Jakieś zdjęcie?
Podobny problem miałem u kolegi z powodu braku takiego rezystora został zaadaptowany regulator od poloneza z płynną regulacją i koleś strasznie był zadowolony
Fragment schematu poszedł na PW. Pozdrawiam.
Za mały prąd
Opornica dmuchawy.
Oryginalne radio jest sterowane CANem,trzeba sobie do złącza ISO doprowadzić plus po kluczyku i podświetlenie Można też podświetlenie zasilić z dołożonego plusa po kluczyku i masz komplet prądów do działania. Zasilanie możesz pobrać z panelu nawiewu, to gruby żółty kabel zasilający przełącznik dmuchawy
Schodzi trójłapkowym sciągaczem do łożysk, nasadzać na wcisk np w imadle
Jest pod filltrem powietrza od dmuchawy , pod szybą przednią , dojście z komory silnika.
po ok 10 minutach całkowicie przestał działać PO tym czasie mam diagnozę i w zależności czy to opornik czy przełącznik dodaje kolejne pół godziny i autko zrobione.
https://allegro.pl/oferta/95skv072-rezys... 95SKV072 REZYSTOR DMUCHAWY OPEL MERIVA ESEN SKV Cheapest or in other words only one available. Almost 5 years ;) buyed 22.08.2020 for similar price. Now I'm thinking about replacing 1 gear to PWM regulated but that's still in thinking "version".
w samej dmuchawie na podszybiu.
Oporniki nie są spalone tylko bezpiecznik termiczny. Czwarty bieg dmuchawy złączany jest poza termikiem.
Witam.Zakupiłem używany regulator za 200zł ale GM-owski i śmiga jak trzeba, nowy dużo droższy .Tamte podróby za 90zł do kitu i o tych samych numerach.
http://autokacik.pl/postlist.php?Cat=&Bo... - oni powinni cos na to poradzic
Diagnostyka modułu wentylatorów wskazana... Bo może to być sam sterownik jak i rezystor dmuchawy....
W pierwszej kolejności sprawdź bezpiecznik i rezystor/opornik dmuchawy. Może też być problem z wtyczką i samą dmuchawą.
Styk 15A w stacyjce
Sprawdż czy nie zaciera ci się silniczek dmuchawy i pobiera zaduży prąd
Witam Dziwne że w ogóle to chce działać. Jak chcesz mieć silnik na masie a sterowanie z plusa to potrzeba zastosować mosfet P np. IRF4905. W twoim projekcie wymagane napięcie PWM powinno zawierać się między 0V a 24V.
Czy ktoś pośiada wiedzę lub schemat podłączenia kostki pzełącznika dmuchawy i ogrzewania tylnej szyby w Oplu Kadecie ?? proszę o pomoc w tej sprawie mam wszystkie kable borozwalane w tej kostce i nie wiem co do czego podłączyć zeby nie spalić .
Jak w większości samochodów na pakiecie rezystorów zamontowany jest bezpiecznik termiczny i to on się upala, rzadko kiedy któryś z rezystorów. Objawem jest nie działanie dmuchawy na środkowych biegach. Jeżeli dmuchawa nie chodzi ci także na ostatnim biegu to musisz sprawdzić przejście na włącznik z bezpiecznika i sam wyłącznik. W kilkuletnich Oplach...
Do wyjęcia silnik dmuchawy.
mozesz go spokojnie zaadoptowac tylko niskie biegi beda troche szybciej chodzily ze wzgledu na rozne moce silnikow. tam gdzie sie lacza rezystory w jedno powinno byc po drodze zabezpieczenie z regoly jest wielkosci 3A diody a jezeli go nie ma to nie masz tylko przejscie miedzy punktem gdzie sie lacza rezystory a stykiem opory sa z regoly od ok 0.5 do...
Ten opel ma rezystor akurat na samej dmuchawie
W jakim fotelu, jaki pobór prądu i jakie napięcie?
Pewnie masz zamuloną nagrzewnicę.
Zwarte tranzystory regulatora obrotów dmuchawy, typowe w tym modelu.
Witam mam podobny problem, a mianowicie nie działa mi 1 i 2 bieg nawiewu, 3 i 4 pracują dobrze. Czy może być jeszcze inna przyczyna takiego zachowania? Gdzie się znajduje w aucie ten zespół oporników? Pozdrawiam
Witam . Posiadam samochód opel omega A i dmuchawa działa tylko na pierwszym i ostatnim biegu a bezpiecznik jest cały co radzicie??? :(
Jeżeli to jest N-Mosfet to do względem masy. Jeżeli P to względem plusa.
-nie opornik dmuchawy tylko bezpiecznik termiczny znajdujacy sie przy opornikach (troche podobny do diody) - a jesli chodzi o wycieraczke to tak wyzej
Wersja z klimatyzacją ma dziwaczny przełącznik dmuchawy, nie zdziwił bym się jakby w nim się coś rozwaliło i zwiera.
Jezeli to mozliwe to zrob oporniczek z drutu ze starego zelazka czy prodiża.
dmuchawa - manualna
Rezystor dmuchawy uszkodzony.
To masz już pewne że opornica, tylko trzeba pamiętać że często opornica się upala nie bez powodu dlatego proponuje jeszcze wyjąć wentylator i przedmuchać kompresorem z kurzu.
Ruszałem już chyba całąwiązką, dolna część konsoli od strony pasażera jest zdemontowana.. Problem jest gdzie indziej, nie wiem pod który przekaźnik jest podłączona dmuchawa, może to też być włącznik dmuchawy...?
Była uszkodzona dmuchawa. Miała prawo, bo auto ma już 15 lat. Wymiana trwała ok. 30 minut. Dziękuję za pomoc. Dodano po 47 Wymiana dmuchawy.
Jeśli dobrze myślę, to potrzebujesz kupić rezystory 1,2 om -> 0,6 om -> 0,6 om i połączyć je szeregowo. Złączenie wszystkich daje opór 2,4 oma, połączenie tylko dwóch daje 1,2 oma, a tylko jednego 0,6 oma.
Na zdjęciu dmuchawy nic szczegolnego nie widać - tylko wiatraczek i końcówkę osi silniczka.
Ja bym zaczął od połączeń na opornicy (rezystor dmuchawy).
Witam wszystkich. Posiadam Zafirę A z klimatronikiem. Niestety uległ uszkodzeniu opornik dmuchawy i po wyłączeniu samochodu wentylatory nadal pracują. Nie działa również regulacja obrotami. W związku z powyższym postanowiłem zając się tematem. Po moich wstępnych oględzinach wygląda na to że uszkodzeniu uległ tranzystor znajdujący się na płycie. Niestety...
w podszybiu znajduje się kostka z opornikami. 2 z nich są spalone i dla tego Ci nie dmucha na tych biegach. Należy je wymienić albo kupić sobie całą taką kostkę co jest wyjątkowo nieopłacalne ze względu na cenę. Wielokrotnie była opisywana naprawa na forum a więc szukaj.
Wygląda że jest sprawny.
Witam. Chciałbym kupić oryginalne tranzystory MJ11015G Darlington do sterownika dmuchawy Opel Vectra B z Climatronikiem. Czytałem że na rynku jest dużo podróbek, dlatego was moi mili pytam bo zapewne wiecie w jakim sklepie z elektroniką można nabyć taki porządny tranzystor. Który zaraz się nie spali. Może kosztować nawet ok.50 zł za sztukę. Na allegro...
Trzeba sprawdzić zasilanie na zaciskach silnika po rezystorze. Ja miałem takie uszkodzenie i faktycznie na 4 biegu dmuchawa działała i wymieniłem rezystor. Opel astra 1999r. Można sprawdzić napięcie na wyłączniku dmuchawy. Z wyłącznika jeden kabelek powinien iść prosto do silnika a na czwartym biegu prosto z zasilania 1,2,3 to przez rezystor.
Da się zrobić, ale trzeba wiedzieć co wymienić, podpowiem, że pewnie panel jest ok. Rezystor dmuchawy musisz pewnie wymienić.
Do tej temperatury to raczej się nie zagrzeje,większa szansa że dłużej będzie dobry.
Uszkodzony rezystor/opornica dmuchawy.
Najpierw zobacz bezpieczniki f2 f40.Ale nie chodzi na full dmuchawa ?
Dmuchawa w ogóle nie działa - Opel C1, rok 2006 - 44,00 kW. Przy próbie włączenia słychać jakiś dźwięk, jakby kliknięcie i lekkie szemrzące buczenie.
Różnią się tylko wtykami do silnika dmuchawy
Co do włącznika nawiewu to sprawdź rezystor dmuchawy.
Na 100% przepalony opornik silnika dmuchawy
Patrz po grubych kablach idących od silnika dmuchawy, opornica jest z lewej strony na dole patrząc na duże zdjęcie. Ukręciła się plastikowa oś klapy obiegu wewnętrznego, raczej wymiana na nową, bo klejenie nie wytrzyma w tym miejscu
Taki zielony element przy silniku dmuchawy. Tzn pewnie kiedyś był zielony teraz jest czarny. Zobacz też czy sam silnik nie jest zapieczony.
Wentylator działa. Czyli te błędy P 1050 i P 1150 nie mają nic wspólnego z dmuchawą?
Witam, mam problem z nawiewem dmuchawy w Opel Corsa 1.6. Po przejechaniu kilku kilometrów nawiew gaśnie i odpala się po jakimś czasie, raz na jakiś czas chodzi bez podświetlenia. Dmuchawa wraz z rezystorem, została wymieniona, panel sprawny, wtyczki sprawdzone, instalacja sprawdzona, bezpieczniki i przekaźniki sprawdzone. Podczas jazdy, zanika napięcie...
Padanie tego termika ,to zatkanie wlotów nawiewu/chwilowe/ lub oznaka zacierającego się silniczka dmuchawy.
Wszystko już wymyte na glanc,teraz czekam na szczotki.Tulejki jutro popytam czy mozna je dostac w sklepie jak nie to spróbuje tą metodę olejową co opisywałem. Aha co do sczzotek to będe musiał chyba uciąc kawałek starego kabelka od sczotki i do niego przylutować nowy kabelek wraz ze szczotką.
Silniczek raczej nie, bo jak przekręcam wolno to słychać jak sie zaczyna kręcić, a jak szybko na pełny zakres to odrazu wywala , a czasami to nawet nie zdarzy się obrucić dmuchawa..
Sprawdź czy jest właściwie naciągnięty pasek klinowy.Sprawdź ładowanie przy włączonych odbiornikach(światła, dmuchawa).
W astrze G przy dużych upałach i przy włączeniu klimy często się zdarza że zapala sie lampka kontrolna modułu klimatyzacji i wentylatorów (spotkałem już się z co najmniej trzema przypadkami ).Lampka zgaśnie po ponownym wyłączeniu i załączeniu zapłonu.W module klimatyzacji zostanie błąd wentylatora dmuchawy jak dobrze pamiętam.
Między komorą silnika a kabiną, na tzw. ścianie grodziowej. Z reguły nie widać nagrzewnicy z zewnątrz. Prowadzą do niej gumowe węże o mniejszej średnicy niż de od chłodnicy. Dodano po 32 Węże przy nagrzewnicy gorące? Więc co z tymi wężami?
Nic nie musisz dokupywać wystarczy wyczyścić styki opornicy i może wymienić wsuwki w kostce łączącej zasilanie.Wszystko znajduje się pod silniczkiem dmuchawy.
Nie grzeją się wyglądają na zadbane po 10 min z włączonymi swiatłami i dmuchawą?
Sprawdz przekaźnik dmuchawy K5 wyciągnij go i sprawdz jak działa teraz
Pewnie dmuchawa zatarta / przytarta . I przy okazji pewnie się rezystor 1 i 2 biegu tejże dmuchawy spalił. A poza tym słaby akumulator ;)
Tzok , masz racje . Silnik dmuchawy do przeglądu!
Zmieniłem biegunowośc na kostce modułu sterownia dmuchawy i wszystko działa jak nalezy.Temat zamykam
Tam nie ma żadnej filozofii , bezpiecznik nr. 16 , przekaźnik , następnie tylna szyba i lusterka wsteczne /jeżeli masz grzanie lusterek/. Co to znaczy "szaleje alternator"? Włączanie ogrzewania szyby tylnej masz zespolone z wyłącznikiem dmuchawy?
Zawór wygląda tak. http://obrazki.elektroda.pl/8730585100_1... Ni trzeba rozbierać całego kokpitu. Wystarczy środkowy tunel.
to zostaje wymiana ( a co to znaczy wyczyscilem? ), albo przelacznik dmuchawy. pozdrawiam
Z tego co pamiętam to sam przycisk klimy w oplu nie załącza układu, misi być włączony przynajmniej pierwszy bieg dmuchawy.
Odepnij dolny czujnik, nie jestem pewien ale chyba na górnym zapali po 10sek. W 1.8 tak jest na pewno. A napięcia na wtryski i cewkę? Pompa wchodzi razem z dmuchawą powietrza jak zobaczy obroty.
Czyli rezystor dmuchawy do wymiany .
Witam,panowie mam problem w zafirze taki-wysiadajac wczoraj z auta po zgaszeniu i wyciagnieciu kluczyka cały czas chodzi wentylator nawiewu klimatyzacji-ogrzewania, komputer nic nie pokazuje żadnego błedu,wiadomo po sciągniecu klemy przestaje:-),teraz mam pytanie czy może to byc rezystor dmuchawy?
Sprawdź rezystor dmuchawy. Który rok?
Witam. Mam problem z Oplem Frontera B 2003 rok 2.2 diesel mianowicie dmuchawa działa na każdym biegu, ale nawiew jest bardzo słaby. Proszę o pomoc jaka może być przyczyna
Wymieniłem tranzystory na zamienniki: MJ11015G BM0637 MEX. Teraz jak tranzystory są zimne to po przekręceniu stacyjki dmuchawa nie załancza ale już po chwili nie mogę jej wyłączyć. Teraz od 0 do 8 chodzi mi z jedną prędkością chyba 2 lub 3. Co jest odpowiedzialne za zmianę prędkości silnika dmuchawy?
Sprawdź rezystor dmuchawy.
U mnie prąd na panelu jest na wyświetlaczu pokazuje normalnie że zmieniam biegi dmuchawy ogrzewanie tylnej szyby też działa normalnie
Spalona opornica. W okolicach dmuchawy/panelu.
Witam wszystkich ponownie -Tym razem problem mam z Fronterą 2,4 z 94r, Nie działa ogrzewanie a właściwie dmuchawa - Czy ktoś może mi powiedzieć który bezpiecznik za to odpowiada? Auto ponad pół roku stało po stłuczce .Mój klient twierdzi ze wcześniej przed naprawa blacharską było OK, Ale przy naprawie nie rozłączałem żadnych kabli,kostek itp, Nie było...
Przegrzewa się bezpiecznik termiczny. Tak jak koledzy piszą,może być uszkodzony sam wentylator,stawia większy opór a tym samym bardziej się grzeje rezystor.
co ma wentylator chłodnicy do dmuchawy kabiny (piszesz żeby pisać ???) :|
Uszkodziła się opornica obrotów silniczka dmuchawy - taka usterka nie diagnozyje się Techem, ani innym sprzętem. Pozdrawiam.
Wymień jeszcze filtr przeciwpyłkowy, bo znów ci padnie...
A jesteś w 100% pewny że winny jest rezystor dmuchawy (jak to stwierdziłeś)?
Dziękuję za pomoc. Coś było nie tak z dmuchawą - prąd dochodził a jak ruszyłem dmuchawę ręką to zaczęła pracować. Pewnie czeka mnie wymiana dmuchawy za jakiś czas
Tu masz za 190 piszą że oryginalna jak nie chcesz rozbierać zobacz https://www.romatronic.pl/pl/p/OPEL-Omeg... Prawdopodobnie regenerowana sądząc po nazwie na nagłówku
Witam .Spaliła mi się opornica dmuchawy w Oplel Vivaro .Prosiłbym o podanie wartości oporów w tym modelu (bądź Renault Trafic)
Witam. Mam pytanie odnośnie dmuchawy w Oplu Kadecie E z 1991 r. Zepsuła mi się dmuchawa, to znaczy grzeje ładnie, ale chodzi tylko na 3 biegu i strasznie hałasuje. Dwa pierwsze biegi nie działają wcale. Natomiast na 3 biegu chodzi, ale tak jak wspomniałem bardzo głośno. Co może mieć winę? Czy musze wymienić cały silnik dmuchawy? Pozdrawiam.
A prąd do silnika dmuchawy dochodzi? Jeśli tak to spr czy sam silnik nie jest spalony. Jeżeli nie działa silnik dmuchawy to klima też nie wystartuje.
Daj zdjęcie i może jakieś numery które są na nim....
Witam, mam problem z Oplem Corsą C - brak prądu na bezpieczniku nr 45 (odpowiedzialny za dmuchawę nawiewu). Co może być przyczyną? Z góry dziękuję i pozdrawiam.
A silnik dmuchawy chodzi lekko,nie wydaje podejrzanych dźwięków? Jeśli jest ok i nie upaliło termika przez opory na silniku to mój typ brzmi : przekaźnik dmuchawy do wymiany.
Rozrusznik lub klemy na akumulatorze . Słabo kręci coś i siada napięcie. Zobacz po rozruchu i właczeniu świateł i dmuchawy czy nie robi się klema któraś gorąca. To wada tych aut. Lub kończy się po prostu rozrusznik.
Dobrze by było zmierzyć napięcie podczas tego spadku, może coś z alternatorem? Jakieś efekty są jak obciążysz na luzie alternator? Wszystkie możliwe odbiorniki włączysz jak wentylatory, dmuchawy etc?
co do dmuchawy to potwierdzę ,że rezystor dmuchawy będzie uszkodzony.
montażu dmuchawy dmuchawy napiecie dmuchawy rezystancja dmuchawy
krótki kabel zasilacz bieguny odwrotne połączyć przewód zworka
alarm satel micra philips lattego ep5330
Schemat instalacji elektrycznej New Holland T3040 Nissan Primastar - Przyczyny Podwyższonych Obrotów Silnika