Za duże napięcia i za mały prąd jak na prostownik samochodowy, bardziej by się nadawał na jakiś mały zasilacz regulowany.
Mają być wykorzystane w prostowniku samochodowym, oraz zasilaczu regulowanym.
Po dwa szeregowo i do instalacji samochodu lub ładowarki akumulatorów samochodowych tzw prostownika. Przetwornica oniżająca dowolna o regulowanym napięciu i prądzie. Napięcie 7.2V jeśli akumulatory używane są cyklicznie. 6.9V jeśli mają czekać na swój dzień (mają być gotowe do użycia). Prąd ładowania można ograniczyć do wartości dopuszczalnej przez...
Witam jakie napięcia powinny wychodzić z transformatora dla prostownika na IRF9540 ma ktoś może jakiś opis tego prostownika ? co reguluje się P1?
Kolego daruj sobie mierzenie napięć gdyż masz problem z interpretacją . Na wyjściu włącz żarówkę samochodową od świateł szosowych lub mijania i sprawdź czy układ reguluje poziom świecenia żarówki .
Pomyłka w numeracji. Dodam jeszcze że łatwiej się reguluje po zmianie wartości opornika R22 z 22k na 10k.
Czy Ty jesteś pewny że to jest prostownik samochodowy? Biorąc pod uwagę skale amperomierza i woltomierza to prędzej zasilacz regulowany. Zakresy są niezbyt pasujące.
Najlepiej prostownik - ładowarka akumulatorów samochodowych (transformatorowa) , regulowana , 10 A , skonfigurować ją i całą sieć z akumulatorem (akumulatorami) na pokładzie. Czy w czasie jazdy , przewidziałeś też ładowanie akumulatorów z alternatora?
Witam, jestem osobą, która zaczyna swoją karierę z elektroniką. Montuję swój pierwszy układ - prostownik samochodowy 12V, regulowany po stronie pierwotnej transformatora. Interesuje mnie dodanie do wykonywanego projektu, układu sterującego wartością potencjometru "w czasie" (przez co mogę ustawić, przez jaki czas jaka ma być wartość potencjometru ,...
Tak właśnie jest sprawdziłem amperomierzem, ja chętnie regulował bym wtórnym ale niemam pomysłu skąd wziąć taki układ No to komu należał się plusik ?
Witam potrzrbuje schematu do jak najprostrzego prostownika do akumulatorow samochodowych, chce regulować moc ładowanie i niepotrszeba innych bajerów takich jak auto wyłanczanie !! (do 60 Ah) mam juz trafo jednopołówkowe które było w prostowniku do 90Ah daje ono napięcie 14,5 V .Dla mnie jest to dość ważne zeby układ był jak najprostrzy. Z góry dziękuje
Prostownik w układzie Gretza i za tym w szereg amperomierz i bezpiesznik a jeszcze przydało by się zmniejszyć napięcie do ok 13,5 (a nawet regulowane (13-14.5)
Znalazłem, więc się dzielę. Schemat idealnie nadaje się do budowy n.p. regulowanego prostownika accu samochodowych i motocyklowych.(Radioelektronik 10/84) pozdrawiam nerwowych doro
Witam wszystkich po przerwie. Podałem napięcie z prostownika regulowanego samochodowego na szczotki. Po podaniu 12 V otrzymałem na wyjściu z agregatu około 80 V zaś po podaniu maksymalnego napięcia z prostownika (około 14 V) otrzymałem blisko 120 V. Wygląda na to, że brak jest prądu wzbudzenia. Wygląda więc jeśli się nie mylę, że regulator AVR nie jest...
witam mam do wykonania prostownik impulsowy samochodowy okolo 15A o napiecia regulowanym do 30V ktory powinien miec zabezpieczenia zwarciowe i przeciazeniowe jak rownierz opcje obciazania akumulatora i uzyskania 230V najlepiej na tranzystorach Ma moze ktos jakis dobry pomysl i schemat jak cos takiego zrobic z gory dziekuje za rady i pomoc
Prostownik służy m. in. do ładowania akumulatora samochodowego. Bardzo przydatna rzecz. ładowarka do akumulatorków to coś w stylu prostownika.
Kolego zonku! Popatrz na konstrukcję i schemat prostownika na tej stronie internetowej. http://grylewicz.pl/automatyczny-prostow...
Takie żałosne napięcia jak 12 V nie są w sferze zainteresowań Kolegi Kaspri. No tak, faktycznie, czytając ,,prostownik regulowany", miałem na myśli ładowanie akumulatorów samochodowych. :cry:
Obciążałem prostownik odkurzaczem samochodowym, podając 15V na wejście BN. Regulowałem potencjometrem, ale nie było żadnych zmian. Podłączyłem do wyjścia prostownika kontrolkę samochodową, zwarłem bazę i emiter tranzystora T1, potem kolektor z emiterem tranzystora T2, ale w żadnym przypadku żarówka nie zgasła. Tyrystor odłącza zasilanie dopiero po odłączeniu...
Próbuj o ile się nie skończył jeśli długo leżał rozładowany. Ustaw 13,6V na regulowanym, ogranicz prąd początkowy do 0.1Q i może(??) odżyje. Zresztą wszystko masz w instrukcji.
Może zasilić z prostownika do ładowania akumulatorów samochodowych o prądzie do 10A i regulowanym napięciu.
R4 reguluje przy jakim prądzie ma zapalić się LED.
Właśnie po to było wiele tych odczepów, co akumulator to inaczej to wyglądało więc nie idzie jednoznacznie odpowiedzieć, chyba, że zrobiłbyś regulowane źródło prądowe.
Po wyprostowaniu , nie filtruje napięcia, pomiar wykonany UT70B... Ściemniaczami nie powinno się regulować mocy transformatorów...
Podpinam się pod tamat, bo nie chcę zakładać nowego postu. Posiadam wiertarko-wkrętarkę typ AEG bse 7.2 FJO, na 7.2 volt, akumulator NiCd. Miałem do niej ładowarkę AEG 7.2 V elektronic, lecz ją nieopatrznie rozjechałem samochodem. Zamówiłem drugą, lecz otrzymałem pomyłkowo AEG lecz o napięciu 9.6V też elektonic. Sprzedawca twierdzi, ża ta ładowarka...
Z jakich "prostowników" korzystacie do ładowania akumulatorów samochodowych? W zadaniach hard (jako że często dłubię przy oldtimerach z lekko mówiąc, różnymi akumulatorami) używam radzieckiego (może nie na czasie, ale kłamać nie będę, prostownik jest zresztą Korzeniowski) prostownika z rozruchem Impuls 3P-02 (po łacinie - ZR pewnie od zariad - ładowanie)....
bateria od wkrętarki ma 14V boję się że to mogłoby być za dużo dla tego wykrywacza Poboru prądu nie sprawdziłem sam ale około 100mA Akumulator jak już pisałem kupiony okazyjnie używany (od skutera). Wersja jakaś chińska bo nie jest napisane jaka pojemność. Co do długości pracy to nie miałem okazji sprawdzić dokładnie bo zawsze czasu brakuje na dłuższe...
Ustaw tak by zasilacz bez obciążenia dawał 14.4V. W miarę postępu ładowania maleje prąd ładowania. Pod koniec ładowania zasilacz będzie pracować praktycznie jak bez obciążenia. Do tego wraz ze zmniejszonym napięciem wyjściowym zasilacza laptopowego powinien wzrosnąć prąd który może oddać. Przynajmniej tak jest w specyfikacji kilku uniwersalnych, regulowanych...
A w jakim dziale mamy ten temat? "Poradniki Elektornika", czy "Poradniki zwykłego człowieka (nieelektronika)"? Elektronik raczej ma jakiś regulowany zasilacz albo przynajmniej wiedzę jak go wykonać. Albo wiedzę jak kontrolować proces ładowania.
W takim układzie, rozłączając prąd transformatora, uzyskasz przepięcie, widzę dwa rozwiązania tego problemu, pierwszy dać za mostkiem kondensator, a dalej układ przetwornicy buck, drugie rozwiązanie zrobić układ działający tak jak w prostownikach z tyrystorem (co nie znaczy że masz użyć tyrystora), czyli albo załączasz stosując sterowanie fazowe, albo...
Ten regulator reguluje napięcie alternatora albo prądnicy w odpowiednich granicach! Czyli nie pozwala aby napięcie wzrosło powyżej 14,2V. Nie ma nic wspólnego z prostowaniem! Jeśli masz alternator, to w nim jest wbudowany mostek trójfazowy... Jeśli to prądnica, to masz prąd stały, tylko bez regulatora zmienia się w zależności od obrotów. A słyszałeś...
Jeżeli umieściłem post w złym miejscu, to proszę o przeniesienie. Często mamy w rodzinie problemy z akumulatorami samochodowymi. Wiec postanowiłem zainwestować w jakiś trochę lepszy prostownik. Ale niezbyt drogi. Maksymalnie 500 zł. Chętnie z ebay lub... Dobrze by było aby można regulować prąd lądowania. Czy ktoś ma jakieś rekomendacje?
http://obrazki.elektroda.net/61_12808415... Witam Chciałbym przedstawić moją konstrukcję. Jest nią prostownik przeznaczony do ładowania akumulatorów samochodowych. Składa się z 4 płyt: - Główna płyta prostownika, - Płytka zasilacza multimetru oraz wentylatora wraz z osobnym transformatorem - Płyta zabezpieczenia przed zbyt wysokim napięciem...
Kolego nemo07. Dlatego właśnie dałem dwa mostki prostownicze i za mostkiem połączyłem, żeby prąd wynikający z różnicy napięć na obydwu uzwojeniach nie płyną niepotrzebnie.Natomiast jeżeli połączę uzwojenia za mostkiem to żaden prąd się nie cofnie bo mostki nie puszczą. Dodam że prostownik wykonałem i działa. Już od roku ładuje akumulator samochodowy...
Transformator symetryczny 2x12V. Prostownik półmostkowy (szukać w google), daje napięcie szczytowe 17V, w sam raz do ładowania akumulatora samochodowego. Drobna niesymetria czasem się zdarza, 1V to jeszcze nie jest tak dużo ;) Jako zasilacz regulowany może służyć, wystarczy że podłączysz mostek na wyprowadzenia o napięciu 27V, za mostkiem kondensator,...
16V na wyjściu za mostkiem czyli może być to coś takiego http://obrazki.elektroda.net/25_12381889... http://obrazki.elektroda.pl/6560311500_1... http://obrazki.elektroda.net/4_126557311... Kup płytkę uniwersalną , przejrzyj karty katalogowe elementów z układu który chciałbyś złożyć i do dzieła (tam w układzie z LM7815 to jeśli masz mostek...
Mam nadzieję że nie próbujesz zrobić z tego ładowarki do akumulatorów samochodowych, ten transformator sie nie nadaje.
A skąd wiesz ze ustawisz wartość na 1A? Jest to prostownik do akumulatorów samochodowych, jak sam napisałeś od 40Ah moim zdaniem nie nadaje sie do małych akumulatorów motocyklowych
też sobie podłączałem samochodowego suba 12" 300W(obudowa zamknięta) w domu. Wzmaka 170W zasilałem prostownikiem samochodowym, dzwięk z komputera dawałem z wyjścia na tylne głośniki. Nie miałem żadnych szumów! czysty dzwięk, może miałem jakiś lepszy zasilacz, (jest regulowany) i ma amperomierz więc w takt muzyki wskazówka sie poruszała. Woltomierz też...
Ten konkretny zasilacz ma potencjometr do leciutkiej korekty i z doświadczenia wiem że do 15V można przeciągnąć to napięcie. Według specyfikacji na tym potencjometrze można regulować +- 0.5 V
Witam za pomoca tych pr-kow reguluje sie napiecie po ktorym prostownik sie wlacza i podtrzymuje napiecie na aku . Mialem zrobiony ten prostownik i poprostu ta regulacja nie dzialala ladowal na maksa druga sprawa rezystor R1 bardzo mocno sie grzeje . Trzecia sprawa to taka ze jak bedziesz mial rozladowane aku ponizej 10 V nie naladujesz go bo tyrysor...
1) Bo tyrystor może pracować przy prądzie przemiennym. Jest to po prostu dioda o regulowanym kącie otwarcia. 2) Tak, a jeszcze lepiej na 14,4V 3) Regulacja prądu ładowania 4) Schemat wygląda na poprawny, myślę, że tak, chociaż ja myślałem o innym schemacie.
Przychylam się do zdania kolegi archanoida, ze były dobre te prostowniki z Sojuza, teraz takie coś to można kupić tylko z drugiej ręki na pchlim targu//// wiec to raczej historia, natomiast wykonanie samodzielnie takowego przyrządu to raczej zajęcie dla ludzi z zacięciem do majsterkowania - ta droga pozyskania dobrego "czegoś" często odpada, Pozostaje...
Mam taki moduł. Prawdopodobnie odpowiednik XH-M603 o innym oznaczeniu. Jak sądzicie czy sprawdzi się przy ładowaniu akumulatora samochodowego? Pierwsza próba przy podładowanym wcześniej akumulatorze. https://youtu.be/dnhr5R8X1nk
Napięcie mierzyłem obciążając prostownik 1 lub 2 żarówkami samochodowymi przy prądzie ładowania około 2,5A napięcie nadal zbyt niskie a dokładnie takie jak w opisie. Zarówno pod obciążeniem jak i bez obciążenia napięcie można regulować od 8,9V do 11,3V
No tak włączam, prostownik na zaciskach aku napięcie 15,4v i rośnie rośnie do 15,7V i rośnie cały czas a nie spaduje, prędzej akumulator rozwalę. Regulujac P2 napięcie spada do 7V na bazie T1 i nic niżej nie zejdzie jak rozkręce P2 to na bazie jest ponad 15V Za nic nie idzie regulować napięcia na wyjściu.
Uważnie czytaj posty!!!. Odpowiedź na twoje pytanie w post#22- Maksymalny prąd zależy od mocy transformatora i wykorzystanych elementów prostownika ( diody, tyrystory). Prąd reguluje się od 0 A do maksymalnego. Optymalny prąd ładowania dla kwasowego samochodowego akumulatora 95А/h - 9,5A.
Faktycznie, po obciążeniu linii 5V, napięcie na "dwunastce" jest w porządku, dzięki! Jednak, żeby wycisnąć z modułu większą moc, trzeba by mocniejsze zasilanie, 12V to za mało. Jednak trochę się boję podpinać do trafa- sterując PWM-em reguluję sobie moc, trafo pochodzi z prostownika samochodowego 10A, więc może nie przysiąść aż tak i tego się obawiam......
Ja zrobiłem zasilacz 18 V do wkrętarki na transformatorze bezp. 250 W + mostek prostowniczy 35 A i niewielki kondensator /ok. 0,5 µF/ przy samej wktętarce. Musisz tak dobrać uzwojenie wtórne trafo, aby za mostkiem uzyskać ok. 18 V, najlepiej zrobić kilka odczepów. Kondensator to napięcie trochę podniesie /x1,41/, możesz też z niego zrezygnować....
W LM317 najmniejsze napięcie wyjściowe to 1.25V a maksymalny prąd 1.5A o ile dobrze pamiętam. Poczytaj dokumentację tego układu to wszystkiego się dowiesz. Prądu nie da się w tym układzie regulować bez dodatkowych elementów.
Spróbuj ładować małymi prądami jak przy ładowaniu odsiarczającym (plik 'txt', znalezione w sieci). Jeśli pomoże i aku zacznie się w miarę dobrze ładować podłącz żarówkę samochodową niewielkiej mocy (4W). Trzeba mieć do tego prostownik regulowany. Można też zastosować prostownik mikroprocesorowy (trochę kosztują; http://www.semi.com.pl/)
Chyba najlepsza jest ta tyrystorowa, tylko nie taka prosta;/ Najprostsza to ze wspomnianym przeze mnie regulowanym dławikiem włączonym w obwód uzwojenia pierwotnego.
Witam Posiadam akumulator 12V 40Ah wykonany w technologi AGM. Zastanawia mnie to czy mogę go ładować prostownikiem do ładowania akumulatorów samochodowych. Prostownik wewnątrz posiada 2 diody prostownicze (prostownik dwupołówkowy z dzielonym uzwojeniem wtórnym ). Wewnątrz prostownika znajduje się potencjometr którym reguluje się napięcie do jakiego...
Alternator do wiatraka nie nadaje się - dlatego że jego praca jest regulowana we współpracy z silnikiem samochodowym o mocy kilkudziesięciu KM. Porównajmy sobie pracę takiego alternatora z silnikiem - turbina wiatrowa o mocy od 0 - paru kW. Najpierw na zefirkach (pomimo przełożenia) alternator ma małe obroty włączamy wzbudzenie (ręcznie) - na takich...
To jest zasilacz regulowany DC w obudowie od miliwoltomierza Tesli. A czy on sprawny ? Może i za prostownik służyć w obecnej postaci? Sam miernik w tym na to wskazuje. Podłącz to do sieci i zobacz co z tego wychodzi, choćby 24 woltową żarówką samochodową 21 W.
Jesli ma to być prostownik do ładowania akumulatorów samochodowych do 65Ah to służę schemacikiem . Regulowany stabilizator pradu (liniowy ale jest OK) ,wyłączanie po osiągnięciu napięcia końcowego ładowania , przełaczenie na doładowanie prądem 0,1 prądu ładowania ,wykrywanie zwarcia wyścia ( można zewrzeć wyście ) ,ładowanie po wykryciu przez układ...
Zmienne napięcie mierz na zaciskach transformatora - za mostkiem miernik pokaże głupoty. Pomiar za mostkiem nawet na zakresach DC będzie obarczony błędami, tam napięcie jest jednokierunkowe, ale tętniące. Szczegóły znajdziesz w opisach układów prostowniczych. Ograniczenie prądu można zrealizować montując tyrystor wyzwalany przesuwnikiem fazowym. Jest...
Regulować można przez włączenie szeregowo z uzwojeniem pierwotnym żarówek. Jakie napięcie na uzwojeniu pierwotnym? Napisz coś więcej.
Witam. Posiadam prostownik własnej roboty na transformatorze toroidalnym który wytwarza 20V na wyjściu. Po przejściu przez mostek 50A mam 18,5V. Chciałbym zrobic do niego sterowanie na zasadzie wpiecia przed transformatorem regulatora napiecia wejściowego. Czy jest coś takiego mozliwe abym obnizając prad wejscia do transformatora otrzymywał niższe napiecie...
Jeżeli ma to być zasilacz LABORATORYJNY to: Przy max obciążeniu napięcie wyjściowe transformatora musi być równe znamionowemu (oczywiście jeżeli trafo jest ok). Jeżeli zasilacz ma mieć na wyjściu napięcie stałe 30V przy max obciążeniu i ze stabilizatorem, to trafo musi mieć co najmniej 35-37V na wyjściu (kondensatory na 63V). Nieprawda, na ogół dla...
Witam. Chciałem przerobi zasilacz który dostałem od znajomego na prostownik do akumulatora samochodowego. Zasilacz ma regulowane napięcie od 8V do 16V i prąd od 0-8A, posiada bezpieczniki na wejściu i wyjściu oraz układ który go wyłącza jak się przegrzeje lub jest zwarcie. Chciałem go jakoś przerobić żebym mógł ładować akumulator który ma 44Ah. Za bardzo...
Witam! Chciałbym zbudować zasilacz regulowany i posiadam transformator z prostownika samochodowego, na prostowniku było napisane 12v 6A. W środku siedzi transformator 2x14,2v z równoległymi połączeniami uzwojenia wtórnego. Mam parę pytań odnośnie tego transformatora: Przypuszczając teoretycznie, że moc tego transformatora wynosi 6A przy 14,2v to czy:...
Witam! Szykuję właśnie projekt, do którego potrzebny jest mi elektromagnes szybko zmieniający bieguny. Uznałem więc, że trzeba go podłączyć do prądu zmiennego, ale zasilanie całego układu ma pochodzić z prostownika samochodowego na 12V. Częstotliwość oscylacji prądu powinna być regulowana potencjometrem. Proszę, pomocy! To zadanie mnie przerasta. P.S....
Potencjometr reguluje wymagane końcowe napięcie ładowania. Po osiągnięciu przez akumulator ustawionego napięcia prąd będzie utrzymywany na poziomie prądu samorozładowania akumulatora. Dodano po 27 Jeśli prostownik służy do ładowania akumulatorów samochodowych 12 V , maksymalne napięcie ładowania których 14.4-14-6V to regulację przeprowadzamy jednorazowo...
Transformator można kupić ale trzeba mieć regulację prądu, bo wystarczy zmiana drutu/docisku drutu i albo nie będzie za gorący albo za zimny. Regulację robi się po stronie pierwotnej (230V) transformatora (regulacja fazowa (ściemniacz światła) - tak działają najtańsze prostowniki do akumulatorów samochodowych z regulacją prądu. Transformatory źle znoszą...
Także wtrącę tylko jedną rzecz, chciałeś mieć coś maksymalnie prostego i w miarę bezawaryjnego - ok, ale jeśli już i tak przewijałeś transformator to nie lepiej by było nawinąć jedno uzwojenie z odczepami przy końcu podłączonymi do Twojego przełącznika? Regulując napięcie regulujesz także prąd ładowania. Widziałem takie rozwiązanie i służy to naprawdę...
Z kolei skoro mój po "rozpędzeniu się" potrafi podawać 16.5V to znaczy że konstruktor się pomylił i wypuścił bubel mogący zaszkodzić akumulatorowi? Po pierwsze to w czasach, gdy ten prostownik powstał w sieci było niższe napięcie. Po drugie były akumulatory obsługowe i na czas ładowania wykręcało się korki, a w razie odparowania zbyt dużej ilości wody...
W książce do samochodu Syrena była opisana procedura sprawdzenia regulatora napięcia. Po pierwsze od strony prądnicy (nie wiem który to zacisk) podajesz napięcie i regulujesz jego wielkość. Włącznik samoczynny powinien się zewrzeć przy jakimś tam napięcie (dajmy na to 13 V). Dalej sobie regulujesz napięcie i przy ok. 15 V powinien się przełączyć styk...
No właśnie z linkiem jest zonk bo nie znalazłem sklepu z nim. Ja swój kupiłem w sklepie z częściami samochodowymi. Miałem do wyboru 15A regulowany i ten z obrazka i wybrałem ten z obrazka za prostotę. Miałem w nim wymieniać amperomierz na precyzyjniejszy ale olałem to. To jak cię interesuje to musisz poszukać na własną rękę. Swój kupowałem w 2011r jakoś...
Witam mam transformator 18V 1000W mam zamiar zrobić z niego zasilacz do wzmacniaczy samochodowych i z tym nie mam żadnego problemu tylko tak sobie myśle że jak już go robić to przy okazji mógłby sie czasami się przydać jako prostownik do akumulatorów a w tym momencie sprawa się trochę komplikuje (przynajmniej dla mnie) gdyż gdybym podłączył prostownik...
Witam. Tylko nie mówcie ze tych tematów były setki. Wiem o tym. Przejrzałem chyba dziesiątki schematów. Chę zrobić prostownik do akumulatorów samochodowych. Mam idealne trafo 18V sporej mocy. (obciązyłem go 13A i po godzinie zrobił się trochę ciepły). Chciałbym abym mógł regulować prąd ładowania rużnych akusów np 4A dla 40Ah, 5A dla 50Ah itd. Trafo...
Witam. planuje wykonać prostownik samochodowy sterowany tyrystorami. Chciałbym użyć do tego mostka 2 tyrystory 2 diody. Wyjście na trafo to 18,7V bez obciążenia około 18 na obciążeniu. Moc trafo 250VA. Nigdzie nie mogę znaleźć odpowiedniego układu sterującego tyrystorami: prosty, bez bajerów, jeden potencjometr. Nie potrafię też dobrać tyrystorów ;/...
To niech ten elektryk weźmie ten uszkodzony alternator i rozkręca śrubkę po śrubce. Jak już będzie miał rozebrany w drobny mak, to bierze w rękę miernik, żarówkę z kabelkiem i wio. Sprawdza uzwojenia (na zwarcie do masy, na przerwę i zwarcie między wojnę). Potem żarówkę z kabelkiem i sprawdza mostek. Dioda po diodzie w jedną stronę przewodzą, w drugą...
sory jestem marnym elektronikiem ale mam małe pytanie : napięcie w trakcie ładowania prostownikiem akumulatora samochodowego nie powinno przekraczać 15V ? to po co w każdym prostowniku jest amperomierz ? należało by chyba owszem regulować prąd ale kontrolować woltomierzem napięcie aby nie przekroczyc podczas ładowania 15V , a prąd niech sobie będzie...
Najlepiej regulowany prąd ładowania do 20A,prostownik z automatycznym wyłączaniem ładowania . Dodano po 1 Albo zasilacz stabilizowany 14,2 V 10A.
Witam. Buduje prostwnik do ładowania aku. samochodowego ok 10A/12V. Potrzebuje porady lub jakiegoś gotowego rozwiązania regulacji prądu ładowania po stronie DC. Zgóry wielkie dzięki pozdrawiam
Witam .. ostatnio usmażyłem swój prostownik :) Najprościej było by iść i kupić drugi ale ja pomyślałem żeby zrobić prostownik taki z prawdziwego zdarzenia.. dlatego poszukuje schematu prostownika o max prądzie ładowania powiedzmy 10 A( możliwość regulowania, stopniowo tak aby można było ładować mniejsze akumulatory)oraz wskaźnik ( Voltomierz czy Amperomierz...
wykonałem ten układ z triakiem i mam mały problem gdyż grzeje mi się potencjometr.Co jest tego powodem? Układ działa prawidłowo? Reguluje? Normalne zjawisko, tym bardziej się grzeje im mniejsza rezystancja potencjometru. Jakie wartości elementów zastosowałeś? Jaka jest moc potencjometru?
Witam. Wiem że temat był wielokrotnie poruszany jednak nie znalazłem na żadnym odpowiedzi. Chodzi dokładnie o regulacje prądu prostownika w którym zastosowano transformator (toroidalny) o mocy 1000W. Wiem że może się wydawać zbyt duży (miał być 600 ale akurat nie mieli rdzeni więc dostałem 100 w tej samej cenie). Napięcie wyjściowe to 12V i 29,6A oraz...
Transformator niestety nie jest toroidem jest to stary transformator z prostownika samochodowego. Na pewno posiada dużą moc dlatego świetnie nadaje się do zasilacza regulowanego który uruchomiłem. Na zwykłych stabilizatorach serii 78xx wydziela się bardzo dużo ciepła. W końcu za mostkiem osiągam aż 24V. Więc myślałem o zastosowaniu czegoś innego. Nie...
Przepalenie R4 wskazuje na przebicie tranzystora T1 lub zwarcie w jego obwodzie. Dioda LED nie zaświeciła ponieważ na schemacie jest umieszczona odwrotnie. Proponuję uruchomienie układu od strony wyjścia, tj. od strony akumulatora nie dołączając przejściowo zasilania sieciowego. Od strony wyjścia można podać tymczasowo napięcie z zasilacza najlepiej...
Dobry wieczor, Chcialbym kupic automatyczny prostownik do aku samochodowego 12V o pojemnosci ok. 50Ah. Chce, zeby automatyka prostownika dbala o to, kiedy aku jest poprawnie naladowany. Pytanie tylko, czy taka automatyka faktycznie robi to dobrze? Czy moze jednak lepiej kupic prostownik z regulowanym pradem i ladowac zgodnie z zasadami (czyli patrzac...
Mój tato używa alternator albo prądnicę- w każdym razie od jakiegoś warczyburga. Łatwo tym zasterować dla uzyskania regulacji obrotów, acz prądu z prostownika żre sporo (ok. 15-30A). Zasilanie na główne uzwojenie, a do wzbudzenia poniżej 1A wystarcza (może to być osobny zasilacz, np uniwersalny, regulowany). O Poloneza spytaj na forum samochodowym.
Witam Czy można ładować akumulator samochodowy zasilaczem stabilizowanym ?? Może ktoś próbował?? Teoretycznie najlepiej jest ładować akumulator impulsowo ale.. czesci kosztuja i prostownik to pewien wydatek zwłaszcza na transformator ;) Posiadam zasilacz stabilizowany regulowany od 0 do 24V prądzik 3A. Teoretycznie powinno się dać tak zrobić po nastawieniu...
Takich rzeczy się nie przerabia choć to możliwe tak samo jak z motocykla zrobić samochód. Nowy zasilacz laboratoryjny serwisowy z gwarancją o parametrach 0-30V do 30A z zabezpieczeniem regulowanym z czytelnym dużym wyświetlaczem kosztuje 599zł sprzedaje f-ma HOTAIR z Zawiercia np na nr ogłoszenia też w tym serwisie aukcyjnym 1152055960. Być może że...
Witam wszystkich. Buduje prostownik samochodowy se starego dosć sporego trafo ktore na wtórnym daje 14v. ...... daje na wyjściu 19,8v. Po podłączeniu voltomierza z amperomierzem (zasilanie jest z osobnej ładowarki 19v od laptopa) i podlaczeniu żarówki samochodowej napoęcie jak i nateżenie pradu oscyluje od max wartosci do min i tak w kółko, i to samo...
Udało mi się uzyskać napięcie 12V na C1, jak się okazało diody zenera które miałem były wadliwe i dopiero po wlutowaniu trzeciej był rezultat. Podłączyłem wg. opisu zasilacz 12V przesz żarówkę samochodową 12V 21W do prostownika i napięcie spadło do 2,5V, na wyjściu wysokiego napięcia mam - 0,1mV a na uzwojeniu dodatkowym 48mV. Żarówka się nie świeci....
„mlody91” poniżej zamieszczam fotkę tabliczki znamionowej transformatora nr1. http://obrazki.elektroda.net/11_12455816... Obudowa jest ze starego urządzenia sam nie wiem do czego ono służyło o wymiarach 34,5x21x13,5. Jeżeli chodzi o otwory pod wentylatory to zostały wycięte w oryginalnej płycie tylnej obudowy przy pomocy frezarki...
Witam Posiadam głośnik LG LHS-36SEW, 150Watt, 8Ohm, chciałbym przystosować go do pracy w samochodzie. Jeśli się nie mylę głośnik taki wymaga napięcia rzędu 35V, natężenie prądu może sięgać 4,3A. Planuję zbudować wzmacniacz w oparciu o układy TDA7249 (wzorując się na zestawie avt1680). Wzmacniacz taki potrzebuje napięcia zasilania około +/-40V. I tu...
Właśnie coś takiego chciałbym zrobić, choć może nie aż tak skomplikowanego, jak to opisałeś. Pewnie zostawię już tą regulację od odkurzacza, tylko zmniejszę napięcie, żeby przy maksymalnym prądzie, tj. 6 A napięcie wynosiło 15 V, a przy jakiś 4,5 A - 14,4 V. Mam akumulator 45 Ah, więc akurat. W przyszłości zamierzam kupić akumulator 55 Ah, bo większy...
Czy można dobrać elementy dla częstotliwości 13.56Mhz ? Za wysoko jak na taką zasadę działania i brak doświadczenia. Przy tak wysokiej częstotliwości miał byś mnóstwo problemów: z naskórkowością prądów, ze stratami w rdzeniu, z reaktancjami pasożytniczymi w układzie, z szybkością prostownika itp. Poza tym nadmierne zwiększanie częstotliwości nie da...
Akumulator 24V 275 Ah z wózka - sprawny naładowany w około 40% . W domu uruchomiałem go na dwóch samochodowych 12V 100Ah połączonych w szereg . Dzisiaj spróbuję naładować te samochodowe do 100% normalnym prostownikiem i podłącze je pod tamten z wózka i zobaczymy co się stanie . Być może CPU nie reguluje prądu ładowania i jak klient podłączy całkowicie...
Panowie nie jestem szpecem w tej dziedzinie, bo gdybym był nie prosił bym o pomoc. Chce z tego prostownika zrobić zasilacz na którym będę mógł najlepiej regulować V i A o ile jest to realne na tym trafie oraz podłączyć radio samochodowe. Nie wiem jakie tam będą potrzebny części, ale jak mi ktoś podpowie to sobie to zrobię i będę wdzięczny za pomoc,...
Postanowiłem zrobić sobie prostownik do ładowania akumulatorów samochodowych z regulacją prądu ładowania. którego schemat poglądowy przedstawiłem na rysunku poniżej. Wartość prądu reguluje się poprzez wprowadzenie opóźnienia załączania tyrystora w stosunku do momentu, w którym napięcie na wyjściu prostownika zaczyna narastać, po wcześniejszym przejściu...
http://obrazki.elektroda.pl/8244310800_1... Witam szanowne grono komentatorów. Chciałbym przedstawić wykonany jakiś czas temu prostownik do ładowania akumulatorów samochodowych w dwóch egzemplarzach. Poprzedni prostownik, jaki wykonałem w roku 1998, nie zapewniał wystarczającej precyzji regulacji - wraz ze zmianami temperatury bardzo...
Witam. Panowie, proszę odpowiedźcie na moje pytania: Posiadam ręcznie robioną ładowarkę akumulatów żelowych (bez obudowy) (pewien człowiek zrobił kiedyś potem mi sprzedał) takich jak do skuterów. Chciałbym podładować akumulator ze skutera chińskiego 12V 5Ah. Jednak sprawdziłem napięcie i ładowarka daje tylko 3,8 V na styki do akumulatora. Czy taka ładowarka...
W zależności od ustawień falownika zniekształcenia mogą być od prawie sinusoidy do dużych . Rano byłem na złomowisku i przyszło mi do głowy coś takiego : może wykonać prądnice z kilku alternatorów samochodowych (chcieli za nie po 10 PLN od sztuki ) połączonych szeregowo elektrycznie i zgodnie z kątem mechanicznie . (Kiedyś robiłem coś takiego , że wymontowałem...
Musisz napisać czy chcesz regulować prąd czy napiecie i czy przy podłączanym prostowniku do akumulatora,i czy jest jakis układ elektroniczny bo jeśli jest potencjometr to powinien być i w nim ewentualnie powinieneś szukać przyczyny
Witam. Mam za zadanie wykonanie prostownika samochodowego za pomoca zasilacza komputerowego ATX. Ogolna koncepcje posiadam i mniej wiecej orientuje sie jak to zrobic. Mam tylko problem z ograniczeniem pradu ladowania akumulatora, chcialbym go regulowac a za bardzo nie wiem jak. Zalaczam schemat zasilacza, zaznaczylem na nim petle sprzezenia na ktorym...
Akumulator to dość odporne bydle, przynajmniej samochodowy i większe, jak by co elektronika oberwie mocniej. Problemem jest to, że na wyjściu możesz mieć napięcie fazowe sieci co nie jest niebezpieczne dla akumulatora ale dla Ciebie na pewno tak. I to jest główny powód albo do przewinięcia tego albo rezygnacji albo hmmm, możesz użyć za tym kolejnego...
prostownik regulowany prostownik samochodowy samochodowy prostownik
baofeng antena bazowa nadmuch powietrza pomiar impedancji kabla koncentrycznego
deskorolka skymaster dodatkowy akumulator hulajnoga
Głośnik Harman Kardon IC6132A Esquire nie włącza się - miga czerwona i biała dioda Zmywarka Siemens nie płucze - przyczyny i rozwiązania