Pozycja 20, przy czym zwróć uwagę, że opis dotyczy pojazdu z kierownicą po prawej stronie, więc niejako "przekonwertuj' sobie rysunek
Najprawdopodobniej uszkodzony zespół oporowy dmuchawy A gdzie ty tam widziałeś opornicę? Wyjaśnij mi to! W przeciwnym wypadku ostrzeżenie zgodnie z pkt 12 Regulaminu.
Tak będzie raczej dmuchawa ze sterownikiem środku jak już było wspomniane. https://obrazki.elektroda.pl/5514114600_... 2 kostki: - dwupinowa - dmuchawa, 1 - plus, 2 - masa ze sterownika - czteropinowa - sterownik, 1 - plus, 2 - sterowanie z panela klimatyzacji, 3 - masa, 4 - wyjście masy na dmuchawę 8045 - sterownik 8050 - dmuchawa...
Warto przy okazji przejrzeć filtr kabiny i silnik nadmuchu.Opornica się sama z siebie nie spaliła.
Lekko cofnij kluczyk po zapaleniu i zobaczysz że dmuchawa ruszy.Walnięty wkład stacyjki.
Znaduje sie za schowkiem i ma postać płaskiej ceramicznej płyty z naniesionymi warstwami oporowymi. Trudne do naprawy, ale idzie zrobić.
Bezpiecznik termiczny na dzień dobry do sprawdzenia.
Miałem to samo. Po zdjęcie boku obudowy i wyciągnięciu wentylatora zobaczyłem, że wirnik wentylatora owinięty był grubą warstwą "filcu". Po oczyszczeniu działa normalnie cicho i skutecznie. Wlot powietrza do pieca znajduje się nisko i zasysany jest kurz z podłogi. Trzeba od czasu do czasu wyczyścić wentylator. Można też częściej odkurzać pokój.
Idź po wiązce od wentylatora albo od przełącznika aż znajdziesz płytkę z rezystorami. Jest ona wkręcona w tunel którym wentylator tłoczy powietrze (jest chłodzona powietrzem z wentylatora). Jeżeli rezystory są sprawne to sprawdź bezpiecznik termiczny. Powinien mieć przejście. Jeżeli będziesz zakładał nowy uważaj aby go zbytnio nie podgrzać bo znów będzie...
E-36 ma od strony kierowcy elektroniczny silnik{działa jak krokowy} obok serwa który odpowiada za przepływ do nagrzewnicy, nie ma do tego żadnej linki bzdura.Zobacz czy ciepły jest przewód za zaworem i nie ''zrywaj od razu głowicy" bo zaraz się okaże ze wina tłoków he he. Pozdrawiam
świece sprawdzić możesz miernikiem nierozbierając nic w kostce przyłączeniowej są dwa grubsze piny nielicząc zasilania bo ono też ma grube piny pozatym resztę musisz z pozycji diagnozy musisz zczytać błędy i ewentualnie kasować
Skoro wyszło Ci że nie jest uszkodzony to podłącz sterownik do auta i zobacz co jest na jego bramce. Będzie wiadomo czy Twoje pomiary są prawidłowe czy to jednak sterownik go "otwiera".
Poszukaj tranzystora i wymień go. Sprawdź również bezpiecznik termiczny.
Wygląda że rozleciał się włącznik, rozbierz konsole i sprawdz włącznik probówką .
Nie,jest to wina rezystora.Dostęp od strony podszybia.Notoryczna awaria w Clio\Thalia
najczęściej pierwsze biegi dmuchawy ,czyli 1 ,2 oraz 3 puszczone sa przez oporniki aby zmniejszyć prędkość obrotową silnika natomiast ostatni bieg jest podłączony bezpośrednio .W Twojm przypadku niekoniecznia awarii uległa opornicza lecz poprostu wypiołł się jakiś kabel.Niestety nie wiem gdzie w twojm autku znajduje sie to ustrojstwo.spotkałem się już...
w podszybiu znajduje się kostka z opornikami. 2 z nich są spalone i dla tego Ci nie dmucha na tych biegach. Należy je wymienić albo kupić sobie całą taką kostkę co jest wyjątkowo nieopłacalne ze względu na cenę. Wielokrotnie była opisywana naprawa na forum a więc szukaj.
Przy opornicy, siadł bezpiecznik termiczny.
Witam Jest tak fabrycznie. Jeśli ustawisz kierunki nawiewu na 0 to wtedy wyłączysz nawiew . pozdrawiam
Masz przerwę na płytce rezystora. Rezystory w formie ścieżek napylone na płytkę aluminiową. Nie próbuj sam tego lutować, a przepaliły się ponieważ filtr płkowy jest brudny i po drugie nie nic wiecznego.
Pewnie masz zamuloną nagrzewnicę.
microtemp do wymiany
Np. Dmuchawa kręci się w odwrotnym kierunku.
W klubie Nissana tak robią: http://michalng.webpark.pl/dmuchawa.html
Miernikiem sprawdzałem.o jaka kontrolki chodzi?W
padła opornica która znajdóje się pod silnikiem nawiewu
Otwieram na prośbę autora.
Przekażnk jest zasilany z 4-go biegu sterwania(pełna moc /biały kabel). Zwarcie 3 i 4 biegu panelu sterowania .
No to wyłącz w opcjach grzanie CWU.
pewnie chodzi o rezystor..
-nie opornik dmuchawy tylko bezpiecznik termiczny znajdujacy sie przy opornikach (troche podobny do diody) - a jesli chodzi o wycieraczke to tak wyzej
Zewżyj wyprowadzenia termika. Też będzie chodzić. Narka.
Po zlokalizowaniu filtra kabinowego i jego wyjęciu ukaże się wirnik silnika dmuchawy. Wpierw spróbuj ręcznie obrócić wirnik lub np. dłuższym śrubokrętem i jeśli obraca się swobodnie, to usterka będzie w zasilaniu, bądź w sterownikach dmuchawy. Możesz spróbować sprawdzić jego działanie podłączając go bezpośrednio pod akumulator.
W bloku ogrzewania, nad nogami kierowcy.
Na cienkim przewodzie dochodzącym do regulatora (jest przy silniczku dmuchawy) napięcie regulacyjne powinno sie zmieniać od ok. 1V (dla minimum) do ok. 5V (dla max).Jeżeli tak jest, a silniczek nie ma zwarcia na wirniku - to regulator do wymiany.
Silnik dmuchawy.
Demontaż plastiku lewa strona obok pedału gazu . Poruszaj złączem idącym do silnika dwa grube kable ( dwa razy mi się zdarzyło że tam nie kontaktowało . Kolejna rzecz wypnij kabel z opornicy sprawdź kontrolką czy zmienia się masa albo plus nie pamiętam dokładnie jak zmieniasz biegi na przełączniku .
Opornicę napraw, a nie kupuj używaną. Jeśli to nic nie da to problemem będzie sam panel.
Możesz go wyjąc. I nie zapomnij przekręcić stacyjki bo dmuchawa działa tylko po jej załączeniu.
04F7 Mechanizm/silnik nastaw klapy temperatury – V68 (awaria siln/zablokowany) 04F8 Mechanizm/silnik nastaw klapy głównej powietrza – V70 (awaria siln/zablokowany) 04FA Mechanizm/silnik nastaw klapy nawiewu powietrza – V71 (awaria siln/zablokowany 04F9 (Frischluft unten -V2 dmuchawa świeżego powietrza V2)
musisz zdemotować plastik pod deska pod kierownica i dostac sie do tyłu skrzynki bezpiczników
Przegrzewa się bezpiecznik termiczny. Tak jak koledzy piszą,może być uszkodzony sam wentylator,stawia większy opór a tym samym bardziej się grzeje rezystor.
Przyczyna może być zarówno po stronie dmuchawy, jak i sterownika. Na początek trzeba zweryfikować, czy dmuchawa dostaje zasilanie ze sterownika - pomiar lub podłączyć dla testu dmuchawę pod zasilanie z pominięciem sterownika, żeby sprawdzić, czy i jak pracuje. A czy jak załączasz dmuchawę na sterowniku, to słychać jakikolwiek dźwięk z dmuchawy (brzęczenie)?
to jest chyba jakaś opcja dodatkowa po prostu To nie jest opcja dodatkowa tylko właśnie miejsce na termik dmuchawy. Jeśli jest w silniku (widzę 4 przewody w kostce, trzeba by sprawdzić) to należy podłączyć. W przeciwnym wypadku warto dołożyć takie zabezpieczenie (na obudowie silnika) lub w ostateczności zewrzeć te przewody.
Zawsze możesz sprawdzić co pokazuje w module klimatyzacji.
chyba sie sterownik wysypał ;/ ale pierwsza rzecz to komp pod auto w takich samochodach
Układ prosty masz silnik i regulator tylko w układzie, idź po grubych przewodach od wentylatora to go znajdziesz i tam mierz.
Czesc powiedz mi jak to wygladalo i jak sie do tego dostałeś? Mam to samo
Nie szukaj schematów. Ja te typowe usterki naprawiam tak - przecinam ten gruby biały przewód który zasila dmuchawę. Stosuję odpowiednio duży przekaźnik oraz dodatkowe gniazdo bezpiecznikowe. Zasilanie biorę z pod śruby 8 a sterowanie przekaźnika z innego obwodu gdzie pojawia się 12 V po zapłonie. I tyle w tym temacie.
Na prawo od bezpiecznikow pod deska sa trzy przekazniki (lub puste miejsca na nie) jeden nad drugim. Ten srodkowy zalacza sie tylko przy pracujacym silniku i zasila dmuchawe.
Jak dobrze popatrzysz to masz, F64 i F65 sprawdź, masz nawet opisane je na naklejce. To bezpieczniki "mini".
Może trza by się zapalniczce przyglądnąć.
Trzeba sprawdzić zasilanie na zaciskach silnika po rezystorze. Ja miałem takie uszkodzenie i faktycznie na 4 biegu dmuchawa działała i wymieniłem rezystor. Opel astra 1999r. Można sprawdzić napięcie na wyłączniku dmuchawy. Z wyłącznika jeden kabelek powinien iść prosto do silnika a na czwartym biegu prosto z zasilania 1,2,3 to przez rezystor.
Witam. Wymienić na początek kondensatory elektrolityczne (najlepiej wszystkie) - nie duży koszt. Jest to typowa usterka. Pozdrawiam.
Witam. Z doświadczenia wiem, że po usunięciu skutków nie szuka się przyczyny. W jakim stanie jest filtr przeciwpyłkowy w twojej Xsarze? Zatkany filtr jest podstawową przyczyną uszkodzeń termicznych regulatorów (jakiekolwiek by one nie były). Co do schematu - nie ma jednego schematu do wszystkich Xsar I. Co do bezpiecznika termicznego w układzie z płynną...
Piwko o czym ty piszesz? Widziałeś o jakie auto chodzi? Widziałeś kiedyś w B5 Bordnetz? Czy autor tematu sprawdzał bezpiecznik nr 25 w skrzynce z boku deski? Chyba 25A. Jest tam w ogóle zasilanie na nim. To on zasila panel nawiewu. Skoro w panelu (chyba pin 2 6-pinowej wtyczki, przewód czarno-niebieski) nie ma zasilania to trzeba zobaczyć czy ten bezpiecznik...
Nie sprawdzaj tych 12V miernikiem tylko żarówą,chociaż 21W,to wszystko wyjaśni.
Tam gdzie walisz tam szukaj.
Witam Posiadam problem z dmuchawą w moim samochodzie Mini, mianowicie dmuchawa nie działa tak, jak powinna (działa tylko i wyłącznie na najwyższym biegu). Wymieniłem już rezystor, dmuchawę oraz panel, lecz problem nie ustąpił. Czy jest jeszcze jakaś część, która może powodować nieprawidłowe działanie?
.Zastanawiam się więc czy to czasem nie dmuchawa do wymiany. To czemu jeszcze nie zrobiłeś testów na bezpośrednim połączeniu 230V?
Z tego co opisujesz to wygląda na koniec szczotek. Jeżeli masz dojście do kostki wentylatora to zamiast niego wepnij żarówkę 21W i sprawdź czy żarówka będzie reagowała na regulację obrotów.
Witam. Mam problem z Oplem Frontera B 2003 rok 2.2 diesel mianowicie dmuchawa działa na każdym biegu, ale nawiew jest bardzo słaby. Proszę o pomoc jaka może być przyczyna
ale on jest dobry i co jest przyczyną tego ze nawiew wcale nie działa na żadnym biegu Po pierwsze sprawdź miernikiem czy dochodzi do niego sterowanie. Na cienkim przewodzie , zmienia się napięcie wraz z nastawami na panelu. Dodano po 40 Regulator niema biegów on działa płynnie tylko panel tak go steruje.
Kolego mam ten sam problem możesz konkretnie powiedzieć gdzie jest ten konkretny przekaźnik albo dodać zdjęcie gdzie on jest bo chciałem najpierw spróbować go wymienić zanim zacznę wymieniać dmuchawę
To nie cewka tylko oporniki. Mogą być popalone, dlatego nie działa regulacja, tylko maksymalne obroty [napięcie bezpośrednio na wentylator]. Omomierz w dłoń i pomierzyć oporniki.
http://www.fordscorpio.co.uk/manual/airc...
Ja robilem to byla wypalona wtyczka do zasilania sterowany on jest masa
Opel Corsa C wersja z klimatyzacją - dmuchawa działa tylko na 4 pozycji. W moim przypadku uszkodzony był bezpiecznik termiczny - koszt takiego bezpiecznika to 4 zł. Bazując na wpisach na forum kilka razy rozkręcałem niepotrzebnie schowek a o mało nie dobierałem się już do wycieraczek bo przynajmniej u mnie aby dostać się do niego nie trzeba niczego...
Jest to bezpiecznik termiczny, który ma zabezpieczyć rezystor przed nadmierną temperaturą. Spróbuj go zewrzeć i będziesz wiedział na 100% czy jest uszkodzony. Nie pamiętam teraz jaką powinien mieć wartość, ale z pewnością ktoś Ci to poda.
Jednak uszkodzenie jeża.
Kolego pewnie masz uszkodzoną opornicę dmuchawy, przemawia za tym fakt, iż dmuchawa pracuje tylko na 4 biegu. Przy okazji sprawdź filtr kabinowy (jeśli go masz), czy jest on czysty, bowiem od jego czystości zależy żywotność "urządzenia" sterującego dmuchawą.
Ale ale! Czym to napięcie sprawdzasz? Miernik tutaj jest nieprzydatny, wepnij lampkę kontrolną. Jeżeli na mierniku masz, zaś lampka się nie zaświeci to masz jakiś niełącz po drodze. Miernik ma dużą R wewn. i nawet przez opuszek palca napięcie wskaże.
A na regulatorze zmienia się napięcie sterowania miałem coś takiego u siebie pod obciążeniem zanikało sterowanie uszkodzony był tranzystor i dioda w panelu sterującym
Witam Mam problem z dmuchawą w epice 2008r. po włączeniu nawiewu zanika napięcie na dmuchawę. nie działa na żadnym biegu. Nowa Dmuchawa i rezystor Poproszę o pomoc. nie mam pojęcia co go boli
Wypnij wtyczki od silnika i zobacz jak bardzo sa wypalone ot i problem
Uszkodzony wlacznik lub dmuchawa, ewentualnie brak napiecia na wentylatorze. Milej zabawy. kazdy to napisał-i ja też he
Po wyjęciu schowka koło nóg pasażera, element przykręcony jedną śrubą do wylotu powietrza z dmuchawy.( nic nie trzeba sięgać wszystko w zasięgu ręki)
spaleniu uległa sama skrzynka bezpiecznikowa (oczywiście cały czas zakładamy, że nie spalił nam się bezpiecznik - od spodu). Rozebrałem ją i powiem, że nie widać żadnych nadpaleń Słabo szukałeś. Miałem taki przypadek i wystarczyło jeden lut poprawić. http://obrazki.elektroda.pl/9697239000_1...
Wystarczyło by wpisać: "dmuchawa chodzi tylko na czwartym biegu".
Patrz po grubych kablach idących od silnika dmuchawy, opornica jest z lewej strony na dole patrząc na duże zdjęcie. Ukręciła się plastikowa oś klapy obiegu wewnętrznego, raczej wymiana na nową, bo klejenie nie wytrzyma w tym miejscu
Paliwo jest dostarczane do silnika? Mieliśmy ostatnio temperatury na "minusie" więc mogła się wytrącić parafina z oleju napędowego i układ paliwowy jest niedrożny. Naprawa to auto do ciepłego garażu + środek - depresor do baku + nowy filtr paliwa.
Zdania są podzielone. Są tacy, którzy uparcie twierdzą, że istnieje. Ja się nie spotkałem. Jeśli dmuchawa działa tylko na 3 biegu, to raczej nie będzie to bezpiecznik. Na próbę możesz go zewrzeć i wtedy próbować. Ale problem może leżeć zupełnie gdzie indziej.
Prawidłowo . Tak ma być
Mam tipo z 94'.Miałem ten sam problem.Do porady Tadzia 47 należy dodać iż przyczyną przepalenia oporników w regulatorze obrotów dmuchawy jest najprawdopodobniej zanieczyszczenie komutatora,aby go wyczyścić należy jednak rozmontować silnik dmuchawy co wymaga czasu oraz cierpliwości,ale jest możliwe.Należy pamiętać też o skontrolowaniu stanu szczotek.
że od czujnika niskiego ciśnienia wyłączałby się nawiew wewnątrz? Niemożliwe, sprawdź zasilanie na sterownik dmuchawy i samą dmuchawę na krótko jak tam ok to sterownik do wymiany
Zamykam temat.
Prawdopodobnie zbyt ciężko kręci się silniczek i to jest powodem uszkodzenia bezpiecznika.
Jaki termistor , gdzie on był umieszczony , opisz dokładniej! Może to termic , a nie termistor? Bezpiecznik termiczny / termic/ kupisz w każdym elektroniku , kupuj na temperaturę 180 *C.
Patrz wyżej.
Albo siedzi ci zasilanie albo sterowanie, masz czym diagnozować?
Masz uszkodzony drugi zestyk pokrętła lub wypalone na wtyczce przy opornicy. Zacznij od gniazda i wtyczki przy opornicy. Przy takim objawie sama opornica jako ciąg trzech rezystorów nie jest możliwa.
pozwolę się podpiąć pod temat ... sterownik scl 22b chciał bym go uzyc do sterowania wentylatorem garażowym (tylko przedmuch) temperatura pracy na sterowniku jest min 30 stopni czy mogę ta temperaturę jakoś zmniejszyć zeby wentylator załączał sie w warunkach garażowych
Peugeot 207 awaria dmuchawy Mam taki problem że pewnego dnia padła mi dmuchawa. Sprawdziłem rezystor, wymieniłem, dalej nic. Następnie podmieniałem panel w tunelu środkowym i też nic. Bezpiecznik ok, więc padło na silnik dmuchawy. Wymieniłem uruchomiłem - działa. W połowie dnia znowu padło... Te same części sprawdziłem i wszystko ok, został znowu silnik...
Problem jest taki że nie działa mi nawiew na 1,2,3, działa tylko na 4. Wszędzie pisali ze napewno rezystor. Wymieniłem go na nowy i dalej to samo. Sprawdzałem miernikiem i okazuje się że tylko na 4 biegu opornik dostaje napięcie. Co może być tego przyczyną? Zepsute pokrętło od zmiany biegów nawiewu? Czyli już wiesz co jest uszkodzone.
mam również problem z ponownym założeniem wentylatora otóż po włożeniu go i przekręceniu samoczynnie się odkręca w ten sposób uszkodziłem już dwa.. Z pewnością blokada wyłamana , trzeba wkrętem teraz przymocować. Po drugie z pewnością uszkodzony regulator obrotów. Trzeba pomierzyć.
Uszkodzony rezyator dmuchawy włącz szukajkę było o tym wiele razy.
Nie umiesz czytać, pisze wyraźnie wyżej?
Tak.
koło silnika nawiewu , musisz odkręcic filcową osłone na grodzi czołowej
Witam mam dosłownie ten sam przypadek nagle przestało działać bezpieczniki ok dmuchawa działa na krótko w panelu nic sie nie dzieje ciepło zimno nie reaguje pozycja nawiewu rownież i pretkość obrotów dmuchawy podświetlenie ogulnie działa tylko nie świeci sie kontrolka w guziku AC i w cyrkulacji
działa dmuchawa dmuchawa działa pozycji escort działa dmuchawa
dynamic speaker unitra schemat peugeot partner płyta indukcja electrolux
Falownik Spirvent Wolta – zmiana napięcia AC/DC, ustawienia Volt-Var, kompensacja faz Ferroli Zefiro Eco 11 E3 Error: Combustion Start-Up Failure, Ignition & Ionisation Faults