Lutowanie nic nie dało. Czujnik ciśnienia atmosferycznego chyba sprawny — pokazuje cały czas 992 hPa. Wykręciłem kolektor ssący — dwa środkowe wloty zmieniły średnicę do 2 cm (sadza). Auto kupiłem niedawno od starszego pana, podczas jazdy próbnej był muł. Turbo nie dmucha więcej niż 0,4 bar, będę wyjmował turbo, bo śruby od wydechu ani drgną.
no a panowie co z tym dmuchaniem w kolektor ssący w kolektor ssący dmucha odma
Bardzo dziękuję za informację jeszcze mam pytanie może Pan będzie wiedział mam ustawiony rozrząd i zablokowany blokadami pompa poszła do regeneracji przy okazji czyszczę kolektor ssący i kanały zaworów i moje pytanie czy będą wszystkie zawory ssące zamknięte jak rozrząd na blokadach jest bo z moich prób dmuchając powietrzem 1i2 i 4 zamknięte a w 3 dmucha...
Najprawdopodobniej któryś zawór wypalony.wałek ustaw krzywkami do góry zaciągnij ręczny, wsadż bieg wykręć świece i podaj ciśnienie powietrza tylko nie za duże. słuchaj w który kolektor dmucha jak w ssący to zawór ssący, jak wydech to wydechowy. Sądząc po tym co piszesz stawiam na wydech..Nieszczelny zawór jest powodem ubytku oleju i informuje o złym...
Masz możliwość sprawdzenia ciśnienia na tłokach ? Odkrec kolektor ssący chodzi mi o rurę do lotu i zobaczy czy powietrzem tam nie dmucha
jeżeli na biegu jałowym masz podciśnienie 40kpa i nagle dodasz gazu to owo przez chwilę musi przyjąć wartość niemal równą wartości ciśnienia atmosferycznego, gdyż otworzyłeś kanał powietrza ale silnik jeszcze nie zdążył zwiększyć obrotów. Zgadza się, 95kpa ciśnienia atmosferycznego - 45kpa ciśnienia w dolocie = 50kpa podciśnienia czy to zbyt mało?...
ewidentnie dmucha kolektorem ssącym w gaźnik . Sprawdziłem klin jest ok , odmę odłączyłem . Jaka może być tego przyczyna? Już się zastanawiam czy przypadkiem rozrusznik nie kręci w drugą stronę .
Po pierwsze w silniku MPI nie powinno się stosować instalacji mieszalnikowej, po drugie te silniki zawsze dmuchały olejem z odmy, kwestia tylko ile tego oleju tam jest - czy wkład filtra powietrza jest nasiąknięty olejem, czy tylko jest go trochę w obudowie filtra. W starszych silnika FIRE w odmie była taka "sprężynka" (coś jak myjak do stalowych garnków),...
Rozrząd zobacz, takie dmuchanie w kolektor ssący skądś się bierze.
NA pewno dmucha ? Czy raczej strzela w kolektor ssący{takie kichanie}.
Witam. Auto zakupiłem z uszkodzonym silnikiem. Silnik odpala ciężko. Podczas pracy dmucha z kolektora ssącego. Rozkręca się powoli max do ok 2000 obrotów po czym wskazuje błąd za mały przepływ powietrza. Zawory szczelne głowica sprawdzona, wymienione popychacze hydrauliczne aby zapobiec ewentualnej opcji podparcia zaworów. Ciekawe jest to, że ciśnienie...
kolektor ssący teraz ma zdjęty egr też a pompa paliwa w zbiorniku daje aż wężyki przy filtrze prostuje.Teraz moje pytanie jeżeli mam rozebrany dolot to czy on mi odpali bez egr kolektora i intercooler rozpięty.Po wymianie kolektora na nowy poskładałem wsio odpalił na 15 sekund i zgasł.Auto do mnie przyjechało ponieważ pod kolektorem ssącym dmuchało...
Odkopię troszkę temat, czy dmuchanie z wlewu oleju to spory powód do niepokoju? auto to Megane 1 1.4 16V silnik K4J, mechanik czyścił kolektor dolotowy i mówi, że był bardzo zabrudzony olejem, rzucił hasło, że silnika ma spore przedmuchy i faktycznie dmucha powietrze zarówno z wlewu oleju jak i z bagnetu. Ale gdzieś czytałem, że to normalne zjawisko,...
Pod kolektorem ssącym masz takie blaszane dekielki odkręć po jednej śrubie i zdejmij je odpal silnik i będziesz widział czy to uszczelka pod głowicą i która to.
Raczej słaba kompresja już. Jako pomoc przy rozruchu to opalarką dmuchać prosto w kolektor ssący po zdjęciu filtra. Odpalisz i przy -20.
Najpierw trzeba sprawdzić stan techniczny ciągnika czyli akumulator rozrusznik, alternator, połączenia masy i plusowe do rozrusznika, (z elektryki) oraz luzy zaworowe, wtryskiwacze czy nie leją i jakie ciśnienie dają, pompę. Jeśli będzie wszystko ok to później można kombinować z dorzucaniem bajerów. Grzałka w cieczy chłodzącej niby tak, ja bardziej...
Witajcie przychodzę z nowym tematem diagnozuje Sharana 1.9 tdi kod silnika 1Z rocznik 1996r. Dolega mu odcinanie mocy przy ok 110 km/h... Dzieje sie to na 5 biegu... pierwsze co podpiąłem się VCDS-em i jest błąd "00575 Ciśnienie w kolektorze ssącym - różnica w regulacji." I teraz tak pierwsze co sprawdziłem jak jest podłączony zawór n75 i jest podłączony...
Ustaw tłok między sprężaniem a pracą dmuchaj w otwór świecy i patrz czy leci kolektorem ssącym lub wydechem. Jak leci to zabiłeś zawory.
Kurcze a miała być zrobiona ideał... Powiedzcie mi jeszcze taką rzecz. Niż zakładałem głowice to z dmuchałem kompresorem w doloty i przez zawory było słychać syczenie ze coś puszczaly. Czy podczas takiej próby nie mogą nic przepuścić? Nalalem potem benzyny ekstrakcyjnej i dmuchalem w doloty i lekko przeciekało. Tylko że na wszystkich Tak samo się zachowywało...
Poza rodzajem doładowania ważna jest jakość podzespołów użytych do budowy silnika. Np. Supra z silnikiem 2JZ (chyba najsłynniejszy silnik Toyoty) osiąga moce w granicach 1300 - 1500 KM a masz silnik "tylko" 3000ccm. Poczytaj na stronie VTG o ich corvette 4x4, tam masz turbo wiekości turbosprężarki z ciągnika siodłowego, problem w tym że nie ma dołu...
Sprawdź połączenie kolektor ssący i cylinder, mogło się poluzować lub uszkodziła się uszczelka. Połączenie gaźnik kolektor ssący jest na o ringu, sprawdzałeś w jakim jest on stanie? Może być już owalnie wytarty, tak samo rurka na połączeniu z gaźnikiem. Przy czyszczeniu gaźnika wyjmowałeś rurkę z sitkiem ? Tam lubi zrobić się zator. Dysza główna pod...
nie wiem czy czasem nie trafiłeś na moje posty ale uspokoję Cię bo objaw "filmu" olejowego w rurach powietrza doładowanego to normalna sprawa w TDI i jak sam słusznie wyczytałeś jest to olej, który się do tych rur dostaje właśnie z odmy (choć czasami mylnie jest interpretowany przez innych mechaników jako kończące się turbo - co jest oczywiście nieprawdą,...
Tutaj czujnik temperatury powietrza zasysanego nie jest zintegrowany z przepływomierzem, to osobny element. Tutaj masz przepływomierz 3 pionowy a czujnik jest dwupinowy i jest w kolektorze ssącym, zaraz za przepustnicą. W VAGu oprócz odczytu błędów można również podejrzeć temperaturę z tego czujnika. Jego nazwa to G42. Mosesz zdemontować czujnik i np....
strzałka na zaworku wskazywała w kierunku serwa hamulcowego No właśnie NIE, zaworek ma przepuszczać podciśnienie, a nie nadciśnienie, czyli strzałką w stronę silnika (kolektora ssącego), zresztą można sprawdzić ustami, czy da się ssać, i czy blokuje dmuchanie w stronę serwa
Zaworek można sprawdzić dmuchając w niego ustami, w stronę silnika (kolektora ssącego) ma przepuszczać, w przeciwną blokować przepływ powietrza
chyba jest przyczyna ??? - zdjęta głowica ( ta po regeneracji) jak została zalana pianką do sprawdza nieszczelności i dmuchałem w kolektor powietrzem to zaczęło się pienić na 2 cylindrze oba zawory dość intensywnie no i na 4 tylko ssący mniej ....
Śmierdzi paliwem z wydechu? Widywałem przypadki gdzie uszkodzone szklanki na wolnych podpierały zawory, na wyższych obrotach coś tam łapał, i w testach też nic nie wychodziło. Warto pomierzyć podciśnienie w kolektorze ssącym, jak ssącym dmucha to będzie miał 400-500 mb na wolnych.
Jak wyciągniesz miarkę od oleju, podczas pracy silnika to dmucha z niej. Czy po stronie kolektora ssącego odgłos pracy jest normalny dla silnika diesla.
Nie wiem jak sprawdzasz dolot, ale klasyczna metoda przy tych silnikach to rozpięcie rury gumowej TIP przy przepływce, najlepiej zdjąć całą przykrywkę filtra powietrza z przepływką (wcześniej też rozpiąć moduł zapłonowny) i tam się wbić i pompować - do tej rury gumowej, ale trzeba wypiąć separator odmy i tam zaślepić i to taka typowa metoda i się patrzy...
Sprężarka się zatarła i pokrzywiło korbowody więc mam do wymiany korbowody tłoki pierścienie, panewki i prawdopodobnie tuleje+szlif wału ale same korbowody kosztują 200zł/szt a o reszcie nie mówiąc Generalnie wygląda to na nieopłacalną zabawę. Korbowody mocno krzywe? Zawieź może na zakład i zapytaj czy dają radę wyprostować? U mnie w szlifierni prostują,...
Zamiana gaźnika to podstawa byle jaki od scigacza podejdzie a osiągi znacząco lepsze. Potem toczenie i wyważanie koła zamachowego. Wyprofilowanie i wycięcie dziury w wentylatorze tak żeby dmuchało do gaźnika to rzeczywiscie poprawia wymiane mieszanki. Po takiej modyfikacji wieje w kolektor ssący jak odkurzacz i przy 5000 obr masz gratisy.
Skąd koledze wyszło że jest dziura w dolocie? Widać że przy 3700 obr/min EDC każe zamknąć N75 podciśnienie dla turbiny czyli ta powinna przestać pompować a ta pompuje sobie dalej. Przeładowanie jest już od jakieś 2800 i widać że EDC coraz bardziej zmniejsza wysterowanie N75 co nic nie daje. Zacina się geometria. Gdyby była dziura to by raczej słyszał...
Czy uchodzi powietrze z kolektora ssącego na stojącej sprężarce- płytki zaworowe, zawór zwrotny. Czy dmucha odpowietrzeniem z skrzyni korbowej jak sprężarka chodzi- zużyte pierścienie. Sam silnik najprościej odkręcić puszkę z przewodami i powąchać- przegrzany ma specyficzny zapach. Nie namawiam do robienia tego przy podłączonej maszynie do sieci, może...
Wypadałoby go ustawić po regeneracji, choć jest szansa, że nie ruszając regulacji będzie ustawiał bardzo podobne ciśnienie i jakoś to będzie działało, to rozejrzyj się za interfejsem do swojej centralki, jak nie masz, lub manometr. (Moja była ustawiana na manometr, bo innych sposobów praktycznie nie było - zdaje się że 10 tys kosztował klucz do programu,...
Trzeba zobaczyć jakie ciśnienie gazu widzi MAP. Czemu dmuchanie w czujnik to nie najlepszy pomysł? Tam są dwa czujniki - jeden jest do pomiaru ciśnienia gazu a drugi do pomiaru podciśnienia w kolektorze ssącym. Nie służy mu dmuchanie ciśnieniem większym niż atmosferyczne, można go w ten sposób uszkodzić. Skoro lubisz sam coś zrobić to może pomyśl o...
Mam problem z uruchomieniem silnika bez względu czy zimny czy ciepły. Mianowicie trzeba rozrusznikiem kręcić ok 15s i uruchamia się pracuje równo. Ten problem występuje na zimnym silniku jak i na ciepłym po 1s od zgaszenia i po 10min, po 1h. Natomiast na "pych" pali od 0,5m. Problem zgłosiłem do mechanika i stwierdził bardzo niskie ciśnienie sprężania....
Zrób jak pisałem wcześniej. 1. Na uruchomionym silniku psikaj plakiem po kolektorze ssącym i rurze do przepustnicy. Jeśli zmieni się charakterystyka pracy silnika, masz nieszczelność w układzie dolotowym. To zajmie Tobie 1 min. Oczywiście wszystko ma być skręcone. 2. Odepnij rurkę odmy, taką która łączy pokrywę zaworów z rurą dolotową od filtra powietrza...
Zaworek wychodzący z serwa idzie bezpośrednio do kolektora ssącego, mam dużo usuniętych pod maską gratów. Gdy zdjąłem przewód z kolektora idący do zaworka od serwa, nie jestem w stanie ani dmuchać, ani zassać. Czyli zaworek nie sprawny? Jest szansa, że ten zaworek w takim razie jest winny za twardy jak skala pedału hamulca? Samo serwo wydaje mi się...
Przegiąłem pałę z tym ustawieniem pompy. Kilka godzin postoju i odpalenie trudniejsze. No i dymu też po kilku godzinach sporo. To spalanie na 100 km to też przegięcie.. Plan na jutro: 1. Wrócić do ustawień fabrycznych pompy. Koniecznie. Wtedy na zimnym lepiej palił. 2. Odpiąć przewód intercoolera i zobaczyć jak dmucha. Przewód między IC a kolektorem...
W twoim aucie są dwa łańcuchy urwał ci się ten od wałków rozrzadu możliwe że zawory się nie pokrzywiły.Nie wiem czy jest tam rozwiązanie bezkolicyjne ale jeśli nawet nie to mopżesz sprawdzić czy coś poważnego sie nie stało.Zeby to sprawdzić musiał byś wykręcić świece i delikatnie kręcić wałkami rozrządu ustawiając je zamkniete pokolei na każdy tłok.W...
Dmuchałeś gaźnik a dobrze go złożyłeś? Mam na myśli zawór w komorze pływakowej, jak go źle włożyłeś, to paliwo nie poleci ze zbiornika. Rurka podciśnienia od kolektora ssącego do kranika w zbiorniku jest cała?
Wiem że nie jest. Tylko żeby ją wymienić musiałem zdjąć cały kolektor ssący, rozłączyć parę wtyczek... Zszedłem przed blok pomimo deszczu, angielska pogoda, i na męskich pinach w miejscu gdzie wpinam kostkę zauważyłem delikatny biały nalot. Jak się go pozbyć? Dmuchanie nie pomaga. Na jednym, konkretnie piatym od prawej w górnym rzędzie był jakby silikon....
Miałem podobny problem w citroenie, pzyczyną był zatarty silnik krokowy od wolnych obrotów, ale to tak mi sie działo nawet jak nie jechałem, a jeśli Pani jedzie o gaśnie to mozę to być "wpychające sie " powietrze do kolektora ssącego, trzeba by tąrurę jakośinnaczej usytuować, tak aby w niąnie dmuchało
to tak nie bardzo jak kolega pisze, bodajze od 89 VW benzyny mają zamknięty układ odpowietrzający zbiornik. Od zbiornikia do silnika idzie oprocz węzykow z paliwem i powrotnym jeszcze wężyk odpowietrzający. przy samym zbiorniku powinien byc jeszcze taki zaworek kulkowy-ważne żeby stał pionowo a nie był pochylony, bo wtedy faktycznie moze się zbiornik...
Oddałem go, przynajmniej już pali i jako tako jeździ, bo przyciągnięty na sznurku. Oddałem bo nie widzę sensu ryć elektroniki jak samochód styrany mechanicznie. Sama elektryka to nie wszystko. Przewody powietrzne pod kolektorem ssącym porozrywane, przez to z podłączonym MAF samochód wogóle nie chce iść. Rura do intercoolera owinięta taśmą. Więcej dmucha...
Powinien ktoś zerknąć do komory silnika w Twoim aucie kto wie gdzie i czego szukać by dokładnie wszystko sprawdzić. Ja tego przez internet nie jestem w stanie zrobić. Uszczelka przy EGR jest pomiędzy nim a kolektorem ssącym oraz pomiędzy nim a rurą doprowadzającą doń spaliny z chłodnicy spalin. Czyścili EGR to sprawdź czy dobrze dokręcili i czy czasem...
Masz zasyfiony kolektor dolotowy,jak i kanały ssące. Poza tym pasuje sprawdzić jak turbo dmucha,i czy wakumpompka tobi te 0,7 bara .A z tym EGR nie obrażaj sie,bo tak jest-MAF mierzy strumień wtórny.Jeżeli ECU stwierdzi anomalię w przepływie powietrza-widomo co się dzieje. Ale wpierw trzeba rozberac kolektor i usunąc czarny smalec.
Zawór jest zamknięty, ale przez zatkany katalizator ciśnienie spalin podnosi grzybek zaworu. Ciężko by było, raczej nie realne przy sprawnym zaworze, chyba że tam sterowanie prądem zamyka a odwracając polaryzacje otwiera ale z tym się nie spotkałem. Jak byś miał kat zapchany nie dmuchało by z wydechu, nawet przy zatkanych dpfach, nie spotkałem się...
Każdy jest sterowany podciśnieniem..Nie wiem jak w twoim aucie ale w moim ten regulator utrzymuje ciśnienie paliwa 3 bar.Kiedy w rurze ssącej wytworzone jest podciśnienie 500 mbar,to ciśnienie regulatora spada do 2,5 bara.Ot i cała praca tego układu. Nie kazdy. Poniewaz mamy coraz mocniejsze i tansze procesory wiec w nowszych ukladach regulator jest...
przeplywomierz wykluczam z tego wzgledu ze w tych modelach fordow z pompa DPCN przeplywomierz sluzy tylko do prawidlowego dzialania układu EGR (Recylkulacji spali) podejrzewam ze problem bedzie albo w wezyku ktory prowadzi do korektora dawki turbo albo samym korektorze(moze byc zaciety)-wezyk prowadzi z kolektora ssacego do korektora dawki turbo na...
dmucha kolektor kolektor ssący mercedes kolektor ssący
zapowietrzenie silnika mercedes błędy wtryskiwaczy jumper mikrofon kamery komputera
Lokalizacja przekaźnika świec żarowych Chrysler Voyager 2.8 CRD Jak zdjąć właściwości 'root' za pomocą chmod?