Tak, czy inaczej, sprawa jes wzglednie prosta. Przy wylaczonym zaplonie i odpietym przewodzie wzbudzenia, jesli na przewodzie jest napiecie i alternator nie bierze pradu, to problem jest w BSI, jesli nie ma napiecia i jest pobor pradu, to uszkodzony jest alternator. Pozdrawiam, Georges
tak tak sprawdzilem i obie sie zaswiecily. tylko z ciekawosci chcialem sprawdzic napiecie na alternatorze (odlaczony kabelek od wzbudzenia)i on podaje napiecie na wtyk wzbudzenia okolo 6v wg mnie alternator sie zawiesil badz cos podobnego i generuje napiecie 6v na pin wzbudzenia przez co nie swieci sie kontrolka badz brak masy na alternatorze. kurde...
Tu nie ma cudow. Napiecie na przewodzie wzbudzenia, po wzbudzeniu alternatora, pochidzi z mosta wzbudzenia. Jesli zanika, to musi byc uszkodzony alternator (mostek wzbudzenia lub regulator. BSI podaje napiecie wzbudzenia co jakis czas, bo nie widzi napiecia ladowania. Jesli nie wierzysz, podaj napiecie wzbudzenia z zewnatrz (przez lampke, oczywiscie)...
jak wzbudzic? podac napiecie na uzw. wzbudzenia. Za wzbudzenie odpowiedzialny jest regulator.
Za niskie napiecie. IMHO przy max wzbudzeniu alternator da pewnie z 20V - na upartego wystarczy na MIG/MAG ale nie dla metody MMA.
No, to Ci nie wyjdzie nic dobrego: regulator napiecia współpracujący z alternatorem (lub prądnicą) działa w ten sposób, że jeżeli napiecie podawane na regulator jest niższe od napiecia progowego, to regulator powoduje przepływ prądu przez uzwojenie wzbudzenia prądnicy (lub alternatora). Gdybyś chciał to wykorzystac do regulacji napięcia zasilacza sieciowego,...
Przyczyna jest regulator napiecia, migotanie wynika ze nienajlepszej pracy regulatora (poniewaz bez obciazenia jak powiedziales zalacza on napiecie na wzbudzenie w sposob skokowy minimum maksimum), polecam inny lepszy regulator napiecia. Dobry regulator czasami znaczy droższy (albo tani od poloneza) jednak wazne aby w pelnym zakresie obciazen i obrotow...
Jedynie miernikiem wszystko leciałem. To co piszesz to sprawdzać gdy akumulator jest podłączony do alternatora ? czy akumulator odłączyć od alternatora i sprawdzic czy alternator bez aku daje napiecie a jedynie doprowadzić napiecie do przewodu od wzbudzenia. Beze za 1h w domu to bede sprawdzać to co napisałeś .
Witam. Mam problem z ładowaniem w sprężarce spalinowej, alternator nie ładuje, przewód prądowy B+ jest podłączony prawidłowo. przewód sterujący regulatora D+ nie miał zasilania po włączeniu zapłonu ani po uruchomieniu silnika. Alternator jest na 24v i powinien według tabliczki podawać 28v. Przeglądajac układ sterowania znalazłem rezystor 100 ohm zastępujący...
Witam, mam problem tego typu, że alternator wytwarza mi 14,4V tylko po podaniu napięcia na zacisk wzbudzenia. Sprawdziłem całą wiązkę wzbudzenia i jest cała aż do licznika. Tam moja wiedza się kończy. Nie wiem jak ugryźć temat. Moje pytanie : czy stacyjka steruje wzbudzeniem, czy już tylko z licznika ma wyjść napiecie? Alternator po remoncie, w warsztacie...
podczas pracy silnika odepnij przewod wzbudzenia alternatora i zobacz napiecie, jesli spada to masz uszkodzone diody mostka prostowniczego w alternatorze (do regulatora - takie 3 jedno amperowe) swiecenie lampki informuje cie ze przez przewod wzbudzenia alternatora plynie prad
Poza tym przy zastosowaniu alternatora regulator napięcia jest niepotrzebny Wspaniała teoria - co jeszcze kolego wymyślisz? Ciekawe jak będzie ładował skoro napiecie wzbudzenia podawane jest z regulatora.
Regulator, mierząc napięcie w instalacji, stosownie do niego zmienia prąd wzbudzenia alternatora, czyli napiecie na jego wirniku. A mostkowi diodowemu w stojanie alternatora? Cóż, jemu wszystko jedno, zawsze prostuje te trzy fazy. :D
sprawdz kabel do wzbudzenia przy alternatorze a takze napiecie na wyjsciu alteratora
Wiec doczytałem pierwszy post. Niskie wartosci ładowania w tym modelu sa zalezne od ecu i alternatora. Naładuj akumulator. Odłacz wtyczke wzbudzenia od alternatora. Zmierz prad i napiecie. Sprawdz pobór przez istalacje. Zrób update softu w serwisie. Robiłem to w Hyundaiu i zawsze pomagało.
alternator ci ktos zle zrobil i przywiera do masy,prawdopodobnie dioda wzbudzenia jest walnieta ,odepnij calkiem alternator i sprawdz napiecie
Najprosciej bedzie sprawdzic regulator napiecie i to mi wyglada na niego.
To pewnie dlatego mam tak wysokie napiecie. Nie rozumiem jeszcze jak dziala regulacja napiecia. Wiem, ze regulator reguluje napiecie pradem wzbudzenia uzwojenia wzbudzenia w wirniku. Czy wiekszy prad wzbudzenia daje wyzsze napiecie ladowania?
Alternator do wiatraka nie nadaje się - dlatego że jego praca jest regulowana we współpracy z silnikiem samochodowym o mocy kilkudziesięciu KM. Porównajmy sobie pracę takiego alternatora z silnikiem - turbina wiatrowa o mocy od 0 - paru kW. Najpierw na zefirkach (pomimo przełożenia) alternator ma małe obroty włączamy wzbudzenie (ręcznie) - na takich...
Tam jest najzwyklejszy alternator. Jak w traktorze. Wzbudzenie plusem bezpośrednio w szczotki. Sprawdź napięcie jakie dochodzi do ecu. Może tam jest jakiś spadek napięcia i ecu podbija wzbudzenie aby wyrównać napiecie do wymaganego minimum .
jak mozesz podpiac bezposrednio z alternatora!? zmienne?? przeciez na wujsciu alternatora po mostku masz dokladnie to samo napiecie i prad co na akumulatorze a bez pradu wzbudzenia z akumulatora alternator niebedzie pracowal wiec akumulatora odlaczyc niemozesz chyba ze polaczysz go w ukladzie samowzbudzania ale to niema sensu.
Witam. Ja tez sie zamierzam do wykonania takowego urzadzenia bo niestety w Opelkach jest jak z rozwiazaniem wylaczania swiatel. Mysle tu o dwoch sposobach. Pierwszy to pobranie syganlu z pompy oleju-kontrolka sie wylacza jak silnik pracuje lub rozwiazanie polegajace na pobraniu napiecie z uzwojenia wzbudzenia alternatora. Dodatkowo dodac jeszcze jakies...
przedstawionym porównaniu prądnicy i alternatora czy nie: https://ck68.pl/th/sam/sam003.pdf Śmiech mnie ogarnia jak widze takie artykuły, w tym regulator rna jeżpola i i podobne dinozaury. Akurat o alternatorach to wiem conieco bo robiłem z nimi wszystko w tym zdejmowanie charakterystyk. Tak wydajnosc prądowa alternatora zalezy tylko od obrotów, prawie...
Autorze teraz odpowiedz sobie na proste pytanie,Czy warto było słuchać tych porad typu a to wszystko ok. Bo to tak musi być. Ja w 15 stym poście już napisałem że trzeba sprawdzić ładowane na akumulatorze Pomyśl autorze ile byś był stratny gdybyś posłuchał tych rad że to wszytko ok jest, bo to świece żarowe tyle prądu ciągną że aż się akumulator nagrzewa....
Witam Po pierwsze, nie wiadomo, jaki masz silnik (EP3, EP3c, ET3J4). Rozna jest zasada dzialania w ET i w EP, ale w zadnym nie ma zewnetrznzgo wzbudzenia, jak pisze Kybernetes. Nie radze wiec montowac zamiennikow, tym bardziej, ze w EP regulator jest sterowany przez ECU (zmienne napiecie ladowania). Nie daje glowy za zycie ECU, jesli zalozysz alternator...
No tez prawda dobra kwestia chlodzenia zamknieta. Jeszcze pytanko alternator z niego 2 przewody mierzac miernikiem napiecie stale 12 v czasem wcale jest dioda na czerwonym kablu czy ona robi problem? Ladowania brak .czy ten alternator potrzebuje wzbudzenia?
Zadne cany ,liny w tym aucie nie mają nic do ładowania,jeden przewod to jest wzbudzenie z bordnetza a drugi to dfm -sygnał obciązenia alternatora,idzie do ECU a ten wie kiedy podniesc obroty. Czesto w tych autach uszkadzaja sie przewody na wtyczce przy skrzyni biegow-ale nawet wtedy nie dzieją sie takie rzeczy jak tu opisano-poprostu nie ma wzbudzenia...
Dużo tu na tym forum różnych dziwnych teorii... Skąd ludzie biorą takie wiadomości??? Zatem Na pinie 15 powinieneś mieć napiecie 'Po zapłonie"- czyli 24V. To jest napięcie wzbudzenia, tzn. takie, które aktywuje pole magnetyczne w wirniku. Bez tego napięcia 24V na pinie wzbudzenia wirnik ma tylko tzw. magnetyzm szczątkowy który po przekroczeniu 1500rpm...
Wszystko jest w nim dobre . Rozłożyłem go na części .Załączam zdjęcia . Wymieniłem szczotki na nowe . Diody zmierzyłem - sprawne . Uzwojenia statora mają po 210 mikro Henrów , a rotor ma 17,4 miliHenra . Czy ten alternator potrzebuje wzbudzenia do działania , czy wystarczą same obroty ,by wytwarzała napiecie ? Ten model to :Mando 0017-00009-0841
Ładowanie w aucie jest napięciem stałym 14,4V, podobnie w ładowarkach elektronicznych które na wyjściu też mają napiecie stałe (przebieg linia prosta) natomiast ładowanie prostym prostownikiem napieciem pulsującym wynosi ok. 16V. Delikatnie się wtrącę. W rzeczywistości w aucie akumulator też nie jest ładowany napięciem (a ściślej prądem) stałym, którego...
Podejrzewam, ze twoj alternator jest zgodny ze schematem, ktory ci podalem. Posle zdjecia mego alernatora i nowy schemat, i oznaczenia uzywane przez rozne firmy, aby mozna bylo zrozumiec jak dziala twoj alternator. Ale to za pare dni. Dodam tylko, ze ten żółty kabelek łączy dodatkowe diody D+ z regulatoram napiecia oraz podaje napiecie alternatora na...
hejka jesli na ciekim przewodzie masz napiecie to z instalacja auta wszystko ok cieki przewód jest od wzbudzenia alternatora a grubym przewodem powinien alternator podawac prad czyli pad alternator szczotki lub regulator napiecia jes jeszcze mozliwosc ze padły diody ale w tym przypadku naprawa nie opłacaln taniej wyjdzie kupic urzywany alternator pozdro
ten drugi (cieńki) to wzbudzenie najczesciej jak sie rozbira alternator to zmienia sie szczotki i lozyska koszt w zaleznosci od typu altrnatora 30-100pln sprawdz odrazu diody bo zaduze ladowanie czasami je spali a po co 2 razy rozbierac?
Witam szanownych kolegow. Od kilku dni walcze z podlaczeniem regulatora napiecia typu Bosch do alternatora od PF125p. Kilka slow wyjasnien. Zapytacie po co komplikowac sobie zycie?? A no wlasne dla chyba z tego samego powodu, co wynalazca kola. Posiadam w starych zapasach kilka regulatorow napiecia w ktorych skonczyly sie szczotki. W samochodzie poprostu...
Też stwierdziłem, że bardzo to dziwne, Pojade na warsztat i jak mówisz, "takich to lubią":) Wole cos po swojemu ogarnąć, a samochód jest kobiety, wiec jak wie, że kabel wisi to awantura :) Rozkminiam tez problem z masą, ale też nie, Pytanie, czy tym kabelkiem cos steruje i czy caly czas powinno byc napiecie 12V, czy po uruchomieniu silnika powinno spaść?
Okazało sie , że alternator jest pęknięty, a sprzedający rozłączył kabel od wzbudzenia , zeby lampka sie nie świeciła. Wstawiłem drugi alternator, brak ładowania, kontrolka świeci a napiecie dalej ok.12 V. Teraz się zastanawiam czy i drugi alternator niesprawny czy coś innego moze jest z elektryką. Jakie powinno być napięcie na wzbudzeniu? Po włączeniu...
kuba101vip: Zły pomysł - nawet bardzo zły. Regulator od alternatora działa na tej zasadzie, że gdy napiecie przekracza 14.4V to układ odłącza napiecie od wzbudzenia. Wiatrak pracowałby bez obciążenia a to niedobrze.
W tym sterowniku można regulować napiecie ładowania.Pamiętam że kiedyś podpinalem DRB i byla funkcja "alternator field adjusting",co można tłumaczyć jako regulacja pola wzbudzenia alternatora.
zamotałem sie co własciwie chcesz zrobic prostownik przetwarza napiecie z sieci i ładuje np. akumulator a alternator to jest połaczenie pradnicy z prostownikiem i niema zadnych diod wzbudzenia tylko jest pradnica trojfazowa i połmostki diodowe na faze a napiecie wzbudzenia poprzez regulator i szczotki idzie na wirnik .
Dziekuje bardzo i prosze o porade. Brak kontrolki ladowania oraz samego ladowania. rozebralem go na czynniki pierwsze, wszytkie diody sprawne, uzwojenia ok. Niema przebic na mase, wirnik tak samo. Napiecie pomiedzy + a kontolka ladowania obecne jednak gdy podlaczymy w to miejsce zarowke ginie
a moze poprostu zrobic pajaka na wymontowanym alternatorku. zakrecic go w imadle podac napiecie i lampke wzbudzenia. wiertarka mile wskazana i nieodzowny mierniczek. ten czerwony kabelek z alternatora ciagnie sie do rozrusznika.
no tak dałem bezpośrednio plus do wzbudzenia, ale ten plus wystepuje tylko przy uruchamiani silnika, jest podłączony pod elektromagnes rozrusznika. Czyli napięcie wzbudza alternator w chwili rozruchu i napiecie zanika. Wiec gdyby alternator nie zaczał ładowac była by tam masa i lampka by świeciła. Wszystko to jest realizowane przez przekaźnik. Dokładnie...
Witam W capku masz + na mase wiec po 1 zamień bieguny po 2 zacisk 30 to ładowanie polaczgo przewodem przynajmniej 6 kwadrat z + na rozruszniku po 3 teraz wzbudzenie mozesz to zrobić na 2 sposoby 3.1 wtkorzystaj regulator z poldka --taka duza puszka zasil ja na 15 z + przez stacyjke tak zeby dostawala napiecie po włozeniu kluczyka drugi zacisk 67 polacz...
Witam, panowie nie daje rady z ta kontrolka. Ładowanie jest, modułu eld wg mnie brak. Napiecie na kontrolce od strony zapłonu. Brak zwarcia na wiazce potwierdza to rownież gasniecie jej po wyjeciu wtyczki z alternatora. Hm ... chyba nue sprawdziłem jeszcze napiecia na wtyczke alternatora po zapłonie, ale czy w momencie wzbudzenia kontrolka i tak nie...
Te 3 żółte przewody moga być wyprowadzeniem alternatora 3 fazowego samowzbudnego z wzbudzeniem magnesami trwałymi. Zmierz napiecie pomiedzy tymi przewodami 1-2, 2-3 , 3-1. Jesli wynosi ono ponad 60V prądu przemiennego i jest symetryczne to ok. Alternator taki współpracuje z reglerem i mostkiem prostowniczym w jednej obudowie. Taki regler możesz wstawić...
Jutro zmierzam sie dobrac do tego alternatora no i nie wiem ja sprawdzic te napiecie na wyjsciu alternatora (mam alternator od ktorego odchodzi 5 przewodow) i prosze o wskazanie na ktorym mam mierzyc to napiecie ? Prawidlowe napiecie powinno wynosci zdaje sie ok 14.4V? Mam rowniez pytanie jak sprawdzic czy regulator zasila uzwojenie wzbudzenia i czy...
z tymi diodami na stale to racja bo napiecie nigdzy przy pracy nie wyskoczy ponad zasilania, wystarczy aby tylko wzbudzenie caly czas pracowalo-hamowanie silnikiem a przy braku wzbudzenia luz. :)
dzieki wszytskim za odpowiedz udało mi sie dojechac ..ale wolniutko Alternator naprawiłem wymieniłem regulator i diody w układzie prostowniczym ale coś musiało sie zepsuć w instalacji w aucie na kostce co sie wpina do alternatora sa dwa piny (to napiecie wzbudzenia) a na nim jest +12V a na drugim pinie zamyka sie obwód przez kontrolkę CHEK na tablicy...
Witam problem rozwiązany Założyłem regulator że starego alternatora( jakiś zamiennik kupiony rok temu ) oraz element do którego jest przykrecany cienki przewód wzbudzenia ( ukreciłem śrubę) Teraz napiecie po odpaleniu 14.44- stabilne z włączonym wentylatorem na 3/4 prędkości Po włączeniu świateł + radio i subwoofer 14.39 Dziękuję wszystkim za odpowiedzi...
Mnie jak mozesz interesuje inna rzecz, ile wynosi napiecie przed i po modyfikacji na przewodzie wzbudzenia.? Po kolei- doczytałem się (wówczas), że prąd obwodu wirnika według Boscha wynosi ok. 2A, jak pisałem wyżej. Fabrycznie ten alternator miał produkować 14,4V, taki też miał oryginalny regulator. Wskutek nie wiem, powiedzmy degeneracji elementów...
W każdej ciężarówce układ ładowania działa podobnie, dlatego pozwolę sobie zacytować słowa kolegi krisbrum . Dużo tu na tym forum różnych dziwnych teorii... Skąd ludzie biorą takie wiadomości??? Zatem Na pinie 15 powinieneś mieć napiecie 'Po zapłonie"- czyli 24V. To jest napięcie wzbudzenia, tzn. takie, które aktywuje pole magnetyczne w wirniku. Bez...
2.5V to napiecie wzbudzenia. Po uruchomieniu powinienes miec napiecie akumulatora. Prawdopodobnie go nie masz i dlatego jarzy sie kontrolka. Sprawdz obwod ladowania (problem z alternatorem). Przekaznik moze wlaczac jakis obwod ze zwarciem (np. wentylacje - u citroëna chyba jest wlaczany tym wlasnie przekaznikiem - nie mam schematu xsary, ale tak jest...
Prawdpodobnie ulegl uszkodzeniu uklad prostowniczy na diodach, lub dodatkowe diody sluzace do zasilania wzbudzenia ( jesli sa ). Nalezy rozebrac odlaczyc uzwojenia i sprawdzic wszystkie diody. Czy uzwojenia nie maja uszkodzen mechanicznych ( przetartych izolacji )? Napiecie jakie powinien dawac alternator w czasie ladowania to jest okolo 14V przy predkosci...
mam maly problem. pewnego pieknego dnia nagle zaswiecila sie kontrolka ladowania. jednoczesnie zniknelo wspomaganie kierownicy. Udalo mi sie wypatrzyc kabel ladujacy od alternatora,w tym samym peszlu jest bialo niebieski kabelek.Biegnie on od zegarow i myslalem ,ze to wzbudzenie alternatora. nie bylo na nim napiecia,wiec odpialem zegary i podlaczylem...
Układ lądowania 9 diodowy z regulatorem elektronicznym, Na zgaszonym kiedy włączę zapłon na szczotkach mam tyle co na AKU ;/ Dobre. Naprawdę dobre. Dziwnie przeczy to temu : Masz układ 9 diodowy a w tym układzie napięcie na wirniku zależy do samego alternatora i napięcia jakie wytwarza (diody wzbudzenia) a nie napięcia akumulatora. O ile się orientuję...
Narazie odlaczylem swiatla mijania/drogowe/stop przez bezpiecznik bezposrednio do akumulatora, kierunki,awaryjne i wzbudzenie alternatora przez bezpiecznik po stacyjne i jest wszystko ok. Napiecie od 14V do 14.5V i nic sie juz nie grzeje, nie pali :) Jeszcze raz wielkie dzieki. Pozdrawiam
Po przeczytaniu pytań i podpowiedzi stwierdzam, iż najlepiej zrobisz dając sprawę w ręce elektrykowi samochodowemu. Wyczyściłeś, nic nie zauważyłeś, nic nie zmierzyłeś i spodziewasz się cudu. Niestety do tego także trzeba mieć wiedzę i chęci. Sprawdź chociaż, czy na przewodzie prądu wzbudzenia pojawia się napiecie. Jeśli nie to bezpieczniki, złacza,...
Alternator jest sprawny.Zrobiłem tak,że po odpaleniu naciska sie pstyczek który podaje przez chwile napiecie na wzbudzenie.Ładowanie jest dopóki nie zgasi sie samochodu.Potem od nowa pstyczek.Po kablu od wzbudzenia doszedlem do bezpieczników w kabinie pod kierownica.Na nich też nie było napięcia.Miałem za mało czasu żeby wyśledzić dalszą drogę tego...
15.85V - auto odpalone, ale nic nie wlaczone, Ja coś takiego miałem jak padnięta była dioda wzbudzenia w alternatorze. 13.35V - napiecie na akumulatorze przed odpaleniem auta, Wg mnie przy takim napięciu ładowania (15.85V) stosunkowo niedługo po zgaszeniu auta to normalna rzecz, szczególnie jak I akumulator sluzy mi na jakies 3-5 dni. a jego eksploatacja...
Witam .JA posiadam kawa gpz500 ja tam posiadam pradnice , We wszystkich cbr i duzych (powyżej 600ccm) motorach jest alternator. Do tego alternatora możesz nawet podłączyć regulator elektroniczny od malucha ktory można kupic w zawrotnej cenie 15zł. Po prostu prawie do kazdego alternatora podejdzie prawie kazdy regulator. Trzeba po prostu wiedzieć jak...
Drugi zacisk alternatora którego nie podłączyłeś to zacisk- wyjście z mostka zasilającego po przez regulator napiecia uzwojenie wzbudzenia. Zasilanie regulatora powinno byc nie z instalacji pojazdu czyli akumulatora a właśnie z tego zacisku. Lampka kontrolna ładowania jet w takim układzie podłączona do tego zacisku i do stacyjki. W momencie zbyt niskich...
Jakie prady plyna przez wzbudzenie maksymalnie? Sorki ze glupio pytam, ale nie mam pojecia jakie napiecie moze wytworzyc ta pradnica. A moze wzbudzac ja tak samo jak alternator? I uzyc wlasnie jakiegos regulatora od alternatora? Oczywiscie wtedy wchodzily by w gre napiecia 14V i 28 V.
Standardowy uklad zasilania w samochodzie (zrodlo: Bosch, Kraftfahrtechnisches Taschenbuch, 1991): http://obrazki.elektroda.net/88_12519144... Przy zalaczaniu silnika (zamkniecie ZS) napiecie z "Bat" jest poprzez zarowke kontrolna podawane na D+, a wiec rowniez na uklad regulatora, ktory za posrednictwem T1 wymusza odpowiednia wartosc pradu wzbudzenia...
witam. nie wiem czy w dobrym dziale umieszczam posta, nie moglem jednoznacznie okreslic a rzecz dotyczy samochodu- alternatora. chodzi mi o najprostszy uklad (nie znam sie na elektronice, chyba ze zlece wykonanie zakladowi rtv) jaki moge wpiac w przewod wzbudzenia alternatora, zeby za kazdym razem po podaniu napiecia wzbudzal go z 10 sekundowa zwloka...
no to ja mam pieroński problem. na wolnych obr. świeci lampka ładowania. dam lekko gazu i jest ok, ale napiecie na alternatorze (B+) nie przekracza 13,5 - jak wącze światła to jescze zleci o jakieś 0,2V. Na wolnych obrotach widać że alternator w ogóle nie ładuje (12,2V lub mniej) Różnica pomiędzy napieciem na akumulatorze, a alternatorze to jakieś 0,4V...
Czy to jest alternator Lukas ???. Proste montujesz w uchwycie, zakladasz pasek. Podpinasz przewod miedzy + akumulatora i wyjsciem alternatora. Nastepnie podlaczasz przewod od kontrolki wzbudzenia do zacisku najprawdopodobniej D+. UWAGA!! NA KADLUBIE CIAGNIKA MUSI BYC MINUS AKUMULAROTA!!!!!! Odpalasz i cieszysz sie dobrym ladowaniem. NApiecie ladowania...
na kazdym z uzwojen alternator napiecie przy 1000-2500rmp wynosi 10 - 18 v ale po przekroczeniu progu 2500rmp calkowicie zanika Albo ci miernik przekracza skalę albo urwane przewody i od drgań się robi przerwa. Alternator bez wzbudzenia na zwykłym magnecie, regulator stratny.
napiecie na zacisku wyszlo mi 16, a kontrolka swieci wtedy gdy podlacze impuls do alternatora. 16 Volt? Coś nie tak. Podłącz ten cienki przewód do uzwojenia wzbudzenia bo tam ma być podłączony. Grubszy do zacisku B+ i wtedy mierz napięcie. Przy wyłączonym zapłonie na B+ ma być około 12,60-12,80 Volt. Uruchamiasz silnik i wtedy mierzysz jeszcze raz....
Submarier Nie wiem z kad masz te informacje na temat strat w wirniku z powodu wzbudzenia,10-15% to przy zastosowaniu alternatora 600W daje nam od 60 do 90W gdzie się to ma niby podziać skoro rezystancja cewki tego wirnika wynosi 4Ohmy do tego napiecie 12V to daje nam prąd 3A czyli moc to około 36W a nie 60W...Wydaje mi się że Ci co tak narzekają na...
a czy kabelków tych nie nazwałbyś magistrala CAN ? ty kolego chyba nie widziałes jeszcze CAN 888kf sprawdz ładowanie, przekaznik od abs i napiecie na wtyczce ponadto te piny to pewnie wzbudzenie i 15 lub 30
Dodam Ze odlaczylem regulator od wiazki w aucie i podlaczylem osobne wzbudzenie alternatora i sytuacjia wyglada tak samo wiec wychodzi na to ze napiecie ktore laduje akumulator jakby bylo za wysokie ale sprawdzane bylo kilkukrotnie i jest w okolicach 14.39V wiec co moze broic? Tak sobie jeszcze mysle czy czasami nie jest wina pompa abs a dokladnie elektronika...
Jeszcze jedna sprawa warta odnotowania. Alternatory samochodowe z reguły nie są samowzbudne, czyli do rozruchu potrzebują zewnętrznego żródła napięcia do zasilania twornika. W samochodzie jest nim akumulator. Jesli masz czas ( patrz żona) możesz poeksperymentować i generować wyższe napięcia przemienne z alternatora. Usuwając regulator nap. i diody prostownicze...
19 wolciakow to stanowczo za duzo, akumulator szybko szlak trafi szczegolnie na dlugich trasach, moim zdaniem problem moze byc w diodach tych na rysunku zakreslonych na czerwono, one podaja napiecie odniesienia do regulatora. napiecie na tych diodach powinno byc dokladnie takie samo jak napiecie wyjsciowe z alternatora na diodach mocy - sprawdz miernikiem(o...
Mam powazne watpliwosci czy takie polaczenie alternatorow jest w ogole mozliwe - ze wzgl. na problemy w pracy regulatorow. Regulator alternatora porownuje on napiecie na wyjsciu mostka z wewnetrznym wzorcem i w zaleznosci od tego czy jest ono mniejsze czy wieksze od tego wzorcowego to zalacza badz wylacza uzwojenie wzbudzenia w wirniku. Wyjscia mostkow...
zacznij od tego czy do alternatora dochodzi napiecie 12v prosto z akumulatora pozniej czy jest wzbudzenie po wlaczeniu zaplonu jesli jest ok wyciagnik regulator i sprawdz czy optycznie jest ok czy szczotki nie sa za krotkie czy pokroszone jesli jest ok pomierz spadki napiecia na diodach pamietaj aby rozlutowac mostek jesli diody beda ok to prawdopodobnie...
-> napięcie na D+ od strony instalacji -> 12V - dokladniej napiecie aku Nie możesz mieć 12V ,zwarcie przewodu do zasilania, jeżeli występuje po wyłączeniu zapłonu zwarcie do przewodu B+.P zgadza sie, zwarcie wzbudzenia do B+ sprawdz dokładnie instalacje bo uwalisz alternator o ilejuz tego nie zrobiłes
Rozpocznij od sprawdzenia napiecia akumulatora bez i zwłączonymi światłami na nie pracujacym silniku nie powinno być niższe niż 12,4 i 11,5V(to ak jest w miare naładowany). Potem zapal silnik i spr. napiecie jeżeli poniżej 13V i po 5 min pracy nie podniesie się o 0,5V to prawdopodobnie masz coś z akum. Jeżeli nap 14V i pali się kontr. to sprawdź napiecie...
Problemu za dużego nie ma. Wiadomo trzeba kupic samą kontrolke i przewody przez pół ciągnika przeprowadzic. Ciągnik ma tzw wyłącznik masy. Który i tak po każdym zgaszeniu jest wyłączny. Więc nawet jak dam napiecie na wzbudzanie od razu z B+ to tez bedzie ok. Bo w czasie postoju "masa" jest wyłaczona. A skoro kontrolka nie jest wymagana do prawidłowej...
Witam serdecznie.Mam problem i prosze o podpowiedz. Odpalilem mojego forda i po paru minutach pracy na wolnych obrotach zaczely migac swiatla (ktore byly wylaczone) oraz zapalila sie lampka ladowania akumulatora.Wyjelem alternator szczotki wygladaja ok, wiec zmienilem regulator napiecia lecz to nic nie pomoglo auto dalej nie odpala.Na wtyczce idacej...
Dziękuję za sugestie, ale już doszedłem co i jak. 1- (+) z akumulatora 3- (-) z akumulatora (masa) Dzięki temu podłączeniu działa woltomierz. Jak zegar odpakowałem z paczki jako nowy, to przy starym akumulatorze (11,5V) nic nie wskazywał. Dopiero dzisiaj, jak go podpiąłem do prostownika (15,5V) to się ruszył i już działa dobrze. Widocznie zastał się...
a ja mam takie pytnie w zwiazku z reglerami. jest potrzebny regler 24V a mam tylko na 12V (powiedzmy że kupno nie wchodzi w rachube). Czy da sie zmieniać napiecie odłaczenia reglera?. Mozna zmieniać, np: taki "fiacikowy" regler?. Domyślam sie że jego budowa jest prostrza od cepa- dioda zenera i tranzystor. Myślałem żeby dać w szereg (od strony diod...
Jezeli napiecie ladowania jest prawidlowe a lampka zarzy to przyczyna sa tylko diody wzbudzenia. Lampka moze tez zarzyc w przypadku za duzego napiecia ladowania. Lampka jest podlaczona do plusa akumulatora (ogolnie) z drugiej strony do plusa wzbudzenia. Swieci wiec na skutek roznicy potencjalow miedzy tymi plusami. Elektryk samochodowy
1. Zasilanie oświetlenia w normalny sposób, czyli z akumulatora, po stacyjce. Można dołożyć dodatkowy bezpiecznik, ew. także osobny wyłącznik oświetlenia. Według schematu wentylator jest zasilany z głównej linii AC z własnym bezpiecznikiem, to też należałoby inaczej podłączyć aby nie było dwóch bezpieczników połączonych szeregowo. 2. Zasilanie z uruchomionego...
kontrolka pali sie przy braku ładowania jak i przy zaduzym sprawdził bym najpierw napiecie czy masz z zapalonymi swiatłami 14v -14,5v jak nie to kontrolka do wzbudzenia i do masy odpinamy cienszy kabel od wzb udzenia ,kontrolki i sztucznie obciazamy kontrolka jak sie bedzie palic ,to zobacz szczotki długosc ,potem podmien regulator , i sprawdz w alternatorze...
Pisząc "z pracującym alternatorem" miałem na myśli poprawnie wzbudzony alternator - a więc odpalenie silnika, pomiar napiecia, wyłączenie silnika - potem z wyłaczonym alternatorem: odpiecie wzbudzenia, odpalenie silnika i pomiar napiecia. Róznica napięcia jest minimalna - w prądzie pobieranym z akumulatora jest różnica znacząca (3,6A vs ponad 8A) -...
:arrow: Viper555 prosze przeczytaj to zdanie jeszcze raz. Rozebrałem czteropinowe złącze przy alternatorze. Idzie tam międzyinnymi sygnał L (lampka, wzbudzenie etc). Dałem mu +12Vprzez żaróweczke i altek się wzbudził przy 900obr. :) Ktory pin miałeś na myśli pisząc o napieciu na regulatorze. Pin złacza alternatora oznaczony literą "L"?. Jego zwarcie...
A co tam w tym moto jest alternator czy pradnica ? Zrób, skombinuj albo kup regulator do malucha podłacz + i - do akumulatora a zamiast podłaczać uzwojenie wzbudzenia daj tam zarówke 12 V, dobierz rezystor tak zeby sie zapalała jak napiecie bedzie spadać do np 13V
O ile dobrze kojarze to ten model ma alternator zewnetrzny, taki jak w autach, szczotkowy obcowzbudny. Co do zawyzonego napiecia moge dac ci pewien trop, mialem taki przypadek w pewnym motocyklu do ktorego zaadoptowalem taki alternator. Otoz do niego dochodza tylko dwa przewody, jeden to jest staly plus czyli wyjscie ladowania z alternatora, a drugi...
Dzieki za wyjasnienie. Co do kontrolki ladowania to ostatnio mialem nielada problem ale rozwiazalem go. Przyjechalo do mnie auto - citroen c1 2008r. Objawy: brak ladowania, brak kontrolki ladowania. Podlaczylem wzbudzenie poprzez zarowke - zarowka nie swieci na stojacym alternatorze. Mostek prostowniczy sprawdzony - sprawny. Okazalo sie ze w regulatorze...
slabe ladowanie po odpaleniu napiecie 11,7V To nie jest słabe ładowanie to całkowity brak ładowania Popytaj elektryków, spotkałem układy wzbudzenia przechodzące przez dodatkowy przekaźnik. Ile ma mieć na wyjściu. Na wyjściu czyli na zacisku alternatora ma być 14,5 V Na akumulatorze może być delikatny spadek napięcia około 0.2V max Zobacz te wartości...
No wlasnie na swiatłach masz to obciazenie i raz wzbudzony cały czas działa, zatem czemu bez obciążenia sie wyłacza? I czemu ponownie sie wzbudza korzystajac z napiecia podanego przez kontrolke , owe mrugniecie. Moze faktycznie uszkodzenie szczotek bądź regulatora, ale stacyjkę można szybko pominąć i sprawdzic teorie. Trzeba sobie zadać pytanie co oznacza...
Napięcie ładowania powinno zawierać się w przedziale : 13,8V do 14,4V. Niższe napięcie prowadzi do niedoładowywania akumulatora , następstwem czego jest sukcesywne zasiarczanie akumulatora . Z kolei wyższe napiecie od 14,4V prowadzi do ubywania elektrolitu na skutek jego podwyższonej temperatury i do wypłukiwania masy czynnej z płyt akumulatora. Sprawdź...
Sprawdź dokładnie przewód plusowy co idzie od akumulatora lub od rozrusznika, a i czy alternator ma dobrą masę. no wieć tak, co do masy to mierząc spadek napięcia miedzy masą alternatora (obudowa) a klemą "-" akumulatora mam wynik 0V. Natomiast na przewodzie dodatnim 0,3V. Wiem ze po drodze mam złącza przy alternatorze oraz przy puszcze z bezpieczikami....
W dalszym ciągu jednak uważam że napięcie 20V nie pojawi się przy odłączeniu akumulatora, Tu nie chodzi o to że się pojawi a o to że w pewnych okolicznościach może się pojawić. Najbardziej sprzyjające to rozładowany ale sprawny aku, powolny regulator napięcia i odłączenie aku tuż po starcie silnika. Z tego powodu odradza się odłączanie kabli rozruchowych...
prad na bezpieczniku ALT100Ajest caly czas. Napiecie ! Nie ,,prąd" ! To jest główny bezpiecznik, zabezpieczający obwód ładowania - pomiędzy mostkiem alternatora a akumulatorem i resztą instalacji. Wyjmij go i włącz zamiast niego amperomierz. Jezeli prąd będzie wiekszy niż 1mA - alternator do sprawdzenia. AM1 - 40 A pół samochodu na nim wisi :D Wzbudzenie...
Przy właczonych swiatlach mijania , napiecie 13,9 V prawie pokrywa pobor pradu przez te lampy , zaplon. Na ładowanie akumulatora nie ma prawiec nic , jak bedziesz tak jezdził zniszczysz sobie akumulator , zasiarczysz go . Sprawdz trzy diody wzbudzenia , albo wymien je , kosztuja grosze.
Witam dzisiaj sie zabrałem za to wykreciłem alternator okazało sie ze wszystko jest sprawne diody, stojan - ojciec który to robił mówi że sie zawiesiła szczotka od wirnika czyli od uzwojenia wzbudzenia zrobiła sie warstwa zapieczonego smaru na szczotce i nie łączyło. Ojciec przeczyscił szczotki założyliśmy skrecony alternator oraz regulator elektroniczny....
Dzieki za odpowiedz Napiecie na tym zacisku jest takie samo jak na aku, dzisiaj go rozbieralem ale nie widzialem na stojanie zadnych nadpalen czy cos podobnego. nawet go nie sprawdziłem bo bylem pewny ze ktoras z diod wzbudzenia. aha no i jeszcze jedna szczotka byla lekko przywieszona, dlatego nie szukalem nic innego:)
mowicie ze za male napiecie ale jezeli u mnie komp chodzi 24 h na dobe to czy oczywiscie po dlugim czasie nie uzyskam nawet niewielkim stopniu zamiezonego efektu tym bardziej ze akurat wiatraki w kompie mam delkikatnie mowiac nie fabryczne bo jeden 200mm i trzy 120mm i do z durzym rpm-em i ukierunkowane tak zeby powietrze szlo w jednym kierunku ! poza...
Ale podpowiem, takie samo uzwojenie połączone w trójkąt da niższe napięcie niż w gwiazdę... To się jest jak najbardziej prawda i jeżeli ta uwaga jest do mnie, to tu dokładnie to samo napisałem napięcie uzyska z alternatora przełączonego w trójkąt, który połączony w gwiazdę daje napięcie fazowe np. 14 V (wtedy napięcie międzyfazowe będzie o 1.73 razy...
wzbudzenia alternatora prąd wzbudzenia alternatora sprawdzanie wzbudzenia alternatora
odblokować hasło android zmniejszenie podświetlenia xperia wariuje
wisniowski zablokowac samsung ue55mu6400
Tecumseh – mały dopływ paliwa do gaźnika, diagnostyka i naprawa silnika Usterki nawigacji motocyklowych Rider GPS – TomTom, Garmin, Mio: zasilanie, GNSS, ekran