witam mam do wykonania prostownik impulsowy samochodowy okolo 15A o napiecia regulowanym do 30V ktory powinien miec zabezpieczenia zwarciowe i przeciazeniowe jak rownierz opcje obciazania akumulatora i uzyskania 230V najlepiej na tranzystorach Ma moze ktos jakis dobry pomysl i schemat jak cos takiego zrobic z gory dziekuje za rady i pomoc
Za duże napięcia i za mały prąd jak na prostownik samochodowy, bardziej by się nadawał na jakiś mały zasilacz regulowany.
Mają być wykorzystane w prostowniku samochodowym, oraz zasilaczu regulowanym.
Jeszcze jedna uwaga do schematów tych ładowarek, nie wiem po co w nich po mostku prostowniczym zastosowano baterię kondensatorów 3x 3300?F, przecież akumulator nie wymaga takiej filtracji napięcia (ponieważ sam jest najlepszym filtrem). Dobrej filtracji wymagają tylko obwody elektroniki sterującej (które można oddzielić dodatkową diodą po prostowniku),...
powinien jednak posiadać stałe napięcie wyjściowe a regulowany prąd wyjściowy. Npięcie wyjściowe powinnomieścić się w granicach 13,7-14,4 V. Wartość prądu ładowania akumulator jest uzaależniona od jego pojemności i od czasu ładowania (szybkie lub normalne ładowanie). Ten projekt przedstawia zatem zasilacz z regulacją napięcia. Bo są dwie metody ładowania...
Dobry wieczor, Chcialbym kupic automatyczny prostownik do aku samochodowego 12V o pojemnosci ok. 50Ah. Chce, zeby automatyka prostownika dbala o to, kiedy aku jest poprawnie naladowany. Pytanie tylko, czy taka automatyka faktycznie robi to dobrze? Czy moze jednak lepiej kupic prostownik z regulowanym pradem i ladowac zgodnie z zasadami (czyli patrzac...
Witam, jestem osobą, która zaczyna swoją karierę z elektroniką. Montuję swój pierwszy układ - prostownik samochodowy 12V, regulowany po stronie pierwotnej transformatora. Interesuje mnie dodanie do wykonywanego projektu, układu sterującego wartością potencjometru "w czasie" (przez co mogę ustawić, przez jaki czas jaka ma być wartość potencjometru ,...
Witam jakie napięcia powinny wychodzić z transformatora dla prostownika na IRF9540 ma ktoś może jakiś opis tego prostownika ? co reguluje się P1?
Czy można dobrać elementy dla częstotliwości 13.56Mhz ? Za wysoko jak na taką zasadę działania i brak doświadczenia. Przy tak wysokiej częstotliwości miał byś mnóstwo problemów: z naskórkowością prądów, ze stratami w rdzeniu, z reaktancjami pasożytniczymi w układzie, z szybkością prostownika itp. Poza tym nadmierne zwiększanie częstotliwości nie da...
Najlepiej prostownik - ładowarka akumulatorów samochodowych (transformatorowa) , regulowana , 10 A , skonfigurować ją i całą sieć z akumulatorem (akumulatorami) na pokładzie. Czy w czasie jazdy , przewidziałeś też ładowanie akumulatorów z alternatora?
http://obrazki.elektroda.pl/8244310800_1... Witam szanowne grono komentatorów. Chciałbym przedstawić wykonany jakiś czas temu prostownik do ładowania akumulatorów samochodowych w dwóch egzemplarzach. Poprzedni prostownik, jaki wykonałem w roku 1998, nie zapewniał wystarczającej precyzji regulacji - wraz ze zmianami temperatury bardzo...
Przychylam się do zdania kolegi archanoida, ze były dobre te prostowniki z Sojuza, teraz takie coś to można kupić tylko z drugiej ręki na pchlim targu//// wiec to raczej historia, natomiast wykonanie samodzielnie takowego przyrządu to raczej zajęcie dla ludzi z zacięciem do majsterkowania - ta droga pozyskania dobrego "czegoś" często odpada, Pozostaje...
Znalazłem, więc się dzielę. Schemat idealnie nadaje się do budowy n.p. regulowanego prostownika accu samochodowych i motocyklowych.(Radioelektronik 10/84) pozdrawiam nerwowych doro
Czy Ty jesteś pewny że to jest prostownik samochodowy? Biorąc pod uwagę skale amperomierza i woltomierza to prędzej zasilacz regulowany. Zakresy są niezbyt pasujące.
Witam wszystkich po przerwie. Podałem napięcie z prostownika regulowanego samochodowego na szczotki. Po podaniu 12 V otrzymałem na wyjściu z agregatu około 80 V zaś po podaniu maksymalnego napięcia z prostownika (około 14 V) otrzymałem blisko 120 V. Wygląda na to, że brak jest prądu wzbudzenia. Wygląda więc jeśli się nie mylę, że regulator AVR nie jest...
Witam potrzrbuje schematu do jak najprostrzego prostownika do akumulatorow samochodowych, chce regulować moc ładowanie i niepotrszeba innych bajerów takich jak auto wyłanczanie !! (do 60 Ah) mam juz trafo jednopołówkowe które było w prostowniku do 90Ah daje ono napięcie 14,5 V .Dla mnie jest to dość ważne zeby układ był jak najprostrzy. Z góry dziękuje
Katoo odwinięcie kilku zwojów z wtórnego tym bardziej ci zniży napięcie wyjściowe piszesz że trafo i regulator pochodzi z prostownika ok ale zapewne z kilku lat do tyłu wtedy robili takie własnie słabe trafa (czyli najprostsze) oczywiście w takim połączeniu regulator trafo mostek (przy tym trafie ) naładujesz akumulator ale nie będzie to dobre dla akumulatora...
Nie przeczę "samemu sobie" bo nie napisałem, że kolega (at)kamilenski ma uruchomić samochód aby naładować akumulator tylko napisałem jak zresztą zacytowałeś moje słowa, że prąd ładowania z prostownika może być większy niż dziesięciogodzinny bo nie jest to jeszcze tragedia. Może natomiast okazać się, że po podłączeniu prostownika do tak rozładowanego...
no nie rozumiem troche, bo aku jest tylko zasobnikiem, a nie źródłem (że tak powiem odnawialnym) :) więc instalujesz takie marne 300W rms pod aku, kilka minut słuchania i pod prostownik??
Po dwa szeregowo i do instalacji samochodu lub ładowarki akumulatorów samochodowych tzw prostownika. Przetwornica oniżająca dowolna o regulowanym napięciu i prądzie. Napięcie 7.2V jeśli akumulatory używane są cyklicznie. 6.9V jeśli mają czekać na swój dzień (mają być gotowe do użycia). Prąd ładowania można ograniczyć do wartości dopuszczalnej przez...
Obciążałem prostownik odkurzaczem samochodowym, podając 15V na wejście BN. Regulowałem potencjometrem, ale nie było żadnych zmian. Podłączyłem do wyjścia prostownika kontrolkę samochodową, zwarłem bazę i emiter tranzystora T1, potem kolektor z emiterem tranzystora T2, ale w żadnym przypadku żarówka nie zgasła. Tyrystor odłącza zasilanie dopiero po odłączeniu...
Prostownik służy m. in. do ładowania akumulatora samochodowego. Bardzo przydatna rzecz. ładowarka do akumulatorków to coś w stylu prostownika.
Kolego daruj sobie mierzenie napięć gdyż masz problem z interpretacją . Na wyjściu włącz żarówkę samochodową od świateł szosowych lub mijania i sprawdź czy układ reguluje poziom świecenia żarówki .
Właśnie po to było wiele tych odczepów, co akumulator to inaczej to wyglądało więc nie idzie jednoznacznie odpowiedzieć, chyba, że zrobiłbyś regulowane źródło prądowe.
Po wyprostowaniu , nie filtruje napięcia, pomiar wykonany UT70B... Ściemniaczami nie powinno się regulować mocy transformatorów...
Podpinam się pod tamat, bo nie chcę zakładać nowego postu. Posiadam wiertarko-wkrętarkę typ AEG bse 7.2 FJO, na 7.2 volt, akumulator NiCd. Miałem do niej ładowarkę AEG 7.2 V elektronic, lecz ją nieopatrznie rozjechałem samochodem. Zamówiłem drugą, lecz otrzymałem pomyłkowo AEG lecz o napięciu 9.6V też elektonic. Sprzedawca twierdzi, ża ta ładowarka...
W przeszłości budując różne prostowniki wypróbowałem praktycznie wszystkie podane wyżej metody i mogę potwiedzić, że każda z nich ma sens pod warunkiem dobrania wartości elementów. Sprawdzają się zarówno rozwiazania z żarówkami w obwodzie pierwotnym jak i wtórnym (stosowanie żarówek jest lepsze niż rezystorów jak już to wcześniej opisano). Rozwiązanie...
Może zasilić z prostownika do ładowania akumulatorów samochodowych o prądzie do 10A i regulowanym napięciu.
Witam, może i aku z ups to padło, ale do zasilenia taśmy led powinien się nadać; jeśli nie, skombinuję inny, tak czy siak prostownik nadal potrzebny - mam samochodowy, ale bez regulacji, choć ma wbudowany amperomierz, i daje inny prąd, zależnie od stanu naładowania aku - przyznam, że jako raczkujący elektronik nie wiem na jakiej zasadzie to działa,...
Witam. Zastanawiam się nad wykorzystaniem zasilacza ATX 380W lub ewentualnie zasilacza modułowego do ledów 12v 300W do budowy zasilacza regulowanego który miałby też służyć jako prostownik do akumulatorów samochodowych z ograniczeniem prądu i napięcia( na tym dość mocno mi zależy). Zwiększenie U wyj. za pomocą takiej przetworniczki: STEP-UP CC CV 400W...
Takie żałosne napięcia jak 12 V nie są w sferze zainteresowań Kolegi Kaspri. No tak, faktycznie, czytając ,,prostownik regulowany", miałem na myśli ładowanie akumulatorów samochodowych. :cry:
Prostownik w układzie Gretza i za tym w szereg amperomierz i bezpiesznik a jeszcze przydało by się zmniejszyć napięcie do ok 13,5 (a nawet regulowane (13-14.5)
bateria od wkrętarki ma 14V boję się że to mogłoby być za dużo dla tego wykrywacza Poboru prądu nie sprawdziłem sam ale około 100mA Akumulator jak już pisałem kupiony okazyjnie używany (od skutera). Wersja jakaś chińska bo nie jest napisane jaka pojemność. Co do długości pracy to nie miałem okazji sprawdzić dokładnie bo zawsze czasu brakuje na dłuższe...
R4 reguluje przy jakim prądzie ma zapalić się LED.
Kilka lat temu opublikowałem własny projekt zasilacza liniowego (link do tematu jest w moim podpisie). To nie był klon ElectronicsLab, napięcie regulowane w zakresie 0-40V, prąd założyłem 0-10A ale w praktyce wszystko zależało ile i jakich tranzystorów użyjemy w połączeniu równoległym na wyjściu oraz wielkości radiatora z aktywnym chłodzeniem. Do ładowania...
Ten regulator reguluje napięcie alternatora albo prądnicy w odpowiednich granicach! Czyli nie pozwala aby napięcie wzrosło powyżej 14,2V. Nie ma nic wspólnego z prostowaniem! Jeśli masz alternator, to w nim jest wbudowany mostek trójfazowy... Jeśli to prądnica, to masz prąd stały, tylko bez regulatora zmienia się w zależności od obrotów. A słyszałeś...
Tak właśnie jest sprawdziłem amperomierzem, ja chętnie regulował bym wtórnym ale niemam pomysłu skąd wziąć taki układ No to komu należał się plusik ?
Jeżeli umieściłem post w złym miejscu, to proszę o przeniesienie. Często mamy w rodzinie problemy z akumulatorami samochodowymi. Wiec postanowiłem zainwestować w jakiś trochę lepszy prostownik. Ale niezbyt drogi. Maksymalnie 500 zł. Chętnie z ebay lub... Dobrze by było aby można regulować prąd lądowania. Czy ktoś ma jakieś rekomendacje?
W takim układzie, rozłączając prąd transformatora, uzyskasz przepięcie, widzę dwa rozwiązania tego problemu, pierwszy dać za mostkiem kondensator, a dalej układ przetwornicy buck, drugie rozwiązanie zrobić układ działający tak jak w prostownikach z tyrystorem (co nie znaczy że masz użyć tyrystora), czyli albo załączasz stosując sterowanie fazowe, albo...
Dziękuję za odpowiedź. Jak już piszemy, to może zacznę od przedstawienia projektu. To mają być cztery zasilacze w szeregu 48V do szybkiego ładowania akumulatorów trakcyjnych wózka widłowego. Mając zastępczą ładowarkę szkoda kilku dni samego ładowania. Domniemywam ze uda mi się uzyskać odpowiednie napięcie ładowania ponieważ zasilacze serwerowe mają...
To mam u siebie zasilacze na różnych układach. Tych co wspomniałeś oraz lm358 ,um601, das001 , 103aiw i nie bardzo wiem jak ugryźć niektóre. Ale najlepsze to i tak te z prostownikiem synchronicznym na mosfetach .Mam 2 takie to mają stabilizację prądu pod obciążeniem i regulowane potencjometrem ograniczenie prądowe w przedziale około 4-5,5A.
Mam nadzieję że nie próbujesz zrobić z tego ładowarki do akumulatorów samochodowych, ten transformator sie nie nadaje.
1000µF na wyjściu to niekoniecznie dobre rozwiązanie. Nie masz ogranicznika prądu poza tym w zasilaczu od laptopa. W tym wypadku kondensator może dostarczyć znaczny prąd. Dlatego na wyjściu zasilaczy liniowych zazwyczaj ląduje kilkadziesiąt µF + 100nF. Tak, ale podłączam do zasilacza wentylator samochodowy i z kondensatorem 100µF napięcie...
Mam taki moduł. Prawdopodobnie odpowiednik XH-M603 o innym oznaczeniu. Jak sądzicie czy sprawdzi się przy ładowaniu akumulatora samochodowego? Pierwsza próba przy podładowanym wcześniej akumulatorze. https://youtu.be/dnhr5R8X1nk
Uważnie czytaj posty!!!. Odpowiedź na twoje pytanie w post#22- Maksymalny prąd zależy od mocy transformatora i wykorzystanych elementów prostownika ( diody, tyrystory). Prąd reguluje się od 0 A do maksymalnego. Optymalny prąd ładowania dla kwasowego samochodowego akumulatora 95А/h - 9,5A.
No tak włączam, prostownik na zaciskach aku napięcie 15,4v i rośnie rośnie do 15,7V i rośnie cały czas a nie spaduje, prędzej akumulator rozwalę. Regulujac P2 napięcie spada do 7V na bazie T1 i nic niżej nie zejdzie jak rozkręce P2 to na bazie jest ponad 15V Za nic nie idzie regulować napięcia na wyjściu.
Faktycznie, po obciążeniu linii 5V, napięcie na "dwunastce" jest w porządku, dzięki! Jednak, żeby wycisnąć z modułu większą moc, trzeba by mocniejsze zasilanie, 12V to za mało. Jednak trochę się boję podpinać do trafa- sterując PWM-em reguluję sobie moc, trafo pochodzi z prostownika samochodowego 10A, więc może nie przysiąść aż tak i tego się obawiam......
Kolego nemo07. Dlatego właśnie dałem dwa mostki prostownicze i za mostkiem połączyłem, żeby prąd wynikający z różnicy napięć na obydwu uzwojeniach nie płyną niepotrzebnie.Natomiast jeżeli połączę uzwojenia za mostkiem to żaden prąd się nie cofnie bo mostki nie puszczą. Dodam że prostownik wykonałem i działa. Już od roku ładuje akumulator samochodowy...
16V na wyjściu za mostkiem czyli może być to coś takiego http://obrazki.elektroda.net/25_12381889... http://obrazki.elektroda.pl/6560311500_1... http://obrazki.elektroda.net/4_126557311... Kup płytkę uniwersalną , przejrzyj karty katalogowe elementów z układu który chciałbyś złożyć i do dzieła (tam w układzie z LM7815 to jeśli masz mostek...
Witam. Chciałem przerobi zasilacz który dostałem od znajomego na prostownik do akumulatora samochodowego. Zasilacz ma regulowane napięcie od 8V do 16V i prąd od 0-8A, posiada bezpieczniki na wejściu i wyjściu oraz układ który go wyłącza jak się przegrzeje lub jest zwarcie. Chciałem go jakoś przerobić żebym mógł ładować akumulator który ma 44Ah. Za bardzo...
Witam. Posiadam prostownik własnej roboty na transformatorze toroidalnym który wytwarza 20V na wyjściu. Po przejściu przez mostek 50A mam 18,5V. Chciałbym zrobic do niego sterowanie na zasadzie wpiecia przed transformatorem regulatora napiecia wejściowego. Czy jest coś takiego mozliwe abym obnizając prad wejscia do transformatora otrzymywał niższe napiecie...
W LM317 najmniejsze napięcie wyjściowe to 1.25V a maksymalny prąd 1.5A o ile dobrze pamiętam. Poczytaj dokumentację tego układu to wszystkiego się dowiesz. Prądu nie da się w tym układzie regulować bez dodatkowych elementów.
Jako że jest tutaj wielu Weteranów i ekspertów EV mam praktyczne pytanko odnośnie optymalnego ładowania w sensie max przedłużenia żywotności akumulatorów np.: Trojan_T-1275 ok. 150AhC20 12V albo AGH Haze 200Ah 12V ; różnica w cenie jest chyba niewielka... W Ellbee były te AGH Haze 100Ah 12V używane czy 6V? Jakie prostowniki byście polecali aby osiągnąć...
Witam! Szykuję właśnie projekt, do którego potrzebny jest mi elektromagnes szybko zmieniający bieguny. Uznałem więc, że trzeba go podłączyć do prądu zmiennego, ale zasilanie całego układu ma pochodzić z prostownika samochodowego na 12V. Częstotliwość oscylacji prądu powinna być regulowana potencjometrem. Proszę, pomocy! To zadanie mnie przerasta. P.S....
Spróbuj ładować małymi prądami jak przy ładowaniu odsiarczającym (plik 'txt', znalezione w sieci). Jeśli pomoże i aku zacznie się w miarę dobrze ładować podłącz żarówkę samochodową niewielkiej mocy (4W). Trzeba mieć do tego prostownik regulowany. Można też zastosować prostownik mikroprocesorowy (trochę kosztują; http://www.semi.com.pl/)
A skąd wiesz ze ustawisz wartość na 1A? Jest to prostownik do akumulatorów samochodowych, jak sam napisałeś od 40Ah moim zdaniem nie nadaje sie do małych akumulatorów motocyklowych
Ten konkretny zasilacz ma potencjometr do leciutkiej korekty i z doświadczenia wiem że do 15V można przeciągnąć to napięcie. Według specyfikacji na tym potencjometrze można regulować +- 0.5 V
Ja zrobiłem zasilacz 18 V do wkrętarki na transformatorze bezp. 250 W + mostek prostowniczy 35 A i niewielki kondensator /ok. 0,5 µF/ przy samej wktętarce. Musisz tak dobrać uzwojenie wtórne trafo, aby za mostkiem uzyskać ok. 18 V, najlepiej zrobić kilka odczepów. Kondensator to napięcie trochę podniesie /x1,41/, możesz też z niego zrezygnować....
Chyba najlepsza jest ta tyrystorowa, tylko nie taka prosta;/ Najprostsza to ze wspomnianym przeze mnie regulowanym dławikiem włączonym w obwód uzwojenia pierwotnego.
Zaczniemy od tego, gdzie następuje przemiana wysokiego napięcia na niskie lub odwrotnie. Oczywiście chodzi tu o transformatory. Transformatory muszą składać się przynajmniej z dwóch uzwojeń. Jedno z nich nazywa się pierwotnym, które podłącza się do źródła prądu zmiennego. Drugie nazywa się wtórnym, gdzie otrzymujemy napięcie. Ponieważ do uzwojenia pierwotnego...
Witam! Chciałbym zbudować zasilacz regulowany i posiadam transformator z prostownika samochodowego, na prostowniku było napisane 12v 6A. W środku siedzi transformator 2x14,2v z równoległymi połączeniami uzwojenia wtórnego. Mam parę pytań odnośnie tego transformatora: Przypuszczając teoretycznie, że moc tego transformatora wynosi 6A przy 14,2v to czy:...
Witam Posiadam akumulator 12V 40Ah wykonany w technologi AGM. Zastanawia mnie to czy mogę go ładować prostownikiem do ładowania akumulatorów samochodowych. Prostownik wewnątrz posiada 2 diody prostownicze (prostownik dwupołówkowy z dzielonym uzwojeniem wtórnym ). Wewnątrz prostownika znajduje się potencjometr którym reguluje się napięcie do jakiego...
Witam serdecznie państwa dziękuję za rozmowę i odpowiedzi. *Zlotaroczka kolego. Mocniejszy silnik odpada że względu na większy prąd i mniejsze zastosowanie niższe napiecie. Nic w tych innych silnikach mi nie pasuje. No i nie szerogowy typ. Inna charakterystyka pracy silnika. No mam silnik 28V i 2500W odpada mi to bo 125A... Dziękuję bardzo. Wolę już...
a więc tak znaleźliśmy u kumpla na strychu akumulator żelowy i taki zestaw do nagłośnieniowy na pielgrzymki (po podpięciu jakiejś lipnej kolumienki gra i tak paskudnie-na wycieczki,ogniska itp może być ;p), ale akumulator siada :S trzeba by naładować, i znalazłem w necie coś takiego http://www.cyfronika.com.pl/zelowe_instr... co podaje że Napięcie...
Czytam, czytam i dla kogoś kto w temacie ma słabe rozeznanie to będzie miał mętlik w głowie. Pragnę dla wygody zebrać w całość uwzględniając materiały producentów akumulatorów choć niekiedy będzie to rozbieżne z tym co napisano powyżej. Nie wgłębiając się w przypadki szczególne wadliwych tworów akumulatorowych, wszystko zależy najbardziej od jakości...
A w jakim dziale mamy ten temat? "Poradniki Elektornika", czy "Poradniki zwykłego człowieka (nieelektronika)"? Elektronik raczej ma jakiś regulowany zasilacz albo przynajmniej wiedzę jak go wykonać. Albo wiedzę jak kontrolować proces ładowania.
Regulować można przez włączenie szeregowo z uzwojeniem pierwotnym żarówek. Jakie napięcie na uzwojeniu pierwotnym? Napisz coś więcej.
Jesli ma to być prostownik do ładowania akumulatorów samochodowych do 65Ah to służę schemacikiem . Regulowany stabilizator pradu (liniowy ale jest OK) ,wyłączanie po osiągnięciu napięcia końcowego ładowania , przełaczenie na doładowanie prądem 0,1 prądu ładowania ,wykrywanie zwarcia wyścia ( można zewrzeć wyście ) ,ładowanie po wykryciu przez układ...
Transformator symetryczny 2x12V. Prostownik półmostkowy (szukać w google), daje napięcie szczytowe 17V, w sam raz do ładowania akumulatora samochodowego. Drobna niesymetria czasem się zdarza, 1V to jeszcze nie jest tak dużo ;) Jako zasilacz regulowany może służyć, wystarczy że podłączysz mostek na wyprowadzenia o napięciu 27V, za mostkiem kondensator,...
Pamietaj, ze miernik mierzy napiecie SINUSOIDALNE. Ty mierzysz napiecie pulsujace i to wys. czestotliwosci. Miernik pokaze bzdury. Musialbys miec oscyloskop albo miernik wartosc szczytowej. 1. uzwojenie sprawdzales pierwotne, nie wtorne. Pierwotne moze miec kilka dziesiatych oma. Wtorne - z kilka, kilkaascie kilo. Rzadko kiedy ma kilkaset Ω 2....
Także wtrącę tylko jedną rzecz, chciałeś mieć coś maksymalnie prostego i w miarę bezawaryjnego - ok, ale jeśli już i tak przewijałeś transformator to nie lepiej by było nawinąć jedno uzwojenie z odczepami przy końcu podłączonymi do Twojego przełącznika? Regulując napięcie regulujesz także prąd ładowania. Widziałem takie rozwiązanie i służy to naprawdę...
Transformator niestety nie jest toroidem jest to stary transformator z prostownika samochodowego. Na pewno posiada dużą moc dlatego świetnie nadaje się do zasilacza regulowanego który uruchomiłem. Na zwykłych stabilizatorach serii 78xx wydziela się bardzo dużo ciepła. W końcu za mostkiem osiągam aż 24V. Więc myślałem o zastosowaniu czegoś innego. Nie...
Dzień dobry! Chcę dziś przedstawić swoją konstrukcję agregatu 12V z niewielkiego silnika spalinowego i alternatora samochodowego. https://obrazki.elektroda.pl/9360359700_... Wstęp/założenia Przyczyną powstania konstrukcji była bardziej chęć ciekawego wykorzystania starych silników Honda G100 które posiadam i sprawdzenia swoich umiejętności...
Przepalenie R4 wskazuje na przebicie tranzystora T1 lub zwarcie w jego obwodzie. Dioda LED nie zaświeciła ponieważ na schemacie jest umieszczona odwrotnie. Proponuję uruchomienie układu od strony wyjścia, tj. od strony akumulatora nie dołączając przejściowo zasilania sieciowego. Od strony wyjścia można podać tymczasowo napięcie z zasilacza najlepiej...
Witam! Przepraszam za odkopanie starego tematu, ale nie widzę sensu tworzyć nowego. Prosto i na temat: między świętami a sylwestrem ub. roku kupiłem Simsona S51 po kapitalnym remoncie, po przywiezieniu busem do domu został złożony w szopie i zakryty tekturami, szmatami, kocami by nie wilgotniał, nie zakurzył i się od skoków temperatury odizolował. Akumulator...
Napięcie mierzyłem obciążając prostownik 1 lub 2 żarówkami samochodowymi przy prądzie ładowania około 2,5A napięcie nadal zbyt niskie a dokładnie takie jak w opisie. Zarówno pod obciążeniem jak i bez obciążenia napięcie można regulować od 8,9V do 11,3V
To niech ten elektryk weźmie ten uszkodzony alternator i rozkręca śrubkę po śrubce. Jak już będzie miał rozebrany w drobny mak, to bierze w rękę miernik, żarówkę z kabelkiem i wio. Sprawdza uzwojenia (na zwarcie do masy, na przerwę i zwarcie między wojnę). Potem żarówkę z kabelkiem i sprawdza mostek. Dioda po diodzie w jedną stronę przewodzą, w drugą...
sory jestem marnym elektronikiem ale mam małe pytanie : napięcie w trakcie ładowania prostownikiem akumulatora samochodowego nie powinno przekraczać 15V ? to po co w każdym prostowniku jest amperomierz ? należało by chyba owszem regulować prąd ale kontrolować woltomierzem napięcie aby nie przekroczyc podczas ładowania 15V , a prąd niech sobie będzie...
Witam. Wiem że temat był wielokrotnie poruszany jednak nie znalazłem na żadnym odpowiedzi. Chodzi dokładnie o regulacje prądu prostownika w którym zastosowano transformator (toroidalny) o mocy 1000W. Wiem że może się wydawać zbyt duży (miał być 600 ale akurat nie mieli rdzeni więc dostałem 100 w tej samej cenie). Napięcie wyjściowe to 12V i 29,6A oraz...
Myślę,że po przeczytaniu nawet kilka razy podanego niżej linku dużo osób załapie o co chodzi z tym natężeniem prądu i napięciem podczas ładowania akumulatora samochodowego najprostszym prostownikiem. http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop...
Witam. planuje wykonać prostownik samochodowy sterowany tyrystorami. Chciałbym użyć do tego mostka 2 tyrystory 2 diody. Wyjście na trafo to 18,7V bez obciążenia około 18 na obciążeniu. Moc trafo 250VA. Nigdzie nie mogę znaleźć odpowiedniego układu sterującego tyrystorami: prosty, bez bajerów, jeden potencjometr. Nie potrafię też dobrać tyrystorów ;/...
„mlody91” poniżej zamieszczam fotkę tabliczki znamionowej transformatora nr1. http://obrazki.elektroda.net/11_12455816... Obudowa jest ze starego urządzenia sam nie wiem do czego ono służyło o wymiarach 34,5x21x13,5. Jeżeli chodzi o otwory pod wentylatory to zostały wycięte w oryginalnej płycie tylnej obudowy przy pomocy frezarki...
wykonałem ten układ z triakiem i mam mały problem gdyż grzeje mi się potencjometr.Co jest tego powodem? Układ działa prawidłowo? Reguluje? Normalne zjawisko, tym bardziej się grzeje im mniejsza rezystancja potencjometru. Jakie wartości elementów zastosowałeś? Jaka jest moc potencjometru?
Witam .. ostatnio usmażyłem swój prostownik :) Najprościej było by iść i kupić drugi ale ja pomyślałem żeby zrobić prostownik taki z prawdziwego zdarzenia.. dlatego poszukuje schematu prostownika o max prądzie ładowania powiedzmy 10 A( możliwość regulowania, stopniowo tak aby można było ładować mniejsze akumulatory)oraz wskaźnik ( Voltomierz czy Amperomierz...
Witam. Buduje prostwnik do ładowania aku. samochodowego ok 10A/12V. Potrzebuje porady lub jakiegoś gotowego rozwiązania regulacji prądu ładowania po stronie DC. Zgóry wielkie dzięki pozdrawiam
Najlepiej regulowany prąd ładowania do 20A,prostownik z automatycznym wyłączaniem ładowania . Dodano po 1 Albo zasilacz stabilizowany 14,2 V 10A.
Transformator można kupić ale trzeba mieć regulację prądu, bo wystarczy zmiana drutu/docisku drutu i albo nie będzie za gorący albo za zimny. Regulację robi się po stronie pierwotnej (230V) transformatora (regulacja fazowa (ściemniacz światła) - tak działają najtańsze prostowniki do akumulatorów samochodowych z regulacją prądu. Transformatory źle znoszą...
Witam Dziękuję za opinie - te pozytywne jak i negatywne. Mostek prostowniczy ma wydajność prądową 30A. W rzeczywistości podczas ładowania akumulatora maksymalny prąd jaki osiągnąłem to 10A i przy tym parametrze mostek był ciepły więc uważam, że przepływ powietrza od wentylatora spokojnie wystarczy. Wydajność prądowa zależy od maksymalnego prądu transformatora...
Witam Czy można ładować akumulator samochodowy zasilaczem stabilizowanym ?? Może ktoś próbował?? Teoretycznie najlepiej jest ładować akumulator impulsowo ale.. czesci kosztuja i prostownik to pewien wydatek zwłaszcza na transformator ;) Posiadam zasilacz stabilizowany regulowany od 0 do 24V prądzik 3A. Teoretycznie powinno się dać tak zrobić po nastawieniu...
Witam. Mam za zadanie wykonanie prostownika samochodowego za pomoca zasilacza komputerowego ATX. Ogolna koncepcje posiadam i mniej wiecej orientuje sie jak to zrobic. Mam tylko problem z ograniczeniem pradu ladowania akumulatora, chcialbym go regulowac a za bardzo nie wiem jak. Zalaczam schemat zasilacza, zaznaczylem na nim petle sprzezenia na ktorym...
Doczytałem ze jest to triak bta20 czyli max prad wynisi 20A. Ale z odpowiednio dużym radiatorem. A jezeli bym zastosowal regulator napiecia taki samochodowy po stronie DC ? Brak jak widzę pojęcia o tym jak działa taki regulator - on reguluje wzbudzenie alternatora tak by nie zostało przekroczone napięcie. Prostownik wzbudzenia nie ma... Ponadto taki...
Postanowiłem zrobić sobie prostownik do ładowania akumulatorów samochodowych z regulacją prądu ładowania. którego schemat poglądowy przedstawiłem na rysunku poniżej. Wartość prądu reguluje się poprzez wprowadzenie opóźnienia załączania tyrystora w stosunku do momentu, w którym napięcie na wyjściu prostownika zaczyna narastać, po wcześniejszym przejściu...
oloolo napisz mi tylko, gdzie znajdę ten schemat, bo mierzyłem za prostownikiem bez obciążenia i jest tam od 30 do 200 V (FZR 600), dzięki za odzew/// Do reszty: tam jest alternator za stałymi magnesami i zwykły regulator samochodowy regulujący prądem wzbudzenia nic nie da..., ale dzięki za zainteresowanie/// motur stoi w garżu, a sezon w pełni
też sobie podłączałem samochodowego suba 12" 300W(obudowa zamknięta) w domu. Wzmaka 170W zasilałem prostownikiem samochodowym, dzwięk z komputera dawałem z wyjścia na tylne głośniki. Nie miałem żadnych szumów! czysty dzwięk, może miałem jakiś lepszy zasilacz, (jest regulowany) i ma amperomierz więc w takt muzyki wskazówka sie poruszała. Woltomierz też...
Mój tato używa alternator albo prądnicę- w każdym razie od jakiegoś warczyburga. Łatwo tym zasterować dla uzyskania regulacji obrotów, acz prądu z prostownika żre sporo (ok. 15-30A). Zasilanie na główne uzwojenie, a do wzbudzenia poniżej 1A wystarcza (może to być osobny zasilacz, np uniwersalny, regulowany). O Poloneza spytaj na forum samochodowym.
Właśnie coś takiego chciałbym zrobić, choć może nie aż tak skomplikowanego, jak to opisałeś. Pewnie zostawię już tą regulację od odkurzacza, tylko zmniejszę napięcie, żeby przy maksymalnym prądzie, tj. 6 A napięcie wynosiło 15 V, a przy jakiś 4,5 A - 14,4 V. Mam akumulator 45 Ah, więc akurat. W przyszłości zamierzam kupić akumulator 55 Ah, bo większy...
Często urządzenia zasilane z baterii czy akumulatorów wymagają kompatybilności z szeroką gamą źródeł ładowania czy rodzajów baterii – ich składu chemicznego, napięcia i dopuszczalnego prądu. Na przykład w zaawansowanych, przemysłowych systemach, urządzeniach medycznych czy motoryzacyjnych systemach ładowania akumulatorów wymagana jest implementacja...
Potencjometr reguluje wymagane końcowe napięcie ładowania. Po osiągnięciu przez akumulator ustawionego napięcia prąd będzie utrzymywany na poziomie prądu samorozładowania akumulatora. Dodano po 27 Jeśli prostownik służy do ładowania akumulatorów samochodowych 12 V , maksymalne napięcie ładowania których 14.4-14-6V to regulację przeprowadzamy jednorazowo...
Panowie nie jestem szpecem w tej dziedzinie, bo gdybym był nie prosił bym o pomoc. Chce z tego prostownika zrobić zasilacz na którym będę mógł najlepiej regulować V i A o ile jest to realne na tym trafie oraz podłączyć radio samochodowe. Nie wiem jakie tam będą potrzebny części, ale jak mi ktoś podpowie to sobie to zrobię i będę wdzięczny za pomoc,...
Zagadnienie jest takie że do ładowania akumulatorów kwasowo ołowiowych 12V potrzebne jest napięcie ładowania najlepiej 14,4V i teraz kupiłem mocny transformator 14V podłączyłem wszystko przez mostek 50A i na akumulatorze mam ponad 15V i praktycznie elektrolit zaczyna się gotować od razu. Jakim cudem napiecie zasilania po podłaćzeniu aku. tak bardzo...
prostownik samochodowy regulowany dobry prostownik samochodowy dobry prostownik samochodowy schemat
pilot przeróbka nikon karta macro excel kopiowanie
zawieszanie komputera zawieszanie komputera
Kia Cee’d 1.6 Gamma Crankshaft Sprocket Replacement Procedure, Tools, Torque Specs Audi A1 1.6 TDI 2014 – koszt ASO 4+, zmiana języka MMI, wymiana filtra paliwa