Fajny jest alternator od Audi 100 np. 078903015C maja nawet chwyt powietrza chłodnego,są mocne i trwałe a jak już to tanie w naprawie.Kupisz za 100. Ja takie zakładam klientom do ciagników.
Z VIN'u wychodzi 80A
bo będzie prościej - podłączasz do alternatora tylko kontrolkę wzbudzenia (druga noga żarówki do + po stacyjce) i gruby plus do akumulatora i tyle
Alternator Bosch z Audi? 6303 i 6203.
Jaką moc odbiera ten alternator i wału napędzającego aby wytworzyć prą 10A przy 14.4V czyli 144Wi jakich obr/min potrzebuje?
Czy zastanawiałeś się na montażem samochodowego alternatora?
Jak dobrać regulator napięcia w alternatorze
2 aku po 6v połączone . Ładowane alternatorem
Witam serdecznie. Otóz probuje dobrać przekruj kabla, przewodu na odcinku około 1 metra dla alternatora od opla corsy b 1.5d z vacum pompą. Alternator ma 12V 70A a jak dobrze licze to dla takiego amperażu zalecany jest kabel conajmniej 10mm2. Czy w corsach z tym alternatorem faktycznie był taki przekrój? Jeśli tak to dlaczego śruba wystająca z alternatora...
przypuszczam ze to zwykly alternator , najprosciej podlacz regulator od duzego fiata pod wirnik i wydaje mi sie ze bedzie dzialal. ( regulator do 6 diodowego alternatora)
Zasilając pegazusa alternatorem należy pamiętać o tym, że na wyjściu ma on prąd przemienny a potrzebny jest wam stały. Stabilizator będzie odpowiednim rozwiązaniem do otrzymania napięcia 9V po uprzednim wyprostowaniu.
ZAP Piastów też są dobre.
Nie trzeba dotaczać pasuje z żuka bo tam taki sam alternator z kołem na szeroki pasek, można też dotoczyć tulejkę do koła z prądnicy.P
Szukam informacji na temat doboru średnicy łopat do prądnicy zrobionej z alternatora samochodowego 60A .Pewnie gdzieś już o tym były ale może da się szybciej znaleźć z waszą pomocą.
Ja bym wybrał Bosch. Pamiętaj że jeśli fabrycznie masz 55A a dasz znacznie mocniejszy to musisz zmienić alternator.
ile masz cewek na ładowanie pod zamachem ? jakie napięcie w instalacji ? i jak podłączone ? (szereg czy równolegle) może łatwiej zrobić napęd jakiegoś małego alternatora ?
Z pewnością lepiej, tylko może nie całkiem małą - jeśli to ma być porządny trening, to parędziesiąt watów nie zawadzi. Może mały alternator?
Dioda z alternatora ma 60A 600V... co da prawie 500A i kosztuje 4zł szt.. A nawet można z odzysku ;) ja tak spawarki naprawiam..
:arrow: To spalimy alternator :cry:
Szukaj wzmacniacza ok 1kW dla 1 ohma , a tego spalonego zostaw w spokoju , bo gdyby naprawa byla latwa i tania , to koles by go naprawil i wystawil jako nienaprawiany ;) Pewnie dowiedzial sie ile to kosztuje i woli pozbyc sie trupa ;) Chcialbym tez Cie przestrzec ze wpakowanie do auta CA o mocy kilowata nie konczy sie na zakupie wzmacniacza i glosnikow...
Jak chcesz wiedzieć czy kondensator Ci jest potrzebny to powiedz jaki masz aku i alternator (ile Ah) i jakimi kablami chcesz to zasilać, bo dobre kable to podstawa dobrego zasilania (pomijając aku i alternator)
Jeśli posiadasz oryginalny (uszkodzony) regulator, to radziłbym go rozebrać i naprawić we własnym zakresie niż próbować robić jakieś przeróbki z innymi regulatorami. Widzę że może tu być problem ze względu na jakieś udziwnienia w konstrukcji uzwojeń alternatora. Proszę powiedzieć czy się nie mylę: 2 żółte - uzwojenie ładowania (cewka bezmasowa) biały...
fakt nie pomyślałem - chodził mi o napięcie do zasilania falownika - ja podawałem na niego 24 v i moim zdaniem nic alternatorowi nie dolegało ale :- warunkiem był dobór prądu wirnika. Przy zbyt MAŁYM sie przegrzewał bardzo szybko.
Sam tego nie montowałem bo się na tym nie znam. Nie widziałem też tego radia w ciągniku bo nie miałem kiedy. Wiem tyle co mi ojciec powiedział :) Generalnie działa wszystko tylko jego ulubione radio Plus 96,5 MHz gra słabo... Ojciec mówi, że nawet gorzej trochę jak na poprzednim - Sony (modelu nie znam). W ciągniku jest alternator.
Czyli że jeśli chce się miec mocny tył to trzeba wymienić alternator na mocniejszy?
Nie bardzo rozumiem. Co to za różnica czy alternator napędza silnik spalinowy przez przekładnię pasową czy turbina przez przekładnię walcową. Jeżeli do wału alternatora jest dostarczana odpowiednia moc to można sobie załączyć nawet 10 czy 20 żarówek, grzałek czy jakieś inne obciążenia. To właśnie od amatorskich amerykanek trzeba się odsuwać, szczególnie...
A czy to problem dodać większy radiator? Pozatym jest to typowy regulator dla magneta trójfazowego. DObierać pod kątem mocy alternatora. Są zamienne.
Jakiej pojemności są akumulator podstawowy i dodatkowy? Jakiej mocy jest alternator?
Witam Jeżeli prąd ładowania będzie mniejszy od prądu pobierania przez car audio akumulator się wyczerpie.Wiadomo że w seryjnych autkach nieprzewidują że zamontowany bedzie sprzęt wyższej klasy niż seryjny .Wiadomo że Alternatory i akumulatory są tak dobrane żeby autko funkcjonowało bez doładowywania .Problem zaczyna sie wtedy jeżeli dołączymy dodatkowe...
Wyjścia są 3, i prostownik w obudowie.Ale dam sobie z nim spokók, skoro te od 125p pasują, dzięki.
A co dokładnie z tym alternatorem?
100% pewności Tego nikt Ci nie zagwarantuje. Dobrze byłoby zdobyć oryginał. Gdybym to robił dla siebie, to wstawiłbym alternator.
A jaki inny prostszy polecacie
Halogen ma moc 48W. Dlaczego ten mostek grzeje się bez obciążenia? Przecież diody z alternatora mają wyższe napięcie niż 24V.
Zacząłbym od pytania, czy zamontowany w aucie alternator da sobie radę z akumulatorem o dużo większej pojemności, od przewidzianej przez producenta samochodu. Masz jakiś pomysł na ładowanie tego "potwora" w sposób zapewniający jego pełne naładowanie i normalną eksploatację? (bo fabryczny alternator raczej sobie nie poradzi).
5F? Kolego forum poczytaj. Kondensatory to tylko gadżety jak dla mnie. Przy mocach takich do 1kW wystarczy dobra instalacja oraz aku i kable. Powyżej tej mocy też się nie zdaje, lepiej alternator wymienić i aku. On ma cewki 2x4ohm więc zepniesz na 2ohm. Simus live przy takim obciążeniu odda z 700W. Czy to wystarczy to nie jestem pewny.
Ładować możesz, ale nie naładujesz do pełna. (Różnica napięć dla naładowanego aku i z alternatora). Można rozbudować układ tak, że jak uruchamiasz silnik to automatycznie podłącza LiFePo do instalacji auta.
Prosze o pomoc w doborze łożysk do alternatora VALEO model SG15S018 badź 2542564A. Jedno jest 6202 2RS C3 a drugie takie samo?
Co do prądnicy i alternatora, to właśnie się nad tym zastanawiam, widziałem na alledrogo takie cudaki do C-330, więc myślę, że powinno być ok, tylko nie rozumiem o co chodzi z opisem iż brak przystawki do mocowania. To znaczy że trzeba dokupić lub dorobić uchwyt do alternatora bo go nie ma (sam alternator). :)
W załączniku zdjęcia z kołem pasowym na wałku rozrządu. Koło pasowe to nie wyprowadzenie pełnej mocy z silnika. Może tam być jakiś agregat pomocniczy - pompa hydrauliczna czy alternator.
moje pytanie brzmi jaki powinien być alternator i czy ten alternator będzie w stanie ładować te 4 akumulatory Zacznij od pytania jak wysoki ma być wiatrak i jaka średnica śmigieł aby przy umiarkowanym wietrze napędzać prądnicę o mocy minimum 600W ? Zastanów się też nad doborem przekładni zwiększającej obroty bo śmigła obracają się wolno a wirnik alternatora...
35mm2 to takie rozsądne minimum. Dodatkowy minus z akumulatora na karoserię i dodatkowy plus na alternator. Pomiędzy wzmacniacz a skrzynię 2x6mm2 min.
Dodatkowy alternator 240A-275A,,np. Vivaro 3,vw golf v, mb s400, 500,international
Ja bym się w ograniczenia prądowe nie bawił, wewnętrzna rezystancja uzwojeń alternatora oraz jego budowa, między innymi dobór uzwojenia wzbudzenia i co za tym idzie maksymalnego strumienia magnetycznego w wirniku, powoduje ograniczenie maksymalnego prądu do wartości bezpiecznych dla alternatora. Kol. fuutro , w drugim przykładzie rezystor pomiarowy...
Możesz policzyć z prawa Oma, bierzesz najniższe napięcie, czyli 3,2 V, mnozysz X4 bo szeregowo i otrzymujesz 12,8 V. Liczysz różnicę między napięciem alternatora, czyli Ur=14-12,8=1,2 V. Następnie liczysz szukana wartość opornika R=1,2/0,7=1,71 om, zaokraglasz do E24 -> R=1,8 lub 1,6 Oma. Liczysz moc rezystorów, P=(1,2)^2/1,8=0,8 W i dla 1,6: P=0,9...
najlepiej dać pośredni ponieważ z przedziału powyżej ponieważ zbyt dużego może ci nie doładować ładowanie i długo nie wytrzyma Najlepiej to pisać po polsku, bo tego bełkotu nijak zrozumieć i nie pisać bzdur w rodzaju że akumulatora o większej pojemności alternator nie naładuje!.
Jak to mówią kondensator to dodatkowa lampka na choince, jak juz masz zamiar inwestowac wiecej watów to postaraj sie nie o kondek tylko o dodatkowy aku i sprawdz alternator jakim prądem ładuje aku.
W T4 jak masz problemy z alternatorem też będzie piszczał licznik i świeci kontrolka oleju (liczniki z niebieskim podświetleniem)
Tak, tak oczywiście. Zadzwoń do Vishay i powiedz im, że robią złom. Vishay pewnie robi dobre mostki 45A, choć wyprowadzenia 0,7mm2 to chyba chciwi ksiegowi projektowali. W ofercie wielu producentów półperzewodników znajdziesz elementy o różnie zdefiniowanych prądach maksymalnych, np tranzystory 70A w TO-220 i w SOT-227, niby to samo, a jednak zupełnie...
Słaby akumulator i słaby alternator. Kondensator myślę że 3F. Kable 35mm2.
W fiatach były oba alternatory. W polonezie oryginalnie montyje się regulator 9d i alternator wyłącznie 9 diodowy. Jeżeli nie miałeś żadnej przeróbki w podłączeniu alternatora to kup regulator 9d. Pozdrawiam.
Cześć, Chciałem prosić o pomoc w doborze alternatora do Skody Fabii 1, 1.4 MPI, 68 KM, 8-zaworowy. Pasek jest napinany ręcznie (nie ma napinacza). Mam przejechane 166 000 km, ale jak się silnik nagrzeje, to napięcie spada do ok. 13,7 V, a jak się już włączy więcej odbiorników, to i niżej. Nie wiem, czy sama wymiana stabilizatora/diód by wystarczyła,...
Witam. Po udanym oświetleniu ogrodu za pomocą panelu fotowoltaicznego postanowiłem zbudować instalacje oświetlenia podjazdów do garaży zasilana dzięki alternatorowi (elektrownia wiatrowa). Miałbym pytanie do wtajemniczonych. Czy istnieją jakieś reguły doboru długości łopat do takich elektrowni? I od czego one zależą? Jakie polecacie regulatory do takiej...
Witam. Posiadam auto opel astra F, pojemność 1,6, rok produkcji 1994, oznaczenie silnika X16SZ. Proszę o pomoc w doborze alternatora, ten który był posiadał tylko jeden napis Delco remy.
takie wciskane diody można też spodkać w alternatorach moze do były te same diody
ja mam kondensator 2f i też mi światła przygasają- mam za słaby alternator i kondensator tu nic nie zmieni nawet 4f
Akumulator można uznać za naładowany jak na akumulatorze zostanie osiągnięte zadane napięcie a natężenie prądu spadnie do poziomu prądu samo rozładowania i tak będzie ładowany jeszcze kilka godzin. Akumulatory zamontowane w samochodach nigdy nie są ładowane przez alternator wg. tych warunków a pracują poprawnie wiele lat . Zatem " aptekarskie " prostowniki...
Zaryzykowałbym taką; https://tooles.pl/pl/products/przetworni... Dodatkowy akumulator 200-225 Ah (najlepiej AGM głębokiego rozładowania), przy pełnym naładowaniu powinien wystarczyć na około pół godziny godzinę pracy. Dobrym rozwiązaniem byłoby zamontowanie dodatkowego alternatora 100-150A do ładowania...
Hej. Mam pytanie do bardziej wtajemniczonywch w temacie. Dostalem od znajomego ciągnik MTD z silnikiem tecumseh formula 12,5hp do naprawy. Okazało się, że oderwały sie magnesy (wewnetrzne) w kole zamachowm przez co uszkodził sie alternator(ten zespół cewek od ładowania pod kołem zamachowym). Jak wiadomo ciężko jest z doborem części a natrafiam tylko...
Częstym błędem jest zły kontakt "masy" nanteny. Ludzie w obawie o przedwczesne rdzewienie samochodu unikaja montowania anteny na karoserii. Koniecznie sprawdź i ewentualnie popraw kontakt masy. Zakłocenia od alternatora zlikwidujesz poprzez dobór kondensatora bezpośrednio na zaciskach akumulatora. Spróbuj również w innym miejscu w kabinie podłączyć...
To był tylko przykład, zerknij na charakterystykę jakiegokolwiek alternatora, wytworzenie maksymalnego prądu np. 70A potrzebuje odpowiednich obrotów, ale dla alternatora jest to ok. +/- 2000 obrotów, przy 1500 osiągniesz np. 35A(tj. połowa maksymalnej mocy), a przy 1000 przykładowo 15A. Dlatego ważny jest dobór kół pasowych. Za duże obroty mogą spowodować...
06061947 nie bierz mnie pod włos dobrze wiesz jakie są prawa fizyki , już nie jeden alternator przerobiłeś . Ale mimo wszystko odpowiem bo pytanie dotyczy konkretnego zagadnienia " Czyli wychodzi, że moc wzbudzenia jest poniżej 1Wata, czy dobrze zrozumiałem ???? " . Tak moc wzbudzania jest poniżej 1W . Tylko co przez to rozumiemy : uzyskanie napięcia...
Myślę o zastosowaniu alternatora wymontowanego z auta wraz układem ładowania akumulatora + odpowiednia przekładnia. Jak to jest realizowane od strony wpięcia tego w istniejącą instalację z panelem fotowoltaicznym? Podpiąć to do zestawu akumulatorów bezpośrednio czy konieczne będzie zastosowanie diod? Witam alternator ma układ prostowniczy nie musisz...
Poprawiony według wcześniejszych sugestii rysunek poglądowy http://obrazki.elektroda.pl/7414111300_1... Moje dalsze kroki to dobór odpowiedniego regulatora ładowania - jakieś sugestie/pomysły? Może coś od rodzimych producentów?
Ok. Kupie jedne golsniki na przod. Chce mieć mega czysty dźwięk bardzo wysokiej jakości. I suba dającego miękki, głęboki bass o mocy 1000w. Nie wiem czy alternator w mondeo mk2 1.8 ogarnie te moc :/
No tak szeregowo połączył bym te akumulatory, jest to możliwe jeżeli tak to jakie zmiany bym musiał dokonać w instalacji elektrycznej jakiś wydajniejszy alternator, zmienić regulator napięcia czy bez tego by się obeszło
u mnie na alternatorze napisane jest 95A a akuy mam fabr jakie kable chincz pozdrawiam
z doborem aku nie ma problemu , chodzi mi czy alternator w aucie ładując w trakcie jazdy akumulator nie uszkodzi go np. zagotuje. Wiem , że aku żelowe np. do wózków inwalidzkich są najpierw ładowane a następnie podczas exploatacji rozładowywane i tak do końca jego żywota.
Kondensatory do Car Audio mają zintegrowany układ kontroli ładowania i rozładowania. Niektóre mają wskaźnik aktualnie zmagazynowanej energii. Kondensatory te nie służą do podniesienia wydajności źródła zasilania w stosunku do zapotrzebowania odbiornika, a jedynie do zwiększenia możliwości chwilowego poboru prądu. Tak praktycznie poprawiają odtwarzanie...
Witam! W najbliższym czasie planuje kupić sobie suba Re Audio Se 12D4 i do niego jakiś monoblok dający przy 2 ohm jakieś 700 - 800 wat.Samochód to Opel astra f 97r.Siedzi w nim akumulator Banner 47ah i 390A, a alternator bosch 70A.Z tego co sam wnioskuje to będzie dużo za mało prądu żeby zasilić wzmacniacz i cała resztę (nawiew,światła itp.) Mam jeszcze...
600-1000 Ohm/0,5 W dla w miarę jasnego świecenia i dłuższej zywotności,co da ci 12mA czyli jakies 55% możliwości diody dla u=12V Jak to do auta to jesli chcesz polecieć po całości tzn 100%/100% czyli świecenia na maksa to dobierz opornik ale stabilizuj napięcie żeby nie spalić diody przy pracy alternatora. Wątpliwości ???patrz wzór wyżej pozdro
Poczytaj sobie charakterystyki alternatorów, żaden przy obrotach jałowych nie dostarcza 50% mocy. Właśnie tak zrobiłem: http://obrazki.elektroda.pl/2982840300_1... źródło: http://www.pirate4x4.com/tech/billavista... Przecież prędkość obrotowa biegu jałowego alternatora można zmieniać poprzez dobór krążka przełożenia. Mnie...
aku Ci wytrzyma ale ile, Najlepszym rozwiązaniem było by kupić aku żelowy, mienić alternator na mocniejszy i kupić dobry kondensator no i grube kable oczywiście
Renault na pierwszy montaż zakłada łożyska SNR. Jaki masz silnik. Master np. z dieslem 2.8 ma napinacz manualny, więc przyczyną może być za mocno napięty pasek. Dobór łożysk, jesli znasz wymagane parametry; http://bearings.webpassion.pl/choose.php...
Witam, Nie należy stosować zaniżonych wartości (Ah) baterii ponieważ łączy się to z przegrzaniem baterii wycieku elektrolitu i w dodatku korozji motoru jeżeli coś wycieknie. Nie należy także montować zawyżonych wartości baterii (ah) ponieważ możemy mieć później problemy z odpalaniem i niedoładowaniem baterii. Dobór akumulatora do pojazdu jest ustalany...
To stronka z rozrusznikami,alternatory,sprężarki klimy,przekładnie kierownicze,bardzo pomocna w doborze części można krosować numery wielu producentów. http://www.elstock.dk/
Warto obejrzeć w/w nagranie i stosować się do podanych tam zaleceń (zwłaszcza jeśli jest zimno i próbujemy uruchomić samochód z dużym silnikiem wysokoprężnym "pożyczając prąd" z samochodu z niewielkim silnikiem benzynowym) - zwłaszcza aby nie próbować uruchamiać drugiego samochodu zaraz po podłączeniu przewodów, tylko odczekać kilka minut i aby nie...
Dawniej nie było stosowanych żadnych elektronicznych separatorów i akumulatory były łączone bezpośrednio, jedynie zabezpieczone bezpiecznikiem 20-30 A. Tak jak np. w przełączniku rozruchu 12/24 V. W starszych kamperach do łączenia akumulatorów stosowano przekaźnik z cewką zasilają z zacisku D+ alternatora, więc po odpaleniu silnika. Długi przewód łączący...
Sprawdź jaki masz akumulator i alternator (ile Ah) W tej swojej Golfinie i napisz, to nam pomoże ile watt można Ci wpakować do auta :)
Na ten moment rezygnuje z opcji agregatu, ciężko znaleźć diesla o mniejszej wydajności niż 5kW, opcją konieczną jest tutaj elektryczny start. Inwestycja w więcej paneli solarnych i mocniejszy regulator. Do zimy będę szukać rozwiązania z alternatorem, jak kolega wyżej zaproponował. Podzielę się wnioskami jeśli coś się ruszy.
może wymiana zegarów coś da. Może to być ich wina ale może też dostawać się coś po zasilaniu. Tak więc alternator i jako ciekawostkę powiem, że te liczniki są czułe na jakość i odpowiedni dobór świec zapłonowych :) Próbowałeś podmienić pamięć?
No cóż powiem tylko, że najważniejszy dla takiego agregatu jest właściwy dobór kół pasowych, tak aby trafić w odpowiednie miejsce charakterystyk silnika i alternatora. Jest tu też kwestia sterowania mocą - dla alternatora stałe obroty nie są konieczne ale i tak powinny mieścić się w jakimś optymalnym zakresie. Należy też zadbać o to by nie zadusić silnika...
Wentylator wciągnie pewnie 10A albo lepiej, dmuchawa podobnie i kompresor do tego czyli razem pewnie 30A+. Ja bym poszedł w kierunku montażu drugiego alternatora na 12V, proste, cenowo pewnie porównywalne do przetwornicy 24-12V o mocy przynajmniej 500W. Nie ma nigdzie tabliczki znamionowej?
Mały offtop, mam w moim serwisowym LandRoverze drugi alternator od starej Setry (24V) wzbudzenie z zasilacza regulowanego potencjometrem (PWM). Odpalam silnik, obroty 1500, ustawiam potencjometrem napięcie i mam spawarkę... Ten alternator jest wzbudzany z fabrycznej instalacji, diody wytrzymują bez problemy 100A, ładnie zapala łuk. W lesie, czy bezdrożach...
Do kolegi wspol_nik -->> już nie trzeba, znalzłem, dzięki :-) http://obrazki.elektroda.net/96_11730497... do kolegi Błażeja -->> faktycznie temat był wiele razy, ale trzeba przyznać, że nie jest to kolejny temat a'la dobór rezystora do diody LED - sprawa jest ciut poważniejsza. Poza tym to stary alternator z troszkę innymi oznaczeniami wyprowadzeń...
Przyjacielu TZOK jeżeli prostownik jednopołówkowy jest tak świetny ciekawi mnie dlaczego zrezygnowano z prądnic samochodowych na rzecz alternatorów trójfazowych w których na prostowniku jest 6 diod roboczych plus 3 małe ale te już do wzbudzenia.
Agregat o mocy 100kW to najlepiej jakiś 160kVA żeby mieć zapas i nie pracować na granicy. Tutaj kluczowy jest silnik i alternator wybór jest dosyć spory oczywiście wszystko kwestia ceny. Co do pracy agregatu to możliwa jest praca równoległa z siecią i wcale nie trzeba być odizolowanym od ZE.
PWM się tu nie nadaje, zwłaszcza że nic nie wiemy o rodzaju procesu - elektroliza, galwanizacja ? Oczywiście, że nadaje się jak najbardziej! Czy spotkałeś się już kiedyś z pojęciem "gramorównoważnik"? Jeśli jeszcze nie, to poczytaj: http://fizyka.pisz.pl/strona/222.html . Ponieważ masa substancji biorącej udział w procesie elektrochemicznym jest proporcjonalna...
Czesc, Wrzuc numery z alternatora - uproscisz dokladny dobor lozysk. Pozdrowionka z Pyrlandii :-)
kkknc napisał: ..., to silnik przemysłowy i powinien działać, 0/1 czyli albo bieg jałowy albo praca ma max obrotach. Tego nie wiemy. Autor tematu nie podał takich informacji Cewka jest tak dobrana, aby przy tych obrotach napięcie nie przekroczyło dopuszczalnego. Wręcz utrzymuje się we widełkach dla pracy buforowej akumulatora, a nie dorywczej. Może...
Witam:) mam lanzara max12 carpower 1502 , mój alternator 12V-50A, akumulator 12V-28Ah juz wiem ze będą kłopoty z zapalaniem i przygasaniem świtał :( co radzicie ?? czytałem że będzie potrzeba kupna kondensatora jaki wybrać ,aby był dobry i tani .zastanawiam się tez nad zmianą alternatora ale nie wiem co lepszym rozwiązaniem .Proszę o pomoc
Małe szanse na zrealizowanie tego projektu. 1500/12=125A tyle będzie w porywach pobierane z akumulatora, drugi alternator będzie potrzebny. Problem w skonstruowaniu przetwornicy rośnie z kwadratem pobieranego prądu, więc ta konstrukcja jest wyjątkowo trudna.
Zależy mi na dobrej jakości. Z tym nie ma reguły, teraz wszystko robi się tak żeby wytrzymało do gwarancji ;-) możesz kupić o trochę większej pojemności, alternator powinien go naładować, chociaż przy tak krótkich trasach to ten oryginalny pewnie też nie jest doładowany w 100%.
Myśłałeś o silniku od starego odkurzacza? (Takiego bardzo starego...) Mają moc koło 500W (więc z okładem wystarczy) i są zasilane z 220V, co rozwiązuje problem zasilacza. Da się w nim zrobić zmianę kierunku obrotów. Niestety, wadą jest głośna praca... Drugi mój pomysł (też dość zły), to silnik od starej pralki Polar (indukcyjny, więc cichy, możliwość...
?? Jeśli można prosiłbym o podanie modeli. Jak tam akumulator, kabelki, alternator, połączenia ? Dodano po 32 1,1 kw w AB czy D klasie ?
Wentylator trochę lipny. Wlot powietrza zasysanego powinien być jeden, centralnie w osi wirnika.Średnica otworu wlotu to około 1/3 zewnętrznej średnicy wentylatora/ale to i tak trzeba dobrać eksperymentalnie/. Silnik nie może być przechłodzony, przegrzany też nie. Co do tłumika- od motorynki się nie nadaje, za mała przepustowość. Silnik będzie przyduszony....
co do alternatora to prawdopodobnie dałeś się naciągnąć na trochę kasy mechanikowi .najczęściej pada rególator napięcia i wtedy jest zaduże i padają radyjka i żaróweczki może też gotować akumulator.co do diod to gdyby któraś parła to miałbyś nie dobór prądu i objaw byłby inny. rególator napięcia w opelkach pada bardzo często i pamiętaj że alternator...
Wiem, że to jest wyjście, ale z różnych względów odpada. Interesuje mnie to, jaki akumulator będzie do takiego zasilania najbardziej wydajny. Ma być, ciche, jak najdłuższe zasilanie, z koniecznością jak najdłuższego utrzymania napięcia 12V na zaciskach akumulatora i nie powinien się zużywać od głębokiego rozładowania. Może ktoś coś takiego przetestował?...
Cóż, panowie teoretycy nigdy nie spotkali się z przewodem 10 czy 16mm2 łączącym 110A alternator z instalacją pojazdu, albo 4 świecami żarowymi, o poborze 7A każda podłączonych przewodem 4mm2, ew. 2x1,5mm2 i zabezpieczonych bezpiecznikiem 50A.
To układ fabryczny jak wspominałem stosowany parę ładnych lat ciągle taki sam. Pytanie jeszcze mam takie czemu zmiana bezpieczników na oporniki o tej samej wartości powoduje uszkodzenie i w jaki sposób on dokonuje pomiaru tam?? i w jakim celu?? Czy jest jakaś możliwość przerobienia układu na jakiś procesor np. mega8 z zastosowaniem mos-feta. Jeśli tak...
dobór alternator akumulator alternator suzuki alternator dobór stereo
nierówne obroty silnika astra wymiana modułu pralki candy skrzynia garbusa
dewalt dcb107 kodowanie wtryskiwaczy
Czy kontakt spray uszkodzi napisy na wzmacniaczu? Naprawa radioli lampowych - serwis i konserwacja