ewidentnie dmucha kolektorem ssącym w gaźnik . Sprawdziłem klin jest ok , odmę odłączyłem . Jaka może być tego przyczyna? Już się zastanawiam czy przypadkiem rozrusznik nie kręci w drugą stronę .
Pewnie dolot niedokładnie zmontowany i dmucha na zewnątrz zamiast w kolektor, posprawdzaj rury filtr pow-turbo i turbo-kolektor dolotowy
no a panowie co z tym dmuchaniem w kolektor ssący
Silnik jak w Sierra 1990? rok Dmucha spalinami na kolektorze wydechowym przy rurkach od recyrkulacji spalin- to na pewno. Chyba nie da się uszczelnić bez demontażu? Ale czy gdzieś indziej dmucha,nie widać marny dostęp, chyba jakby spaliny zabarwić:). Jeździć z tym czy może coś się wypalić - wiadomo uszczelki gdyby wyciągać kolektor to pójdą i tak nowe....
chyba jest przyczyna ??? - zdjęta głowica ( ta po regeneracji) jak została zalana pianką do sprawdza nieszczelności i dmuchałem w kolektor powietrzem to zaczęło się pienić na 2 cylindrze oba zawory dość intensywnie no i na 4 tylko ssący mniej ....
Rozrząd zobacz, takie dmuchanie w kolektor ssący skądś się bierze.
Mieszkam na północnym wschodzie i uważam że nie ma na to najmniejszych szans. Przy minus 3 st. w nocy, kolektor rozpadnie się jak dmuchany balon. Kolektor należało by wypełnić glikolem a w zbiorniku zamontować wymiennik. Zbiornik ocieplić. W pewnych warunkach spełni swoje zadanie, czyli słoneczny dzień i temperatura niewiele poniżej zera. Zbiornik zakopać...
Jeśli fabrycznie była to zamontuj. Na pewno nie zaszkodzi. Ale raczej na przegrzewanie auta wpływu nie będzie miała. Wentylator dmucha w stronę kolektora.
Brak mocy po wymianie rozrządu Ford Mondeo MK4 2.0 TDCi 2009. Po wymianie rozrządu utracił moc, lekko dmucha w kolektor dolotowy - wyczuwalne po przyłożeniu ręki. Brak błędów przy lekkim dodawaniu gazu. Rozpędza się bardzo powoli. Przed odpaleniem rozrząd obrócony kluczem trzy razy. Turbo sprawne. Z góry dziękuję za odpowiedź. Temat pewnie gdzieś się...
Nie mam pojęcia jaki sumaryczny, ale wentylator wysysający z kolektora ma 14W i 105m3/h, a wtłaczający ;-) ma 19W, reszta naklejki zlazła. Było to konieczne, bo kolektor się, grzał a ledwo dmuchało.
Sprawdż turbine czy nie dmucha oleju w kolektory ?
NA pewno dmucha ? Czy raczej strzela w kolektor ssący{takie kichanie}.
Najpierw trzeba sprawdzić stan techniczny ciągnika czyli akumulator rozrusznik, alternator, połączenia masy i plusowe do rozrusznika, (z elektryki) oraz luzy zaworowe, wtryskiwacze czy nie leją i jakie ciśnienie dają, pompę. Jeśli będzie wszystko ok to później można kombinować z dorzucaniem bajerów. Grzałka w cieczy chłodzącej niby tak, ja bardziej...
Ma Pan racje . Pod autem czuc ze dmucha na łączeniu kolektorów z cylindrem ale to delikatnie. Kompresja na wszystkich cyl w granicy 14.5bara minimum 14 . Był kapitalny remont silnika rok temu. Sprawdze wtryskiwacze w inpie i napiszę jak to wyglada ale z tego co pamietam oscylowaly w granicy 0 .
albo dmuchasz dym koło kolektora i patrzysz gdzie go ciągnie .(ocywiście podczas pracy silnika)
Raczej słaba kompresja już. Jako pomoc przy rozruchu to opalarką dmuchać prosto w kolektor ssący po zdjęciu filtra. Odpalisz i przy -20.
przepływomierz za pomocą oscyloskopu i wartosci mierzonych na kompie przepustnica jw. + zanieczyszczenia mechaniczne w sposób organoleptyczny reg. wolnych obrotów zanieczyszczenia mechaniczne w sposób organoleptyczny oraz czy sie nie zacina lewe powietrze to trudne chyba ze palisz. zapalasz faje bierzesz głeboki wdech majac faje w ustach i dmuchasz...
kolektor ssący teraz ma zdjęty egr też a pompa paliwa w zbiorniku daje aż wężyki przy filtrze prostuje.Teraz moje pytanie jeżeli mam rozebrany dolot to czy on mi odpali bez egr kolektora i intercooler rozpięty.Po wymianie kolektora na nowy poskładałem wsio odpalił na 15 sekund i zgasł.Auto do mnie przyjechało ponieważ pod kolektorem ssącym dmuchało...
Na moje to z okolic kolektora wydechowego. Delikatnie ręka sprawdź skąd dmucha.
Witam. Auto zakupiłem z uszkodzonym silnikiem. Silnik odpala ciężko. Podczas pracy dmucha z kolektora ssącego. Rozkręca się powoli max do ok 2000 obrotów po czym wskazuje błąd za mały przepływ powietrza. Zawory szczelne głowica sprawdzona, wymienione popychacze hydrauliczne aby zapobiec ewentualnej opcji podparcia zaworów. Ciekawe jest to, że ciśnienie...
kolego od tego silnika perkinsa mam pytanie czy udało ci sie uruchomić silnik. Ja mam taki sam silnik w widlaku i ten sam problem z odpalaniem! U mnie pompa paliwa była robiona latem kapitalny remont wymiana głowiczki i takie tam 1100 zł naprawa.Na rurkach paliwo pojawia sie ,pompa odpowietrzona do kolektora mala dawka rozpuszczalnika pochodnia rozrusznik...
Mam pewien problem mianowicie po remoncie silnika w c 360 teraz podczas pracy ok 2 godziny zaczelo ubywac wody w czlodnicy i okazalo sie ze dmucha woda przez kolektor wydechowy (przez otwór na dole kolektora) po rozebraniu kolektora okazalo si ze z ostaniego cylindra i teraz mam problem czy winna jest uszczelka pod glowica czy moze tuleja prosze o szybka...
Dokrecaj i to szybko zanim ja wyrwie ale sprawdz czy napewno dmucha ze swiecy bo moze masz pekniety kolektor albo uskodzona uszczelke
A jak silnik stoi to turbina dmucha? Zauważ dwa parametry: -ciśnienie w kolektorze -ciśnienie atmosferyczne
Hmm. Moze to jest dobry trop sprawdzę. Choć wcześniej jak sprawdzalem z którego wtrysku dmucha to odpaliłem ssmochod już że zdjętym kolektorem i zapalił.
Odkopię troszkę temat, czy dmuchanie z wlewu oleju to spory powód do niepokoju? auto to Megane 1 1.4 16V silnik K4J, mechanik czyścił kolektor dolotowy i mówi, że był bardzo zabrudzony olejem, rzucił hasło, że silnika ma spore przedmuchy i faktycznie dmucha powietrze zarówno z wlewu oleju jak i z bagnetu. Ale gdzieś czytałem, że to normalne zjawisko,...
Nie wiem jak ten,ale w niektórych jest wyświetlany błąd czujnika wału jak silnik się nie obraca . Czujnik ciśnienia to już poważniejsza sprawa. Ani jedno,ani drugie nie tłumaczy jednak dlaczego na plaka nie pali. Przy dobrze ustawionym rozrządzie powinien gadać nawet na tym ciśnieniu. Może to ciągłe płukanie plakami obsypało nagar z wydechów.Kiedyś...
I w tym rzecz, kolego. Tam masz common rail, tu - klasyczny diesel. 1. W swoim samochodzie, jak wyzej napisalem, masz zamontowane swiece szybkiego grzania (oryginalnie powinny tam takowe byc i pewnie sa). Jesli masz problemy z rozruchem - sprawdz czy wszystkie swiece grzeja, czy masz czysty filtr powietrza, itd. 2. Nie mozna porownywac silnika HDi (wtrysk...
Kolejny piękny słoneczny dzień. Na zewnątrz -8st.C a z kolektora dmucha przyjemne 46st.C. Dogrzewam tylko piwnicę, ale i tak wpływa to na ogólny bilans cieplny budynku. Jaki jest przepływ powietrza ? Czy mierzyłeś jak się nagrzewa pomieszczenie ? Niestety, nie mam jak tego zmierzyć. Orientacyjnie to podobny podmuch jaki daje farelka. Ale już widać po...
nie wiem czy czasem nie trafiłeś na moje posty ale uspokoję Cię bo objaw "filmu" olejowego w rurach powietrza doładowanego to normalna sprawa w TDI i jak sam słusznie wyczytałeś jest to olej, który się do tych rur dostaje właśnie z odmy (choć czasami mylnie jest interpretowany przez innych mechaników jako kończące się turbo - co jest oczywiście nieprawdą,...
turbina dmucha samo powietrze blos jest przed samym kolektorem wpięty
Gdy silnik zamiast spalin dostanie czyste powietrze w dolocie zapali Check? Czemu zatem Check nie zapala się, gdy te spaliny skoerowane są w kosmos ( odpięta rura od dolotu, zaślepiony dolot tymczasowo a sama rura dmucha w sufit ) ??
Najprawdopodobniej któryś zawór wypalony.wałek ustaw krzywkami do góry zaciągnij ręczny, wsadż bieg wykręć świece i podaj ciśnienie powietrza tylko nie za duże. słuchaj w który kolektor dmucha jak w ssący to zawór ssący, jak wydech to wydechowy. Sądząc po tym co piszesz stawiam na wydech..Nieszczelny zawór jest powodem ubytku oleju i informuje o złym...
Ustaw tłok między sprężaniem a pracą dmuchaj w otwór świecy i patrz czy leci kolektorem ssącym lub wydechem. Jak leci to zabiłeś zawory.
Witam. Zobaczyłem dziś że mój kolektor wydechowy jest pękniety i dmuchają z niego lekko spaliny. Czy on może być przyczyną utraty mocy oraz lekkich drgań samochodu na biegu jałowym?
Nie mam 60 i ciężko mi uwierzyć w to że diesla można zalać. Odpal z opalarki lub suszarki (tylko bezpośrednio w kolektor ssacy trzeba dmuchać, filtr zabiera ciepło). Palnik też się nie nadaje bo wykorzystuje tlen. Napisz jak ci poszło. Dodano po 6 Raczej kąt wtrysku trzeba zwiększyć, jak ci będzie dymił na czarno i twardo pracował to znaczy że przedobrzyłeś.
W jakiej kondycji turbina ? Dmucha coś kolwiek? przewody od turbo to kolektora sprawdzone pod kątem pęknięć?
potencjometr w polonezie jest solidny choć też pada, a po zmianie ciśnienia w kolektorze dolotowym kumpel dmuchał tam tlen i obroty rosły lawinowo a wszelkie tuningi nie wychodzą nazdrowie silnika Witek
Jak wyciągniesz miarkę od oleju, podczas pracy silnika to dmucha z niej. Czy po stronie kolektora ssącego odgłos pracy jest normalny dla silnika diesla.
Pod kolektorem masz te śruby z otworem jak uszczelka pod głowicą będzie dmuchać http://obrazki.elektroda.pl/1419218200_1...
Jeśli poniżej ceny złomu możesz spokojnie brać, i odzyskasz większą część wydatków ( w razie W ). Jeśli powyżej ten ceny zakładaj że 50-70% rur to szrot nadający się do modernizacji, wymiany. Ale że to kolektory rurowe których od tak nie sprawdzisz. Były by płaskie dmuchasz w jeden koniec a zatykasz drugi i wiesz czy przeciekają gdzieś. Gdzieś na necie...
Dzisiaj na wylocie dmuchało 48*C i gdyby garaż byłby uszczelniony, to myślę, że przez kilka dni znacznie podbiłoby temperaturę. Ogólnie jestem zadowolony z prototypu.
Sprężarka się zatarła i pokrzywiło korbowody więc mam do wymiany korbowody tłoki pierścienie, panewki i prawdopodobnie tuleje+szlif wału ale same korbowody kosztują 200zł/szt a o reszcie nie mówiąc Generalnie wygląda to na nieopłacalną zabawę. Korbowody mocno krzywe? Zawieź może na zakład i zapytaj czy dają radę wyprostować? U mnie w szlifierni prostują,...
Fakt. Co prawda dopiero 0,65 mA jest początkiem "zabawy" :D ale lepiej dmuchać na zimne. Proponuję 47k i 22k. Też bedzie działac. pozdr.
strzałka na zaworku wskazywała w kierunku serwa hamulcowego No właśnie NIE, zaworek ma przepuszczać podciśnienie, a nie nadciśnienie, czyli strzałką w stronę silnika (kolektora ssącego), zresztą można sprawdzić ustami, czy da się ssać, i czy blokuje dmuchanie w stronę serwa
Witam .. (at) Jarek ma rację w silniku x20xev nie ma silniczka krokowego tylko zawór obejsciowy dwa imbusy + czyszczenie benzynką ekstrakcyjną . Przy montazu sprawdz usczelkę i przyleganie zaworu czy nie dostaje fałszywego powietrza .. Oczywiscie czyszczenie całego korpusu przepustnicy obowiązkowe . No i ten nieszczęsny kanał powietrza z pokrywy zaworów...
Mam problem z uruchomieniem silnika bez względu czy zimny czy ciepły. Mianowicie trzeba rozrusznikiem kręcić ok 15s i uruchamia się pracuje równo. Ten problem występuje na zimnym silniku jak i na ciepłym po 1s od zgaszenia i po 10min, po 1h. Natomiast na "pych" pali od 0,5m. Problem zgłosiłem do mechanika i stwierdził bardzo niskie ciśnienie sprężania....
A nie łatwiej zdjąć wałki rozrządu i sprawdzić kompresję? A nie łatwiej zdjąć wałki rozrządu i sprawdzić kompresję? Marek miał na myśli szczelność cylindrów - bo oczywiście że sprężania nie będzie. Wykręca się świece, wkręca redukcję i podłącza kompresor - ma lekko dmuchać do odmy a nie do kolektorów.
Śmierdzi paliwem z wydechu? Widywałem przypadki gdzie uszkodzone szklanki na wolnych podpierały zawory, na wyższych obrotach coś tam łapał, i w testach też nic nie wychodziło. Warto pomierzyć podciśnienie w kolektorze ssącym, jak ssącym dmucha to będzie miał 400-500 mb na wolnych.
CO do wtrysku fakt Wiec sprawdz wszystkie przewody rurki czy wszystko jest na swoim miejscu moze ktorys jest odlaczonyl!!!! przyspieszacz ma cienka rurke idaca do kolektora wlotowego odpinasz przy kolektorze i dmuchasz w nia , jesli przepuszcza wymien na drugi (czyli przepuszcza to niema automatycznego dostrajania zaplonu szrpie obrotami) Male pytanko...
Może na słuch? Jasne, że na słuch! Wykręcasz świecę, wkręcasz króciec w który pompujesz powietrze w kompresora, tłok u góry, oba zawory zamknięte. Wbijasz piąty bieg, ręczny zaciągasz. I wtłaczasz tam powietrze- i słuchasz skąd dmucha, czy z karteru, czy z kolektora dolotowego, czy z kolektora wylotowego.
Zaworek wychodzący z serwa idzie bezpośrednio do kolektora ssącego, mam dużo usuniętych pod maską gratów. Gdy zdjąłem przewód z kolektora idący do zaworka od serwa, nie jestem w stanie ani dmuchać, ani zassać. Czyli zaworek nie sprawny? Jest szansa, że ten zaworek w takim razie jest winny za twardy jak skala pedału hamulca? Samo serwo wydaje mi się...
Czyli jest połączony z kolektorem wężykiem? Jest wymienny? Problem polega na tym że turbina dmucha, vag pokazuje błąd 00575, a odczyty w kanale 11 ciśnienia doładowania nie zmieniają się.
Witam , co do mokrego kolektora wydechowego to każdy ursus na dotarciu dmucha olejem to reguła , jak się dotrze to samo mu przejdzie , co do uszczelniacza wału korbowego proponowałbym rozebrać jeszcze raz i założyć zimering może jego żywotność jest krótsza ( tak 5 - 7 lat ) ale lepiej sie sprawuje zwłaszcza jak wał zaczyna mieć luży na panewkach . Pozdro
Nie dmuchnij ustami. Zdjąłem oba te wężyki grubszy był trochę zaolejony "masłem" dmuchałem przez niego do kolektora i jest ok. Cieńszy czysty i suchy ale nie szło go przedmuchać dopiero jak odpaliłem silnik i się nagrzał to jak by trochę puszczał. Przy kolektorze jest do niego niebieski króciec i wygląda jak by był zatkany. Nie wiem czego tak jest?...
Nie wiem jak sprawdzasz dolot, ale klasyczna metoda przy tych silnikach to rozpięcie rury gumowej TIP przy przepływce, najlepiej zdjąć całą przykrywkę filtra powietrza z przepływką (wcześniej też rozpiąć moduł zapłonowny) i tam się wbić i pompować - do tej rury gumowej, ale trzeba wypiąć separator odmy i tam zaślepić i to taka typowa metoda i się patrzy...
Jak znasz angielski to poczytaj tu: https://en.wikipedia.org/wiki/Crankcase_... i tu: https://dannysengineportal.com/pcv-posit... Jeszcze taki szybki research, co prawda na przykładzie silnika FS (2.0) a nie na FP (1.8) ale to w miarę podobne silniki: https://www.youtube.com/watch?v=meCxFZ8S...
Czy uchodzi powietrze z kolektora ssącego na stojącej sprężarce- płytki zaworowe, zawór zwrotny. Czy dmucha odpowietrzeniem z skrzyni korbowej jak sprężarka chodzi- zużyte pierścienie. Sam silnik najprościej odkręcić puszkę z przewodami i powąchać- przegrzany ma specyficzny zapach. Nie namawiam do robienia tego przy podłączonej maszynie do sieci, może...
Nie miałem na myśli że to jest silnik turbo doładowany więc uszczelniacze zaworów nie pomogą bo w kolektorze większośći jest ciśnienie a nie podciśnienie. Więc by dmuchało do silnika a nie ciaglo oej...
Tutaj czujnik temperatury powietrza zasysanego nie jest zintegrowany z przepływomierzem, to osobny element. Tutaj masz przepływomierz 3 pionowy a czujnik jest dwupinowy i jest w kolektorze ssącym, zaraz za przepustnicą. W VAGu oprócz odczytu błędów można również podejrzeć temperaturę z tego czujnika. Jego nazwa to G42. Mosesz zdemontować czujnik i np....
A czy podnosząc temperaturę wody nie uzyskamy lepszej sprawności tego urządzenia?? Mamy przecież kolektor za pomocą którego możemy nieco podnieść temp. wody...?? Czy napięcie odgrywa jakąś szczególną rolę, natężenie...??? Tak sobie myślę: to całe HHO które otrzymujemy po drodze do cylindra (minimum pół metra kolektora) zdąży nam się to wszystko połączyć...
Masz możliwość sprawdzenia ciśnienia na tłokach ? Odkrec kolektor ssący chodzi mi o rurę do lotu i zobaczy czy powietrzem tam nie dmucha
słuchaj, nie wiem co poszło, w każdym razie zdjąłem korpus przepustnicy, i na chama, finezyjnie wyciętą podkładką z blachy alu (miała kształt uszczelki) zatkałem otwór EGR. Co jest kapnąłem się w ten sposób, że wprowadiłem wąż powietrzny do gardzieli przepustnicy, dmuchałem do środka, a dłonia w okolicy kolektora wyczułem podmuch.
Że obniża moc to nie słyszałem, najwyżej kontrolka się zapala. Do tego są zaślepki z małymi dziurkami. Jeśli zaciąga powietrze w stronę kolektora to lepiej porządnie zaślepić, jeśli dmucha od strony wydechu to nie ma wpływu. Z prostszych rzeczy możesz spróbować odpiąć przepływomierz i sprawdzić czy coś się poprawi.
Każdy jest sterowany podciśnieniem..Nie wiem jak w twoim aucie ale w moim ten regulator utrzymuje ciśnienie paliwa 3 bar.Kiedy w rurze ssącej wytworzone jest podciśnienie 500 mbar,to ciśnienie regulatora spada do 2,5 bara.Ot i cała praca tego układu. Nie kazdy. Poniewaz mamy coraz mocniejsze i tansze procesory wiec w nowszych ukladach regulator jest...
A mnie się wydaje, że wpis o roku 2000 jest mylący. Nie wszystkie miały przed i nie wszystkie nie miały po. Obstawiam coś z układem paliwowym lub wydechowym. 5A to 60W, w coś ta moc się musi zamienić, najpewniej w ciepło, a to nie w kij dmuchał. Fabia co prawda od początku była na wtrysku ale może miała jakiś podgrzewacz kolektora? Albo wyjątkowo prądożerny...
Zamiana gaźnika to podstawa byle jaki od scigacza podejdzie a osiągi znacząco lepsze. Potem toczenie i wyważanie koła zamachowego. Wyprofilowanie i wycięcie dziury w wentylatorze tak żeby dmuchało do gaźnika to rzeczywiscie poprawia wymiane mieszanki. Po takiej modyfikacji wieje w kolektor ssący jak odkurzacz i przy 5000 obr masz gratisy.
Wypadałoby go ustawić po regeneracji, choć jest szansa, że nie ruszając regulacji będzie ustawiał bardzo podobne ciśnienie i jakoś to będzie działało, to rozejrzyj się za interfejsem do swojej centralki, jak nie masz, lub manometr. (Moja była ustawiana na manometr, bo innych sposobów praktycznie nie było - zdaje się że 10 tys kosztował klucz do programu,...
Oddałem go, przynajmniej już pali i jako tako jeździ, bo przyciągnięty na sznurku. Oddałem bo nie widzę sensu ryć elektroniki jak samochód styrany mechanicznie. Sama elektryka to nie wszystko. Przewody powietrzne pod kolektorem ssącym porozrywane, przez to z podłączonym MAF samochód wogóle nie chce iść. Rura do intercoolera owinięta taśmą. Więcej dmucha...
Przyczyną w/w niesprawności jest na 99 % MAP sensor. Jest to czujnik podciśnienia w kolektorze dolotowym. Należy rozpocząć sprawdzanie od drożności wężyka łączącego króciec przy kolektorze do samego czujnika. Również króciec może być zapchany lub samo wejście do czujnika lub czujnik uszkodzony. Sprawdzenie: odpalcie silnik na benzynie, zdejmijcie wężyk...
Może być dziura w IC, turbo może dmuchać mniej niż potrzeba, czujnik może zawyżać odczyt ciśnienia w kolektorze. Czemu nie protestowałeś przy płaceniu o ile wiedziałeś że koszt czujnika to 50zł? 350zł za diagnozę i wymianę czujnika to dużo za dużo. Jeżeli nie masz rachunku za usługę to myślę że ciężko będzie Ci teraz to załatwić.
Pod kolektorem ssącym masz takie blaszane dekielki odkręć po jednej śrubie i zdejmij je odpal silnik i będziesz widział czy to uszczelka pod głowicą i która to.
Jakby przedmuch był między cylindrami, to na obu by ciśnienie było równe zeru. Na moje to jak dmuchałeś w trzeci cylinder to akurat krzywki wałka były ustawione tak, że przez kolektor i uchylone( podparte brakiem luzu) zawory powietrze pojawiło się w drugim cylindrze. Jeśli na trzecim cylindrze jest zero barów, to albo wypaliło zawór, albo coś się stało...
Jeżeli stuknięć jest tylko kilka przy zimnym rozruchu po dłuższym postoju sprawdź czy ciecz chłodząca nie przedostaje się na tłok. Przy luzie na panewce albo tulejce korbowodu stuka raczej cały czas. W przypadku pękniętej tulei z dołu ciecz na wyłączonym silniku przedostaje się do miski olejowej, jeżeli pęknięcie jest z góry tulei ciecz przedostaje...
Jak nie wieje to można dmuchać :D Właściwie jedynym sensownym rozwiązaniem które zadziała w każdym regionie polski są kolektory słoneczne albo pompa ciepła. W niektórych rejonach polski da się jeszcze zrobić odwiert geotermalny ale to jest drogie. Co do elektrowni wodnej to mało kto ma przy domu strumyk z którego da się pozyskiwać taką energię i nikt...
Po pierwsze w silniku MPI nie powinno się stosować instalacji mieszalnikowej, po drugie te silniki zawsze dmuchały olejem z odmy, kwestia tylko ile tego oleju tam jest - czy wkład filtra powietrza jest nasiąknięty olejem, czy tylko jest go trochę w obudowie filtra. W starszych silnika FIRE w odmie była taka "sprężynka" (coś jak myjak do stalowych garnków),...
Trzeba zobaczyć jakie ciśnienie gazu widzi MAP. Czemu dmuchanie w czujnik to nie najlepszy pomysł? Tam są dwa czujniki - jeden jest do pomiaru ciśnienia gazu a drugi do pomiaru podciśnienia w kolektorze ssącym. Nie służy mu dmuchanie ciśnieniem większym niż atmosferyczne, można go w ten sposób uszkodzić. Skoro lubisz sam coś zrobić to może pomyśl o...
Przegiąłem pałę z tym ustawieniem pompy. Kilka godzin postoju i odpalenie trudniejsze. No i dymu też po kilku godzinach sporo. To spalanie na 100 km to też przegięcie.. Plan na jutro: 1. Wrócić do ustawień fabrycznych pompy. Koniecznie. Wtedy na zimnym lepiej palił. 2. Odpiąć przewód intercoolera i zobaczyć jak dmucha. Przewód między IC a kolektorem...
Witam udało się odpalić moją wersję grzania powietrza za pomocą heat pipe! Na razie układ się rozgrzewa i o imponujących wynikach mówić za wcześniej ale przy temperaturze na polu 9C z anemostatu dmucha 14C. Zrezygnowałem z wężownicy CWU będzie płytowy wymiennik ciepła podłączony bezpośrednio do kolektora co pozwoli w zimie podgrzewać CWU. Do wymiennika...
Dziękuje za zainteresowanie tematem. Więc tak: wydaje mi sie, że gruszke wciąga do końca, dolot też cały czyścilem i nie wygląda na nieszczelny. Dodam teraz moje spostrzeżenie zrobiłem test tzn. odpiąłem dolot przed samym kolektorem ssacym turbina dmuchała dość ładnie, lecz nie o to chodzi przytkałem ręką, dolot, aby robiło sie ciśnienie druga osoba...
Odkręcasz kolektor wydechowy i widzisz z którego czym dmucha. A w temacie. Trzeba ustalić, czy to zaolejenie jest od oleju, czy z niespalonego paliwa. Jeśli od paliwa, to do sprawdzenia wtryski, po wykręceniu ich zmierzenie ciśnienia sprężania, dalej pompa wtryskowa. Jeśli rzeczywiście od oleju, to zużyte/pęknięte/zapieczone pierścienie i w konsekwencji...
Zlany płyn był syfiasty ale mógł być nigdy nie wymieniany, chłodnice przelewałem wodą - wygląda na drożną. Załączenie ogrzewania i dmuchawy niewiele daje bo dmucha zimnym. Trochę mi się nie chce wierzyć że trzy termostaty i wszystkie trafione, nie bardzo chcę wyjmować go na próbę bo jest tragiczny dostęp, żeby wymienić termostat trzeba ściągać kolektor...
Witam. Czyściłem dolot, było tyle sadzy, że mały palec nie przecisnął sie w dziurkę a teraz wejdą spokojnie trzy. Ale mam pytanie, trochę tej sadzy, która była w bloku silnika wpadła tam głębiej, udało mi się wyjąć ale nie wszystko. W oleju są 2 środkowe kanały a 1 i 4 suche. Czy mogę składać i odpalić czy kombinować rurę i odkurzacz i sprzątać tamto?...
polecam http://grabowski.com.pl/uklady_ssace.htm Generalnie im dluższy dolot tym "dól" gorszy. Uważam ze najlepiej zrobić osłonę od kolektora i dolożyc kawałek rury aluminiowej (takiej od wentylacji) żeby na stożek dmuchało zimne powietrze.
Rozumiem, że "check" się nie świeci. Sama kontrolka oczywiście sprawna ? Jaką prędkość maksymalną obecnie auto jest w stanie osiągnąć ? Ja to bym najpierw skasował stare błędy (jeśli są) i odczytał biężące. Pisałeś, że przepływka była czyszczona, ale to nie oznacza, że jest sprawna. Często ludzie odłączają wtyczkę przepływomierza i robią jazdę testową....
Miałem podobny problem w citroenie, pzyczyną był zatarty silnik krokowy od wolnych obrotów, ale to tak mi sie działo nawet jak nie jechałem, a jeśli Pani jedzie o gaśnie to mozę to być "wpychające sie " powietrze do kolektora ssącego, trzeba by tąrurę jakośinnaczej usytuować, tak aby w niąnie dmuchało
Jak masz błąd 561 to na 99% nieszczelność sprawdź uszczelkę pod kolektorem,gniazda wtrysków,kolanko odmy przy bloku silnika i wężyki podciśnienia, szczelność kolektora dolotowego łącznie z odmą Typowe dla AGU. Sprawdź plecionke od IC do przepystnicy czy nie dmucha bokiem Poza tym sory ale diagnozowanie takich głupot 3 lata? :crazyeyes: To remont silnika...
co może być przyczyną braku ciśnienia? Zapewne zawory wiszą. Zdejmnij kolektor, podaj ciśnienie z kompresora przez otwor świecy i zobacz gdzie dmucha. Możesz troche benzyny wpuścić, żeby było bąbelki widać. Oczywiście badany cylinder w pozycji takiej, że zawory pozamykane.
Sprawdź połączenie kolektor ssący i cylinder, mogło się poluzować lub uszkodziła się uszczelka. Połączenie gaźnik kolektor ssący jest na o ringu, sprawdzałeś w jakim jest on stanie? Może być już owalnie wytarty, tak samo rurka na połączeniu z gaźnikiem. Przy czyszczeniu gaźnika wyjmowałeś rurkę z sitkiem ? Tam lubi zrobić się zator. Dysza główna pod...
Masz zasyfiony kolektor dolotowy,jak i kanały ssące. Poza tym pasuje sprawdzić jak turbo dmucha,i czy wakumpompka tobi te 0,7 bara .A z tym EGR nie obrażaj sie,bo tak jest-MAF mierzy strumień wtórny.Jeżeli ECU stwierdzi anomalię w przepływie powietrza-widomo co się dzieje. Ale wpierw trzeba rozberac kolektor i usunąc czarny smalec.
He he. Tak samo może powiedzieć niewprawiony mechanik o wydmuchanym zaworze lub uszczelce pod głowicą gdy dmucha w kanał spływu oleju lub na zewnątrz głowicy. Jest wrażenie jak by coś stukało w cylindrze. Zawór poznasz odkręcając kolektor wydechowy. Bo przeważnie wydechu zawory wypala. Głowica kombinuj, szukaj. Coś gdzieś misi być widoczne.
turbina 400 rury dolotowe ok 150 200 zl przerobka kolektora wydechowego100zl przewody olejowe do turbo 80 100zl No dobra, a w jaki sposób podasz więcej paliwa gdy już sprężarka zacznie dmuchać?
Przyznam sie szczerze ze jeszcze nie mierzylem korkiem nie dmucha oleju nie bierze, wiec cisnienia nie mierzylem. Jutro zdejme kolektor wtrysk i zmierze cisnienie. Jeszcze jedno pytanko w tym autko nie mam obudowy filra tylko jest wstawiony stozek. Czy ma to jakies wieksze znaczenie?? Moze ciagnie za duzo powietrza i ma uboga mieszanke. ERG mechaniczny...
Dmuchałeś gaźnik a dobrze go złożyłeś? Mam na myśli zawór w komorze pływakowej, jak go źle włożyłeś, to paliwo nie poleci ze zbiornika. Rurka podciśnienia od kolektora ssącego do kranika w zbiorniku jest cała?
Ja tam korzystam ze schematu 8001 gdyż jest w PDF bardzo czytelny. To dokładnie to samo zwłaszcza jeśli chodzi o PA. Ja w 87 mam na driverze 1k, ale możesz wstawić np. 2,2k by ustawić rzeczony prąd. Swoją drogą brać się za taką robotę nie mając sondy? Przecież zrobić sondę i podłączyć do niej np. miernik uniwersalny który masz to parę minut roboty....
Wyjmij wałek i wtedy dmuchaj powietrzem. Będziesz widział czy trzonek zaworu wstaje tyle samo co na innych cylindrach. Jeżeli jest tak samo a nadal wali w wydech to wypalone gniazdo. Kolektor możesz wyjąć z głowicą.
Ja miałem takie objawy w moim Golfie 4 i winny był nieszczelny kolektor dolotowy powietrza. Nie twierdzę że tutaj będzie tak samo. Był pęknięty czy spod uszczelki dmuchało? Miałeś szarpnięcia tylko na ciepłym? U mnie komputer wskazuje wysokie ciśnienie doładowania więc to chyba nie to... Trudno mi to też będzie samemu sprawdzić.
Witam ....z ¨¨SamoStart-tem ¨¨ tez probowalem ,nie bez rezultatu ....dymi tylko ..... czy moze byc np glowica uszkodzona ? ......regenerowali mi ja 2 razy ..za pierwszym po zlozeniu nie bylo kompresji bardzo lekko wal sie krecil bez zadnego oporu .....nie sprawdzili szczelnosci ..///....oddalem ponownie do regeneracji ,powymieniali zawory i podobno...
Po pomiarach 1-12,5, 2-13, 3-13 ,4-3 ,5-12,5 (bary) na cylindrze 4 bardzo kiepsko, silnik chodził nie tak jak powinien zły dźwięk i zła moc ale to pewnie też przez źle wyregulowany mechaniczny wtrysk. Zdjęta głowica w celu sprawdzenia czemu no i tu zaczynają się schody bo nic nie widać typowych uszkodzeń zawory sprawne głowica sprawna uszczelka nie...
Witam. i moc max jest aż 12W a nie jak w przypadku BC313 800mW czy ma to jakies znaczeie? Tak ma ogromne znaczenie. Są to maksymalne moce strat tych tranzystorów. Weź BC143 - parametrami jest najbardziej zbliżony do BC313 (i obudowa ta sama) ..Smile Jawarider Jeżeli uda ci się zakupić taki tranzystor to go zastosuj. Jest to ścisły odpowiednik BC313....
mercedes dmuchać dmuchać grzać dmuchać korek
zmywarka whirlpool mycie awaryjny fiesta silnik pralka predom
porażenie prądem porażenie prądem
Odpowietrzanie układu paliwowego w Mercedesie Atego 1217 po wymianie filtra Siła przyciągania elektromagnesu z drutem miedzianym