Po zlokalizowaniu filtra kabinowego i jego wyjęciu ukaże się wirnik silnika dmuchawy. Wpierw spróbuj ręcznie obrócić wirnik lub np. dłuższym śrubokrętem i jeśli obraca się swobodnie, to usterka będzie w zasilaniu, bądź w sterownikach dmuchawy. Możesz spróbować sprawdzić jego działanie podłączając go bezpośrednio pod akumulator.
Jak dobrze popatrzysz to masz, F64 i F65 sprawdź, masz nawet opisane je na naklejce. To bezpieczniki "mini".
Piwko o czym ty piszesz? Widziałeś o jakie auto chodzi? Widziałeś kiedyś w B5 Bordnetz? Czy autor tematu sprawdzał bezpiecznik nr 25 w skrzynce z boku deski? Chyba 25A. Jest tam w ogóle zasilanie na nim. To on zasila panel nawiewu. Skoro w panelu (chyba pin 2 6-pinowej wtyczki, przewód czarno-niebieski) nie ma zasilania to trzeba zobaczyć czy ten bezpiecznik...
Kolego pewnie masz uszkodzoną opornicę dmuchawy, przemawia za tym fakt, iż dmuchawa pracuje tylko na 4 biegu. Przy okazji sprawdź filtr kabinowy (jeśli go masz), czy jest on czysty, bowiem od jego czystości zależy żywotność "urządzenia" sterującego dmuchawą.
Kolego mam ten sam problem możesz konkretnie powiedzieć gdzie jest ten konkretny przekaźnik albo dodać zdjęcie gdzie on jest bo chciałem najpierw spróbować go wymienić zanim zacznę wymieniać dmuchawę
Wypnij wtyczki od silnika i zobacz jak bardzo sa wypalone ot i problem
że od czujnika niskiego ciśnienia wyłączałby się nawiew wewnątrz? Niemożliwe, sprawdź zasilanie na sterownik dmuchawy i samą dmuchawę na krótko jak tam ok to sterownik do wymiany
Patrz po grubych kablach idących od silnika dmuchawy, opornica jest z lewej strony na dole patrząc na duże zdjęcie. Ukręciła się plastikowa oś klapy obiegu wewnętrznego, raczej wymiana na nową, bo klejenie nie wytrzyma w tym miejscu
spaleniu uległa sama skrzynka bezpiecznikowa (oczywiście cały czas zakładamy, że nie spalił nam się bezpiecznik - od spodu). Rozebrałem ją i powiem, że nie widać żadnych nadpaleń Słabo szukałeś. Miałem taki przypadek i wystarczyło jeden lut poprawić. http://obrazki.elektroda.pl/9697239000_1...
Jaki termistor , gdzie on był umieszczony , opisz dokładniej! Może to termic , a nie termistor? Bezpiecznik termiczny / termic/ kupisz w każdym elektroniku , kupuj na temperaturę 180 *C.
Prawdopodobnie zbyt ciężko kręci się silniczek i to jest powodem uszkodzenia bezpiecznika.
Albo siedzi ci zasilanie albo sterowanie, masz czym diagnozować?
Nie umiesz czytać, pisze wyraźnie wyżej?
Jeśli klima jest automatyczna to "opornica" jest sterownikiem elektronicznym z tranzystorem mosfet. Miałem kiedyś uszkodzony ale objawy były inne, zwarty tranzystor włączał dmuchawę na maksymalnych obrotach. Uwaga ogólna : jeśli dmuchawa zaczyna piszczeć to należy jak najszybciej ją wyciagnąć, oczyścić z liści i nasmarować łożyska ślizgowe. Bo następnym...
Pozbądź się błędu df010 " obwód silnika mieszania"
Witam Ja potrzebuje wyjac wentylator od dmuchawy w x5 e70 bo mi piszczy... trzeba zdejmować kokpit z przodu czy nie? Możesz napisać jak się do niego dostac? Lepsza rada od osoby co to robila niz rozbierac pol auta i pourywac pol zaczepow Z góry dzięki Karol
https://www.youtube.com/watch?v=dh_hjivO... Tu gość demontuje wentylator i widać doprowadzenie do niego - czarny i czerwony kabelek. Jednak ta dwuprzewowdowa kostka to zasilanie modułu , dwuchawa wychodzi po tych samych kolorach , ale z kostki sześciopinowej W tum poście masz schemat https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1... A na...
Trzeba było wyjąć opornicę i zobaczyć czy jest do czego wlutować tranzystor, często płytka nie nadaje się do naprawy skorodowana cała.
Jest rozbieralny, ale kota idzie dostać przy składaniu, bo tam jest jeszcze przełącznik podciśnienia na siłownik obieg zewnętrzny/wewnętrzny.
Pozycja 20, przy czym zwróć uwagę, że opis dotyczy pojazdu z kierownicą po prawej stronie, więc niejako "przekonwertuj' sobie rysunek
Bezpieczniki pod kierownicą z lewej strony pod głośnikikem.
Częstym powodem wypalony styk mini bezpiecznika nr.21 lub wtyczka przy przełączniku nawiewu.
Podłącz na krótko wentylator jak masz dojście, będzie wiadomo czy działa. Jeśli tak to wymieniłeś rezystor i sprawdziłeś bezpieczniki, sprawdź czy styki w przełączniku wentylatora są ok.
Prawdopodobnie robiłem taką opornicę - w cytrynie, objaw zupełny brak pracy wentylatora, uszkodzony był tranzystor (jest tam jeden mocowany metalowym klipsem do radiatora) można wstawić jakiegoś mosfeta kanał N
Pewnie rezystor dmuchawy padł. Sprawdź bezpieczniki.
Otwieram na prośbę autora.
Nie wgłębiałem się w ten układ za mocno, ale tak przy uszkodzeniu tego modułu(opornicy) wentylator chodzi na najwyższym biegu. Ale ogólnie w tych modelach często wypalają się styki.
Zamykam temat.
Jest i przyczyna :D się w lewym nadkolu menda schowała :D
Przyczyna może być zarówno po stronie dmuchawy, jak i sterownika. Na początek trzeba zweryfikować, czy dmuchawa dostaje zasilanie ze sterownika - pomiar lub podłączyć dla testu dmuchawę pod zasilanie z pominięciem sterownika, żeby sprawdzić, czy i jak pracuje. A czy jak załączasz dmuchawę na sterowniku, to słychać jakikolwiek dźwięk z dmuchawy (brzęczenie)?
Możesz go wyjąc. I nie zapomnij przekręcić stacyjki bo dmuchawa działa tylko po jej załączeniu.
Najprawdopodobniej uszkodzony zespół oporowy dmuchawy A gdzie ty tam widziałeś opornicę? Wyjaśnij mi to! W przeciwnym wypadku ostrzeżenie zgodnie z pkt 12 Regulaminu.
No to wyłącz w opcjach grzanie CWU.
W bloku ogrzewania, nad nogami kierowcy.
sprawdz zasilanie na rezystorze
Tak będzie raczej dmuchawa ze sterownikiem środku jak już było wspomniane. https://obrazki.elektroda.pl/5514114600_... 2 kostki: - dwupinowa - dmuchawa, 1 - plus, 2 - masa ze sterownika - czteropinowa - sterownik, 1 - plus, 2 - sterowanie z panela klimatyzacji, 3 - masa, 4 - wyjście masy na dmuchawę 8045 - sterownik 8050 - dmuchawa...
Lekko cofnij kluczyk po zapaleniu i zobaczysz że dmuchawa ruszy.Walnięty wkład stacyjki.
Znaduje sie za schowkiem i ma postać płaskiej ceramicznej płyty z naniesionymi warstwami oporowymi. Trudne do naprawy, ale idzie zrobić.
Piotrekwoj1 Jak zakończyła się ta sprawa z tą sytuacją. Mam ten sam problem i też nie wiem co z tym zrobić, gdzie czego szukać. Ręce opadają. Nie wiem bo jak widzisz autor się nie wypowiedział. Tak swoją drogą to prosta usterka.
Dmuchawe masz z prawej strony i tam obok silniczka masz opornice.
Problem rozwiązany. Masa ok, brak było plusa. Jeżeli miałbyś czas podesłać to z ciekawości zerknąłbym na schemat.
Służę pomocą odpowiedź na mojego maila
Podobno za bezpiecznikami Tak W tylnej części skrzynki bezpiecznikowej i przekaźnikowej w przedziale dla pasażerów masz trzy przekaźniki: - zapłon - dmuchawa - akcesoria Bezpieczniki sprawdzone (14,15,16) ? Przekaźnik klimatyzacji jest w komorze silnika.
Warto przy okazji przejrzeć filtr kabiny i silnik nadmuchu.Opornica się sama z siebie nie spaliła.
Bezpiecznik termiczny na dzień dobry do sprawdzenia.
E-36 ma od strony kierowcy elektroniczny silnik{działa jak krokowy} obok serwa który odpowiada za przepływ do nagrzewnicy, nie ma do tego żadnej linki bzdura.Zobacz czy ciepły jest przewód za zaworem i nie ''zrywaj od razu głowicy" bo zaraz się okaże ze wina tłoków he he. Pozdrawiam
Miałem to samo. Po zdjęcie boku obudowy i wyciągnięciu wentylatora zobaczyłem, że wirnik wentylatora owinięty był grubą warstwą "filcu". Po oczyszczeniu działa normalnie cicho i skutecznie. Wlot powietrza do pieca znajduje się nisko i zasysany jest kurz z podłogi. Trzeba od czasu do czasu wyczyścić wentylator. Można też częściej odkurzać pokój.
Idź po wiązce od wentylatora albo od przełącznika aż znajdziesz płytkę z rezystorami. Jest ona wkręcona w tunel którym wentylator tłoczy powietrze (jest chłodzona powietrzem z wentylatora). Jeżeli rezystory są sprawne to sprawdź bezpiecznik termiczny. Powinien mieć przejście. Jeżeli będziesz zakładał nowy uważaj aby go zbytnio nie podgrzać bo znów będzie...
świece sprawdzić możesz miernikiem nierozbierając nic w kostce przyłączeniowej są dwa grubsze piny nielicząc zasilania bo ono też ma grube piny pozatym resztę musisz z pozycji diagnozy musisz zczytać błędy i ewentualnie kasować
Skoro wyszło Ci że nie jest uszkodzony to podłącz sterownik do auta i zobacz co jest na jego bramce. Będzie wiadomo czy Twoje pomiary są prawidłowe czy to jednak sterownik go "otwiera".
Błędy nie mają nic wspólnego z pracą nawiewu-ściągnij schowek pasażera i sprawdź co się dzieje...
Poszukaj tranzystora i wymień go. Sprawdź również bezpiecznik termiczny.
Bezpiecznik jest OK. Niestety nie dysponuję schematem elektrycznym oraz nie wiem jak się dostać do silnika dmuchawy jak też do przewodów go zasilających. Nie wiem też jak zdemontować panel z przełącznikiem dmuchawy i czy to jest konieczne.
Z tego co wiem, a wiem bo pracowałem w serwisie takowych kilka la temu, to jest to wspomniane sterowanie fazowe na triaku. Działa to w miarę dobrze -oczywiście stosowane silniki też nie są całkiem przypadkowe. Wiadomo, że nie jest to zbyt precyzyjna i optymalna metoda jak ma to miejsce przy stosowaniu falownika ale też nikomu na tym nie zależy.
Silnik dmuchawy.
najczęściej pierwsze biegi dmuchawy ,czyli 1 ,2 oraz 3 puszczone sa przez oporniki aby zmniejszyć prędkość obrotową silnika natomiast ostatni bieg jest podłączony bezpośrednio .W Twojm przypadku niekoniecznia awarii uległa opornicza lecz poprostu wypiołł się jakiś kabel.Niestety nie wiem gdzie w twojm autku znajduje sie to ustrojstwo.spotkałem się już...
Opornicę napraw, a nie kupuj używaną. Jeśli to nic nie da to problemem będzie sam panel.
Do wnętrza samochodu dostała się jakimś cudem woda i ciekła z konsoli po stronie pasażera. Przestała działać dmuchawa klimatyzacji, natomiast na sterowniku klimy można ustawić wszystko, jedynie jak chcę zwiększyć obroty dmuchawy wówczas dmuchawa nie reaguje. Bezpieczniki sprawdziłem, konsola klimatronika działa nie rusza jedynie dmuchawa. Podejrzewam...
Demontaż plastiku lewa strona obok pedału gazu . Poruszaj złączem idącym do silnika dwa grube kable ( dwa razy mi się zdarzyło że tam nie kontaktowało . Kolejna rzecz wypnij kabel z opornicy sprawdź kontrolką czy zmienia się masa albo plus nie pamiętam dokładnie jak zmieniasz biegi na przełączniku .
Wygląda że rozleciał się włącznik, rozbierz konsole i sprawdz włącznik probówką .
w podszybiu znajduje się kostka z opornikami. 2 z nich są spalone i dla tego Ci nie dmucha na tych biegach. Należy je wymienić albo kupić sobie całą taką kostkę co jest wyjątkowo nieopłacalne ze względu na cenę. Wielokrotnie była opisywana naprawa na forum a więc szukaj.
Może nadpalone styki?
Witam wszystkich mam problem w picasso 1,6 99r Climatronic Otóż po wymianie parownika w tym autku została zamontowana konsola,wszystkie wtyczki podłączone Dmuchawa chodziła pare minutek lecz nie przełanczało nawiewów Chwilke póżniej dmuchawa już też nie kręciła Kostka stacyjki jest OK bezpieczniki również Do dmuchawy dochodzi + minus jest również na...
W klubie Nissana tak robią: http://michalng.webpark.pl/dmuchawa.html
Nie,jest to wina rezystora.Dostęp od strony podszybia.Notoryczna awaria w Clio\Thalia
Mechanik znalazł spalony rezystor i silnik wentylatora tez sie w końcu spalił. Wiec wymiana rezystora wraz z wentylatorem i śmiga teraz super
Przy opornicy, siadł bezpiecznik termiczny.
04F7 Mechanizm/silnik nastaw klapy temperatury – V68 (awaria siln/zablokowany) 04F8 Mechanizm/silnik nastaw klapy głównej powietrza – V70 (awaria siln/zablokowany) 04FA Mechanizm/silnik nastaw klapy nawiewu powietrza – V71 (awaria siln/zablokowany 04F9 (Frischluft unten -V2 dmuchawa świeżego powietrza V2)
Masz przerwę na płytce rezystora. Rezystory w formie ścieżek napylone na płytkę aluminiową. Nie próbuj sam tego lutować, a przepaliły się ponieważ filtr płkowy jest brudny i po drugie nie nic wiecznego.
Schemat przykładowy bo nie mam do tego konkretnego.
Wymień bezpiecznik.Jak dalej nie działa,to do sprawdzenia samą dmuchawa,[podaj zasilanie bezpośrednio z akumulatora]Sprawdź:przełącznik, rezystor i bezpiecznik w nim.Jednak, gdy dmuchawa jest całkowicie martwa,to kieruj się wskazówkami z góry .
Jeśli chodzi o nawiew: na 99% wypalona kostka przy silniku nawiewu "przed kolanami pasażera" albo sam silnik BEHR
Witam Jest tak fabrycznie. Jeśli ustawisz kierunki nawiewu na 0 to wtedy wyłączysz nawiew . pozdrawiam
Np. Dmuchawa kręci się w odwrotnym kierunku.
Patrz wyżej.
Pewnie masz zamuloną nagrzewnicę.
Jak rozumie nadmuch nie działa w ogóle ???? Rezystor dmuchawy sprawdź .
Miernikiem sprawdzałem.o jaka kontrolki chodzi?W
Nie, nie zacznie działać bo prędkość wentylatora nie ma tu nic do tego. Klimatyzacja nie widzi sygnału z panela że jest włączony wentylator. Powinna go mieć z każdego położenia przełącznika.
microtemp do wymiany
padła opornica która znajdóje się pod silnikiem nawiewu
to jest chyba jakaś opcja dodatkowa po prostu To nie jest opcja dodatkowa tylko właśnie miejsce na termik dmuchawy. Jeśli jest w silniku (widzę 4 przewody w kostce, trzeba by sprawdzić) to należy podłączyć. W przeciwnym wypadku warto dołożyć takie zabezpieczenie (na obudowie silnika) lub w ostateczności zewrzeć te przewody.
Przekażnk jest zasilany z 4-go biegu sterwania(pełna moc /biały kabel). Zwarcie 3 i 4 biegu panelu sterowania .
-nie opornik dmuchawy tylko bezpiecznik termiczny znajdujacy sie przy opornikach (troche podobny do diody) - a jesli chodzi o wycieraczke to tak wyzej
pewnie chodzi o rezystor..
Należy sprawdzić, gdy nie działa dmuchawa, czy dochodzi napięcie do silnika, gdyż on może być powodem usterki.
Zewżyj wyprowadzenia termika. Też będzie chodzić. Narka.
Układ prosty masz silnik i regulator tylko w układzie, idź po grubych przewodach od wentylatora to go znajdziesz i tam mierz.
chyba sie sterownik wysypał ;/ ale pierwsza rzecz to komp pod auto w takich samochodach
Czy sprawdzałeś może sprawność samej dmuchawy nawiewu? Zobacz, czy jej silnik nie "stanął" - nie uległ zatarciu. Wtedy będzie wyczuwalny wyraźny opór przy próbie obrócenia łopatek. To powinno obracać się bardzo swobodnie. Sprawdź też rezystor wentylatora dnuchawy - on znajduje się wewnątrz pod 5-pinowym złączem, do którego masz wpięty wtyk wiązki (tak,...
Na cienkim przewodzie dochodzącym do regulatora (jest przy silniczku dmuchawy) napięcie regulacyjne powinno sie zmieniać od ok. 1V (dla minimum) do ok. 5V (dla max).Jeżeli tak jest, a silniczek nie ma zwarcia na wirniku - to regulator do wymiany.
Na prawo od bezpiecznikow pod deska sa trzy przekazniki (lub puste miejsca na nie) jeden nad drugim. Ten srodkowy zalacza sie tylko przy pracujacym silniku i zasila dmuchawe.
Z tego co opisujesz to wygląda na koniec szczotek. Jeżeli masz dojście do kostki wentylatora to zamiast niego wepnij żarówkę 21W i sprawdź czy żarówka będzie reagowała na regulację obrotów.
Nie szukaj schematów. Ja te typowe usterki naprawiam tak - przecinam ten gruby biały przewód który zasila dmuchawę. Stosuję odpowiednio duży przekaźnik oraz dodatkowe gniazdo bezpiecznikowe. Zasilanie biorę z pod śruby 8 a sterowanie przekaźnika z innego obwodu gdzie pojawia się 12 V po zapłonie. I tyle w tym temacie.
Rezystor zapewne spalony, gołym okiem nie widać. Czsem bezpiecznik termiczny wystarczy zmienić.
Może trza by się zapalniczce przyglądnąć.
Jednak uszkodzenie jeża.
Jeżeli chodzi o soft to był przez ASO zmieniany język z DE na PL, czyli tylko DIM był programowany. Możliwe że VIDA się walnęła i źle zinterpretowała kod, bo nią były ściągane kody. Co do nawiewu. Jest jeszcze jakaś opcja, czy na 100% to jest awaria silnika klapy?
Trzeba sprawdzić zasilanie na zaciskach silnika po rezystorze. Ja miałem takie uszkodzenie i faktycznie na 4 biegu dmuchawa działała i wymieniłem rezystor. Opel astra 1999r. Można sprawdzić napięcie na wyłączniku dmuchawy. Z wyłącznika jeden kabelek powinien iść prosto do silnika a na czwartym biegu prosto z zasilania 1,2,3 to przez rezystor.
Witam. Wymienić na początek kondensatory elektrolityczne (najlepiej wszystkie) - nie duży koszt. Jest to typowa usterka. Pozdrawiam.
dmuchawa działa dmuchawa działa renault dmuchawa działa scenic
unitra dynamic speaker demontaż zderzaka przód oprogramowanie myszki
wzmacniacz lampowy mazda konserwacja
Zablokowany hamulec ręczny w Peugeot e-Expert: przyczyny i rozwiązania Oleo Mac 937: Problemy z gwałtownym wchodzeniem na gaz