Ładowanie w aucie jest napięciem stałym 14,4V, podobnie w ładowarkach elektronicznych które na wyjściu też mają napiecie stałe (przebieg linia prosta) natomiast ładowanie prostym prostownikiem napieciem pulsującym wynosi ok. 16V. Delikatnie się wtrącę. W rzeczywistości w aucie akumulator też nie jest ładowany napięciem (a ściślej prądem) stałym, którego...
No, to Ci nie wyjdzie nic dobrego: regulator napiecia współpracujący z alternatorem (lub prądnicą) działa w ten sposób, że jeżeli napiecie podawane na regulator jest niższe od napiecia progowego, to regulator powoduje przepływ prądu przez uzwojenie wzbudzenia prądnicy (lub alternatora). Gdybyś chciał to wykorzystac do regulacji napięcia zasilacza sieciowego,...
Alternator do wiatraka nie nadaje się - dlatego że jego praca jest regulowana we współpracy z silnikiem samochodowym o mocy kilkudziesięciu KM. Porównajmy sobie pracę takiego alternatora z silnikiem - turbina wiatrowa o mocy od 0 - paru kW. Najpierw na zefirkach (pomimo przełożenia) alternator ma małe obroty włączamy wzbudzenie (ręcznie) - na takich...
Dużo tu na tym forum różnych dziwnych teorii... Skąd ludzie biorą takie wiadomości??? Zatem Na pinie 15 powinieneś mieć napiecie 'Po zapłonie"- czyli 24V. To jest napięcie wzbudzenia, tzn. takie, które aktywuje pole magnetyczne w wirniku. Bez tego napięcia 24V na pinie wzbudzenia wirnik ma tylko tzw. magnetyzm szczątkowy który po przekroczeniu 1500rpm...
Autorze teraz odpowiedz sobie na proste pytanie,Czy warto było słuchać tych porad typu a to wszystko ok. Bo to tak musi być. Ja w 15 stym poście już napisałem że trzeba sprawdzić ładowane na akumulatorze Pomyśl autorze ile byś był stratny gdybyś posłuchał tych rad że to wszytko ok jest, bo to świece żarowe tyle prądu ciągną że aż się akumulator nagrzewa....
W każdej ciężarówce układ ładowania działa podobnie, dlatego pozwolę sobie zacytować słowa kolegi krisbrum . Dużo tu na tym forum różnych dziwnych teorii... Skąd ludzie biorą takie wiadomości??? Zatem Na pinie 15 powinieneś mieć napiecie 'Po zapłonie"- czyli 24V. To jest napięcie wzbudzenia, tzn. takie, które aktywuje pole magnetyczne w wirniku. Bez...
To Panowie, powiedzcie mi proszę co gdzie mam pogrzebać a nie snujcie między Wami który lepszym specjalistą, Sorki, Ale mam dziwny problem i uważam, że to jakiś banalny, bo serio wszystko działa do póki nie wepne tego je... kabelka... Jak sama nazwa "wzbudzanie..." czyli domniemywam ze impuls, wiec napiecie powinno spadac a jak wspomniałem mam okolo...
Mnie jak mozesz interesuje inna rzecz, ile wynosi napiecie przed i po modyfikacji na przewodzie wzbudzenia.? Po kolei- doczytałem się (wówczas), że prąd obwodu wirnika według Boscha wynosi ok. 2A, jak pisałem wyżej. Fabrycznie ten alternator miał produkować 14,4V, taki też miał oryginalny regulator. Wskutek nie wiem, powiedzmy degeneracji elementów...
tak tak sprawdzilem i obie sie zaswiecily. tylko z ciekawosci chcialem sprawdzic napiecie na alternatorze (odlaczony kabelek od wzbudzenia)i on podaje napiecie na wtyk wzbudzenia okolo 6v wg mnie alternator sie zawiesil badz cos podobnego i generuje napiecie 6v na pin wzbudzenia przez co nie swieci sie kontrolka badz brak masy na alternatorze. kurde...
Tu nie ma cudow. Napiecie na przewodzie wzbudzenia, po wzbudzeniu alternatora, pochidzi z mosta wzbudzenia. Jesli zanika, to musi byc uszkodzony alternator (mostek wzbudzenia lub regulator. BSI podaje napiecie wzbudzenia co jakis czas, bo nie widzi napiecia ladowania. Jesli nie wierzysz, podaj napiecie wzbudzenia z zewnatrz (przez lampke, oczywiscie)...
Poza tym przy zastosowaniu alternatora regulator napięcia jest niepotrzebny Wspaniała teoria - co jeszcze kolego wymyślisz? Ciekawe jak będzie ładował skoro napiecie wzbudzenia podawane jest z regulatora.
Jutro zmierzam sie dobrac do tego alternatora no i nie wiem ja sprawdzic te napiecie na wyjsciu alternatora (mam alternator od ktorego odchodzi 5 przewodow) i prosze o wskazanie na ktorym mam mierzyc to napiecie ? Prawidlowe napiecie powinno wynosci zdaje sie ok 14.4V? Mam rowniez pytanie jak sprawdzic czy regulator zasila uzwojenie wzbudzenia i czy...
Witam, mam problem tego typu, że alternator wytwarza mi 14,4V tylko po podaniu napięcia na zacisk wzbudzenia. Sprawdziłem całą wiązkę wzbudzenia i jest cała aż do licznika. Tam moja wiedza się kończy. Nie wiem jak ugryźć temat. Moje pytanie : czy stacyjka steruje wzbudzeniem, czy już tylko z licznika ma wyjść napiecie? Alternator po remoncie, w warsztacie...
Witam, panowie nie daje rady z ta kontrolka. Ładowanie jest, modułu eld wg mnie brak. Napiecie na kontrolce od strony zapłonu. Brak zwarcia na wiazce potwierdza to rownież gasniecie jej po wyjeciu wtyczki z alternatora. Hm ... chyba nue sprawdziłem jeszcze napiecia na wtyczke alternatora po zapłonie, ale czy w momencie wzbudzenia kontrolka i tak nie...
Podejrzewam, ze twoj alternator jest zgodny ze schematem, ktory ci podalem. Posle zdjecia mego alernatora i nowy schemat, i oznaczenia uzywane przez rozne firmy, aby mozna bylo zrozumiec jak dziala twoj alternator. Ale to za pare dni. Dodam tylko, ze ten żółty kabelek łączy dodatkowe diody D+ z regulatoram napiecia oraz podaje napiecie alternatora na...
hejka jesli na ciekim przewodzie masz napiecie to z instalacja auta wszystko ok cieki przewód jest od wzbudzenia alternatora a grubym przewodem powinien alternator podawac prad czyli pad alternator szczotki lub regulator napiecia jes jeszcze mozliwosc ze padły diody ale w tym przypadku naprawa nie opłacaln taniej wyjdzie kupic urzywany alternator pozdro
Prawdpodobnie ulegl uszkodzeniu uklad prostowniczy na diodach, lub dodatkowe diody sluzace do zasilania wzbudzenia ( jesli sa ). Nalezy rozebrac odlaczyc uzwojenia i sprawdzic wszystkie diody. Czy uzwojenia nie maja uszkodzen mechanicznych ( przetartych izolacji )? Napiecie jakie powinien dawac alternator w czasie ladowania to jest okolo 14V przy predkosci...
Który przewód jest podłączony pod D+ żółty czy zielony? W kazdym bądź razie ten z pod D+ zasila regulator, natomiast ten drugi podaje regulowane napiecie na szczotki komutatora wirnika. Żaróweczka w układzie oprócz sygnalizacji ładowania zapewnia pewność wzbudzenia alternatora bowiem zanim pojawi się napięcie z uzwojeń alternatora podaje napięcie z...
Dzieki za pomysly i uwagi... a wiec ciag dalszy... z pewnym poslizgiem czasowym zdolalem sprawdzic co i jak... i.... nadal nie wiem.. chco wiem juz znaczbie wiecej. A wiec wszystko jest niby oki - za wyjatkiem malych rowkow w alt.. ale one tu nie graja roli (o tym pozniej). Zrobilem taki test - wlaczylem R pomiedzy alternator a akumulator. Gdy R bylo...
Witam Po pierwsze, nie wiadomo, jaki masz silnik (EP3, EP3c, ET3J4). Rozna jest zasada dzialania w ET i w EP, ale w zadnym nie ma zewnetrznzgo wzbudzenia, jak pisze Kybernetes. Nie radze wiec montowac zamiennikow, tym bardziej, ze w EP regulator jest sterowany przez ECU (zmienne napiecie ladowania). Nie daje glowy za zycie ECU, jesli zalozysz alternator...
jak mozesz podpiac bezposrednio z alternatora!? zmienne?? przeciez na wujsciu alternatora po mostku masz dokladnie to samo napiecie i prad co na akumulatorze a bez pradu wzbudzenia z akumulatora alternator niebedzie pracowal wiec akumulatora odlaczyc niemozesz chyba ze polaczysz go w ukladzie samowzbudzania ale to niema sensu.
slabe ladowanie po odpaleniu napiecie 11,7V To nie jest słabe ładowanie to całkowity brak ładowania Popytaj elektryków, spotkałem układy wzbudzenia przechodzące przez dodatkowy przekaźnik. Ile ma mieć na wyjściu. Na wyjściu czyli na zacisku alternatora ma być 14,5 V Na akumulatorze może być delikatny spadek napięcia około 0.2V max Zobacz te wartości...
mowicie ze za male napiecie ale jezeli u mnie komp chodzi 24 h na dobe to czy oczywiscie po dlugim czasie nie uzyskam nawet niewielkim stopniu zamiezonego efektu tym bardziej ze akurat wiatraki w kompie mam delkikatnie mowiac nie fabryczne bo jeden 200mm i trzy 120mm i do z durzym rpm-em i ukierunkowane tak zeby powietrze szlo w jednym kierunku ! poza...
Mam powazne watpliwosci czy takie polaczenie alternatorow jest w ogole mozliwe - ze wzgl. na problemy w pracy regulatorow. Regulator alternatora porownuje on napiecie na wyjsciu mostka z wewnetrznym wzorcem i w zaleznosci od tego czy jest ono mniejsze czy wieksze od tego wzorcowego to zalacza badz wylacza uzwojenie wzbudzenia w wirniku. Wyjscia mostkow...
Okazało sie , że alternator jest pęknięty, a sprzedający rozłączył kabel od wzbudzenia , zeby lampka sie nie świeciła. Wstawiłem drugi alternator, brak ładowania, kontrolka świeci a napiecie dalej ok.12 V. Teraz się zastanawiam czy i drugi alternator niesprawny czy coś innego moze jest z elektryką. Jakie powinno być napięcie na wzbudzeniu? Po włączeniu...
Witam szanownych kolegow. Od kilku dni walcze z podlaczeniem regulatora napiecia typu Bosch do alternatora od PF125p. Kilka slow wyjasnien. Zapytacie po co komplikowac sobie zycie?? A no wlasne dla chyba z tego samego powodu, co wynalazca kola. Posiadam w starych zapasach kilka regulatorow napiecia w ktorych skonczyly sie szczotki. W samochodzie poprostu...
no to ja mam pieroński problem. na wolnych obr. świeci lampka ładowania. dam lekko gazu i jest ok, ale napiecie na alternatorze (B+) nie przekracza 13,5 - jak wącze światła to jescze zleci o jakieś 0,2V. Na wolnych obrotach widać że alternator w ogóle nie ładuje (12,2V lub mniej) Różnica pomiędzy napieciem na akumulatorze, a alternatorze to jakieś 0,4V...
Drugi zacisk alternatora którego nie podłączyłeś to zacisk- wyjście z mostka zasilającego po przez regulator napiecia uzwojenie wzbudzenia. Zasilanie regulatora powinno byc nie z instalacji pojazdu czyli akumulatora a właśnie z tego zacisku. Lampka kontrolna ładowania jet w takim układzie podłączona do tego zacisku i do stacyjki. W momencie zbyt niskich...
-> napięcie na D+ od strony instalacji -> 12V - dokladniej napiecie aku Nie możesz mieć 12V ,zwarcie przewodu do zasilania, jeżeli występuje po wyłączeniu zapłonu zwarcie do przewodu B+.P zgadza sie, zwarcie wzbudzenia do B+ sprawdz dokładnie instalacje bo uwalisz alternator o ilejuz tego nie zrobiłes
19 wolciakow to stanowczo za duzo, akumulator szybko szlak trafi szczegolnie na dlugich trasach, moim zdaniem problem moze byc w diodach tych na rysunku zakreslonych na czerwono, one podaja napiecie odniesienia do regulatora. napiecie na tych diodach powinno byc dokladnie takie samo jak napiecie wyjsciowe z alternatora na diodach mocy - sprawdz miernikiem(o...
O ile dobrze kojarze to ten model ma alternator zewnetrzny, taki jak w autach, szczotkowy obcowzbudny. Co do zawyzonego napiecia moge dac ci pewien trop, mialem taki przypadek w pewnym motocyklu do ktorego zaadoptowalem taki alternator. Otoz do niego dochodza tylko dwa przewody, jeden to jest staly plus czyli wyjscie ladowania z alternatora, a drugi...
Pisząc "z pracującym alternatorem" miałem na myśli poprawnie wzbudzony alternator - a więc odpalenie silnika, pomiar napiecia, wyłączenie silnika - potem z wyłaczonym alternatorem: odpiecie wzbudzenia, odpalenie silnika i pomiar napiecia. Róznica napięcia jest minimalna - w prądzie pobieranym z akumulatora jest różnica znacząca (3,6A vs ponad 8A) -...
Część mechaniczna wygląda mniej więcej tak: do wirnika przykręcona jest poprzez tuleje dystansową przesłona. Ma ona kształt mniej więcej jak nakrętka słoika. Przesłona jes na połowie okręgu wycięta co przy obrocie przez 180 stopni mamy okienko. Czujniki są przylutowane tak że na przeciw nich znajduje się nieruchomy magnes. Przesłona przechodząc pomiędzy...
Napięcie ładowania powinno zawierać się w przedziale : 13,8V do 14,4V. Niższe napięcie prowadzi do niedoładowywania akumulatora , następstwem czego jest sukcesywne zasiarczanie akumulatora . Z kolei wyższe napiecie od 14,4V prowadzi do ubywania elektrolitu na skutek jego podwyższonej temperatury i do wypłukiwania masy czynnej z płyt akumulatora. Sprawdź...
No właśnie, włączone światła i przy nagrzanym silniku 13.9 - 14, a przy włączeniu kolejnych odbiorników było tylko gorzej. Jeśli napiecie bez obciazenia jest dobre to nie ma co kombinować z jego zmianą. U ciebie jest o jakieś 0,2V za mało, ale jeszcze w normie... a przy włączeniu kolejnych odbiorników było tylko gorzej. To jest skutek albo marnej wydajności...
:arrow: Viper555 prosze przeczytaj to zdanie jeszcze raz. Rozebrałem czteropinowe złącze przy alternatorze. Idzie tam międzyinnymi sygnał L (lampka, wzbudzenie etc). Dałem mu +12Vprzez żaróweczke i altek się wzbudził przy 900obr. :) Ktory pin miałeś na myśli pisząc o napieciu na regulatorze. Pin złacza alternatora oznaczony literą "L"?. Jego zwarcie...
Witam ponownie ! Zamontowałem zewnętrzny regulator napięcia dla 7Amp wirników z wyjściami IASF - taki jak na zdjeciu powyżej 234165. Podłączyłem wg posta: http://www.naxja.org/forum/showthread.ph... tzn. F - idzie na wirnik A - idzie na + po włączeniu stacyjki S - z obwodu akcesoria - napięcie w nim jest po włączeniu...
Witam Chciałbym sie dowiedzieć jak mozna zwiększyc lub zmniejszyc napiecie łądowania w tym typie regulatora. Wyczytałem tylko tu ze trzeba zmienić diode zenera ale w innym typie reg. W maluchu kiedyś wymieniłem opornik na potencjometr i miałem płynna regulacje w każdej chwili,bez wykręcania regulatora, tu też chciałbym takie coś zrobić. Stary reg daje...
Powiem Ci ze mialem kiedys kilka przypadków ,ze wariowaly zegary -przyczyną była uszkodzona cewka zapłonowa. To już dla czarna magia, tego bym nie wziął pod uwagę nigdy ;) , czy VCDS nie pokazał by wtedy na grupę silnika? . W ub. roku zaraz po zakupie byłem nim na przeglądzie i facet zwrócił uwagę na to, że są nowe cewki zapłonowe (chyba Bosch), pogratulował,...
Tak, czy inaczej, sprawa jes wzglednie prosta. Przy wylaczonym zaplonie i odpietym przewodzie wzbudzenia, jesli na przewodzie jest napiecie i alternator nie bierze pradu, to problem jest w BSI, jesli nie ma napiecia i jest pobor pradu, to uszkodzony jest alternator. Pozdrawiam, Georges
jak wzbudzic? podac napiecie na uzw. wzbudzenia. Za wzbudzenie odpowiedzialny jest regulator.
Jedynie miernikiem wszystko leciałem. To co piszesz to sprawdzać gdy akumulator jest podłączony do alternatora ? czy akumulator odłączyć od alternatora i sprawdzic czy alternator bez aku daje napiecie a jedynie doprowadzić napiecie do przewodu od wzbudzenia. Beze za 1h w domu to bede sprawdzać to co napisałeś .
Witam. Mam problem z ładowaniem w sprężarce spalinowej, alternator nie ładuje, przewód prądowy B+ jest podłączony prawidłowo. przewód sterujący regulatora D+ nie miał zasilania po włączeniu zapłonu ani po uruchomieniu silnika. Alternator jest na 24v i powinien według tabliczki podawać 28v. Przeglądajac układ sterowania znalazłem rezystor 100 ohm zastępujący...
Za niskie napiecie. IMHO przy max wzbudzeniu alternator da pewnie z 20V - na upartego wystarczy na MIG/MAG ale nie dla metody MMA.
podczas pracy silnika odepnij przewod wzbudzenia alternatora i zobacz napiecie, jesli spada to masz uszkodzone diody mostka prostowniczego w alternatorze (do regulatora - takie 3 jedno amperowe) swiecenie lampki informuje cie ze przez przewod wzbudzenia alternatora plynie prad
To pewnie dlatego mam tak wysokie napiecie. Nie rozumiem jeszcze jak dziala regulacja napiecia. Wiem, ze regulator reguluje napiecie pradem wzbudzenia uzwojenia wzbudzenia w wirniku. Czy wiekszy prad wzbudzenia daje wyzsze napiecie ladowania?
Wiec doczytałem pierwszy post. Niskie wartosci ładowania w tym modelu sa zalezne od ecu i alternatora. Naładuj akumulator. Odłacz wtyczke wzbudzenia od alternatora. Zmierz prad i napiecie. Sprawdz pobór przez istalacje. Zrób update softu w serwisie. Robiłem to w Hyundaiu i zawsze pomagało.
sprawdz kabel do wzbudzenia przy alternatorze a takze napiecie na wyjsciu alteratora
alternator ci ktos zle zrobil i przywiera do masy,prawdopodobnie dioda wzbudzenia jest walnieta ,odepnij calkiem alternator i sprawdz napiecie
przedstawionym porównaniu prądnicy i alternatora czy nie: https://ck68.pl/th/sam/sam003.pdf Śmiech mnie ogarnia jak widze takie artykuły, w tym regulator rna jeżpola i i podobne dinozaury. Akurat o alternatorach to wiem conieco bo robiłem z nimi wszystko w tym zdejmowanie charakterystyk. Tak wydajnosc prądowa alternatora zalezy tylko od obrotów, prawie...
No tez prawda dobra kwestia chlodzenia zamknieta. Jeszcze pytanko alternator z niego 2 przewody mierzac miernikiem napiecie stale 12 v czasem wcale jest dioda na czerwonym kablu czy ona robi problem? Ladowania brak .czy ten alternator potrzebuje wzbudzenia?
Tu nie ma w pewnym słowa znaczeniu przewodu wzbudzenia,Na alternatorze jest zacisk(D+)do kontrolki ładowania ,oraz zacisk (W)do obrotomierza.Napięcie na przewodzie kontrolki ładowania po przez regulator pomaga przy wzbudzeniu alternatora .Lecz nie wszystkie alternatory tak mają.W Twoim alternatorze kontrolka gaśnie w inny sposób (elektronicznie ,tak...
Dziekuje bardzo i prosze o porade. Brak kontrolki ladowania oraz samego ladowania. rozebralem go na czynniki pierwsze, wszytkie diody sprawne, uzwojenia ok. Niema przebic na mase, wirnik tak samo. Napiecie pomiedzy + a kontolka ladowania obecne jednak gdy podlaczymy w to miejsce zarowke ginie
Witam. Ja tez sie zamierzam do wykonania takowego urzadzenia bo niestety w Opelkach jest jak z rozwiazaniem wylaczania swiatel. Mysle tu o dwoch sposobach. Pierwszy to pobranie syganlu z pompy oleju-kontrolka sie wylacza jak silnik pracuje lub rozwiazanie polegajace na pobraniu napiecie z uzwojenia wzbudzenia alternatora. Dodatkowo dodac jeszcze jakies...
kuba101vip: Zły pomysł - nawet bardzo zły. Regulator od alternatora działa na tej zasadzie, że gdy napiecie przekracza 14.4V to układ odłącza napiecie od wzbudzenia. Wiatrak pracowałby bez obciążenia a to niedobrze.
Wszystko jest w nim dobre . Rozłożyłem go na części .Załączam zdjęcia . Wymieniłem szczotki na nowe . Diody zmierzyłem - sprawne . Uzwojenia statora mają po 210 mikro Henrów , a rotor ma 17,4 miliHenra . Czy ten alternator potrzebuje wzbudzenia do działania , czy wystarczą same obroty ,by wytwarzała napiecie ? Ten model to :Mando 0017-00009-0841
no tak dałem bezpośrednio plus do wzbudzenia, ale ten plus wystepuje tylko przy uruchamiani silnika, jest podłączony pod elektromagnes rozrusznika. Czyli napięcie wzbudza alternator w chwili rozruchu i napiecie zanika. Wiec gdyby alternator nie zaczał ładowac była by tam masa i lampka by świeciła. Wszystko to jest realizowane przez przekaźnik. Dokładnie...
W tym sterowniku można regulować napiecie ładowania.Pamiętam że kiedyś podpinalem DRB i byla funkcja "alternator field adjusting",co można tłumaczyć jako regulacja pola wzbudzenia alternatora.
a moze poprostu zrobic pajaka na wymontowanym alternatorku. zakrecic go w imadle podac napiecie i lampke wzbudzenia. wiertarka mile wskazana i nieodzowny mierniczek. ten czerwony kabelek z alternatora ciagnie sie do rozrusznika.
zamotałem sie co własciwie chcesz zrobic prostownik przetwarza napiecie z sieci i ładuje np. akumulator a alternator to jest połaczenie pradnicy z prostownikiem i niema zadnych diod wzbudzenia tylko jest pradnica trojfazowa i połmostki diodowe na faze a napiecie wzbudzenia poprzez regulator i szczotki idzie na wirnik .
Witam problem rozwiązany Założyłem regulator że starego alternatora( jakiś zamiennik kupiony rok temu ) oraz element do którego jest przykrecany cienki przewód wzbudzenia ( ukreciłem śrubę) Teraz napiecie po odpaleniu 14.44- stabilne z włączonym wentylatorem na 3/4 prędkości Po włączeniu świateł + radio i subwoofer 14.39 Dziękuję wszystkim za odpowiedzi...
Te 3 żółte przewody moga być wyprowadzeniem alternatora 3 fazowego samowzbudnego z wzbudzeniem magnesami trwałymi. Zmierz napiecie pomiedzy tymi przewodami 1-2, 2-3 , 3-1. Jesli wynosi ono ponad 60V prądu przemiennego i jest symetryczne to ok. Alternator taki współpracuje z reglerem i mostkiem prostowniczym w jednej obudowie. Taki regler możesz wstawić...
Alternator jest sprawny.Zrobiłem tak,że po odpaleniu naciska sie pstyczek który podaje przez chwile napiecie na wzbudzenie.Ładowanie jest dopóki nie zgasi sie samochodu.Potem od nowa pstyczek.Po kablu od wzbudzenia doszedlem do bezpieczników w kabinie pod kierownica.Na nich też nie było napięcia.Miałem za mało czasu żeby wyśledzić dalszą drogę tego...
2.5V to napiecie wzbudzenia. Po uruchomieniu powinienes miec napiecie akumulatora. Prawdopodobnie go nie masz i dlatego jarzy sie kontrolka. Sprawdz obwod ladowania (problem z alternatorem). Przekaznik moze wlaczac jakis obwod ze zwarciem (np. wentylacje - u citroëna chyba jest wlaczany tym wlasnie przekaznikiem - nie mam schematu xsary, ale tak jest...
z tymi diodami na stale to racja bo napiecie nigdzy przy pracy nie wyskoczy ponad zasilania, wystarczy aby tylko wzbudzenie caly czas pracowalo-hamowanie silnikiem a przy braku wzbudzenia luz. :)
na kazdym z uzwojen alternator napiecie przy 1000-2500rmp wynosi 10 - 18 v ale po przekroczeniu progu 2500rmp calkowicie zanika Albo ci miernik przekracza skalę albo urwane przewody i od drgań się robi przerwa. Alternator bez wzbudzenia na zwykłym magnecie, regulator stratny.
dzieki wszytskim za odpowiedz udało mi sie dojechac ..ale wolniutko Alternator naprawiłem wymieniłem regulator i diody w układzie prostowniczym ale coś musiało sie zepsuć w instalacji w aucie na kostce co sie wpina do alternatora sa dwa piny (to napiecie wzbudzenia) a na nim jest +12V a na drugim pinie zamyka sie obwód przez kontrolkę CHEK na tablicy...
Witam .JA posiadam kawa gpz500 ja tam posiadam pradnice , We wszystkich cbr i duzych (powyżej 600ccm) motorach jest alternator. Do tego alternatora możesz nawet podłączyć regulator elektroniczny od malucha ktory można kupic w zawrotnej cenie 15zł. Po prostu prawie do kazdego alternatora podejdzie prawie kazdy regulator. Trzeba po prostu wiedzieć jak...
Witam ale kolega uparty nie da się zastosować silnika jako alternatora nie ma uzwojenia wzbudzania a jak sama nazwa mówi uzwojenie wzbudza prąd w uzwojeniach i reguluje podczas pracy wytwarzane napięcie.Alternator jest co prawda trujfazowy ale z silnkia nie zrobisz alternatora. pozdrawiam. Uzwojenie wzbudzenia jak sama nazwa wskazuje służy do wzbudzenia...
Jezeli napiecie ladowania jest prawidlowe a lampka zarzy to przyczyna sa tylko diody wzbudzenia. Lampka moze tez zarzyc w przypadku za duzego napiecia ladowania. Lampka jest podlaczona do plusa akumulatora (ogolnie) z drugiej strony do plusa wzbudzenia. Swieci wiec na skutek roznicy potencjalow miedzy tymi plusami. Elektryk samochodowy
Po przeczytaniu pytań i podpowiedzi stwierdzam, iż najlepiej zrobisz dając sprawę w ręce elektrykowi samochodowemu. Wyczyściłeś, nic nie zauważyłeś, nic nie zmierzyłeś i spodziewasz się cudu. Niestety do tego także trzeba mieć wiedzę i chęci. Sprawdź chociaż, czy na przewodzie prądu wzbudzenia pojawia się napiecie. Jeśli nie to bezpieczniki, złacza,...
napiecie na zacisku wyszlo mi 16, a kontrolka swieci wtedy gdy podlacze impuls do alternatora. 16 Volt? Coś nie tak. Podłącz ten cienki przewód do uzwojenia wzbudzenia bo tam ma być podłączony. Grubszy do zacisku B+ i wtedy mierz napięcie. Przy wyłączonym zapłonie na B+ ma być około 12,60-12,80 Volt. Uruchamiasz silnik i wtedy mierzysz jeszcze raz....
Czy to jest alternator Lukas ???. Proste montujesz w uchwycie, zakladasz pasek. Podpinasz przewod miedzy + akumulatora i wyjsciem alternatora. Nastepnie podlaczasz przewod od kontrolki wzbudzenia do zacisku najprawdopodobniej D+. UWAGA!! NA KADLUBIE CIAGNIKA MUSI BYC MINUS AKUMULAROTA!!!!!! Odpalasz i cieszysz sie dobrym ladowaniem. NApiecie ladowania...
Standardowy uklad zasilania w samochodzie (zrodlo: Bosch, Kraftfahrtechnisches Taschenbuch, 1991): http://obrazki.elektroda.net/88_12519144... Przy zalaczaniu silnika (zamkniecie ZS) napiecie z "Bat" jest poprzez zarowke kontrolna podawane na D+, a wiec rowniez na uklad regulatora, ktory za posrednictwem T1 wymusza odpowiednia wartosc pradu wzbudzenia...
Jeszcze jedna sprawa warta odnotowania. Alternatory samochodowe z reguły nie są samowzbudne, czyli do rozruchu potrzebują zewnętrznego żródła napięcia do zasilania twornika. W samochodzie jest nim akumulator. Jesli masz czas ( patrz żona) możesz poeksperymentować i generować wyższe napięcia przemienne z alternatora. Usuwając regulator nap. i diody prostownicze...
a ja mam takie pytnie w zwiazku z reglerami. jest potrzebny regler 24V a mam tylko na 12V (powiedzmy że kupno nie wchodzi w rachube). Czy da sie zmieniać napiecie odłaczenia reglera?. Mozna zmieniać, np: taki "fiacikowy" regler?. Domyślam sie że jego budowa jest prostrza od cepa- dioda zenera i tranzystor. Myślałem żeby dać w szereg (od strony diod...
kontrolka pali sie przy braku ładowania jak i przy zaduzym sprawdził bym najpierw napiecie czy masz z zapalonymi swiatłami 14v -14,5v jak nie to kontrolka do wzbudzenia i do masy odpinamy cienszy kabel od wzb udzenia ,kontrolki i sztucznie obciazamy kontrolka jak sie bedzie palic ,to zobacz szczotki długosc ,potem podmien regulator , i sprawdz w alternatorze...
witam. nie wiem czy w dobrym dziale umieszczam posta, nie moglem jednoznacznie okreslic a rzecz dotyczy samochodu- alternatora. chodzi mi o najprostszy uklad (nie znam sie na elektronice, chyba ze zlece wykonanie zakladowi rtv) jaki moge wpiac w przewod wzbudzenia alternatora, zeby za kazdym razem po podaniu napiecia wzbudzal go z 10 sekundowa zwloka...
15.85V - auto odpalone, ale nic nie wlaczone, Ja coś takiego miałem jak padnięta była dioda wzbudzenia w alternatorze. 13.35V - napiecie na akumulatorze przed odpaleniem auta, Wg mnie przy takim napięciu ładowania (15.85V) stosunkowo niedługo po zgaszeniu auta to normalna rzecz, szczególnie jak I akumulator sluzy mi na jakies 3-5 dni. a jego eksploatacja...
Dziękuję za sugestie, ale już doszedłem co i jak. 1- (+) z akumulatora 3- (-) z akumulatora (masa) Dzięki temu podłączeniu działa woltomierz. Jak zegar odpakowałem z paczki jako nowy, to przy starym akumulatorze (11,5V) nic nie wskazywał. Dopiero dzisiaj, jak go podpiąłem do prostownika (15,5V) to się ruszył i już działa dobrze. Widocznie zastał się...
1. Zasilanie oświetlenia w normalny sposób, czyli z akumulatora, po stacyjce. Można dołożyć dodatkowy bezpiecznik, ew. także osobny wyłącznik oświetlenia. Według schematu wentylator jest zasilany z głównej linii AC z własnym bezpiecznikiem, to też należałoby inaczej podłączyć aby nie było dwóch bezpieczników połączonych szeregowo. 2. Zasilanie z uruchomionego...
A co tam w tym moto jest alternator czy pradnica ? Zrób, skombinuj albo kup regulator do malucha podłacz + i - do akumulatora a zamiast podłaczać uzwojenie wzbudzenia daj tam zarówke 12 V, dobierz rezystor tak zeby sie zapalała jak napiecie bedzie spadać do np 13V
Submarier Nie wiem z kad masz te informacje na temat strat w wirniku z powodu wzbudzenia,10-15% to przy zastosowaniu alternatora 600W daje nam od 60 do 90W gdzie się to ma niby podziać skoro rezystancja cewki tego wirnika wynosi 4Ohmy do tego napiecie 12V to daje nam prąd 3A czyli moc to około 36W a nie 60W...Wydaje mi się że Ci co tak narzekają na...
Sprawdź dokładnie przewód plusowy co idzie od akumulatora lub od rozrusznika, a i czy alternator ma dobrą masę. no wieć tak, co do masy to mierząc spadek napięcia miedzy masą alternatora (obudowa) a klemą "-" akumulatora mam wynik 0V. Natomiast na przewodzie dodatnim 0,3V. Wiem ze po drodze mam złącza przy alternatorze oraz przy puszcze z bezpieczikami....
Rozpocznij od sprawdzenia napiecia akumulatora bez i zwłączonymi światłami na nie pracujacym silniku nie powinno być niższe niż 12,4 i 11,5V(to ak jest w miare naładowany). Potem zapal silnik i spr. napiecie jeżeli poniżej 13V i po 5 min pracy nie podniesie się o 0,5V to prawdopodobnie masz coś z akum. Jeżeli nap 14V i pali się kontr. to sprawdź napiecie...
Podbijam temat.Czy ktos z was wie na jakich pinach w kostce alternatora od tga powinno byc napiecie?Jest to stary man konstrukcji f2000 lub l2000 np tyle tylko ze z nowym alternatorem od tga.W tym momencie nie mam zadnego napiecia po przekreceniu zaplonu na tejze kostce.W tga jest on sterownay zbr a tutaj nie wiem co i jak.Kable do skrzynki bezpiecznikow...
Przy właczonych swiatlach mijania , napiecie 13,9 V prawie pokrywa pobor pradu przez te lampy , zaplon. Na ładowanie akumulatora nie ma prawiec nic , jak bedziesz tak jezdził zniszczysz sobie akumulator , zasiarczysz go . Sprawdz trzy diody wzbudzenia , albo wymien je , kosztuja grosze.
Witam dzisiaj sie zabrałem za to wykreciłem alternator okazało sie ze wszystko jest sprawne diody, stojan - ojciec który to robił mówi że sie zawiesiła szczotka od wirnika czyli od uzwojenia wzbudzenia zrobiła sie warstwa zapieczonego smaru na szczotce i nie łączyło. Ojciec przeczyscił szczotki założyliśmy skrecony alternator oraz regulator elektroniczny....
Podmieniałeś regulator napięcia ze szczotkotrzymaczem ? A diody obwodu wzbudzenia są sprawne ? Sa to 3 małe diody zazwyczaj w OPLOWSKICH alterantorach zatopione gdzieś w obudowie mostka. Zasilaja one tą blaszkę którą podginałeś i jednoczesnie punkt ten czerwony ze zdjęcia. Po odpaleniu powinno pojawić sie na nim napiećie równe napieciu akumulatora i...
Dzieki za odpowiedz Napiecie na tym zacisku jest takie samo jak na aku, dzisiaj go rozbieralem ale nie widzialem na stojanie zadnych nadpalen czy cos podobnego. nawet go nie sprawdziłem bo bylem pewny ze ktoras z diod wzbudzenia. aha no i jeszcze jedna szczotka byla lekko przywieszona, dlatego nie szukalem nic innego:)
Witam. Do wymiany masz regulator napiecia wystepujacy razem z szczotkami. Mowi to tez za siebie jak wspomniales rozjasnianie sie swiatel. Na Twoim miejscu wymienil bym jak najszybciej bo napiecie ok 18V moze Ci nabroic troche. (uszkodzenie modulow, radia itp.) Akumulator tez nie lubi byc przeladowywany A co do kontrolki to sie zgadza bo alternator laduje...
A więć tak... 1. Kabel który idzie do rozrusznika jest dobry 2. Szczotki na alternatorze są ok 3. Wymieniłem diody w mostku (równbież diody wzbudzenia) 4. Regulator założyłem nowy 5. Lampka z kontrolki nowa, kabel który ją zasila jest ok po odpaleniu malacza (bez problemu) świeci cały czas kontrolka braku ładowania, popimo dodania "gazu" dalej świeci,...
Ale podpowiem, takie samo uzwojenie połączone w trójkąt da niższe napięcie niż w gwiazdę... To się jest jak najbardziej prawda i jeżeli ta uwaga jest do mnie, to tu dokładnie to samo napisałem napięcie uzyska z alternatora przełączonego w trójkąt, który połączony w gwiazdę daje napięcie fazowe np. 14 V (wtedy napięcie międzyfazowe będzie o 1.73 razy...
Witam ponownie. Wydobylem stary regulator z alternatora. Postanowilem zrobic nastepujacy test. Majac go na stole. Test 1. Podlaczam mase z zasilacza pod obudowe regulatora, a "+" pod zacisk kontrolki wzbudzenia. Na szczotki zakladam woltomierz. Zaczynam podkrecac napiecie na zasilaczu. Rosnie do wartosci 14,5V. Po przekroczeniu 14,5 V natepuje gwaltowny...
Wskaźnik to wskaźnik anie miernik jakim jest amperomież moja duma wcale nie ucierpiała a kontrolka ładowania to najczęściej wskaźnik prądu wzbudzenia uzwojeń alternatora lub prądnicy.Ogólnie gruby kabel z akumulatora to rozrusznik cieńszy wszystko inne.Wieszając na nim niski opór można mierzyć spadek napięcia .Wartość tego spadku będzie liniowo wskazywać...
Ok uporządkujmy regulator sprawny w 100 % a napiecie na klemach jest powyżej 14,4 czyli jak pisałem 16,17 do 19 w zależnosci od obrotów silnika miernikiem działam rzecz jasna i chcę dowiedzieć sie co moze powodować problem zaznaczam przy sprawnym regulatorze !!! Ewentualnie co może w przypadku załozenia sprawnego regulatora uszkodzić go podczas rozruchu...
Tak to prawda. Tylko co to jest za czujnik halla? Hallotrony... Czemu trzy wyprowadzenia ma? Tak pokazuje google grafika... I ten schemat jest moja baza do budowy... Zamiast tyrystora zastosuje tranzystora bdp495 takie znalazlem na luzie. Dwa i analiza napięciowa czy nie spali bramkę bazę... Typ npn... Chciałem spróbować możliwości moje po udarze mózgu...
http://obrazki.elektroda.net/92_12154547... Zamieszczam schemat mojej instalacji. Wszedzie w internecie sa schematy alternatorow wykorzystanych tylko i wylacznie jako spawarka bez funkcji ladowania. Moj projekt normalnie laduje a w czasie potrzeby mozna tym naprawde niezle cos pospawac. Jak widac na schemacie banalnie prosta sprawa przerobienie...
Oczywiście prąd narastał liniowo wraz z napięciem. Tego nie bylem (i nie jestem) pewien. "Na postuju" - tak, w ruchu moze byc sprzezenie zwrotne od generowanego zmiennego pola magnetycznego. Ale skoro piszesz, ze rosnie liniowo, to pewnie tak jest. Acha co ważne napięcie przy wzbudzeniu 14,4 V osiąga 19V i takie chyba będzie jak spali się regulator...
sprawdzalem wszystko tak jak piszecie spadku napiecia na przewodzie i masie nie ma na altku jest praktycznie takie samo moze przy takim obciazeniu z 0.1V wiecej sprawdzalem przy 2000 i 3000 obr bo na wolnych to spadalo nawet do 12,6 wiadome ze troche mocy bylo ale bez przesady w innych samochodach jest np ladowanie na wolnych 14,3 wlacze swiatla i dmuchawe...
wzbudzenia alternatora prąd wzbudzenia alternatora sprawdzanie wzbudzenia alternatora
demontaż mastercook ustawienie czasu honda civic bosch rozbieralny
Dobór rezystora do lampki neonowej - jak obliczyć? Jaki topnik do lutowania BGA? Wybór i rekomendacje