Pozycja 20, przy czym zwróć uwagę, że opis dotyczy pojazdu z kierownicą po prawej stronie, więc niejako "przekonwertuj' sobie rysunek
Najprawdopodobniej uszkodzony zespół oporowy dmuchawy A gdzie ty tam widziałeś opornicę? Wyjaśnij mi to! W przeciwnym wypadku ostrzeżenie zgodnie z pkt 12 Regulaminu.
Tak będzie raczej dmuchawa ze sterownikiem środku jak już było wspomniane. https://obrazki.elektroda.pl/5514114600_... 2 kostki: - dwupinowa - dmuchawa, 1 - plus, 2 - masa ze sterownika - czteropinowa - sterownik, 1 - plus, 2 - sterowanie z panela klimatyzacji, 3 - masa, 4 - wyjście masy na dmuchawę 8045 - sterownik 8050 - dmuchawa...
E-36 ma od strony kierowcy elektroniczny silnik{działa jak krokowy} obok serwa który odpowiada za przepływ do nagrzewnicy, nie ma do tego żadnej linki bzdura.Zobacz czy ciepły jest przewód za zaworem i nie ''zrywaj od razu głowicy" bo zaraz się okaże ze wina tłoków he he. Pozdrawiam
Lekko cofnij kluczyk po zapaleniu i zobaczysz że dmuchawa ruszy.Walnięty wkład stacyjki.
Bezpiecznik termiczny na dzień dobry do sprawdzenia.
świece sprawdzić możesz miernikiem nierozbierając nic w kostce przyłączeniowej są dwa grubsze piny nielicząc zasilania bo ono też ma grube piny pozatym resztę musisz z pozycji diagnozy musisz zczytać błędy i ewentualnie kasować
Znaduje sie za schowkiem i ma postać płaskiej ceramicznej płyty z naniesionymi warstwami oporowymi. Trudne do naprawy, ale idzie zrobić.
Warto przy okazji przejrzeć filtr kabiny i silnik nadmuchu.Opornica się sama z siebie nie spaliła.
Miałem to samo. Po zdjęcie boku obudowy i wyciągnięciu wentylatora zobaczyłem, że wirnik wentylatora owinięty był grubą warstwą "filcu". Po oczyszczeniu działa normalnie cicho i skutecznie. Wlot powietrza do pieca znajduje się nisko i zasysany jest kurz z podłogi. Trzeba od czasu do czasu wyczyścić wentylator. Można też częściej odkurzać pokój.
Poszukaj tranzystora i wymień go. Sprawdź również bezpiecznik termiczny.
microtemp do wymiany
Pewnie masz zamuloną nagrzewnicę.
Idź po wiązce od wentylatora albo od przełącznika aż znajdziesz płytkę z rezystorami. Jest ona wkręcona w tunel którym wentylator tłoczy powietrze (jest chłodzona powietrzem z wentylatora). Jeżeli rezystory są sprawne to sprawdź bezpiecznik termiczny. Powinien mieć przejście. Jeżeli będziesz zakładał nowy uważaj aby go zbytnio nie podgrzać bo znów będzie...
padła opornica która znajdóje się pod silnikiem nawiewu
Przy opornicy, siadł bezpiecznik termiczny.
Nie,jest to wina rezystora.Dostęp od strony podszybia.Notoryczna awaria w Clio\Thalia
w podszybiu znajduje się kostka z opornikami. 2 z nich są spalone i dla tego Ci nie dmucha na tych biegach. Należy je wymienić albo kupić sobie całą taką kostkę co jest wyjątkowo nieopłacalne ze względu na cenę. Wielokrotnie była opisywana naprawa na forum a więc szukaj.
Wygląda że rozleciał się włącznik, rozbierz konsole i sprawdz włącznik probówką .
Witam Jest tak fabrycznie. Jeśli ustawisz kierunki nawiewu na 0 to wtedy wyłączysz nawiew . pozdrawiam
Miernikiem sprawdzałem.o jaka kontrolki chodzi?W
Skoro wyszło Ci że nie jest uszkodzony to podłącz sterownik do auta i zobacz co jest na jego bramce. Będzie wiadomo czy Twoje pomiary są prawidłowe czy to jednak sterownik go "otwiera".
Np. Dmuchawa kręci się w odwrotnym kierunku.
Masz przerwę na płytce rezystora. Rezystory w formie ścieżek napylone na płytkę aluminiową. Nie próbuj sam tego lutować, a przepaliły się ponieważ filtr płkowy jest brudny i po drugie nie nic wiecznego.
W sklepie z częściami elektronicznymi spokojnie dostaniesz taki bezpiecznik termiczny
pewnie chodzi o rezystor..
Przekażnk jest zasilany z 4-go biegu sterwania(pełna moc /biały kabel). Zwarcie 3 i 4 biegu panelu sterowania .
Opornica dmuchawy.
A po co kupowac nowy, jeżeli Valeo to można łatwo naprawić, jeżeli Bosch to jest do tego układ zastępczy.
Powinna dzialac, wedlug mnie to standard.
-nie opornik dmuchawy tylko bezpiecznik termiczny znajdujacy sie przy opornikach (troche podobny do diody) - a jesli chodzi o wycieraczke to tak wyzej
W klubie Nissana tak robią: http://michalng.webpark.pl/dmuchawa.html
No to wyłącz w opcjach grzanie CWU.
Otwieram na prośbę autora.
W bloku ogrzewania, nad nogami kierowcy.
Przegrzewa się bezpiecznik termiczny. Tak jak koledzy piszą,może być uszkodzony sam wentylator,stawia większy opór a tym samym bardziej się grzeje rezystor.
Po zlokalizowaniu filtra kabinowego i jego wyjęciu ukaże się wirnik silnika dmuchawy. Wpierw spróbuj ręcznie obrócić wirnik lub np. dłuższym śrubokrętem i jeśli obraca się swobodnie, to usterka będzie w zasilaniu, bądź w sterownikach dmuchawy. Możesz spróbować sprawdzić jego działanie podłączając go bezpośrednio pod akumulator.
04F7 Mechanizm/silnik nastaw klapy temperatury – V68 (awaria siln/zablokowany) 04F8 Mechanizm/silnik nastaw klapy głównej powietrza – V70 (awaria siln/zablokowany) 04FA Mechanizm/silnik nastaw klapy nawiewu powietrza – V71 (awaria siln/zablokowany 04F9 (Frischluft unten -V2 dmuchawa świeżego powietrza V2)
musisz zdemotować plastik pod deska pod kierownica i dostac sie do tyłu skrzynki bezpiczników
Silnik dmuchawy.
Możesz go wyjąc. I nie zapomnij przekręcić stacyjki bo dmuchawa działa tylko po jej załączeniu.
Opornicę napraw, a nie kupuj używaną. Jeśli to nic nie da to problemem będzie sam panel.
Czesc powiedz mi jak to wygladalo i jak sie do tego dostałeś? Mam to samo
Zawsze możesz sprawdzić co pokazuje w module klimatyzacji.
to jest chyba jakaś opcja dodatkowa po prostu To nie jest opcja dodatkowa tylko właśnie miejsce na termik dmuchawy. Jeśli jest w silniku (widzę 4 przewody w kostce, trzeba by sprawdzić) to należy podłączyć. W przeciwnym wypadku warto dołożyć takie zabezpieczenie (na obudowie silnika) lub w ostateczności zewrzeć te przewody.
Zakupiony nowy po numerze vin , wiec wątpię żeby było coś z nim nie tak
Zapchany filtr... kolego tam nie ma filtra
chyba sie sterownik wysypał ;/ ale pierwsza rzecz to komp pod auto w takich samochodach
Demontaż plastiku lewa strona obok pedału gazu . Poruszaj złączem idącym do silnika dwa grube kable ( dwa razy mi się zdarzyło że tam nie kontaktowało . Kolejna rzecz wypnij kabel z opornicy sprawdź kontrolką czy zmienia się masa albo plus nie pamiętam dokładnie jak zmieniasz biegi na przełączniku .
Witam. Wymienić na początek kondensatory elektrolityczne (najlepiej wszystkie) - nie duży koszt. Jest to typowa usterka. Pozdrawiam.
Z tego co opisujesz to wygląda na koniec szczotek. Jeżeli masz dojście do kostki wentylatora to zamiast niego wepnij żarówkę 21W i sprawdź czy żarówka będzie reagowała na regulację obrotów.
To nie cewka tylko oporniki. Mogą być popalone, dlatego nie działa regulacja, tylko maksymalne obroty [napięcie bezpośrednio na wentylator]. Omomierz w dłoń i pomierzyć oporniki.
Opel Corsa C wersja z klimatyzacją - dmuchawa działa tylko na 4 pozycji. W moim przypadku uszkodzony był bezpiecznik termiczny - koszt takiego bezpiecznika to 4 zł. Bazując na wpisach na forum kilka razy rozkręcałem niepotrzebnie schowek a o mało nie dobierałem się już do wycieraczek bo przynajmniej u mnie aby dostać się do niego nie trzeba niczego...
Może trza by się zapalniczce przyglądnąć.
Trzeba sprawdzić zasilanie na zaciskach silnika po rezystorze. Ja miałem takie uszkodzenie i faktycznie na 4 biegu dmuchawa działała i wymieniłem rezystor. Opel astra 1999r. Można sprawdzić napięcie na wyłączniku dmuchawy. Z wyłącznika jeden kabelek powinien iść prosto do silnika a na czwartym biegu prosto z zasilania 1,2,3 to przez rezystor.
Układ prosty masz silnik i regulator tylko w układzie, idź po grubych przewodach od wentylatora to go znajdziesz i tam mierz.
Na prawo od bezpiecznikow pod deska sa trzy przekazniki (lub puste miejsca na nie) jeden nad drugim. Ten srodkowy zalacza sie tylko przy pracujacym silniku i zasila dmuchawe.
Ale ale! Czym to napięcie sprawdzasz? Miernik tutaj jest nieprzydatny, wepnij lampkę kontrolną. Jeżeli na mierniku masz, zaś lampka się nie zaświeci to masz jakiś niełącz po drodze. Miernik ma dużą R wewn. i nawet przez opuszek palca napięcie wskaże.
Tam gdzie walisz tam szukaj.
Witam. Z doświadczenia wiem, że po usunięciu skutków nie szuka się przyczyny. W jakim stanie jest filtr przeciwpyłkowy w twojej Xsarze? Zatkany filtr jest podstawową przyczyną uszkodzeń termicznych regulatorów (jakiekolwiek by one nie były). Co do schematu - nie ma jednego schematu do wszystkich Xsar I. Co do bezpiecznika termicznego w układzie z płynną...
Nie szukaj schematów. Ja te typowe usterki naprawiam tak - przecinam ten gruby biały przewód który zasila dmuchawę. Stosuję odpowiednio duży przekaźnik oraz dodatkowe gniazdo bezpiecznikowe. Zasilanie biorę z pod śruby 8 a sterowanie przekaźnika z innego obwodu gdzie pojawia się 12 V po zapłonie. I tyle w tym temacie.
Po wyjęciu schowka koło nóg pasażera, element przykręcony jedną śrubą do wylotu powietrza z dmuchawy.( nic nie trzeba sięgać wszystko w zasięgu ręki)
.Zastanawiam się więc czy to czasem nie dmuchawa do wymiany. To czemu jeszcze nie zrobiłeś testów na bezpośrednim połączeniu 230V?
ale on jest dobry i co jest przyczyną tego ze nawiew wcale nie działa na żadnym biegu Po pierwsze sprawdź miernikiem czy dochodzi do niego sterowanie. Na cienkim przewodzie , zmienia się napięcie wraz z nastawami na panelu. Dodano po 40 Regulator niema biegów on działa płynnie tylko panel tak go steruje.
Piwko o czym ty piszesz? Widziałeś o jakie auto chodzi? Widziałeś kiedyś w B5 Bordnetz? Czy autor tematu sprawdzał bezpiecznik nr 25 w skrzynce z boku deski? Chyba 25A. Jest tam w ogóle zasilanie na nim. To on zasila panel nawiewu. Skoro w panelu (chyba pin 2 6-pinowej wtyczki, przewód czarno-niebieski) nie ma zasilania to trzeba zobaczyć czy ten bezpiecznik...
Prawidłowo . Tak ma być
Jak dobrze popatrzysz to masz, F64 i F65 sprawdź, masz nawet opisane je na naklejce. To bezpieczniki "mini".
Nie sprawdzaj tych 12V miernikiem tylko żarówą,chociaż 21W,to wszystko wyjaśni.
A na regulatorze zmienia się napięcie sterowania miałem coś takiego u siebie pod obciążeniem zanikało sterowanie uszkodzony był tranzystor i dioda w panelu sterującym
Dziać się tak może dlatego że podczas jazdy sam pęd powietrza może wdmuchiwać w jednym miejscu cieplejsze a w innym zimne powietrze. Radze sprawdzić połączenie tunelu od nagrzewnicy do dmuchawy.
Jest to bezpiecznik termiczny, który ma zabezpieczyć rezystor przed nadmierną temperaturą. Spróbuj go zewrzeć i będziesz wiedział na 100% czy jest uszkodzony. Nie pamiętam teraz jaką powinien mieć wartość, ale z pewnością ktoś Ci to poda.
Wystarczyło by wpisać: "dmuchawa chodzi tylko na czwartym biegu".
Ja robilem to byla wypalona wtyczka do zasilania sterowany on jest masa
pozwolę się podpiąć pod temat ... sterownik scl 22b chciał bym go uzyc do sterowania wentylatorem garażowym (tylko przedmuch) temperatura pracy na sterowniku jest min 30 stopni czy mogę ta temperaturę jakoś zmniejszyć zeby wentylator załączał sie w warunkach garażowych
Dzięki jak będziesz mógł będę wdzięczny. Zamówiłem jeszcze panel w poniedziałek powinien być Dodano po 41 Prąd zanika po podłączeniu wentylatora. Czyli jak dostaje obciążenie
Paliwo jest dostarczane do silnika? Mieliśmy ostatnio temperatury na "minusie" więc mogła się wytrącić parafina z oleju napędowego i układ paliwowy jest niedrożny. Naprawa to auto do ciepłego garażu + środek - depresor do baku + nowy filtr paliwa.
http://www.fordscorpio.co.uk/manual/airc...
Masz uszkodzony drugi zestyk pokrętła lub wypalone na wtyczce przy opornicy. Zacznij od gniazda i wtyczki przy opornicy. Przy takim objawie sama opornica jako ciąg trzech rezystorów nie jest możliwa.
Problem jest taki że nie działa mi nawiew na 1,2,3, działa tylko na 4. Wszędzie pisali ze napewno rezystor. Wymieniłem go na nowy i dalej to samo. Sprawdzałem miernikiem i okazuje się że tylko na 4 biegu opornik dostaje napięcie. Co może być tego przyczyną? Zepsute pokrętło od zmiany biegów nawiewu? Czyli już wiesz co jest uszkodzone.
witam dzieki za pomoc i prosze o jeszcze wytumaczenie ale jak zobacze fotki to moze sie uda :D:D:D
Witam, Od twojego postu minął już rok ale mam nadzieję, że podpowiesz mi co zrobiłeś że twój sterownik z 50% mocy zaczął pracować tak jak powinien ? Mam dokładnie ten sam problem, nie mogę rozpalić pieca :-( A za oknem coraz zimniej Pozdrawiam Tadzik
Patrz wyżej.
Zdania są podzielone. Są tacy, którzy uparcie twierdzą, że istnieje. Ja się nie spotkałem. Jeśli dmuchawa działa tylko na 3 biegu, to raczej nie będzie to bezpiecznik. Na próbę możesz go zewrzeć i wtedy próbować. Ale problem może leżeć zupełnie gdzie indziej.
Zamykam temat.
Czy powinna dostawać zasilanie cały czas czy tylko przy załączonym sterowniku? Tylko w czasie, gdy dmuchawa jest załączona. Tyle, że na zasilaniu ze sterownika nie musi być pełne 230 V, ponieważ jest tam sterowanie fazowe mocą (obrotami) dmuchawy. Kompletnie nic nie słychać ze strony dmuchawy. To by sugerowało brak zasilania dmuchawy ze sterownika....
mam również problem z ponownym założeniem wentylatora otóż po włożeniu go i przekręceniu samoczynnie się odkręca w ten sposób uszkodziłem już dwa.. Z pewnością blokada wyłamana , trzeba wkrętem teraz przymocować. Po drugie z pewnością uszkodzony regulator obrotów. Trzeba pomierzyć.
Kolego mam ten sam problem możesz konkretnie powiedzieć gdzie jest ten konkretny przekaźnik albo dodać zdjęcie gdzie on jest bo chciałem najpierw spróbować go wymienić zanim zacznę wymieniać dmuchawę
Kompleksowe rozwiązanie tego problemu znajdziesz tutaj http://forum.tempra.org/viewtopic.php?t=... pozdrawiam
Jak w większości samochodów na pakiecie rezystorów zamontowany jest bezpiecznik termiczny i to on się upala, rzadko kiedy któryś z rezystorów. Objawem jest nie działanie dmuchawy na środkowych biegach. Jeżeli dmuchawa nie chodzi ci także na ostatnim biegu to musisz sprawdzić przejście na włącznik z bezpiecznika i sam wyłącznik. W kilkuletnich Oplach...
koło silnika nawiewu , musisz odkręcic filcową osłone na grodzi czołowej
Jednak uszkodzenie jeża.
A jak wyglada sytuacja jak dmuchawa nie działa wcale. I ze ktoś sie orientuje gdzie są te 3 skrzynki bezpieczników w boxer ?? Z ta 3 skrzynka to juz sie sprawa wyjasnila . Przeczytałem w instrukcji obsługi fiata ducato ze ta skrzynka jest opcjonalnie. Rezystor po sprawdzeniu wychodzi na sprawny. A dmuchawa nie działa wcale. Na żadnym biegu.
Prawdopodobnie przepalone oporniki w wentylatorze.
Kolego mam ten sam problem- w zimniejsze dni dmuchawa startuje i po kilku sekundach słychać pstryknięcie przekaźnika i dmuchawa przestaje działać.
Gdyby rezystor dmuchawy nie działał, to wówczas chodziłaby tylko na jednym - najwyższym biegu. A ona w ogóle nie rusza. Mimo że napięcie dostaje, które znika jak wepnie się je w kostkę dmuchawy.. Dodano po 6 Problem rozwiązany. Winny okazał się przekaźnik. Dokładnie ten znajdujący się w okolicy dmuchawy. Czarny element wpięty w białe gniazdo. Przekaźnik...
Wypnij wtyczki od silnika i zobacz jak bardzo sa wypalone ot i problem
Witam mam dosłownie ten sam przypadek nagle przestało działać bezpieczniki ok dmuchawa działa na krótko w panelu nic sie nie dzieje ciepło zimno nie reaguje pozycja nawiewu rownież i pretkość obrotów dmuchawy podświetlenie ogulnie działa tylko nie świeci sie kontrolka w guziku AC i w cyrkulacji
opornica dmuchawy do wymiany
sygnalizując pewnie jakiś błąd Pewnie tak. Nigdzie nie mogę znaleźć informacji o sygnalizowanych błędach. Tego się nie szuka w internecie. Proszę o jakieś sugestie. Zrób diagnostykę porządnym sprzętem.
Samemu trzeba dalej. Układ jest prosty, jest gdzieś przerwa, zwarcie co zakłóca prawidłowe działanie. Z tych zdjęć nie ma jak rozrysować tego schematu. Ten trzy pozycyjny przełącznik, trzeba zdiagnozować. Dioda przy przełączniku jest od regulacji mocy grzałki (mocne/słabe grzanie). To żółte z trzema przewodami (biały, czerwony, czarny) to jonizator,...
dziać dmuchawa scenic dziać dmuchawa dmuchawa dziać scenic
iskry nagrzeje daewoo ustawienia serwisowe prześwietlenie kamer
Zalecane ustawienia parametrów HG w Wolf CGS-24 Jak ustawić moc w sterowniku Saacke Seavis 10E?