakimi komendami obsługujesz tracker? ("ADMINIP123456 IP port" czy "SERVER,666666,0,IP,port,0#") Są różne wariacje tego modelu (np, Dyegoo), często tożsame z TK102 (wspólny protokół). Jak diody mrugają to dobrze, łapie zasięg i odświeża pozycje. Czy tracker udało Ci się zestawić z którymś z serwerów (Traccar, Ruhavik)? PS. Z ciekawostek, to klon GT06...
nie sprawdzisz na stole przy jakim napięciu dokładnie odcina napięcie wzbudzenia ale sprawdzisz czy działa , podpinasz napięcie z zasilacza laboratoryjnego , w miejsce wyjścia podpinasz żarówkę i podnosisz napięcie , przy ok 14 V powinien wyłączyć , po obnizeniu ponizej progu przy którym zgasła powinna się ponownie włączyć , zazwyczaj jest to ok 0,2V...
Nie masz do końca racji bo prądnica działa z avr'em. Działa i jest stabilne napięcie międzyfazowe 400V≈ na wyjściu w pełnym zakresie obciążenia generatora? Producent napisał że, prądnica ma proste i niezawodne wzbudzanie za pomocą diod prostowniczych. Bez regulacji elektronicznej. Str. 2 punkt 9. https://www.swisclima.ch/files/thermokin...
Coś tam jest nieźle namieszane, ponieważ fault świeci się cały czas na wszystkich 4 kanałach - wydaje mi się, że kluczem do rozwiązania tego problemu jest ogarnięcie tego "wzbudzającego" się wyjścia. Jak odlutowałem czujnik termiczny z tego kanału to faulty ładnie zgasły (warto dodać, że w tym kanale - ch4 wartość napięcia podanego na czujnik jest obniżona...
między czerwonymi diodami będa mogły zachodzić minimalne zmiany byc może w technologii diod się coś zmieniło, inne domieszki albo technologicznie opłaca się jakies inne dawać na nieco inne pasmo swietlne . i może ktoś tutaj by zbadał charakterystyke swoich diod (czerwonych) czy są takie same (jeden okaz z urzadzenia wzbudzającego się i jeden z niewzbudzającego)...
Nie wiem jaki tam jest typ alternatora ale jeżeli bez żadnych japońskich usprawnień, to powinno być tak że jeżeli alternator ładuje a kontrolka aku się swieci to znaczy że wzbudza się przez lampkę = uszkodzone diody wzbudzenia.
Sprawdź diody prostujące na prądnicy. A w którym miejscu miałyby się one znajdować? bo wydaje mi się, że na regulator przychodzi napięcie zmienne z generatora i to on podaje napięcie wzbudzające. Brak schematów stanowi pewien problem może szanowni koledzy potrafią pomóc. Gdybyś mógł, to może coś dokładniej, proszę.
Schemat jest. Patrzac glownym winowajaca moze byc uklad U100. Albo ktorys wzmacniacz sie wzbudza.
Wszystko jest OK. Nie powinien sie grzać. Spróbuj odłączyć zabezpieczenie przeciwzwarciowe poprzez wypięcie diod D101 i D102. Być może coś się wzbudza. C105 jest zamontowany?
Wymienilem stabilizatory na nowe dalej jest tak samo, po wlaczeniu suba bez sygnalu audio w trybie auto po kilku sekundach stabilizatory coraz cieplejsze i sub sie uruchamia (zaswieca sie dioda na zielono) i wzbudza sie.
Witam, podepnę się pod temat o tusz mój problem wygląda tak że pod czas jazdy(Astra G 1.8 16V 116KM HB Alternator Delphi 100A nr 93186485) zapala się na chwilę kontrolka ładowania odłącza wspomaganie i po chwili wraca do normy dodam że zaświeciło się może z 5-6 razy. Sprawdzałem ładowanie przed odpaleniem 12,7 natomiast po odpaleniu bez obciążenia ok...
kolego elektron, zwykłą próbówką to raczej można się oszukać, tu trzeba drastyczniejszej metody...śrubokręcik....i MAŁE zwarcie;) Następna do sprawdzenia jest masa na silniku, choć pewnie będzie bo rozrusznik kręci... Następnie kontrola lampki ładowania, przewód zdejmujemy z regulatora ma zgasnąć, dotykamy do masy i ma świecić pełnym światłem, następnie...
W tym golfie alternator wzbudza opornik w zegarach, a nie dioda led, która robi za kontrolkę, często nie styka i nie świeci, a wzbudzenie na D+ jest
Żeby podłączyć ten regulator obie szczotki muszą być odizolowane od masy, w fiacie 125p jedna szczotka ma masę na śrubce, którą jest przykręcony szczotkotrzymacz i alternator powinien mieć 9 diod. Mostek wzbudzania można dołożyć jeżeli masz alternator 6 diodowy. Żółty przewód to D+ zasilanie z mostka, dodatkowo podłączony do jednej szczotki i kontrolki...
Witam. Zmieniłem u siebie w samochodzie liczniki. W starym była żaróweczka do wzbudzenia w nowym jest dioda. I na starym jest ok a na nowym trzeba dodać gazu do 1500 rpm żeby zaczęło ładować. Co by zrobić żeby wzbudzenie było na tej diodzie zaraz po odpaleniu auta tak jak w starym liczniku? Zmiana diody na zaroweczke nie wchodzi w gre ze wzgledu na...
D - koniec uzwojenia wzbudzania podłączony do diod, dałem +akomulatora, a SZ to drugi koniec wzbudzania, dałem -. Miernik + do śruby ładowania , - do masy i maaam ok. 28v...ok.?
witam. okazalo sie, ze jest uszkodzona jedna z diod w ukladzie wzbudzania, dwie pozostale byly dobre, jednak wymienilem wszystkie trzy i po zlożeniu calości jest wszystko ok
Występuje napięcie stałe na wyjściu ? Końcówka mocy się wzbudza ?
mrugajace diody diody diody spawarka inwertorowa diody metabo diody
czujnik filtr hydraulik akumulator izolować sterowanie dwoma obwodami
kluczyk kodowanie kluczyk kodowanie
Jak uruchomić Toshiba Tecra z pendrive'a - instrukcja Potencjometry do hoverboarda: wybór i zastosowanie