czy to wersja bez klimatronika???
Przy wentylatorze a pewnie w nim lub przy rezystorze dmuchawy nawiewu.
Aktualizacja: Wentylator kabinowy po wyjęciu i sprawdzeniu na krótko działa. Gdzie szukać sterownika?
Zrób to co doradził kolega Manfred von Richthofen. Na 99% upalona kostka pod stacyjką. Wymiana kostki i montaz dodatkowego przekaźnika odciążającego styki stacyjki. Sprawdź tez filtr kabinowy czy nie jest zapchany (przytkany powoduje wzrost prądy dmuchawy).
NIe wiem co to opornia. :D Moduł ,chodzi mi o rezystor dmuchawy czy jeż jak to nazywają. Może być z boku silnika albo w samym silniku wbudowany. Ciebie interesuje czy jest zasilanie (pewnie po zapłonie) na grubych kablach. Czerwony leci przez bezpiecznik F40
Dokonałem naprawy jak napisano powyżej, nawiew z regulacją działał jakieś 5 minut. Po wyłączeniu zapłonu i ponownym jego włączeniu wentylator zamilkł. Silnik jest sprawny. Przy podłączeniu samego jeża i sprawdzeniu napięcia na kostce prądowej otrzymuje 9V. Co może być powodem. Edit. Sprawa wyjaśniona, klej odrobinę odpychał jeża od obudowy dmuchawy...
Podejrzewam ten przekaźnik bo już zostały 2 wentylatory dmuchawy wymienione i jak się coś nagrzeje to mi dołącza dmuchawy i po chwili też załaczy no nie wiem gdzie już szukać problemu może w tym przekazniku jest problem no nie wiem jak przekaźnik wyciągnę to wentylator nie chodzi A jak włoże to chodzi w przekaźniki sa jakieś tam opornik i ja podejrzewam...
Też mi taka myśl przeszła o osobnym potencjometrze i sprawdzałem że to działa , ale zanim okaleczę samochód podjadę jeszcze do znajomego ma xsare picasso z automatyczną klimą i jak są takie same dmuchawy to podłączę swoją pod jego wtyczki żeby mieć pewność że to nie nowy moduł siedzi
Dzisiaj dodatkowo zapaliła mi się kontrolka od poduszki, czytałem jeszcze,że w Xsarach wypalały się kostki stacyjki i trzeba było założyć przez przekaźnik zasilanie dmuchawy nawiewu wew. Jestem trochę w kropce, nie wiem teraz czy to BSI czy kostki
Koledzy kupiłem ten rezystor lub to też mówią opornica co jest w wentylatorze dmuchawy czy tak zwany jeż i nic to nie dało dokładnie tak samo się dzieje po pewnym czasie tak się wyłącza dmuchawa sam już nie wiem co może być przyczyną tego wyłączania się czy może być też taka przyczyna że silniczek w dmuchawie żeby się nie spalił po prostu wyłącza dmuchawe
chciałbym więc zapytać, do jakiej kategorii mam zaliczyć Twoją "poradę"? Do kategorii znośnych finansowo, po zastosowaniu poprawia się chłodzenie opornicy dmuchawy i nie pali termika na niej, wystarczy?
Mam Xsarę Picasso z 2003r 2.0HDI wersja Desire - przejechałem nią 321 tysięcy kilometrów. Co z większych rzeczy w tym czasie 10 lat wymieniłem: - Układ wydechowy oraz katalizator spalin - Pasek rozrządu i inne paski plus napinacze - pompę wody - tarcze hamulcowe, klocki - mechanizm podnoszenia szyby kierowcy - 2x sprzęgło - sprężarka klimatyzacji Małe...
Powodem na 95% jest uszkodzona stacyjka. Trzeba wymienic "kostke" (przelacznik obrotowy stacyjki) i aby sytuacja nie powtorzyla sie - zmodyfikowac instalacje elektryczna obwodu dmuchawy dokladajac przekaznik. Sam sobie pewnie nie poradzisz wiec skorzystaj z rady kolegi elektrita i jedz do elektryka, ktory to wszystko za male pieniadze zrobi. Pozdrawiam
Mam problem z ogrzewaniem: Klima ustawiona na 21-21 stopni Celsjusza, (funkcja auto, Eco bez znaczenia) na zewnątrz temperatura w okolicach 2-5 stopni a auto zaczyna grzać po przejechaniu dopiero jakiś 5-6 km. Dopiero wtedy włączają się dmuchawy a po jakimś kolejnym kilometrze pokazuje się pierwsza kreska na słupku wskaźnika temperatury. Jak ręcznie...
Na początek sprawdź bezpiecznik nr 22 30A w sterowniku sieci pokładowej . Podłącz jakąś żaróweczkę kiedy tam zasilanie się pojawia i czy jest stałe . Od tego bezpiecznika jest połączenie w słupku po lewej. Zasilanie tego bezpiecznika jest z włącznika zapłonu ( i może kostka stacyjki nie domaga ??? choś wtedy przeważnie jest tez problem z dmuchawą )
Wysterowanie na opornice jest? Czy napięcie jest na dmuchawie? Dmuchawa sterowana masą.
Nie szukaj schematów. Ja te typowe usterki naprawiam tak - przecinam ten gruby biały przewód który zasila dmuchawę. Stosuję odpowiednio duży przekaźnik oraz dodatkowe gniazdo bezpiecznikowe. Zasilanie biorę z pod śruby 8 a sterowanie przekaźnika z innego obwodu gdzie pojawia się 12 V po zapłonie. I tyle w tym temacie.
Prawidłowo . Tak ma być
Dodatkowe grzałki w układzie chłodzenia silnika lub zasilają tzw grzejnik elektryczny za dmuchawą.
W picasso częstą usterką jest uszkodzenie kostki stacyjki. Jeden ze styków za mocno obciążony wypala się i traci kontakt. Jeżeli to jest ta przyczyna to wymiana kostki i montaż przekaźnika odciązającego na przyszłość.
Ok, dzięki, już wiem że to sterownik w wentylatorze, ale co sie naszukalem, jednak znalazla się tu dobra duszyczka która mi pomogla znalezc defekt.dzieki i tobie też.
opornica jest trafiona ale to trzeba jeszcze sprawdzic;-)
Opornica wentylatora.
poszła kostka stacyjki
Przyczyna prozaiczna, silnik musi chodzić :).
Zwykła czy picasso?
Odradzam te operację dla osób nie obeznanych z mechaniką bo wyciągając tę dmuchawę łatwo ją uszkodzić i narobić nieszczęścia. Ze względu na trudny dostęp mogą być problemy z ponownym montażem we właściwym położeniu a dodatkowo podczas zwalniania kolumny kierownicy można uszkodzić spiralę poduszki. Lepiej dac to do roboty fachowcom a swoje umiejętności...
zobacz czy jak podasz zasilanie na bezpiecznik dmuchawy czy ruszy dmuchawa Dodano po 4 mi ze schematów wychodzi ze na dmuchawę zasilanie idzie z bezpiecznika F20 zasilanie po kluczyku z kostki stacyjki, pewnie masz uszkodzoną kostkę stacyjki miałem tak ostatnio w Xsara Picasso.
F29 od pompy powietrza do katalizatora. Jak nie działa dmuchawa to nie ma sterowania na sprzęgło sprężarki. Na górna skrzynkę 12 bezp. idzie od przodu z prawej przewód zasilający m.in. wentylator dmuchawy. Daj tam przekaźnik zasilany z BM12 pod stacyjką a sterowany plusem po zapłonie.
40A, prawy górny róg skrzynki, przynajmniej tak jest w picasso. Ale nie zawsze wina bezpiecznika, często to wina stacyjki.
Obawiam się kolega georgesgr nie myli się. Mam podobny silnik tyle, że nowszy. I też czsem mam sytuację kiedy po przejechaniu spacerowym kilku kilometrów i wyłąączeniu silnika dmuchawa pracuje. Drażni to człowieka bowiem nawet kabiny nie ma czym nagrzać a tutaj chłodzenie pracuje, Być może właśnia załlącza się wypalanie filtra.
pojeździć po szrotach, lub miejscach gdzie rozbierają angliki. Ostatnio też mi nawaliła dmuchawa i elektryk mi załatwił w ciągu 2 dni używkę... no chyba, że mieszkasz na wiosce to wtedy do najbliższego dużego miasta.
Kolego, sprawdź czy w czasie kiedy nie działa dmuchawa masz napięcie na bezpieczniku numer 40 (bezpiecznik 40 amperowy zasilania dmuchawy) na skrzynce bezp. w nogach kierowcy. Dodano po 59 Aha, OPR Twojej Xsary to 9137.
Dziękuje za fatygę ale schematy nie obejmują stacyjki i nie wiem który to przewód. Widziałem że są instalacje w których BSM jest zasilany przez bezpieczniki F4 F7 F27 umieszczone w kabinie ale ja mam inną wersje instalacji. https://obrazki.elektroda.pl/2663532900_... Według udostępnionego schematu dmuchawa ma zasilanie: od +12v bezpiecznik...
Witam Mam problem z Xsarą Picasso. Nie załącza się klimatyzacja. Po podłączeniu na krótko 12V na sprężarkę elektromagnes zaskakuje. Klima chłodzi. Ciśnienie odpowiednie. Nie działał także nawiew co było spowodowane upalonymi przewodami w kostce stacyjki, lecz ten problem już rozwiązałem. Na kostce sprężarki na obu pinach jest zwarcie do masy czy to...
Witam, Mam problem z prądem w Xsara Picasso 1.8 16v, w trakcie jazdy zaświecają się kontrolnki ABS i hamulca ręcznego, na wyświetlaczu komunikat błąd ABS i defekt ukł.hamulcowego, potem silnik gaśnie , gaśną wyświetlacze , po przekręceniu zapłonu żadnej reakcji jakby wogóle nie było prądu. Po chwili prąd wraca i auto zapala po przejechaniu kilkuset...
Z tego co pamiętam problemy z wentylatorem były związane z kostka stacyjki, wypalała się. Czasami pomagało "pogmeranie" kluczykiem aby nadmuch ruszył. Jest nawet instrukcja serwisowa która kazała dołożyć przekaźnik. Problem dość powszechny swego czasu, poszukaj u wujka google. Przerabiałem ten temat z 2-3 razy i za każdym razem pomagała wymiana kostki...
Witam forumowiczów ... Jestem posiadaczem CITROENA XSARY PICASSO 2.0 HDI 90KM 2001r Mam bardzo poważny problem, od pewnego czasu zauważyłem że w samochodzie jest coś nie tak z napięciem gdyż kiedy włączę radio, dmuchawę i/lub inne odbiorniki na chwilę przygasa wyświetlacz oraz światła zewnętrzne, jak dodam gazu tak samo jest błyśnięcie wyświetlaczem...
Witam wszystkich mam xsare picasso 2001 rok 1,8 16v i po odpaleniu raz zaskoczy dmuchawa ogrzewania na pelny zakres a innym razem tylko na 1 albo 2 dodam jeszcze ze podczas jazdy gdy wlaczy sie wentylator chlodnicy to w kabinie przygasa wszystko ijeszcze jedno nie wlacza sie kompresor klimy jest to klimatronik ja podejrzewam modul BSI ale moze sie myle...
Cześć Problem powraca Jadąc… nagle gaśnie. Działają światła, radio ale nie można go odpalić. Gaśnie wyświetlacz . Mijają jakieś 2min słychać „cyk” gdzieś z deski rozdzielczej i można już go odpalić. Podłączyłem multimetr i zacząłem sprawdzać napięcie ( mam nadzieję ,że dobrze- pomiar dokonałem przy akumulatorze) Zimny silnik bez żadnego...
No cóż, skoro nikt nie wie to pozostaje zamknąć temat.
Ja mam xsare2 2,0Hdi 90koni. Ja odgrzybiałem klimatyzacje i po zakończonej operacji wstrzykiwania pianki włączyłem dmuchawe na 20min by ją wysuszyć(zgodnie z zaleceniami producenta). w czasie suszenia zaczoł działać kierunkowckaz prawy i tak ma do dziś, pozatym wariowały wucieraczki i podgrzewanie szyby. Dostał się płyn do bsi-chyba tak to się nazywa...
Witajcie! Byłem u dwoch elektryków samochodowych, żaden z nich nie może znaleźć przyczyny problemu. No to od początku: samochód jaki posiadam, to Citroen Berlingo 2.0 HDI 90 KM 2002 r., jeszcze w starej budzie tzn. wersja sprzed liftingu. Klimatyzacja wydawała mi się mało wydajna. Postanowilem dobic czyninika. Po podaniu cisnienia, czynnik poszedl na...
dmuchawy citroen xsara xsara picasso citroen citroen xsara picasso
chiński wzmacniacz gitarowy adres liveboxa słabe ciśnienie karcher
migająca kontrolka świecy zarowej logitech z2300 pilot
Jak rozebrać obudowę pralki Whirlpool TDLR60212? Wyłączenie immobilisera przez OBD2: Możliwości i ryzyka