Witam, mam problem w silniku 1HC102. Silnik zamontowany jest w traktorku typu SAM i jadąc w dół olej mocno wylewa się przez korek wlewu. Ktoś wie, o co chodzi? Ciśnienie dmucha przez korek wlewu i bagnet oleju. Jadąc pod górę lub po równym nic takiego się nie dzieje. Silnik pali na moc, ale właśnie będąc przechylonym w stronę głowicy, wychlapuje olej....
Sprawdź czy nie dmucha ostro w odmę albo korek wlewu oleju. Może kompresja już ostro uciekać.
Chłodnica gorąca tak jak i płyn, , płyn mógł oparzyć , cały silnik też . Niepokoją mnie te głowice czemu takie gorące , pierwszy raz się z tym spotkałem żeby woda syczała jak kapnela na nie , skoro są chłodzone płynem, stan pod korek w chłodnicy . Pompa pompuje dosyć mocno , głowice po regeneracji, uszczelki nowe , miedziane pod głowicą . Skoro głowice...
Kompresję zmierz, sprawdź czy ma przedmuchy. Jak odkręcisz korek wlewowy oleju czuć np. spalinami i dmucha mocno?
Męczyłem z kolegą podobny temat ,co się dzieje jak odkręcisz korek z chłodnicy przy pracującym silniku??? jak lecą spaliny tzn wyraźnie czuć zapach to stawiam na uszczelkę pod głowicą.
witam wszystkich serdecznie. Jestem posiadaczem krolowej lawet czyli Laguny II 1.9 dci z 2005 roku.Od pewnego czasu mam problem z uzyskaniem cieplego powietrza wewnatrz pojazdu.Auto dmucha zimnym powietrzem.Probowalem odpowietrzyc uklad poprzez odpowietrzniki na wezu wchodzacym do wewnatrz kabiny,pod termostatem oraz odpowietrznikiem przy chlodnicy....
Ok postaram nagrać powiem tak jak odkręcę korek i położ na wlewie oleju to nie spada tyle wiem kolego. Dodano po 1 Stwierdził, że bierze olej, brał olej faktycznie i musowo wymienić pierścienie.
Witam, od kilku miesięcy jestem posiadaczem wyżej wymienionej Hondy, nie ma z nią żadnych problemów, silnik pracuje idealnie, nie kopci ani grama (jechałem w nocy za kolegą i kazałem mu wciskać do spodu), dziś na zapalonym wyjąłem bagnet od oleju a tu pluje lekko olejem, odkręciłem korek wlewu oleju a tu dmucha i pluje olejem. Czy silnik jest już do...
tak korek jest dobry w wakacje był nowy kupiony jak odkrece korek to mocno dmucha przy wyzszych obrotach wyrzuca olej
jeżeli na biegu jałowym masz podciśnienie 40kpa i nagle dodasz gazu to owo przez chwilę musi przyjąć wartość niemal równą wartości ciśnienia atmosferycznego, gdyż otworzyłeś kanał powietrza ale silnik jeszcze nie zdążył zwiększyć obrotów. Zgadza się, 95kpa ciśnienia atmosferycznego - 45kpa ciśnienia w dolocie = 50kpa podciśnienia czy to zbyt mało?...
Witam serdecznie wszystkich uzytkowników vw mam pytanie odnośnie mojego t5..Kupiłem niedawno VW t5 2,5 tdi 131 KM z uszkodzonym silnikiem,po czym postanowiłem go od podstaw wyremontowac i tak tez sie stało. Auto smiga ale pojawił sie problem,poniewaz jak wyciagne bagnet od poziomu oleju to dmucha para jak z parowozu, jak odkrece korek wlewu oleju tak...
Odkręć korek wlewu oleju zatkaj rękom i sprawdź czy nie robi się ciśnienie powietrza w komorze korbowej. Sprawdzałem już kiedyś i było czuć ze dmucha ale nie wiem czy to w normie?!
Witam,ma pytanie odnośnie mojego Stilo 1,9 jtd,115 KM,przebieg 250 tyś km,2002 rok.Rano jak odpale silnik to z rury wydechowej wydobywa się wielka chmura niebieskiego dymu,a silnik przez kilka sekund klepie jakby tłok uderzał w zawór dzieje się to tylko na zimnym silniku,jak już pochodzi chwile wszystko cichnie i jest ok nie kopci niema spadku mocy.Płynu...
Podałem do 60stopni ponieważ do takiej temp. go rozgrzewałem i nadal kopcił , ale zostawmy to, skupmy się na konkretach. Wiem że powinienem sprawdzić kompresje ,ale jak już pisałem wcześnie, akurat nikt w okolicy nie miał , lub miał uszkodzony przyrząd , a szkoda bo wiem że dużo by mi to powiedziało , auto jest beż świec żarowych i przy prawie zerowych...
Doszedł temat do tego dużego wycieku z przewodu, o papierosie zapomnij teraz. Na pracującym silniku odkręć korek wlewu oleju i powiedz czy dmucha i jak mocno i czy nie pluje olejem. W tej sytuacji pasowałoby ściągnąć pokrywę zaworów i wyczyścić odmę. Na pewno znajdziesz w necie pis jak to zrobić. Kupisz silikon, środek do czyszczenia gaźników, piwo...
Czyli zaciąga olej i chodzi na oleju silnikowym .Sprawdź to co Ci napisałem i sprawdź turbinę co pisał Montrres może turbina rzucać olej na tłoki .Odłącz turbinę od kolektora i zobacz co wtedy będzie się działo . Dodano po 4 Jeszcze jedno czy jak korek wlewu oleju odkręcisz to mocno dmucha ?
Miro.nasz ale mnie postraszyles... Ja wciąż jestem myśli ze wymiana uszczelniaczy coś da bo samochód przejechał juz z 120-130 tys na gazie a nie były nigdy wymieniane. Słyszałem ze od gazu szybko twardnieja. Świece juz dawno sprawdzilbym gdyby nie wymagało to ściągania kolektora ssacego. Ogólnie silniczek nie daje objawów aż takiego wyeksploatowania....
Zbadałem silnik: 1. Ustawienie rozrządu - ok 2. Podciśnienie dolotu na wolnych obrotach (silnik nagrzany)- wartość -0,6bar - ok 3. Świece, kable, palec i kopułka - ok (wymiana na nowe) 4. Ciśnienie sprężania - NIE OK :/ Ale równe. Sprawdziłem ciśnienie sprężania. Warunki: silnik rozgrzany do temp pracy, przepustnica na max otwarta. Wyniki badania: 1,2,3,4...
Witam Posiadam Passata B5 2.8 V6 AMX z LPG. Kupiłem go miesiąc temu. Zawsze jak przyprowadzam sobie nowe auto to robię płukankę + zalewam olej taki jaki ma być przewidziany do danego motoru. Od niedawna puszcza mi momentami obłoki niebieskiego dymu. Problem jest o tyle dziwny, że z rana dymu po całej nocy nie ma... Opiszę kolejność działań po której...
mam poloneza 1,5 x z 1982 r z LPG, silnik nominalny, 2 lata temu byly wymieniane pierscienie, panewki i zawory, rok temu gaznik, mam pytania dotyczace silnika: 1. gdy odkręce korek wlewu oleju do kopułki, silnik dmucha i leca siwe spaliny (chyba to spaliny) - czy to dlatego ze jest instalacja gazowa (akurat zaobserwowalem to podczas pracy silnika na...
Witam Mam problem ze swoim golfem 3 1.8 bez/gaz , mianowicie brak ogrzewania i wystepuje dosyc czesto ubytek płynu chłodzącego na 2 tygodnie litr płynu Wymieniłem już termostat , nagrzewnice , sprawdziłem pompe wody , odpowietrzałem kilka krotnie bo myslałe że gdzieś stworzył sie korek powietrzny , ale nadal nic tak słabo dmucha ciepłe powietrze przy...
Olej rzepakowy zniszczy łożysko z mikrospieku czyli tę "mosiężną" część i wtedy będziesz musiał szukać nowego wentylatora a te do kart nie są ani typowe ani łatwodostępne. W pierwszej kolejności należy umyć do czysta łożysko i oś. Używając alkoholu, zwykłego etylowego albo IPA. Usunąć pozostałości wynalazków typu olej rzepakowy albo stary smar za pomocą...
Witam. Problem dotyczy sprężarki 50L chińskiej opatrzonej nazwą Bico. Nie wiem ile ma lat. Chodzi o to, że mocno dmucha przez korek w którym jest otworek(odpowietrznik). Po długiej pracy pryska mi olejem i pojawia się też w wężu taka "piana" czyli olej zmieszany z wodą (może jest to wilgoć z powietrza) . Domyślam się, że padły pierścienie. Rozkręcam,...
Piszę z telefonu i nie mam jak obejrzeć filmu więc zapytam-jeśli odpalisz, ma już swoją temperaturę to trzyma żądane obroty na postoju bez zmian obciążenia? Pokręć kierownicą, włącz wszystkie światła naraza (mijania, drogowe, przeciwgilne), obroty powinny opaść i się podnieść w ciągu ok sekundy, dokładna stabilizacja do żądanych, takich jak mają być...
Pacjent to FIAT STILO 1.9 JTD 16v wer.Michael Schumacher Co się dzieje ,a no się dzieje od niedawna.. Padła turbina - regenracja zakładamy turbina przejeżdzą około 400m i strzela.. Auto się nie przegrzewa ,temp. w normie.. Odsyłam na Gwarnację przysyłają kolejną zakładamy i działa,ale jest problem.. Auto przy ruszaniu po dłuższym postoju zaczyna puszczać...
Kolego Robokop to już zrobiłem tyle że Egr zostawiłem bo go zreanimowałem , na zaślepionym też jeździłem tylko nieco więcej palił , od tpsa też odłączyłem całkiem ten kabelek z sterownika od instalacji lpg , z nowośći to dzisiaj na benzynie wyskoczył mi błąd ( na wyższych obrotach ) P0170-2 po przełączeniu na lpg zniknął i na benzynie już się nie pojawił...
Zobaczyć jak mocno dmucha prze korek wlewu oleju, nie powinno nic dmuchać, a na początek to można wlać płukankę długo dystansową, pomaga na zapieczone pierścienie
Ukręcony wirnik turbosprężarki i zatkany w części gorącej wylot spalin. Standardowa przyczyna. Sprawdz to , otwórz korek wlewu oleju i kręć, jeżeli będzie dmuchał i chciał odpalić to masz sprawę rozwiązaną.
kolego od tego silnika perkinsa mam pytanie czy udało ci sie uruchomić silnik. Ja mam taki sam silnik w widlaku i ten sam problem z odpalaniem! U mnie pompa paliwa była robiona latem kapitalny remont wymiana głowiczki i takie tam 1100 zł naprawa.Na rurkach paliwo pojawia sie ,pompa odpowietrzona do kolektora mala dawka rozpuszczalnika pochodnia rozrusznik...
raczej pulsuje. ale nie jest to na tyle mocne aby zdmuchnęło korek luźno położony ma otworze wlewowym.
jeżdziłem na orlenie clasić 15w 40 a gdzie jest ten zaworek od pompy to duzo jest roboty czy trzeba miske odkręcac ? bo jeśli to panewki to sie nie opłaci robic co nie i jeszcze zaczoł mi dmuchac przez korek powietrzem oleju nie widać narazie
Problem w tym, że chyba pompa oleju zdycha jeszcze. Wszystkie objawy na to wskazują. Jak zmierzyć ciśnienie? W korek oleju coś wkręcamy? Nawet nie wiem, ile barów powinna dmuchać, słyszałem że dwa. Sama pompa dość tania ale jak zwykle VW przekombinowało. Pompa na łańcuchu a rozrząd na paskach (dwóch!). Konstrukcja UFO.
W pierwszej kolejności trzeba zrobić rozrząd. Z tym dmuchaniem to chyba chodzi o korek wlewu oleju. Tam będzie zawsze trochę dmuchać i to jest raczej normalne w tym silniku. Grunt żeby spaliny tamtędy nie leciały. A jak bardzo mocno dmucha to może być jeszcze odma zamulona/zapchana. Ale nie ma co gdybać. Zajmij się kołem pasowym i ustawieniem rozrządu...
W chińskich 125'kach komora rozrządu jest połączona ze skrzynią korbową (zresztą w prawie każdym innym silniku też tak jest). Przez korek wlewu oleju (ostrożnie, bo może chlapać gorącym olejem) też dymi? Na marginesie - jesteś pewien, że to odma? Klony silnika CG125 mają w głowicy port do napowietrzania spalin. Taka metalowa rurka po prawej stronie....
Coś jest krzywe, albo gniazdo albo korek, może być też pęknięcie. Jeśli miałby dmuchać przez cylindry tak że odma nie zdąży odprowadzić to i oleju paliłby równo z benzyną.
Najlepiej sprawdzić połpżyć korek na wlew jak podskakuje to ok. jak zleci to już problem bo za mocny przedmuch Jak lekko to normalne ponieważ tłoki wykonują ruchy posuwisto zwtotne raz jest podciśnienie a za chwilę nadcisnienie.
Obroty wahają sie między 840 a 880.Auto nie jest moje pierścienie byly zekomo wymienione tak jak wiele innych rzeczy i nie przynioslo to żadnego efektu.Poprzedni mechanicy naciagneli wlasciciela na 7tys zl a auto chodzi tak samo.Co do sprężania to nie miezylem wartości ale mam zastrzeżenia apropo wymiany tych pierścieni bo po odkreceniu Np.korka oleju...
Jeśli chodzi o "bąbelkowanie"w zbiorniczku wyrównawczym( lub chłodnicy)oznacza to że spaliny przedostają się częściowo do układu chłodzenia.Spowodowane to jest albo uszkodzeniem(wypaleniem) uszczelki pod głowicą,albo mikropęknięcia w samej głowicy.Przy drobnych uszkodzeniach ten efekt występuje tylko przy dobrze nagrzanym silniku i przy "ostrych przygazówkach"....
Jak masz zalepione nagarem pierścienie, albo dziurę w tłoku, to już żaden wynalazek nie pomoże. Przyśpieszy najwyżej śmierć silnika. Wątpię czy da radę jeszcze kilka miesięcy. :) Zdejmij pokrywę klawiatury i sprawdź czy spod wtryskiwacza nie dmucha.
Mam taką metodę: jak silnik po naprawie nie chce zassać oleju, to dmucham delikatnie kompresorem przez rurkę bagnetu. Oczywiście pierwsze kręcenie bez kompresji (wykręcone świece), warto odkręcić korek wlewu oleju i obserwować (nie w każdym silniku się da) czy olej pojawił się na wałku rozrządu
Sprawdź filtry odmy. Jeżeli masz je brudne, to kompresja w misce olejowej będzie tak duża, że może nawet wywalać olej przez turbinę. Ja tak kiedyś miałem. Wystarczy odkręcić korek wlewu oleju. Jak mocno dmucha to już wiadomo. U mnie ciśnienie było tak wysokie, że wypluwało olej przez wskaźnik bagnetowy.
Jak wydmuchuje ci olej odmą to jest prawie norma w c330. Wyciąg bagnet(miarke oleju) i sprawdź czy też bardzo dmucha jak tak to luz między tłokiem a tuleją. Dobry patent załóż sobie podkładke filcową pok korek i po problemie- czysty silnik :)
Hej, od jakiegoś czasu borykam się prawdopodobnie z jakąś nieszczelnością, która powoduje turbo laga i lekki spadek mocy. Robiłem test szczelności dolotu i wszystko ezczelne. Niewiem jak sprawdzic odmę, w każdym razie wymieilem zaworek w trojniku, kolanko odmy i jeden sparcialy waz. Doczytałem też, że mozna niiewielkim ciśnieniem dmuchnąć w odme. I...
Zapal na zimnym silniku i odkręć korek wlewowy połóż nad wlewem rękę i sprawdź czy dmucha...
Odma to odpowietrzenie skrzyni korbowej,sprawdź ciśnienie sprężania jak koledzy wyżej pisali . Odkręć korek wlewu oleju ,zapal silnik jeżeli będą duże przedmuchy to zrób próbę olejową by stwierdzić czy pierścienie czy zawory.
Inaczej. Sprawdź czy świst wynika z podciśnienia. Odkręcić korek i o ile to możliwe ocen czy zasysa powietrze czy dmucha. Jak zasysa to może to być problem z przepustnicą, z regulacją biegu jałowego.
Prawdopodobnie zacina się termostat bo jak widzę masz 8V silnik. Miałem Corsę z tym silnikiem i było to samo. wymieniłem cały płyn chłodniczy. przy okazji wymiany rozrządu termostat i tak ten problem był. Dokręcona głowica na ciepłym zgodnie z DTR, mechanik powiedział ,że może być to uszczelka pod głowica prawdopodobnie z racji wieku auta troszkę puszcza....
Wykręć rurkę od pompy do palnika. 1 Wymontuj z obudowy dmuchawy palnik. 2 rozkręć palnik dostając się do dyszy.3 przedmuchaj dokładnie filterek wkręcany w palnik 4 Sprawdz i przedmuchaj dysze palnika. Przyczyną może być również fotoopornik który nie widzi płomienia.Jak dmuchawa chodziła na oleju napędowym może wymaga korekty składu mieszanki powietrze...
Co to za skala w tym manometrze chyba od benzynowca, manometr do diesla ma skalę do 30 a benzyna do 15. Co do czyszczenia to sitko odmy jest w pokrywie zaworów od spodu, i z pokrywy wychodzi przewód elastyczny, można go zdjąć i sprawdzić ile dmucha. Kompresję silnika można sprawdzić odkręcając korek wlewu oleju wtedy ciśnienie z pod pokrywy będzie go...
Mierzyłeś ciśnienie na cylindrach ? Odkręć korek wlewu oleju i sprawdź czy ten smród też jest w oparach wydostających się z silnika. Jeszcze nie mierzylem. Jeśli byłoby niższe to... skąd utrata kompresji? Jak już wspomniałem niedawno była robiona głowica- kompleksowo z wymianą zaworow , szczelnosc, oczywiście upg również. Spod korka coś tam dmucha.....
dmucha korek dmucha przez korek wlewu oleju korek oleju
bezpiecznik zwłoczny szybki radio wejscie liniowe wymiana wałek światłoczuły drukarka
gniazdko odginanie myjka norwegia
Deck MDS 506 nie wyłącza się po Standby - diagnoza i naprawa Migająca czerwona dioda na Arduino GIGA R1 WiFi - awaria Mbed OS