To jest alternator 6 diodowy z mechanicznym regulatorem, nie ma tam diod wzbudzenia.
Tam gdzie piszesz " górna szczotka ' ma być podłączone do przewodu od kontrolki ładowania/wzbudzenia/ , oczywiście ten punkt jest też połączony z wyjściem z diod wzbudzenia alternatora. Resztę , sam napisałeś.
Dioda wzbudzenia
Mnie wiem czy powinienem się wtrącać, ale moim zdaniem to sposób na żarówkę jest wystarczający do sprawdzenia diod prostowniczych alternatora, ale jeśli chodzi o diody wzbudzenia to miernik jest konieczny.
Ten wykres wydaje się być wyrwany z kontekstu. Chodzi zapewne o prąd płynący przez kontrolkę. Wynika on z rezystancji uzwojenia wzbudzenia i żarówki. Dopóki nie dojdzie do wzbudzenia się alternatora ten prąd jest najwyższy i spada wraz ze wzrostem obrotów, gdyż alternator zaczyna produkować pewną ilość energii, która przez diody wzbudzenia zaczyna zasilać...
Może być i chwilówka ale raczej razem z kontrolką bo jeżeli by przytrzymał ten przycisk zbyt długo to bez kontrolki w obwodzie mogłyby się uszkodzić diody wzbudzenia w alternatorze.
jakie sa diody na wzbudzeniu alternatora w maluszku z 1990 r chodzi mi o symbol i moze wiecie cene bo calosc kosztuje 20zl to duzo poradzcie
Z podłączeniem wszystko jest dobrze, zmierz napięcia na poszczególnych fazach alternatora, można w tym modelu zrobić to bez jego rozbierania a wyjścia masz w miejscu trzech śrub w plastikowych izolujących tulejkach kwadratowych co jest dobrze widoczne na twoich zdjęciach. Te śruby łączą stojan z diodami prostowniczymi oraz diodami wzbudzenia co z resztą...
Jaką masz żarówkę na kontrolce ładowania? W Twoim przypadku są uszkodzone diody wzbudzenia bądź skorodowane połączenie.
Obwód wzbudzenia, czyli magneśnica, czyli podajesz napięcie na szczotki. Jeśli nie poprzez regulator, to poprzez żarówkę 5W/12v. Wtedy podczas kręcenia alternatorem na wyjściach dostaniesz napięcie proporcjonalne do obrotów. Brak regulatora nie ograniczy wzbudzenia! I jeśli między D, a + zasilania magneśnicy podłączysz żarówkę, to wtedy zgaśnie ona...
Po pierwsze alternator Valeo bo takie tam chodzą mają słabe wirniki/ pękają druty czyli wirnik do wymiany oczywiście po uprzednim sprawdzeniu/ , po drugie sprawa diod jak je sprawdzałeś skoro są zgrzewane z stojanem a po trzecie jaki typ alternatora są z diodami wzbudzenia/ nie spotkałem jeszcze uszkodzonych, oraz bez diod wzbudzenia i co to znaczy...
Wypada sprawdzić diody wzbudzenia.
A może diody wzbudzenia?
Jeśli na zaciskach akumulatora jest 13V a na zacisku (+) alternatora więcej należy wyeliminować opory na stykach pomiędzy alternatorem a akumulatorem ( śniedź, luźny zacisk, brud). Regulator jest tak zbudowany, że ma utrzymać zadane napięcie. Odchyłki od napięcia regulatora są w zależności od obciążenia...ale przyjmuje się min 13.8V w czasie pracy silnika...
To 72 A alternator więc o wydajność możesz być spokojny, natomiast albo źle podpinasz 15 regulatora do której masz podłączyć żarówkę i diody wzbudzenia albo źle to opisałeś.P
Więc jednak świeci? :D Tak na prawdę wolałbym podczas prób pominąć ten przewód z niebieską izolacją, a kontrolkę zamiast do niego dołączyć do przewodu "+" przy alternatorze. Jeżeli nadal nie będzie gasła podczas pracy alternatora, to masz uszkodzone diody wzbudzenia. Oczywiście zakładam, że na poprzednim podłączeniu alternator ładował prawidłowo.
Kontrolka ładowania musi być podłączona do + po przekręceniu stacyjki , a drugi przewód z kontrolki do zacisku do zacisku 15 regulatora i diod wzbudzenia alternatora - jak kolega zauważył zacisk obok szczotek .
Alternator prądu nie pierze, masz zwartą jedną z diod plusowych, poprzez wzbudzenia prąd zamyka się na wirnik.
. Dążę jednak do uzyskania informacji jak wygląda "kabelkologia właściwa" Pzdr. Gerri Tak jak podłączyłeś S- stałe zasilanie /musi być podłączone bo to pomiar bez tego alternator będzie przeładowywał/ L-kontrolka IGN- zasilanie po zapłonie Alternator nie posiada diod wzbudzenia .P
Dioda/dy wzbudzenia poleciała. Można wymienić cały mostek lub same diody wzbudzenia.
Aternator BOSCH 90A, 028 903 028D...i chyba ma diody wzbudzenia..
dzięki za szybka odpowiedź ;) Dla pewności : 1. styk 67 (M) alternatora łącze ze stykiem 67 (M) regulatora 2. styk R czyli diody wzbudzenia alternatora ze stykiem 15 (R) regulatora 3. styk 15 (R) regulatora podłączam przez żarówkę do styku 15 stacyjki 4. styk 15 regulatora łącze ze stykiem 15 stacyjki Dlaczego pytam bo dziś podłączyłem alternator, regulator,...
Jeżeli altek 44A lub 55A to 1N4007 Jeżeli altek 70A to 1N5407
Diody głównego mostka prostowniczego sprawdza się pod obciążeniem, miernikiem można jedynie diody wzbudzenia. Diody miały jedna nóżkę odlutowana podczas pomiaru?
Jak na moje oko to masz spaloną diodę wzbudzenia alternatora (są ich trzy sztuki). To te małe diody w alternatorze. najlepiej odlutuj jedną stronę i sprawdź.
Może polonezów nie ma ale alternatory zakładają do ciągników.P
Regulator z malucha nie bezie działał bez przeróbek instalacji! W alternatorze z malucha szczotki są odizolowane od masy a prąd wzbudzenia regulowany jest przez tranzystor NPN (plus na jedną szczotkę a minus poprzez złącze kolektor-emiter tranzystora). W MZ jedna szczotka podłączona jest do masy i trzeba zastosować inny regulator. Najlepiej ze starego...
Jakie diody wzbudzenia zastosować do alternatora magnetti marelli w seiucento, chodzi mi konkretnie o ich parametry, 2A 200V wystarcza?
Witam Typowa usterka starszych leciwych samochodów.Przyczyną lekkiego świecenia się kontrolki łądowania podczas obciążenia instalacji najczęściej jest zła masa /duży opór / na przewodach ,lub uszkodzona dioda wzbudzenia na alternatorze lub starte szczotki .Należy srawdzić napięcie łądowania bez obciążenia powinno być około 14,3V oraz podczas obciążenia...
Podpowiem że regulator podobnie jak w japońskich alternatorach samochodowych jest zasilany z akumulatora (po stacyjce), alternator nie posiada diod wzbudzenia. Proponuję poszukać podobnego regulatora od innych silników motocyklowych (Suzuki, Kawasaki) lub też przystosować jakiś "Jezpol".
zamawiaj http://www.m-and-d.com/HON-31730-MAS-601... w opisie trójdrożna dioda prostownicza więc albo mostek alternatora albo diody wzbudzenia, z wielkości sądząc to wzbudenia. ile to ma mieć nóżek cztery ? Pasuje praktyczne od każej Hondy wg katalogu od Horneta po Goldwinga tu masz listę sprzętów gdzie występuje więc może coś z używki dobierzesz...
Jak nie jesteś pewien diody zenera to ją sprawdź - tą wylutowaną. A jak będziesz robił zakupy to weź po dwie od 5.6V do 8.2V. To grosze. Więcej kosztuje dojazd do sklepu. Aby być pewien naprawy lub choć sprawdzić działanie regulatora, musisz mieć źródło napięcia o regulowanej wartości od ok 10 do 16V. Jak go nie masz to będąc w sklepie kup LM317 w obudowie...
Dzięki , Aleksander_01 Dodano po 20 Ten alternator podłączałem w taki sposób jak na dołączonym zdjęciu z regulatorem z pierwszego postu i niby działa kontrolka gaśnie ale nie wszystko jest ok. Ładuje 15.7V co dalej z tym zrobić??? A dodam jeszcze że szczotkotrzymacz też jest ten sam co na pierwszym zdjęciu Wybacz ale to podłączenie to bzdura co zrobiłeś...
Witam Zwarta dioda wzbudzenia w alternatorze - wymień. Pozdrawiam
Trudno powiedzieć gdzie popełniłeś błąd. Być może alternator jest uszkodzony. Te napięcia mierzyłeś na akumulatorze czy na alternatorze? Jakie jest napięcie na diodach wzbudzenia?
Moim zdaniem powinieneś sprawdzić regulator w alternatorze. i diody wzbudzenia w alternatorze.
Wymień diody wzbudzenia w alternatorze i po bulu. A co do tego mają diody wzbudzenia :?:
Witam. Lub masz uszkodzoną diodę wzbudzenia w alternatorze, sprawdź wszystkie.
Ty --johnybx--- masz diody wzbudzenia uszkodzone.
Więc regulator ma oznaczenia- M, R, B/15 - czyli masa. Alternator ma oznaczenia M-szczotka do M regulatora, R- diody wzbudzenia do R regulatora i na przekaźnik kontrolki , B/15 -zasilanie z stacyjki, minus regulatora masa alternatora.P
jest 6,nie ma tam diod wzbudzenia.(jeżeli alternator ten sam co w lanosie)
wedlug mnie padla jedna z diod wzbudzenia w alternatorze, latwo to sprawdzic multimetrem pozdrawiam tom
Ten model ma 6-8 diod bez diod wzbudzenia
szczotki regulatora napięcia :arrow: mogą nie łączyć bo są już krótkie lub sam regulator diody wzbudzenia :arrow: różnica potencjałów między punktem DF(wzbudzenie) a zaciskiem + aku lub diody prostownicze i tak musisz wydrzeć alternator z auta żeby sprawdzić dokładnie
Oczywiście że możesz ominąć przekaźnik więc wtedy podłączysz tak 67 regulatora z DF alternatora/szczotką/ 15-regulatora z D+alternatora/.diody wzbudzenia/ i kontrolką
Ano. Żeby kolega szukać nie musiał podpowiem - odlutować uzwojenia i przelecieć po diodach głównych żarówką H4 połączoną szeregowo z akumulatorem, mało tego - każda dioda kilkanaśie sekund w kierunku przewodzenia i dopiero małą probówką w kierunku zaporowym - jak się podgrzeje to cuda potrafi robić. Diody wzbudzenia probóweczką bo słabe. Zrozumiał kolega?
A dlaczego on został wyprowadzony? Czy ktoś ma schemat 9 diodowego alternatora ? (12 z diodami wzbudzenia)
uszkodzenie diody wzbudzenia w alternatorze
Czujnik ciśnienia oleju możesz podłaczyć bezpośrednio pod diodę led na 12 V. Czujnik ładowania to inna sprawa - prawdopodobnie w tym przypadku żarówka jest nie tylko kontrolką ładowania, ale też dostarcza odpowiedniego prądu do wzbudzenia się alternatora - dioda pobiera znacznie mniejszy prąd, więc może nie dawać odpowiedniego prądu do wzbudzenia się...
To prosty alternator ,albo masz wylutowaną główną diodę albo przebija ją prąd, lub diody wzbudzenia różne wartości.P
Jeżeli uruchamiałeś silnik przy takim podłączeniu jak w poście 3, to prawdopodobnie uszkodziłeś diody wzbudzenia. W poście 4 pytałem ale jakoś trudno Ci odpowiedzieć.
Sprawdź diody wzbudzenia.(małe diody w alternatorze). Opisz kiedy sie tostalo i w jakich okolicznosciach.
Diody wzbudzenia w alternatorze? Dlaczego tak się dzieje. Niektórzy radzą żeby tak sprawdzac ładowanie.
Otóz kolego w polonezie w zależności od rocznika był albo całkowicie zespolony alternator ( owe 9 diod) albo alternator starszego typu który do poprawnego wzbudzenia potrzebował obwodu z żaróweczką kontrolną ładowania.
Cóż to za archaizm?, ale do rzeczy ze zdjęcia widać, że brak regulatora oraz nie sądzę aby były w nim diody wzbudzenia a także widzę że jedna ze szczotek jest na masie. Aby ucywilizować ten alternator powinieneś dołożyć 3 diody wzbudzenia, odizolować szczotkę od masy i zamontować regulator napięcia (najtaniej chyba od kaszlaka). Po tych usprawnieniach...
Może być mocno rozładowany akumulator. Diody wzbudzenia do sprawdzenia.
To je diody wzbudzenia - 3 w jednym. Pozdrawiam.
Częstą usterki tych alternatorów jest uszkodzenie mostka diod wzbudzenia ,a właściwie jednej, co objawia się większym napięciem ładowania, różnocą napięcia na zacistachucha B+, D+.Dodatkowo kontrolka ładowania lekko żarzy. Napięcie na zacisku D+ , jest zazwyczaj około 10 V.
Niestety, ale kontrolka cały czas się pali. I w takim układzie będzie się palić. W rzeczywistym układzie po wzbudzeniu alternatora na zacisku D+ masz napięcie z diod pomocniczych mostka służących tylko do zasilania regulatora. Po włączeniu zapłonu prąd wzbudzenia jest podawany na zacisk D+ z plusa akumulatora i kontrolka świeci, jak uruchomisz silnik...
Sorry napięcia podałem dla instalacji 12V dla 24V jak już się zorientowałeś, wszystkie podane wartości x2. Z tego co piszesz alternator nie ładuje i może to być bezpiecznik, oby, następne uszkodzenia to regulator, diody 6 dużych lub 3 małe, no i najgorsze uszkodzenie uzwojenia wzbudzenia alternatora, lub uzwojeń głównych. Dodano po 1 Ja jak mam wyciągnięty...
DFM wysyła regulator napięcia, wygląda że mu coś dolega. Może jedna z diod wzbudzenia. Ja zmieniłbym regulator.
Wygląda na wyprowadzony sygnał DF, przylutuj ten kabel do szczotki w regulatorze boscha (tej nie połączonej stykiem sprężystym z diodami wzbudzenia)
Nie tak. Żarówka pomiędzy zielony a żółty i żółty jednocześnie do plusa. Zgadza się, moja pomyłka. Dwie szczotki izolowane. Sprawdzone przed chwilą w tej konfiguracji - od 10 do ok 14,6V żarówka rozświetla się coraz bardziej. Przy 14,7 gaśnie całkowicie. Ponowne obniżenie napięcia zapala żarówkę. Żarówka 4W 12V. No to regulator masz sprawny. Diody...
Nie, to nie jest akumulator. Regulator powinien zmniejszyć napięcie do ok 14.5V. Najpierw należy sprawdzić czy na diodach wzbudzenia jest takie samo napięcie jak na wyjściu alternatora. Jeżeli jest takie same to regulator należy wymienić. jeśli jest niższe to możliwe, że jest uszkodzona któraś z diód wzbudzenia. Jeżeli oczywiście alternator posiada...
Najpierw sprawdź napięcie w instalacji przy chodzącym silniku. Jeżeli będzie coś nie tak to trzeba sprawdzić trzy małe diody wzbudzenia w alternatorze.
Podlaczalem u znajomego instalacje elektryczna (nowe wiazki) w Ursusie 912. Na chwile obecna nie ma ladowania, tzn jest ale bardzo slabe. Chcialbym upewnic sie czy to wina ktorejs diody wzbudzenia? (zakladam ze to jest alternator 9-diodowy ale nie wiem czy mozna to sprawdzic bez jego demontazu). Dokladnie objawy sa takie ze kontrolka swieci normalnie,...
Rozumiem, że instalacje odtworzyłeś na podstawie fabrycznego schematu? Tam jest alternator samowzbudny i on musi mieć 6 diod prostowniczych o dużym amperażu i trzy diody obwodu wzbudzenia alternatora ( 1-amperowe).
Pomiar miernkiem jest jak najbardziej miarodajny ale dynamiczny jest lepszy zwłaszcza w wykrywaniu uszkodzeń diod wzbudzenia.
Po co rozbierać jak masz dojscie do każdej fazy, poprześ srubki. 2 trzeba sprawdzić czy płyni eprąd wzbudzenia czyli czy iskrzy na wsówce szczotek. Bez rozlutowania mostka z diodami wzbudzenia nie ma sensu. Jeśli chodzi o sam alternator to zmierz oporność między dwoma pierścieniami ślizgowymi na wirniku, wrzuć zdjęcie szocztek. Wydłub ten klej z osłony...
Spróbuj coś takiego.
Małe diody od wzbudzenia uszkodzone bynajmniej jedna.Tylko miernik tego nie wykrył.
]CYRUS2 napisał: Tak alternatora nie wzbudzisz. Alternator wzbudza prąd stały z akumulatora płynący przez lampkę ładowania. Alternator samochodowy nie jest prądnicą samowzbudną, a o takiej tu mowa. Jest zawsze prądnicą obcowzbudną, wzbudzaną napięciem z akumulatora. Prąd płynący przez lampkę ładowania, nie zawsze jest prądem wzbudzenia. Nie rozbierałem...
Gdy zamykam obwód jak na rysunku prąd może swobodnie popłynąć do uzwojenia wirnika, więc gdzie tu zabezpieczenie?Prostownik w alternatorze - Zasada działania prostownika 9 diodowego Tu jest mała niejednoznaczność w opisie na Wiki. W sytuacji z posta #3 prąd magnesowania wirnika jest pobierany z akumulatora. Płynie on przez żarówkę kontrolki ładowania,...
Sprawdz połączenia kabli prądowych i masowych lubią śniedzieć na stykach a jak to niepomoże to siada powoli dioda wzbudzenia w alternatorze
Wymieniłbym wszystkie trzy diody wzbudzenia i zmierzył uzwojenia stojana, zakładając, że przyczyna tkwi w alternatorze (nierównowaga mostka), a nie w instalacji do tablicy.
Na niebiesko zaznaczyłem miejsce, gdzie wpiąłem się cewką przekaźnika. Wydaje mi się, że regulatorowi to nie powinno zaszkodzić, bo pobieram tylko dodatkowe 50 mA, które wydostają się z alternatora przez diody wzbudzenia. I tak to powinno być podłączone. Regulator nie ma tu nic do rzeczy. Takie połączenia są często w autach ciężarowych wykorzystywane...
czy ta tulejka znajdująca się w środku uzwojenia wzbudzania powinna być luźna czy przymocowana do osi ? Tuleja wchodzi luźno ale dociągając nakrętkę od koła pasowego, zaciska się ona na wirniku na sztywno. Wymontuj regulator, załączaj ręcznie zasilanie na cewkę wzbudzenia i sprawdź czy alternator ładuje, jakie są napięcia na zacisku "+" i diodach wzbudzenia?
67 jest do szczotkotrzymacza, 15 do diod wzbudzenia i lampki kontrolnej. Ale uważaj są dwa rodzaje alternatorów 6- i 9-diodowe, stosuje się do nich różne regulatory (alternatory i regulatory można rozpoznać tylko po symbolu)
Coś mi się wydaje, że za świecenie kontrolki ładowania odpowiedzialne są diody wzbudzenia ( te 3 małe połączone w gwiazdę ). Normalnie kontrolka ładowania z jednej strony dostaje stały (+) z deski rozdzielczej a z drugiej strony podłączona jest do punktu gwiazdowego diod wzbudzenia alternatora. Po włączeniu zapłonu jest +12V z deski i nie ma +12V z...
jakie zalety ma alternator samowzbudny? co się stanie gdy podepnę te diody wzbudzenia?
Jeśli dobrze zrozumiałem to musisz sprawdzić szczotki, regulator i jeśli są diody wzbudzenia w alternatorze, obstawiam na spaloną diode i dlatego nie pali się lampka (ma przebicie z plusa)
Kolego T_E_D_I jak możesz to napisz czy do wymiany wiązki używałeś przewodów typowo samochodowych czy innych (jakich) i gdzie kupiłeś. Co do samej wiązki to sprawdził bym jednak jeszcze raz same przewody i ich połączenia, w końcu nawet najlepszy elektryk zawsze może się pomylić. Potem jak kolega Miand napisał bezpieczniki. Przecież odłączenie komputera...
Tzn że pracuje na dwie fazy i prawdopodobnie jest uszkodzona dioda od wzbudzenia, podaj jeszcze jakie masz napięcie na kontrolce na alternatorze.P
Meteo33, wiesz może jakie napięcie jest na D+ (biało niebieski) na tym alternatorze przy uruchomionym silniku? Bo u mnie tylko 12,5V, ale ładuje dobrze 14,2V Może ktoś wie czy tam dodatkowo są jakieś diody wzbudzenia czy to już w regulatorze są.
Uszkodzona jedna z diod uzwojenia wzbudzenia.
Nie jest tak zawsze, spotkałem się, że DFM zasuwał sygnał wpływający na pracę alternatora. Zastanowiło mnie to, a ja mam taki nawyk, że muszę wszytko wybadać i wyszło mi, że DFM leci na tą szczotkę, która była komutowana (druga leciała na diody wzbudzenia). Z tej szczotki był brany sygnał o obciązeniu alternatora -wiadome-stan na niej był wymuszany...
Nie wiem po co grzebać w liczniku skoro wzbudzenie wmusza rezystor i dioda M28. To trzeba zlokalizować i sprawdzić.
Zapewne alternator od poloneza/fiata i kontrolka będzie migać i z tym się nie poradzi, już niejeden z tym walczył nawet sam osobiście i zmieniałem wszystko łącznie z diodami wzbudzenia i niektóre alternatory tak mają
Po przekręceniu kluczyka zapala się kontrolka ładowania ? Jeżeli się nie zapala należy sprawdzić kontrolkę, jeżeli będzie sprawna to szukać przerwy na kablu od rozrusznika D+ do kontrolki. Jeżeli kontrolka się zapala po przekręceniu kluczyka to należy zdemontować alternator i sprawdzić diody wzbudzenia, diody prostownicze, oporność stojana i czy nie...
Nie napisałeś z czego to masz alternator bo jak jelczowski to nie ma tam diod wzbudzenia wyjście jest do sterowania przekaźnika.P
Wymień regulator napięcia. Padł na 100 % po podłączeniu takiego "odwróconego" akumulatora. Mogły też w tyłek dostać diody wzbudzenia. Ale na początek wymień regulator. PS. Eazy'emu gratulujemy brata! :D
Rzeczywiście, są dwie śruby. Jedna mocuje szczotki, druga jest podporą dla złącza. Mimo wszystko do wymiany małe diody w obwodzie wzbudzenia alternatora.
w tym alternatorze wirnik nie stanowi obwodu lampki Coś mi się wydaje, że jeśli w mostku są diody wzbudzenia to wirnik wchodzi wskład obwodu lampki, ściąga terminal D+ do masy przy braku ładowania. Brak przejścia na wirniku daje taki sam efekt jak odłączenie przewodu lampki z alternatora, terminal wisi w powietrzu. Sytuacja ma oczywiście miejsce gdy...
Przekaźnikiem lampki ładowania z fiata 125p (wersja z alternatorem sześciodiodowym) lub dołożyć trzy diody wzbudzenia i przerobić na alternator dziewięciodiodowy i pozbyć się przekaźnika.
Zmierz go , ja po prostu mierzę amperomierzem 3-4 A poboru. Uzwojenie stojana na zwarcie do masy i diody żarówką 55W. Regulatory raczej wieczne.
Dioda ma byc wpieta pomiedzy diody wzbudzenia a wejscie regulatora !
Żarzenie kontrolki ładowania może świadczyć o uszkodzeniu jednej z diód wzbudzenia Lub złe jej połączenie z resztą mostka. Miałem kilka razy taki przypadek w PF 126p. Czy sprawdzałeś wszystkie diody? Wiekszość sprawdza tylko diody głównego prostownika , o pomocniczych (wzbudzenia ) zapominając.
Akurat w golfie 2,t4 jest dioda i działa. :) Mówisz,że te kilka mA wystarcza do wzbudzenia alternatora?Dioda pewnie jest tylko wskaźnikiem,a wzbudzenie jest jakoś inaczej rozwiązane.
Tak, przez zwartą diodę dodatnią poprzez diody wzbudzenia i regulator prąd idzie na wirnik. Druga mozliwość to bardzo zanieczyszczony mostek lun wnetrze alternatora, przez zanieczyszczenie powstaje upływność.
Problem polega na tym że przewód od wzbudzenia alternatora powoduje palenie diody w alternatorze.Silnik 2,9 przekopałem wiązkę od alternatora przewód wzbudzenia koloru niebieskiego łączy się z przewodami do czujnika temperatury na głowicy.Czy ktoś już spotkał się z takim problemem i go rozpracował ?
wzbudzenia alternatora diody wzbudzenia napiecie wzbudzenia alternatora
mercedes dioda sterowanie dwoma obwodami iphone blokada ekran
moduł komfort termet wyłączniki dotykowe
Jak uruchomić deskę elektryczną bez sterownika ESC? Najczęstsze usterki silników w radiomagnetofonach