Sprawdz ladowanie akumulatora. Bez niego nie bedzie zasilania dmuchawy.
Codzi tu o bezpiecznik termiczny, który jest w opornicy od obrotów silniczka dmuchawy. Szukaj oprnicy koło silniczka. Pozdrawiam.
Otwieram na prośbę autora.
czy to wersja bez klimatronika???
Witam. Z doświadczenia wiem, że po usunięciu skutków nie szuka się przyczyny. W jakim stanie jest filtr przeciwpyłkowy w twojej Xsarze? Zatkany filtr jest podstawową przyczyną uszkodzeń termicznych regulatorów (jakiekolwiek by one nie były). Co do schematu - nie ma jednego schematu do wszystkich Xsar I. Co do bezpiecznika termicznego w układzie z płynną...
W wersji z klimą sterowanie jest tranzystorami. Moduł jest przy/w silniku dmuchawy.
Zrób to co doradził kolega Manfred von Richthofen. Na 99% upalona kostka pod stacyjką. Wymiana kostki i montaz dodatkowego przekaźnika odciążającego styki stacyjki. Sprawdź tez filtr kabinowy czy nie jest zapchany (przytkany powoduje wzrost prądy dmuchawy).
Zapchany filtr kabinowy lub ciężko pracująca na panewkach dmuchawa.
Na klapie modułu masz opis!
Najczęściej wytopione styki w regulatorze dmuchawy.
moja jest z 2001 , musisz się trochę pogimnastykować , połóż się na plecach między fotelem a miejscem na nogi i patrz do góry (czyli będziesz widział spód schowka) te bezpieczniki są dokładnie na środku , poprowadzone są do nich kabelik : żółty , zielony , czerwony i chyba fioletowy (na pierwszym zdjęciu widać) , trzyma je tylko jedna śruba więc łatwo...
Przy wentylatorze a pewnie w nim lub przy rezystorze dmuchawy nawiewu.
Włącznik dmuchawy.
Może mylę roczniki albo model, ale dmuchwę przy pomocy "Lexia" można włączyć teoretycznie w trzech miejscach. W panelu, w BSI (wiem że nie ma), i bezpośrednio. Jeśli masz Lexię to powinno Ci coś wyjść, przynajmniej teoretycznie.
Mam pytanie. Czy przy ustawieniu "auto" nawiewu moc dmuchawy powinna się automatycznie zmniejszać w miarę nagrzewania się wnętrza samochodu . Chodzi mi ciągle na tych samych obrotach . Nie wiem czy to jest w porządku? Naprawiałam klime jesienią. Z góry dziękuję za informację
Witam, W moim citroenie xsara 1.9 TD (wersja z klimatyzacją automatyczną) występuje sezonowa usterka. A mianowicie - silnik dmuchawy (nagrzewnicy) działa z pełną prędkością. Nie reaguje na pokrętło nastawy. Sytuacja dość dziwna bo rok temu na jesień sytuacja była identyczna - na wiosnę usterka odpuściła. Co może być przyczyną? Czy tranzystory sterujące...
Uszkodzony regulator dmuchawy.
Wysterowanie na opornice jest? Czy napięcie jest na dmuchawie? Dmuchawa sterowana masą.
Tam nie ma rezystora tylko moduł tranzystorowy. Przykręcony do dmuchawy.
Na początek sprawdź bezpiecznik nr 22 30A w sterowniku sieci pokładowej . Podłącz jakąś żaróweczkę kiedy tam zasilanie się pojawia i czy jest stałe . Od tego bezpiecznika jest połączenie w słupku po lewej. Zasilanie tego bezpiecznika jest z włącznika zapłonu ( i może kostka stacyjki nie domaga ??? choś wtedy przeważnie jest tez problem z dmuchawą )
Wepnij się żarówką 21W z przylutowanymi kabelkami we wtyczkę silnika dmuchawy. Sprawa będzie jasna, żarówka świeci, a silnik stoi
Witam serdecznie W mojej Xsarze Picasso (2005r, climatronic) mam problem - dmuchawa nie działa na najwyższych obrotach. Dokładnie rzecz biorąc to nie działa na połowie najwyższych obrotów (jeżeli przyjmiemy skalę 8 stopniowa, to na 1-4 działa, a na 5-8 działa tak jak na 4, nic mocniej już nie wieje). I to zarówno gdy jest ustawiony na auto jak i gdy...
Wartość termika 192-230 'C, nigdy 92'C w opornikach dmuchawy.
El. szyby, wycieraczki, dmuchawa
Prawidłowo . Tak ma być
Nie szukaj schematów. Ja te typowe usterki naprawiam tak - przecinam ten gruby biały przewód który zasila dmuchawę. Stosuję odpowiednio duży przekaźnik oraz dodatkowe gniazdo bezpiecznikowe. Zasilanie biorę z pod śruby 8 a sterowanie przekaźnika z innego obwodu gdzie pojawia się 12 V po zapłonie. I tyle w tym temacie.
Moge ci tylko tyle powiedziec,wyciagniesz to w 5 minut i opornice odkrecisz od wentylatora w minute.Zdjecia jakies mam z opisami ale to juz po zdemontowaniu ale badzmy odrobine powazni,zaingeruj osobiscie troche sam.
Z dmuchawy.
panowie gdzie szukac problemu z ta dmuchawa rece mi opadaja mianowicie zasada dzialania dmuchawy xsary picasso 2001r polega na tym ze dmuchawą mozna regulowac sile nadmuchu na wlaczonej stacyjce jednak dmuchawa nie dmucha po zapaleniu auta i regulacji sily nadmuchu dmuchawa zaczyna dmuchac.u mnie mozna regulowac sile nadmuchu na wlaczonej stacyjce(dmuchawa...
Tak, to jedna mozliwość. Druga to przekaźnik dmuchawy, wytapiało kostkę.
Z kostki stacyjki wychodzą wszystkie +12V?
Sprawdź filtr pyłkowy, bo w xsarze w wersji bez klimy jest on na wylocie z wentylatora, tuż nad nogami pasażera, z prawej strony - wewnątrz auta. To że ktoś ci pisał by sprawdzić skuteczność nadmuchu - czy na WEW jest to samo co ZEWN, to w xsarze się nie sprawdzi. Dlatego że tu filtr jest nie na podszybiu we wlocie powietrza, lecz na wylocie wentylatora....
Masa podlączona bezpośrednio z akumulatora - silnik nie działa, tzn. po podpięciu obciążenia napięcie spada do zera. Moim zdaniem coś jest przepalone na jakimś przekaźniku lub padł jakiś układ elektroniczny/zasilający. Muszę znaleźć jakiegoś fachowca w Krakowie. W którym miejscu są zamontowane te tranzystowy w układzie dmuchawy?
moim zdaniem masz uszkodzony -przepalony rezystor dmuchawy (po uszkodzeniu dmuchawa działa na najwyższych obrotach) wymiana pomoże.
Dmuchawa załącza się tylko na max. co jest?
Mam problem brakuje mi przekaznika do dmuchawy.Potrzebuje jakis numer tego przekaznika albo zdjecie czy schemat.Pozdrawiam
Wymienił mi elektryk regulator ten na silniku dmuchawy i klima wróciła do sprawności i obroty silnika dmuchawy
Opornica wentylatora.
To sprawdz który jest zasilający dmuchawe.
Proszę o informację w samochodzie citroen xsara , który bezpiecznik jest od dmuchawy nagrzewnicy. Proszę podać jego nr
Listwa rezystorów.
Dodatkowe grzałki w układzie chłodzenia silnika lub zasilają tzw grzejnik elektryczny za dmuchawą.
To stała wada PSA, a do tego dochodzi wadliwy sterownik silnika dmuchawy , dość wrażliwy na przegrzanie
poszła kostka stacyjki
W moim schemacie potrzebujesz jeszcze "air inlet flap reduction motor". W aucie dmuchawa działa dopiero po odpaleniu silnika.
Prosty temat, odpalasz auto sprawdzasz czy do wentylatora dochodzi + bo ma dochodzić po odpaleniu, sprawdzasz czy do opornicy dochodzi masa jeśli jest to sprawdzasz czy masa z opornicy wychodzi bo sterowany wentylator jest masą, jak masa nie wychodzi to albo problem z przełącznikiem albo opornica uszkodzona, ja obstawiam to drugie, dodam jeszcze że...
ok. dziekowac
Witam mam problem z niedzałająca dmuchawą w Xsarze z klimatyzacją, nie działa dmuchawa nawiewu powietrza. Wymieniłem tranzystory na sterowniku dmuchawy i dalej nic. Przełożylem dmuchawe do innego samochodu też Xsary 2,0 HDI i działa sprawdzilem też w ten sam sposób sterownik klimatyzacji i regulator (nastawnik klimatyzacji) i wszystko działa jak sprawdzam...
W picasso częstą usterką jest uszkodzenie kostki stacyjki. Jeden ze styków za mocno obciążony wypala się i traci kontakt. Jeżeli to jest ta przyczyna to wymiana kostki i montaż przekaźnika odciązającego na przyszłość.
Wina nie dzialajacej dmuchawy, ze dmuchawa chodzi na najwyzszych obrotach? Nic nie rozumiem...
Przestała mi działać dmuchawa. Poodkręcałem wentylator aby go sprawdzić, ale okazało się że musiałem wymienić rezystor. Po skręceniu dmuchawa nie wieje na szyby. Jakby nie działał przełącznik pozycji nadmuchu. Czy mogłem coś źle poskręcać? Albo coś źle założyć?
Przyczyna prozaiczna, silnik musi chodzić :).
Mam problem ze wzmiankowaną dmuchawą (na tranzystorach), czy ktoś może mi powiedzić jak podłączony ma być przewód zasilający dmuchawę, konkretnie przy właczonej stacyjce w pozycji praca, wszystkich dobrych bezpiecznikach i sprawnym układzie regulacji obrotów brak napięcia na tym przewodzie (dmuchawa nie pracuje). Kiedy podam napięcie bezpośrednio na...
Podejrzewam ten przekaźnik bo już zostały 2 wentylatory dmuchawy wymienione i jak się coś nagrzeje to mi dołącza dmuchawy i po chwili też załaczy no nie wiem gdzie już szukać problemu może w tym przekazniku jest problem no nie wiem jak przekaźnik wyciągnę to wentylator nie chodzi A jak włoże to chodzi w przekaźniki sa jakieś tam opornik i ja podejrzewam...
czy to jest silnik dmuchawy który miałbym ostatecznie wymienić?: http://obrazki.elektroda.net/8_125558759... na allegro można kupić od 80-250 zł to nie jest tak zle.Tylko kwestia czy do mojego modelu bedzie pasować dmuchawa od np xsary 1.6 bez klimatyzacje (taka używana będzie mniej zchodzona).??
Witam Problem dotyczy Citroena Xsara II 1.6 16V z 2001r i stopionego bezpiecznika 17. Podczas jazdy poczułem straszny smród spalenizny. Po wnikliwym obwąchaniu auta dotarłem że jeden z bezpieczników stopił sie. Po jego wymianie na nowy przestała chodzić na zapłonie dmuchawa uruchamia się dopiero po odpaleniu silnika. Aby tego było mało nowy bezpiecznik...
opornica jest trafiona ale to trzeba jeszcze sprawdzic;-)
Multimetr albo żarówka z przewodami w oprawce i sprawdzasz na zasilaniu samego wentylatora (kostka wentylator nawiewu) przy nawiewie ustawionym na max. Jest napięcie albo żarówka świeci, wentylator do wymiany. Nie ma napięcia, sterownik wentylatora do wymiany. Jak rezystor dmuchawy w manualnej klimie.
a klima sama się włącza jak jest nawiew na szybę ustawiony :) Bo tak powinno być. AREK00AR - szukaj kogoś z Peugeotem 306, to bliźniak dla Xsary. A Xsara Picasso zdecydowanie inna konstrukcja deski rozdzielczej, choć dmuchawy mogą być identyczne.
Koledzy kupiłem ten rezystor lub to też mówią opornica co jest w wentylatorze dmuchawy czy tak zwany jeż i nic to nie dało dokładnie tak samo się dzieje po pewnym czasie tak się wyłącza dmuchawa sam już nie wiem co może być przyczyną tego wyłączania się czy może być też taka przyczyna że silniczek w dmuchawie żeby się nie spalił po prostu wyłącza dmuchawe
Witam jak na razie ładowanie dalej świeci, przepatrzyłem całą instalację w komorze silnika i nic nie znalazłem. Na wiosnę rozkręcę deskę rozdzielczą i sprawdzę czy tam nie są przerwane lub przetarte kable, jeśli to nic nie pomorze to pewnie komputer może kondensatory poszły. A jeśli chodzi o wentylator to podłączyłem przekaźnik pod kabel od alternatora...
Witam. Wiem, że temat był poruszany kilka razy, ale nic tego co przeczytałem mi nie pomogło. Dmuchawa w mojej xsarze napie###la na maxa, brak możliwości regulacji i jej wyłączenia potencjometrem na konsoli sterowania nadmuchu. Na kostce przy silniku ( wtyk do opornicy z tranzystorami) na dwóch przewodach grubych (czarny i czerwony) jest 12V a na pozostałych...
Jakie tam są tyrystory?
Może ktoś mi pomoże i powie jak zdemontować łatwo i przyjemnie moduł nawiewu znajdujący się przy silniku dmuchawy w xsarze 1 z klimatyzacja półautomatyczna. Z góry dziękuję za pomoc
Złe tranzystory. Tylko jeden typ tam zdaje egzamin na dłuższą metę, i nie jest to IRFZ44N. Trzeba wsadzać coś innego i jest spokój, sprawdzone i 307 i w Xsara.
Wszystkie bezpieczniki do Xsary I. Widok skrzynek bezpiecznikowych i tabela bezpieczników. a ma ktoś z Was schemat dla Xara 1.4 99r Nie działa mi dmuchawa i ogrzewanie tylniej szyby. Na tych schematach co są spakowanie, te bezpieczniki są osobno. A mnie nie działają dwa elementy, więc powinny być na jednym bezpieczniku Będę wdzięczny za pomoc e-mail....
Nagrzewnica to przecież mała chłodniczka. Żeby się do niej dostać trzeba ściągać deskę rozdzielczą, a potem dochodzisz do "puszki" w której jest nagrzewnica. Ta "puszka" to cała obudowa nawiewu wraz z mocowaniem silnika dmuchawy, klapami sterowania i regulacją temperatury. Powiem tobie ze Peugeot 306 to bliźniak Xsary i nie widziałem nigdy przypadku...
przy wymianie drugiego całego silnika wentylatora usterka nie znikła . nawiew pracuje tylko na max i czasami sie załącza tylko
A więc tak, idąc tym tropem sprawdziłem napięcie na 4 pinie, prąd dochodzi do przekaźnika, ale przekaźnik nie podaje napięcia na jeden z kabli które wychodzą do dmuchawy (kabel czarny ma napięcie kabel czerwony nie ma). Wymieniłem przekaźnik na inny na pewno sprawny i nic, dalej bez zmian ale poczyściłem w sówki te co wchodzą do przekaźnika i dmuchawa...
Dzisiaj dodatkowo zapaliła mi się kontrolka od poduszki, czytałem jeszcze,że w Xsarach wypalały się kostki stacyjki i trzeba było założyć przez przekaźnik zasilanie dmuchawy nawiewu wew. Jestem trochę w kropce, nie wiem teraz czy to BSI czy kostki
No to Cię zmartwię, masz wypalone styki. Póki co, można się ratować, przez dołożenie przekaźnika. Pozwoli on, na zasilenie obwodu dmuchawy. Każdy elektryk Ci to podłączy.
Typowa usterka,tranzystory w sterowniku PWM silnika dmuchawy . Prosta naprawa,opisy z łatwością znajdziesz w necie.
W klimie manualnej jest coś takiego jak opornica,jeśli masz klimę auto to całą rezystancję masz przy wentylatorze dmuchawy,dobrej jakości zamiennik w granicach 150zl
w tym przypadku prawdopodobnie chodzi o rezystor. Jest umieszczony w obudowie między dmuchawą a filtrem kabinowym (ma 5 przewodów). Wymień rezystor, zacznie pracować dmuchawa i załączy się również klima. Rezystor kupisz tylko w Citroenie (ASO) koszt to około 50 zł.
zobacz czy jak podasz zasilanie na bezpiecznik dmuchawy czy ruszy dmuchawa Dodano po 4 mi ze schematów wychodzi ze na dmuchawę zasilanie idzie z bezpiecznika F20 zasilanie po kluczyku z kostki stacyjki, pewnie masz uszkodzoną kostkę stacyjki miałem tak ostatnio w Xsara Picasso.
Witam. Mam Xsarę 1 z klimatyzacją (półautomat) i zapewne moduł sterowania nadmuchem oparty na dwóch tranzystorach. Moje pytanie do tych co już się bawili i wyjmowali, gdzie znajduje się ten silnik dmuchawy przy którym jest ten moduł? Jak łatwo i przyjemnie dobrać się do tego modułu i go wymontować?? Pozdrawiam
A więc coś takiego używam i też na postoju nie włącza się dmuchawa. Temperatura awaryjna dla tego układu to 105 st C. Przy 95 st C włącza się dmuchawa podczas pracy silnika. Jeśli dalej chcesz drążyć zagadnienie skieruj się na tester.
chciałbym więc zapytać, do jakiej kategorii mam zaliczyć Twoją "poradę"? Do kategorii znośnych finansowo, po zastosowaniu poprawia się chłodzenie opornicy dmuchawy i nie pali termika na niej, wystarczy?
Czy używałeś dmuchawy na niskich obrotach (ustawienie 1÷3) i przy przymknietych wlotach powietrza do kabiny ?
F29 od pompy powietrza do katalizatora. Jak nie działa dmuchawa to nie ma sterowania na sprzęgło sprężarki. Na górna skrzynkę 12 bezp. idzie od przodu z prawej przewód zasilający m.in. wentylator dmuchawy. Daj tam przekaźnik zasilany z BM12 pod stacyjką a sterowany plusem po zapłonie.
Obawiam się kolega georgesgr nie myli się. Mam podobny silnik tyle, że nowszy. I też czsem mam sytuację kiedy po przejechaniu spacerowym kilku kilometrów i wyłąączeniu silnika dmuchawa pracuje. Drażni to człowieka bowiem nawet kabiny nie ma czym nagrzać a tutaj chłodzenie pracuje, Być może właśnia załlącza się wypalanie filtra.
Chodzącą na max dmuchawa to prawie na 100% uszkodzony tranzystor mocy w sterowniku. Wymiana na odpowiednik za ~15 zł przywraca stan pierwotny i moja Xsara od 3 lat na nadmuch nie narzeka! Te zamienniki mają pewnie takie tranzystory co to przy pierwszym włączeniu idą do nieba.
Taka "regeneracja" typu oczyszczenie itd. nie jest rozwiązaniem bo za chwile się spali znowu. Albo wymieniamy cała "kostkę" albo odcinamy w ogóle przewód dmuchawy od kostki i zamiast styku w stacyjce montujemy dodatkowy przekaźnik.
Na czym polega sterowanie na konsoli. Jaki sygnał daje do tego modułu w dmuchawie może wiesz.
pojeździć po szrotach, lub miejscach gdzie rozbierają angliki. Ostatnio też mi nawaliła dmuchawa i elektryk mi załatwił w ciągu 2 dni używkę... no chyba, że mieszkasz na wiosce to wtedy do najbliższego dużego miasta.
sprawdź kolego stacyjkę, robiłem Xantię z identycznym problemem. Sprawdziłem bezpiecznik od dmuchawy czy dochodzi do niego zasilanie. Oczywiście nie było tam zasilania, to podałem + zasilania na bezpiecznik od dmuchawy i nawiew zaczął działać prawidłowo. Po wymianie stacyjki wszystko wróciło do normy.
Z przodu obok wiatraka powinieneś mieć opornice dmuchawy, odłącz od niej przewody sterujące, jak wentylator się wyłączy, problem po stronie auta, jak nie to problem w opornicy leży.
Czyli mam okręcić ten wentylek koło dwóch wężów do nagrzewnicy i dać ciepło na maxa i (dmuchawe też ???) bo robił tak tata wcześniej ale nie zaszkodzi spróbować.
mam to samo. W sobote jestem umówiony z elektrykiem. Tylko u mnie jeszcze wentylator dmuchawy działa tylko na najwyższych obrotach. Podobno jedno od drugiego jest zalezne. jak elektryk sobie poradzi to napiszę co było przyczyna.
Witam Mam problem z piszczącym nawiewem w moim francuzie. Po odpaleniu ale też jak jest już rozgrzany piszczy mi nawiew lub wiatraczek. Słyszalny jest z lewej strony. Czy ktoś miał może coś podobnego. Może jest sposób aby to usunąć. Czy ktoś wie gdzie znajduje się wiatraczek lub ten piszczący element. Jak można dostać się do dmuchawy. Czy pomoże coś...
Witam. Już nie chce zaczynać nowego tematu bo mam podobne pytanko ale innej natury. Mam Xsarę z klimatyzacją (półautomat) i zapewne moduł sterowania nadmuchem oparty na dwóch tranzystorach. Moje pytanie do tych co już się bawili i wyjmowali, gdzie znajduje się ten silnik dmuchawy przy którym jest ten moduł? Jak łatwo i przyjemnie dobrać się do tego...
Wydasz więcej kasy i zimą będziesz miał problemy z naładowaniem akumulatora dlatego, że przy włączonych dodatkowych odbiornikach( ogrzewanie tylnej szyby, dmuchawa, wycieraczki) za mało będzie na doładowanie za dużego akumulatora. Mam to samo w swoim aucie i by zniwelować skutki za dużego akumulatora musiałem zamontować światła do jazdy dziennej.
Witam Panowie potrzebuje schematu elektrycznego wentylatora nadmuchu kabiny tzn. bezpieczni=panel=wentylator. Xsara z klimatyzacją manualną. Uszkodzony był regulator obrótów przy silniku w skutek czego dmuchawa chodziła na maksa cały czas nie zaleznie od ustawień pokretła szybkosci obrotów. Po wymianie regulatota wentylator nie załancza się. napięcia...
Witam Mam problem z Xsarą Picasso. Nie załącza się klimatyzacja. Po podłączeniu na krótko 12V na sprężarkę elektromagnes zaskakuje. Klima chłodzi. Ciśnienie odpowiednie. Nie działał także nawiew co było spowodowane upalonymi przewodami w kostce stacyjki, lecz ten problem już rozwiązałem. Na kostce sprężarki na obu pinach jest zwarcie do masy czy to...
Witam, Mam problem z prądem w Xsara Picasso 1.8 16v, w trakcie jazdy zaświecają się kontrolnki ABS i hamulca ręcznego, na wyświetlaczu komunikat błąd ABS i defekt ukł.hamulcowego, potem silnik gaśnie , gaśną wyświetlacze , po przekręceniu zapłonu żadnej reakcji jakby wogóle nie było prądu. Po chwili prąd wraca i auto zapala po przejechaniu kilkuset...
Kolego, sprawdź czy w czasie kiedy nie działa dmuchawa masz napięcie na bezpieczniku numer 40 (bezpiecznik 40 amperowy zasilania dmuchawy) na skrzynce bezp. w nogach kierowcy. Dodano po 59 Aha, OPR Twojej Xsary to 9137.
To jest odpływ wody z komory silnika dmuchawy. W miejscu zaznaczonym na żółto jest trójnik gdzie ta woda łączy się z odpływem skroplin z parownika a następnie, przez gumową rurę wycieka pod samochód. W Xsarze nie ma pneumatycznego sterowania klimatyzacją i nawiewem.
Myślę że silnik tak odreagowuje obciążanie go przez alternator lub klimatyzację. Sprawdź napięcie na akumulatorze w chwili włączenia nawiewu lub klimatyzacji. Możliwe że aku jest wiekowy i spada napięcie na nim pod obciążeniem dmuchawą. Jeśli możesz podmień aku na chwilę od kogoś i zobaczysz jak się sprawy mają. Ale niech inni też się wypowiedzą
Osobno , możesz kupić używkę , będzie tanie lub dać elektronikowi samochodowemu do naprawy. na innym forum napisali mi- "moduł regulacji obrotów znajduje się w obudowie dmuchawy nawiewu. Tranzystory zalane są jakimś klejem albo żywicą, więc raczej nie będzie się dało ich wymienić." wiec jak to jest?
Witam wszystkich Od pewnego czasu borykam się z takim problem, włączając ogrzewanie oczywiście ciepłe (jest zima) tego ciepła nie ma, cały czas leci zimne powietrze, w tym właśnie momencie temperatura silnika zaczyna rosnąć i bardzo często rośnie powyżej 90stp i idzie w górę. W takim momencie od razu wyłączam dmuchawę i temperatura powoli spada na 65-70stp....
dmuchawa xsara dziać xsara nawiew dmuchawa xsara dmuchawa nawiew
renault megane bezpiecznik wycieraczka speech radio uzwojenie robocze
mobilus martwy silnik mobilus maret
Zasilacz impulsowy w lodówce Samsung RL38HCIH Kod serwisowy Viessmann Trimatic - jak uzyskać dostęp?