Tu nie ma cudow. Napiecie na przewodzie wzbudzenia, po wzbudzeniu alternatora, pochidzi z mosta wzbudzenia. Jesli zanika, to musi byc uszkodzony alternator (mostek wzbudzenia lub regulator. BSI podaje napiecie wzbudzenia co jakis czas, bo nie widzi napiecia ladowania. Jesli nie wierzysz, podaj napiecie wzbudzenia z zewnatrz (przez lampke, oczywiscie)...
jak wzbudzic? podac napiecie na uzw. wzbudzenia. Za wzbudzenie odpowiedzialny jest regulator.
a moze poprostu zrobic pajaka na wymontowanym alternatorku. zakrecic go w imadle podac napiecie i lampke wzbudzenia. wiertarka mile wskazana i nieodzowny mierniczek. ten czerwony kabelek z alternatora ciagnie sie do rozrusznika.
Witam szanownych kolegow. Od kilku dni walcze z podlaczeniem regulatora napiecia typu Bosch do alternatora od PF125p. Kilka slow wyjasnien. Zapytacie po co komplikowac sobie zycie?? A no wlasne dla chyba z tego samego powodu, co wynalazca kola. Posiadam w starych zapasach kilka regulatorow napiecia w ktorych skonczyly sie szczotki. W samochodzie poprostu...
19 wolciakow to stanowczo za duzo, akumulator szybko szlak trafi szczegolnie na dlugich trasach, moim zdaniem problem moze byc w diodach tych na rysunku zakreslonych na czerwono, one podaja napiecie odniesienia do regulatora. napiecie na tych diodach powinno byc dokladnie takie samo jak napiecie wyjsciowe z alternatora na diodach mocy - sprawdz miernikiem(o...
Alternator jest sprawny.Zrobiłem tak,że po odpaleniu naciska sie pstyczek który podaje przez chwile napiecie na wzbudzenie.Ładowanie jest dopóki nie zgasi sie samochodu.Potem od nowa pstyczek.Po kablu od wzbudzenia doszedlem do bezpieczników w kabinie pod kierownica.Na nich też nie było napięcia.Miałem za mało czasu żeby wyśledzić dalszą drogę tego...
no tak dałem bezpośrednio plus do wzbudzenia, ale ten plus wystepuje tylko przy uruchamiani silnika, jest podłączony pod elektromagnes rozrusznika. Czyli napięcie wzbudza alternator w chwili rozruchu i napiecie zanika. Wiec gdyby alternator nie zaczał ładowac była by tam masa i lampka by świeciła. Wszystko to jest realizowane przez przekaźnik. Dokładnie...
1. Zasilanie oświetlenia w normalny sposób, czyli z akumulatora, po stacyjce. Można dołożyć dodatkowy bezpiecznik, ew. także osobny wyłącznik oświetlenia. Według schematu wentylator jest zasilany z głównej linii AC z własnym bezpiecznikiem, to też należałoby inaczej podłączyć aby nie było dwóch bezpieczników połączonych szeregowo. 2. Zasilanie z uruchomionego...
z tymi diodami na stale to racja bo napiecie nigdzy przy pracy nie wyskoczy ponad zasilania, wystarczy aby tylko wzbudzenie caly czas pracowalo-hamowanie silnikiem a przy braku wzbudzenia luz. :)
Prawdpodobnie ulegl uszkodzeniu uklad prostowniczy na diodach, lub dodatkowe diody sluzace do zasilania wzbudzenia ( jesli sa ). Nalezy rozebrac odlaczyc uzwojenia i sprawdzic wszystkie diody. Czy uzwojenia nie maja uszkodzen mechanicznych ( przetartych izolacji )? Napiecie jakie powinien dawac alternator w czasie ladowania to jest okolo 14V przy predkosci...
Poza tym przy zastosowaniu alternatora regulator napięcia jest niepotrzebny Wspaniała teoria - co jeszcze kolego wymyślisz? Ciekawe jak będzie ładował skoro napiecie wzbudzenia podawane jest z regulatora.
A co z wirnikiem,zostal ten orginalny jezeli tak to tez wypadalo by go zmienic ,wzbudzenie znajduje sie wlasnie w nim i pradem który na niego płynie regulujemy ladowanie ,wtedy wystarczy nawet regulator od poloneza .A pod te 3 uzwojenia podpinamy diody prostownicze (np. od jawy 350 ts lub mz etz) 6szt 3 ujemne i 3 dodatnie ,zeby uzyskac stale napiecie...
Mnie jak mozesz interesuje inna rzecz, ile wynosi napiecie przed i po modyfikacji na przewodzie wzbudzenia.? Po kolei- doczytałem się (wówczas), że prąd obwodu wirnika według Boscha wynosi ok. 2A, jak pisałem wyżej. Fabrycznie ten alternator miał produkować 14,4V, taki też miał oryginalny regulator. Wskutek nie wiem, powiedzmy degeneracji elementów...
W każdej ciężarówce układ ładowania działa podobnie, dlatego pozwolę sobie zacytować słowa kolegi krisbrum . Dużo tu na tym forum różnych dziwnych teorii... Skąd ludzie biorą takie wiadomości??? Zatem Na pinie 15 powinieneś mieć napiecie 'Po zapłonie"- czyli 24V. To jest napięcie wzbudzenia, tzn. takie, które aktywuje pole magnetyczne w wirniku. Bez...
przedstawionym porównaniu prądnicy i alternatora czy nie: Śmiech mnie ogarnia jak widze takie artykuły, w tym regulator rna jeżpola i i podobne dinozaury. Akurat o alternatorach to wiem conieco bo robiłem z nimi wszystko w tym zdejmowanie charakterystyk. Tak wydajnosc prądowa alternatora zalezy tylko od obrotów, prawie wcale od pradu wzbudzenia. Wzbudzeniem...
no to ja mam pieroński problem. na wolnych obr. świeci lampka ładowania. dam lekko gazu i jest ok, ale napiecie na alternatorze (B+) nie przekracza 13,5 - jak wącze światła to jescze zleci o jakieś 0,2V. Na wolnych obrotach widać że alternator w ogóle nie ładuje (12,2V lub mniej) Różnica pomiędzy napieciem na akumulatorze, a alternatorze to jakieś 0,4V...
Witam,wystarczy podpiac woltomierz pod odlaczony przewod wzbudzenia.Jesli wadliwy jest regulator,na mierniku pojawi sie napiecie.W regulatorze rowniez znajduja sie diody,ktoras znich mogla puscic.
witam. w zwiazku z czestymi problemami z ladowaniem alternatora firmy magneton 70A z felicji postanowilem wymienic go na alternator boscha 70 a z fabii. wszystko fizycznie pasuje, gorzej z elektryka. oczekuje na przesylke i zastanawiam sie, czy uda mi sie w jakis sposob uruchomic nowy alternator bez wymiany regulatora. najwieksze watpliwosci mam o zachowanie...
Jezeli napiecie ladowania jest prawidlowe a lampka zarzy to przyczyna sa tylko diody wzbudzenia. Lampka moze tez zarzyc w przypadku za duzego napiecia ladowania. Lampka jest podlaczona do plusa akumulatora (ogolnie) z drugiej strony do plusa wzbudzenia. Swieci wiec na skutek roznicy potencjalow miedzy tymi plusami. Elektryk samochodowy
Witam ponownie ! Zamontowałem zewnętrzny regulator napięcia dla 7Amp wirników z wyjściami IASF - taki jak na zdjeciu powyżej 234165. Podłączyłem wg posta: tzn. F - idzie na wirnik A - idzie na + po włączeniu stacyjki S - z obwodu akcesoria - napięcie w nim jest po włączeniu stacyjki, ale nie ma V kiedy się kręci rozrusznikiem. Pierwsze spostrzeżenia:...
Przy włączonym zapłonie i nieruchomym silniku złącz przewód wzbudzenia do masy - po odpięciu go z alternatora. Jeśli nie pali się lampka kontrolna alternatora, przyczyna znaleziona: przerwa w obwodzie.
na kazdym z uzwojen alternator napiecie przy 1000-2500rmp wynosi 10 - 18 v ale po przekroczeniu progu 2500rmp calkowicie zanika Albo ci miernik przekracza skalę albo urwane przewody i od drgań się robi przerwa. Alternator bez wzbudzenia na zwykłym magnecie, regulator stratny.
No wlasnie na swiatłach masz to obciazenie i raz wzbudzony cały czas działa, zatem czemu bez obciążenia sie wyłacza? I czemu ponownie sie wzbudza korzystajac z napiecia podanego przez kontrolke , owe mrugniecie. Moze faktycznie uszkodzenie szczotek bądź regulatora, ale stacyjkę można szybko pominąć i sprawdzic teorie. Trzeba sobie zadać pytanie co oznacza...
Witam, panowie nie daje rady z ta kontrolka. Ładowanie jest, modułu eld wg mnie brak. Napiecie na kontrolce od strony zapłonu. Brak zwarcia na wiazce potwierdza to rownież gasniecie jej po wyjeciu wtyczki z alternatora. Hm ... chyba nue sprawdziłem jeszcze napiecia na wtyczke alternatora po zapłonie, ale czy w momencie wzbudzenia kontrolka i tak nie...
To pewnie dlatego mam tak wysokie napiecie. Nie rozumiem jeszcze jak dziala regulacja napiecia. Wiem, ze regulator reguluje napiecie pradem wzbudzenia uzwojenia wzbudzenia w wirniku. Czy wiekszy prad wzbudzenia daje wyzsze napiecie ladowania?
Po przeczytaniu pytań i podpowiedzi stwierdzam, iż najlepiej zrobisz dając sprawę w ręce elektrykowi samochodowemu. Wyczyściłeś, nic nie zauważyłeś, nic nie zmierzyłeś i spodziewasz się cudu. Niestety do tego także trzeba mieć wiedzę i chęci. Sprawdź chociaż, czy na przewodzie prądu wzbudzenia pojawia się napiecie. Jeśli nie to bezpieczniki, złacza,...
Czy to jest alternator Lukas ???. Proste montujesz w uchwycie, zakladasz pasek. Podpinasz przewod miedzy + akumulatora i wyjsciem alternatora. Nastepnie podlaczasz przewod od kontrolki wzbudzenia do zacisku najprawdopodobniej D+. UWAGA!! NA KADLUBIE CIAGNIKA MUSI BYC MINUS AKUMULAROTA!!!!!! Odpalasz i cieszysz sie dobrym ladowaniem. NApiecie ladowania...
Jedynie miernikiem wszystko leciałem. To co piszesz to sprawdzać gdy akumulator jest podłączony do alternatora ? czy akumulator odłączyć od alternatora i sprawdzic czy alternator bez aku daje napiecie a jedynie doprowadzić napiecie do przewodu od wzbudzenia. Beze za 1h w domu to bede sprawdzać to co napisałeś .
Alternator do wiatraka nie nadaje się - dlatego że jego praca jest regulowana we współpracy z silnikiem samochodowym o mocy kilkudziesięciu KM. Porównajmy sobie pracę takiego alternatora z silnikiem - turbina wiatrowa o mocy od 0 - paru kW. Najpierw na zefirkach (pomimo przełożenia) alternator ma małe obroty włączamy wzbudzenie (ręcznie) - na takich...
:arrow: Viper555 prosze przeczytaj to zdanie jeszcze raz. Rozebrałem czteropinowe złącze przy alternatorze. Idzie tam międzyinnymi sygnał L (lampka, wzbudzenie etc). Dałem mu +12Vprzez żaróweczke i altek się wzbudził przy 900obr. :) Ktory pin miałeś na myśli pisząc o napieciu na regulatorze. Pin złacza alternatora oznaczony literą "L"?. Jego zwarcie...
Podejrzewam, ze twoj alternator jest zgodny ze schematem, ktory ci podalem. Posle zdjecia mego alernatora i nowy schemat, i oznaczenia uzywane przez rozne firmy, aby mozna bylo zrozumiec jak dziala twoj alternator. Ale to za pare dni. Dodam tylko, ze ten żółty kabelek łączy dodatkowe diody D+ z regulatoram napiecia oraz podaje napiecie alternatora na...
Witam Przedstawie sytuację od poczatku. Alternator przestał ładować, co sie okazało odspawała sie szczotka w regulatorze, regulator oryginalny jest ciezko dostępny i bardzo dorgi, wymieniłem szczotki, niestety nic to nie pomogło alternator dalej się nie wzbudza nawet na krótko z akumlatora naprawa przekracza wartosć, zakupilem nowy alternator po zamontowaniu...
Sprawdź dokładnie przewód plusowy co idzie od akumulatora lub od rozrusznika, a i czy alternator ma dobrą masę. no wieć tak, co do masy to mierząc spadek napięcia miedzy masą alternatora (obudowa) a klemą "-" akumulatora mam wynik 0V. Natomiast na przewodzie dodatnim 0,3V. Wiem ze po drodze mam złącza przy alternatorze oraz przy puszcze z bezpieczikami....
Mam powazne watpliwosci czy takie polaczenie alternatorow jest w ogole mozliwe - ze wzgl. na problemy w pracy regulatorow. Regulator alternatora porownuje on napiecie na wyjsciu mostka z wewnetrznym wzorcem i w zaleznosci od tego czy jest ono mniejsze czy wieksze od tego wzorcowego to zalacza badz wylacza uzwojenie wzbudzenia w wirniku. Wyjscia mostkow...
przytrafiło mi sie cos takiego po okolo 5km nagle kontrolka ladowania i dupa... zatrzymalem sie zgasilem silnik zapalilem i nie ma jade po ok 7km znow kontrolka i tak sytuacja sie powtorzyla pare razy az gdzies po 25km zaczely wariowac kontrolki esp abs ids i nagle ostry zakret i co brak wspomagania... dodam ze bylo to w nocy na waskiej drodze nie musze...
Jakie prady plyna przez wzbudzenie maksymalnie? Sorki ze glupio pytam, ale nie mam pojecia jakie napiecie moze wytworzyc ta pradnica. A moze wzbudzac ja tak samo jak alternator? I uzyc wlasnie jakiegos regulatora od alternatora? Oczywiscie wtedy wchodzily by w gre napiecia 14V i 28 V.
Powiem Ci ze mialem kiedys kilka przypadków ,ze wariowaly zegary -przyczyną była uszkodzona cewka zapłonowa. To już dla czarna magia, tego bym nie wziął pod uwagę nigdy ;) , czy VCDS nie pokazał by wtedy na grupę silnika? . W ub. roku zaraz po zakupie byłem nim na przeglądzie i facet zwrócił uwagę na to, że są nowe cewki zapłonowe (chyba Bosch), pogratulował,...
Problemu za dużego nie ma. Wiadomo trzeba kupic samą kontrolke i przewody przez pół ciągnika przeprowadzic. Ciągnik ma tzw wyłącznik masy. Który i tak po każdym zgaszeniu jest wyłączny. Więc nawet jak dam napiecie na wzbudzanie od razu z B+ to tez bedzie ok. Bo w czasie postoju "masa" jest wyłaczona. A skoro kontrolka nie jest wymagana do prawidłowej...
Przyczyna jest regulator napiecia, migotanie wynika ze nienajlepszej pracy regulatora (poniewaz bez obciazenia jak powiedziales zalacza on napiecie na wzbudzenie w sposob skokowy minimum maksimum), polecam inny lepszy regulator napiecia. Dobry regulator czasami znaczy droższy (albo tani od poloneza) jednak wazne aby w pelnym zakresie obciazen i obrotow...
zasadniczo są tylko dwa typy sterowania uzwojeniem wzbudzenia alternatora:plusem-przy stałej masie i minusem przy stałym zasilaniu(+).I dlatego myślę że można wykorzysyać praktycznie każdy typowy regulator do tej mazdy.Niespodzianek z napięciami czy innymi parametrami nie powinno być.
sprawdzalem wszystko tak jak piszecie spadku napiecia na przewodzie i masie nie ma na altku jest praktycznie takie samo moze przy takim obciazeniu z 0.1V wiecej sprawdzalem przy 2000 i 3000 obr bo na wolnych to spadalo nawet do 12,6 wiadome ze troche mocy bylo ale bez przesady w innych samochodach jest np ladowanie na wolnych 14,3 wlacze swiatla i dmuchawe...
Kontrolka ładowania się pali jak prąd płynie z akumulatora do alternatora a akumulator raczej nie ma więcej niż 12,8V. Pulsowanie było by dlatego, że brakowało by jednej z 3 faz i obrazowo przez 1/3 obrotu alternator nie wytwarzał by prądu. Uuuu, kolego, podstawy się kłaniają; prąd z akumulatora do alternatora nie płynie nigdy, to nie prądnica prądu...
Witam ponownie. Wydobylem stary regulator z alternatora. Postanowilem zrobic nastepujacy test. Majac go na stole. Test 1. Podlaczam mase z zasilacza pod obudowe regulatora, a "+" pod zacisk kontrolki wzbudzenia. Na szczotki zakladam woltomierz. Zaczynam podkrecac napiecie na zasilaczu. Rosnie do wartosci 14,5V. Po przekroczeniu 14,5 V natepuje gwaltowny...
Najprosciej bedzie sprawdzic regulator napiecie i to mi wyglada na niego.
Nurtuje mnie problem ładowania w ciągniku produkcji rosyjskiej T-25. Alternator jest zapewne nieoryginalny. Czerwony przewód jest podłączony bezpośrednio pod klemę + akumulatora. Pod dodatkowe 2 wyjścia z alternatora podłączona jest żarówka chyba 5 watt... mająca na celu "wzbudzenie" ładowania (zapewne wiecie co twórca tego pomysłu miał na myśli) Na...
Witam, mam problem tego typu, że alternator wytwarza mi 14,4V tylko po podaniu napięcia na zacisk wzbudzenia. Sprawdziłem całą wiązkę wzbudzenia i jest cała aż do licznika. Tam moja wiedza się kończy. Nie wiem jak ugryźć temat. Moje pytanie : czy stacyjka steruje wzbudzeniem, czy już tylko z licznika ma wyjść napiecie? Alternator po remoncie, w warsztacie...
Witam W capku masz + na mase wiec po 1 zamień bieguny po 2 zacisk 30 to ładowanie polaczgo przewodem przynajmniej 6 kwadrat z + na rozruszniku po 3 teraz wzbudzenie mozesz to zrobić na 2 sposoby 3.1 wtkorzystaj regulator z poldka --taka duza puszka zasil ja na 15 z + przez stacyjke tak zeby dostawala napiecie po włozeniu kluczyka drugi zacisk 67 polacz...
Witam dzisiaj sie zabrałem za to wykreciłem alternator okazało sie ze wszystko jest sprawne diody, stojan - ojciec który to robił mówi że sie zawiesiła szczotka od wirnika czyli od uzwojenia wzbudzenia zrobiła sie warstwa zapieczonego smaru na szczotce i nie łączyło. Ojciec przeczyscił szczotki założyliśmy skrecony alternator oraz regulator elektroniczny....
mowicie ze za male napiecie ale jezeli u mnie komp chodzi 24 h na dobe to czy oczywiscie po dlugim czasie nie uzyskam nawet niewielkim stopniu zamiezonego efektu tym bardziej ze akurat wiatraki w kompie mam delkikatnie mowiac nie fabryczne bo jeden 200mm i trzy 120mm i do z durzym rpm-em i ukierunkowane tak zeby powietrze szlo w jednym kierunku ! poza...
Zamieszczam schemat mojej instalacji. Wszedzie w internecie sa schematy alternatorow wykorzystanych tylko i wylacznie jako spawarka bez funkcji ladowania. Moj projekt normalnie laduje a w czasie potrzeby mozna tym naprawde niezle cos pospawac. Jak widac na schemacie banalnie prosta sprawa przerobienie kazdego alternatora na dodatkowa funkcje spawania....
Tak, czy inaczej, sprawa jes wzglednie prosta. Przy wylaczonym zaplonie i odpietym przewodzie wzbudzenia, jesli na przewodzie jest napiecie i alternator nie bierze pradu, to problem jest w BSI, jesli nie ma napiecia i jest pobor pradu, to uszkodzony jest alternator. Pozdrawiam, Georges
Dla mnie jest uszkodzony regulator napięcia, który cały czas podaje napięcie poprzez szczotki na wirnik-uzwojenie wzbudzenia a wartość prądu o którym piszesz dokładnie temu odpowiada. Tak, ale w kolejnym alternatorze? Kupiłem calkowicie nowy i sprawdzony alternator. W czasie regeneracji zostal nawet pomalowany, żeby udawac nowy. Serwis gwarantuje,...
Napięcie ładowania powinno zawierać się w przedziale : 13,8V do 14,4V. Niższe napięcie prowadzi do niedoładowywania akumulatora , następstwem czego jest sukcesywne zasiarczanie akumulatora . Z kolei wyższe napiecie od 14,4V prowadzi do ubywania elektrolitu na skutek jego podwyższonej temperatury i do wypłukiwania masy czynnej z płyt akumulatora. Sprawdź...
Ale podpowiem, takie samo uzwojenie połączone w trójkąt da niższe napięcie niż w gwiazdę... To się jest jak najbardziej prawda i jeżeli ta uwaga jest do mnie, to tu dokładnie to samo napisałem napięcie uzyska z alternatora przełączonego w trójkąt, który połączony w gwiazdę daje napięcie fazowe np. 14 V (wtedy napięcie międzyfazowe będzie o 1.73 razy...
Dzieki za wyjasnienie. Co do kontrolki ladowania to ostatnio mialem nielada problem ale rozwiazalem go. Przyjechalo do mnie auto - citroen c1 2008r. Objawy: brak ladowania, brak kontrolki ladowania. Podlaczylem wzbudzenie poprzez zarowke - zarowka nie swieci na stojacym alternatorze. Mostek prostowniczy sprawdzony - sprawny. Okazalo sie ze w regulatorze...
Regulator, mierząc napięcie w instalacji, stosownie do niego zmienia prąd wzbudzenia alternatora, czyli napiecie na jego wirniku. A mostkowi diodowemu w stojanie alternatora? Cóż, jemu wszystko jedno, zawsze prostuje te trzy fazy. :D
Wszystko jest w nim dobre . Rozłożyłem go na części .Załączam zdjęcia . Wymieniłem szczotki na nowe . Diody zmierzyłem - sprawne . Uzwojenia statora mają po 210 mikro Henrów , a rotor ma 17,4 miliHenra . Czy ten alternator potrzebuje wzbudzenia do działania , czy wystarczą same obroty ,by wytwarzała napiecie ? Ten model to :Mando 0017-00009-0841
Ok super dzieki rozjasniles mi mocno temat. Ladowanie sie nie rozpoczyna, wepne sie w ten przewod miernikiem i zobacze co tam jest za napiecie na odpalonym aucie z niewzbudzonym alternatorem. Jak nic konkretnego tylko mV jak na zaplonie, to sprawdze pierw kabel az do BSM (pierw zakladam ze BSM sprawne).
a ja mam takie pytnie w zwiazku z reglerami. jest potrzebny regler 24V a mam tylko na 12V (powiedzmy że kupno nie wchodzi w rachube). Czy da sie zmieniać napiecie odłaczenia reglera?. Mozna zmieniać, np: taki "fiacikowy" regler?. Domyślam sie że jego budowa jest prostrza od cepa- dioda zenera i tranzystor. Myślałem żeby dać w szereg (od strony diod...
Witam. W schemacie od RSP jest blad, wirnik czyli uzwojenie wzbudzenia nie moze byc polaczone szeregowo z zarowka kontrolna ladowania. Rozjasnianie lampki ladowania podczas zwiekszania obrotow moze wskazywac na uszkodzenie regulatora (za duze napiecie ladowania) Podstawowa rzecz: przed zadaniem pytania "co jest uszkodzone" nalezy zrobic chociaz podstawowy...
witam Jeśli padają diody wzbudzenia to kolega wyżej dobrze zauważył zwarcie na wirniku.Jak przyłożysz plus i minus do pirścieni to prąd max 4 amp.Wcześniej nie pisałeś czy te diody się paliły.miałem u siebie w warsztacie już takie alternatory które pomiarowo wszystkie były ok a napięcia nie dawały,trzeba było po kolei wymieniać podzespoły od najtańszego...
ten drugi (cieńki) to wzbudzenie najczesciej jak sie rozbira alternator to zmienia sie szczotki i lozyska koszt w zaleznosci od typu altrnatora 30-100pln sprawdz odrazu diody bo zaduze ladowanie czasami je spali a po co 2 razy rozbierac?
a czy kabelków tych nie nazwałbyś magistrala CAN ? ty kolego chyba nie widziałes jeszcze CAN 888kf sprawdz ładowanie, przekaznik od abs i napiecie na wtyczce ponadto te piny to pewnie wzbudzenie i 15 lub 30
Ok uporządkujmy regulator sprawny w 100 % a napiecie na klemach jest powyżej 14,4 czyli jak pisałem 16,17 do 19 w zależnosci od obrotów silnika miernikiem działam rzecz jasna i chcę dowiedzieć sie co moze powodować problem zaznaczam przy sprawnym regulatorze !!! Ewentualnie co może w przypadku załozenia sprawnego regulatora uszkodzić go podczas rozruchu...
2.5V to napiecie wzbudzenia. Po uruchomieniu powinienes miec napiecie akumulatora. Prawdopodobnie go nie masz i dlatego jarzy sie kontrolka. Sprawdz obwod ladowania (problem z alternatorem). Przekaznik moze wlaczac jakis obwod ze zwarciem (np. wentylacje - u citroëna chyba jest wlaczany tym wlasnie przekaznikiem - nie mam schematu xsary, ale tak jest...
Dziękuję za sugestie, ale już doszedłem co i jak. 1- (+) z akumulatora 3- (-) z akumulatora (masa) Dzięki temu podłączeniu działa woltomierz. Jak zegar odpakowałem z paczki jako nowy, to przy starym akumulatorze (11,5V) nic nie wskazywał. Dopiero dzisiaj, jak go podpiąłem do prostownika (15,5V) to się ruszył i już działa dobrze. Widocznie zastał się...
kuba101vip: Zły pomysł - nawet bardzo zły. Regulator od alternatora działa na tej zasadzie, że gdy napiecie przekracza 14.4V to układ odłącza napiecie od wzbudzenia. Wiatrak pracowałby bez obciążenia a to niedobrze.
Witam. Objaw: brak ladowania akumulatora,lampka kontrolna zapala sie dopiero po obnizeniu napiecia do ok 8V.Stwierdzono uszkodzenie regulatora napiecia alternatora HITACHI.Alternator trafil do naprawy w specjalistycznym zakladzie,po zainstalowaniu nadal brak ladowania a urzadzenie diagnostyczne pokazuje usterke''Brak polaczenia z zaciskiem F alternatora....
Pisząc "z pracującym alternatorem" miałem na myśli poprawnie wzbudzony alternator - a więc odpalenie silnika, pomiar napiecia, wyłączenie silnika - potem z wyłaczonym alternatorem: odpiecie wzbudzenia, odpalenie silnika i pomiar napiecia. Róznica napięcia jest minimalna - w prądzie pobieranym z akumulatora jest różnica znacząca (3,6A vs ponad 8A) -...
Jutro zmierzam sie dobrac do tego alternatora no i nie wiem ja sprawdzic te napiecie na wyjsciu alternatora (mam alternator od ktorego odchodzi 5 przewodow) i prosze o wskazanie na ktorym mam mierzyc to napiecie ? Prawidlowe napiecie powinno wynosci zdaje sie ok 14.4V? Mam rowniez pytanie jak sprawdzic czy regulator zasila uzwojenie wzbudzenia i czy...
zamotałem sie co własciwie chcesz zrobic prostownik przetwarza napiecie z sieci i ładuje np. akumulator a alternator to jest połaczenie pradnicy z prostownikiem i niema zadnych diod wzbudzenia tylko jest pradnica trojfazowa i połmostki diodowe na faze a napiecie wzbudzenia poprzez regulator i szczotki idzie na wirnik .
A więć tak... 1. Kabel który idzie do rozrusznika jest dobry 2. Szczotki na alternatorze są ok 3. Wymieniłem diody w mostku (równbież diody wzbudzenia) 4. Regulator założyłem nowy 5. Lampka z kontrolki nowa, kabel który ją zasila jest ok po odpaleniu malacza (bez problemu) świeci cały czas kontrolka braku ładowania, popimo dodania "gazu" dalej świeci,...
Witam Mam problem gdy włanczam zapłon nie pali mi sie kontrolaka od ładowania.( a powinna). Po odpaleniu auta sprawdzam czy alternator ładuje ( na klemach akumulatora, jak i na wyjsciu alternator) alternator nie ładuje napiecie jest takie samo jak na zgaszonym silniku. Ale gdy wsiąde i na chwile zwieksze obroty silnika tak do 2 tys z chaczykiem. Jest...
dzieki wszytskim za odpowiedz udało mi sie dojechac ..ale wolniutko Alternator naprawiłem wymieniłem regulator i diody w układzie prostowniczym ale coś musiało sie zepsuć w instalacji w aucie na kostce co sie wpina do alternatora sa dwa piny (to napiecie wzbudzenia) a na nim jest +12V a na drugim pinie zamyka sie obwód przez kontrolkę CHEK na tablicy...
No właśnie, włączone światła i przy nagrzanym silniku 13.9 - 14, a przy włączeniu kolejnych odbiorników było tylko gorzej. Jeśli napiecie bez obciazenia jest dobre to nie ma co kombinować z jego zmianą. U ciebie jest o jakieś 0,2V za mało, ale jeszcze w normie... a przy włączeniu kolejnych odbiorników było tylko gorzej. To jest skutek albo marnej wydajności...
sprawdz kabel do wzbudzenia przy alternatorze a takze napiecie na wyjsciu alteratora
15.85V - auto odpalone, ale nic nie wlaczone, Ja coś takiego miałem jak padnięta była dioda wzbudzenia w alternatorze. 13.35V - napiecie na akumulatorze przed odpaleniem auta, Wg mnie przy takim napięciu ładowania (15.85V) stosunkowo niedługo po zgaszeniu auta to normalna rzecz, szczególnie jak I akumulator sluzy mi na jakies 3-5 dni. a jego eksploatacja...
Dużo tu na tym forum różnych dziwnych teorii... Skąd ludzie biorą takie wiadomości??? Zatem Na pinie 15 powinieneś mieć napiecie 'Po zapłonie"- czyli 24V. To jest napięcie wzbudzenia, tzn. takie, które aktywuje pole magnetyczne w wirniku. Bez tego napięcia 24V na pinie wzbudzenia wirnik ma tylko tzw. magnetyzm szczątkowy który po przekroczeniu 1500rpm...
mam maly problem. pewnego pieknego dnia nagle zaswiecila sie kontrolka ladowania. jednoczesnie zniknelo wspomaganie kierownicy. Udalo mi sie wypatrzyc kabel ladujacy od alternatora,w tym samym peszlu jest bialo niebieski kabelek.Biegnie on od zegarow i myslalem ,ze to wzbudzenie alternatora. nie bylo na nim napiecia,wiec odpialem zegary i podlaczylem...
witam. nie wiem czy w dobrym dziale umieszczam posta, nie moglem jednoznacznie okreslic a rzecz dotyczy samochodu- alternatora. chodzi mi o najprostszy uklad (nie znam sie na elektronice, chyba ze zlece wykonanie zakladowi rtv) jaki moge wpiac w przewod wzbudzenia alternatora, zeby za kazdym razem po podaniu napiecia wzbudzal go z 10 sekundowa zwloka...
gimak napisał: Wg mnie najzdrowsze dla akumulatora jest takie ładowanie gdy on sam określa na jaki prąd ma ochotę, a tym samym sam określa jak długo ma trwać ładowanie. Ale nadal to ty decydujesz o tym jakie będzie końcowe napięcie, czyli sterujesz tą "ochotą" świadomie albo i nie. Na początku muszę zaznaczyć, że nigdy nie wiemy w jakim stopniu jest...
Drugi zacisk alternatora którego nie podłączyłeś to zacisk- wyjście z mostka zasilającego po przez regulator napiecia uzwojenie wzbudzenia. Zasilanie regulatora powinno byc nie z instalacji pojazdu czyli akumulatora a właśnie z tego zacisku. Lampka kontrolna ładowania jet w takim układzie podłączona do tego zacisku i do stacyjki. W momencie zbyt niskich...
O ile dobrze kojarze to ten model ma alternator zewnetrzny, taki jak w autach, szczotkowy obcowzbudny. Co do zawyzonego napiecia moge dac ci pewien trop, mialem taki przypadek w pewnym motocyklu do ktorego zaadoptowalem taki alternator. Otoz do niego dochodza tylko dwa przewody, jeden to jest staly plus czyli wyjscie ladowania z alternatora, a drugi...
Witam .JA posiadam kawa gpz500 ja tam posiadam pradnice , We wszystkich cbr i duzych (powyżej 600ccm) motorach jest alternator. Do tego alternatora możesz nawet podłączyć regulator elektroniczny od malucha ktory można kupic w zawrotnej cenie 15zł. Po prostu prawie do kazdego alternatora podejdzie prawie kazdy regulator. Trzeba po prostu wiedzieć jak...
kontrolka pali sie przy braku ładowania jak i przy zaduzym sprawdził bym najpierw napiecie czy masz z zapalonymi swiatłami 14v -14,5v jak nie to kontrolka do wzbudzenia i do masy odpinamy cienszy kabel od wzb udzenia ,kontrolki i sztucznie obciazamy kontrolka jak sie bedzie palic ,to zobacz szczotki długosc ,potem podmien regulator , i sprawdz w alternatorze...
Standardowy uklad zasilania w samochodzie (zrodlo: Bosch, Kraftfahrtechnisches Taschenbuch, 1991): Przy zalaczaniu silnika (zamkniecie ZS) napiecie z "Bat" jest poprzez zarowke kontrolna podawane na D+, a wiec rowniez na uklad regulatora, ktory za posrednictwem T1 wymusza odpowiednia wartosc pradu wzbudzenia w L1. Kiedy alternator posiada wystarczajaco...
Tak to prawda. Tylko co to jest za czujnik halla? Hallotrony... Czemu trzy wyprowadzenia ma? Tak pokazuje google grafika... I ten schemat jest moja baza do budowy... Zamiast tyrystora zastosuje tranzystora bdp495 takie znalazlem na luzie. Dwa i analiza napięciowa czy nie spali bramkę bazę... Typ npn... Chciałem spróbować możliwości moje po udarze mózgu...
W tym sterowniku można regulować napiecie ładowania.Pamiętam że kiedyś podpinalem DRB i byla funkcja "alternator field adjusting",co można tłumaczyć jako regulacja pola wzbudzenia alternatora.
Witam. Ja tez sie zamierzam do wykonania takowego urzadzenia bo niestety w Opelkach jest jak z rozwiazaniem wylaczania swiatel. Mysle tu o dwoch sposobach. Pierwszy to pobranie syganlu z pompy oleju-kontrolka sie wylacza jak silnik pracuje lub rozwiazanie polegajace na pobraniu napiecie z uzwojenia wzbudzenia alternatora. Dodatkowo dodac jeszcze jakies...
Jeszcze jedna sprawa warta odnotowania. Alternatory samochodowe z reguły nie są samowzbudne, czyli do rozruchu potrzebują zewnętrznego żródła napięcia do zasilania twornika. W samochodzie jest nim akumulator. Jesli masz czas ( patrz żona) możesz poeksperymentować i generować wyższe napięcia przemienne z alternatora. Usuwając regulator nap. i diody prostownicze...
Podbijam temat.Czy ktos z was wie na jakich pinach w kostce alternatora od tga powinno byc napiecie?Jest to stary man konstrukcji f2000 lub l2000 np tyle tylko ze z nowym alternatorem od tga.W tym momencie nie mam zadnego napiecia po przekreceniu zaplonu na tejze kostce.W tga jest on sterownay zbr a tutaj nie wiem co i jak.Kable do skrzynki bezpiecznikow...
WItam, maszyna JCB 2cx z 95 roku. Problem polega na tym że nie działały mi światła w maszynie no i chciałem zobaczyć kabelki pod kierownicą czy są styki wszystke ok itd. Kiedy odłączyłem licznik wszystko na wyłączonym heblu i po podłączeniu go spowrotem przestały działać wszystkie kontroliki, brakło 3 i 4 biegu nagle, hamulec ręczny nie chce odpuśćić....
Za niskie napiecie. IMHO przy max wzbudzeniu alternator da pewnie z 20V - na upartego wystarczy na MIG/MAG ale nie dla metody MMA.
napiecie na zacisku wyszlo mi 16, a kontrolka swieci wtedy gdy podlacze impuls do alternatora. 16 Volt? Coś nie tak. Podłącz ten cienki przewód do uzwojenia wzbudzenia bo tam ma być podłączony. Grubszy do zacisku B+ i wtedy mierz napięcie. Przy wyłączonym zapłonie na B+ ma być około 12,60-12,80 Volt. Uruchamiasz silnik i wtedy mierzysz jeszcze raz....
Tak to czytam i widzę że co niektórzy nie maja pojecia o czym piszą (zastosuj regulator od malucha - dobre) a autor tematu, zabiera się do naprawy nie mając pojęcia o co chodzi ("naprawiałem elektrykę, tak piate przez dziesiąte..." - tak sie NIE DA! Nie wiedziałeś człowieku czy masz do czynienia z prądnica czy alternatorem i nie słyszałem zeby w pojazdach...
Okazało sie , że alternator jest pęknięty, a sprzedający rozłączył kabel od wzbudzenia , zeby lampka sie nie świeciła. Wstawiłem drugi alternator, brak ładowania, kontrolka świeci a napiecie dalej ok.12 V. Teraz się zastanawiam czy i drugi alternator niesprawny czy coś innego moze jest z elektryką. Jakie powinno być napięcie na wzbudzeniu? Po włączeniu...
podczas pracy silnika odepnij przewod wzbudzenia alternatora i zobacz napiecie, jesli spada to masz uszkodzone diody mostka prostowniczego w alternatorze (do regulatora - takie 3 jedno amperowe) swiecenie lampki informuje cie ze przez przewod wzbudzenia alternatora plynie prad
Pradnica pradu stalego posiada dwa wyjscia; jedno to jest wyjscie wzbudzenia wyprowadzonym ciensza sruba, a drugie wyjscie grubsza sruba, wirnika.Podlancza sie te przewody do regulatora, a trzeci przewod wlaczony jest na stale do akumulatora, a nie do stacyjki.Dzialanie jest nastepujace, uzwojenie stojana i wirnika wlaczone jest przez styki przekaznika...
W dalszym ciągu jednak uważam że napięcie 20V nie pojawi się przy odłączeniu akumulatora, Tu nie chodzi o to że się pojawi a o to że w pewnych okolicznościach może się pojawić. Najbardziej sprzyjające to rozładowany ale sprawny aku, powolny regulator napięcia i odłączenie aku tuż po starcie silnika. Z tego powodu odradza się odłączanie kabli rozruchowych...
jak mozesz podpiac bezposrednio z alternatora!? zmienne?? przeciez na wujsciu alternatora po mostku masz dokladnie to samo napiecie i prad co na akumulatorze a bez pradu wzbudzenia z akumulatora alternator niebedzie pracowal wiec akumulatora odlaczyc niemozesz chyba ze polaczysz go w ukladzie samowzbudzania ale to niema sensu.