Może mylę roczniki albo model, ale dmuchwę przy pomocy "Lexia" można włączyć teoretycznie w trzech miejscach. W panelu, w BSI (wiem że nie ma), i bezpośrednio. Jeśli masz Lexię to powinno Ci coś wyjść, przynajmniej teoretycznie.
W wersji z klimą sterowanie jest tranzystorami. Moduł jest przy/w silniku dmuchawy.
Przy wentylatorze a pewnie w nim lub przy rezystorze dmuchawy nawiewu.
Uszkodzony regulator dmuchawy i już.
Z kostki stacyjki wychodzą wszystkie +12V?
Prosty temat, odpalasz auto sprawdzasz czy do wentylatora dochodzi + bo ma dochodzić po odpaleniu, sprawdzasz czy do opornicy dochodzi masa jeśli jest to sprawdzasz czy masa z opornicy wychodzi bo sterowany wentylator jest masą, jak masa nie wychodzi to albo problem z przełącznikiem albo opornica uszkodzona, ja obstawiam to drugie, dodam jeszcze że...
moim zdaniem masz uszkodzony -przepalony rezystor dmuchawy (po uszkodzeniu dmuchawa działa na najwyższych obrotach) wymiana pomoże.
Wepnij się żarówką 21W z przylutowanymi kabelkami we wtyczkę silnika dmuchawy. Sprawa będzie jasna, żarówka świeci, a silnik stoi
Witam. Z doświadczenia wiem, że po usunięciu skutków nie szuka się przyczyny. W jakim stanie jest filtr przeciwpyłkowy w twojej Xsarze? Zatkany filtr jest podstawową przyczyną uszkodzeń termicznych regulatorów (jakiekolwiek by one nie były). Co do schematu - nie ma jednego schematu do wszystkich Xsar I. Co do bezpiecznika termicznego w układzie z płynną...
Zrób to co doradził kolega Manfred von Richthofen. Na 99% upalona kostka pod stacyjką. Wymiana kostki i montaz dodatkowego przekaźnika odciążającego styki stacyjki. Sprawdź tez filtr kabinowy czy nie jest zapchany (przytkany powoduje wzrost prądy dmuchawy).
Wysterowanie na opornice jest? Czy napięcie jest na dmuchawie? Dmuchawa sterowana masą.
To stała wada PSA, a do tego dochodzi wadliwy sterownik silnika dmuchawy , dość wrażliwy na przegrzanie
Opornice w tunelu nawiewu.
To ten <regulator nawiewu>.Tam szukaj uszkodzenia.
Wyświetlacz od klimy działa pokazuje temperaturę, stopnie dmuchawy itd. nie ma po prostu klimy i nawiewu.
No masz!Ale wypalił!To by nawiew wogóle nie wystartowal !
Dzisiaj dodatkowo zapaliła mi się kontrolka od poduszki, czytałem jeszcze,że w Xsarach wypalały się kostki stacyjki i trzeba było założyć przez przekaźnik zasilanie dmuchawy nawiewu wew. Jestem trochę w kropce, nie wiem teraz czy to BSI czy kostki
a klima sama się włącza jak jest nawiew na szybę ustawiony :) Bo tak powinno być. AREK00AR - szukaj kogoś z Peugeotem 306, to bliźniak dla Xsary. A Xsara Picasso zdecydowanie inna konstrukcja deski rozdzielczej, choć dmuchawy mogą być identyczne.
Może ktoś mi pomoże i powie jak zdemontować łatwo i przyjemnie moduł nawiewu znajdujący się przy silniku dmuchawy w xsarze 1 z klimatyzacja półautomatyczna. Z góry dziękuję za pomoc
Nagrzewnica to przecież mała chłodniczka. Żeby się do niej dostać trzeba ściągać deskę rozdzielczą, a potem dochodzisz do "puszki" w której jest nagrzewnica. Ta "puszka" to cała obudowa nawiewu wraz z mocowaniem silnika dmuchawy, klapami sterowania i regulacją temperatury. Powiem tobie ze Peugeot 306 to bliźniak Xsary i nie widziałem nigdy przypadku...
Częstą przyczyną niedziałającego nawiewu w pierwszych Xsarze Picasso jest ... stacyjka... po prostu nie daje napięcia na górny rząd bezpieczników w szczególności 40A
Typowa usterka,tranzystory w sterowniku PWM silnika dmuchawy . Prosta naprawa,opisy z łatwością znajdziesz w necie.
przy wymianie drugiego całego silnika wentylatora usterka nie znikła . nawiew pracuje tylko na max i czasami sie załącza tylko
Chodzi o dmuchawę nawiewu, jest za schowkiem pasażera, dostęp od dołu, mocowana na trzy plastikowkręty na Torxa 20 najpewniej.
klimatronic,po przełączeniu na zwykły nawiew przycisk regulacji nawiewy nie równo pracuje tzn.zmniejszając nawiew po krótkim czasie i tak nawiew działa na maxsa nie można zmniejszyć nadmuchu,wyświetlacz pokazuje zmniejszenie jednak dmuchawa nie reaguje.Proszę o pomoc
W klimie manualnej jest coś takiego jak opornica,jeśli masz klimę auto to całą rezystancję masz przy wentylatorze dmuchawy,dobrej jakości zamiennik w granicach 150zl
Witam Mam problem z piszczącym nawiewem w moim francuzie. Po odpaleniu ale też jak jest już rozgrzany piszczy mi nawiew lub wiatraczek. Słyszalny jest z lewej strony. Czy ktoś miał może coś podobnego. Może jest sposób aby to usunąć. Czy ktoś wie gdzie znajduje się wiatraczek lub ten piszczący element. Jak można dostać się do dmuchawy. Czy pomoże coś...
sprawdź kolego stacyjkę, robiłem Xantię z identycznym problemem. Sprawdziłem bezpiecznik od dmuchawy czy dochodzi do niego zasilanie. Oczywiście nie było tam zasilania, to podałem + zasilania na bezpiecznik od dmuchawy i nawiew zaczął działać prawidłowo. Po wymianie stacyjki wszystko wróciło do normy.
chciałbym więc zapytać, do jakiej kategorii mam zaliczyć Twoją "poradę"? Do kategorii znośnych finansowo, po zastosowaniu poprawia się chłodzenie opornicy dmuchawy i nie pali termika na niej, wystarczy?
Witam Mam problem z cytrynką. Może ktoś spotkał sie z taką usterką w tym modelu. Podczas gdy dmuchawa chodziła przewody od stacyjki (wszystkie) grzały się , wytopiło plastik w kostce stacyjki. Założyłem nową, to samo (założe przekaznik myśle że pomoże). Teraz dmuchawa przestała działać , + do dmuchawy dochodzi , masy niema. W obudowie dmuchawy jest...
Xsara I '99 1.4 benzyna (bez BSI, CAN-ów itp. atrakcji) z klimatyzacją automatyczną (klimatronik). Klimatyzacja jest pusta, ale to nie powinno mieć wpływu na działanie nawiewu - z tego co się orientuję. Dmuchawa po podaniu napięcia działa - z resztą "magik" kiedyś dołożył obejście i wyłącznik, tak, że można na chwilę włączyć wentylator, ale tylko na...
Witam moim zdaniem wina lezy po stronie oponika ktory zwykle steruje obrotami nawiewow. nalezy go szukac w nagrzewnicy w okolicach silnika nawiewu(4 grube przewody) jak go wyjmiesz to miernikiem sprawdzasz przejscie powinno byc kazdy z kazdym
Chodzącą na max dmuchawa to prawie na 100% uszkodzony tranzystor mocy w sterowniku. Wymiana na odpowiednik za ~15 zł przywraca stan pierwotny i moja Xsara od 3 lat na nadmuch nie narzeka! Te zamienniki mają pewnie takie tranzystory co to przy pierwszym włączeniu idą do nieba.
Taka "regeneracja" typu oczyszczenie itd. nie jest rozwiązaniem bo za chwile się spali znowu. Albo wymieniamy cała "kostkę" albo odcinamy w ogóle przewód dmuchawy od kostki i zamiast styku w stacyjce montujemy dodatkowy przekaźnik.
Mam pytanie. Czy przy ustawieniu "auto" nawiewu moc dmuchawy powinna się automatycznie zmniejszać w miarę nagrzewania się wnętrza samochodu . Chodzi mi ciągle na tych samych obrotach . Nie wiem czy to jest w porządku? Naprawiałam klime jesienią. Z góry dziękuję za informację
Witam, Ostatnio nawaliła mi nagrzewnica, oddałem do warsztatu i została wymieniona. Niestety po wymianie zaczęła świecić się kontrolka AIR BAG ;/ dodatkowo dmuchawa nawiewu zaczęła głośno świszczeć na silniejszym nawiewie, jak by mi pod schowkiem świerszczy stado zamknęli... masakra jakaś. Zawiozłem autko z powrotem do warsztatu i zgłosiłem reklamację....
Osobno , możesz kupić używkę , będzie tanie lub dać elektronikowi samochodowemu do naprawy. na innym forum napisali mi- "moduł regulacji obrotów znajduje się w obudowie dmuchawy nawiewu. Tranzystory zalane są jakimś klejem albo żywicą, więc raczej nie będzie się dało ich wymienić." wiec jak to jest?
Dokonałem naprawy jak napisano powyżej, nawiew z regulacją działał jakieś 5 minut. Po wyłączeniu zapłonu i ponownym jego włączeniu wentylator zamilkł. Silnik jest sprawny. Przy podłączeniu samego jeża i sprawdzeniu napięcia na kostce prądowej otrzymuje 9V. Co może być powodem. Edit. Sprawa wyjaśniona, klej odrobinę odpychał jeża od obudowy dmuchawy...
Witam. Już nie chce zaczynać nowego tematu bo mam podobne pytanko ale innej natury. Mam Xsarę z klimatyzacją (półautomat) i zapewne moduł sterowania nadmuchem oparty na dwóch tranzystorach. Moje pytanie do tych co już się bawili i wyjmowali, gdzie znajduje się ten silnik dmuchawy przy którym jest ten moduł? Jak łatwo i przyjemnie dobrać się do tego...
Witam, posiadam Xsare Picasso 1.8 benzyna z zamontowanym Webasto Thermo Top C. Mam pytanie do znawców tematu webasta, chodzi o to, że nie włącza się wentylator nawiewu po nagrzaniu się pieca, co dziwne w ostatnią zimę używałem i było ok. Podczas ostatnich przymrozków włączyłem piec i okazuje się że pic chodzi przewody robią się ciepłe a wentylator/nawiew...
witam od kilku dni siedze i przeszukuje neta w poszukiwaniu rozwiazania mojego problemu. przeczytalem juz wiele postow na temat nawiewow w xsarze ale zaden nie jest taki jak bym chcial. Otóż tak: panel sterujacy nawiewami sie swieci. gdy zalacze obieg wewnetrzny zamyka sie i otwiera . gdy zalacze klime(polautomatyczna) nic ale domyslam sie ze dlatego...
To jest odpływ wody z komory silnika dmuchawy. W miejscu zaznaczonym na żółto jest trójnik gdzie ta woda łączy się z odpływem skroplin z parownika a następnie, przez gumową rurę wycieka pod samochód. W Xsarze nie ma pneumatycznego sterowania klimatyzacją i nawiewem.
Witam od niedawna mam problem z nawiewem. Problem pojawił sie z 3 tygodnie temu podczas opadow deszczu. Był to jednorazowy przypadek .Później kilkanaście dni (nie padało) wszystko działało ok .Od 3 dni pada i raz działa raz nie. Dziś np w drodze do pracy nie działała jak wracałem zaczęła działać. Czasami włącza się albo wyłączyła podczas jazdy. Wygląda...
Kolego, sprawdź czy w czasie kiedy nie działa dmuchawa masz napięcie na bezpieczniku numer 40 (bezpiecznik 40 amperowy zasilania dmuchawy) na skrzynce bezp. w nogach kierowcy. Dodano po 59 Aha, OPR Twojej Xsary to 9137.
Witam Chciałem podzielić się problemem. Otóż w mojej Xsarze (rok 1999 bez klimy) nawiew cały czas grzeje. Regulując pokrętłem m ciepło/zimno w pozycji na maxa grzeje jak należy ale w pozycji min czyli zimno również powietrze jest ciepłe. Jest to bardzo uciążliwe zwłaszcza teraz latem gdzie w czasie upału dmucha na mnie dodatkowo ciepłe powietrze z nawiewu....
Problem z nawiewem a mianowicie w mojej xsarze nawiew odpalal sie od jakiegos czasu z opoznieniem nawet godziny po odpaleniu silnika . Razem z nawiewem zginelo podgrzewanie luserek i tylnej szyby . Gdy nawiew " wracal " slychc bylo pojedyncze pstrykniecie (dzwiekiem przypominajace przerywacz kierunkowskazu) w okolicy albo kolumny kierownicy albo z okolic...
Witam Mam problem z Xsarą Picasso. Nie załącza się klimatyzacja. Po podłączeniu na krótko 12V na sprężarkę elektromagnes zaskakuje. Klima chłodzi. Ciśnienie odpowiednie. Nie działał także nawiew co było spowodowane upalonymi przewodami w kostce stacyjki, lecz ten problem już rozwiązałem. Na kostce sprężarki na obu pinach jest zwarcie do masy czy to...
Myślę że silnik tak odreagowuje obciążanie go przez alternator lub klimatyzację. Sprawdź napięcie na akumulatorze w chwili włączenia nawiewu lub klimatyzacji. Możliwe że aku jest wiekowy i spada napięcie na nim pod obciążeniem dmuchawą. Jeśli możesz podmień aku na chwilę od kogoś i zobaczysz jak się sprawy mają. Ale niech inni też się wypowiedzą
Witam potrzebuję pomocy a mianowicie gdzie znajduje się przekaźnik wentylatora dmuchawy nawiewu i jak on wygląda bo za bardzo nie wiem gdzie szukać Dodano po 2 Znalazłem koledzy jest pod maska po lewej stronie widoczny na na podszybiu wyglada tak gdzie go kupić może ktoś podpowie jakiś zamiennik bardzo proszę o pomoc
Powodem na 95% jest uszkodzona stacyjka. Trzeba wymienic "kostke" (przelacznik obrotowy stacyjki) i aby sytuacja nie powtorzyla sie - zmodyfikowac instalacje elektryczna obwodu dmuchawy dokladajac przekaznik. Sam sobie pewnie nie poradzisz wiec skorzystaj z rady kolegi elektrita i jedz do elektryka, ktory to wszystko za male pieniadze zrobi. Pozdrawiam
Moduł (regulator) dmuchawy kupiłem w sklepie w Sulejówku, podałem numer Vin, zamontowałem nadal brak regulacji prędkości dmuchawy z panelu ,działa z panelu regulacja temperatury i kierunki nadmuchu,obieg zamknięty także. Dodano po 2 a moduł kupiłem taki 3.1.18. Zabronione jest publikowanie informacji do źródeł, które po pewnym czasie wygasają (publikowanie...
Witam. chciałbym sie poradzic w nastepujacej sprawie. Po wymianie filtra kabinowego w xsarze II z 02 r.wentylator dmuchawy pracuje na najwyzszych obrotach ( brak reakcji na regulator obrotów ) i nie włącza sie sprężarka klimy.naprawe rozpoczełem od wizyty u speca od klimy który po sprawdzeniu oswiadczyl ze klima jest napelniona i ma odpowiednie cisnienie....
Ostatnio tak robią te komutatory że z końcem szczotek kończy się również komutator. Zwłaszcza w Valeo, Partner, Berlingo, 407, Xsara i te sprawy. Mercedes też.
Jest dużo modeli tych paneli, co prawda nie miałem styczności z dwustrefową klimą jeszcze ale miałem do czynienia z instalacją w 406 i Xsarze. Jeżeli chodzi o klimę stawiam na uszkodzenie w BSI lub lub jeszcze jakiegoś dodatkowego modułu od klimy/nawiewu znajdującego się niedaleko dmuchawy pod deską. BSI nie lubi słabej masy i słabych połączeń. Wszystkie...
Witam, Koledzy poczytałem, sprawdziłem, jednak proszę o pomoc. Xsara Picasso 1.6 b, 2000r, klimatronic, dmuchawa bosch, silnik miał opory, piszczał, wył itp, spaliło bezpiecznik, wyciągnąłem, wyczyściłem, skręciłem, działa ale tylko jakby na max obrotów. Brak reakcji na jakiekolwiek przyciski sterowania. Doczytałem że najpewniej to wina regulatora "jeża"...
xsara dmuchawa nawiew nawiew dmuchawa dmuchawa nawiew
kabel ethernet przerywa regulator kawasaki prawego światła
Spadek napięcia pastucha elektrycznego z 12kV do 8kV Telewizor Sharp: Komunikat "Niewłaściwy Serwis"